<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnittelut uusista vauvoista! :heart:

Ihana pikku prinsessa oli kuvassa.Laitelkaa muutkin niitä kuvia.
=)

Jännittää....jännittää vähä enemmän. Huomenna vielä enemmän. Toivottavasti viides synnytys voi olla nopea ja helppo.
Klo8 aamulla osastolle ja sitte jossain vaiheessa lääkärille ja kalvot puhkaistaan.Sitte jäädään odottamaan supistuksia.

Ties vaikka Höpöliinikin sais huomenna käynnistyksen! ;) ylilääkäri olis ke jo käynnistänyt jos paikat olis ollu kypsemmät,siis enemmän auki.

mut nyt lapsia vihdoin sänkyyn.Ja miettii viime hetken mitä mä olen unohtanut jutut.

NN rv 38+6 (40+0)
 
"Tahvo" syntyi maanantaina 25.5. Mittaa miehellä on 53 cm, painoa 3785 g ja pipo 37 cm (rv 40+4). Synnytys meni hyvin, kertomusta myöhemmin.

Sairaalasta kotiuduttiin tänään. Oltaisiin päästy jo eilenkin, mutta imetys takkuaa. Alussa poju söi hyvin, seuraavana päivänä ei sitten yhtään mitään, kun imeminen ei vain onnistunut. Lopulta pumpattiin maitoa, joka ruiskulla meni hyvin perille. Seuraavana päivänä imetys onnistui kumin kanssa todella hyvin ja tänään taas ei sitten niin millään. Tänään kävinkin sitten ostamassa pumpun ja sillä on sitten saatua maitoa. Nyt poju joi sen jo pullosta. Lisäksi tää äippä joutui kyllä tänään ottamaan tutin käyttöön, se kyllä vähän harmittaa. Pelkään tuon imetyksen puolesta, mutta sillä tää pikku mies on saatu rauhoitettua hyvin.

Onnittelut myös muille vauvutuneille, pitää lueskella lisää vanhoja kirjoituksia huomenna.
 
Heihei, täällä ollaan vielä kotona, en ole päässyt nyytin hakuun! :wave: En ole vaan koko päivänä saanut KaksPlussan sivuja auki, ihan kamala riippuvuus tullut tähän meidän pinoon, meinasin kärsiä vieroitusoireista kun en päässyt kurkkaamaan mitä täällä on tapahtunut!! :)

Ja pitikin ihan ilmoittaa että tänään (tai siis eilen kun on yli puolen yön jo kello), minulla poksui kun poksuikin viikot eli nyt siis jo 41 viikkoa kasassa, huhhuh! Laitanpas kuvan poksumahasta vielä, kyllä on todellinen pallo jo, saisi jo tulla vauva ihan oikeesti...

Voih Pianissimokin on saanut jo pikkuisensa, onnea oikein paljon!!! :heart: Ei sitten oltu yhtä aikaa Jorvissa.. :) Minä täällä yhä kärvistelen pallomahan kanssa...

Kissinmintun Sara on kyllä aivan ylisöpöliini, onnea vielä! Onnea vauveleista myös Tytti ja Piiati!! :flower:

Kiva kuulla Suzyanne että Vilin kanssa on sujunut jo paremmin ja pikkuisen masu ei vaivaa niin kovasti enää! Toivotaan että helpottaa vielä lisää.

Meillä mies tuli tänään kipeäksi, on kuumetta ja keuhkot ja kurkku kuulemma tosi kipeänä.. Ihan poloinen on ollut koko päivän, nyt alkaa toivoa ettei synnytys ala ennen kuin mies paranee.. Ei ole varmaan kauheasti tukihenkilöksi tuossa kunnossa... :( Onneks sillä on huomenna muutenkin lääkäri ja vielä keuhkosairauksien polilla (sen kuorsausjutun takia), niin saa tutkittua kerralla kunnolla ja saa lääkkeet jos on keuhkoputken tulehdusta tai jotain. Voi kun ei tarttuisi minuun nyt... :eek:

Pahin synnytyskuume on mennyt ohi ja nyt vaan rauhallisena odotellaan milloin vauva päättäis lähtee tulemaan. Jotenkin rauhallisempi olo on päivä päivältä, mutta taas toisaalta synnytys alkaa jännittää enemmän ja enemmän mitä pidemmälle tässä mennään..

Niskat on aivan jumissa, joka ilta pitää ottaa pari Panadolia että pystyy jotenkuten nukkumaan sitäkään vähää mitä enää nykysin saa nukuttua.. Mutta kohta saa palkinnon tästä raskaasta loppuraskaudesta, en malta odottaa että saa oman vauvan syliin!!! :heart: Jahas ja taas alkoi näköjään pelkästä ajatuksesta valumaan maitoa rinnoista, hehe... Mä taidan olla aika valmis tähän vauvaan.. :)

VOIMIA KAIKILLE!!! :hug:

RockMummy & möngertäjä rv 41+1!



 
Huomenta

Pianissimolle onnittelut Tahvosta. :flower: :heart:
Ihana masu kuva rockmummy :) tästä tuli mieleen,että mun masusta ei ole otettu ku pari kuvaa.Pakko tänä aamuna nappaa viime hetken kuva.

Uni tuli ihmeen hyvin.Koko yön kyllä synnytin unissani. Pissallekin heräsin vasta 05.40, mutta sen jälkeen ei enään uni tullut. Jännittää, ja välillä taas niin kamalan rauhallinen olo. Kovasti mietin mitenhökän tämä synnytys etenee.olishan se ihanaa ku ei olis nyt niin järkyn nopea ja rankka.Ja mikä ois mahtavaa jos sais jotain kivunlievitystä ku kolme edellistä menny ilman.

mut hetkeks kutoo pipoo tms että saa ajan kulumaan.

NN rv 39+0 (40+1)
 
Oikein paljon onnea vauvaantuneille :flower: :heart: :flower:

pianissimo älä stressaa tutista. meidän neiti sai siellä vastasyntyneiden teholla heti tutin suuhunsa ja sitten hylkäs sen ku alkoi tissi maistua =) syö kyllä nyt esim vaunuissa toisenmallista tuttia.

nikunaku onkin varmaan jo saanut tietoa koska pääsee synnyttämään. onnea matkaan, toivottavastiet kauaa joudu kärvistelemään.

meillä arki alkanut aivan loistavasti! neiti on tosi rauhallinen ja oikeastaan itke lainkaan. Ainoastaan komentaa jos joutuu ruokaansa odottamaan liian kauan. Yöllä nukkuu väh 4h pätkiä ja vain syö välillä ja taas nukutaan. Ilm pitää paikkansa, että helppo raskaus- vaikea vauva-aika ja vaikee raskaus- helppo vauva-aika. Meidän pojat kun nukkui päivät ja valvoi yöt.. mutta saapa katsoa kuinka käy.

nyt pesemään vauvanvaatteita!

äippä ja jatta 8vrk

kissinminttu mä meinaan tänään mennä neidin kanssa kauppaan. Eilen vaunuiltiin ekan kerran ja meni upeasti
 
heippatirallaa :)

Täällä ollaan vielä kasassa kanssa. mitään merkkejä tulevasta EI ole. mahakipua ja selkäsärkyä on ollut,tällähetkellä ei sitäkään. ja POKS tänään tuleeki täyteen jo rv41 :O
ei juma...ootellaa vaa..

Heidsu ja Kakkone 41 <3
 
Onnea Pianissimo prinssistä :heart:

Nikunakulla on jo homma käynnissä, tai nyytti sylissä :heart:

Ja Höpöliinikin olisi kovasti jäämässä tänään tositoimiin :heart:

RockMummylla ihana maha ja sullahan mahtuu sormukset sormeen :D
 
Onnea kaikkille vauvan saanneille :heart: :flower:
Suzyanne hyvä että Vilin vatsavaivat ovat helpottaneet :)
Kovasti on hiljaista :whistle: Toivottavasti viimeisetkin ollette pian nyytin haussa.
(.) Täällä ensimmäinen yö meni Ollilla vähän ihmetellessä että missäs sitä ollaan. Mutta kyllä sitten rauhoittui ja nukkui puoli kolmesta kuuten jolloin tissiteltiin ja sen jälkeen viellä nukkui yhdeksään asti. Eli aika pitkälti samalla lailla kun laitoksella. Minähän nukahdin heti kun Olli rauhoittui mutta mies ei osannut oikein nukkua. Kuunteli ollin tuhinaa ja heräsi koko ajan pikku inahduksiin. Minä ilmeisesti totuin jo laitoksella pikkuisen tuhinoihin.
Kuinka aikaisessa vaiheessa olette käynneet vaunulenkillä??? Täällä on niin hirveän kaunis ilma että on sääli kökkiä vain sisällä :|

Jaksa mista niille jotaka viellä odottavat lähtöä laitokselle. Toivottavasti pääsette pian toisi toimiin.
Ja jaksamista kaikkille nyyttien saaneille myöskin.

Tytti ja Olli 4vrk
 
Täällä mitään nyytin haussa olla... Ei vaan tapahdu elämässä mitään mistä jaksais tänne kirjottaa :kieh: Niinku esim. synnytys...

Maalattiin pinnasänky miehen kanssa. Tuli siisti. Siis kun saatiin kaverilta sänky ja se oli vähän uutta maalia vailla. Ja kaupassa käytiin. Muuta ei sit oo tapahtunu. Paitsi mies imuroi ja vaihettiin lakanat. Wau miten mielenkiintoista.

Viikon päästä ois äpoli, jossa kattovat vaan tilannetta. Ja sinne varmasti mennään, koska ei tää täältä ennen sitäkään pois tule.

Jeh, onnea tuhannesti taas kaikille vauvoittuneille! :flower:

ehkä tällä hetkellä hivenen tylsistynyt Ansku 40+2
 
Kotona täälläkin :wave: Ei täälläkään tapahdu mitään kirjoittamisen arvoista :D Nukkekotia väsäilen. Yllättävän hyvin aika on kulunut ja sellaista epätoivon hetkeä ei juurikaan ole vielä tullut. Alunperinkin kun LA oli loppukuusta, niin sitä on henkisesti varautunut tuohon kesäkuun alkuun odottelemaan.

Ja kun pari päivää palstakin on ollut usein kaatuneena kun olisin tullut :kieh:
 
Täältä tulee tuplasti vauvauutisia!!!!

Minulle syntyi tyttö 26.5 klo 21.58. Pituus 55cm ja paino 4185g rv 41+1. Synnytys oli nopea ja kivunlievitys hyvä, palautuminen nopeaa. Ja mikä uskomattominta, me päädyimme Auroran kanssa vierihoito-osastolla kämppiksiksi! Alunperin siitä täällä vitsailtiin ja tulikin tosi. Eli sielläkin on tuhiseva nyytti. Mutta jätän sukupuolen ja mitat Auroran itsensä kerrottaviksi. Kiitos vielä Aurora seurasta, oli mukava tutustua! =)

Alhambra ja tyttö 2vrk :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:
Täältä tulee tuplasti vauvauutisia!!!!

Minulle syntyi tyttö 26.5 klo 21.58. Pituus 55cm ja paino 4185g rv 41+1. Synnytys oli nopea ja kivunlievitys hyvä, palautuminen nopeaa. Ja mikä uskomattominta, me päädyimme Auroran kanssa vierihoito-osastolla kämppiksiksi! Alunperin siitä täällä vitsailtiin ja tulikin tosi. Eli sielläkin on tuhiseva nyytti. Mutta jätän sukupuolen ja mitat Auroran itsensä kerrottaviksi. Kiitos vielä Aurora seurasta, oli mukava tutustua! =)

Alhambra ja tyttö 2vrk :heart: :heart: :heart:
onnittelut teille molemmille :hug: :flower:
 
Onnea onnea pikkunyyteistä Alhambra ja Aurora!!!! :heart: :heart: Ihanaa kun olette saaneet olla kämppiksiä! :)

Onko täällä muita vielä kasassa olevia kellä on enemmän viikkoja kun mulla?! Mulla nyt 41+1! Ja ei merkkiäkään vauvan tulosta, huoh...

RockMummy rv 41+1
 
Kiitos onnitteluista ja lohdutuksesta tutin suhteen. Tänään on yksi syöttökerta mennyt kunnialla ja kaksi pullosta.

Onnea Alhambra ja Aurora!

Kuinka usein teidän pienet muuten syövät, tämä meidän kun ei juuri koskaan... ? Ajattelen kuitenkin, että saa tarpeeksi ruokaa, kun on muuten niin tyytyväinen.

Rockmummy: mä yritin pongata sua osastolla, mutta ei sitten oltu yhtäaikaa. Olin muuten äärettömän tyytyväinen Jorvin osaston väkeen. Ihania olivat ja jaksoivat niin kärsivällisesti saada tuota meidän pojua syömään. Ja kun emme tahtoneet lähteä kotiin vielä keskiviikkona, niin ei ainakaan annettu ymmärtää, että olisi ollut jo syytä häipyä aiemmin. Ja vielä torstainakin saimme opastusta lisää tuohon imetykseen.

Eräänä yönä varsinkin, kun poika oli huutanut ja riehunut monta tuntia rinnalla, eikä imetyksestä tullut mitään, silloin juuri yksi ihana kätilö auttoi auttoi ja auttoi. Lopulta sitten passitti minut pumppaamaan. En olisi millään halunnut, mutta se oli kyllä ainoa oikea ratkaisu, että saatiin kaikki sitten unta loppuyöksi.

Tsemppiä lopuille pallomahoille!
 
Pianissimo meidän tyttö syö aamulla kun herätään aamutoimiin molemmista tisseistä, sitten tankkailee pitkin päivää vaihtelevasti, usein nukkuu päivisin myös pitkät unet ja alkaa yleensä tankkaamaan yötä vasten n.klo 22 alkaen. Yöllä herätty n. 2krt syömään.

Tytti Tänään käytiin ensimmäisen kerran vaunuilemassa. Ikää pienellä nyt 6vrk. :)
 
Suzyanne
Paljon onnea Pianissimo, alhambra ja Aurora! :flower: :flower: :flower:

Tytti me oltiin vaunulenkillä, kun Vili oli 5 päivän ikäinen. Synnärillä sanottiin että noin viikon päästä voi mennä, mutta laitettiin Vilille hyvin päälle, ja lämmintähän silloinkin jo oli.

Rockmummylla ihan samankokoinen ja -näköinen maha mitä mulla oli juuri ennen poksahdustani.

Onpas täällä ollut hiljaista. Onko muillakin ollut ongelmaa sivujen toimivuuden kanssa eilen ja tänään? Mulle tuli melkein vieroitusoireita, kun en päässyt lukemaan teidän kuulumisia. :whistle:

Kiitos taas tsempityksistä Vilin vatsavaivojen suhteen. Tänäänkin on ollut ihan suht siedettävä päivä, samanlainen kuin eilen, eli vatsavaivoja Vilillä on, muttei ihan niin paljon kuin aikaisempina päivinä. Selvästi kyllä lääkkeiden lopettaminen ja kotikonstit ovat auttaneet. Kyllä Vili suht paljon edelleen itkee, ja ilman että mikään siihen auttaa, mutta se on nyt parin päivän aikana jäänyt alle sen 3 h joka yleisesti on terkkarin mukaan rajana koliikkia määriteltäessä. Sitä ennen kyllä meni yli kohisten. Voi pientä, ei tässä oikein osaa muuta toivoa kuin että ikävät vatsanpurut menisivät pian ohi omia aikojaan. Ensi viikolla voisi tilata ajan sinne vyöhyketerapiaan.

Nyt seuraamaan Hauskoja kotivideoita telkusta.

Suzyanne ja Vili Vilperi, 2 vk 1 pv

 
Täällä yks odottaja vielä.. ei mitään merkkiäkään ett olis myöskään tulossa. Miten pikku sälli voi ollakaan noin sitkeä?
Viikkoja tänää 40+4 - aivan...

Onnea vielä onnekkaille jotka pikkuisensa viimein sai :wave:
 
Meillä P syö aamupäivällä tiheämmin ja illemmalla harvemmin,pitää kohta herätellä vielä tankkaamaan yötä vasten =) Ensin tissistä ja oon pumpannut pulloon maitoa,minkä annan sitten imetyksen päätteeksi,että saa tarpeeksi maitoa ja saadaan paino nousemaan sinne 3kg hujakoille
 
Poika tuli 25.5 klo 16.01 :wave:

Paino 4270g, pituus 50cm ja päänympärys 37,5cm. Viikkoja oli kasassa 40+4.

Synnytyksestä:

Aamulla oli neuvola, jonka jälkeen kotiuduttuani, klo 9 alkoivat säännölliset supistukset 10 min välein. Klo 12 supistukset 5 min välein ja synnärille lähdettiin klo 14, kun supistusten väli oli 2 min. Kotona, just ennen lähtöä tuli vessassa verensekaiset limat pyttyyn ja loraus lapsivettä. Siis nappi ajoitus :D

5 min matka synnärille ja vastaanoton (ja peräruiskeen) jälkeen sisätutkimus, jolloin olin jo 5cm auki. Tässä vaiheessa supisteli minuutin välein ja kipu muuttui hetkessä lähes tajun vieväksi |O

Salissa sain heti spinaalin ja se toimi täydellisesti. Heti spinaalin jälkeen olin jo täysin auki, mutta kalvot eivät olleet vielä puhki. Kätilö ehdotti, että otettais vähän ylimääräistä hengähdysaikaa ennen ponnistusta ja puhkaisi kalvot vasta puolen tunnin päästä. Oli kyllä lievästi ilmaistuna siinä vaiheessa MALTTAMATON OLO :headwall:

Kätilö pyysi "kokeilemaan" muutaman työnnön verran, miten lähtee vauva liikkeelle. No, ekan supparin aikana työntyi jo päälaki näkyville, tokalla syntyi pää ja kolmannella piti äkistellä hiiitaasti ja varovasti, kun oli niin harteikasja miehekäs mies tulossa ulos, että tuli väkisin ulos hartiat poikittain B) Ponnistusvaihe oli 6 min.

Poika tuli niin hötäkällä ulos, että hörppäsi henkeen kakkaista lapsivettä ja siitä johtuen en ehtinyt olla osastolla kuin yön yli, kun poitsu vietiin tulehdusarvojen takia lasten osastolle antibioottihoitoon. Palautui siitä kyllä nopeasti ja huomenna me saadaan pienimies jo kotiin. Itse kotiuduin kahden yön jälkeen synnytyksestä ja täytyy sanoa, että pitkiä ovat nämä pari päivää olleet, kun yksi on ollut joukosta poissa :headwall:

Mut huomenna, huomenna on maailman ihanin päivä :heart: :heart: :heart: , sitten me hukutetaan pieni rakkaamme haleihin ja suukkoihin ja se kauan odotettu vauvantuoksuinen arki saa alkaa :heart: :D :heart:

Terkkuja kaikille toukomameille ja tsemppiä vielä synnytystä odotteleville tulevaan koitokseen :flower: :heart: :flower: :heart: :flower:
 
Onnea UuMamalle prinssistä :heart: :heart: Oli aika nopea toimitus teillä =)
Onneksi saatte pikkuisen jo huomenna kotiin :heart:

Suzyanne Mulla ainakin on ollut ongelmia palstalle pääsemisessä. Eilen pääsin ihan vasta joskus illalla ja tänään en päässyt päivällä. Vieroitusoireita täälläkin :p
 

Yhteistyössä