**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Täällä odotellaan mahdollisen tulirokon tuloksia. Sehän ei ole kylläkään raskaana oleville vaarallinen ainakaan mun tietääkseni? tietty siinä on vakavat jälkitaudit ja aina pitää nuo penisiliinit? vetää. Tytölle on resepti valmiina, jos siksi taudiksi osottautuu.

Pahoinvointi nosti taas päätään silkasta väsystä onneksi sai pikku tirsat vedettyä. Oon vetänyt pilkkelsiä eli kasviksia etikkaliemessä :p tosi terveellistä, mutta ah niin hyvää. En tiedä miksi kaikki tuotteet missä on sokeria maistuu ihan hirveeltä. Makeen maistavat makunystyrät yliaktivoituneet :LOL: Suolainen taas helpottaa ihanasti oloa ja siitä saa ihanan turvotuksen ja janotuksen. Minkäs teet? Pahin on kait olojen suhteen takana vaikka ei se vieläkään huipussaan ole, mutta siedettävä. Naama on kyllä edelleen karsean näköinen just kun sen sai kesällä kuntoon. Ahistaa.. :| ...milloinhan sitä hehkuttais raskauden ihanuudesta..heh tuli samantien mieleen kuinka alaselkäkin temppuileen ja kohta saa kivat liitoskivut kaupanpäälle. :D :D

saunaankin pääsis tänään..harmi ettei viel pysty siitä hirveesti nauttimaan, kun kuuma pistää olon vain huonoksi.
:headwall:

Nara ja himppu 12+3
 
Täällä flunssa vaan jatkuu. Tulehdusarvot oli koholla, mutta lääkärin mielestä ei tarvi vielä lääkekuuria. Lepäilemään... Sitähän tässä on tehty jo viikko!

Tänään on ollut tosi huono olokin vielä kaiken lisäksi. Pitäisi alkaa tekemään ruokaa ja tuntuu, että :$
 
Isot halit ja rutistukset kaikille pudonneille. Olen todella pahoillani :hug:

Np-ultrassa käyty. Jännitti kyllä ihan pirusti etukäteen, eikä viimeyönä tullut pahemmin nukuttua kaiken maailman kauhuskenaarioiden pyöriessä päässä. Kuten odotettua, la tarkentui 15.5. ja viikkoja siis nyt 12+0. Niskaturvotusta oli 0,9mm ja kaikki oli ok. Vihdoin tähän alkaa itsekin uskaltaa uskoa :)
 
:hug: rutistus tippuneille ja voimia Neiti21:lle.

Täällä odotetaan np-ultraa ihan sekopäisenä. Aikaa on kuitenkin vielä yli viikko. Muuten olo ihan ok, paitsi tuo nukkuminen ei ota sujuakseen. Mies vaan kiusaa, että siihen on hyvä tottua jo nyt, sillä ei sen vauvankaan kanssa nukuta 12 tunnin yhtäjaksoisia unia.

Teiltä kokeneemmilta tahtoisin kysyä liikunnan harrastamisesta. Kuinka hyvin jaksatte harrastaa? Musta tuntuu, että salilla crosserilla/kuntopyörää polkiessa syke on heti älyttömän kova, vaikka kuinka hiljaa tekis ja väsyn niiiin paljon helpommin. Samoin väsymys saattaa iskeä kesken vatsalihasten ja teksi vain mieli jäädä nukkumaan siihen penkkiin. Ja vaikka söisin hevosen ennen saleilua, niin silti tuntuu, ettei ole energiaa tarpeeksi ja salin jälkeen on pakko heti tankata banskua tai välipalapatukkaa.

Täällä ei vielä ole kerrottu muille kuin siskolle ja parhaalle kaverille. Ton np-ultran jälkeen tarkoitus olisi varmaan kertoa vanhemmille. Miehen vanhemmille voisi kertoa kyllä ehkä vasta sitten kun lapsi on jo syntynyt. Pelkään jo nyt sitä kaikkea hössötyksen määrää, mitä ensimmäinen lapsenlapsi aiheuttaa. Onneksi asutaan niiiiiin kaukana niistä.
 
Huomenta! Täällä pystytään ensi kertaa viikkoon hengittämään nenän kautta :)

Tuo flunssa oli kyllä aika raju, mutta tänään tuntuu olevan helpompi olo. Sai yönkin paremmin nukuttua, kun ei ollut niin tukossa. Tänään olen kyllä vielä sairaslomalla, mikä on ihan hyvä, että ehtii kunnolla parantua.

Lupasin leipoa pullaa :) Mutta nyt sataa kaatamalla, että tuntuu tyhmältä lähteä kauppaan puolikuntoisena. Mies tulee kotiin vasta viiden aikaan (ja meillä siis yksi auto), mutta en saa aikaiseksi enään illalla leipoa. Katsotaan nyt.

Hyvää päivänalkua kaikille :wave:
 
Hirveästi haleja kaikille pudonneille ja tsemiä ultravastausten varmennusten odotukseen.

äittä-83 täällä myös parvorokkoa. Tuli koulusta eilen lappu, missä kaksi lasta! Ja piti heti ottaa terkkaan yhteyttä. Mutta kas kas, kukaan ei tänään paikalla kun ovat koulutuksessa! Arvaa onko mulla kans paniikki!?! Ei mtn tietoa oonko sairastanut ja musta ei mein pojatkaan ole!! Pitää vaan odottaa maanantaihin, ei se nyt varmaan ennen sitä iske! Mitä kaikkea löysit netistä? Tosa lapussa oli et itämisaika 6-16vrk ja tulee punaisia länttejä, ensin poskiin. Jos ei kuumetta niin lapsi saa mennä kouluun-> ja sit et raskaana oleville sairastamattomille vaarallista! Hitto kun hermostuttaa.
Ma on vihdoin ja viimein se mun np ultra, et nyt kaksin verroin stressattavaa!

Eilen aamulla tuli sit taas kaikki ulos mitä vähänkin söin tai join. Luovutin kokonaan aterioinnin ku kolmannen kerran tein kuolemaa vessas oksentamalla vaan nesteitä.. :ashamed: Mut sit se helppas ja pääsin töihin illaks, missä jaksoi yllättävän hyvin. Saa katsoa tänään kuin käy, kun kauppa ihan hullun täynnä. Ihmiset sekoo kun ei huomenna pääse kauppaan :LOL:

Meillä isukkia juhlitaan jo huomennakin kun syndet päällä. LUpasin lähteä syömään ja kuskiksi tps:n (turpaan tulee ja kovaa!!) peliä katsomaan sille ja siskolle+ sen miehelle! Tulee varmasti hurjan kivaa:)
 
Neiti21: Oikein kovasti voimia tulosten odotteluun! :hug:

Mulla tuli jotenkin tuosta Pianissimon kirjoituksesta mieleen minä itse 4 vuotta sitten, kun esikoista odotettiin :)
Mulla oli silloin, joskus puolivälin tienoilla, uniongelmia. En vaan saanut 4 tuntia enempää unta öisin. Se kausi meni kyllä ohi jossain vaiheessa. Nytkin olen huomannut ajoittain samaa, että aamuyöstä heräilee, eikä meinaa saada enää unta. Ja sit, jos nukahtaa, niin herääminen onkin kahta vaikeampaa.
Pulssi nousee mullakin hyvin nopeasti, välillä jopa kävellessä. Sitten on pakko hidastaa, muuten tulee paha olo.
Meidän esikoinen oli ensimmäinen lapsenlapsi kaikille isovanhemmille. Ja kyllä se hössötys oli ja on ollut ihan mahdotonta. Jospa tän toisen kohdalla on vähän helpompaa.

Kiva, että Sompion olo alkaa olemaan jo paranemaan päin.

Onnea hyviä ultratuloksia saaneille!


Joie ja Sippu rv 12+3
 
Pahoittelut pudonneille. Kamalan paljon näitä suru uutisia!
Neiti21: todella toivon että kaikki olisi hyvin!

Itse olin tänään neuvolassa. Ja voi elämä olen onnellinen!!!!!!! Neuvolatäti päätti kokeilla kuuluuko sydänäänet,mulla on yleensä kuulunu tosi myöhään ku tota mahaa on paljon.Olin varma eka ettei se edes näillä viikoilla kokeile sitä.Sano että yrittää sillä ehdolla etten saa stressata koko viikonloppua ja hakeudu yksityiseen ultraan. Hetken etsimisen päätteeksi ne kuului!!! mä aloin itkemään onnesta siinä pöydällä.

Nyt tartten oikeesti apua! Mulla on se Np ultra sillo ku viikkoja 12+5. Täällä tosi monella on ollu se jo 10+ jotain viikoilla. Näissä suosituksissa on niin paljon eroja.Sillä edellisellä viikolla 11+5 lääkäri on lomalla ja se olis ollu neuvolatätin mielestä paras aika.Mutta olis myös sitä mieltä että luotettavan np turvotus mittauksen saa vielä 13 viikolle mutta ei sen yli. Hän sanoi jos haluan ajan aikasemmin voisin yrittää varaa ultran äitiyspolille.Nyt en sitte tiedä olisko parempi mennä ennen tuota 12+5?? mitä sanotte? Tuntuu silti,että on tässä pinossa muitakin jolla vasta 12+ viikolla ultra. Mun mieheltä yritin tässä aamulla kysyä,mutta hän oli jo myöhässä töistä mun neuvolan takia ja hänen vastaus oli että aikasemmin on parempi. Mä olen halunnu sitä ultraa aikasemmin senkin takia,että saan varmuuden että masussa on elämää.Mutta tänään kuulin sydän äänet joten tiedän,että siellä on elämää.

mut nyt aamupalalle.

NN rv 10+1

siis mitä tapahtuu???? mun viesti näkyy välillä ja sit taas ei ollenkaan???
 
Nikunaku mä kävin 11+6 ultrassa... mut tiiän et monet on käyny vasta jopa viikolla 13+!! Et en mä nyt siitä niin hirveesti stressais. Mä uskon että saat ihan luotettavan tuloksen kun meet 12+5. :) Onnea sydänäänistä. Mulla olis maanantaina neuvola ja silloin pitäis kans kuulla :heart:

joie mäkin hengästyn ihan tosi helposti. Mä jo mietin että onks mun kunto huonontunu NÄIN paljon ennen ku tajusin et kyse taitaa olla raskaudesta... :LOL:

Tämä on meidän esikoinen ja molempien puolien ensimmäinen lapsenlapsi.... saa nähdä mitä hössäystä on tiedossa. Meijän äiti jo nyt välillä höösää että: siivosit saunan? tuossa tilassa?" HÖH! :LOL: enhän mä mikään vammanen ole...

Sompio mä ajattelin tehä sämpylöitä... :D

EM ja Dodo 12+3 :heart:
 
Isot pahoittelut kaikille pudonneille ja muuten vastoinkäymisiä kokeneille.

Alkuperäinen kirjoittaja Pianissimo:
Musta tuntuu, että salilla crosserilla/kuntopyörää polkiessa syke on heti älyttömän kova, vaikka kuinka hiljaa tekis ja väsyn niiiin paljon helpommin.... Samoin väsymys saattaa iskeä kesken vatsalihasten ja teksi vain mieli jäädä nukkumaan siihen penkkiin. Ja vaikka söisin hevosen ennen saleilua, niin silti tuntuu, ettei ole energiaa tarpeeksi ja salin jälkeen on pakko heti tankata banskua tai välipalapatukkaa.

.. Miehen vanhemmille voisi kertoa kyllä ehkä vasta sitten kun lapsi on jo syntynyt. Pelkään jo nyt sitä kaikkea hössötyksen määrää, mitä ensimmäinen lapsenlapsi aiheuttaa. Onneksi asutaan niiiiiin kaukana niistä.

Pianissimon
urheilufiilikset kuulostavat tutuilta - itse olen jo viikkojen ajan meinannut nukahtaa pilatestunnilla lattialle. Nyt siirryin aamuryhmään, se menee vähän pirteämmin, vaikka lihakset taas ovat vähemmän hereillä. Ja lenkillä koiran kanssa hengästyttää hulluna, varsinkin nyt kun kelit ovat viilenneet.

Lisäksi tuo appivanhemmille kertominen on täällä vähän riksialtista - ensimmäinen lapsenlapsi kasvaa kohdussani ja anoppi on maailman pahin hössöttäjä. Joudun varmaan vielä käyttämään kovia sanoja, jotta mummi saadaan kuriin.

Aamulla oltiin nt- ultrassa ja turvotusta oli turvalliset 1 mm ja muutenkin oli kaikki osat paikoillaan. Sydänääniä kuunnellessa tuli kyllä kyynel silmään. Valtava onni on kohdannut meitä! Laskettuaika muuttui ja on nyt 12.5. eli viikkoja nyt 12+3. En tiedä oliko sitä oikeasti tarvis muuttaa 16. päivästä tuohon, mutta näin tehtiin. Pääseepähän sitten muutama päivä aiemmin äitiyslomalle... :ashamed: Ei ole työmotivaatio ihan parhaimmillaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

PilkkuPantteri ja Jyvä 12+3
 
Toivottavasti kaikki on hyvin Neiti21 :hug:

Nyt sitten pelkään tuota parvorokkoa..ei siis ole tiedossa missään muualla kun luin täällä ja nyt on sitten miehen tytär kuumeessa... toivon vaan että on ihan tavallinen nuhakuume... :/ En tiedä ymmärtääkö mies mun kauhua..en tiedä olenko itse sitä sairastanut. :snotty:
Kun iskee epätoivo etten voikaan suojella kaikelta tuota nyyttiä.. :'( Taidan ylireagoida? Mistähän johtuu.. :whistle:
Muutenkin olen ihan varma että kuulen huonoja uutisia ultrassa... kun olo on ollut väsymystä lukuunottamatta hyvä...(tietenkään ei vois johtua siitä että ehkä vaan muuten olo alkanut helpottaa??)
Saan vatsahaavan tällä stressaamisella. :headwall:

Therean+vaavi 11+0
 
Therean Eiköhän siellä kaikki ole hyvin, älä stressaa :heart:

Mullakin on uniongelmia. Tosin mulla on ollut unettomuutta ennenkin, juurikin aamuyön valvomista. Mutta tuossa ennen flunssaa oli aika pahaa aikaa. Saa nähdä, saiko sitä tällä sairaslomalla yhtään katkaistua. Viime yönä nukuin hyvin ja nukuin jo yhdet päikkärit, kun mies oli lähtenyt töihin.

Ja hengästyn myös helposti.

Meillä tosiaan neuvolan ohjeissa on, että np-ultra 12+6 asti. Siihen asti saa luotettavan tuloksen.

Meidän ensimmäinen yhteinen on mun vanhemmille 6. lapsenlapsi ja miehen äidille 2. lapsenlapsi. Miehellä siis yksi poika ennestään. Ja mun siskoillakin on kaikki poikia. Mun vanhemmat on joka lapsenlapsesta höpsähtänyt, mutta nyt kai ne on saanut yliannostuksen lapsenlapsia, kun ilmoittivat, että ovat joulun kahdestaan. Me saadaan käydä syömässä, mutta yhtään lasta ei ole toivotettu joulupöytään tervetulleeksi. Välipäivinä saa mennä.

Mun toinen sisko on pitänyt poikiansa (2 rasavilliä) siellä tosi usein hoidossa ja taitaa olla nyt kiintiö täynnä. Tosin sama juttu oli toissajouluna ja me oltiin sitten suunniteltu omat menot. Äiti sitten loukkaantui, kun ei meinattu mennä ollenkaan. Että onhan tässä vielä jouluun aikaa ja se ehtii muuttaa mieltään monta kertaa...

Mutta jos meille tulee tyttö, niin vaari ainakin höpsähtää ihan totaalisesti. Uskoisin, että muutenkin.
 
Kiitos Sompio nyt on vaan joku stressi vaihe päällä. :headwall:

Joulu..niin sekin on kohta..apua.. Ollaan varmaan kotona. En tiedä vielä miten molempien lapset on paikalla vai ollaanko kahdestaan...
Luulen että meillä kanssa on kai pakko ainakin käydä vanhempia katsomassa ettei käy niin kuin sompiolla että loukkaantuu...
 
Mä sain pienellä agressiivisella ja kovalla sanalla lääkärin tekee mulle lähetteen verikokeeseen. Nyt käyty ottaa parvorokosta vastaainetesti, mut voi mennä jopa 2 vkoa et saa vastauksen :eek:
Sitten otetaan toinen verikoe, jotta niitä kahta voi tarvittaessa verrata.
Yritän nyt unohtaa asian!
Ja ketä stressas asiaa, niin tulee tosi äkkiä ne punaiset läntit ja lapsi on paljon väsyneempi kun normi nuhassa. Muistin juuri että kahden tuttavaperheen lapset oli rokossa kesällä-> silloin ei ainakaan tarttunu, joten toivotaan parasta!

Pyhäinpäivää kaikille!
 
Heippa kaikille =)

Täällä pahoinvointi alkaa hellittää otettaan. Ällötystä on vielä havaittavissa, esim. omat hiukset haisevat muka pahalle (vaikka ovat puhtaat!)! Aamulla syömiset on aika kevyitä, illalla himoitsen kaikkea suolaista, kuten pizzaa. Argh. Itsehillintää... Ens viikolla pitää mennä töihin, ei ole enää sairaslomaan aihetta, jos ei ota tästä takapakkia, toivotaan parasta!

Pitää ryhtyä imurointipuuhiin. Ulkona sataa lunta, maa on ihan valkoinen jo. Jäi vähän haravointi kesken, mutta varmasti tuo tuosta sulaa vielä.

Mukavaa viikonloppua ja huomista pyhäinpäivää!
 
Mukava vaihtaa ajatuksia muidenkin odottavien kanssa!:)
Harmillisiakin uutisia lukenut, heille paljon voimia ja jaksamista! :hug:

Niistä mun jalkakivuista, kun vaan toinen jalka turpoaa ja on kipee...
Nyt sit epäillään rasitusmurtumaa.. :( Huonoon saumaan... parin vk:n päästä otetaan kuva. Pelottaa vähän et mitä se aiheuttaa toiselle?? Mut lääkärit vakuutteli että jos hyvin suojataan niin ei ole vaaraa sikiölle...
 
voi kun hienoo että joissakin paikoissa on jo ensilumi satanut :) täälläpäin ei toivoakaan, vaan vettä tulee ja paljon.. ja niin pimeetäkin pitkin päivää että ei tekis mieli nousta sängystä ollenkaan.. mulla ollu nyt 3 vapaata ja esikoinenkin meinaa jo vallan kyllästyä ku täällä vaan kökitään 4 seinän sisällä ku ulkona sataa.. nyt alkaa taas 6 päivän työputki ni tietty sit on hienot ilmat ku töissä tarvii olla.. no joo vali vali taas :)

tajusin kans tuossa eilen et herran jestas jouluhan on jo ihan pian ja isänpäivä vielä lähempänä, jotenki menny nyt nää viikot tätä raskautta miettiessä et kaikki tollanen unohtuu.. ei olla vielä kerrottu kellekkään raskaudesta ja tiistaina olis se ultra ni jos sieltä hyvät uutiset tulee ni sitten kerrotaan :) ja tiedän että suurta hössötystä on luvassa joka suunnasta :) isovanhemmat on ehtiny jo 100 kertaan kysellä ja turhautua etteikö meille ikinä tule toista lasta kun esikoinen jo 3 vuotias,, ja nyt kun se toinen viimein tulee niin huh, huh!

pahoinvointi ja kuvotus ollu nyt muutaman päivän melkein poissa, tosin johtuu varmaan siitä et ku on ollu vapaalla ni on ehtiny syödä säännöllisemmin ku töissä.. ihan siltä kans on tuntunu muutaman kerran et niinku olis jotain pikkupotkuja tuntenu masussa mut pakko olla pelkkää kuvitelma kun viikkoja vasta näin vähän :)

ostin eilen sitä raskaus multivitaa, syökö muut sitä? ja otatteko sen yks vai kaks tbl/päivä? mulle apteekissa sanottiin et kaks joka päivä mut tulee vaan aika kalliks ku 17 euroo purkki ja jos ottaa kaks päivässä ni se kestää jonku kuukauden verran..

Hyvät viikonloput ja pyhät kaikille!!

Höpöliini ja piipero 10+2
 
Höpöliini: Minä otan tuota Multivitaa ja yhden päivässä, neuvolatädin suosituksesta. Sanoi, että yksi kyllä riittää. Mielenkiintoista olisi kuulla, onko tässä aluekohtaisia eroja. Täytyykin heti muistaa ottaa, eilen unohtui.

Lunta vaan sataa.. Koira innoissaan kurkkii ikkunoista ;)
 
Äh mikä olo taas. Ei mikään kiinnosta taas. :(

Mä en syö vitamiineista muuta kuin D:tä..musta tuntuu että ne vitamiinit edes imeydy tabletti muodossa. Itsellä ainakin värjää virtsan ja joku luontaistuotemyyjä on joskus sanonut että jos esim syö B:tä ja se värjää virtsan ei se silloin imeydy..tiedä sitten. Onkai niissä väriaineitakin?jotka voi värjätä? syön terveellisesti että jossei siitä saa tarvittavia vitskuja niin sitten ei saa. Mä kun ei muista nappailla noita nappeja. :D varmaan sitä rautaa joutuu sitten jossain vaiheessa syömään. Mä nyt vaan oon sitä mieltä tuo nappikauppa on kuitenkin osaksi rahojen riistoa. On sitä ja tätä purkissa kun kaikkea sitä saa monipuolisesta ruuastakin.

voi että on vetämätön olotila..sitä vaan odottaa että tää kuvotus loppuu. Hirveetä kun oikein mikään ei tuota mielihyvää kaikki vaan ahistaa tän olon takia. Onneksi saa sentään nukkua.
 
Nikunaku mä kävin edellisessä raskaudessa np:ssä viikolla 12+5 ja nyt oon menossa 13+1 eikä siinä mitään ongelmaa oo ollu, täällä se tehdäänkin vasta 12-13 viikolla. Joten mielestäni voit ihan rauhallisin mielin ootella =)
 

Yhteistyössä