TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

oikein paljon onnea kaikille ultrauutisista! :heart: :flower:

(.) meillä enää viikko rakenneultraan, voi tosin olla että lääkäri tutkii kunnolla jo tän viikon perjantaina, sairaslomaa haen yksityiseltä nimittäin. On kyseessä sama lääkäri joka teki meille varhaisultran, oli tosi perusteellinen, joten mistäs sitä tietää vaikka sukupuolikin paljastuisi jo siinä.. :whistle:

ElinaMaria meilläkin mies on ollut tähän mennessä joka neuvolakäynnillä mukana. Enskerralla voisin vaikka mennä mielellään yksinkin, katsotaan. :p Onhan se ihana kun tykkää olla mukana ja tosi hyvin on meidän tuleva isukkikin otettu siellä huomioon. Yhtä paljon on jutellut isälle kuin mullekin.

kissinminttu & pipana 19+6
 
kantopussi... kiinnostuin tietämään, mikä se on?? =)

pahoinvoinnista... aamulla sen ekan pöntön kumarruksen jälkeen söin vaivoin puolikkaan leivän, meni hetki, ja taas pönttöö kumartaan kun kaikki tuli ulos. :$ Sitten en syönytkään mitään koko päivänä, sitten vasta ruokaa kun mies tuli töistä kotiin. Toivottavasti tosiaan ei palaa tuo pahoinvointi, oli se sen verran järkkyä sillon alkuraskaudessa. :/ Ihmetyttää, kun mulla on aiemmissa raskauksissa pahoinvoinnit loppuneet kuin seinään joskus rv 12-14. Mutta nyt tulee vieläkin välillä kuvotusta ja tänään sit vähän muutakin kuin pelkkää kuvotusta. :$

Mun mies on ollut joskus harvoin neuvolassa mukana. Sillon kun on neuvola ollut miehen loman tai vapaapäivän aikana. Mutta työpäivän aikana se ei oikein onnistu. Eikä se mua sillain haittaakaan, miestä vielä vähemmän. :LOL: Toisaalta mä jopa nautin, kun pääsen yksin sinne äitiysneuvolaan. Se on vähän sellasta "lomailua" arjen keskellä mulle, sellanen hengähdystauko. :D Ultrissa mies on ollut aina kun on päässyt. Harvemmin kuitenkin, se mua on aina harmittanut, jos mies ei ole päässyt mukaan. Ultriin mies itekin ois mukaan useemmin halunnut, mut minkäs teet. :/ Mulla on nyt ihan uus neuvolatäti tässä raskaudessa, kun muutettiin tänne vasta vajaa pari vuotta sitten. Tätä äitiysneuvolantätiä mies ei ole vielä ainakaan nähnyt, aiemmat tätit on. Tän uuden paikan lastenneuvolassa mieskin on jo muutamia kertoja ollut mukana. =) Aika hyvin ne kaikki neuvolantätit on miehenkin huomioon ottaneet.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!! :heart: :heart:

Äitti ja minivitonen 19+0 :heart:
(vaikka eilen jo vahingossa väitinkin olevan rv 19+0, oikeesti se on vasta tänään, minä lahopää ;) )


 
Onnea kaikkille hyvistä ultra kuulumisista!!! :heart: :heart: :flower:
Miehen mukana olo Avomies ei ole ollut kertaakaan mukana neuvolassa, mutta toisaalta ihan hyvin olen yksin pärjännyt enkä ole kokenut että häntä sinne tarvitsisin. No ensi viikolla hän lähtee kyllä rakenne ultraan mukaan. Oli hänellä tarkoitus lähteä mukaan myös np-ultraan mutta joutuikin työmatkalle :/
(.) Nuvolassa käyty ja kaikki ok verenpaine, hemppa kuin myös pissa. Syke löytyi heti ja hyvä oli 135-140. Poika syke vai kuvittelenko vain? Edeleenkin on kyllä aivan poika fiilis. Painoa oli muuten tullut edellisestä kerrasta lisää 260g/viikko. Tähän mennessä raskauskiloja on kertynyt koko naiset 4kiloa. Omasta mielestä tosi vähän kun tuntuu että syön kun hevonen ja kaikki mahdollinen uppoaa :LOL:
Kerttu minä kanssa olen ajatellut kestoilla ja olen tehnyt muutamia kesto hankintoja kirpparilta. Yhden sisävaipan ja lisä imuja, kaveriltani sain 4sisävaippaa ja yhden kuorivaipan jotka on tämän vuoden äitiyspakkauksesta. Kahdet villahuosut olen neulonut jo itse hatuvavillasta. Ompahan aluksi eri malleja kestoista aluksi niin voipi sitten käytännössä testa mitkä on parhaat =)

Tytti ja Papu 18+2
 
Onpas hirveesti taas tekstiä..

Kantoliinailin edellisen lapsen kanssa oli hug`a`bub trikooliina oli hyvä pienellä ei sillä isompaa kanna. Kudotut parempia sit isommille niistä tuli testattua haikaran kehtoa ja ella roota joka on edelleen kaapissa ja se mieluisin. Ergo on myös kaapin perukoilla joka osottautu parhaaksi tai helpoimmaksi on tuo liinojen kanssa värkkäys välillä ärsyttävää. MANDUCALLA voi vähän vastaava kuin ergokantoreppu voi kantaa jo vastasyntynyttä aina taapero ikään asti. Joops ja oli mulla kantopussikin.. Kestoja kokeilin kanssa enkä kokeile enää!

Meillä ei isä tule neuvolaan ..en kyllä itse haluaisikaan se on mulle vähän niinku jotain omaa. Mitä se siellä tekisi katsoisi kun verenpainetta mitataan kyllästyttää itseäänkin se homma..meitä on moneksi ja kun jo kuitenkin 5. odottaa niin juuh.. :p tulikin mieleen, että vasta kaks kertaa käynyt neuvolassa eikä yhtään lekurikäyntiä. Aiemmin tähän mennessä käynyt 4. krt neuvolassa kai ne säästää?lääkärikäyntejäkin oli ennen 3 terveyskeskuksen puolesta nyt ei kai yhtään??? :whistle:

Tänään piti vähän hiplata vauvanvaatteita ...niitä ostettuja ja miettiä että mitä kaikkea sitä tarvii..
Ikeassakin tuli käytyä ostamassa nuorimmaiselle sänky saa vähän aikaa nukkua ilman perhepetiä..josko uuden vauvan sais heti pysymään omassa sängyssä..ihan varmaan juuh..

loppus jo tämä joulu"loma" mulle alkaa riittämään...

Huomenna sitten uus vuosi ja rakettien ammuntaa tiedossa..siinä menee muutama tunti kun saa nuo kaikki pikkupommitkin räjäyteltyä. :D sitten vielä loppiainen ens viikolla argghh saakutin pyhät..alkas arki ja koulut ja tarhat sun muut..

 
Rakenneultra oli tänään ja kaikki oli ok.Painoa oli n.500g ja la muuttui päivällä taaksepäin eli 3.5 rv 22+2 menossa ja veikkas uskomatonta kyllä tyttöä.En uskalla sitä varmaankaan kovin odottaa varmaksi.3 pojan jälkeen olisi ihana saada prisessa =)

Toppatakkia olen koittanut metsästää alesta mikä ei ole ihan helppoa kun painoa on omastakin takaa niin ei hirveästi ole sieviä telttoja kaupoissa :ashamed:
 
Suzyanne
Heippa kaikille, uutena tulisin tähän pinoon jos vielä sekaan mahtuu! Olen taustaillut jo ihan plussaamisestani asti, mutten ole jotenkin tullut kirjoittaneeksi, ehkä siksikin että olen täällä kaikkein vanhin, oikea ikäloppu 36 v. esikoisen odottaja. Olen käynyt myös lueskelemassa tuolla yli kolmevitosissa, mutta jotenkin tämä pino tuntuu kotoisammalta, koska keskustelijoita on enemmän.

Elikkäs tietoni, synnytyssairaala NKL, esikoinen(poika) tulossa, ikää huimat 36, B) L.A 6.5.

Tässä masukuvani joka on otettu toissapäivänä, eli siinä on 21+4.



Maha ei ole vielä kovin iso, siltikin painoa on tullut huimat 7 kiloa, taitaa ilmeisesti olla vähän reilunpuoleisesti tässä vaiheessa? En kyllä ole syönyt yhtään enempää kuin normaalisti, ja mielestäni en ole herkutellutkaan pahemmin, edes jouluna. Jostain sitä painoa on kuitenkin vaan kertynyt. :whistle:

Kuinka paljon teillä on muuten rintsikoiden kuppikoko jo kasvanut? Itselläni oli ennen raskautta 75 B, nyt jo 75 E tai mallista riippuen 80 D, mietin vaan että riittääköhän edes aakkoset loppuraskauteen asti, imetyksestä puhumattakaan, Ö-kuppi voisi olla sitten varmaan aika lähellä.. :LOL:

Talvitakkiasiasta, että eilen ja tänään olin alessa takinmetsästyksessä, eikä kyllä löytynyt sellaista joka ei olisi tyköistuva mahan kohdalta. Syksyksi löysin Gina Tricotista mustan villakangastakin jossa on isot kaulukset, kaksi isoa nappia edessä, rinnan alapuolella leikkaus, jonka alta kangas kellottuu reilusti, niin että masunalku hukkuu sinne kivasti. Tuo takki on vaan aika ohutta villakangasta, ja on auttamattoman kylmä jopa täällä Helsingissäkin jo. Että jos joku löytää täältä kivan toppatakin, saa antaa vinkkiä.. Onneksi vielä tosin mahdun entisiin, tosin ihan hädintuskin.

Vauvantarvikkeita ja -vaatteita on täällä hankittu jo aika tavalla, oikeastaan suurin osa on jo hommattu, käytettynä kaikki. Uutena emme varmaan osta paljon muuta kuin kestovaippoja, tuttipulloja tms., kun täällä varsinkin löytää hyvää tavaraa käytettynäkin. Vaunuiksi hommasimme muutaman vuoden vanhat, tummanvihreät Emmaljunga-yhdistelmät joissa on mukana sadesuoja, hyttysverkko ja kissasuojus. Ne vaan ovat aika isot ja voivat osoittautua kömpelöiksi, en ole vielä ihan varma kelpuutanko niitä sitten kuitenkaan loppujen lopuksi, vain hommaammeko vähän ketterämmät versiot. Pyörät niissä ovat myöskin sellaista kovaa matskua, olen vähän niitäkin mietinyt, olisiko ilmakumirenkaat kuitenkin paremmat. Onneksi noita käytettyjä mutta hyväkuntoisia saa helposti myytyä, jos päätämme hankkia toiset.

Meillä oli rakenne-ultra 10.12. Kaikki oli kunnossa, ja aika selvästi oli kuulemma pojalta näyttänyt. Mies ei halunnut tietää sukupuolta, minä kuitenkin halusin. Teimme sitten niin, että mies lähti vastaanotolta vähän ennen minua, ja lääkäri sitten kertoi minulle sukupuolen. Tai oikeastaan minä arvasin sen, kun kaikki nuo tyypillisimmät sukupuolen ennusmerkit viittasivat poikaan, eli vatsan malli, syke (140 ) ja selvästi erottuva Linea negra, eikös sekin joidenkin juttujen mukaan poikaan viittaa. Vaikka, eihän oikeasti sukupuolta voi ennustaa noiden merkkien perusteella, sattumaahan se taitaa olla. =)

Suzyanne 21+6

 
no niin. rakenneultrassa käyty ja kaikki näytti olevan hyvin. paitsi että MUN TYTÖLLÄ ON PIPPELI! :LOL: kätilö sanoi, ettei tästä kyllä enää tyttöä saa, niin taitaa olla varma poika tulossa. ja kyllä se sai meille mukaankin sellaisen kuvan missä vehkeet ihan maallikollekkin selvänä erottuu. täytyy sitten varmaan joskus vielä se tyttökin tehdä :).
poika liikkui tosi hurjasti, niin, että kätilöllä oli vaikeuksia saada siitä kuvaa. painosta meille ei puhuttu, mutta sanoi, että vastaa ihan viikkoja.

muakin kiinnostaa tuo kantoliinailu jonkin verran. jos jostain saisi halvalla käytetyn, niin voisin kokeilla innostunko.

kävin tänään shoppailee vauvan vaatteita taas alesta. nyt kun tietää sukupuolen, niin oli jotenkin kivempi ostella. aika paljon tarttuikin vaatetta mukaan :)

mulla mahtuu vielä toppatakki kiinni, mutta kaverilta sain lainaksi laskettelutakin joka on kokoa miesten S. en aio ostaa muita takkeja, kun vasta ens talveks.

yellow 20+5
 
Onkohan täällä ketään muuta, joka ei ole käynyt varhaisultrassa??? Itse olen menossa ensi viikolla rakenneultraan, joten jännää on, kun vauvaa ei vielä ole "kuvattu". Neuvolassakin on vain kuunneltu sydänäänet. Itselleni tämä oli kyllä ihan tietoinen ratkaisu. Myös edellisissä raskauksissa olen käynyt vain rakenneultrassa.

Vointi on hyvä pientä issias-vaivaa lukuunottamatta. Näin lomalla on saanut ottaa rennosti, valvoa illalla ja nukkua aamulla. Lapset ovat jo sen verran isoja. Uudenvuoden päivänä arki ja työt alkaa.

Tervetuloa mukaan Suzyanne!
:flower: Minä olen täällä vain päivää vanhempi tulokas. Yhdessä odottaminen on mukavaa.

Joku kyseli isän mukana olosta neuvolassa. Meillä minä olen käynyt neuvolassa melkein yksin, mutta isukki on käynyt silloin tällöin sydänäänet kuuntelemassa. Rakenneultrassa myös mukana ja synnytyksessä korvaamaton tuki :heart: .

Oikein ihanaa Uuden vuoden aattoa ja Uutta vuotta jokaiselle!

Alhambra ja Napero 20+2
 
Suzyanne tervetuloa joukkoon, hyvin mahtuu vielä mukaan! :wave:

Me tilattiin eilen Ora Jovi airin yhdistelmävaunut pojalle.. :D 2008 vuoden mallia ja kaikki lisävarusteet kuului mukaan ja hintaa oli vaan 349,- !! =) Kuljetus ilmainen kotiovelle asti!
Reilut kaupat mielestäni! Tossa niistä kuvaa jos joku haluu kattella: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1299 Noissa oli kyllä ne pumpattavat renkaat, muuuttaa minähän sitten pumppailen jos tarvii,tulee niissä se pumppu mukana! :LOL:

HAUSKAA UUDENVUODEN AATTOA KAIKILLE !! :heart:
Ja tietenkin Hyvää Vuotta 2009 ! :flower:

T:toukotytsy+masukki 21+3

Muoks. Ainiin mies ei ole vielä ollut mukana neuvolassa ja ihan mielellää yksin siellä käynkin, mutta on hän tulossa ainakin kerran näyttäytymään neukkutädille! :)
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa. Vaikka tuskin kukaan ehti kaivata. :)

Tervetuloa uusille!

Onnea ultrassa käynneille. Itsellä se on 5.1 eli ihan pian. Vaavi potkii jo kovasti, niin että näkyy vatsanpäällä muhkujakin.

Neuvolassa kävin ennen joulua ja sanoi supistuksista että pitää ottaa rauhallisesti ja niin olen nyt tehnytkin. Jouluaatto meni muuten hyvin mutta sain migreenin heti aamusta ja iltäpäivästä heti uudestaan. Jouluruuat kävin sitten sen takia oksentaa ulos... :/

Verenpaine on hieman alhainen joten huimaa jonkun verran, painoa ei ollut tullut kuin 200g ´per viikko.

Katselin noita vaunujuttuja, ei olla vielä edes hankittu mitään vauvalle (jollei sitä ensituttia lasketa). Ajattelin vasta parin kuukauden kuluttua alkaa niitä ja muita juttuja miettii. :)

Tässä pitäis alkaa omia synttäreitä suunnittelee, en ajatellut kuin kahvittaa ihmiset. Lauantaina tulee 30v. täyteen.

Toivotan kaikille hyvää uutta vuotta 2009!

Therean&vaavi 20+3
 
Huomenta!

Tervetuloa kaikille uusille, kivaa saada pinoon lisää porukkaa. :wave:

Hankinnoista: Meillä mies lyö jäitä hattuun, kun ne vaunut nyt jo on. Hänen mielestään ei vielä pitäisi hötkyillä. Minä tietysti olen AIVAN eri mieltä :saint: Huuto.netistä olen katsellut turvakaukaloita, mutta nyt mies oli sitä mieltä että käytettyä ei osteta, jos ne onkin jotain sekundaa... Minä kyllä taidan olla eri mieltä. Mutta ehkä otan vielä iisisti jonkun hetken. Sellaista kyllä mietin, että kannattaisiko nyt alesta käydä ostamassa ensi talveksi sopivia vaatteita, esim. joku ulkoiluhaalari? Vaikka eihän tuo vauva vielä silloin vielä kovasti osaa ulkoilusta nauttia, mutta varmaan saisi ainakin tuntumaa ensilumeen.

Väsyttää ihan älyttömästi, illalla olisi juhlat ystävien luona. Nooh, täytyy tsempata.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

PilkkuPantteri ja Jyvä 21+1
 
Siksakkia mulla ei henkilökohtaisesti oo käyttökokemusta tosta combo-liinasta, mutta kehtoasennossa sillä voi kantaa jo vastasyntynyttäkin, ihan niinkuin kantopussukallakin. Mutta kyllä mä silti suosittelen erittäin lämpimästi sen pitkän trikooliinan hankkimista! Ei se sitominen oo oikeesti temppu eikä mikään. Alkuun mullekin sidontaohjeet oli ihan hepreaa, mutta kun sitten kerran otin ja rauhassa kantoliinakanavan kuvallisia ohjeita seuraten sidonnan harjottelin niin eipä se sitten niin kummonen juttu ollutkaan. Sen jälkeen kun sen kerran on opetellut niin homma sujuu ihan käden käänteessä. Harmi, kun ei taideta asua kovin lähellä toisiamme, olisin mielelläni tullut kädestä pitäen sidonnan opettamaan!
Äitti-83 kantopussi on eräänlainen kantoliina, vähän samantyyppinen kuin rengasliina, eli se on sellainen valmis kangasrinkula mikä heitetään vaan toisen olan yli ja vauva asetetaan siihen. Tuossa linkissä yhden merkkinen kantopussi, niitä on tietty eri merkkisiä, mutta periaate on sama muissakin http://www.lastenverkkopuoti.com/product_info.php/products_id/556

Me lähdetään uuden vuoden viettoon mun siskon perheen luo Hyvinkäälle. Kauheesti ei yökylään jääminen innosta tän revohkan kanssa, mutta tylsää olis ollu käkkiä vaan keskenään kotonakaan.

 
Hyvää Uutta Vuotta myös täältä!

Miehen kanssa käytiin neuvolassa (mieskin pääsi kuuntelemaan sydänäänet ekaa kertaa) ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Vauvan syke oli siinä 140, meinasi aika lahjakkaasti kokoajan väistellä konetta :) Mulle on myös nyt ilmaantunut tuo linea negra! Hassua.

Rakenneultraan on vielä pari viikkoa aikaa.. menis äkkiä!
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2009!!!

Aikamoista hurlumheita meillä tämä päivä joten vain pikaiset toivotukset että viettäkäähän hauska uudenvuoden aatto ja muistakaa olla varovaisia niitten rakettien kanssa!!!

EM ja Dodoliina 21+1 :heart:
 
Kantopussipas näytti oikein kätevältä, ja sopivan yksinkertaselta mun käytettäväksi... :D Kiitos linkistä. Täytyykin paneutua tähän kantopussi/-liinahommaan paremmin kun kerkiän.

Tervetuloa mukaan Suzyanne!! :wave:

Mulla oli eilen migreenikohtaus. Voi että kun sen taas pitää tulla raskausaikana. Mulla ei normaalitilassa tuota vaivaa (ainakaan tähän mennessä ) ole ollut. Mutta raskauksien aikana joitakin kertoja. Saa kyllä niin toimintakyvyttömäksi ihmisen, kertakaikkiaan. :x :$ Toivottavasti pysyy taas kauan pois.

Toivettelen minäkin HYVÄÄ UUTTAVUOTTA kaikille!! Meillä muuten joudutaan oleen sisällä, kun on lapset niin kovassa yskässä, mutta rakettien ampumisen ajaksi pääsevät sitten ulos. Isommat oottavat raketteja kuin kuuta nousevaa. :D Saa nähä jos sen verran poiketaan illalla mummulassa, et siellä ammutaan raketit. Muuten menee meidän uusi vuosi kotosalla. =)

Äitti ja minivitonen 19+1 :heart:


 
Äitti Meneekö sulla migreenikohtaus ohi omia aikojaan vai otatko lääkettä? Mulla on aika kovia kohtauksia muuten ja olen ilman lääkettä pari päivää aika toimintakyvytön. Nyt onneksi raskauden aikana ei ole vielä ollut. Mutta pelkään sitä, kun tulee. Neurologi sanoi, että noita mun lääkkeitä saa syödä, mutta valmistaja kieltää ja apteekissa sanotaan, että ei ole riittävää ja varmaa tutkittua tietoa. Pelkkä Panadol ei auta, jos oikein kunnon kohtaus tulee.
 
Sompio Ei ole lääkkeitä. Mulla niitä sen verran harvoin on tullut, ja tosiaan vain raskauksien aikana, niin en ole hakenut lääkitystä. Jos sitä alkaa jossain vaiheessa enemmän esiintyy ja ihan normaalitilassakin, sit pakko hakee lääkkeitä... :/ Mullahan oli eilen heti aamusta asti ihme olo, ja oksensin sen pari kertaa. Aattelin et onko vaan pahoinvointia, vai johtuiko sittenkin tuosta migreenistä... Meillä ei ollut edes Panadolia kaapissa, mut nytpä muistan hommata taas vastaisuuden varalle. Se Panadol pitää vaan saaha sen verran hyvissä ajoin otettua, et auttaa mulla... sillon kun se hirvee, kamala pääkipu alkaa, on jo liian myöhäistä...
 
Musta tuli viime yönä täti. Veli sai tytön klo 00.48. Ja mä niin toivoin, että olis tulleet serkuksista samanvuotiset, niin olis sitten samalla luokalla koulussa. No, hyvä näin, johan se yli menikin ja synnytyksen kesto oli 36 min, joten eipä siinä hirveästi pidätelty ensi vuoden puolelle. :LOL:

viikuna ja toukka 22+2
 
Suzyanne taisi kysellä rintojen kasvusta. Mä en kyllä mihinkään ö-kuppiin pääse :LOL: korkeintaan veikkaan sitä c-kuppia. :whistle: Tässä vaiheessa vasta alkanut mulla rinnat paisua, alkuraskaudessa ei ollut mitään kasvua havaittavissa.

Therean, samaa täällä kyselen, että mitenkä niin et kuulu tänne? :eek: Millaiset kolmikymppiset sulle on luvassa? :D

Jeespoks, tänään poksui viikot. 20+0 saavutettu. Aurinko paistaa ja on oikein nättiä. :) Pian omalle mummilleni lähden esittelemään kasvanutta masua. :heart:

kissinminttu landepaukku & pipana 20+0
 

Yhteistyössä