Alkumetreillä 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi vitsi, Karamellin ovis ollu näköjään aika paha... No hyvä, että ilmottautunu kuitenki selkeesti, niin ei ainakaan hyödyntäminen jää väliin :) Tosin jos vaan kivut on antanu periks pupuilulle... Toivotaan, että on kipu jo hellittäny!

Ja isot onnittelut Mmintulle!!! <3

Onnittelut myös Amildalle maagisen rajan ylityksestä! Toivotaan, että menee jatkossakin kaikki hyvin!

Joko Sinililjalla on ovisoireita ilmaantunut? Ootko tikuttanu?

Tsemppiä Minisunille! Odotus on piinaavaa... :) Ei meinaa aika kulua sitten millään... Oireita havaittavissa?

Onko Mimonalla oireita? Vitsit, miulla ei kyl mitään tuntoja ole ilmaantunut... En kyllä oo ehkä niin tarkkaan täs vkln aikana niitä joutanu ees kuuntelemaan, kun olin siellä kaverin luona ja aika vauhdikas vkl oli... :) Mut ihan kiva, et jotain muuta ajateltavaakin sai välillä! Nyt taas paluu arkeen ja oireiden tutkailut jatkuu... Kuulen varmaan kohta veren kohinankin suonissa, kun niin tarkkaan tulee kuunneltua omaa kroppaa... :D

Haudi! Ihanaa Herttis kun olet jälleen linjoilla!:D
Another hard day at the office..:/

Kivut ovat pikkuhiljaa hellittämässä, kuten limailukin, en kuitenkaan kyennyt vielä aamusella pupuilemaan, toivottavasti iltapäivällä kun pääsen ei ole liian myöhäistä. Joo, tää ovis on kyllä koetellut oikein kunnolla.

No, olen tosiaan jo vähän ajtukset tsempannut tuonne seuraavalle kierrolle.:)

Hauskaa hertta että sulla oli onnistunut viikonloppu! Ihanaa välillä tuulettaa ajatuksiaan kunnolla! Mäkin olen tässä haaveillut jostain esim vappujuhlista (jos ei tärppää) tai kylpyläviikonlopusta tai jostain.:D

Taas sain onnen viestin, tällä kertaa yksi ystävätär ilmoitti syntyneestä pojastaan. Voi kateus ja huokaus. Mutta olen ehdottomasti mielettömän onnellinen heidän puolestaan, takana on yksi raskas km. Harmi vain, että hekin asuvat niin kaukana, että saa nähdä koska saan tutustua tulokkaaseen.

uusi päivä, uudet kujeet..toivottavasti.:D

No hyvä että Hertalla on ollu muuta ajateltavaa:) ettei koko ajan vaan pyöri vauvat pääässä..Ens kuussa itsekin koitan jättää palstailun vähemmälle..ainakin yritän..jos näin sais vähän ajatuksia muuallekin..esim. pääsykokeisiin ja ennakkotehtäviin:)

Olen koittanut olla tarkkailematta kroppaa liikaa, mut yks ärsyttävä "oire" tai voi olla jostain muustakin johtuva on nivusten "tiukkuus"..täytyy varmaan alkaa vetää spagaatteja, kyl ne siit taas venyy sit varmaan;)

Hello!
Odottaminen on piinaavaa juu..Mitään oireita ei ole ollut,mutta toisaalta en ole niitä kauheasti odottanutkaan.Mitä olen monen kaverin ja muiden kanssa puhunut niin useimmilla oireet alkaa vasta plussaamisen jälkeen.Ja jos oviksesta ei ole vielä viikkoakaan niin tuskinpa vielä kauhesti raskausoireita tulis..Että ei voi tietää ei..
ihmeen positiivisella fiiliksellä olen.Viikonloppuna iski taas ahdistus,kun myöskin noita vauvauutisia tulee vähän joka tuutista.Mutta on mulla luottavainen olo että me se vauva saadaa,mutta aikaa ei vain voi vielä tietää..
Onnea Amildalle ultraan,eikös se tänään ollut?!

Juu, eihän niitä oireita useinkaan vielä näin aikasessa vaiheessa ole, että enemmänkin vasta sitten tosiaan plussaamisen jälkeen pikkuhiljaa niitä alkaa ilmaantumaan :) Kuhan nyt vaan arvelin, että oisko vaikka sit oman pään tuotoksia, että kehiteltyjä oireitahan monesti kyllä on vaikka mihin aikaan kierrosta :D Miulla ei nyt kyllä ole edes niitä kehiteltyjä! Outoa... Mutta kunhan täs päästään sinne perjantaihin, niin sit tiedetään paremmin... En jaksas oottaa, mut pakko se on sinnitellä!

Viikonloppu meni kyllä kivasti (mitä nyt su hieman itseaiheutettua pahaa oloa...), ei ollu ihan 24h tää raskautuminen mielessä, mut arkeen kun pääsee, niin kylläpä taas on! Eli vielä 3 tuskastuttavan piinaavaa päivää edessä, ennen ku pääsee testaamaan :) Jos siis täti ei oo siihen mennessä saapunu paikalle...

Jännäyslista

Hertta 11.4
minisun 16.4 (17.4?)
Mimona 16.4
karamelli83 17.4 (-20.4 tai kuka tietää...)
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Minisunkin taas linjoilla, huippua!:)

Äh, se siitä limailun vähenemisestä..just joo, taidan tehdä ovisennätyksiä itselleni kivuissa ja limoissa..jipii..

Just tuossa laskeskelin, et jos nyt täti saapuu paikalle vaikka la, niin seuraava jännäyspäivä menis tuonne 11.5 tienoille eli äitienpäivään! Hauska sattuma... :) Kyllähän se semmonen yllätys äitienpäivään passais oikein hyvin :D Sit tulis se tammivauva...

Limalogi ois kyllä hyvä ammatti! Mimona, mihin olet hakemassa opiskelemaan? Limalogiksi varmaan :) Sinne on varmaan ennakkotehtävänä kerätä 10 limanäytettä ja analysoida ne.

Mulla on tänään ollut ihan pienen pientä öklöoloa, mikä on tuntunut merkkaavan, että täti on tulossa. Luin jostain, että se johtuu jotenkin siitä keltarauhasesta tai sen erittämistä hormooneista tjtn. Varsinainen raskauspahoinvointi mulla ei alkanut ennen plussaa, vaan vasta parin viikon päästä siitä. Jos täti tulis pian, niin mulla ois kerrankin suht. normaalin pituinen kierto. Mieluummin toki sais kyllä pysyä siellä etelän auringossa vielä vuoden se ikävä sukulainen.

Kukas se aikoikaan tilata 12 kappaletta ovistikkoja ens kiertoon.. Mie tilaan kans ison satsin. Me suunniteltiin tätä jo miehen kanssa eilen: pissailen niihin aamuin, päivin ja illoin. Ja sitten kun saan kaksi viivaa niin ensimmäinen vastaantuleva mies saa kelvata siittäjäksi ;) No ei vaiskaan, meillä on vähän outoa huumoria.

Kerro Minoma sitten millainen on limalogin ennakkotehtävä, loistoveto Karamellilta! :D

Vai ei ole oireita? Ehkä se on hyvä juttu. Ja eikös sulla Hertta ollut viimeksikin sellainen olo, että ei onnistunut vaikka tulosta syntyi kuitenkin? Elkääs nyt vielä heittäkö kirvestä kaivoon! Ne tädithän on siellä reissun päällä, ei ne nyt ennätä tänne tulemaan.

Mä en oo vielä aloittanut tikuttamista, siellä ne jo polttelee kaapissa. Huomenna olisi kp 11, ehkä silloin. Tai sit vasta torstaina. Tylsää siis täällä. Voi voi kun aika kuluisi nopeammin! Eilen illalla kyllä nukkumaan mennessäni olin tosi luottavaisella mielellä, että kyllä se plussa sieltä meille tulee lähiaikoina. Lueskelin jotain vanhoja ketjuja (löysin yhden 30+ketjunkin) ja niissä valtaosa on plussannut 3-5kk kuluessa. Eli kyllä se tästä. Ja oonhan mä tämän koko ajan tiennyt, se vaan kummasti katoaa ajatuksista välillä ja epätoivo meinaa iskeä.. '

Taidanpa lähteä syömään. Meinaa iskeä päänsärky, mut en nyt aio syödä buranaa.. Vetäisisiköhän sitä jonkun taukojumpan täällä? Verhot kiinni, niin ei tuu ihan kahjon maine! :)

Hih, Liisaleena;) mitenkähän ne limalogiksi hakevien limat eritellään, että ketkä pääsee pääsykokeisiin;)
En viitsi täällä mainostaa mihin olen hakemassa, mut sanotaanko, että taiteisiin se liittyy;) Nyt vain pitäisi motivoida itsesä niihin ennakkotehtäviin..on meinaan niin sitkaita, että ei oikein jaksais..
Mua ei haittais ollenkaan vaikka opiskelut keskeytys jos vauva päättäs tulla silloin..huvikseen kun olen jatkamaan menossa:)

En tiiä pitäskö jättää ens kierrossa ovistikut pois, kun kumminkin suunnilleen tietää millon ovuloi..ja vetäs JTP taktiikalla vaik viikon..silleen silti tressaamatta;)

Tammikuussa olis tarjolla pikkuvanhoja kauriita ja mystisen salaperäisiä vesimiehiä ;)

Heh no joo, tää nyt on vaan tämmöstä perusnegatiivista narinaa, että "ei tärppää kuitenkaan..." jne. Sitä kait yrittää vaikka sit tuolla tavalla valmistautua myös siihen mahdolliseen negaan/tätiin, et ei niin pahalta tuntus, vaikka kylhän se jokatapauksessa masentaa... Eri juttu vaan kuinka kauan ja miten saa sit ittensä kasattua uuteen nousuun, uuteen kiertoon aseet tanassa :)

Huih, kauris tai vesimies kyllä muuten kelpais, mut ei mikään pikkuvanha sentään! ;)

Tuosta äklöstä olosta,mä olen myös huomannut,että mulla on tullut sitä.Aikaisemmin ennen kun otin ovistikut käyttöön jopa mietin voisiko se olla raskausoire mutta nyt olen huomannut että se alkaa aikalailla oviksen jälkeen!Se tulee yleensä iltapäivisin ja kestää muutamia tunteja..
Mä puolestaan suunnittelin et jos nyt tulis plussa niin vois sitten äitienpäivänä kertoa vanhemmille:)Haaveilua taas....

Jeh, mä olen raskaustieteenlaitoksen fanaattisimpia jäseniä.:)

Voi vitsi minisun, ois aivan ihana äitienpäiväkertominen, upea ajatus.:)

Mulla on tänään ihan kummallinen olo, tuntuu että on lämpöä ja nyt huippailee kovasti, tuntuu että pyörryn minä hetkenä tahansa. Taidan olla tulossa kipeäksi. Työkaveri onkin oksutaudissa, sepä ois niin kiva..joopa joo. Mutta ihan hirveästi haluisin vain kotisohvalle makaamaan, on aika omituinen ja epäskarppi olo..bylh. Mutta en voi mennä lekurille, etä moi, tunnen oloni omituiseksi, annatko sairaslomaa..

Juu, mie ajattelin tilata kunnon satsin niitä ovistikkuja, niin ei tarvitsisi arvailla.
Mies kehtotti niin tekemään. Tilasin jos satsin erittäin herkkiä raskaustestejä mammaksi sivuilta, en kyllä joudu ihan vielä käyttämään..

Juu, eiköhän me kaikki sen odotuksen ja jännittelyn kanssa yritetä itseämme vähän suojella ja rauhotella, että ei niin kolahatisi se nega. IHan ehkä terveellistäkin mun mielestä. Mun ei enää tarvitse ees rauhotella, olen aika varma että tämä meni nyt sitten tässä.
Toisaalta, jos haluan itseäni kiusata. Mulla oli viime kierrossakin ovis tosi aikaisin, kun to piti laskureiden mukaan olla ovis, limailin jo edellisenä viikonloppuna ja maanataina, joten se voi ihan hyvin olla ollut jo viikko sitten nytkin. Mutta..kun en hitto vie osaa itseäni tutkia ultralla..:D

Sori, en tahallisesti yrittänyt kirjoitusvirheilläni todistaa että on epäskarppi olo..:D

Terkuin

Raskaustieteenlaitoksen oireyhtymien limalogi, epäluotettavien johtopäätelmien uusi tulokas kp19/jaa-a

karamelli, ootko sie hoitsu? ammatiltas siis.. hih ois se ku karamelli murtautus neuvolaosastolle, pöllis ultralaitteen ohjeet, lukis niitä iltasin ja päivisin kävis ultrailemassa itseään;)..
Mitenkähän oikeasti neuvolassa töissä olevat malttavat olla ultrailematta itseään?;)
Tai sitten ovis-ja raskaustesti tehtaassa olevat..nehän saavat varmaan testejä pilkkahintaan..varmaan huvikseni tikuttasin sit joka päivä..
dappadaa...--> nyt jos suuntais sinne tehtävien kimppuun...*niskaotteella raahaan itseni pöydän ääreen*

En oo.:) Kunhan haaveilin että jos olisin ja jos olisi joku kotiultra.:D Kun ärsyttää taas nää ihme olotilat. NYt iski sit paha olo ja himmee närästys. Eikä ruoaksi ollut kuin perunoita ja tuiki tavallista lihaksiketta! yleensä mua närästää vain kovat mausteet tai sipuli.. On tääkin.:)

Pitäisi varmaan kaveerata jonkun gyniksen kanssa.:D

Ultralaitteista en tiedä, mutta niitähän on olemassa sellaisia kotidopplereita, joilla voi sit kuunnella vauvan sydänääniä. Maksaa jotain 70 e. Mie ainaski meinaan hankkia sellaisen jos joskus sinne asti pääsen :)

Kuullostaa jännältä, huijui! Mä varmaan tulisin sairaalloisen riippuvaiseksi siitä että kuulisin joka päivä ne ihanaiset sydänäänet!Heh..no, ehkä se järki tai ainakin mies vähän osaisi pitää aisoissa.:)

Yhä vaan kuvotus. Taidan lähteä ajoissa kotiin tänään.

Minä oon kuullut, että ne sydänäänet vois loppuvaiheessa kuulla mahan päältä vaikka vessapaperirullan avulla. Siis mies voi kuunnella, itse ei välttämättä taivu :D Mun mies ei kyllä kuullut mitään kun testattiin, hmph. Stetoskooppi varmaan toimisi myös.

Ei ne maltakaan olla utraamatta;)Mä oon hoitsu..Mutta en ole ultrannut itseäni mutta olen kuullut juttuja..:)
Ite oon kyl vähä kriittinen noille kotidopplereille.Musta ainakin tuntuis et se vaan lisäis panikointia onko kaikki hyvin.Varsinkin jos ei kauheesti oo kokemusta niistä..
Juu toi närästys on tuttua täälläkin!Täällä kans sama vaiva,helpottamassa kyllä jo..

Koska sulla miniaurinko olikaan ovis?

Heh, oot kuitenkin eturivin ultraaja.:D

Mä jatkan limailuakin näemmä. Toivottavasti paha olo lähtee että voitais vielä yrittää saada se ovis kiinni. Harmittaa jos tuli tällainen olo just oviksena pilaamaan koko homman! Toisaalta pitää ajatuksiaan siinä toisessakin vaihtoehdossa. Mitä jos mun kroppa onkin allerginen hedelmöittymiselle..he.