TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Hyvä jos sompion vuodot asettuneet mutta voi olla hyvin mahdollista että tiputtelu vuotoa tulee jatkossakin. Itsellä ainakin tullut jo 3vkoa ei joka päivä mutta satunnaisesti. Viime raskaudessa tuli vikakuukausi veriviiruista limaa. Nyt sitä tulee sitten 2kk ko kö? heh..mulla ei lopu viikot kesket pelottaa vaan että niitä ei tule sitten yhtään lisää.. Olen täysin valmis heittämään neulat nurkkaan ruokavalioineen olen pistänyt sormenpäitä jo 170 kertaa :eek: supistuksista olen myös valmis luopumaan kun mitään ei voi tehdä ettei ala kiristelee joka aamu alkaa niiillä ja harvase yö saa kärvistellä. Musta edes tunnu että olen raskaana vaan sairas :kieh: välillä tuntuu ihan epätodelliselta että olen menossa synnyttämään vauvaa! :D
 
Synttärionnittelut kaikille sellaiset ansaitseville!! :flower: :D

Hienoa että sompiolla on vuotelu helpottanut! :hug:

Täälläkin eilen havahduttiin siihen tosiasiaan, että la alkaa olemaan jo melkoisen lähellä... Pitäis varmaan nuo äp:n vaatteet pikkuhiljaa laittaa pesukoneeseen ja viikata laatikoihin... Miehelläkin alkaa kesäloma viikkoa ennen la:ta... näyttääkin todella kesäiseltä tuolla ulkona... joten lomaa odotellessa... :whistle:

Mun on pakko myöntää, että mä en muista millon mulla alkaa äitiysloma... :snotty: No, eipä tuolla niin merkitystä ole, sama arki pyörii, olin lomalla tai en. :xmas:

Lauantaina aamulla tuntui alapäässä, kuin vauva olis porannut päätään väkisin alemmas. Ei tuntunut ollenkaan kivalta.

stk ja minivitonen 31+6 :heart:
 
Huomenta!

Ja kiitos onnitteluista. :)

Valmisteluista vielä... Elkää stressatko niistä liikaa, ehtii tehä sen minkä ehtii. Ja ymmärrettävästi teillä joilla on jo lapsia, aikaa on paljon vähemmän valmisteluihin ja hankintojen tekemiseen ku meillä jotka ekaa oottavat. Mulla aikaa on ollu tosi hyvin, ja siksi oonki saanu lähes kaiken valmiiksi. Hankinnat alotin tekemään hyvissä ajoin, koska loppuaikaa kohti mentäessä olo on muuttunu päivä päivältä tukalammaksi, joten kaupoissa kulkeminen nyt tässä vaiheessa on tuskaa. Enää pitäis ostaa vauvalle amme, tutteja ja varulta äidinmaidonkorviketta. Vaikkakin mulla on tullu jo pitkään rinnoista maitoa, yleensä öisin. Mutta eihän se silti tarkota että imetys lähtis heti täysillä käyntiin..

Sompio: Mullaki oli noin 3 viikkoa sitten tosi niukkaa verenvuotoa, kirkasta. Säikähdin tosi paljon ja soitin äitipolille, käskivät tulla tarkistuttaan tilanteen. Syytä vuodolle ei löytyny, mutta olin tosi helpottunu käynnin jälkeen ku kaikki oli kunnossa. Vuotoki loppu. Toivotaan että sullaki vuoto loppuu.

Toivottavasti kaikilla mahatautia sairastavilla tauti menis äkkiä ohi. Se on niin inhottava tauti, ja raskaana varmasti kahta kauhiampi! Ite oon onneksi säästyny flunssilta ja muilta taudeilta koko raskausajan. *kop kop* (koputtaa puuta). Johtunee varmaan siitä etten ole ollut töissä pitkään aikaan, enkä muutenkaa hirveästi ihmisten ilmoilla.. Mutta ihmettelen kyllä etten syksylläkää töissä ollessani saanu mitään flunssia (oon lastentarhanopettaja). Mutta hyvä niin! :) Paranemisia siis kaikille sairastaville!

Nyt pitää kyllä alkaa jotaki tekemään, ettei mee koko päivä koneella.

-Uneksija

 
Heipä hei!

Olipa viikonloppu. Lauantaina oli kummipojan ristiäiset ja eilen oltiin juhlistamassa, kun kaveristani tuli pappi. Juhlien jälkeen illalla olikin sitten sellainen olo, että nytkö se lähtö tuli synnärille. Supisteli tosi kipeesti ja koko alaselkä ihan tulessa, mutta onneks helpotti ja yhtenä kappaleena täällä edelleeen. :attn:
Täytyis tosiaan varmaan vähän edes pakata tota sairaalalaukkua tai ainakin etsiä joku laukku kaapista, johon jotain heittelis. Mitäs te ootte sinne pakannu noitten hygeniatarvikkeiden lisäksi?

Hoitolaukuista Meillä on Emmaljungan hoitolaukku, joka tuli vaunujen Smart Duo mukana. Saa nähdä, että onko hyvä sitten käytössä. Näin kokemattomana ihan kätevältä vaikuttaa.

Siksakille Mun tietoja saisi myös päivittää tuonne. Vuosia olisi nyt 29 kasassa, tai tää tuli täyteen jo 2 viikkoa sitten, mutta viimeksi en muistanu mainita. Taitaa vaivata toi dementia jo. :LOL:
Mutta onnea kaikille joilla on myös nuo vuodet lisääntyneet!
=)

Joku täällä puhui tosta lapsellisuudesta ja siitä, kuinka kiva että pääsee leikkii yms. Mä ilmoittaudun joukkoon mukaan. Töissä olen kyllä päässyt mukavasti tätä puolta toteuttamaan, kun olen lastenhoitaja tuolla päiväkodissa. On se kiva touhuta niitteen pirpanoiden kanssa. Nyt kun joutunut olemaan saikulla niin pitkään, niin ihan ikävä meinaa olla niitä pieniä.

Kiitos mielipiteistä tossa asunto asiassa. Edelleen funtsitaan kun lauantain lottopotti ei poistanut ongelmaa. Ja mä kun olin ihan varma, että olin laittanut oikeet numerot. :LOL: No jos ens viikolla...

Meillä olisi tällä viikolla ensimmäiset perhevalmennukset. Ajateltiin mennä, kun kait sieltäkin jotain hyödyllistä tietoa saa. Ja siellä on nyt uutena juttuna ( siis ainakin täällä uus ) miestyöntekijä, myös vetämässä tätä valmennusta. No huomenna on eka kerta, että näkee sitten millaista porukkaa siellä on.

Kaikille jaksamisia vaivojen ja sairastelujen kanssa. Toivottavasti taudit menee pian ohi. Niille joilla ei oo vaivoja, niin nauttikaa siitä. Ja tosiaan kyllä rupeaa tuntumaan siltä, että viikot ja päivät käy vähiin.

:wave: Hannapur 32+5
 
Täällä Noron suhteen voiton puolella. Kaksi lapsista ja mies sairasti. Minä ja vanhin lapsi ilmeisesti säästyttiin. Voimia teille, joita mahataudit kiusaa! :hug: On sitten niiiiiiiiiiiin rankka tauti ihan jo vierestä seuraten ja sotkuja siivoten. Täällä oli ainakin pitkän kaavan mukaan, ensin oksentelu, sitten ripulointi ja lopuksi kuume. Toivottavasti muilla ei samanlaista.

Olo hyvä, mutta ruokahalu aivan kamala. Voisin syödä kaiken ruuan, mikä ei edestä pakene. Ja kun ensin syö, mitä sattuu, sitten pitää hyvitellä päälle syömällä jotain terveellistä. Kierteessä.... Tätä valtavaa ruokahalua ei ole edes mahatautisten hoitaminen heikentänyt.

Ja viikot poksuu. Supistelee päivittäin, mutta ei pahasti.

Alhambra + Napero rv 33. WAU!
 
:wave:

sairastaville voimia! :hug:

Siksakkia Meillä kans Emmaljungan hoitolaukku, jonkun +/-50e se taitaa maksaa ja kurkkasin äsken sisälle, niin kyllä siellä on sellanen taitettava musta alusta =)

Eipä tänne ihmeellisiä, vointi on hyvä kun muistaa edetä hitaasti joka asian suhteen =)

Taidan lähteä haukkaamaan raitista ilmaa.


Jasmin ja aarre 35+2 :heart:
 
siksakkia Mäkin eilen hymyilin sille hesarin ilmotukselle, nythän siitä on hirvee kohina että kuka sen ilmotuksen on pistänyt, että onko joku mainoskikka vai ihan tosissaan joku yksityishenkilö etsii ihastustaan.. Heh.
 
Helsinki täyttynyt myös rakkauskirjeistä. Jollakin vissiin tekemisen puutetta heh..
Nrj soitti aamulla Petteri Ahomaalle joka tuottaa sitä kadonneet tms ohjelmaa että onko sen tekosia se hesarin "mainos" sano ettei liity ainakaan ohjelmaan mutta henkilökohtaisesti en sano mitään no ehe heh..
 
Joo tuo on niin totta mitä uneksija kirjoitti :) Esikoista odottaessa oli aikaa keskittyä vain ja ainoastaan niihin vauvajuttuihin ja valmisteluihin mutta nytpä asiat ei käykään ihan niin yksinkertaisesti kun on pieni apulainen :heart:
Osalla vielä useampia pikkuisia niin varmaan sitä aikaa on paljon paljon vähemmän kuin minulla...

Ja sit kun asuu tälläisellä pienellä paikkakunnalla jossa valikoimatkin on aika rajalliset niin saa aina lähteä kaupunkiin ostoksille. Ne lähdöt kun joutuu niin tarkkaan suunnittelemaan ja järjestämään hoitajan tai sitten jos lähtee taaperon kanssa niin ei se kaupoissa kiertely ole ihan helppoa :D Heh, tuntuu aina ettei saa kuin muutaman asian hoidettua yhdellä kaupunkireissulla kun vähän väliä pitää olla syöttämässä, vaipan vaihdossa jne. ja sit vielä päiväunet otettava huomioon kun aika on aika tarkka niissäkin.

Hannapurille myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

jasmin84: Kiitos hoitoalusta-tiedosta =) Mä kun tykkään että olis sellainen mukana ja vielä mielellään helposti pyyhittävä=muovipintainen tms.

Heh, se ilmoitus olis tosiaan ollu aika hyvä mainoskikka, mutta kai se ihan oikea oli. Jollain on ollu vähän ylimääräistä rahaa, jossain tais lukea että sen ilmoituksen hinta oli n. 20000? :whistle: Entäs jos se nainen olikin onnellisesti varattu, siinä meni miesparan rahat hukkaan :LOL:
Ei tosin varmaan pikkurahasta ollu sillä herralla pulaa ja eihän sitä tiedä jos tuollaisella ilmoituksella etsii minkälaisen vaikutuksen tekee, jos vaikka laittaa miehen vaihtoon :whistle:
 
Nara Kyllä mä olen varautunut, että sitä vuotoa voi vielä tulla. Mutta iloitsen jokapäivästä milloin sitä ei tule :D


:hug: Kaikille vatsataudin kanssa kärsiville. Se on kyllä niin viheliäinen tauti. Toivottavasti pysyy meiltä kaukana :kieh:

Hannapur Se lottovoitto saattaa olla meillä :D En meinaan äsken kaupassa muistanut lottoa tarkistaa. En ikinä viitsi sitä itse tarkistaa vaan tarkistutan aina sen kaupassa.
 
ei juma.....en kestä enää. Mun on pitäny muutaman päivän ajan soittaa hammaslääkärille ku se vaikea paikkaus vajaa kuukausi sitten tuntuu ku se olis reunasta auki. No hups se tippu äskön kokonaan. :eek: :'( ja hampiksen puhelinvaraus menny 10 min sitte kiinni ku yritin soittaa. Mies lähtee huomenna Kokkolaan ja on pari päivää poissa.Hammas on auki melkein juureen saakka.Ei perkl. Mä en kestä enää.
Sen lisäks vielä jännitetään mahatautia. Viime yön oksentelija ei ole oksentanu onneksi enää.
 
Sompio: soitin heti ku paikka irtos ni 10 min aikasemmin oli loppunut puhelimeen vastaamis ajat. Soitin sitte pariin isompaan yksityiseen hammaslääkäriin jos pääsis tänään sinne ku huomenna on mies poissa ja kukaan haluu tulla hoitaa lapsia mahdolllisen oksennustaudin ollessa perheessä. Meidän 4 v:llä nousi nyt kuume. Yksityiselläkin ensimmäiset vapaat ajat on toukokuussa! :eek: Ei voi muuta ku ihmetellä ja soitella huomenna sinne kunnalliseen heti aamusta ja toivoo,että saan eden jonku ajan ja otan lapset mukaan.tai sitten yritän vaan kestää muutaman päivän. Tuolla yksityisellä se oli sitä mieltä,että voisin muutaman päivän odotella.Ja se osas kertoa,että se hammaslääkäri jolla käyn kunnallisella on lähteny Vammalasta pois ja kunnalliseltakin on tosi vaikee saada aikoja.
Musta tuntuu,että olen ihan huolesta soikeana taas kerran.Stressaan tätä hammasjuttua ja sitä että päästäänkä laivalle vai ei. Tuleeko kaikki kipeäksi ja kuinka kipeiksi tulee.Jne.
Sen lisäksi en ole saanu näitä kahta jotka nukkuu päiväunet ollenkaan nukkumaan.
Nyt en tiiä itkiskö vai nauraisko. :| mitenköhän sais itsensä relaamaan. :whistle:

Niin ja tätä aamuna oli muutenki stressaavat 3 h. :| :| Soitin aamulla miehelle ja se oli autossa.Puhuttiin hetki ja puhelu katkes ku seinään.Yritin muutaman minuutin päästä soittaa miehelle uudestaan ni silloin ei enää saatu yhteyttä puhelimeen. Laitoin viestiä onko kaikki ok. Mitään ei kuulu.Sitte soitan uudestaan....ja uudestaan ja uudestaan eikä puhelimeen saatu ollenkaan yhteyttä.Tiesin,että sillä oli puhelin koko yön latauksesessa koska irrotin sen aamulla ja vein miehelle ku herätys soi. Olin ihan varma,että nyt se on ajanut kolarin. :'( Klo 12 mies soitti ku oli saanu viestin. Oli kuulemma just tullu asiakkaan parkkiin ja ku puhelu oli katkennu oli menny suoraan asiakkaalle sisään. Siellä jossain maanalla tehneet töitä jossa ei ollu kenttää. Ku tuli syömään sai mun viestin. Ei ne miehet osaa ajatella mitä kaikkea naiset voikaan ajatella. :(

Nyt suklaa vois helpottaa,mutta sitäkään ei taida olla kotona just nyt.
Nyt ajatukset muualle huolista.

 
Paranemisia kaikille sairastaville. Eiks tää kevät yleensä oksennustaudin kulta-aikaa..Onneks se kuitenki menee suht pian ohi.

Mä oon nyt alottanu äippäloman ja pikkuhiljaa siivoilen ja laitan kaikkee valmiiks. Viikonloppuna juhlitaan isännän synttäreitä ja pidetään ihan kunnon juhlat joten niitä valmistellaan. Lisäks mulla on huomena viimenen tentti koulussa ja viikonpäästä opinnäytetyön esitystilaisuus. Sit olis tämä koulu valmis. Ihanaa.

Oltiin tänään neuvolassakin ja kaikki hyvin. Ei mitään turvotusta, verenpaineet normaalit, painoa tullu ja sf-mitta keskikäyrällä. Sit kun kuunneltiin sydänääniä niin hoitaja bongasi multa samalla kunnon supistuksen. Olin ihan hölmistyneenä et ai en mä vaan tunne mitään. Hoitaja sano et vatsa on ihan kivikova. Ja siis mulla on nyt noita kovettumisia ollu jo jonkin aikaa. Eli siis supistuksia ilman et mä ite oon niistä tienny mitään. Hassua. Ja vauva on laskeutunu lähtökuoppiin ja käskettiin pakata laukku valmiiks. Ei tuntenu hoitaja enää päätä ollenkaan. Että tällasta tänään:) Kirjottelen paremmalla ajalla taas, nyt jumppaan!

 
Nikunaku Miten voi olla mahdollista, että yksityisellekään ei saa särkyaikoja ennen toukokuuta?

Toi on just tyypillistä miehille :headwall: Mikäs hätä tässä :headwall:
Mä kanssa ehdin soitella miehen naapurillekin aikoinaan seurusteluaikana, kun en miestä tavottanut. Asuttiin siis eri paikkakunnilla. Yleensä viestiteltiin päivän aikana monta kertaa ja sitten ei kuulukaan mitään koko päivänä ja mun viesteihin ja puheluihin ei tule vastausta. Odottelin, että kello tulisi sen verran, että mies pääsee töistä kotiin. Ajattelin, että jos vaikka puhelin on jäänyt kotiin. No, ei kuulu mitään vieläkään ja menee aikaa vielä pari tuntia. Sitten soitan jo naapurillekin, että onko siellä mitään havaintoa. Mies oli unohtanut puhelin kotiin ja mennyt töiden jälkeen kaikessa rauhassa asioille ja ollut monta tuntia töiden jälkeen kaupungilla. Sitten ihmettelee, että mikä hätä mulla :headwall:
Seuraavalla kerralla kyllä soitti työkaverinsa puhelimesta, että nyt ei ole taas puhelinta mukana. Ja sillä on nykyäänkin tosi usein akku loppunut tai puhelin unohtunut. Onneksi työpuhelinta muistaa kuljettaa mukana niin saan siitä sitten kiinni.

Ei se päävoitto ole sitten meilläkään, kun ei olla käyty lottoamassa Raumalla eikä Jämsässä :D
 
Suzyanne
Siksakkia Samaa ajattelin juuri eilen, että aika alkaa loppua kesken, tosiaan meillä on enää 3 vkoa niin vauva voi ihan hyvin syntyä! Eilen juuri tajusin, että on vielä vaikka mitä tehtävää ennen vaavin syntymää!

Pelkopolilleei ole tullut kutsua vieläkään, saas nähdä ehtiikö edes ennen synnytystä, kun tuntuu olevan jonoa. Eilen tajusin ettei synnytys enää pelotakaan juuri ollenkaan. Mutta sitten tänään tuli, hölmö kun olin, lueskeltua synnytyskertomuksia, ja yksi synnyttäjä kuvaili synnytyskipua niin, että kauhu alkoi taas kyteä. Eli tämä herkkis ei TODELLAKAAN saisi lueskella mitään synnytystarinoita! :ashamed:

Vauva-lehden hoitolaukusta joku sanoi että on huono, ja totta on. Se tuli tänään postista, enkä tykännyt ollenkaan sen veltosta materiaalista. Täytyy keksiä parempi.

Lotossa ei tullut isoa pottia tännekään, mutta saimme sentään omamme takaisin, sillä lottosimme huimat 3 täyttä kuponkia, ja saimme jokaisesta 4 oikein. =)

Sairaille toipumisia! :hug:

nikunaku ja sompio voi, niin tuttua täälläkin tuo miehen puhelimeen vastaamattomuudesta stressaaminen!!! Mies on aika usein autotallillaan puuhailemassa päivisin, eikä pidä puhelinta aina niin että kuulisi kun soitan. Ja hirveän usein unohtaa ladata kännynsä. Kerran jouduin jopa kesken työpäivän lähteä tarkistamaan että hänellä on kaikki kunnossa, kun en saanut häneen yhteyttä, ja tiesin että hän oli ollut auton alla korjaamassa sitä, aloin tietty ajatella että tuet ovat pettäneet ja hän jäänyt puristuksiin tms. :xmas: Sitten kun pääsin perille kauhusta kankeana, niin mies ihan tyytyväisenä siellä autoa korjasi, ja totesi, että oho, puhelin oli jäänyt auton hanskalokeroon.. |O

Tänään on pitkästä aikaa ollut ihan totaalinen väsypäivä, ulkona en ole käynyt ollenkaan, köllötellyt vaan sohvalla lukemassa ja leffaa katselemassa, ja välillä otin parin tunnin päiväunet. Jos saisi edes sen verran lähdettyä liikkeelle, että kävisi tuossa 50 m päässä lähikaupassa hakemassa vähän sapuskaa, vau mikä reippailureissu.. :ashamed: Mutta onneksi laiskottelu ja lepääminen on tässä vaiheessa täysin sallittua, jopa suotavaa. :whistle:

Suzyanne 34+5
 
Suzyanne Riippuu varmaan sairaalasta, mutta mä sain sieltä pelkopolilta vastauksen jo heti samalla viikolla, tai ainakin seuraavalla. Nyt olen menossa torstaina sinne kätilön kanssa juttelemaan. Toivottavasti mies jaksaisi lähteä mukaan. Hänellä oli tänään lääkäri ja sekin automatka oli jo aika tuskaisa. Ja tuonne on vielä hieman pidempi matka ja siellä sitä aikaa kuitenkin menee jutellessa.
Ja tuon verenvuodon pelästyttämänä mä en ole enään varma olenko menossa oikean sairaalan pelkopolille, jos menen sittenkin synnyttämään Taysiin. Haluaisin tuonne VAS:n kun se on pienempi paikka, mutta riskeeraanko sillä jotain kun en suostu menemään Taysiin, jossa olisi mm. teho-osasto. Mutta saahan ne muutkin lapsensa pienissä sairaaloissa :whistle:
Mä en myöskään lue mitään synnytystarinoita netistä (paitsi näistä "omista" ketjuista palstalla) enkä katso tv:stä mitään sairaalajuttuja.
 
Mä taas katson esim. sitä sairaala (tays) sarjaa neloselta. Siinä on just paljon synnytyksiä ja pikkukeskosten tehohoitoa jne. Mukavan olonen se kätilö siinä. Onko jollain ollut se kätilönä? Musta on jotenkin hirveempää jos ei tiedä asioista ja ne tulee yllätyksenä. Esim. oma sektio käynyt mielessäkään että puudutus vois epäonnistua siinä sitten olet muiden armoilla nyt karjuisin nukutusta :kieh:
jännä muuten että mua synnytys pelottaa enempi yöaikaan kuin päivällä. Monesti kun yöllä supistaa tulee tunne että ei mä en halua synnyttää ja päivällä ei ole kyllä yhtään sama olo heh..varmaan väsy tekee sen. Viimeksi kyllä synnytin just yöllä.
 
Voimia nikunakulle sen hampaan kanssa :hug: Toivottavasti ei ala koskemaan, se on ihan kamalaa :| Hyvin mielessä vieläkin se oma edellinen särkyni kun koko viikonlopun koski niin että ei saanu juuri edes nukuttua ja maanantaina vasta pääsin paikattavaksi. Reikä oli hermoon asti niin ei ihme että koski! Laittoi silloin väliaikaisen paikan josta lohkesi pala pois pari viikkoa sitten. Ja kun ei ole koskenut niin en ole edes soittanut vielä hammaslääkäriin, pitäis kyllä :ashamed:

Huh, onpa Suzyanne sulla jätetty viime tippaan tuo pelkopoli-aika :eek: :kieh: Jos vielä odotettavissa että syntyisi ennen la:a niin kumma etteivät kiirehdi yhtään. Minä kyllä sinuna soittaisin ja vaatisin tiukasti sen ajan aikaisemmaksi :whistle:

 
Voi Sua nikunaku! Jos saat aamupäivälle tällä viikolla sitä aikaa niin voithan tuoda ne muksut meille, jos vain pärjäävät vieraassa paikassa sen aikaa kun itse oot menossa! Itse oon vähentänyt noita kävelylenkkejä kun alkaa tuntumaan ikävälle, lähinnä pihalla ulkoilen =)
Voimia! :hug:

Suzyanne Vaadi tosiaan parempaa palvelua, pelot pitää ottaa vakavasti ja hoitaa ajoissa pois!

Aika hyviä veikkaajia täällä, meillekin osui peräti 5 oikein ;)
 
Nikunaku minulta lohkesi kanssa hammas tänään, pitää soittaa tuonne hammaslääkäriin huomenna. En kyllä yhtään tykkää mennä sinne mutta pakkohan se on. Tosin olen tässä muutaman vuoden käynnyt yksityisellä hammaslääkärillä, joka on tosi hyvä.
Ja tuo miesten pulimeen vastamattomuus aiheuttaa täälläkin välillä huolestumista ja ärsyyntymisitäkin.
Suzyanne kyllä on aika viime tippaan jätetty tuo sinun pelkopoli käynti.
:hug:
Lotosta ei tullut meille kun 4 oikein.
Lapsenmielisyyttä löytyy täältäkin meiltä kummaltakin. En tunne itseäni välillä vielläkään kovin aikuiseksi vaikka täytän tänä vuonna 26. No tuota lapsenmielisyyttä pystyn hyvin toteuttamaan partio toiminnassa. Meilläkin mies suunnitteli jo autoradan ostamista.
Ja pikkuveljeni suunnittelee jo mikroauton ostamista Pavulle. Veli on sanonutkin että Pavusta tulee suvun ensimmäinen tehdaspaikan saava rallikuski. Veljeni siis itse harrastaa autourheilua ja ajaa kilpaa. :LOL:
On ostanut jo peltori lasten kuulosuojaimet, tätyy varmasti siis Pavun kanssa lähteä kesällä joihinkin lähikisoihin katsomaan miten eno ajaa =)
(.) Ostin tänään narsisseja ja istutin ruukkuihin, etupihalle sekä takakuistille. Tuli ihan sellainen olo aamulla että kevättä pitää tehdä vaikka väkisin :D
Huomen aamulla onkin taas neuvola.
Valmistelut ovat täällä hyvällä mallilla. Pinnasänky on varastossa se pitää enään kasata. Sitten ostaa viellä Pavulle amme ja tutit. Kestovaippoja on aivan riittävästi täytyy vaan enään ostaa parit kuorivaipat. Itselle täytyy viellä ostaa imetysliivejä ja rintakumeja. Mutta minullahan on viellä aikaa kun laskettu aika on vasta 31.5 ja minun tuurilla Papu ei synny ennekuin käynnistetään kesäkuun puolella :kieh:

Tytti ja Papu 31+1
 
Ei tullut tännekään lottovoittoa, vaikka Jämsän seudulla asutaankin. 3 oli parhaassa rivissä oikein. PÖH!

Synnytysajankohdasta tuli mieleen, et mulla kaikki 4 synnytystä on alkanut yöllä/ aamuyöllä. Jotenkin en osaa minäkään ollenkaan ottaa päivisin tulevia supistuksia tosissani. En tiiä kuinka kovaa pitäis supistaa, jos keskellä päivää tämä synnytys alkaiskin... että tajuaisin/ uskoisin synnytyksen alkaneen päivällä. :whistle: :D

Mua vaan jaksaa harmittaa se päivä päivältä enemmän, kun mies ei pääse heti mukaan synnytykseen. :( Me ei uskalleta enää omalla autolla matkaan lähteä, ja ambulanssikyyti ei kauheesti houkuta. On se oman lapsen syntymä kuitenkin aina niin ainutlaatuinen tapahtuma, että sen puolison kanssa haluaa jakaa. :heart: Mutta ei voi mitään, kun en kerran käynnistystä todennäköisesti saa... :/

mahatautia poteville myötätunto:hug: !
Se ON inhottava tauti... juuri siinä taudissa koko perhe oltiin yhtaikaa. :$
 
Täällä oli keskustelua mihin aikaan vuorokaudesta haluaisi synnyttää. Mä olen täysin eri linjalla kuin Nara. Mä haluaisin synnyttää yöllä/illalla. Esikoisen pungersin yöllä pihalle ja oli jotenkin tosi ihanaa, kun kätilö oli himmentänyt vähän valoja ja oli radio päällä... olo oli ainakin mulla jotenkin rauhallisempi. Sairaalassakin oli toooosi hiljaista silloin (paitsi naapurihuoneessa joku huusi kuin pistettävä sika mutta muuten) :LOL:
Yöllä ei Taysissakaan tarvi jännittää sitä tunkeeko opiskelijat katseleen synnytystä (opetussairaala).

Nikunakulle jaksuja hampaan kanssa
 
Syli täynnä kultaa Mulla meni nyt ohi, että miksi mies ei pääse heti mukaan synnytykseen? :ashamed:

Minua kanssa on alkanut jännittämään, että miten tuo miehen selkä paranee synnytykseen mennessä. Kun niin hitaasti siinä tapahtuu edistystä ja jos synnytysreissulla menee vuorokausikin, niin onko mies sitten mun vieressä pötköllään särkylääkepöhnässä :D Kumpi meistä taitaa sitten huonommassa kunnossa olla =)
 

Yhteistyössä