Alkumetreillä 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miini-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta vain täältäkin... Se olis taas uusi viikko ja uudet kujeet edessä!

Juu Hertta, todellakin soitat tänään sinne gynelle! Eihän tossa sun kierron pituudessa oo enää mitään järkee.

Kuinkas tyttösten viikonloppu sujui? Mulla meni kyllä melko viihdepainotteisesti. Molempina päivinä tuli oltua juhlatuulella. En nyt ihan perslärveissä ollut, mut molempina päivinä kyllä ihan mukavissa hiprakoissa. ihan mukavaa välillä ;)

Täällä ollaan nyt tikutettu perjantaista saakka ovista ja eilen saatiin tikkuun jo melko tumma haamu. Mutta siis vielä vaaleampi kuin kontrolliviiva, joten tänään varmaan tulee sit kaksi tasavahvaa viivaa testiin, mikä siis merkitsee sitä, että ovuloin siitä 24-36 tunnin kuluttua eli ovulaatio tapahtuu tiistaina. Juuri kuten kaikki eri netin ovulaatiolaskuritkin ovat mulle laskeneet - eli kyllä niillä ovulaatio pystytään ainakin näin normaalille 28-29 päivän kierroille melko tarkasti laskemaan. Ja siis itsekin tunnistan ovulaation olevan tulossa alavatsan nippailujen ja limailujen pohjalta, eli tikutuksella on nyt tullut todistettua tieteellisesti omat tuntemukset oikeiksi ja netissä olevien laskureiden paikkaansapitävyys.
Eilen tuli pupuiltua ja sit tiistaina olis vielä tarkoitus täsmähyödyntää ovis (tänään välipäivä siittiöiden riittävää kehitystä silmällä pitäen), niin eiköhän sit olla kaikki tarvittava annettu tämän kuun osalta raskautumista ajatellen...

Mukavaa viikonalkua jälleen kaikille niin töiden kuin opiskelujen pariin!

Juu, pitää tuossa vartin päästä juosta pihalle soittamaan... Saa nähä mitä sanoo...

Miulla oli aika rauhallinen vkl, pari sidukkaa otin pe ja la yhden... Petivaatteita tuuletin pihalla, imuroin, pesin pyykkiä, leivoin, kolasin pihamaata, lämmitin uunia, peuhasin koirien kaa...Siinäpä sitä riitti hommaa kerrakseen yhelle viikonlopulle :) Samoja hommia tulee tehtyä sit arkisinkin töiden jälkeen jaksamisen mukaan...Eli ihan normaalia arkea... Tänään ois illalla jumppa. Nyt pitää muistaa mennä ettei käy kuten viime maanantaina; 22.30 muistin illalla, että ois muuten jumppakin ollut, mut en muistanu mennä :D Pitää varmaan se muistutus laittaa tuohon puhelimeen...

No sitähän se gyne sano mitä vähän ounastelinkin...Että ei auta muu kuin odotella. Joillakin saattaa mennä se puolikin vuotta ennenku menkat alkaa, joten jos ei kuulu mitään sanotaan 4-5 kk kun on mennyt, sit vois soittaa omalle lääkärille... Eli miun kohalla, jos mitään ei ole kuulunut 10.4 mennessä, niin sit soitan lääkärille ajan. Silloin ois kulunut siis 4 kk... Aaaaaarrrgh! Tuntuu todella turhauttavalta... Samaa se nainen puhelimessakin sano, että on varmasti todella stressaavaa vaan odotella, eikä se stressaus asiaa ainakaan auta...Kun ois semmonen nappi olemassa, mistä vois vaan painaa on tai off, että nyt ajattelen asiaa ja nyt en. Noh, odottelu siis jatkuu...

Hertta, soititko siis kunnalliseen vai yksityiseen? kuulostaa TOSI oudolta että jos on jo kp50 menossa niin pitäisi odottaa. Mulla ainakin antoivat silloin heti jo kp40n kohdalla terot jotta saadaan kierto käyntiin. Ei ole edes terveellistä jos ei tule menkkoja noin pitkään aikaan, jos siis limakalvo ei uusiudu tarpeeksi usein niin riski sairastua nousee tms.

Täh? Miulle sano, että oottele vaan vielä muutama kuukaus... No voi hittolainen... Kunnalliseen soitin, ei miulla ois varaa mennä yksityiseen... Tai sitten, jos soittasin ihan omalle lääkärille ajan tuossa kahden kuukauden tietämillä, ni se varmaan auttas asiaa enemmän kuin pelkkä puhelinsoitto, jossa on niin helppo vaan tokasta, että oota vaan, niin sillä pääsee taas yhdestä asiakkaasta eroon...

No, tulipas negatiivista tekstiä, kiukuttaa vaan niin pirusti :(

Eipä julkista puolta paljon varmaan tollainen "ongelma" kiinnosta. Jos ei ole varaa yksityiseen, niin mene ihmeessä käymään kunnallisella. Ei niitä soitot paljon kiinnosta, käsissä oleva asiakas on paljon hankalampi saada pois sanomalla että odottele rauhassa..

No juuri noin arvelinkin, että pitää ottaa tehokkaammat keinot varmaan käyttöön ja lampsia ite paikan päälle! Hankalampi niiden on varmaan ovelta pois käännyttää, kun vaadin jotain ratkaisua asiaan...

Pitää katsoa, että jos keskiviikkona soittaisin ajan lääkärille... Oon sillon iltavuorossa, niin helpompi soittaa ihan kotoa rauhassa, kun täällä duunissa juoksennella pitkin pihoja puhelimen kans... Voinkohan soittaa ihan normaalille lääkärille vai pitääkö miun ettiä joku gynekologian erikoislääkäri, että jos jotain lääkettä pitäis määrätä, ni kuka vaan lääkäri osaa sellasia sitten tarvittaessa ehdottaa ja kirjoittaa reseptiä?

Juu, olen Saden kanssa samaa mieltä, että kyllä tuohon kiertoon on puututtava. Varaa nyt heti vaan ajan sinne lääkärille. Yksityistä gynekologia suosittelen, koska ovat erikoistuneet juuri siihen, mitä tekevät. Yleislääkärit on vähän niin ja näin... Onhan se iso raha, mutta pieni summa siihen verrattuna, että saa kunnollista täsmähoitoa ja tarvittaessa tekevät ultrauksen, jossa nähdään oikeesti, mitä siellä alapäässä tapahtuu ja onko kakki hyvin. Se on pieni raha omasta terveydestä ja tulevasta perheestä kuitenkin.
Ite kävin kanssa elämäni ensimmäistä kertaa yksityisellä ennen meidän yrityksen alkua juurikin ultrattavana katsomassa, että kaikki on hyvin raskautta ajatellen. Varsinkaan kun mua ei oltu koko ikäni aikana koskaan ultrattu. Kävin vähän niinkun pyytämään gyneltä luvan raskautumiselle... Maksoi kelan korvausten jälkeen 93 euroa. Tuntuu isolta rahalta 10 minuutin jalkojen levityksestä, mutta kun jättä vaikka kerran käymättä kampaajalla, niin sama raha... Suosittelen!

hertta, kyllä ihan yleislääkärin voi tuon terolut-reseptin määrätä, yleensä sitä syödään 10-14pv jos halutaan käynnistää menkat. Tuo Amildan vinkki on aika hyvä, en ole koskaan itse ajatellut noin, että tosiaan kampaajalla käyntikin maksaa helposti yhtä paljon tai enemmänkin ja silti siellä käy, joten siihen nähden ei ole iso raha =)

Voisin koittaa varata aikaa ihan normilääkärille... On perhanan iso summa kyllä, jos satkun tekee... Mut yksityiselle sit, jos ei yleiseltä puolelta mitään apua heru. Ite en käy kampaajalla kun leikkuuttamassa latvoja tasaisin väliajoin, en ees muista millon viimeks oisin värjäyttäny, varmaan 10 vuotta sitten :D Oon yleensä ite hoitanu tuon väripuolen, ihan jees on tullu... Nyt miulla on pitkät, tumman ruskeet hiukset, latvoissa näkyy vielä ehkä 15 cm 3 vuotta sitten tehtyä permistä (oli vikatikki, kun se ei perhana oikene millään, lähtee vaan kasvamalla...)...

No mutta takaisin lääkäriasiaan. Mitä siitä voi seurata, jos menkkoja ei tule pitkään aikaan ja se limakalvo ei pääse uusiutumaan? Vaikeuttaako se lapsensaantia?

Permis oli siis kampaajalla tehty, ei itse... Ja en ollu siis Anitahirvos-mallia, kun oli hiukset sen verran pitkät, että ne oli ihan kivan näköset kyllä :D, mutta sit kun vaihtelua kaipais, niin se permis miulla on ja pysyy, ei oikene millään...

Ja totta on ehdottomasti tuo, että pieni raha oman terveyden hoitoon ja tulevaa perhettä ajatellen, että kyllä semmoseen kannattaa satsata! Mut koitan ensin tuota yleistä puolta, et josko sattus järkevä lääkäri vastaan, mut jos ei, niin sit on pakko mennä yksityiselle, niin sieltä varmasti apua saa...

Hello!

Hertta toivottavasti saat apua!

Viikonloppu meni mukavasti mut rauhallisesti. Mulla olis ollut bilefiiliksiä mut ketään ei tuntunut olevan missään joten lauantai meni sitten leffa-kebu-pari olutta linjalla. Mut ah teki niiiiiin hyvää pitkästä aikaa :)

Missäs muut on, elpymässä viikonlopusta vai? ;)

Amilda mä oon kyllä kateellinen noista sun säännöllisistä kierroista ja ovis bongailuista :) Vois kuvitella et sä et joudu sitä plussaa monta kuukautta odottaa ++++

Mä luulen että mulla noi laskurit ei pidä paikkaansa ja tosiaan ku eri laskurit laskee eri päiviä niin.. no jaa. En oo kuitenkaan uhkailuistani huolimatta koittanut tikuttaa, oli toi viikonloppu"matkakin" ja muita tekosyitä..... Katsotaan ens kuussa sitten.... Ehkä..

Niinhän sitä Miini luulisi, ettei tässä mulla pitäisi hirmu kauan siihen raskautumiseen mennä. Ainakin tässä pitäisi kyllä olla kaikki ihan kunnossa raskautumista ajatellen. (siis minulla, miehestä ei tietoo..) Joten vielä ainakin uskoa löytyy. Mutta aika näyttää sit...
Murrr... Miksi ovulaationkin pitää kipuilla tälläin alavatsaan? Ihan kun ei riittäisi nuo kuukausittaiset menkkakivut, jolloin joutuu kaksinkerroin konttaamaan kipujen vuoksi!!! Ärsyttävää!!!!

Jos on noin pihi tai vain köyhä kuin Hertta niin kannattaa kaksi kertaa miettiä onko valmis äidiksi. se ei ole halpaa lystiä Lapsen lääkärikäynnit lääkkeinensä jne. Ei ikinä tiedä mitä päivä tuo tullessaan. Uskomatonta että on noin pihi ihminen.

maanantaita!
Yhdyn kyllä edellisiin Hertta noissa jutuissa et varaa vaan aika. Ja vaadit hoitoa! Nykyään on hassua ku pitää mennä lääkäriin ja itse pyytää mitä haluaa :( Huoh...pyllystä...

Mä veikkaan et noi laskurit on kyl laitettu siihen normikierron mukaan vaikkakin niihin voi kyllä laittaa ne pitkätkin kierrot niin kyllä mulla ainakin ne näytti kolmee päivää liian aikaseen...tai ainakin miten tikuilla sain että....

Niin ja luin jostain nettilääkäri sivuilta että miehen korkea verenpaine vaikeuttaa raskautumista ja arvatenkin mun miehellä se on! Voi miten tylsää. Siellä jopa kehotettiin ottamaan jo puolen vuoden yrityksen jälkeen yhteyttä lapsettomuushoitoihin jos tuota vaivaa on :(

Miulla koko ajan vaan aikaistuu tää lääkärille soittamisen ajankohta...Nyt jo arvelin, että jos soittas jo tänään, vielä 16.00 mennessä ehtisin soittaa... Arveluttaa vaan, kun asun semmosessa pienessä kylässä, niin meidän kunnan oma lääkäri saattaa olla millanen nipojuntti tahaan, että ei mahda sieltä apua saada...No mut sitähän ei tiedä ennen kun soitan sinne! Pitää ajatella positiivisesti, sehän voi olla vaikka kuinka mukava :) En oo ennen siellä terveyskeskuksessa käyny, ni en tiiä niistä lääkäreistä mitään... Erikseen en puhelinnumeroa gynekologille löytäny, mut lääkärin ajanvarausnumero siellä oli... Jos soitan tänään, ni tuun sit aamulla heti raportoimaan miten kävi :)

Kiitos vaan loukkauksesta ja kovin tökeröstä kommentistasi, no huh, huh :) En oo köyhä, en kait muuten jälkikasvusta tosiaan haaveilisi... Enkä oo pihikään, mutta kivat sulle ja onnee vaa, jos satku on siulle "ei mitään merkitystä, pikkurahoja...". Meillä yritys on vasta niin alussa, niin ihan vaan siksi vielä tässä pohdiskelen, että meenkö vielä ollenkaan yhtään mihinkään lääkäriin! Jos menen, niin kait minulla on oikeus käydä kunnallisella puolella, jos sieltä apu löytyy, jos ei, niin sitten menen yksityiselle. Olen siellä ennenkin käynyt, eri tarkoituksissa vaan, joten tiedän mitä käynti siellä maksaa ja olen maksuistani hyvin selvinnyt :) Sori, jos annoin niin kauheen köyhän kuvan itsestäni, vaikka en mikään upporikaskaan kyllä ole, mutta meidän taloudessa on kaksi aikuista, niin kyllä asiamme hoidetaan... Vaikka eihän se muille kuulu minne lääkäriin menen, kunhan vaan tässä vaihtoehtoja pohdin, että ei se ykstyinen ainut vaihtoehto ole... Noh, se siitä aiheesta sit! Kohta pitääkin suunnitella kotiinlähtöä...ja vasta maanantai pulkassa!

Hertta: Kannattaa vertailla yksityisiäkin, hinnoissa on paljon eroja! Itse olen maksanut 60-129 euron välillä.

Paljon tsemppiä kaikille vauvan yritykseen!! Toivotaan että plussajuna ajaa pian tämänkin ketjun läpi ja vie samanlaisen satsin mennessään, kun se edellinen =)

Miisa rv 12+3 tuolta odotuspuolelta

Älä välitä sivullisten kommenteista Hertta! Noita kommentoijia riittää näköjään ihan joka lähtöön! Teet juuri niinkuin itse hyväksi koet... Ja tottakai jos saat omalääkäriltä apua tuohon kiertoosi, niin tottakai kannattaa ensin katsoa se vaihtoehto...

Mulla meni nyt muuten ihan uusiks kaikki laskelmat. Sain meinaten äskön ovistestissä niin hailakan haamun enää, et taitaakin tuo mun ovulaatio olla jo TÄNÄÄN! Eilen kuitenkin sain ihan tosi selkeän viivan (pe ja la en edes haamuja), joten tais olla se eilinen viiva sit se, minkä jälkeen ovulaatio on 24-36 tunnin kuluttua - eli siis nyt! Jospa se eilinen pikkusen haaleampi viiva siihen kontrolliviivaan nähden johtu sit siitä vaikka, jos oon juonut liikaa tai jotain?!?. Oon kuitenkin melko kova juomaan vettä... Tiedä näistä nyt sit, mutta kyllä tuo tämänpäiväinen alavatsa nippailukin on ollut sitä luokkaa, että voisi hyvin vaikka ovulaatio päällä ollakin. Ei auta, kun illalla tuo mies taas sänkyyn kaataa.. Harmi vaan, et tuli just eilen illalla pupuiltua, kun niin piti joka toinen päivä vaan tässä kierrossa.. Niin ja myönnetään... Tulihan sitä lauantaiaamullakin siihen sorruttua :( (Damn, kun ei voi pitää niitä näppejään irti tuosta miehstä..prkl!!) no, näillä mennään - nyt on myöhäistä surra!
Mites muuten teillä muilla ovispongareilla, onko teillä ollut se testiviiva aina kontrolliviivaa tummempi?

no eipä mullakaan se viiva oo sen tummempi ollut. Ehkä samaa laatua kontrolliviivan kanssa tai vähän hailakampikin...riippuu just varmaan siitä miten on juonu...eiku vaan petiä pölisemään ;)

Huomenta! Kylläpä osas olla todella fiksu tuo yks kommentoija tuolla välissä... Ei kuulu hälle mihin lääkäriin meen ja vielä vähemmän kenenki köyhyys/rikkaus tai rahatilanne ylipäätään... Sama kai se saakeli on, jos avun saan omalta lääkäriltä enkä suoraan meekkään yksityiselle... Ihan päteviä ja mukavia lääkäreitä löytyy myös kunnalliselta puolelta... Ja se on miun oma asiani, missä haluan rahaa säästää, ihan saman reseptin se lääkäri osaa kirjottaa kunn. puolella kuin yksityiselläkin, jos tää miun ongelma nyt ylipäätään on ratkaistavissa sillä yhellä reseptillä... Joten vois tuommonen kommentoija pitää mölyt ihan mahassaan ja vähän miettiä sanomisiaan. Ite en ikinä kehtais mennä tuommosta kellekkään laukomaan... (Sori, kun vielä takerruin tuohon eiliseen kirjotukseen, mutta v****ti niin paljon...Mikähän lie hällä itellä menny elämässä niin pieleen, että noin katkeransävyinen viesti piti heittää ihan tyhjästä, kun yks tyyppi vaan pohtii kunn.lääkärin ja yksit. välillä ja miettii mitähän mikin maksaa? Aika säälittävää...)

Juuh, menkat ei oo alkanu enkä oo soittanu yhtään minnekkään...

Hertta, älä tosiaan välitä typeristä kommenteista. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Mutta kannattaa tosiaan vaatia sitä hoitoa ja vastauksia. :)

Mitkäs Amildan fiilikset oviksen pongaamisesta? Kaatuiko ukko? ;)

Itsellä ei mitään kummempia. Täti päätti vierailunsa perjantaina ja viikonloppu tuli aherrettua töissä. Nyt ovista odotellessa, joka kaiketi pitäis viikonloppuna olla?!? Eli sitä pongailemaan..

Moipsista:)

Joo Hertta, et ollut ainoa jolla tuo nimimerkillä huh huhin teksti pisti potuttaan! Mut jollain sivullisella on niin helppo aina heittää paskaa päälle, kun ei asiasta hitustakaan tiedä. Eli kuten Angelique sanoi: toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos:)

Itsekin täällä edelleen odottelen aikaa tarkastukseen ja toivon, että kaikki ois kunnossa tuolla alhaalla lasten tekoa ajatellen. Tässä kuussa ei siis mitään hirmu pupuilua, mut jos tärppäis niin ei sekään haittais:) Ovistikkuja ajattelin tilata ens kuussa ja tehdä minäkin tieteellistä tutkimusta:)