***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Goldienne Me ollaan hankittu peräti itkuhälytin kun oli tarjouksessa halvalla! :)
Ja nyt on muuten tilattu yhdistelmävaunut jotka varmaan ensi viikolla saapuu. Ne ei niin halvat olleetkaan mutta ainoot jotka haluan! :p

Täällä tosi monet tuntee jo vauvan liikkeet... APUA, mulla tulee huomenna 18 viikkoa täyteen enkä todellakaan voi sanoa tunteneeni liikkeitä!! Onko ihan normaalia?
Vauvan sydän kyllä lyö reippaasti kun dopplerilla iltaisin kuunnellaan.

Nyt on tullut kilo painoa kun kävin vaa'alla. Se vähän säikäytti vaikka kuuluukin asiaan. Teki vaan konkreettiseksi sen tosiasian että että ei tästä ilman lihomista selviä...
Antoi puhtia hikilenkin tekemiseen tuo ylimääräinen kilo :LOL:

Tällaista tänään

Jasmin ja aarre, huomenna 18 vkoa :heart:

Ps. Neiti21 Rohkeutta ja voimia punktioon, onneksi sulla on sellaisia ystäviä joita voi pyytää tueksi ja avuksi kun oma perhe on kauempana.
 
JASMIN: Mä tunsin esikoisesta liikkeet vasta 18-19 vkoilla, istukka oli silloinkin edessä. Moni tuntee vasta 20 vkon jälkeenkin, eli ihan normaalia kyllä on.


Pitäs mennä antaa ruokaa lapsille, mutta kun niillä on niin hauskaa pihalla :heart: :heart: 3h kohta jo olleet pihalla. :heart: Noi on kyllä aika helppoja nuo tytöt jo :heart: Viihtyvät niin hyvin yhdessä (4v7+kk ja 3v2kk) Ovat kuin paita ja peppu. Mulla on tästä kämpästä suora näköyhteys koko pihaan ni pystyy hyvin valvomaan sisältäkin :heart:
Näinä hetkinä kun näkee nuo kaksistaan leikkimässä ja nauramassa, niin tajuaa että se on ollu kaiken vaivan ja vähdin arvoista :heart:
Ihanaa olla äiti :heart:
 
Eilen illalla toinen vauvoista potkaisi pienen potkun, mutta niin, että sen tunsi potkuksi :heart:
Kerroin vkolpoppuna isommille lapsille (6v ja 9v) vauvoista ja hyvin asian ottivat. Eri isä kuin vanhemmilla.

Mitään ei olla vielä ostettu valmiiksi.

Neiti21: On se mukava katsella ku lapset leikkii yhdessä. Monta kertaa katsellut ku lapset ei ole huomanneet. Ihana seurata heitä :heart:
 
en oo hetkeen kirjotellut kun ei oo jotenki kerenny,nyt koitan taas seurailla mitä täällä puhutaan :p

nikunaku meillä on taas miehen vanhemmat oli sitä mieltä että 1 lapsi riittää meille.ei oo onnitteluja kuulunut sieltä suunnalta..

jasmin84 mulla tuntu esikoisen aikana potkut rv.20 eli on se ihan normaalia ettei viel tunnu =)

me ei olla ostettu viel oikeestaan mitään,paitsi sitteri ja jotain vaatetta sillon tällön..pinnasänky ois tarkotus joulun jälkeen käydä kattomassa,nii ja sit turvakaukaloki..tekis mieli ostaa jo kaikkee mut koitan malttaa mieleni siihen tokaan ultraan asti josko sais tietää ostaako sitä pinkkiä vaiko sinistä :LOL:

Eemelin äiti oi ihanaa :heart: mäki haluan jo tuntee palleroni potkasut :ashamed: no ei tässä varmaa montaa viikkoa joudu oottelemaan,nyt siis 15+1 epäilisin että joulun aikoihin saan minäki iloita pikkusen potkuista :heart:

juu mulla siis painoa tullu reilut 2kg viime neuvolas,ja neuvola taas parin viikon päästä ni pääsen kauhistelemaan vaa`an lukemia :D omat housut ei oo menny kiinni moniin viikkoihin,taismpa vetää mamma-pöksyt jalkaan rv.10+jotai? laitan tähä tosta pötsistä vielä kuvan.
 
Heipsis!

ihania masukuvia jo monella :heart:

neiti-81: paljon tsemppiä huomiseen punktioon!! täällä ollaan hengessä mukana!! kauanko siinä sitten menee että siitä jotain tuloksia saa? vai saako heti?

jasmin84: on tosiaan ihan normaalia ettet vielä tunne liikkeitä kun ensisynnyttäjät useimmiten tunteekin vasta 20 viikon jälkeen!

hankinnoista: en oo tälle vauvalle vielä hankkinu mitään, paitsi vau kirjalta tuli se paketti missä on vauvakirja ja joku uniriepu yms.. mut ei mitään muuta.. esikoiselta on jäljellä melkein kaikki perusjutut.. sitteri täytyy ostaa ja jotain muuta pientä..

VOI EI!! nyt mulle vasta on tullu vaivojen vaiva :( 3 yötä oon jo melkein valvonu ja kaikkia keinoja kokeillu,, nimittäin SUONENVETO!! joka ilta kun meen nukkuun ja just saan nukahdettua ni sit se alkaa.. ihan mieletöntä suonenvetoa jaloissa.. oon koittanu juoda paljon, käyttää villasukkia ja kaikkee mut ei auta :( onko muilla tällästä?? loppuis pian!!

muuten ei erikoisempaa.. olo suht hyvä ja kaikki kuvotus ainakin on poissa, mahaa vihloo sivuista usein ja pistää välillä..

nyt silitteleen jouluverhoja :)

Höpöliini ja Piipero 13+6
 
Höpöliini osta magnesiumia!!! Sitä saa luontaistuotekaupoista ja varmaan apteekeistakin!! :wave: Sitä kun syöt niin johan loppuu suonenveto. Ja pika-apuna jos sattuu niin ota muutama merisuolakide kielelle sulamaan. Senkin pitäis auttaa.
 
Aamulla tuli käytyä neuvolassa ja kaikki ok. Sydänääniä ei meinannut ensin löytyä, mutta lopulta löytyi. Vilkas veijari luikki neuvolatädin doppleria pakoon. Alavatsalla on kuulemma havaittavissa selvä kumpu, mutta sf-mittaa ei terkkari vielä ottanut, mutta sanoi mittaavansa sen seuraavalla käynnillä.

Neiti-81: Stemppiä huomiseen punktioon!

Goldienne: Mitään kotiin asti tuotuja hankintoja emme ole tehneet. Mies tosin osti jo kaveriltaan yhdistelmärattaat, mutta rattaat ovat vielä heidän luonaan. Pinnasänkyä on kyselty sukulaisten nurkista ja jostain sellainen taitaa löytyäkin ellei useampia. Pitäisi vain mennä penkomaan heidän nurkkiaan.

Itkuherkkyyttä täällä ei liiemmin ole havaittavissa. Mitä nyt silloin tällöin simmut kostuu jostain ihan mitättömästä asiasta. Viimeeksi lauantai-iltana kun katselin miestä kaljatölkki kädessä. Mitä lie liikuttavaa siinäkin oli *ihmettelee*

Joku puhui traktorin ajon opettelusta. Täällä meinaa olla samaa vikaa. Muutaman kerran olen ajanut meidän toisella traktorilla, eikä se nyt kovin hankalaa ollut. Mutta lisätäänpäs siihen vielä se lumitöiden teko joko lingolla taikka sitten lanalla, niin johan vaikeusastetta tulee reilusti lisää. Olen kyllä suosiolla jättänyt lumityöt miehen tehtäväksi, ainakin tähän asti. Pihan kyllä voi kolata, mutta pihatietä (1,3 km) ei viitsi lähteä kolalla työntelemään puhtaaksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Höpöliini:
neiti-81: paljon tsemppiä huomiseen punktioon!! täällä ollaan hengessä mukana!! kauanko siinä sitten menee että siitä jotain tuloksia saa? vai saako heti?

Höpöliini ja Piipero 13+6
No siis tulosten odotteluajaksi annetaan 3-5 vkoa :eek: MUTTA ainakin viimeksi, kun porissa tuo tehtiin (ja tehdään taas, koska Raumalla ei ole synnäriä jne. Viime raskauden aikana asuin porissa) niin tulokset tulivat VIIKOSSA! Arvatkaa säikähdinkö kun tuli soitto niin pian, 13.5.05 perjantaina :eek:
Olin silloin ihan paniikissa (kuopuksella havaittiin halkio siis rakenneultrassa)
Mutta onneksi, ONNEKSI soittaja ilmoitti heti että hyvällä asialla soittelee :heart:
Pistänkin tähän muuten ultrakuvan siitä kuopuksen halkiosta (otettu 4d:nä rv 29)
Näkyy siis hyvin tuossa vasemmanpuoleisessakuvassa.
metka katsella näin jälkikäteen noita :)

Vitsit, tulee lorvittua nyt vaan koneella. Lapset nukkuu, siivottu on ja pyykit ja kaikki hoidettu.. Ihanaa, omaa aikaa :D
 
Kiitos kaikille :heart: Helpottaa kummasti kun saa jonnekkin purkaa tämän kaiken.
Onneksi tässä on vielä aikaa,että ehtivät tottumaan ajatukseen.

Ihania vauvamasuja. Mä vaan näytän siltä ku olisin lihonnu.Olen reilusti ylipainoinen joten mitään valaan kuvaan en teille näytille laita. ;)

Mullakin on oma aika menossa.2 lasta nukkuu ja 4 v köllöttää sängyssä katsoen leffaa. Itse katselen tässä kannettavalla telkkua ja selaan nettiä ja samalla kudon pipoa.

EM ehtikin jo höpöliinille vastaa,että mgnesium auttaa suonenvetoon.



 
Flunssa ei meinaa hellittää pukkaa aina vaan uudestaa eka oli kurkkukipu nyt on yskää..ja limaa

Liitoskivut on päällä. Paljon tuo työnteko helpota kun pitää koko päivä seisoa ja jumpata ylös alas. Sit ku tuolla pihalla liukastelee niin auuuu!!! Samoin supistelee välillä..

Oksentaa ei ole tarvinnut välillä on illasta on vähän etovaa oloa. Ahistaa vaan tää köhä. Ja mulla on taas unettomuutta..hitto yöllä herää tunnin välein tiedä johtuuko sitten tästä taudista kun röörit on ihan tukossa.

Omaa napaa vaan luin kyllä viestit..vätystää vaan..ihania massuja..

Nara ja himppu viikkoja mitä lie 16+1?
 
moi taas...
en jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea, kun muutamia päiviä ollut käymättä täällä. ihania massukuvia tullut.. :)
itellä myös massu kasvanut niin, ettei enää normaali koon housut mahdu päälle..
huomenna neuvola, saa nähdä mitä täti nyt painosta sanoo, kun kuukaudessa on 2 kiloa tullut.. huups... viimeks oli tippunut paino, niin painotti minua syömään terveellisesti jne... nyt oon syönyt ainakin.. :LOL:


tsemppiä neiti-81 huomiseen!

tänää kerroin myös töissä, että oon keväällä sit jäämässä vapaille.. ihan odotetun mukaan ottivat, naiset "lässytti" ja mies mietti miten vaikuttaa budjettiin... :kieh: mut iltapäivästä jo huolehti,että syöthän sitten kahden edestä...
 
Moikka!
Oli taas tullu kauheesti tekstiä.. nopsastee lukasin! :whistle: En oo kerinny ite nyt viikkoo käymää.. Hohhhoijaa!! Kauheesti on juu lunta tullu ..!! :xmas: Tääl sadellu melkeepä putkenaa 3 päivää.. saanu hyvää hyöty liikuntaa ku n.3-4 päiväs saanu tehä lumityöt.. !!
Tänää alko kyl jo kyllööttää, mut tein kiukulla!! :kieh: varmaa semmoset 60cm tota ainakii tullu.. :p On kyllä ollu kiva käydä koirienkaa lenkillä yms. kun ei kuitenkaa kylmä oo!
( .)
Ihania masu kuvia!! =) Omakii massu vaan pyöristyy, mut liikkeitä ei kyllä viel oo tuntunu ja ei kyl varmast näil viikoil viel kuulukkaa tuntua.. Doppleril kyl kuuluu liikkeet ja sydän tosi voimakkaasti! :heart: ! 10.12 ois kolmas neuvola, sitä odottellessa..
Mites noita kuvia saa laitettuu tänne? Voisin masu kuvaa itekkin kokeilla laittaa.. :)

T:toukotytsy+masuasukki 16+2
 
elinamaria ja nikunaku: kiitti vinkistä, mutta syön tota raskausmultivitaa 2tbl päivässä eli siitä tulee päivän saantisuositus mangnesiumia.. en varmaan sitten mitään enää lisää uskalla ottaa :( mutta hyvä tietää että toi auttaa, on nimittäin ihan uusi vaiva mulle!! vois vaikka kokeilla et jättää sen multivitan pois ja ottaa pelkkää mangnesiumia ja sitten pelkkää dee vitamiinia..

neiti81: no toivottavasti käy yhtä hyvä tuuri kun viimekerrallakin ja saat ne tulokset pian! vaikka pääasiahan on että kaikki olis hyvin! mut varmaan viimeks pelästyit kun niin äkkiä soittivat.. mutta sanot siellä sitte huomenna että viimeks sait vastauksen niin pian että nyt kiitos sama palvelu :)

voi miten ihana päivä :) touhuttu pojan kans koko iltapäivä lumessa ja tehty vaikka mitä pulkkamäestä lumilinnaan :) niin ja jouluverhotkin sain siliteltyä ikkunoihin, mutta valoja mies ei antanut vielä laittaa :( meinas että ehtii niitä sitten katteleen vielä kyllästymiseen asti :) noooh.. lupasin viikonloppuun odottaa ja sitten laitan kyllä kaikki kyntteliköt ja tähdet jo paikalleen.. Hih, oon pikkasen joulu höperö :D

nyt lepäileen ja kattoon telkkua..
 
Neiti81 tsemppiä minultakin huomiseen ultraan.
Sf-mitasta: minulta ei mitattu vaikka kävin tänään 3 kertaa neuvolassa. No eipä minulla viellä kovin isoa massua ole. (Voin viellä käyttää normihousuja.) Muuten kaikki oli ok. vauvan syke löytyi heti ja oli tosi selvä löi 142 kertaa minuutissa. Minullakin kaikki arvot ok. Painoa oli tullut ihka ensimmäsestä neuvola kerrasta 2 kiloa lisää ja hemoglopiini oli laskenut sen verran että nyt aloitin raudan syönnin.
Löysin muuten meidän paikalliselta kirpparilta H&M:n mammafarkut lähes käyttämättömät 4? ja kaksi mammapaitaa kumpainenkin 3? kappale. En myöskään malttanut olla ostamatta kahtia pikku potkareita kun ne oli niin söpö :heart: Mienasi lähteä "sokka irti" ihan täysin. :ashamed: Nuo kirppareitten hinnat on petollisia...
Nikunaku tosi kurja tuo sinun vanhempien suhtautuminen. En osaa oliken sanoa mitään... No toivottavasti he jossain vaiheessa ymmärtävät että sinun lastesi määrä on aivan sinun ja miehesi oma asia eikä heidän. Ehkä oppivat nauttimaan lapsenlapsitaan.
No toisin avomihenikään ei ole viellä soittanut ja kertonut hänen toiselle isoäidille, että meille tulee lapsi. Isoäiti on hieman vanhoollinen, eikä ole ikinä hyväksynyt avoliittoamme vaikka olemme asuneet yhdessä jo 6 vuotta. Avioliiton ulkopuolla syntyvä ensimmäinen lapsenlapsen lapsi voisi olla "viimeinen niittei" meidän ja mummin vällille... Kaikki muut sukulaiset ovat hyväksyneet tilanteen.
No taisi mennä aikalailla omaan napaan taas jälleen kerran. :ashamed:
 
Neiti-81 Tsemppiä huomiseen :hug: Mä luulen, että ennemmin se on ystävällesi kunnia-asia että saa olla mukana tukemassa sinua vaikeassa tilanteessa, yleensä ystävät eivät ajattele että tuollainen olisi joku rasite :)
Toivottavasti saatte hyviä uutisia punktiosta, täällä ainakin pidetään peukkuja ja olet ajatuksissa :heart:

SF-mitta täällä otetaan vasta viikon 20 jälkeen, aikaisemmin ei kuulema mittailla. Tänään kävin neuvolassa ja kysyin. Terkkari sanoi että kohtu on mulla jo melkein navan korkeudella. Vauvan :heart: -äänet löytyi heti ja ihanaltahan se syke kuulosti!! :D
150 oli syke, nyt siis kuultiin ensimmäistä kertaa koska ensimmäisestä neuvolasta on jo yli 2kk aikaa ja silloin ei vielä kuuluneet.

Kaikki hyvin muutenkin, pissa puhdas ja verenpaine 110/68. Ainoa mikä harmittaa on se, että hb oli nyt vain 115 :/ Viimeksi oli 133 ja mulla on aina ollut se hyvä, esikoista odottaessakin laski vasta viikko-pari ennen laskettua aikaa 112. Silloin oli sijaisterkka joka ehdotti että alkaisin syödä rautaa (raja on meidän neuvolassa 110) mutta sanoin itse etten mielellään enää alkaisi, koska ei kai se edes ehdi elimistöön juurikaan imeytyä tai olisi paljoakaan vaikutusta. Myönsi sitten itsekin että niin tosiaan on.

Sitä nyt seurataan, seuraava neuvola olis taas vasta 2kk päästä, mutta antoi ajan vähän aiemmin, loppiaisen jälkeen, että mitataan mitä se hb mahtaa silloin olla. Ja sanoi että voin käydä tässä välissäkin mittauttamassa jos siltä tuntuu.
Voi kyllä olla, että se vaikka nousiskin kunhan pystyisi alkaa syömään jotain :whistle: Ainakin toivon niin. Mulla oli paino tippunut 3,6kg edellisestä käynnistä, nyt yhteensä melkein 6,5kg alkupainosta.

Kyselin siitä sokerirasituksesta, ja kuulema niiden uusien ohjeiden mukaa pitää käydä vielä uudelleen olikohan viikolla n. 24(?) vaikka ensimmäisessä rasituksessa kaikki olisikin ollut kunnossa. Ja nykyään se tehdään kuulema kaikille ensisynnyttäjille, olikohan siinä joku ikäraja mutta kuulema lähes kaikki siihen nykyään joutuu.

Goldienne Mä olen hankkinut tälle vauvalle vasta muutaman vaatteen. Hirveesti ei hankittavaa varmaan ole, kun esikoisen jäljiltä on pinnasänky (se onkin kuin uusi koska esikoinen ei siinä ole montaa tuntia nukkunut), turvakaukalo, vaunut, vanna yms.
Vaatteita pitää kyllä hankkia, koska esikoisella meillä oli lainassa siskoltani lähes kaikki pienet vaatteet, mutta nyt hän on antanut suurimman osan jo muualle eteenpäin. Ja 50cm vaatteita meillä ei viimeksi ollut kuin muutama, mikä osottautui huonoksi ratkaisuksi koska 56cm koko oli niin iso tosi pitkään, 50cm:kin ensimmäiset 1-1,5kk! Nyt olen fiksumpi ja hankin niitä kaikkein pienimpiä vähän enemmän ellei sitten ultran mukaan ole tulossa yli nelikiloinen :)

Meillä kyllä ongelmia tuottaa tuo vaunu-asia, siis jos esikoinen vielä nukkuu päikkärinsä ulkona yhdistelmien ratasosassa. Vauva tarviis sen vaunukopan, mutta eipä viitsisi toista runko-osaakaan mistään käydä ostamaan. Mutta onhan tässä vielä aikaa, eihän sitä tiedä jos esikko vaikka siihen mennessä jättänyt päikkärit kokonaan pois, mitä en kylläkään toivo ;)

Niin ja tuplarattaat pitäis myös hankkia, ne taitaa olla isoin investointi.

nikunaku :eek: Onpa ikävä tilanne sulla! Toivottavasti vanhempasi jossain elämänsä vaiheessa leppyisivät ja ymmärtäisivät että tosiaan se on teidän perheen asia kuinka monta lasta haluatte ja saatte :hug: Toivon myös että esikoisesi tila paranee :hug: :hug:

jasmin84 Minäkin sanoisin että ihan normaalia on ettei vielä tunnu liikkeitä, monet esikoisen odottajat tuntevat vasta 20+ viikoillakin joten ole vaan ihan huoleti :hug: Ja sulla kuitenkin tuo ihana mahdollisuus kuunnella doplerilla niin sydänäänethän kertoo tässä vaiheessa niin paljon siitä että vauvalla kaikki hyvin :heart:

Toukotytsy Kuvan laittaminen onnistuu esimerkiksi www.aijaa.com sivujen kautta. Lataat sinne koneeltasi kuvan siitä kohtaa jossa lukee lisää uusi kuva ja sitten vaan kopioit sen rivin osoitteen jossa lukee pieni kuva tai jos haluat laittaa pelkän linkin niin sitten muistaakseni se alin rivi vaan tänne niin tulee linkki suoraan kuvaan.
On niitä muitakin ilmaisia kuvienjakopalveluita, mutta tuo aijaa.com on ainakin helppo ja suomenkielinen :)

Teidän laittamat masukuvat on kyllä ihania :heart:
Mullakin kai sitten maha alkaa näkyä jo aika selvästi, kun tänäänkin kerhossa yksi toinen äiti kysyi suoraan että onkos sinun masussasi vauva! Heh, olispa ollut noloa jos oliskin joutunut sanomaan että ei ole, oon vaan lihonut :snotty: :LOL: Mä en koskaan ilkeä kysyä keneltäkään jos ei voi olla ihan 100% varma, koska varmasti se olis tosi kiusallinen tilanne jos toinen ei olisikaan raskaana vaan muuten vaan vähän masusta tullut pömpömpi :whistle:

Niin ja Neiti-81:n laittama 4D-kuva oli myös ihana! Nuo 4D:t on niin mahtavan selkeitä. Oli pakko etsiä esikoisen odotusajan kuva, kun vauva oli syntynyt niin oli ihan hämmästyttävää huomata miten saman näköinen vauva oli jo silloin kuvassa! Ja on minusta muutenkin ihan selvästi pojan näköinen, kaikki jolle ultra-kuvia näytettiinkin niin sanoivat että selvästi poikavauva :) Vaikkei kenellekään sukupuolta etukäteen kerrottukaan...





Siksakkia & Toivo 16+4
 
neiti-81 peukut pystyssä punktiota varten.Onkohan se tehty jo?Toivottavasti kaikki menee hyvin.Tule heti kertomaan miten meni! Ihanaa kun sinulla on ystävä joka tulee tueksi mukaan! :heart:

Mä olen niin kiukkuinen ja nälkäinen. :| jo pelkkä ajatus siitä että tänään syön kevyemmin saa kiukkuiseksi.Mulla on oikeesti nälkä tunnin pääst syömisestä jos syön pienempiä ja kevyempiä annoksia.Huomenna aamulla siis se sokerirasituskoe.

Voi ei,meidän 2 lapsella on maha ihan kuralla. Kuhan parantuisi ennen viikonloppua.Muuten jää reissu ja hauskan pito väliin.

Aivan mahtavia nuo 4 d ultra kuvat.

Ai niin mulla on sellanen muistikuva,että täällä ainakin joutuu uudelleen siihen sokerirasitukseen jos ekassa kaikki ollut kunnossa.Koska se insuliinin tuotto heikkenee yleensä rv 25-27 niillä paikkeilla.Itse olen jääny kiinni jo ekasta joten neuvolatäti on sanonu ettei tartte mennä uudelleen ku on jo jääny kiinni.

Mut nyt aamu toimiin.

NN 12+5 ( 13+6)
 
höpöliini kysäseppäs apteekista. :) Ne varmaan osaa neuvoa et miten ton magnesiumin kanssa kannattais toimia.

(.) vähän iskiaskivut vaivaa... :( kävellessä pistää alaselkään ja taaperran kun ankka tuolla jäisillä teillä. :) Tänään saan jumppapalloon ilmaa niin se varmaan auttaa että pääsen sen päällä kykkimään.

EM ja Dodo 16+1
 
kurkatkaa joku s-kokoinen jos kiinnostaa.itse olen etsiny noita paitoja mutta en millään mahdu noihin. =)

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=91633711

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=91634203

 
lapsi vastasi viikkoja, lapsivettä vähän (koska suurinosa vauvan turvotuksissa ja keuhkoissa) ja lapsivesi ruskeaa. keskeytystä tarjottiin jo nyt, mutta päätin odottaa tulokset, joihin menee pari vkoa jottei tartte jossitella. Kuulemma vauva kuolee kyllä tuolla lapsivedellä hyvin pian, jopa ennen tulosten saapumista.
Toksoplasmoosi kokeet verestä otettiin myös, jotta se voidaan poissulkea.
Käskettiin ottaa yhteys jos alkaa mennä kesken ennen sitä.

Kyllä ottaa koville.

T:Neiti, rv 15+4
 
Pauzi

Mulla oli tänä aamuna neuvola, eli vasta toinen käynti jos ei oteta lukuun ultran yhteydessä ollutta. Eli rv 15+5 ja pissa oli puhdas, hb 132, paino -3kg, verenpaineita en nyt lukuja muista, mut oli kuulemma hyvä. Sydänäänetkin kuului heti, ja niin vierähti taas iso kivi sydämeltä. Kaikki vauvalla ok.
Seuraava käynti onkin vasta 7.1. ja silloin viikkoja jo 22. Mitään rakenneultria tms. ei meillä täällä tarjota.

Tänä aamuna säikähdin kamalasti, kun mulla koko yön puutui ja särki aivan mahdottomasti tuota vasenta kättä, niin sitten aamulla vessassa istuessa huomasin, että nimettömän (jossa sormus) ja keskisormen välissä oli iso mustelma, ja sitä mustelmaa jatku siinä sormuksen alla. Terkka sanoi että on ihan normaalia, mutta yöllä ei olisi suositeltavaa enää pitää sormusta. Kiva.

Liikkeitä olen tuntenut vasta muutamia ihan hentoja, ja sf-mittaa ei tääläkään kuulemma mitata ennen rv 20. Mulla on itku herkkyys ihan mahotonta. Kaikki itkettää ja se on tosi noloa. Tää on tuntunut pahentuvan vain näiden raskauksien myötä.

Ei kait tässä muuta. Tuntuu kivalta. =D
 

Yhteistyössä