TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Täällä supistelee ihan mukavasti. Ei säännöllisyyttä mut alkaa jo sattumaan... Pitäis sinne neuvolaankin raahautua. Voi jösses... meidän vappusuunnitelmat taitaa olla synnärillä toivonmukaan... :D

ps. nää lakkaa varmaan kun kerroin tänne. :LOL: :LOL: :LOL:
Wau!!! Nyt pidät supparit yllä (tosin helpommin sanottu kuin tehty... ) , niin pääset tositoimiin! :D :D

Me ollaan huomenna menossa ystäväperheelle grillaileen ja vappua juhlistaan. =)

 
TyttiTääläkin itse autolla menin kun oli se käännösyritys. Täällä nyt tosiaan lantiokin kuvattu ja pitäisi mahtua tulemaan. Leikkaavat sitten jos tilanne vaatii, mutta siitä lähdetään, että alakautta tulee.

Potkut tuntuu mitä ihmeellisimmissä paikoissa kun vauva perätilassa. Välillä tärähtää pakarassakin kun istuu :D
 
EM voi paska mikä uutinen tässä vaiheessa.. :hug:

Tän pvän neuvolanapa:

Paino +467/vko ..nyt tullut yhteensä 10kg :LOL: eikä näy missään..!
Turvotus +
Paineet 117/71
Hemppa 113.. :whistle: laskenut vaihteeks...
SF-mitta 31,5 :whistle: hmm..laskenut edellisestä (33) Keskikäyrän alapuolella mennään nyt siis
RT
Syke + eli n. 130 ..laskenut myös
Liikkeet ++ ..myös rauhoittuneet huomattavasti.

(.) Hömps...Eilen tunsin mielenkiintoisen supparin, ei ollut kivulias mutta hyvin hyvin voimakas ja napakka. Ihan tuntui että kohtu supistui ns. "pienemmäksi", ihan kuin olisi painunut vauvakin alemmas :eek: ..Jäinkin sitä sitten ihmettelemään että onko se oikeesti enää edes mahdollista :whistle: ..No kai se on sillä tänään on ollut kohdunsuu huomattavasti kipeämpi kuin aiemmin, samoin nivuset. Niin ja kummallisesti tuo SF-mitta oli myös pienempi kuin viime kerralla. :eek:

Huomenna täälläkin täysiaikainen ipana masussa. :)

kissinminttu & ipsu 36+6
 
ELLEN77: Aivan ihana vauva!!!! =)

Pauzille: Tsemppiä :hug:

Sannulii:: Meillä onkin sitten vauvan syntymäpäivä samana päivänä! Sektio mullakin edessa 11.5 :D

Karkki-82: Kyllä olitkin saanu tosi tökerön harjoittelijan!! Ei tuommosia saisi laukoa edes huumorimielellä asiakkaalle!! :eek:

jasmin84: Onnittelut hääparille!!! :flower:

ElinaMaria Toivottavasti vauva on yhteistyökykyinen ja kääntyy oikeinpäin:hug:

Niiskurouva: Kuulostaa lupaavilta nuo sinun supistukset, toivottavasti pääset tositoimiin mahdollisimman pian!! =)

leylah Minä olen myös harvapää, enkä mitenkään muistaisi ilman pieniä muistiinpanoja että mitä mun pitää kommentoida ja kenelle.. :LOL:

Sikainfluenssasta: Mä myönnän pelkääväni sitä.. :eek: se on jokin tuntematon mörkö joka tuli yhtäkkiä ihmisten tietoisuuteen kuin salama kirkkaalta taivaalta.. yhtäkkiä sitä on vaikka missä... ei saisi panikoida... mutta... :(

nyt pitää mennä ruoanlaittoon =)

Ellu80 rv37+4
 
Jasminille onnea rouviintumisesta :heart: Aamulla jotenkin unenpöpperössä ei tajunnut onnitella :ashamed:

Leylah Muistiinpanoja tosiaankin saisi tehdä, jos haluaa kaikki kommentoida mitä lukiessa ajattelee :D Toivottavasti teillä synnytyksen tullen kaikki asiat järjestyy. Meillä on kanssa ylimääräisiä jännitysmomentteja tuon miehen selän takia :whistle:

Nara Mä olen kanssa miettinyt, että ei ole kiva olla synnyttämässä, jos samaan aikaan on sikaflunssalaisia tartuttamassa sairaalassa. Muuten pidän erittäin pienenä todennäköisyytenä, että epidemia mitenkään suomessa villiintyisi.

EM:lle jaksuja. Vitsit oli varmasti kyllä inhottava uutinen tässä vaiheessa :hug:

Neuvolassa tänään käyty (35+4) =)
Painonmuutos + 300 g/viikko (Jee, viimeksi oli + 800 g)
Sf-mitta 34 :eek: (edellinen 31,5)
Turvotus +
Hemppa 128
RT
Syke 140
Liikkeet +

Meillähän ei neuvolassa ultraa ole ja kysyin terkalta, että osaako arvioida yhtään vauvan kokoa. Sanoi, että isonkokoinen on, mutta ei pysty tosiaan tarkasti sanomaan. Veikkasi n. 3 kg 300 g ja syntymäpainoksi n. 4 kg :eek:
Ensi viikolla on onneksi se synnytystapa-arvio, jossa saadaan tarkempi arvio.
 
Ja katajanmarjat sentään...

Joku vei mun supistukset! :kieh:

Neuvolassa juuri käyty

rv 38+0
pissa ok
rr laskenut 110/60
sf-mitta myös laskenut 32cm viimeksi 33cm
Vauveli rauhallinen siellä mut nyt taas puskee.
syke 150
tarjonta rt ja pää ehkä kiinnittynyt?!?!?!
:heart:

Tajuton hiki jatkuvasti oikein ällöttää!

neuvolan täti veikkas meille vappuvauvaa. :LOL: :LOL: :LOL: :whistle:
 
ni nih yritetään kirjottaa.
Olis niin miljoona juttua mielessä enkä millään muista kaikkea.

Onnea Ellenille pikku pojasta,jos en ole vielä muistanut.Ihana kuva. :heart:
Jasminille onnittelut naimisiin menon johdosta! :heart: hui olisitkohan päässy jo tosi toimiiin.
Nara ja muut jotka saanu jo käynnistys tai sektio päätöksen,onnittelut. Ja perätila vauvoille kuperkeikkaa.Harmi,että EM selvisi vasta näillä viikoilla perätila.Onneks pääset jo heti huomenna käännösyritykseen.

Mulle tuli just postista kutsu äippäpolille synnytystapa-arvioon.On pe 8.5. Onneks mun äiti on täällä ni ei tartte lapsia ottaa mukaan.sillo on rv 36+0 ( tai menkkojen mukaan 37+1)
Siellä sitten toivottavasti saan päätöksen käynnistyksestä. Mies lähti yöllä ja hui ku pelottaa kuinka lapset jaksaa olla erossa niin pitkään isästään.Saatika minä. :whistle:

eipä muuta ihmeellistä.Seuraava neuvola on vasta 10.5 eli on toi äippäpoli ennen sitä.Turvotus on aivan kamalaa.Mutta vielä pientä verrattuna edellisiin raskauksiin.

nn rv 34+5
 
Kävin tuossa "mitäs nyt?" palstalla ja sieltä bongasin sellasen ketjun jossa Bad virginillä oli supistuksia eilen illalla ja lähti sitten sairaalaan näytille.. ja sinne taisi jäädä ku ei ole ilmoitellu itsestään... :whistle: huh! jännittävää :xmas:
 
Ketjun mukaan BV on tarkkailussa ja vauvan syntymään yritetään estää? toivottavasti kaikki menee hyvin.

Hyvä että NN;kin sain synnytystapa-arvion =)

Niisku-Rouvalle sitten vappuvauva :heart:

Minkä vauvanhan sitä itse saa äitienpäivä? :p
 
Pauzille nyt jaksamisia :hug: itsellä kaalinlehdet liiveissä helpotti esikoisen aikana oloa..

Ellen kyllä on söpö kaveri :heart:

Jasminille onnea rouviintumisesta! :flower:

Calmette-rokotuksesta: nla-täti kirjotti että ei suos. kyseli muutaman kysymuksen ja ei kuulema tarvi vastausten mukaan. mä olen epäluulonen kyllä, esikoiselle ei vaivoja rokotuksesta ja täällä päin ainakin paljon venäläisturisteja ym, maahanmuuttajia, että epäilyttää, vois olla rokotus mun mielestä paikallaan..?.?

Supistuskivuista: luomu-synnytyksen läpikäyneenä, jos pahin oli 10 synnytyksessä, ni nyt kipeimmät semmosta 4-5 luokkaa ja kylmä hiki puskee jo näistäkin, yöllä ei voi olla maaten, noustava sängyn reunalle itseään keinuttelemaan..., ne 1-3 asteen supparit, mitä mulla nyt päivittäin, tuntuu ehkä reilulta menkka-kivuilta...

Kahtia jakautuneet tunnelmat täällä, kun yöllä alkaa kipeesti supistaa, toisaalta miettii et jatkus nyt ja alkais tapahtumaan, sit toisaalta miettii et loppus kipu ja pääsis peiton alle nukkumaan, kun tietää että se on paaaljon, paljon kipeempi ku ne jatkuis ja synnytys käynnistyy.. mutta, ei oo ees nelikilosen luomu-synnytyksestä jääny traumoja ja hengissä on selvitty joten eiköhän tästäkin.. :whistle:

Käsien puutumista jossain määrin, enemmänkin toinen jalkapohja puuduksissa..

Onko muilla vauvan syke "hidastunut" tässä loppuajasta? tänään nla:ssa oli 135-137( ei liian hidas kuitenkaan) mutta kokoajan ollut 140-145 tasaisesti.. esikoisen nla-korttiin ei edes merkitty sykkeitä, joten en voi vertaillakaan..

(.) pissa oli puhdas, verenpaine hieman kohollaan, viikossa painonmuutos -200g, turvotus selvästi vähentynyt.. energiaa ois kuin pienessä kylässä, mut kaikki valmiina vauvaa varten ja siivouksen tarvettakaan ei kotona ole, kävelylenkkejä saa tehdä 2x päivässä, etten seinille hypi.. :ashamed:

38+3
 
piti vielä tulla valittamaan...olo on surkea. Oksettaa, päätä särkee ja väsyttää. :x olisi niin ihana nyt vain käärästä itsensä miehen syliin ja vaikka ottaa päikkärit...mutta ei auta. Mies siis tulee huomenna illalla kotiin. Tuntuu lasten kanssa jaksaminenkin nyt niin raskaalta vaikka tosi omatoimisia nuo jo ovatkin...

Olisi niin mukava jo päästä normaaliin olotilaan ja päästä kaikista krempoista eroon...valivalivali. Ei muuta ku jatketaan... :headwall:
 
Mä en nyt usko että kenenkään vauvan syke on esim kokoajan korkea tai kokoajan matala tai aina niissä samoissa lukemissa. Neuvolan doplerilla mitataan niin pieni pätkä että siitä saa edes kunnollista "käyrää" itse olen ollut monta kertaa KTG:llä n.30min kerraallaan ja kun vauva nukkuu on lukemat n.130-140 kun liikkuu lähtee nousuun ihan niinku meillä aikuisillakin. Se on ihan sattumaa, että nukkuuko vai liikkuuko vauva just sen muutaman minuutin kun neuvolantäti sitä sykettä katsoo. Silloin vauvalla olisi jotain häikkää jos käyrään ei tulisi mitään vaihtelua tosin neuvolassa mitattaessa ei sitä ehdi aina tullakaan. Sairaalassakin ne juottaa makeaa jos tulee tasasta käyrää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
ai niin PAINO +3 KG/ VKO :LOL: :LOL: :LOL:
No huh, nyt oma 1100 g/vko ei tunnu enää miltään! :LOL: :saint:

Hirveästi oli tullut tekstiä ja minä en kyllä muista yhtään mitä piti kommentoida. No, ainakin typerää oli se terveydenhoitajaopiskelijan kommentointi, kun sydänääniä ei heti löytynyt. Aivan idiootti tapaus! |O

Mekin oltiin tänään neuvolassa:

rv 38+1
pissa ok
rr 118/69
sf-mitta sama kuin viime vkolla eli 32,5
Liikkeet ++
syke 130 (sama kuin viime vko)
tarjonta rt ja pää jo alempana kuin viime viikolla, mutta "heiluu" edelleen
ja paino siis + 1100 g :headwall:
Mutta ekaa kertaa myös kunnon turvotusta eli siihen tuli eka +

Jalat onkin siis ihan tohjona.

Me mennään huomenna kylään ja pe saadaan brunssivieraita.

PilkkuPantteri & Jyvä 38+1
 
Palaan vielä kommentoimaan.

EM
- tosi kurjaa, jos vauva tosiaan on perätilassa. Mutta jos ne olisivat tehneet nyt virhearvion? Nimittäin mystisesti mun superosaava ja taitava neuvolatäti ei myöskään tänään osannut varmaksi sanoa millä puolella on vauvan selkä ja missä jalat. Syynä tähän pääasiassa se, että vauva nukkui sikeästi eikä suostunut heräämään. Yleensä tämä täti on ollut ihan varma asennosta.

Jasmin
ille onnittelut rouviintumisesta.

Ellen
in pikkumies näytti syötävän suloiselta! Haluan oman vauvan nyt heti tähän, kiitos.

(.) täällä on suppaillut mukavasti aamulla ja nyt taas. Mutta ei nämä vielä kipeitä varsinaisesti ole, napakoita kyllä. Neuvolassa kyllä sanoivat, että ensi viikolla nähdään vielä ihan varmasti. :whistle:

Ai, Pijellä piisaa energiaa?! Täällä vaihtelee ja iltapäivisin on pakko ottaa vähintään puolen tunnin tirsat. Välillä tuntuu, että jaksaa vaikka mitä ja sitten meneekin puuhastelun jälkeen ihan veltoksi. Jalat varsinkin väsyy.

Jaa, taisin luvata tehdä ruokaa, mutta roikun täällä netissä...
 
hitto et säikähin ja pahasti.. Oltii koirienkaa lenkillä miehenkaa ja mulla koira fleksissä ja TYHMÄ minä :headwall: heittelin keppiä tälle mein pienemälle ja jumankauta ku se menikin pidemmälle kun fleksi riitti ja nykäs mut ihan täysii maha eellä asfaltille !! :eek: että se sattu ja mies säikähti niin että sillä tuli itku silmään ja itellä sitte säikähys purkautu ku päästii kotia ja päivystykseenhän se piti lähteä,mutta eihän nuo siellä mitää tehny ja vaavikin liikkuu joten kaik hyvin kai.. kotkaankin soitin ja sanoi että tule jos siltä tuntuu,mutta katselen nyt illan ja yön kotosalla.. Vähän on outoja tuntemuksia masulla, supistuksiakin useemmin kun aikasemmin.. :ashamed: piti päästä purkamaa ja kertomaa..
onks kukaa muu kaatuillu näin loppuraskaudessa?
 
moikka

Noin tunti sitten sain tälläisen viestin: Meille syntyi tänään pitkän pakerruksen päätteksi potra olkihiuksinen poika! Painoa 3920g ja pituutta 52 cm.Kaikki hyvin!

Eli Jasminilta oli se viesti.Huomenna menen sairaalaan ihastelemaan pikku prinssiä. :heart:
 
Toukotytsylle :hug: selvisit varmaan säikähdyksellä! Seuraa liikkeitä jos istukka olisi irronnut tms tulisi varmasti verta? Itse olen kaatuillut vain sillo raskauden puolessa välissä yleensä vauva on kuitenkin hyvin turvassa.
 
Suzyanne
Onnea Jasminille rouviintumisesta sekä pojasta!!! :heart: :flower: :heart: :flower:

Nyt niitä vaaveja alkaakin sitten putkahdella ihan toden teolla, melkein tässä alkaa jo itseäkin jännittää, kohta se on menoa!! :xmas: :D

Pauzille jaksamista! :hug:

Toukotytsyllä pelottavan kuuloinen kaatuminen! :( Toivotaan että kaikki pikkuisella hyvin! :hug:

Ellenillä ihan supersuloinen pikkumies!! :heart: :heart:

(.) Odottelen tässä just miestä kotiin, lähden käymään näytillä päivystyksessä, mulla tihkuu "jotain" tosi vetistä alapäästä, ja puhelimessa sanoivat että voi se olla valkovuotoakin, mutta pyysivät kuitenkin näytille, kun ei siitä koskaan voi varma olla. Hyvähän se on varmistaa.

Suzyanne 39+0 POKS! :heart:
 
Onnea Jasmin :flower: :heart:

Niisku-rouva: Mulla supistellu eilisen ja tän päivän, n.2-3 tunnis. Neuvolatäti meinas eilen, että pian syntyvät. :kieh: Niin koskahan se pian on....
Parille sormelle auki lauantaina ku kotiuduin sairaalasta.
Ei viitti lähtee lyllertämään uloskaan, vois kyllä vauhdittaa.
Nyt mua alkas jomottaa etuhampaita. Mistä tämä johtuu?

Yksityisyrittäjä mies täälläkin. Turha haaveilla isyysvapaasta. Yrittää saada kuskia edes joskus ja nyt vappuna onkin kuski.

Meillä toi pt oli ymmärtänyt kääntyä rt, en tiedä missä välis |O Toivotaan, että muutkin pt.n uskovat ja kääntyvät...

Te kans joilla viikot täynnä mars synnyttämään :LOL:

K&S poks 37 :heart: :heart:
 
Jasminille onnea naimisiinmenosta sekä pikku prinssistä :heart: :flower:

Mua alkaa jännittää se huominen ä-poli käynti :snotty: Ei yhtään tiedä joudunko taas jäämään sinne osastolle. Jos ei mitään kuulu niin siellä sitten varmaan ollaan. Tosi hienoa olisi jos joku sen uuden pinon tekisi :saint:

Mukavaa vappua
kaikille :wave: Kuinkahan monella poksahtaa "vappupallo" vapun aikaan :D
 

Yhteistyössä