***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Moikka!

Vitsi mä oon niiiiiin kade noista teidän ihanista vauvamasuista. Itellä oo ku läskikasa tossa :ashamed:

Tänään oli toka neuvola ja kaikki oli ihan kunnossa. Vaikka taas pelkäsin kovin, että onko pikkuinen vielä hengissä, mutta olihan se! Sydänäänet kuuluivat hienosti ja on se vaan aina yhtä ihanaa kuulla ne :heart: . Verenpaine oli hyvä, jotain 124/80 ja hemppakin pysynyt hyvänä (140). Paino ei onneksi ollut tullut tässä parissa kuukaudessa kuin 300g ja oon siitä enemmän kuin tyytyväinen! Sf-mittaa ei vielä mitattu, terveydenhoitaja sanoikin ettei sitä mitata ennen rv 18, kun käyrät alkaa vasta sieltä.

Itkuherkkyyttä on mullakin, ihan hölmöt asiat saavat tipan nousemaan silmiin. Ehkä se on kuitenkin pikkuisen jo laantumaan päin. Pinna on myös melkoisen kireällä ja olen äärimmäisen räjähdysaltis.

Hankintoja vauvalle ei olla tehty yhtään, tosin ei tässä mitään isompaa tarvetta ees oo mitään ostaakaan. Hoitoalustaa (siis sitä pehmeetä juttua) kattelin, että se on niin kulahtanu että sellanen täytyy uus ostaa, mutta senpä nyt kerkee.

Neiti-81 voi EI! En löydä mitään sanoja. Tuntuu niin pahalta. En voi muuta sanoa kuin että olen niin niin pahoillani teidän puolesta :hug: Koittakaa jotenkin jaksaa.




 
Neiti-81: Voimia!

Pauzi: Täällä ollut myös havaittavista toisen käden yöllistä puutuilemista, tosin mustelmia ei ainakaan vielä ole tullut. Ja kumma kyllä, kyseessä melkein aina vasen käsi ja kyynärpäästä alaspäin. Tätä on ollut mulla jo melkein plussasta asti.

Fox, 14+3
 
Kaikella lämmöllä ja tukuittain voimahalauksia Neiti-81! En soisi sinun tippuvan tai vauvallesi tapahtuvan mitään pahaa. Olen todella pahoillani ja suruissani puolestanne, elät raskasta ja rankkaa aikaa. :hug: Olet ajatuksissa!


Omaa hehkutusta: Meille tulee tänään tilaamamme yhdistelmävaunut! Jee! Päädyimme harkinnan jälkeen Emmaljungan Duo Edgeihin. Briot olivat toinen vaihtoehto mutta nämä sitten voittivat kun osuivat kohdalle edullisina ja vielä juuri sen värisinä kuin tahdoinkin. Aikaista vaunujen ostolle ehkä, mutta oli vastustamaton tarjous! Olen kyllä innoissani, tämä oli ehkä se suurin ja kallein hankinta vauvaa ajatellen ja nyt se on sitten tehty! :heart:

Tänään näöntarkastukseen ja silmälasien valintaan. Edelliset lasit päätyivät koiran suuhun eikä meillä silloin vielä ollut mitään koiravakuutusta joten siinä meni viidensadan euron lasit kankkulan kaivoon.. Sen verran kalliit oli ettei ihan joka päivä ostella ja kun en tarvinnut niitä kuin lukiessa ja telkkaria katsellessa niin olen nyt jonkun aikaa ollut ilman. Nyt päänsärkyä niin paljon että pakko hankkia uudet. Toivottavasti näkö ei kauheasti ole kärsinyt!

Jasmin ja aarre 18 :heart:
 
Neiti-81 :hug:

Täällä taas liikkeitä tuntunu parin päivän aikana ihan mahottomasti. Tässä aamulla oli mukava löhöillä sohvalla kun pikkuinen kovasti liikuskeli:)

Niin ja hankinnoista. Me ollaan jo vähän osteltu ja saatu vaatteita jonkin verran ja muutaman lelun olen jo ostanut. Ja sitten tutulta ostettiin pinnasänky ja mun äiti osti sitterin ja hoitoalustan. Kyllä tuota tavaraa alkaa jo vähän olemaan vauvalle:)

Erica ja muru 17+3
 
Mulla on torstaina neuvola, mutta saa nähdä pääsenkö, kun tuota lunta vaan pukkaa taivaalta lisää ja edellisistäkin pyryistä on lumityöt kesken, eikä autoa saa pihalta pois, ennenkuin kolaa tien autolta tielle... :/ Mä en itse jaksa tehdä kuin vähän kerrallaan, kun tulee niin helposti huono olo ja alaselkäkin on jo kolaamisesta paskana. Pojille olen luvannut torstaille diskorahaa, joten toivon heidän tänäänkin olevan ahkeria, mutta lupasi vielä pyryttää tänäkin iltana.

Mulla pahoinvointi on hellittänyt aika lailla, mutta eilenkin oksensin 2 kertaa ja meinsin vielä kaupassakin oksentaa, mutta sain pidettyä pelkällä yökkäyksellä, kun siirryin äkkiä kauemmas kissankuselta haisevan mummelin luota... Voisi ihmiset vähän ajatella, miltä haisevat. Olisi se mummollekin ollut vähän noloa, jos olisin laatannut siinä hänen takiaan ;)

Sunnuntaina kävin lasten kanssa uimassa ja kävin puntarilla samalla. Lähes 4kg tullut painoa :eek: ja suurin osa tullut vielä kk sisällä :ashamed: , mutta parempi ylikiloja, kuin jatkuvaa oksentelua.
 
Neuvolalääkäri oli tänään ja sydänäänet kuului pienen etsimisen jälkeen, 150 löi pikkuisen sydän.
Paino laskenut mutta eipä tuo haittaa kun oli mistä ottaa. Siitä terkkari oli kanssa tyytyväinen. Aion jatkaa samalla herkuttomalla linjalla niin ei tule liian isoa äitiä ja vauvaa.

Papa kokeen halusivat ottaa ihan välttämättä, on kuulemma turvallinen ottaa raskauden aikana. Kun mulla on ollut pari vuotta sitten solumuutoksia ja haluavat varmistaa että ovat pysyneet hyvänlaatuisina. Tuskin nyt kuitenkaan syöpää on.:)

Sellaista tänne.

Therean & vaavi 15+3 (oikeiden laskujen mukaan)
 
Neiti-81 :hug:

Tänne ei mitään erikoista kuulu. Napa pullistuu kovasti. Pahoinvointi on nyt helpottunut, kiitos pahoinvointilääkkeiden. Paha huimaus on oikeastaan enää riesana. Verenpaine on niin matala.

Lisäilin tuonne masukuvapinoon päivitetyn kuvan. Laitetaan se nyt sitten tämänkin jatkoksi.




Joie ja Sippu rv 16+1
 
voi peeveli....mulla on ihan mieletön nälkä.Syötiin puol seitsemän aikaan ja olin muka niin kylläinen.Sitte lähdin kauppaan ja tulin kotiin 19.55.Äkkiä sitte join ison lasin.Klo20 eteenpäin pitää olla syömättä ja juomatta. Ai ett odotan aamulla sit sokeritestin "aamupalaa".

Toivottavasti ei tule nyt tosi huono olo. Mulla tulee ihan merisairas olo jos syömisestä on yli 3 h.

Pe on sitte neuvola ni kuulee tuomion siellä.

Eipä muuta ku keksimän jotain tekemistä ettei ehtis nälkää ajatella kokoajan. Yhtään tilannetta ei helpota se,että nytkin kun katson miestäni ni hän seisoo keittiössä ja syö!

:D
 
Pauzi
Pauzi: Täällä ollut myös havaittavista toisen käden yöllistä puutuilemista, tosin mustelmia ei ainakaan vielä ole tullut. Ja kumma kyllä, kyseessä melkein aina vasen käsi ja kyynärpäästä alaspäin. Tätä on ollut mulla jo melkein plussasta asti.
Joo, sidekudokset kuulemma turpoo raskauden aikana, niin siinä syy siihen puutuilemiseen. Mulla alko tässä ja edellisessä raskaudessa rv 13+ ja ohi meni itsestään joskus puolen välin jälkeen. Mut nyt oli eka mustelma. Ja näköjään se tuli päivälläkin, vaikka ei edes puutunut sormet, eikä kiristänyt sormus. Onkohan tuo ihan normaalia?
 
voi Neiti81 :'( Iso hali :hug: Minä toivon että seulan tulos antaa kaikista huolimatta hyviä tuloksia.
Käden puutumista on myös ollut minullakin, mutta ei mustelmia.
Kivoja masukuvia täytyy vissiin ottaa myös itse omasta vauva masusta.

Tytti ja "Papu" 13+3
 
nikunaku: Toi rasitustesti on karsee. Itse olin ku esikoista odotin. Hirvittävää pahoinvointia oli muutenkin. Join sen ekan litkun ja pari minuuttia ku menin oksentamaan. :x
Verensokeri oli yhdellä neuvola käynnillä koholla ku olin just syönyt pitsaa. Olen välttänyt kaikki tuollaiset ennen neuvolaa sen jälkeen =)

Eilen käytiin katsomassa isompaa autoa. Nykyinen ei ole oikein ison perheen auto. Ei sopisi edes kaksostenvaunut perälootaan...

E.äiti rv 15+1
 
heippa taas!

Ollut niin hirmuinen pätkä putkeen töitä et just ja just on ehtinyt kirjoitukset lukee..

Neiti81 :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Ei löydä sanoja...

Mä kävin sitten äsken stressi neuvolassa, kun vaavin liikkeitä tuntunut yhtään 1.5päivään ja olo ollut muutenkin outo: päänsärkyä ja verta oksennuksessa :/
Mutta sydänäänet oli vauhdikkaat, eli kaikki onneksi hyvin ja todisteeksi että liikkeitä oon tuntenu vauva potkas doppleriin ja sanoin samaan aikaan et nythän masukki sit potkii.

Tosin matkalla jouduin äkkiä väistää autoa, ja ajauduin liukkauden takia päin naapurin postilaatikkoa- kiva!! Autoon pahemmin mtn (sama olis muutenkin, ku on ihan romu!) mut postilaatikko teline hiukan kärsi. Lupasin äkkiä omistajalla jättää tiedot ja korvata sen. Hope tule kalliiks, ku näin joulun alla muutenkaan rahaa mihinkään extraan :/

Muuten olo ollut ok näitä paria päivää lukuunottamatta. Mies edelleen keikkahommissa ja mua alkaa koko ajan enemmän ottaa asia päähän! Just kun stressaa odotusasioita yms kun miestä tosiaan tartteis ja nyt näyttää ettei yhteistä aikaa ennen joulua löydy yhtään eli arvatkaas ketä saa hoitaa kaikki joululahjat!?!
Uudenvuodenaattona kun tulee se 20vko täyteen päästään rakenneultraan, voisiko olla parempaa tapaa aloittaa uusi vuosi, kun näkemällä pikkuisen :heart:

HUomenna vihdoin tulee myös miehen tytöt meille =) Joten he kuulevat tulevansa isoiksi siskoiksi nyt, samoin kun miehen exä tulee viim ma näkee että mä odotan vauvaa. Pieni pelko kuin reagoi, kun on tosi vaikea ja edelleen pirun katkera mein yhdessäolosta.

Mutta nyt töihin!
 
Hmm.. Olipa sitten näkö parantunut parin vuoden takaisesta tarkastuksesta! Wau! Meidän suvussa niin paljon suuria voimakkuuksia silmälaseissa ja jokaisella sisaruksellakin vahvat lasit että todella ihmettelen miten minä olen päässyt niin vähällä kun tarvitsen vain lukulasit.

Eilen eka kertaa miehen kanssa unohdettiin laittaa mulle napapiikki. Muistin sen illalla nukkumaan mennessä mutta en hennonnut enää miestä herättää ja itse kun en itseäni uskalla pistää. Jäi sitten laittamatta. Josko tänään muistaisi. :|

Yhdistelmävaunut seisovat suurina ja ihmeellisinä kirjastohuoneen nurkassa. Aina ohi mennessään niitä kummastelee ja ihailee. Tämä hankinta teki asiaa taas konkreettisemmaksi, jos hyvin käy, meillä on toukokuussa vauva! :heart:

Lumitöiden parissa puuhailu on kivaa mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa riittämään kolan varressa huhkiminen. Ja vasta viikko lunta takana! :eek:

Isäni lähetti jokavuotiseen tapaansa veikkauksen joulukalenterit. Tällä kertaa sai vauvakin jo omansa! :heart: Nyt meillä on kolme kalenteria jääkaapin ovessa. :heart:

Jasmin ja aarre 18+1
 
pian 3x äippä Ymmärrän hyvin huolestumisesi vauvan suhteen! Jos meillä ei olisi tuota kotidoppleria niin mä juoksisin siellä neuvolassa joka viikko tarkistuttamassa sydänäänet ihan vain varmuuden vuoksi ja sen takia että olisin joka kerta yhtä varma että nyt on jotain tapahtunut. Onneksi tuo doppler pitää ylenpalttisen hysterian kurissa! :wave:
 
neiti-81 :hug: :'( kamalaa että kävi noin,voimia sulle.

täällä luulin tuntevani ekan potkun eilen ku nukutin esikoista,en oo kuitenkaan varma.siltä se kyl vaikutti..no jaa eiköhän ne potkut voimistu ku tulee babylle ikää lisää :) vaivakseni oon saanu hirmuset selkäkivut!öisin yleensä jomottaa niin paljon ettei uni tuu,ei kivaa :/ supistuksia on tullu sillon tällön,pitää kuulemma ottaa rauhallisemmin..

toinen & tyty 15+3
 
Päätin nyt ottaa ensimmäisen mahakuvan tästä odotuksesta.
On se kivaa kun nyt joka päivä jo tuntee Tessun potkut. Ja kun ne ei vielä satu niin tulee vaan hyvä mieli. :)

Mutta siis toivottavasti tämä onnistuu..



Jonz&Tessu 18+1
 

Yhteistyössä