TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Sairaalakassia en ole pakannut, mutta kamat on hommattu ne vaan on pitkin kämppää. :p
Eipä tässä ole ennenkään tarvinut kiireellä lähteä :whistle: *kop kop

Huomenna olis sitten se äitiyspoliaika. Jänskättää että paljonko vauveli on kasvanut? sitten on taas 2½ vkon päästä uus aika. Saakohan sen lekurin puheesta sitten oikeesti mitään selvää? :D kun on kuulema joku mumisija!

Jonz:illa jo kivasti viikkoja..kohta pääset jo punnertamaan. =)

Mulla on tullut nyt aina välistä just iltasin pieniä paniikinpoikasia synnytyksen suhteen. Tuntuu että synnytys pyörii nyt kokoajan mielessä tai se KIPU! :snotty: miks sitä pitää panikoida kun sen unohtaa kuitenkin melkeistä sen siliäntein.
 
Eemelin äiti kiva, että kotona vielä pärjää, toivotaan lisää viikkoja =)

Nara kyllä se synnytys täälläkin jännittää, esikoisen synnytys meni aika vauhdilla (tänään tasan 12-vuotta sitten=) =) ) muistan et olin kipee mut kyl se meni äkkiä sit ohi...

Sairaala kassia en ole pakannut vielä, kai vois katella, odotan perjantain nlalääkäriä, et onko tilanne edenny... sen verran lonkat, lantio,nivuset ja häpyluun seutu kipeet, paineen tunne alapäässä ym, että huhuh.. sit tais eilen tulla limatulppa, vasta kerroin täällä et ei ainakaan esikoisen aikaan ollu semmosta, mut sehän toisilla irtoo viikkoja ennen synnytystä... saapi nähä. :whistle:

eilen illalla isäntä hiero mua melkeen tunnin, selkää, jalkoja ym, ni nukutti kyllä paremmin ku aikoihin =)

34+3
 
Huomenta!

Kaikki vaan mukaan kerhoilemaan, turhat selitykset pois :D !
Tietenkin jos sitä täällä on tottunut jakamaan kaikki odotusmurheensa laidasta laitaan niin turhaanpa sinne sit toistelemaan... Itse kuitenkin jotkut jutut säästän sinne. =)

Sairaalakassin pakkaan viikonloppuna kun poksuu 36 viikkoa :heart: Kiitos tuosta listasta mitä ottaa mukaan ihan tarkalleen!

Eilen auringon innoittamana kävin pitkällä kävelyllä ja voi jestas kun oli loppupäivän selkä kipeenä! Mies hieroi ja lämmitin kaurapussin ja otin lopuksi vielä panadolin... pitänee ottaa rauhallisemmin.. :ashamed:

Tänään näyttää tuo paiste jatkuvan, eli ei kun ulos vaan! :)


Jasmin ja aarre 35+4 :heart:
 
Huomenta!

Kysynpä vielä täälläkin pinossa, että oletteko ajatelleet pyytää töistä väliaikaista työtodistusta äippälomalle jäädessä? Kun mä toivon saavani uuden työpaikan äitiysloman jälkeen, niin olisiko setyötodistus parempi pyytää nyt kuin sitten joskus jouluna?
 
Heissan! Pitkästä aikaa kirjoittelen, vaikka olen mä välillä täällä lueskellun, mutta en vain ole saanut tekstiä aikaiseksi. Flunssassa ollaan oltu koko perhe ja viimeviikolla jätin neuvolakäynninkin välistä, kun tyttö oli vähän kuumeisen oloinen aamulla.

Tänään on nyt rv 34+1 menossa ja mulla oli viimeinen neuvolalääkäri. Näin aikaisin siksi, koska meillä toi lääkäri vierailee neuvolassa vain kerran kuussa ja seurvaava kerta olisi ollut vasta viikolla 38 ja vähän turhan möyhäisessä vaiheessa.

Lääkäri laittoi lähetteen Kotkaan tarkistuksiin, koska lapsivettä on paljon ja sikiö milloin missäkin asennossa. Saa nähdä löytääkö meidän pikkuinen milloinkaan lähtövalmiusasentoa, kun omaa niin ison yksiön massussani. SF-mitta oli 35cm ja sikiö ei kuitenkaan yhtään normaalia isompi ole. Asennotkin on milloin pää ylös milloin alas, milloin poikittain ja useinmiten joko istuu lonkalla pää kyljessä tai toisinpäin.

Kohdun sisäsuu oli vielä kiinni, mutta kanavaa ei juurikaan enää jäljellä, mutta kiva vielä pääsee lasten kanssa uimahalliin uimaan =) Supistelee kuitenkin päivittäin säännöllisesti, joten tiedä sitä kuinka kauan kiinni pysyy. Muut raskauteni on menneet la:n yli paitsi edellinen, josta tyttö päätti syntyä päivää ennen la:ta. Saa nähdä jaksaako tämä raskaus la:han asti.

Ensimmäinen synnytys alkoi lapsivesien menolla ja säännöllisinä supistuksina illalla kun olin juuri nukahtanut. Toinen on käynnistetty yliaikaisena. Kolmas alkoi kun luin pojille iltasatua ja neljännestä taasen en osaa sanoa ollenkaan. Mun mielestä synnytys kesti 2 vuorokautta, mutta kun liian aikaisin menin synnärille, niin ei muka ollut käynnissä. Seuraava päivä kun supisteli samallailla koko päivän, kunnes pari kolme tuntia ennen h-hetkeä kivut olivat kovemmat ja vauva syntyi illalla kasin aikaan... Taaskaan en sitten tiedä, osaanko mennä oikeaan aikaan synnärille... Mukamas sen tietää, mutta mä en.

Sairaalakassia en ole pakannut. Vauvan kamppeet olen sentään kaivanut varastosta, mutta nekin on vielä kaapissa pesemättöminä. Mutta onhan tässä vielä aikaa... ainakin toivottavasti.

Perjantaina mulla alkaa äitiysloma. Oliko täällä muita joilla äippärahat on laskettu ansiosidonnaisen mukaan? Mä kun yllätyin, kun äippäraha on 100e/kk isompi. Muistelin, että edellisillä kerroilla se olisi ollut lähstulkoon sama.

Opiskelijoista: Mulla on kahdessa synnytyksessä ollut opiskelija ja olen ollut heihin tosi tyytyväinen. Ensimmäinen oli toisessa synnytyksessä ja hän hoiti synnytyksen lähes kokonaan. Toinen oli nyt viimeisellä kerralla ja ihan keltanokka vielä, mutta oli hyvänä apuna mulle, kun mieskään ei päässyt paikalle. Nytkin mielelläni otan opiskelijan synnytykseeni, jos vain sellainen paikalla on. Luultavasti taas mies jää lasten kanssa kotiin ja yksin menen puhertamaan, niin yksi lisäihminen salissa on ihan tervetullut.
 
Mun on pakko kysyä noista supistuksista. Kun siis mulla niitä on vaikken niitä tunne muuta kun vatsaa koskettamalla ja tunnen että on kovettunu välillä. Valmistaako tuollaiset kivuttomat supistukset synnytykseen eli voiko paikat pehmetä ja aueta pikkuhiljaa vai tartteeko siihen niitä kivuliaita supistuksia? Voiko vauvan lasketumnen lähtökuoppiin edistää paikkojen kypsymistä? Mä olen siis ihan pihalla näistä enkä ole ajatellut koko supistuksia kun luulin ettei mulla niitä ole ollut ennenkuin hoitaja neuvolassa sellasen bongasi. Sitten tajusin että onhan mulla niitä ollu jo jonkun aikaa =)
 
Kyllähän ne kaikki supistuksen harjoittaa kohtua synnytykseen, mutta sillä ole mitään merkitystä onko ne supistuksen kivuliaita vai ei ainakaan omien kokemusten pohjalta. Harmittomiltakin tuntuvat supistukset voivat avata paikkoja ja vastaavasti todella kipeät supistukset ei välttämättä avaa yhtään mitään niinku itsellä on. Tässä vaiheessa supistuksia voi olla paljonkin. Tärkeitä on tuleeko niistä säännöllisiä. Mua jotenkin huvittaa tuokin säännöllisiä heh kun itsellä supistaa yhteen soittoo vaikka toista tuntia niin että supistus ei missään vaiheessa kokonaan lakkaa. Mua supisti taas aamulla heti herättyä n.30min ja myöhemmin lähdin kävelylle vajaa kilsa miehen työpaikalle. 50 m kerkesin kävellä ja kestosuppari iski päälle ja se jatku tunnin vielä kun olin päässyt perille vaikka istuin ja lipitin vettä. Ärsyttää kun ei voi edes rauhallisesti kävellä tässä kun olis näitä viikoja vielä reilusti jäljellä.

noista vuodoista vielä että olen aika paljon niistä lukenut netissä siis verkkolääkärien kommentteja. Varsinkin vaaleanpunaiset ja veriviiruiset limat on tässä vaiheessa raskautta normaaleja ja yleensä ne aiheuttaa raskauden herkistämät limakalvot/verestävä kohdunsuu. Eivät ole yleensä vaarallisia. Tää on kolmas raskaus missä näitä vuotoja tulee loppuvaiheessa.
 
Päiviä!

Piti tulla kommentoimaan, mutta taas on niin jumi olo ettei muista mitään...

Noh, jos laitan viime maanantain neuvolakuulumiset, vaikka ens maanantaina sinne taas jo mennään :whistle:

Eli sillon oli rv 30+5
painoa +130g/vk (kokonaisuudessaan 6 kg)
hb 114 (edellisen nousun jälkeen oli taas vähän laskenu)
sf-mitta 27cm
tarjonta rt (jei!)
syke 140-147
liikkeet ++
turvotus -

Siinä kai ne.. eli kaikki oikein hyvin sillon ja edelleen. En ees viittiny mainita KAIKISTA meidän ajomatkoista terkalle.. ois varmaan järkyttyny. Mutta ihan hyvinhän ne on menny. Ja kohta loppuu mun osalta B)

Onko teillä minkälaisia kokemuksia kantoliinoista? Ajattelin jonkunlaisen ostaa, mutta en oikein tiedä mikä voisi olla hyvä ja niitäkin on niiiiiiiin paljon markkinoilla. Oon yrittäny myös käytettynä katsella.

Ja olikos täällä jyväskyläläisiä? Osaatteko sanoa, onko Jyväskylässä liikettä, missä myydään Hartanin vaunuja? Kun meillä siis on sellaset ja niiden renkaat pitäis ehkä huoltaa. Ja täällä Savonlinnassahan todennäkösesti ei sellasta paikkaa ole (en oo kyl ettiny, mutta epäilen...) ja Jyväskylässä tule käytyä ihan luvattoman paljon vieläkin.

Vieressä komeilee hirmu lista kaikesta mitä pitäis tehä, mutta tänään on kyllä niin veto pois. Päivän saavutus tulee olemaan se, että pakotan itteni kävelemään kaupunkiin ja menemään mammajoogaan. Ehkä sitten puuhailen taas joku toinen päivä.

Pistän vielä kuvan poksumisen kunniaksi



Ansku 32+0 poksis =)
 

Yhteistyössä