TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Sande ja yellow: voimia muuttoon :)

kissinminttu: en tiedä onko runsas valkovuoto ja kohdunsuun pehmeneminen minkä verran yhteyksissä toisiinsa, en ole koskaan kuullut moisesta, mutta mulla oli jo vko 28 lääkärikäynnillä kohdunsuu pehmeä ja valkovuoto on ollu aika runsasta.

Synttärionnittelut villahousulle :flower:

Suzyanne: Mulla taitaa olla sama juttu kuin sun miehellä, että oon ihan innoissani kun löydän jostain kirppikseltä samanlaisia leluja joilla oon itse pienenä leikkinyt :D Jotenkin ne vaan on niin nostalgisia ja niitä onkin tullut kerättyä... Varmaan suhteellisen helppoja vielä löytää kun oon syntynyt -85, pitäiskin joskus laittaa kuva "kokoelmista".

Mulla ollu torstai-illasta asti kamalat kivut alakerrassa :/ Ensin tuntui kuin jomotus on pelkästään luussa mutta sitten kipu siirtyi myös johonkin kohdunsuun tienoille. Panadolia joutunut ottamaan mutta ei se kovin pitkäksi aikaa auta kun jomotus taas alkaa.

Torstaina käytiin neuvolassa, hemppa ok ja pissa puhdas. Mutta verenpaine oli koholla niin kuin edelliselläkin käynnillä. Pitäis mitata kotona mutta meillä ei ole mittaria ja kaikki neuvolan mittarit oli lainassa.
Turvotusta on aika reippaasti ja terkkari meinasi että siitä suuri painonnousukin (+1100g/vko) johtui.

Mulla oli sama lähtöpaino kuin silloin kun aloin odottamaan esikoista ja nyt painoin saman verran kuin silloin juuri ennen synnytystä rv 41+0!
Mutta eipä tuota nyt niin paljon ole kuitenkaan koko aikana tullut (kai?) kun +5,6kg on noussut.

Sf-mitta oli 31cm, nousi nyt edes keskikäyrälle kun sitä ennen oli siellä lähempänä alakäyrää ja näytti ettei olis viiteen viikkoon yhtään kasvanu. Musta on tullut kamala vertailija ensimmäisen ja tämän raskauden suhteen, kun esikoisen odotusajan neuvolakortista katsoin että silloin oli sama mitta jo vko 29+. Mutta tuohonhan vaikuttaa niin moni asia, eri mittaaja jne.

Eilen käytiin tutustumassa sairaalaan. Kierrettiin osasto, salit jne. Ihana vauvantuoksu siellä :heart: Ja voi miten pieniltä ne vastasyntyneet näytti!! Ihan tuli jo ikävä omaa pikkuista syliin :heart:

Ainiin kun streptokokista ollut täällä puhetta niin meidän neuvolassa onkin nyt uusi seulonta-systeemi että KAIKILTA odottajilta otetaan se näyte. Parin viikon päästä mulla on lääkärikäynti niin silloin ottavat. Jotenkin tuntuu helpottavalta ettei tarvii huolehtia sitten että onkohan se vai ei. Olis varmaan ihan hyvä jos tulisi kaikkiin neuvoloihin tuo seulonta kun kuitenkin aika iisi testi.


Siksakkia 34+1
 
Naralle jaksuja vuotojen kanssa ja Siksakkialle kipujen kanssa :hug: Mulla on kanssa nuo liitoskivut tällä hetkellä tosi pahat ja joka vihlaisua kuulostelen, että tuleeko vatsan alueelta. Mutta toistaiseksi kaikki kivut mielestäni tulevat häpyluun alueelta. Kun tuota vuotoa on niin nuo kivutkin jotenkin tekee pelokkaammaksi :|

Siksakkia Tuo seulonta kaikilta on tosi hyvä juttu :D

Kysymys vauvan koosta Te, joilla on ultrattu rv 30, niin paljonko teillä on ollut painoarvio? Kun osa on kirjoittanut, että ollut 1900 g ja meidän nupulla 1600 g. Vau-kirjan mukaan kyllä olisi keskimääräinen paino, mutta joku kirjoitti että ne painot ovat alakanttiin. Ei lääkäri kuitenkaan sanonut, ettei olisi viikkoja vastaava, mutta kunhan nyt mietin sitäkin.
 
Moiks, tulin taas ilmoittelemaan itsestäni pitkästä aikaa.

Jäin sitten eilen töistä sairaslomalle, 10 päivää etuajassa.. Selkä sanoi lopullisesti sopimuksen irti ja enää ei pysty istumaan pitkiä aikoja. Kovasti niiden kipujen kanssa sinnittelinkin kuukauden päivät, ihan hyvä vaan nyt olla rasittamatta itseään hulluna. Etenkin kun alkoi olla aivan pimahtanut olo töissä kun en oikeen saa öisin nukuttua kun tunnin pätkissä. Hyvä näin, vaikka hormonit ja väsymys pamahtikin pintaan kun vein saikkulappua esimiehelle, itkuhan siinä pääsi!!! :LOL: yleensä en todellakaan pillitä töissä! haha, hassua tämä raskaus! Tuli vaan jotenkin sellainen "luopumisen tuska"- olo, sitten kun palaa töihin niin todennäköisesti siellä on aivan eri ihmiset töissä ja muutenkin uudet kuviot... Kellään muulla ollut samanlaisia fiiliksiä??

Sitten viime yönä pamahti flunssa päälle, kurkku tuskasen kipee ja pää täynnä räkää.. pahus! Stressi varmaan purkautuu.. Nyt ois sitten noin 7 viikkoa laskettuun aikaan, tuntuu niin pitkältä ajalta mutta varmasti menee nopsaan!

Onnea Villahousulle synttäreiden johdosta!

Suzyanne, mäkin odotan innolla että pääsee oman lapsen kanssa hillumaan huvipuistoihin, leikkikentille jne.. oon niin lapsenmielinen! :) Onneks mulla on 10v. pikkusisko jonka kanssa on saanut juosta huvipuistoissa intoilemassa hyvällä omallatunnolla!!

RockMummy + pikkujätkä 32+2
 
RockMummy Itku pääsi täälläkin, kun pomolle vein sairaslomalapun :wave: Tosin mähän jouduin jäämään jo melkein 2 kuukautta aikaisemmin, että ei ollut osannut vielä asennoitua poisjäämiseen ja ehtinyt kerholaisia valmistella poisjääntiin. Mulla kanssa sillain haikeeta, kun jos menen takaisin niin on uudet lapset mutta tod.näk. kyllä samat työkaverit. Mutta kun oon aatellut, että en tuohon paikkaan enää menisi takaisin, niin siksikin yllättäen poisjäänti toi kyllä tunteet tosi pintaan.
 
Moikka

Lapset päiväunilla ja isompi pötköttää leffaa katsoen. Äiti sitte istuu koneella.
Tällaiseen ilmoitukseen törmäsin. :D
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/27073603?rowId=25

Mun mies käytiin yllättämästä kotoa polttareihin.Vähän jälkikäteen juhlivat,mutta kiva,että edes muistaa. Olisin kyllä mielelläni viettäny viikonlopun miehen kanssa ku se on niin paljon töissä. Viime viikonloppukin hänellä meni Lahdessa synttäreillä. Ens viikolla hän onki Kokkolassa 2-3 päivää. Tosi kiva,mies muisteli,että sen Kokkolan työhomman on hoitanu sen työkaveri ja hän kysyi pomolta,että eikö ole näin? No asiakkaat ei ollu tyytyväisiä tän toisen osaamiseen ja vaatineet mun miestä sinne. :eek: no niin on käyny monissa muissakin työjutuissa viime aikoina,kuten viime to ja pe Hesassa piti olla palaverissa tärkeille asiakkaile kertomassa osaamisestaan. Olishan se hienoa jos tää tärkeys näkyis myös palkassa. :whistle: Ja joskus saa sitte pitää ylityöt vapaana kuhan vaan joskus sais sellaisen rauhallisemman hetken,että voisi edes pitää.
Onneks on isyysloma ja kesäloma tulossa.Alan olla huolissani hänen jaksamisesta. Vaikka pitäis olla vaan tyytyväinen siihen,että on töitä näiden lomautuksien ja irtisanomisien alla.

Noista vanhoista leluista. Meidän 4½ v leikkii äidin vanhoilla barbeilla. Harmittaa ihan vietävästi,että mun vanhemmat lahjoitti mun super suuret legon fabuland kasat pois. Muistan,että tykkäsin niistä ihan kamalasti ja niitä oli mulla todella paljon.Tulispa niitä uustuotantoon. :p

http://images.google.fi/images?hl=fi&q=lego%20fabuland&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Mun mies haali omia vanhoja pikku autoja viime kesänä ku oltiin hänen tädin ja sedän luona.Miehen äiti oli antanu autot sinne serkkupojilla ku olivat pieniä.Nyt hekin on jo aikuis iässä. Viimeks ku oltiin miehen siskon luona ni mies katseli kuinka hänen vanhat legot oli siskon pojalle annettu.Eikä tietenkään kehdannu niitä pyytää omille lapsilleen. :whistle:

mä tulen varmaan häiritsemään tätä palstaa tänään urakalla.

Nyt lähden siirtää ton mun auton takas pihalle ku en päässy autolla pihalle ku tulin kaupasta kotiin.Polttariporukka oli vallannu meidän pihan.

NN rv 30+1
 
Villahousulle oikein paljon onnea synttäreiden johdosta! :flower:

RockMummy Muakin rupes itkettää, kun vein pomolle saikkulapun, jäin siis kaksi viikkoa sitten saikulle kovien suppareiden takia. Siinä sitten yritin pomolle kauheasti selitellä, että olisin mielelläni halunnut vielä olla töissä, mutta kun en vaan enää pysty. Ja ihan turhaanhan mä sille selittelin, pomo on tosi ymmärtäväinen ja mun sijainenkin oli jo valmiina tulemaan töihin, joten ei mitään hätään ollut. Tuntu vaan jotenkin pahalta, ja kyllä tulee ikävä työkavereita *sniff*

Mulla tosiaan ollut pahimpana vaivana nuo kipeät supistukset, jotka tosin nyt kotosalla ollessa on hellittänyt. Töissä niiden kanssa oli kyllä tosi vaikeeta, oon kahvilassa töissä - koko päivä pitää seisoa, nostella painavia kahvilaatikoita yms. niin kyllä oli vikat päivät aikas kurjia. Ja mulla siis tuo kohdunsuu oli pehmentynyt jo viikolla 27+ ja pituus oli enää 2,5cm.

Mutta ihanaa olla mammalomalla, kotonakin on niin paljon puuhasteltavaa. Meillä tosiaan kanssa muutto, ja se on vasta 4 viikon päästä. En malta odottaa, että pääsen uuteen kotiin pesänrakennushommiin. Saa nähdä ehdinkö edes, jos vauva päättääkin syntyä jo aikasemmin.

Jotain vielä piti kirjoitella, mutta se ehti jo unohtua. Ihanaa, kun nyt lomalla on enemmän aikaa kirjoitella tänne :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:

Alx & Baby 34+0 :heart:
 
Siksakkia joo niin mullakin on nyt ollut valkovuoto runsasta ja kohdunsuu on pehmennyt siinä samassa ajassa. Siks aattelin että oisko siinä jotain perääkin. :whistle:

Sompio Meillä painoarvio oli rv 29+ 1400-1500g, rv 30+ jotain 1600g. Nyt viimeksi rv 31+5 se oli 1900g, ja tähän jälkimmäiseen lääkäri totesi että juuri ihanteellisesti tasan keskikäyrällä. :)

Nikunaku sinäpä sen sanoit! Mä tykkäsin kanssa ihan hirmusti noista fabuland legoista! :D

 
sompio juu mä kirjoitin että vau-kirjassa alakanttiin ne painot tai no siihen nähden että itse olen synnyttänyt laskettuna aikana noin 4kg painoisen vauvan ja tossa lasketunajan painoksi on pantu 3400g onhan se ihan normaali paino ettei mikään alipainoinen :p sitä vaan aattelee omalta kantilta :D . Painoarvio oli sillo rv 30 sen 1900g ens viikolla tietää sitten uusimman painoarvion. Mä vähän mietin että mitähän virkaa tällä rv 34 painoarviolla sitten on kun kuitenkin on rv 36 se synnytystapa arvio kivahan se on ite vähän tietää sitä kasvua mutta mitä ne lekurit sillä tiedolla noin niinku periaatteessa tekee? Ja senkun tietää että tuo rv 36 arviokaan ole mikään lopullinen taas saa uudenajan vaan.. :kieh:
 
Nikunaku Mä tykkäsin kanssa noista tosi paljon :heart: Meillä kotona voi niitä muuten vielä ollakin, eipä ole tullut katsottua tarkasti.

Kissinmintun kanssa meillä on sitten aikalailla samat painoarviot. Tai ei mulla ole ollutkaan muuta ultraa viime aikoina kun nyt 30+4.

Nara Äitin kanssa tänään katseltiin kanssa niitä vau-kirjan painoja ja meilläkin on jokainen painanut enemmän kuin kirjassa olleet painot.
 
Pikasesti vaan tulin tässä leipomusten keskellä kiittämään kaikkia onnitteluista :hug: :flower:
Huomenna tulee sukulaisia kaffelle ja mä oon täällä aamusta asti leiponu tarjottavaa pöytään. Tein sitä mustikkatuorejuustokakkua, sit tein ihan uutta tuttavuutta valkosuklaa-daimkakkua, mansikkamoussetäytekakkua ja omenakookoskakkua, lisäks vielä voileipäkakkua ja rieskarullia ja kinkkujuustosarvia...toivottavasti maistuvat :p

Eilen illalla supisteli muakin eka kerran oikein sillai, että mieleen tuli jo lähteä polille näytille, mut onneks sit rauhottu kun kävin nukkumaan.

Mut nyt jatkamaan vielä hommia!

villahousu & Sulo 33+2
 
Täällä mä mahan kanssa asun muuttolaatikoiden keskellä. Eilen ja tänään pakkaan kaiken, ukko koko viikonlopun töissä. Huomenna alkaa tavaroiden kantamainen uuteen kotiin. Voi että olis helpompaa tää muutto ilman mahaa!!!

Siis noi villahousun herkut kuulostaa järkyttävän hyviltä!!! Miten joku osaa tehdä tommosia herkkuja?

Täällä ei muuten vieläkään ole tullut yhden yhtä supistusta!!!!! Olenko ainoa jolla ei supistele? Tuleekohan tää tyttö ikinä tuolta ulos?

Mutta nyt jatkan pakkaamista. Kamala sää ulkona. Lunta tulee taivaan täydeltä :/

Sande RV 34+1.
 
Voimia kaikille vuotojen ja kipujen kanssa "taisteleville" :hug:
Hoitolaukku me otettiin vaunujen kanssa tai siis siitä kyllä piti maksaa vähän ylimääräistä mutta kuitenkin.
(.) Voi pojat että tuli messuilla tänään käveltyä, kyllä jännityksellä odotan mitä jalat sanoo huomenna. Kyllä tuli paljon ideota pihan laittoon. Tosin mies on kyllä luvannut hoitaa mullan levityksen ja nurmikon kylvön. Ostin krookuksen sipuleita kun ne oli edullisa. Eli piha on siis laitettava :kieh:

Tytti ja Papu 30+6
 
Villahousu: niin monen aikaan mä tulenkaan huomenna teille? :p ;) Maistuis mullekin. Ihanan kuuloisia herkkuja.

Mäkin tässä mietin pitäiskö tehdä jotain miehille ku ne tulee palauttaa mun kultaa kotiin.Veikkaan,ettei niillä ole siellä mökillä aamupalaakaan.Mun piti tehdä joku juustokakku,mutta lapset on syöny kaikki keksit. Mainasin tehdä kanssa omenakookoskakun.Jos tekis broileripiirakan ja kreikkalaista salaattia.Vai oisko mustikkarahkapiirakka mitään.hmm...en tiiä.Täytyy kurkkia mitä tuolta kaapista oikeen löytyy.

eiku googlettaa mustikkapiirakka ohjeita.....
 
Suzyanne
Painoarvio on täällä ollut rv 27+0 1030g, rv 30+1 1530 g ja rv 33+2 2400 g. Viime kerralla sain ensimmen kerran syntymäpainoarvion, joka olisi tämänastisen kehityksen mukaan noin 3700 g. Mutta olen käsittänyt, ettei ne arviot pidä läheskään aina paikkaansa.

Löysin muuten eilen aika hyvät odotussivut, joista löytyi ainakin minulle paljon hyödyllistä tietoa, ja erilaisia taulukoita, mm. vauvan painon kehityksestä yms. Tässä linkki. http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=70

Kirppiksellä käytiin taas tänään, minä en löytänyt paljon mitään, mies löysi hiekkalaatikkoleluja, mm. pari kuormuria ja kauhakuormajan, ja sain taas kikatella hulluna kun mies havainnollisti tuossa lattialla että miten niillä leikitään, pärisytti huulillaankin oikein kunnolla, ihan niinkuin asiaan kuulukin. :LOL:



Leluja oli minullakin vaikka kuinka paljon, ja ne oli lapsuudenkotini ullakolla säilössä vuoteen -03 asti. Mutta silloin taloa yksin asuttanut isäni sairastui vakavasti, eikä pärjännyt isossa talossa enää. Isäni myi talon, ja jouduimme heittämään suurimman osan ullakkotavaroista roskiin, minulla ei siihen aikaan ollut juuri ollenkaan säilytystilaa, ihan muutamia rakkaimpia leluja sentään säästin. Mutta siellä meni minun kaikki leegoni ja muut ihanat, nyt jo antiikkiset tietty :LOL: leluni 70- luvulta. :ashamed: (isälläni oli syöpä, josta hän sitten onneksi parani, eikä toivottavasti uusiudu) Minä olin yksinhuoltajaisän kasvatti, ja en tiedä johtuiko siitä, mutta leikin sekä "tyttöjen" että "poikien" leluilla. Eli lelulaatikoissani pikkuautot ja barbit olivat ihan sulassa sovussa. Tai no, taisivat sentään eri laatikoissa olla. :D

[/b]Rockmummy Lapsenmielisyys on ehdottomasti hyvä asia, niin lasten kanssa ollessa kuin ilmankin! Itse en aio muuttua koskaan, ja jos joku paheksuu, vähät välitän, korkeintaan pyydän mukaan leikkimään. :D Tietty pitää lapsen kanssa aikuisen roolikin osata hoitaa. B)

Villahousun leipomuksia minäkin täällä kuolasin, :p itse en ikimaailmassa osaisi tuollaisia tehdä, korkeintaan pullaa ja jotain yksinkertaista, joko suolaista tai makeaa piirakkaa. :ashamed:

Kaikille joilla on kipuja tai vuotoja, iso :hug:
 
Villahousun leipomuksia minäkin kuolaan :p Meillä syötiin tänään viimeiset pullat pakkasesta :(

Mutta syötiin äsken tosi hyviä lettuja kun jäi eilen perunamuussia, niin tehtiin sellaisia rieskatyyppisiä :p
 
Mulla on mustikkarahkapiirakka uunissa ja saas nähdä mitä siitä tulee.Tuli ihan ihmeellinen murupohja siihen.Nestettä tuli tosi vähän eikä se pohja ollut sellainen "kostea" murupohja,pikemminkin kuiva/keksimäinen. Kai se huomenna on parempaa ku nyt kuumana.
Broilerpiirakan teon jätän suosiolla huomiseen.

väsyttää aika paljon.Toivottavasti lapset menee aikasin ja helposti nukkumaan. Viime yö oli ihmeellinen!!!Meillä lapset nukkui omissa sängyissään ja kukaan ei heränny kertaakaan yön aikana. :eek: :eek: Eiköhän ne sitten tänä yönä ku olen yksin ni heräile tunnin välein. :whistle:

Kukas menis kerää pyyhkeet lattialta pois.Lapset leikki kummituksia.

mies onneks tulee huomenna ajoissa kotiin.Mitäköhän kivaa vois huomiselle keksiä.Oiskohan se koko perheen kanssa uimaan edeniin.

 
suzyanne Mä sanoisin että saat yli 4kg vauvan jos laskettuun pääset näin "kotikätilön" ominaisuudessa .. :p nythän sun vauva on kasvanut n.250g viikko? tietty jonnin verran kasvu pysähtyy ihan vikaviikoilla tai sitten ei :D mutta laskeppa 7x250g,, 200g viikko kasvulla tulis tuo mitä sulle ennustettukin mutta voihan se vauva jatkaakin tuota maximi painon nousua never know!

Mä täällä herkuttelin vesimeloonilla :p mä en vois edes vahingossa lipsua herkkuherkkuihin tulis niin hirvee olo kyllä kuitenkin mietin mitä kaikkea ihanaa syön kun pääsen tästä stnan RD;stä eroon.

Täällä on taas vuoto loppunut mutta jomotus jatkunut pitkin päivää. Tätä se sitten vaan on siihen posahdukseen asti. Ja vauveli on potkutellu koko pitkän päivän miten se jaksaa menis jo nukkumaan... :D
 
Suzyanne
Nara no hui sentään, mahtaa siinä näin ekakertalaisena olla pusaamista, jos niin iso tulee. :D Mutta sitä vähän jotenkin ihan alusta asti ajattelin että iso voi tulla, koska kumpikin olemme olleet isonpuoleisia vauvoina. :whistle: No ei hätää, lantioni on onneksi ihan normaalilevyinen, pitäisi sieltä mahtua potrakin poika. B)

Täälläkin on potkiskeltu tänään oikein urakalla, välillä ihan oikeasti sattuu, kun oikein napakasti jysähtää tuonne oikeiden kylkiluiden alaosiin.
 
Suzyanne
Mies löysi netistä vertailun turvakaukaloista, laitan sen tähän: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?article=129060&print=true

Meidän käytettynä ostettu, mutta ihan hyväkuntoinen kaukalomme taitaa kuitenkin mennä vaihtoon, kun meidän 11 v. vanhan Mondeon turvavyöt on liian lyhyet kaukalon kiinnitykseen. :/
 
Kiitos Sompio :) Minusta nää kivut tuntuu erilaiselta kuin liitoskivut, tai sitten ne vaan on niin paljon pahempia. Mutta kun se kipu ja vihlonta ei tunnu pelkästään luissa vaan myös muualla niin siksi pelottaa että ei kai vaan kohdunsuu ala jo aueta :/

Ja nyt iltaa kohti kivut vaan yltyneet. Otin kaksi panadoliakin mutta ei niistä ollut apua yhtään. En muista tälläisiä tuntemuksia esikoisen odotuksesta ollenkaan ennen kuin vasta sitten viime metreillä. Jos ei maanantaihin mennessä helpota niin täytyy varmaan soittaa neuvolaan ja kysellä onkohan ihan normaalia.

Olis kyllä tosi hankala jos tulis joku nostelu tms. kielto kun esikoinen kuitenkin hoidettava ja mistäs kotiäiti apua saa, ei mistään :| Varmaan kuitenkin vielä pari viikkoa vauva saisi masussa viihtyä, oliko se viikko 36 täynnä niin sitten ei enää syntymää estellä vai vaihtelee tapauskohtaisesti?

Mites sulla Sompio vuodon kanssa, onko vielä illallakin tullut?

RockMummy: Mullakin on nuorin sisko nyt 11v. Tuleeko sun pikkusiskosta ensimmäistä kertaa täti teidän vauvalle ja odottaako miten kovasti pikkuista jo?
Tää meidän kakkonen on neljäs "tätin kulta" niinkuin pikkusisko itse meidän poikaa ja isosiskomme kahta lasta kutsuu :heart: =) Ja ihanasti tuon ikäisestä on ollut jo apua, leikkii ja hoitaa aina mielellään pieniä :heart:


Huh, jollain tainnut mennä "hieman" hermot siippaansa, viitaten tuohon nikunakun laittamaan myynti-ilmoitus linkkiin :D

Meillä on myös pojalla mun vanhoja leluja käytössä. Hoitaa jopa äitin nukkea ja nuken kehtokin löytyy lastenhuoneesta :) Vauvana poika mahtui siihen itsekin kun oli niin pieni :heart:



Heh, meidän äiti on onneksi sellainen että säästää lähes kaiken niin meidänkin leluja löytyy vielä kotipaikalta. Tosin osa ollu väliaikaisesti "kateissa" kun oli remontin tieltä niitä pakkailtu ties minne. Mutta alkuperäinen muumitalokin löytyi ja suurin osa huonekaluista, olikos se nyt toissa joulu kun niitä tuli uudelleen myyntiin. Tuntui hurjalta kun niitä mainostettiin että 15v. juhlavuosi sillä muumitalolla, ei tosiaan tunnu että siitä olis niin kauan aikaa kuin itse olin lapsi :xmas:

villahousu ollut tosi ahkerana, varmasti maistuvat nuo herkut vieraille :p

 
Huomenta.

Olipa yö,pienin heräs sitte 2-3 h välein. Poika heräs aamulla jo klo6.30.Niin joo mut kellojan on siirretty eteenpäin eli klo 7.30,kyllä heti helpotti. :D ....NOT! väsyttää.

Voiku ihana pikkunen pienessä nuken kehdossa. :heart: Siksakkia: mä illalla ku olin sulkenu koneen mietin, että oliskohan mun pitäny tarkentaa, ettei se aviomiehen myynti-ilmoitus ollut mun. :whistle: :D

Mun mielestä keskiverto vastasyntyneen paino on ihan varmasti noussu tässä vuosien aikana. Kun seurailee syntyneiden ilmoituksia ni monet ensikertalaisten vauvat on yli 4 kg.
Onneks kummiskin se paino jakaantuu koko kroppaan,uskon,että se päänympäryys mitta vaikuttaa enemmän. Toki on niitä tosi harteikkaita vauvoja. Muakin jännittää mikä mötikkä mulle tulee ku edellinen oli 3,9kg.

Tytöt vielä nukkuu.Jospa mä alan tekee sitä broilerpiirakkaa jo nyt.

NN rv 30+2

 
Pauzi

Hahaa!! Mä sain ainaki hyvät naurut siitä myynti-ilmoituksesta! Meillä on oman ukon kans ollu sellasta vääntämistä viime viikko et oli kiva nähdä et jollain muullakin on ollu hermo ukkoonsa koetuksella :LOL:

Musta taas tuntuu että vauvojen paino on pienentynyt koko ajan, enemmän ja enemmän syntyy täysiaikaisena alle 3kg vauvoja, vai onks se vaan kyse siitä et kumpaanko sit kiinnittää huomiota? Kun musta ennen 3,5-4kg oli ihan normaali, nyt se tuntuu olevan 3-3.5kg. Kun nyt kiinnitetään noihin äidin sokereihin ja kaikkeen muuhun niin paljon huomiota, ja asioista tiedetään enemmän, niin musta on tuntunut että ne yli 4 kiloiset vauvat on aika harvassa. Ja mun tuttavapiirissä ainakin 4kg ja yli synnyttäneet ovat joutuneet sit siihen sokerirasitukseen, koska vauvat olleet niin isoja.

Meillä on lapset taas mummolassa, tää onkin tod.näk. viimeinen kerta ennen vauvan syntymää joten aion ottaa tästä aamupäivästä nyt kaiken irti. Nyt siis omiin touhuihin.

Pauzi ja Lilli 33+3
 
Huomenta!

Mikäs on mammojen vointi tänä aamuna?

Minä nukuin huonosti, mutta arvatkaapa mitä :D Yön aikana ei ole tullut yhtään verta =) Illalla tuli, että ei se kokonaan ole loppunut, mutta varovainen tuuletus silti, koska on vähentynyt tosi paljon. Se vuotohan on siis ollut ilta- ja yöpainotteinen ja saattaa päivällä olla kokonaan pois. Jospa se tästä :heart:

Nikunaku Mä ainakin ymmärsin, että ilmoituksessa ei ollut kyse sinun miehestäsi :heart:

Vastasyntyneen painosta oli eilen tuolla mitäsnytin puolella juttua ihan niinkuin Nikunakukin kirjoitti, että vastasyntyneen keskivertopaino on noussut viime vuosina. Tavallaan normaalipainoinen 3,5 kg:n vastasyntynyt on monen mielestä pieni.
 

Yhteistyössä