TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

rintojen kasvuun unohdin kommentoida... Mulla kasvoi vain esikoisen odotuksen/ imetyksen aikana rinnat a:sta b:hen. Ja siihen ne sitten jämähti. Ei ole kasvaneet enää seuraavissa raskauksissa eikä edes imetyksissä. :eek: Ja samoilla mennään edelleen. :D

Mut nyt kotityöt kutsuu...

Äitti ja minivitonen 19+1 :heart:
 
Rinrojen kasvuun jäi multakin kommeintoimatta...
Tänään just ostin uudet rintsikat ku ei mee enää edes D!!
Ennen raskautta mul oli 75c ja kasvo nopeesti ekoil viikoil 80d ja nyt nekii pienet ja tänää sit sain ostaa 85DD !! :D et jos nyt tähän jäis,riittäs jo tää turpoominen !! :whistle:
 
Heips!

tulin vain toivotteleen hyvät uudet vuodet kaikille!!! :heart:

täällä sairastelu jatkuu :( yli kaks viikkoo nyt ollu tää kauhee flunssa ja just olin melkein 4 päivää 39-40 asteen kuumeessa.. eli ihan petin pohjalla.. onneks eilen pääsin lääkäriin ja sain antibiottikuurin poskiontelontulehdukseen niin jospa tästä alkais elämä voittaa taas!! onneks mies on ollu kans lomalla ja pitäny pojalle seuraa ku äiti on maannu raatona petissä..

palaillaan taas ensivuonna :)

Höpöliini ja Piipero tasan 19 viikkoa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
Olenpa huomannut etten taida kuulua tänne. :(

Toivotan hyvää loppuodotusta silti kaikille.
Mitä mitä ihmettä?
Tottakai sä kuulut tänne.Ethän sä ollu pois ku joulun ajan suurinpiirtein.Kyllä sun nickki on niitä jotka mulle on jääny mieleen.Kerro nyt ihmeessä miksi koet etten kuulu tänne? Ensimmäisenä panikoin,että ei kai vauvallesi ole käynyt jotain??



Mun vauva on edelleen tosi hiljainen.Onneks ens ma on neuvola.Kuulis ne sydän äänet.

Meidän uusi vuosi meneekin rauhallisesti kotona.Neiti 1v4kk on niin kipeä. Illaksi luvassa herkkuja.Tacoja ja nacho salaattia jne. Kivaa mennä puntarille joulun ja uuden vuoden jälkeen.

NN 17+5(18+6)
 
Tervetuloa Syzyanne mukaan, tottahan toki tänne mahtuu :) Ja suurensuuret onnittelut vauvasta :flower: Sä oot kyllä vähän hassu tuossa ikä-jutussa, eihän sillä ole mitään väliä onko vanhin vai nuorin, ihanaa että löysit porukkaan mukaan :hug: =)
Musta ainakin tuntuu että äitiys on sellainen asia joka yhdistää naisia ihan erityisesti ikään tai mihinkään muuhunkaan katsomatta. Meillä esim. muskarissa ja kerhoissa missä käydään esikoisen kanssa on mun lisäksi ainoastaan kaksi muuta äitiä jotka on suurinpiirtein saman ikäisiä (oon nyt 23v.) ja kaikki loput on sitten melkein 30 tai yli. Aluksi ajattelin että mitenköhän ne ottaa minut porukkaan mukaan kun olen niin paljon nuorempi, mutta oikein hyvin on tultu toimeen ja olen saanut sieltä uusia ystäviä :) Ehkä sillä iällä on enemmän merkitystä silloin kun ollaan vielä peruskoulussa ja lukiossa/amiksessa, silloin varmasti kymmenen vuotta ystävien välillä merkkaa enemmän kuin näin aikuis-iällä :)

Onnittelut ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille ja onnea matkaan niille joilla ultra vielä edessä :flower:
Oliko teille yellow aiemmin veikattu tyttöä vai oliko tyttövauva toiveissa/tunne tytöstä? Joskus kyllä käy niinkin, että se satavarma veikkaus ei sitten kuitenkaan pidä paikkaansa :) Yhdelle tutulle sanottiin monessa ultrassa että tyttö tulossa mutta hänellä itsellä oli vahva poikatunne loppuun asti. Päätti sitten kuitenkin luottaa kun moni eri lääkäri oli sanonut vauvan olevan tyttö ja osti kaapit täyteen vaaleanpunaista - ja kuinkas ollakaan se oma poikatunne piti kuin pitkin paikkaansa ja meni vähän vaatevarastot ym. uusiksi :whistle:

Toukotytsy: Mä olen monesti myös katsellut tuon samaisen Vauvatar kaupan tarjontaa ja niillä on hyvä tuo ilmainen kotiinkuljetus. Tosin ei meiltä ole kyllä tuolle paikkakunnalle kuin vähän yli 50km matkaa että onnistuisi hakukin, mutta harmi vaan ne eivät myy niitä tuplarattaita mitä ollaan ajateltu hankkia. Siellä oli Brioa ja Oraa mutta ne on melkein samanhintaiset kuin Emmaljungat, enkä oikein tiedä että mikä noista kolmesta olisi paras merkki :whistle:

Therean: Lämpimät onnittelut pyöreistä vuosista :flower: :flower:
Miksi ihmeessä et kuuluisi tänne? :eek: Siis ei kai vain ole sattunut mitään ikävää?? Toivottavasti et ole loukkaantunut mistään :/
Mun mielestä kaikki kuuluu tänne ihan yhtä paljon, kirjoittipa sitten joka päivä tai vain pari kertaa koko odotusaikana. Samanlaista vertaistukea me kuitenkin ollaan jokainen täältä oikeutettu saamaan.
Sano ihmeessä jos olen ihan väärässä :ashamed: mutta mulle tuli mieleen kun esikoista odottaessa meidän kuukausipinossa muutamat koki etteivät saaneet yhtä paljon huomiota kuin jotkut porukasta. Ajattelin vain että koetko asian niin, ettei kirjoituksiisi vastata tms?
Täällä kun on niin iso porukka ja juttua tulee niin paljon päivittäin, että kaikki ei varmasti rekisteröi ihan kaikkea ja sitten kun alkaa itse vastata saattaakin unohtaa mitä edes piti kirjoittaa ja mihin vastata. Ja sitten on varmaan niinkin, että jos ei ole keskustellusta/kysytystä asiasta omaa kokemusta niin niihin ei niin paljoa kiinnitä huomiota tai vastaile mitään.

Jos johonkin kysymäänsä ei saa vastausta, kannattaa varmasti rohkeasti kysyä uudelleen että saa vastauksia jos jollain sellaisia on. Toivottavasti et jätä tätä pinoa, minä ainakin aina tuota etusivun listaa päivittäessä ja lukiessa mietin että mitähän niille nimimerkeille kuuluu, jotka ei ole vähään aikaan kirjoitelleet. Sellaisia on kuitenkin pitkä lista ja osa varmasti käy kuitenkin lukemassa ja taustailemassa pitkin odotusaikaa vaikkei itse kirjoittaisikaan.

PilkkuPantteri kyseli haalari-asiaa... Meinaatko ottaa äitiyspakkauksen? Sillä haalarilla varmaan pärjää suurimman osan ensitalvesta kun on kuitenkin aika reilu. Ja sittenhän on taas uusi talviale ensi tammikuussa jos tarvitsee kevättalveksi toisen haalarin. Se äp-haalari ei tietysti pidä vettä, mutta eihän se vauva varmaan vielä ainakaan syksypuoleen siellä hangessa paljon oleile vaan ehkä enemmän ne ulkoilut on vaunuilua yms.
Mä en aio hankkia ainakaan vielä vauvalle haalaria, kun otetaan pakkaus ja lisäksi on vuoden 2007 ja 2006 äitiyspakkausten haalarit kun ne oli esikoisella käytössä. Katsotaan sitten minkä kokoinen vauva on ja tarvitseeko muun kuin sen äp-mallin.

Meillä kyllä se vuoden 2007 haalari jäi melkein kokonaan käyttämättä, kun siinä oli niin tiukat hihansuut ettei niistä mahtunut kädet tumppujen kanssa ulos tai sitten jäi inhottavat jäljet vauvan ranteisiin! Muutenkin se oli sen mallinen, ettei istunut vauvan päälle ollenkaan niin käytettiin sitten kierrossa saatua edellisen vuoden haalaria.

villahousulle kiitos jälleen vinkeistä :flower: Harmi tosiaan että tuota välimatkaa on, täältä päin ei tainnut olla muistaakseni odottajia ainakaan kovin montaa...
Nykyään on kyllä hirveästi eri vaihtoehtoja tuohon kantamiseen, tuntuu että vaikka esikoinen syntyi 2007 niin jo senkin jälkeen liinoja ja pusseja on tullut markkinoille lisää hirmuinen määrä! Ja mallit varmaan vaihtuvat sitä mukaa kun joku ei mene kaupaksi niin kehittävät sitten uusia.
Mä vaan mietin sitä, että käykö sen kantaminen liinassa tai pussissa miten selkään? Mulla aina vähän ongelmia tuon selän kanssa, kun selkärangassa on joku pikkuinen mutka niin myös molempina odotusaikoina on selkä reistaillut ikävästi :/

Migreeni on niin kamalan ikävä vaiva, voimia sen kanssa kamppaileville :hug: Minäkin oon kärsinyt nyt päänsärystä melkein kahden viikon ajan lähes joka päivä :headwall: Välillä yltynyt migreeniksi asti ja se vasta kamalaa onkin kun ei tolpillaan kestä eikä sietäisi yhtään edes valoa. Varsinkin jos nukun aamulla vähän pidempään niin särkee päätä entistä kovempaa. Luulen kyllä että tämä on sitä samaa hormonaalista päänsärkyä mistä kärsin esikoista odottaessakin. En ennen sitä ollut kuulluutkaan moisesta raskausajan vaivasta, ennen kuin neuvolan täti sen mulle kertoi.
Panadolia oon joutunut ottamaan muutaman kerran, vaikken haluaisikaan mitään käyttää. Eikä siitäkään oikein mitään apua ole varsinkin jos särky ehtii yltyä.

viikunalle onnittelut tätiytymisestä :flower: :) Kiva kuitenkin kun serkuksille tulee niin pieni ikäero, vaikkei samana vuonna olekaan syntyneet. Ja eihän sitä tiedä vaikka tuo pieni serkkutyttö menisi aikanaan samana vuonna kouluun, jotkut vanhemmat katsovat että niin on parempi jos lapsi on ihan loppuvuonna syntynyt.

Rintojen kasvusta Esikoista odottaessa alkoivat kasvaa jo alkuraskaudessa ja kun synnytys koitti niin oli tullut ainakin kaksi tai kolme kuppikokoa lisää varustusta riippuen vähän liivien mallista. Onneksi ei sitten enää imetyksen myötä kasvanut!
Mutta ei ne ole nyt pienentyneet mihinkään, vaikka lopetin esikoisen imetyksen viime lokakuussa. Onneksi ei enää kuitenkaan kasvaneetkaan, kun alkoi olla jo vaikea löytää niin isoja liivejä kun ympärysmitta ei kuitenkaan kasvanut, pelkkä kuppikoko vain!

Mä muistin vihdoin ja viimein varata sen viikon 28 ultran, sain ajan helmikuun 18. päivälle eli silloin päästään seuraavan kerran kurkkaamaan mitä pikkuiselle kuuluu :heart:
Mulla on samalla viikolla synttärit niin olisi kyllä ihana lahja jos kaikki vauvalla hyvin edelleen!


:heart: Oikein ihanaa ja onnellista uutta vuotta kaikille!! :heart:
Ensi vuonna poksahtaa ;)



Siksakkia rv 21+5
 
Siksakkia Mikäs ultra teillä on viikolla 28? Montako ultraa saatte kaikenkaikkiaan?

Thereania kanssa mietin, että miksi olisi poistumassa. Mustakin tuntuu välillä, että saa yksin kirjoitella ja kommentoida, eikä kukaan vastaa. Mutta sitä juttua tosiaan tulee niin paljon päivän mittaan. Nyt lomalla käy täällä useamman kerran päivässä, mutta työpäivinä käyn lähinnä vain lukemassa ja nostelemassa itselleni pinoa. Enkä ajatellut mihinkään mennä tästä pinosta :D

Voi rähmä, kun tuo selkä on taas kipeä. Olen käyttänyt tukivyötä muuten, mutta tänään aamulla oli niin hyväntuntuinen selkä, että ajattelin kotosalla olla ilman. Siivosin ja kävin kaupassa yms. Ja nyt en meinaa päästä liikkeelle :(
 
Täällä kanssa vaivaa päänsärky jota yleensä mulla ei ole koskaan. Tuntuu että aina on joku paikka kipee. Pari päivää ilman pahoinvointia toivottavasti se on nyt ohi lopullisesti. Ei uskalla vielä hurrata kuitenkaan. Huomaa kyllä että on tullut syötyä enempi .. :p
välillä tuntuu että vasta puoliväli menossa kun nyt jo hirveesti vaivoja ..kai sen kestää toukokuulle..

Mä kans luulin että Thereanin vauvalle jotain sattunut? En tiedä mikä on hänellä mutta hyvää jatkoa jossei tänne enää eksy. Kaikki tänne mahtuu. Varmasti joku huomioi aina jotakin jossei muuten niin mielessä. Mä oon huono kommentoimaan tai kommentoin vaan sitä mikä mua nyt sattuu kiinnostamaan sillä hetkellä. Välillä kun lukee omia tekstejä saattaa ne kuullostaa välistä tylyiltäkin, koska netti on aina netti eikä täällä näe eikä kuule eleitä ja ilmeitä. Vaikka kukaan ei just omia tekstejä kommentoisikaan on musta ihan terapeuttista kirjotella vaikka sitten omaksi huviksi täällä. :D

Kohta pääsee paukutteleen raketteja .. auts mun pää..
 
Moikkelis. Hauskaa uutta vuotta =)
Paljon tullut tekstiä.

Rintojen kasvuun... On kasvanut tosi paljon. Pitää muistaa ovea aukaistessa, ettei itse änkee niin äkkiä ovesta. Tökkää rintoihin ikävästi. =) 75b ja nyt 75d, isompia pitää pian kattella.

Supistuksia ei ole ollut, mutta jalan nosto sattuu nivusiin. Autoon noustes ja kenkiä laittaes.

Tallihommia pitäis mahdollisimman pitkälle jaksaa tehdä. Keväällä saa hepot omaan pihaan pihattoon asumaan.

Mukava täällä lueskella muiden samoilla viikoilla olevien tuntemuksia ym. Nähdä minkä kokoisia masuja on ja ultra kuulumisia jne. Kuten joku sanoi, että kaikki sopii mukaan. Ei yhtään haittaa vaikka joku on nuorempi tai vanhempi.

 
Hengissä olemme molemmat...
olen tainut vain höpötellä enemmän tuolla ensiodottajien puolella...

möntti potkii kovasti, ja rakenne ultra on maanantaina... sitä odottaessa ja jännittäessä.

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille... ja sylin täydeltä onnea sekä rakkautta.

Hanta ja Mönttio 19+5
 
huomenta!
Vieläkös myö tääl joulukuus kirjotellaa? :whistle:

Siksakkia En mäkää noista vaunumerkeistä tiiä oikee mittää.. :D mut kyl vissii Brio,Emmaljunga ja just toi Ora on kaikki hyvii vaunumerkkejä! :)

JeAnka hyvä et on sitten meille hyvät vaunut tuloillaan! =)

T:toukutytsy+masukki 21+5
 

Yhteistyössä