<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

se on sit oikeesti meijän kuukausi! hauskaa vappua kaikille!

katrinaisella ihana pikkuinen! aiva söötti! :heart: :heart:

laurenzia onnea pojasta! :flower:

eiliset neuvola terkut:
pissa puhas
rr 114/80
paino +0g/vk (kerranki)
turvotus ++
sf 32
vauvan syke 150.
vauva on rt:ssa ja ehkä hieman laskeutunut. kohdunsuu kiinni, hieman pehmentynyt ja 3cm kaulaa jälellä (eli turhaan kärvistelly niiden supistelujen kans). lääkäri sanoi että vaikuttais että ehkä mahtuu syntymään alateitse. olin ihan sika pettynyt ku ei sen kummempaa arviota antanut tuosta vauvan mahtumisesta ja koosta.. en edes ymmärrä et miten se muka kokeili että mahtuu tuleen, samalla ku sisätutkimusta teki niin vähän sormia pyöräytteli eikä muuta.. miehelle sit täällä kotona itkin ku alko ihan tosissaan pelottaan ku mulle ei koko raskausaikana oo mitään kokoarvioita annettu enkä siis tiiä yhtään minkä kokoinen ipana sieltä on tulossa.. ja mä menin jotenki niin sekasi et tässäkö se oli (terkka oli sanonnu et samalla tehdään synnytystapa-arvio) et en edes tajunnut kysyä mitään.. nyt hirvittää ihan sikana mut kai se on näillä mentävä..
niin ja ei kuulemma ihan näinä päivinä synny..

anuliina 37+2 (huomenna ois muuten alkuperäinen la)
 
No niin, uusi pino on korkattu sitten...

Täällä ei mitään kummallisempia, paisti uunissa ja vohveleita sitten perään.... :p

Mä nukuin viime yön enemmän kuin huonosti, olin koko ajan varma et ihan koht tarvii lähtee laitokselle (siis mahassa vähän juili ja jalat tuntu puutuvan) :LOL: , kunnes sitten viiden aikaan tulin tulokseen, et kököt tässä mihinkään olla menossa ja nukuin yhteentoista :D

Mymmelis ja Liinu, voiskohan olla niin että teidän kaverit ei oikein tiiä miten suhtautua teidän perheellistymiseenne? Tai sitten ihan puhdasta kateuttaan vaan noin sanoo... tai sitten, että teidän elämäntilanteenne muuttuu ja niistä tuntuu, et te katoatte tätä myöten niiden elämästä. Tuskin meinaan nuo kommentit on pelkkää puhdasta v****ilua, vaan jotain omaa hämmennystä siinä mukana.... kyl se siit varmaan muuttuu tai sit ei...

Mä olen niin kateellinen just mun kavereille jotka istuu kaivarissa tällä hetkellä, ku en ite sinne asti kykene lähtemään...

Mut vielä on vappua jäljellä....
 
Laurenzia : Sylintäydeltä ONNEA pikkuisesi syntymän johdosta :flower: =)

katrinainen: Voih kuinka kaunis söpöläinen teille, ihana :heart: !!!

jossulle ISO KIITOS uudesta THE PINOSTA =) Uskomatonta, että nyt on meidän kuukausia *tuuletusta,wuhuu*

muru: Kuulostaa kyllä limatulpalta, edistystä sulla siis tapahtunut, jeeee =)

mymmelis: Voi elämä mitä kommenttiansait ystäviltäsi kuulla, todella ajattelematonta ja typerää!!! Mainitse ihmees asiasta, itse en ainakaan moista sulattaisi ystävien suusta...
:hug:

Täällä herkuteltu ja kärsitty ähkystä, tavattu ystäviä ja nautittu auringosta koko perheen voimin =) synnytykseen viittaavaa ei näy eikä kuulu, ainoa erittäin mukava vaiva on koivunsiitepöly ja sen myötä tullut vappunenä :headwall:

Yhdyn samoihin melipiteisiin, että siirryttäisiin vasta sitten tästä pinosta pois kun kaik on nyyttinsä saaneet, koska ihanaa on kuulla jo synnyttäneidenkin kuulumisia ja samaa porukkaahan tässä ollaan;)

Kaunista wappuPÄIVÄÄ sHv ja hippu 38+0
 
Aurinkoista Vappua kaikkille! B) Munkeja paitoin tuossa aamulla :p IHanaa se ois sitte TOUKOKUU!! jeee Täytyy sanoa että on tätä ootettukki.... ;) :)Sopii mullekki että sitte vasta pois täältä pinosta kun kaikkilla on vauvat syntyny. =) Jeps eipäs sen kumempaa palaamisiin taas Nissu76 ja ipsku rv37+4 :heart: =)
 
Oikein hyvää vappua kaikille!!!!!

Ajattelin nyt vähän synnytyskertomusta rustailla teille. Muistikuvat on vähän hatarat joten kertomuskin sitten sen mukainen.

perjantaina 25.4.2008 klo.8.00 menimme synnyttäneiden osastolle, sovittuun käynnistykseen.
Kätilö otti meidät vastaan, ohjasi huoneeseen, jossa sain puettavakseni sitten ne iki-ihanaiset sairaalavaatteet.
Vauvasta otettiin sydänäänikäyrää reilu puoli tuntia ja sen perusteella lääkäri päätti että käynnistys aloitettaisiin cytotec tableteilla.
9.45 laitettiin ensimmäinen tabletti kohdunsuulle. Kohdunkaulaa oli tuolloin 2cm ja kohdunsuu oli auki 2cm.
Ekasta tabletista tuli pientä nipistelyä/vihlomista alapäähän mutta ei mitään kummempaa.
4 tunnin päästä kohdunsuu oli edelleen auki 2cm mutta kaula lyhentynyt senttiin.
Toinen tabletti laitettiin 13.45
Vähän ennen kolmea otettiin taas sydänääni- ja supistuskäyrää ja tuolloin siihen alkoi jo piirtymään pieniä supistuksia, mutta olo oli edelleen loistava.

Vähän ennen klo. 6 kätilö tutki tilanteen ja kohdunsuu oli auennut 3 senttiin. Supistukset ei vieläkään ollut kovin kipeitä, mutta koska niitä tuli kuitenkin ihan säännöllisesti niin viimeistä annosta "mömmöjä" ei enää laitettu jottei synnytys etenisi liian rajusti.

Tuon tutkimisen jälkeen supistukset kuitenkin kovenivat hurjasti ja soitin miehenkin sitten jo osastolle, että nyt alkaa tapahtumaan.
Puoli 7 aikaan kohdunsuu oli auennut 4 senttiin ja kaula kadonnut ja supistukset oli tosi kipeitä joten siitä sitten siirryttiin synnytyssaliin. Siellä sain heti ilokaasun kouraani ja jossain vaiheessa kätilö tuikkasi nesteytystipan kiinni.

Ilokaasusta tuli mun bestis ja ja olin sen ja supistusten vuoksi niin muissa maailmoissa etten pystynyt edes kätilön kysymyksiin vastaamaan, joten mies toimi sitten mun suuna oikeastaan koko loppu synnytyksen ajan.

Klo 20.00 jälkeen lääkäri kävi puhkaisemassa kalvot ja laittoi kohdunkaulanpuudutteen. Siitä ei ollut apua yhtään. Tilanne kohdunsuullakin oli edelleen sama 4 senttiä.

21.00 laitettiin kevyt spinaali joka ehkä ensimmäisen 15 minuutin ajan pikkasen lievitti kipua mutta edelleen ilokaasu oli se suurin apu. Tuo spinaalikaan ei siis mun kohdalla onnistunut.

Pönttö oli ilokaasusta niin sekaisin koko ajan että aika kului kuin siivillä ja sitä vaan kesti supistuksen toisensa perään. 22.00 jälkeen kohdunsuu lähti taas avautumaan. Mies hälyytti kätilön paikalle kun mulle iski kauhia pissahädän tunne. Sain alusastian, mutta eipä sieltä mitään kuitenkaan ulos tullut. Tuo pissahädän tunne oli mun tapauksessa sitten sitä ponnistamisen tarvetta.

Olin tosi kipeä ja ihan omissa maailmoissani...mies ja kätilö kuului tuumailevan että pian sieltä taitaa vauva syntyä. Itsestä ei siltä tuntunut.
Kuitenkin kätilö siinä katsoi taas tilanteen ja totesi että sieltä on vauvan pää jo tulossa. Tuli käsky heittää ilokaasu pois ja alkaa ponnistamaan. Ja heti saman tien tuli kielto olla ponnistamatta. Kätilö kerkesi juuri ja juuri saamaan hanskan käteensä ja huutamaan apua paikalle kun poika sitten jo syntyi.

Istukka oli mulla tosi tiukassa ja siitä alkoi ehdottomasti synnytyksen kamalin vaihe kun sitä revittiin pois. 2 annosta sain supistavaa lääkettä ja sitten napanuoran kautta laitettiin joku napacoctail. Kylmäpussin kanssa mahaa paineltiin ja runottiin ja napanuorasta vedettiin. Just kun kätilö selvitti että seuraavaksi siirryttäisiin leikkaussaliin ja istukka poistettaisiin nukutuksessa, tuli se vihdoin ulos. Uhkailu siis tehosi.

Mutta näin syntyi ihana pieni poikamme raskausviikolla 38+2, klo 22.43, 3140g, 48cm ja pipo 35cm

Synnytys oli kipeä mutta nopea ja helppo kuitenkin. Äiti selvisi ilman ruhjeita ja tikkejä ja olo oli mitä parhain heti vauvan synnyttyä.

Osastolla jouduttiin olemaan vähän reilu 2vrk koska sen raskausdiabeteksen vuoksi vauvalta mittailtiin sokereita. Ne oli kuitenkin todella hyvät ja maanantaina aamupäivällä päästiin sitten kotiin.

Viikon verran on totuteltu elämään 4 henkisenä perheenä ja päivät kuluu lähes huomaamatta. Vauva on todella helppo hoitoinen ja imetyskin lähti hyvin käyntiin. Esikko on vauvasta vähän mustis mutta joka päivä on nyt mennyt vähän helpommin.

Sitten vielä kuva rinssinstä. :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2021730.jpg

Liro ja poikanen 6vrk
 
onnea Liro vielä! Sulle siis sopi tuo ilokaasu...lääkäri mua siitä vähän varoitteli että joillekin voi tulla huimausta ja pyörryttävää oloa=humala tila, ja sitä en halua! mut sanoi myös että jotkut ihan pelkästään ilokaasun kanssa synnyttää.
Onneksi tuo istukka poistui ilman leikkauksia, hui! :eek:

Täällä ei kummia kolotuksia ole tullut koko päivänä :/ maanantaina neuvola käynti.
tyllerö 37+1
 
oi ku lirolla ihana pikkumies siellä! :heart:

kävin tuossa kävelyllä ja samalla kattomassa ku mies on moottoripyöräkauden avajaisissa ja ajoivat tuosta kävelyreitin varrella ohi.. kyllä kävi kateeksi ku ois ihan sikana haluttanu lähteä mukaan. puoli tuntia meni moottoripyöriä sit ohi.. :) tuolla ulkona on kyllä niin mahtava ilma että! B) aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, lämmintä on joku pari kymmentä astetta varjossa.. pitäis vissiin itelle jotain tekemistä keksiä, mies tuossa just ilmoitti et käyvät vielä kavereiden kans oman parin sadan km:n reissun ajamassa ja syömässä..
anuliina
 
Laurenzia: Onnittelut pikkuisen johdosta =) !

Liron pikkuinen on myös tosi suloinen :heart: , Onnea vielä!

Mymmelis: Tosi inhottavasti sun kaverit suhtautuu sun raskauteen :/ . Ei varmasti nuo kommentit tuntunu mukavilta. Jätä kuitenkin omaan arvoonsa tuollaiset. Toki voit kertoa kavereille, että tommoiset kommentit loukkasi. Jos se saisi heitä ajattelemaan edes pikkasen asioita myös sun kannalta... Luulisi, että todelliset kaverit/ystävät haluaisi olla tukena ja kuulla miten voit ja mitä kuuluu, eikä vain naljailla. Älä kuitenkaan jää kavereiden puheita liikaa miettimään. :hug:

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Huomenna neuvola, katsotaan onko jotain muutosta tapahtunu suuntaan tai toiseen.

Marimint ja pikkuinen 38+5
 
laurenzialle onnea!!!

Ja nyt on tosiaan meidän kuukausi. ihanaa!!!

Mä oon kanssa sitä mieltä että ootellaan tässä pinossa,kunhan kaikki on saanet vauvansa. sen jälkeen voidaan yksissä tuumin siirtyä synnyttäneiden pinoon...

(.) menkkamaisia jomotuksia edelleenkin. En kyllä tiedä onko nää supistuksia ja en näistä kyllä kellottamalla irti mitään saa... jotenkin ajattelin eilisen jälkeen että kohta on lähtö edessä, mutta p*skat.. Ens viikon tsekkauskäyntiä odottelen, josko sitten olis viisaampi. Kai ihminen nyt kunnon supparit erottaa???? Mutta ei muutoksia. vointi ok.. tosin mieli herkillä. eilen illalla tuli miehen kanssa sananvääntöä ja menin vierashuoneeseen nukkumaan kun meni hermot.. ja yö oli ihan persiistä. täytyy varmaan hankkia uus vierassänky..

täällä kanssa ihana ilma!!!!

pojan kuulumisia odotellaan täällä!!

hauskaa vappua

birdie + ahmatti rv 37+1
 
Laurenzia onnea vauvan syntymän johdosta :heart:

Liro,ihana "paketti" :D

Tosiaan toukokuu...jee,kaikki joukolla poksahtamaan!!! Ja venytään vaan täällä samassa pinossa kunnes kaikilla alkaa olemaan nyytti kainalossa =)

Mymmelis: Aika outo asenne sun ystävilläs,tollaset jutut kandee jättää omaan arvoonsa :hug:

Muru,tulppaa on :D

Terkkaharjottelijoista vielä,että meikä on pumpulissa elänyt,kun oma täti ollut aina ja se on niin proo,että shokkihan se oli kun tälläset tampiot pääsi minuun käsiks :LOL:

Täällä taas perinteiset...limaa,limaa,limaa,hiukkasen jomotusta..thats it |O
Vähän käytiin eilen kattelemassa vappumeininkiä ja tänään puistossa jädellä,ei kai tässä sitten kummempia...kun ei tullut vappuvauvaakaan B)

Repa ja kutvonen rv 38+2



 
weiss
Kyllä miunkin mielestä olis mukavaa jatkaa samalla poppoolla, kun vaavit on syntyneet ja mie ainakin kaipaan jo vauvautuneiden kuulumisia, että mennään sitten joukolla vasta syntyneiden puolelle.

Pojasta kaivataan kuulumisia! Toivottavasti ei käynnistys ole venynny kovin moneen päivään..

Täällä on supistellu koko päivän taas, toivossa eletään, josko se lähtö tuliskin ennen laskettua.. :saint:

Missäs tuo tmvk on? Vai onko menny kuulumiset ihan ohi ja äippäkin taas kadonnut..?!
 
Klara vappen!

Tässä kuussa me saadaan vauvat kainaloon!

Onnea Lirolle ja Laurenzialle vauvoista! :flower: :flower:

Eilen kävin synnytystapa-arviossa. Kaikki näytti lääkärin mukaan hyvältä, vauva nyt n. 2,8 kg painava ja syntymäpaino on arviolta 3,4 kg. Ihan kivan kokoinen vauva on tulossa. Pelkäsin nimittäin etukäteen, että millainen jättiläinen sieltä on tulossa, kun itse olen ollut syntyessäni yli nelikiloinen. Paikat on pehmenneet ja ulkosuu auki puoli senttiä, eli edistystä synnytystä kohti tapahtuu hiljalleen ja hyvä niin. Lantio on kuulemma hyvän kokoinen ja vauva mahtuu alateitse tulemaan. Ultratessa istukassa näkyi merkkejä jotka lääkärin mukaan saattavat kertoa siitä, että loppuraskaudessa verenpaine kohoaisi?! Nyt on kuitenkin paineet olleet ihan hyvät, joten ei syytä vielä huoleen.

Nyt tuli omanapainen jorina, selkä ei kestä pitkää koneella istumista, joten pakko lähteä venyttelemään ja palata tänne illemmalla

Meiju rv 36+6
 
mulla ihan kateeksi käy teitä synnytystapa-arvioon päässeitä! :ashamed: ite ku en oo koko raskaudessa saanut ensimmäistäkään painoarviota tai muuta koko arviota niin vähänkö hirvittää..

täällä mies edelleen reissullansa.. tylsistyttää.. aattelin kaivaa jäätelöä pakkasesta ja mennä partsille aurinkoa ottaa.. B)
 
Jossu-71 :attn: :attn:

haluaisin liittyä teidän pk-seudun treffaajiin mielelläni :wave: :wave: jos vaan huolitte huhtikuisen :whistle: ;)

ja kaikille onnea loppu odotukseen ja synnytykseen-- TÄMÄ ON TEIDÄN KUU :D :wave:

pulttis ja tyttö 15 päivää :heart:
 
Heips!

Uskomatonta et reilut 4viikkoo ja sit pikkunen ehkä maailmas. Tuntuu lohduttavalta lukee teidän kertomuksia, joilla käynnistetty. Jos tää tulee siskoonsa niin ei sitä päästetä varmaankaan yli menemään. Saas nähdä.

voi kuinka söpöt nyytitkatrinaisella ja lirolla! Tuskin malttaa odottaa miltä oma pikkuinen näyttää.

anuliinaonko sulla kuinka mones tulossa vai vasta esikoinen? Mulla on viikolla 38 kun esikoinen oli niin iso. Muuten ei täälläkään tehdä toissynnyttäjille. On se kyllä kiva vähän tietää vaikka meniskin sit mäkee.

ilokaasustase on kyllä uskomatonta-mut se kyllä pyörryttää jos sitä ottaa liian tiuhaan on ihan huppelissa -mäkin välillä esikoisesta kikatin ja olin ihan huumassa. Mut kyllä ne supparit sit palautti taas maanpinnalle. Mut kaikkee kannattaa kokeilla. :D


 
Täs on tullut pidetty Vappu huilia täältä palstalta.

Pulttibois lisätty pk-seudun treffaajiin.

(.) Tänään on ollut tosi kökkö olo. En ole edes itselle tai miehelle pystynyt selittämään mikä on ja mistä johtuu.

Meillä ei tällä hetkellä ole kotona kokovartalo peiliä ja tänään kun kaupungilla käytiin pongasin itseni näyteikkunan heijastuksesta. Kyllä oli mahtava mamma ja nyt ymmärrän ne säälin sekaiset katseet joita olen viime viikkoina saanut osakseni. Mutta mitäs pienistä itse kannan vatsani vauvoineen ja sen teen pystypäin =)

Jossu & Hemuli 36+2
 
Jos ne menkkajomotukset ovat sitten niitä supistuksia (pakko niiden on olla..) Niin voiko/kannattaako niiden väliä laskea jos siis aaltoilee ? Täällä taas iltaa myöten kauheat jomotukset, välillä vetää masun ihan kovaksi, joskus vaan alamasu kovettuu. Ei nämä vielä mitään kipeitä siis ole, mutta kun laittaa huolestuttamaan kun nyt toista päivää napakasti aaltoilee.
Olisi kiva jos muuttuisivat oikein koviksi ;) pääsisin kaverin kanssa yhdessä synnyttämään, tosin kaverilla taitaa olla jo nyytti sylissä kun ei enään mitään ole kuulunut ja yöllä tuli lähtö :)

Nyt kun tulee näitä menkkajomotus-suppareita niin alkaa jo mielessä kuvitella kuinka pian tulisi lähtö, ja kuitenkin petyn taas aamulla kun herään! :kieh: :LOL:

anuliina tua minullekkin jätskiä!! :p hiki vaan virtaa nii kyllä piristäis! :D
 
ONNITTELUT nyyttinsä noutaneille :heart: täällä on supistellut viime yön oikeen urakalla, mut ei niin että oisin lähtenyt.. Ja nyt on vaan vetänyt vatsan pinkeeks. Vatsa on myös ihan kuralla, joten saapa nähdä, onko se tuo luontoäiti joka tyhjentää tän mamman ennen tositoimia :whistle: Sais mun puolesta jo tulla.. Limaa tulee tihkumalla.. mitä lie?? Huomenna neuvolaan, katotaan mitä sanovat. Joka viikko on saanut nyt juosta kontrolleissa, kun mönkijä ei liiku tarpeeksi, ja alkaa itellä olee kyllä huoli, että miksei tuo neitokainen potki.. Veljensä oli kyllä aivan toisenlainen mahassa ollessaan.. mutta niin kai nuo nyytit on yksilöitä jo kohdussa.. Nautitaan tästä kuusta.. tää on se MEIDÄN kuukausi =) niin, ja hyvää vappua kaikille :flower:
 
weiss
Täällä supistelut jatkuu.. Ei kovin kipeitä, mutta ottaa jo myös selän puoleltakin mukavasti. Liikkua tarvitsee, kun supistus tulee, vielä en ole kellosta välejä ottannu, kuitenkin niin harvakseen vielä. Saas nähdä, johtaako tämä vielä mihinkään :p.
Kuitenkin mie aamulla taas kirjoittelen.. :headwall:
 
weiss yritätkö sinä etuilla vuorossa... Ei vaiskaan kateellisena täällä toivon lisää supistuksia sinne...

(.) Tossa päivällä kun kattosin pissan niin oli taas proteiinit +1 ja nyt sitten päätin soittaa tyksiin ja kysyä pitäiskö tulla näytille, niin sieltä vastasi vaan että kuuluu loppu raskauteen et tulee turvotusta ja proteiinia.. Olin vähän et mitäh? Jos hänen mielestään on normaalia et jalat on ihan siniset kun on niin turvoksissa niin okei... Tooosi luotettavaa puhelin neuvontaa... No onneksi on huomenna neuvola niin saa nähdä mitä täti siellä meinaa...

tmvk ja toukka 39+6
 
Lirolle vielä tännekin onnittelut kerhon lisäksi (hih mitäpä niitä panttaamaan kun näin upeasta aiheesta saapi onnitella) ihanaisen poikasi syntymän johdosta =) :heart: !!!

weiss: Toivotaan parasta =) *supparipuhuri sinne*

sHv hipsii aaa-aaaa, jotta jaksaa taas huomenna roikkua vähän väliä täällä

:kieh:
 

Yhteistyössä