Alkumetreillä 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Mimona peukutuksista!:) Ja Hertalle voimia ja tsemppiä uusiin yrityksiin!:)

En kyllä tiedä onko toi nyt sit se oikea jännäyspäivä toi 20.3, kun yleensä kierrot olleet 29-30 päivää ja viime kerralla -varmaan ekaan kertaan ikinä- oli vain 27 päivää, siis kunnes alko ne tuskamenkat. Mutta siis toi jännäyspäivä on nyt sitten laskettu taas 29 päivän kierron mukaan, kun se yleensä pitää paikkansa.. Nyt sitten mietin kunka pitkään maltan odottaa että testaanko vai odotanko suoraan vain pitkään sitä tätiä saapuvaksi enkä testais..huijui.

Viime yönä nukuin tosi huonosti kun alkaa piinaamaan tuo päivä ja kaiken lisäksi näin unia kavereiden vauvoista!

Hyvää alkanutta viikkoa kuitenkin kaikille!:) MItes muilla noi jännäyspäivät?

Tervetuloa Hertta takaisin ja toivotaan, että tärppää pian!

En tiiä oikeen vieläkö niitä ovistikkuja tilais ja mistähän ne varmasti sais...ainakin apteekista jos ostais niin sais välittömästi käteen, mut eikö siel oo aika kalliita?

joko Amildalla alkaa turvottaan tai etes jotain masun näkymistä tapahtua? siis niin, ettei enää housut mahu jalkaan?;D kai se on aika yksilöllistä kellä näkyy millonkin ..joillakin loppuvaiheillakaan ei viel huomaa, että on raskaana..jotkut sit turpoo heti..:)

Jännäyslista

Mimona 18.3
Angelique1 20.3
karamelli83 20.3

Tuossa siis viimesin jännäyslista..kaukaa sitä sai kaivellakin..Mitkäs on Angeliquen tuntemukset?

Täällä hirveä yökötys päällänsä. Nytkö se vatsatauti sitten iskee? Yöks. Teetä yritän siemailla ja ottaa töistä jonkinlaista otetta. Pitäis soitella muutamia puheluita, mutta ei uskalla kun tuntuu, että pitää heti juosta vessaan. Voishan tämä olla myöskin oire siitä toivottummasta vaihtoehdosta, mutta tosiaan...voisin poistaa itseni tuolta jännittäjien listalta tältä kierrolta. Mutta pitäähän sitä toivetta pitää yllä, kunnes täti kurvaa vierailulle.

Huomenia täältäkin..Aamulla taas pissitty tikkuun,edelleen haalea plussa.Tätiä ei näy ei kuulu et ehkä täs täytyy uskoa olevansa raskaana:)Arvaatkaa tuleeko työnteosta mitään?!Tekis mieli vaan tutkia raskaussivuja..
Noista ovistikuista.Mä tilasin niitä verkkoapteekista,Acon Easy Prediction ovulaatiotestejä.Eivät ole maailman halvimpia mut eivät kalleimpiakaan.Mutta toimivat oikein hyvin;)Heti saatiin tulosta aikaiseksi;)
Voimia erityisesti Hertalle ja plussatuulia teille kaikille!Niin ja kiitos onnitteluista:)

Angelique: kuulostaa lupaavalta..aika sattumaa jos se yökkötauti nyt on iskemässä;) peukut heiluu sullekin täällä:)

minisun: joko oot soittanut neuvolaan? siellähän tehtäis testit niin ulkopuolinenkin voisi sanoa sen päin naamaa;)..mulla ehkä sitten vasta valkenis jos sittenkään kunnolla:D *koittaa kovasti kuvitella miltä se sitten tuntuis, kun se plussa pärähtäs* varmasti testejä kuluis, kun en vois uskoa, että nyt se ois totta:)

Hih! Angeliquellakin oireita. Kuulostaa tuo yökötys kovinkin tutulta täällä ;) Hirmusti plussatuulia sinnenii... Samoin Minonalle ja Karamellille on täällä peukut ja varpaat pystyssä. Onpa jännä viikko, kun on noin paljon jännättäviä. bd bd bd bd

Juu Mimona.. Mä olen TOSI turvoksissa - itseasiassa tänään luovutin ja laitoin viikonloppuna ostamani äitiysfarkut jalkaan, kun omat farkut puristaa niin kovasti vatsasta, et ei oo kyllä yhtään mukava olla niissä... Täällä sitä on jo viimeset kaksi viikkoa pyöritty tunikat päällä täällä töissä, et sais vielä jotenkin pidettyä tän raskauden salassa sinne np-ultraan (joka on joskus rv12) asti. Kyllä alkaa olla aika vaikeeta jo... Kyllähän tuo mun gyne mua varoittikin, et mulla saattaa maha alkaa näkyyn tosi aikasin, kun mun kohtu on niin edessä, mut et nyt jo!!! Eikä se varottanut mua kyllä tästä turvotuksesta tähän päälle... Onneks oon ensi viikon lomalla ja sit sen jälkeen pitäis vielä yksi viikko jotenkii vetää tota pallukkaa sisään.. Huoh! Ei oo helppoo!

Ai niin... Mulla oli tuossa lauantaina huono-olo tipo tiessään ekaa kertaa varmaan kolmeen viikkoon. vitsi, miten ihanaa se oli :D Tosin tietty ekana tuli ihan hirveä olo ja paniikki, et mitäs nyt on vauvalle tapahtunut, et onko kaikki hyvin, kun onkin itsellä ihan normaali olo... Ja mähän otin tuosta normiolosta kaiken irti... Seksiä harrastettiin sit kuukauden tauon jälkeen (huh, mikä helpotus ;) ) jo heti aamusta ja sit kun mies lähti peliinsä, viipotin pitkin kämppää rätti kourassa kun viimestä päivää. Samoin lakanat lähti pesuun, astiat pesuun, lehtiroskat mäelle ja vaatekaapit siivoon... Hih! Onkin alkanut jo tuo tekemättömyys ahdistaan (tai tuo kun ei ole kertakaikkiaan pystynyt huonon olon takia mitään tekeen...) Oli varsin piristävää. eilen oli pientä huonoa oloa taas ilmassa ja smoin tänään pientä, mut ei läheskään yhtä huonoa, kun mitä viimeset pari viikkoa. Jospa tää alkais tästä pikku hiljaa helpottaan ja pääsisin normaalin elämän pariin *kopttaa puuta*

Mitäs minisun? Onko oireita? Mitäs mies sanoi? Eiks oo ihan hullua olla töissä, kun tekis mieli vaan keskittyä ihan kaikkeen muuhun, kun työntekoon. Vaikka siihen netistä kaiken mahdollisen tiedon ahmimiseen...

Huh! Nyt lopetan tän älyttömän kirjottelun... Mutta hirmusti plussatuulia tämän viikon jännäilijöille!!!!

Onnittelut minisunille!

Ja hertalle pahoittelut! on kyllä ihanaa miten jaksat heti alkaa ajattelemaan positiivisesti uutta tärppiä!

Amilda: mulla oli kanssa noilla viikoilla jo niin kauhea maha että ihan hävetti :D paino kyllä on tippunut koko ajan mutta maha tuntuu vaan kasvavan :D kohtuni on kyllä eteenpäin kallellaan joten silläkin voi olla pientä vaikutusta, mutta lähnnä tuntuu että turvotusta on.

Minulla alkaa olemaan pikkuhiljaa piinaviikot ohi ja 12 viikon rajapyykki lähestyy. päätin kyllä lopettaa stressaamisen kun kävin viime viikolla ultrassa missä pikkuinen meille kovasti vilkutteli! kyllä siinä itku pääsi!

Taustalla plussatuulia puhallellen :)

Jenninen 10+6

Heipparallaa kaikki!

Onpa ihanaa kuulla, että Hertta olet positiivisella mielellä. Ihan oikea asenne, vaikka km aluksi onkin järkyttävää. Saanko kysyä, miten sulla alkoi se, mahakivullako? Ei tarvitse vastata, jos et halua.

minisunin raskaus sen kuin vahvistuu, loistavaa. Ootko katsonu, koska olisi laskettuaika?

Kivaa, kun saan jännätä teidän muidenkin puolesta :-)

Nyt se sitten alkoi mullakin, siis kuvotus ja oksetus...Lauantaina juoksin käsi suun edessä pöntölle, että näin. Nyt sitten kaikki ällöttää, oksettaa, kuvottaa, haisee jne. Greippi näyttää menevän alas ja omena, thank god. Aamukuvotus ei ole niin paha, mutta iltaa kohden kaikki oksettaa, tätäkö tämä nyt sit on. No jo, kyllä mä selviän, mutta heikoksi vetää. Tuntuu, että mitään ei tee mieli, mutta nälkä ois kova. Amilda oliko sulla samoja tuntemuksia?

Mä hehkutan edelleen Clearbluen ovistikkujen puolesta. Ovat ehkä niitä kalleimpia, mutta sen arvoisia kylläkin. Loistavaa noissa on se, että siinä ei tarvitse tulkita mitään viivojen paksuuksia, vaan ainoastaan digitaaliseen mittariin tulee pieni pallukka, kun aika on otollinen. Meillä tärppäsi noiden jälkeen heti. Ja tuo testi näytti myös raskauteni, ennen kuin ostin itse r-testin. Apteekissa koko paketti mittareineen ja liuskoineen maksaa n. 30€. Paketissa on muistaakseni 7 liuskaa, ja on erittäin helppo käyttää. Farmaseutti kehui tuota testia markkinoiden parhaimmaksi luotettavuuden ja selkeyden vuoksi. Tiedä sitten, mutta kokeilkaa ihmeessä :-) menipäs tämä nyt mainospuheeksi...heheheh.

Palaan pian taas, ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Viljonkka

Juu kyllä saapi kysyä :) En pahastu... Siis ehkä tää tuntuu jo näin neljän päivän jälkeen sen takia näinkin helpolta (ainakin päällisin puolin), kun se km tapahtu niin alussa. Enhän mie kerenny olla onnellisesti raskaana kun 1,5 viikkoa.

Mut joo, se alko siis torstaiaamuna (ehkä 6.00), kun kävin vessassa, niin paperiin jäi vähän verta pyyhkiessä. Seuraava lause sisältää yksityiskohtia: Se oli sellasta haaleeta, ei ihan kirkkaanpunasta vielä. Vähän koski mahaan jo siinä vaiheessa.. Säikähdin, että johtukohan siitä, kun edellisenä iltana oli harrastettu seksiä.. No sit töissä aamulla (ehkä 8.00) oli jo alkkareihinkin tullut vähän verta ja mahakivut oli kasvanu sellasiks ajoittaisiks krampeiks. Sit jo aloin sinkoilemaan, että mitä hittoa tää on ja mitä mie teen. Koitin neuvolaan rumputa puhelimella, et sitä kautta oisin saanu lähetteen tutkimuksiin, mut ketään en saanu kiinni. Menin sit suoraan sairaalan ensiapuun valittamaan ja itkemään, että pois minua ei nyt saa käännyttää, kun tää ei oo normaalia. Sieltä ohjasivat miut sit polille ja odotusaulassa istuessani mahakivut oli jo aika hemmetin kipeitä. Ne oli siis supistuksia ja tulivat muutaman minuutin välein. Hiki nousi otsalle ja hammasta piti purra, kun siinä aulassa oli muitakin ihmisiä... Sit hoitaja kävi välissä tuomassa purkin pissanäytettä varten ja sit vessassa istuessani näytteen annettua alko verta valumaan sitä ihan sitä tehen! Käytännössä sinne saikun vessaan tais mennä se elämänalku... Sitten kun miut otettiin huoneeseen, ultrassa sit näky, että kohtu on tyhjä ja kaikki on poistunut luonnollisesti, joten oli hyvä ettei mitään jatkotoimenpiteitä siihen enää tarvinnu. Uudestaanraskautumismahikset on siis oikein hyvät lääkärinkin mukaan ja odotukset on nyt korkealla :) Pitää vaan vähän rajottaa, ettei ole liian korkealla... Sen pituinen se.

Kehno, kun nyt tää kierto meni varmaan sekasin, ettei taas tiedä mitään oviksia ym... Mut pitää mennä alkuun tjottailemalla ja sit tarvittaessa tilata ovistikkuja, jos täti ehtii paikalle. Mie muuten viimeks tilasin ovistikkuja kotitesti.fi -osoitteesta ja oikein hyvin toimi. Tilaus oli seuraavana päivänä postilaatikossa. Se kotitesti(t).com on käsittääkseni väärä osoite, että tuolta fi:stä miun tilaus onnistu aivan nappiin. Mammaksi.fi -sivuilta on moni kaiketi tilannu, että senkin pitäisi olla varmaan ihan hyvä paikka.

Hertta