<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Puliinan LA päivitetty etusivulle.

Joku tossa päivitteli, että mulla on paljon töitä, kun kaikki 123 toutokuun toivottua päivitän syntyneeksi. Tosi hiljaista on ollut :) Eivätkä kaikki ole palstalla olleet kovin aktiivisesti viime kuukausina esillä joten taitaa tulla syntyneiden listasta paljon laskettujenaikojen listaa lyhyempi.

(.) eilen illalla parit supparit pongasin, mutta nyt ollaan taas tavan omaisessa möhkis olossa.

Mies lähti iltavuoroon töihin ja viikonloppuna pitäis kasvihuone saada pykättyä pystyyn. Tosin sunnuntaina mun vanhemmat tulevat todennäköisesti talkoo avuksi. Kasvimaatakin pitäis kääntää, kun sit viikon päästä onkin jo äitienpäivä eikä silloin mihinkään puutarha töihin ehdi ja voimatkin kyykkimiseen voivat olla ehtyneet.

Vauvan jutut olis pestynä. Tutit ym. on vielä keittämättä. Sänky on kasassa, mutta ilman patjaa ja muita juttuja, kun pesin patjanpäällisen enkä ole vielä toimertunut sitä takaisin pujottamaan.

Kaupoilla käytiin tossa aamupäivällä ja osteltiin noita putarha juttuja ja parit uudet matot yläkertaan.

Matkaan tarttui muutama säkki multaa, punainen karviainen, viherherukka, viisi vadelmaa, kymmenen mansikkaa, kahdeksan orvokkia, pari pallo tuijaa, orvokkiamppeli, maakaapelia, mansikkakangasta.

Jossu & Hemuli 36+3
 
Moiks! Ei ois enää hirveesti tuohon laskettuun aikaan matkaa, mut ei kovin kummaselta näyttäny tänään, kun kävin neuvolassa. Pää ei oo vielä kiinnittyny ja siitäpä johtuukin tää hirvee vihlominen ja juiliminen tuolla alapäässä ja nivusissa, kun päätänsä vielä saa pyöriteltyä..Kyllä menee hermot jos taas saa yli-aikasena lyllertää!! Siis oikeesti menee maku koko hommaan, kun ei voi alkaa tulemaan!!! Eikä supistele edes kipeesti, et ois jotain toivoa asioiden edistymisestä!!! MIE EN KESTÄ!!! Painoa oli tullu viikossa +800g, enkat tähän raskauteen, kun yleensä ollu sellasta 300-500g..Mut painoa yhteensä tullu "vaan" 10,8kg..Et kuitenkin 7 kiloa vähemmän kun esikon aikaan...

Onnea kaikille jo poksahtaneille!! MIE OON KATEELLINEN!!

D ja mahan asukki 39+0
 
weiss
Enpä oota sitä jälkivuotoa, en.. tais esikostakin kestää sen kuukauden.. Ihmeellisesti sitä muistuu mieleen asioita näinkin monen vuoden jälkeen, kun h-hetki lähenee esim. synnytys ja se kipu.. Onneksi palkinto on maailman ihanin mitä voi toivoa! :heart:

Täällä supistelut jatkuu, oikein ottaa päähän, jos nämä eivät mitään tee, muuta kun kipiää!
Mutta jos tämä tätä on viimoiset viikot, niin huh huh! Eipä kyllä kestä pää eikä ruumis. On sitä jo ihan tarpeeksi kärvistelty tähän odotukseen.. :kieh:

Hö, omaa napaa sitä vaan.. Oottako muut huomannu kuinka asiat ja kaikki pyörii vaan oman navan ympärillä. Huomaa, että mie ainakin puhuisinkin vaan tulevasta koitoksesta ja vauvasta. Kaikki asiat mie unohan ja puhunkin välillä ihan sekopäisiä. Taitaa naapurit ja kaverit kiertää jo pian kaukaa. :LOL:

Taas se vaan viikonloppu koittaa. Taian mennä kanssa vielä tuonne pihalle mönkimään, jos se vaikka edesauttas jotakin.. ;)
 
TEILTÄ VIISAAMMILTA TAAS KYSELISIN! :D

voiko olla että mulla tihkuu lapsivettä kun aina välillä tuntuu että pikku housut kastuis, ja äskettäinkin kun kävin vessassa tutkimassa pikkuhousuja niin oli selvä läntti (valkoiset alushousut) jotain kirkasta, mutta pissaa se ei voinut olla koska minulla on suht keltasta pissaa ollut näinä päivinä, ja valkovuoto ei ole ollut vetistä.
Oliko niin että jos laittaa esim. vessa paperia alushousuihin ja menee paperin läpi, voi olla lapsivettä??
 
Täällä taasen käyty neuvolassa ja vauva on kiinnittynyt ja tosi alhaalla.

Issias kivut on hirveät, välillä ei pääse liikkumaan yhtään ja nuo panadolit ei siihen paljon auta. Onko joku jostain esim asennosta tai jostain muusta saanut apua noihin issias kipuihin kun menee ihan jalka alta kun viiltää kun puukolla löisi tuonne kankkuun.

Mielessä pyörii täälläkin vain synnytys tai oikeammin se kun tämäkään ei ymmärrä syntyä ja ramppaan tarkastamassa vähän väliä joko alkais limatulppa irtoamaan.

MOLLAKKA ja pikkunen 40+6
 
Mulla on samoja vinkeitä ku Mollakalla koko ajan elän toivossa että edes limatulppa irtois. Mutta ei. Supistelee joo, mutta lähinnä vaan ärsyttävästi. Vauva on kyllä ollut melkoisen hiljainen tänään. Jos ei ala liikkeitä kohta ilmaantumaan niin näytille on lähdettävä :(
 
Majj, soita polille, ne ottaa tarkastukseen,mitä sieltä on lirahdellut :) Tai ainakin minulle saarnattiin, että jos housuihin lorahtelee jotain epämääräistä vesimäistä, on mentävä tsekkaukseen, koska on infektio riski!!! Oitis puhelin käteen ja ring ring!!! :p
Miulla lirahteli kahtena päivänä "jotain" reisiä pitkin, ilmeisesti pissaa (vaikka ei kyllä haissut yhtään pissalle/valkovuodolle ja valkkarikin on nykyisin limaista, ei vetistä..!) En sitten tiiä, mutta testi nytti negaa polilla

Koirista Kukas se nyt sitten olikaan,kuka vinkkasi,e ttä koirat kun kulkee vasemmalla puolella aina,niin hyvä tulee. Itse olen miettinyt samaa, tosi meillä nuo karvakorvat vaihtavat käskystä puolta, kun täälä meillä päin ihmisiä huitelee vastaankin mistä suunnasta tahansa. Mutta oikein hyvä vinkki :) Tiitosh! Mulla on nuo koirat alle polvenkorkuisia, niin mites, kannattaiskohan hommata flexit molemmille, kun muuten kompastelevat hihnoihin... Kulkevat hiukan epätasaisesti nääs, toisen uskollisesti tuossa sivulla ja toisen tuhatta ja sataa eellä :D Nyt kyllä täytyy olla tyytyväinen, että oo aikoinaan koulutettu nuo koirat yhteiskunta kelpoisiksi, nyt olisikin hankalaa... :saint:

Onko täällä paljon muita koira/eläin-perheitä??

Mulle on aina, ihan pikkuisesta asti ollut eläimet lähellä sydäntä, lähempänä ku suurin osa ihmisistä. Nyt oonkin ruvennut miettiin, muuttukohan miun suhde näihi karvakorviin kummosestikaan, kun vauva syntyy. Lemmikit on aina ollu tmun silmäteriä, ihan yllösiä ja tottahan toki vauva tavallaan vie sen ykkös paikan kuitenkin, ja nää karvaiset muksut jää sit jaetulle kakkossijalle :) Höm...Jännä nähdä, miten eläimet suhtautuu pieneen kirkuvaan nyyttiin sitten kun aika on B)


Miullakin ajatukset piirtyy suurimmaksi osaksi vaan vauvaan ja kaikkeen siihen liittyvään, varsinkin näin kotioloissa. Koitanj olla jauhamatta mitään vauva-juttuja kellekään, kuka ie niitä tahdo ehdoin tahdoin itse kuulla/kysellä. :whistle: Oma olo on etusijalla ja vauva tietty. pitäis päästä jonnekin väghän tuulettumaan, ettei ihan höyryynny täällä ja ala vielä höperöitymään ihan tyystin ;)

Muksat päivän jatkot :hug:
 
Kuumia aaltoja ja isoa hikituskaa! Tää on ihan kamalaa! Mikään ja missään ei ole hyvä. Tulis jo maanantai.... Taas vähän tilitystä.... Onneks ei olla enää kaikista kuumimpina päivinä raskaana, se vasta rankkaa oliskin...
 
Tervehdys kuomat! :flower: Ja kiitos kaipailusta, mutta kyllä sitä täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Valitettavasti :p Tänään kävin neuvolassa, jossa ei ihmeempiä: omat arvot yms. hyviä, Nirppu kunnossa ja kaikki muutenkin ok. Turvotusta on alkanut tulemaan viime päivinä, mutta onneksi vasta nyt loppu suoralla.

Sunnuntaina meillä on laskettu aika eli sitä odotellaan. Vaikka toki pikkuinen saa syntyä jo vaikka huomenna, jos haluaa B) Eloon ei ihmeempiä, toivottavasti tekin voitte kaikki hyvin!

Nyt ruoan laittoon,

Carmen ja Nirppu 39+5
 
Moon miettinyt samaa, että aika hyvin se osasi vaan sattua meille tämä Ru :heart: Olisi se kyllä kurja tämmöisen mahan kanssa olla, kun helle rajat paukkuis ja ois vaan kuuma joka paikassa |O Oivallinen aika lisääntyä :LOL:

Koitas nyt Edla-mamma saada joku hyvä asento, kurjaa sätkiä ja kituuttaa koko ajan, js ei mikään oo hyvä :| Hömpf, olitko sää menossa maanantaina käynnistykseen?? :eek: (anteeksi, mä en vaan oikeasti muista mitään, vaikka kkäyn täällä lukemnassa sata kertaa päivässä!!!)


|O mitä tuskaa olikana olla koriien kanssa ulkosalla ja koittaa vähän reippaammin kävellä... |O Juup, ei oo enää mun juttu, katsotaan sitten joskus kesäkuun lopussa, pääsenkö taas viiletämään normaaliin tapaani!!! :LOL:
 
Täällä tänään THE PÄIVÄ... Mutta tämä herra itsepäisyys ei kyllä taida tulla ulos ennen kun kahden viikonpäästä pakko häädettynä. Viime yö oli jotain aivan järkyttävää.. En saanut nukuttua kuin yhteensä noin kaksi tuntia |O Oli kuuma, oli vessa hätä ja oli jano ja vaikka mitä :headwall: Nukkumisesta ei yksin kertasesti tullut mitään.

Neuvola terkut taasen...
paino: +2.333kg yhteensä alusta 19,7kg ei enää jaksa naurattaa...
turvotus: ++
pissa: taas puhdas
RR: 112/70
sf: 38 jee se on jopa pienentynyt...
ja toukalla kaikki ok
ja taas maanantaina uudestaan neuvolaan...

Luulisi että trampoliinilla hyppiminen avittaisi tätä yhtä jästipäätä syntymään, mutta ei niin ei... Olen viimeisen viikon verran käynyt tuttavien tykönä hyppimässä tramppiksen kanssa ja ei mitään vaikutusta. Mistään ei mitään vaikutusta. Alkaa tämän turvotuksen kanssa menemään pikku hiljaa hermot...

nyt laittamaan ruokaa

tmvk ja toukka jonka vuokrasopimus on päättynyt just NYT
 
Pipsa Possu:Mulla oli viikkoja vaan 38+4, ku poju synty. Eli painoa vauvalla oli siihen nähden tosi hurjasti. Ne kyllä meinas tosiaan, et vaikutti yliaikaselta. En sitte tiiä, jos oli laskettu väärin toi mun laskettu aika.
Arki menee kyllä hurjaa vauhtia. Elämä pyörii nyt ihan täysin vauvan ympärillä. Vauva on ollu vähän rauhattomampi, ku edellinen. Viime yö oli aika rasittava, ku pikkunen huusi mahavaivojaan melkeen koko yön. Toivottavasti tästä ei tuu koliikkivauvaa! Voi se olla et mun syömät munkki ja sima ei ollu hyväks vauvalle. Yöllä tuntuu raskaalle hoitaa huutavaa vauvaa, mut päivällä se on mitä ihanin suloinen nyytti! Ostin tänään Rela-tippoja, jos niistä olis apua pienen mahavaivoihin. Säälittää kattoa,ku mahaa kipristää sillä.
Ottakaahan nyt kaikki ässät käyttöön, ni saadaan lisää vauvoja maailmaan!
Laurenzia+ poika 4pv Niin, ja kiitos paljon onnitteluista kaikille!
 
Oi armas toukokuu :flower:

Onhan tätä odotettukin :D Ja alkuun super-hyper onnittelut Katrinaiselle ja Laurenzialle syötävän suloisista vauvoista!!!

Mymmelis/ weiss sama täällä: tuntuu et olis käyny jonkin asteisessa lobotomiassa, kun päähän ei mahdu yhtikäs mitään muuta kuin vauva-ajatuksia ja tätä raskautta. Ja tätä ennen "entisessä elämässä" muistan hyvin kun aina mietin, et sit joskus kun itse olen raskaana, en tosiaan aio puhua pelkästään vauva-juttuja...hmm, mutta näin se elämä opettaa;) :saint:

Carmen meilläkin olis sunnuntaina ultran mukainen laskettu aika, jota ei sitten ikinä korjattu neuvolakorttiin eli sektio aika määräytyi tuon 10.5 perusteella. Joten nyt sitten - kipeiden supistusten myötä - toivon ja pelkään, ettei synnytys vaan käynnistyis ennen tiistain sektiota. Täytyy sanoa, että kaikesta oppii eli sitten jos ja (toivottavasti) kun seuraavan kerran olen raskaana, tiedän, että tälläisillä asioilla onkin merkitystä poikkeustilanteissa. Että täällä kateellisena lueskelen, miten helpottavaa olisikin, jos voisi vaan toivoa synnytyksen käynnistymistä eikä päinvastoin pelätä sitä. :|

Vauva alkaa olla aika suuri ja maha-nahka venyy ja paukkuu. Huomasin, että jollain teistä oli kyllä vielä suurempi sf kuin mulla tuo 36: lohduttava huomata :whistle: Turvotusta tosiaan riittää ja nää tukisukat ei kyl auta enää mitään. No, enää 3 pv ja vauva saadaan toivottavasti navan tälle puolelle, jipii! :D

pohdiskelee eeti +papsu 39 :heart:
 
kiva että carmenkin on vielä yhdessä kasassa!

Mulla on ollut aaltoilevia menkkakipuja nyt klo 12 lähtien.. Ja jos nää ei kohta lopu niin lähdetään mammapolille näytille. Ne sano neljän aikaan että oottele ihan rauhassa kotona.. mutta kun tekee edelleen kipeetä, niin lähden sinne näytille, sanovat mitä sanovat... eipä oo ennemmin menkkajomotukset näin kauaa kestäneet. voiko nää olla suppareita??? että oonko vaan niin dorka etten tajua että jotain on tapahtumassa. Olo on tooosi kurja.

tulipas vaan omaa napaa...

birdie
 
Mymmelis, juu... ei taida onnistuu. Tuskanhiki on suunnaton ja ihan niinku tuolla alhaalla aukeis jotain -> mut ei ainuttakaan supistusta ole tullu! Vatsaa velloo, selkään sattuu ja olo on todella kurja. Joko mä olen saanu jonkun pöpön tai sit mä valmistaudun alottamaan tosi touhut. Voiskohan tää nyt olla sit sitä?
 
täällähän on ollut tapahtumarikas ilta ! toivottavasti jollain edes tärppää !
täällä lorahti äsken mukava märkä lasti housuihin, ja eikun synnärille soitto, ja kysely. että mitäs tehdä, niin sanoi, että saatto olla joko limatulppa, tai ehkä jopa lapsivettä, että side housuihin ja jos se kastuu niin, sitten se on lapsivettä. mutta ei ole vielä kastunut.. :whistle: .
eli tiedä nyt sitten muuta, kun odottelua !
 
jaahas. mammat alkaa tosissaan jakaantua!!! Jännät paikat..

mä sain käskyn ottaa panadolia ja seurata tilannetta.. eli jos kivut menee pahemmaks niin sitten synnärille näytille.. Kaipa ne oikeet supparit sitten tunnistaa... eli vielä kun pystyy näiltä jomotuksilta olemaan niin hengataan sitten kotona..

*Onko kellään käynnistynyt synnytys/supistukset jatkuvilla menkkakivuilla???

Tsemppiä Annaliinalle!!


birdie
 
jaahas, täällähän näyttää olevan jo muutama jotka meinaa lähtee nyyttiä hakemaan, hei lähettäkäähän mullekin niitä kunnon supistuksia
Käytiin tuossa saunassa meillä vuoro pe 18.00 ja aikas kovat löylytkin otin..mutta ei mitään |O
mulla kans sais vaihtaa pikkareita 3:sti päivässä kun tulee jotain märkää...valkovuoto kuulemma on ihan ok, kun polilla siitä mainitsin, ja lapsivettäkin oli ihan hyvin.

Miksköhän ne antaa mennä viikonkin yli LA:N??, kun se vaavi voi sit hurahtaa tosiaan lopussa isoksi!! :| eikä ne painoarviot aina pidä paikkaansa...

Mulla kans nuita viiltelyitä on ja pää painaa jo todella mukavasti, aina kun nousee tuolilta tai varsinkin sohvalta, jos ojn pitemmän aikaa istunut niin huh huh kun kestää suoristaa itsensä ja kävely on pingviini tyyppistä keinumista :D

Ihanaa vk.loppua lupailtu, meillä kotona su tupperware kutsut pidän ekaa kertaa.

hyvvää vk.loppua kaikille! B)
 
Alkavaa viikonloppua kaikille!

Täällähän onkin toimintaa tiedossa, ihanaa.

Birdie vastasinkin sulle jo kerhon puolella, mutta laitan tännekin:
Supistuksista, ne taitaa olla odottajasta riippuen tuntemuksiltaan laidasta laitaan. Mä olen aikoinani ekaa odottaessa saanut neuvon että siinä vaiheessa kun ei todellakaan tulisi enää mieleen soittaa synnärille, että pitäisköhän tulla näytille, on aika lähteä. Kaikkien kanssa se on paikkaansa pitänyt. Se kipu on jotain niin..miten sen nyt sanoisi, kaiken muun toiminnan ulossulkevaa, mitään muuta et pysty enää ajattelemaan.
Mutta, siinäkin on eroja, kuinka korkea kipukynnys synnyttäjällä on.
Sanotaanko näin, että jos itsestäsi tuntuu että haluat näytillä käydä,niin mene ihmeessä. Voimia matkaan, jos synnytys käynnistyy, kaikille muille kärvistelijöille kanssa sama toivotus.

Oma olo on hyvä, paras pitkiin aikoihin, ei viiltele eikä supistele. Tänään olin neuvolassa ja kaikki oli niinkuin pitikin. Taitaa mun vauva tykätä omasta yksiöstään :D

iltapalan aika :wave:

Annastiina, rv 38+4
 

Yhteistyössä