TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Aurora72: meillä myös mahan koosta päivittelyjä, vähän jokaisen pitää saada kommentoida isoa vatsaani, ja ihmettelyä et miten isoja jotkut onkin.. :$ muutenkaan ei niin kauheen hehkee olo ole, ni vielä tämmöstä kuunnella ulkopuolisilta ihmisiltä!! mies onneks,ainakin sanoo niin, pitää mua kauniina ja ihanana.. =)

villahousulle synttäri onnittelut pyöreistä vuosista!! :flower: mulla vielä vuosi siihen...

viime yö oli aika rankka, liitoskipuja, suppareita jonkinverran ja sit 1,5 h ihan hereillä ilman mitään järkevää syytä, tai kai sitä voi noita hormoneja syyttää ja yliherkkää mieltä: mies löysi illalla vanhoja valokuvia exästään viimeisillään raskaana, painoi kuvissa n.50kg ja semmonen mini pömppis ettei tarvinnu koko aikana pitää erillisiä mammavaatteita, tunsin itseni aika norsuksi 85kg painavana, ja itse jouduin vaihtaa mammafarkkuihin vkolla 12, ku maha alko pömpöttään..:ashamed: mut isäntä aamulla kysäs et onko mulla jotain mielen päällä, sanoin kuvista, ni kerto heittäneensä ne jo illalla pois, ku "eihän se ihminen enää mun eikä meidän elämään kuulu ollenkaan"...
kyllähän sitä näkee väkisellä, ku heillä yhteishuoltajuus tytöstä(10vee), ja tyttö meillä puolet ajasta. aikasemmin ei suuremmin vaivannut asia, mut ihanat hormonit ja yliherkkyys omasta painostaan ehkä vaikuttaa asiaan... että tämmöstä tänään :p

33+5
 
Onnea villahousu :flower: vanhetessa viisastuu :D

pauzi Hyvä jossei ole aiemmat vauvat olleet jättiläisiä. Mulla kun se just on se pelon aihe varsinkin kun viikot laahaa vielä viikon jäljessä kiitos varhaisultran. Kaikissa muissa ultrissa mennyt menkkojen mukaan ja nytkin jos vertaa vaikka vau-kirjan painoarvioihin niin tää ois 3vkoa edellä ne nyt kyllä onkin niin alakanttiin. Onneks kuitenkin tässä useampi vauvan kasvukontrolli. Ens viikolla ja sitten rv 36.. yleensä siihen jatkuvasti koholla olevaan paastoarvoon määrätään pitkävaikutteinen insuliini jossei ruualla korjaannu. Täällä ainakin ovat tosi tarkkoja tosin neukkutäti on hiukkasen urpo ite piti suurinpiirtein hoitaa että pääsi polille. Nyt ne diabeteshoitajat vaihtelee mun lääkäreitäkin että kuka on mukamas asiantuntevampi.. :D

Yöllä piti taas napata panadolia kumman kosketus arka maha..nukkuukohan sitä jotenkin niin että maha kipeytyy?

Mun mahaa ei oo hirveesti kommentoitu saati käpälöity. Nyt vasta tarhatätikin uskalsi kysyä oonko raskaana.

Tänään kampaajalle...raidoitukseen.

Nara ja himppu 33 (34)
 
Synttärionnittelut Villahousulle! :flower:

Täälläkin ihmetellään missä se kevät viipyy. Aamulla töihin ajellessa auton mittari näytti -22 ja minä kun olin eilen katsovinani paikallislehdestä, että yöllä olis maksimissaan -7... Pitäisköhän sitä käyttää noita silmälaseja muulloinkin kun pelkästään töissä ollessa?

Jotain piti kommentoida, mut nyt ei kyllä muistu mitään mieleen. Liekö sitten toi meitin työpaikan siivooja joka pälättelee ihan turhanpäiväsiä juttuja tuossa mun huoneen ulkopuolella... Saan vihdoinkin ens tiistaina oman koulutettavan tähän pestiin. Ihan mukavalta henkilö ainakin kuulosti puhelimessa, joten mielenkiinnolla odotan tiistaita millainen henkilö tuolta ovesta aamulla tupsahtaa. =)

Naamakirjasta löydyn minäkin...

Ruokatunti taitaa pahasti pukata päälle, joten täytyy lähtee tästä popsimaan tän viikon viimesiä eväitä. Vielä ois 12 työpäivää jäljellä ennen äippäloman alkua =)

Fox, 31+5
 
felicia
Minultakin on kysytty suoraan, että onko kaksi tulossa kun on niin iso maha,
no yksi mulla vaan on, mutta tuskin olisi isompi jos olisi kaksi, maha ei veny enää
tietyn pisteen jälkeen. Olen pienikokoinen (ei raskaana) joten vatsa näyttää
suurelta kun ollaan näillä viikoilla.
Vauveli on edelleen eläväinen ja tuntuu, että tekee kuperkeikkoja vatsassa,
kunhan nyt ei saisi päähänsä kääntyä toisinpäin.
Tuttava sanoi runsaan veden juomisen rauhoittavan supisteluja, näemmä siitä
on jotain apua ollut, kun ei enää supista, tosin vessassa saa juosta.
 
Villahousulle paljon onnea :flower:

Nikunaku ei pahan hintainen kori ja tosi nätti!!!
Niinhän se aina menee mielipiteiden kanssa, että toiset tykkää toiset ei....

Mulla on kans toisena tuossa noi x jalat ja ovat kätevät kun taittuvat pieneen tilaan. Suomesta en kivoja vastaavia koreja löytänyt, joten kannattaa varmaan tuoda jenkeistä, jos miehesi suostuu sitä mukanaan roudaamaan.
Tosin sillähän on hyvä tuoda sit mukanaan paljon tuliaisia lapsille, kun on kätevät kantokahvatkin :LOL:

Naamakirjasta löydyn myös minä...

Nyt ulkoilemaan ja käymään kirpparilla, jos vaikka tarttuis jotain mukaankin. =)
 
Voe apua miten paljon tekstiä. Lähinnä merkkailen, kun ei nyt kerkee kommentoimaan.

Paitsi Villahousulle synttärionnittelut!

Ja facebookin käyttäjäksi tunnistaudun minäkin...

Ja neuvola oli maanantaina, kaikki siellä hyvin.

Myöhemmin lisää.

31+2
 
Synttarionnittelut villahousulle!

Mulla oli sitten eilen se kokoarvioultra ja ihan normaaleissa mitoissa mennaan. Vauva oli jopa kivunnut omalta keskivertoa hiukan pienemmalta kayraltaan hiukan sen ylapuolelle ja painoarvio huimat 2594g! Hah, oikein etukateen nautin kun saan latkaista tuon raportin laakarini eteen ensi viikolla. Ehka se viimein tajuaa, etta ihmisilla on eri kokoisia mahoja. Mulla nakee viela ihan selvasti, etta tuossa mahan paalla ei ole ollenkaan rasvaa, muualle on keraantynyt ne kilot. Paa oli alaspain, mutta ultraaja sanoi, etta tilaa viela pyorahdella ympari vaikka kuinka...ei se kylla silta nayttanyt ja viikkojakin jo 35, mutta en sitten tieda. Toivottavasti ei kaanny. Taas kommentoitiin kun tama hyorii ja pyorii ja riehuu niin kamalasti (vaikka mun mielesta se oli ultran ajan aika rauhallinen :)). Mutta alkaa kylla olla tosi raskasta taalla toissa kun en saa oisin nukuttua silta riehumiselta.

Taallahan ei seurata noita sokereita ollenkaan. Omistani en ole huolissani, mutta yksi tyokaveri on mun mielesta ihan selkea tapaus, ja hanella sikiokin ihan reippaasti kayrien ylapuolella jo nyt (rv~30). Mutta en ma sita niin hyvin tunne, etta voisin menna siihen patemaan jos kerran laakarit eivat mitaan sano... suuresta koosta vaan huomauttelevat ja olivat jo maininneet, etta kaynnistykseen jos liian isoksi kasvaa.

Taalla oli kevat viime- ja edellisella viikolla (yli 15 astetta ja aurinkoa B) ) mutta se meni jo.
 
Onnittelut Villahousulle!!! :flower:

Minä kriiseilin viime vuonna miehen puolesta, kun täytti 30v. Miestä tuon iän saavuttaminen ei juurikaan hetkauttanut. Saa nähdä miten sitten suhtaudun, kun itse siihen ikään pääsen. Voi mies parkaa... jo näin etukäteen. :whistle: :D

Neuvolassa käyty tänään, kuulumisia sieltä:
rv 31+3
Paino laskenut 1,4kg (mahataudin takia)
Verenpaine 130/75
Pissa puhdas
Hb:tä ei katsottu (kun oli se mahatauti)
Sf- mitta 31
Raivotarjonta
Sykkeet +150 :heart:

Täälläkin oli kylmä aamu, pakkasta -19. Missä se kevään LÄMPÖ on, varsinkin aamuisin??

Toivottelenkin oikein lämmintä ja keväistä viikonloppua kaikille!!! :D
 
Onnea onnea villahousulle! :flower:

Täälläkin otettiin viime yönä panadolia alamahasärkyyn kun ei nukkumaan pystynyt siltä jomotukselta :|

Postissa tuli kutsu synnytystapa-arviointiin ja se on jo ensi viikolla!! Miten tää aika näin nopeesti...

Tumppukeskustelu täällä sai tosiaan aikaan sen että nikunakun kanssa eilen ideaparkista niitä metsästettiin. :D Onneksi löytyi, mulle tuli ihan pakkomielle saada ne kun niin moni valitteli kun missään ei ole.

Painoarvio vauvasta arveluttaa minuakin, on niin sellanen tunne että iso tulee.. no, ensi viikolla sekin asia selviää.

stockmannin Hullut Päivät-esitteessäkin oli kaikkea kivaa tarjouksessa... haluaminen on halpaa :saint:


Nyt pieni lepo ja sitten nauttimaan ulos auringosta vaikka ei olekaan muuten keväästä tietoakaan...


Jasmin ja aarre 34+6 :heart:
 
Villahousulle synttärionnittelut :heart: :flower:

Naamakirjassa en ole enkä ole ikinä sitä edes käyttänyt :ashamed:

Täällä on 30-kriisit jo ohitettu :D Tosin ei se kovin suuri kriisin paikka ollut. Oltiin Haltilla hiihtovaelluksella miehen kanssa ja vietettiin hiihdosta vapaapäivää ihanassa auringonpaisteessa ja juotiin pienet kuohari-pullot :D
 
Oli kyllä viimeiset hetket käydä kampaajalla 2h istumassa siis ennen laskettua. Niin hirveet liitoskivut ja reilun 1h supparit kaupanpäälle että joo. Kyllä alkaa oleen jo niin kyrsänä noitten supistusten kanssa että mun kohtu vois jättää nuo harkat väliin.
 
Villahousulle ONNEA ! :flower:

Kone on niin jäkiksessä et meinaa heRRRmo mennä kun saa ootella yhen sivun avautumista 5min.. :kieh: mut tulinpa silti tänne ilmottautumaan taas pitkäst aikaa.. Kauheen paljon tekstiä... Lueskelen kuhan saan tehtyä tälle koneelle jotain?! :ashamed:

Viikonloppuna olis miehen synttärit ja 29 ois lasissa, meinasin vääntää kakkua ym. herkkua.. Zzz.. tekee niin hirveesti itellää kaikkea hyvää mieli! :whistle: :D Ostin hierojalle lahjakortin kun on valitellut tota selkää,hartioita ja niskoja.. Hyvä Ylläripylläri! :p

Oma vointi on ollut ihan OK, ainut että mullakin kipeytyy maha nukkuessa ja kääntyminen tuntuu pahalta ja selkää sattuu.. Maanantaina ois taas neuvola! Ainii onhan mulla TAAS vaivana (anteeks ällöä ) alapää: haisee jälleen ihan kauhealle ja valkkarii tulee aikas paljon, eikä täst nyt kauaa oo ku hoidettii joku tulehus sieltä pois.. :( Inhottavaa hitsi!

Mutta mukavaa v-loppua kaikille.. aurinko paistaa vielä niin ihanasti.. :)

Tytsy+masukki 33+5
 
Synttäri onnittelut Villahousulle :heart: :flower:
Mahan vertailijoista: Minä saan tosilta kommentteja että ompa pieni maha noille viikoille. Eihän siinä mitään mutta ylä käyrällä on menty koko ajan ja viimeksi neuvolassa sf-mitta meni yli käyrän että heilahti. Ja toisten mielestä maha on taas ihan hirmu iso.
Omasta mielestä mahani on juuri sopivan kokoinen minulle :)
Tumput ajattelin neuloa itse kun löysin tuolta lanka varastosta ohutta puuvilla lankaa. Sain juuri toisenkin hihan neulottua Pavun neule paitaan enään täytyy vain ommella hihat ja etu- jatakakappale yhteen.
(.) Huomenna lähden Helsinkiin puutarha messuille, sain "korruptio" lipun työn puolesta.
Ehkä sieltä saisi sen kipinän että saisi omankin pihan kuntoo, tosin ensikesänä sitä ihmettä tuskin tapahtuu.

Niin ja Naamakirjassa minäkin olen. Varsinkin nyt kun olen kotona niin siellä tulee roikuttua monta kertaa päivässä. :ashamed:

Tytti ja Papu 30+5
 
Vauvamasusta kun ootte puhuneet, niin musta se on myös hyvin erikoisen tuntusta jos joku taputtaa mun masua, oli se sitten oma sisko tai joku muu. Ei yhtään sellasta mihin oisin tottunu millään lailla. Kaikkein hulluimmalta se on tuntunut tähän mennessä kun miehen isäpuoli taputti mun mahaa rv. 17 suurinpiirtein. :snotty:

Villahousulle Onnea :) :flower:

Musta tuli niiiiiiiiin malttamaton tänään kun serkku ilmoitti että on synnyttämässä. :LOL: Oli epiduraalin jo saanut.

Suppareita on ollut tänään vähän vähemmän, tosin vauvakin on ollut rauhallisempi, että varmaankin kompensoivat toisiaan. :)

kissinminttu & pipana 32+1
 
Suzyanne
Villahousulle onnittelut täältäkin!! :flower:

Naamakirjassa olen minäkin. B)

Ostin tänään vaaville keittosuolatippoja ja kylpylämpömittarin, sekä varuiksi Nan-äidinmaidonkorviketta. Vielä sitkeästi vaan korvikkeista huhuilen :wave: , kokeneemmat, mikä on hyvää, miten tuo Nan-merkkinen? Yksi tuttu sitä hyväksi mainitsi, niin uskalsin ostaa.

Täälläkin 3-kympin kriisi ohi jo aikapäiviä sitten. :whistle: Minulla se taisi "oireilla" silloin ainoastaan niin, että huomasin pukeutuvani ihan liian nuorekkaasti, samoin kuin 10-15 vuotta nuoremmat, ja vähän hävetti se ikiteiniyteen juuttuminen, sitten kun sen itse tajusin... :ashamed: Vieläkin tosin tunnen itseni ikäistäni paljon nuoremmaksi. B) Mutta nuorekkuus ja lapsenmielisyys ei ole minusta ollenkaan paha juttu, varsinkin kohta pienen lapsen kanssa. Jotenkin sitä joskus nuorempana ei ollenkaan osannut ajatella että neljääkymppiä lähestyvänäkin sitä voisi olla yhtä leikkisä ja lapsenmielinen kuin parikymppisenä. Mutta ei se ikä mitään ole muuttanut, paitsi tuonut lisää järkeä, harkintaa sekä ryppyjä. =) Ihanaa, muutaman vuoden päästä pääsee huvipuistoihin , pulkkamäkiin tms. lapsettelemaan oman lapsen kanssa, ilman että kukaan katsoo hitaasti. :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Suzyanne 34+2
 
Onnea Villahousu! :flower: Ja viettäkäähän Toukotytsyn perheessä mukavat synttärit :flower:
Suzyanne: Täällä kaikille kolmelle olen käyttänyt Nan-korviketta ja hyväksi havaittu. Tosin ensin olivat melko pitkään täysimetyksellä, että en tiedä, miten sopii aivan pienelle. Mut sitä ostan muutaman purkin varastoon, jos ei imetys heti lähtiskään.
Naamakirjasta löydyn myös.

Vatsatauti perheessä helpottaa. 3/5 sairastanut. Itse oon pysynyt (vielä?) terveenä, vaikka monenlaisia sivuosumia oon siivonnut.

Alhambra+Napero rv 32+4

 
Suzyanne Mäkin tunnen kyllä itseni nuoremmaksi kuin olen :D Mä olen ikäni tehnyt töitä lasten parissa, että olen päässyt kyllä pulkkamäkeen ja leikkimään ihan tarpeeksi :D Mua luullaan kyllä järjestään nuoremmaksi. Olin vissiin 25-v, kun Turussa linja-autokuski kysyi kertalippua ostaessani, että aikuisten vai lasten lippu :LOL: Olisin muuten voinut ostaa lastenlipun, mutta ei pokka pitänyt ja kuskikin alkoi nauramaan :D
 
Iltoja

Huh mikä päivä. Neiti päätti ruveta kiljumaan 6 aikaan aamulla. Puoli 9 oli hänen neuvolansa. Ja nyt kiljunut koko illan... :headwall: tää mami on hiukan väsyny. (isukki töissä)

Neiti oli 11 kg 79cm ja pipo 49 ikää 1v1kk :D

Masussa riehutaan ja supistuksia satelee... :kieh:

Naamasta löydyn minäkin. Aktiivinen käyttäjä :whistle:

Raahaudun sohvalle neitikin hiljeni pari minsaa sitten. :)
 
Suzyanne
Sompio Sitä leikkimistä mekin miehen kanssa odotetaan jo innolla, hih mieskin viime viikolla "vähän" etuajassa osti kirppikseltä ison kasan leikkiautoja varastoon tulevaa poitsua varten, ja oli ihan tohkeissaan kun löysi samoja autoja millä itsekin oli lapsena leikkinyt. Illalla se niitä tuossa lattialla pyöritteli innoissaan. Mies on takuulla juuri niitä miehiä jotka ostaa pojalleen autoradan, ja sitten leikkii sillä suurimmaksi osaksi itse. :LOL: Itse taas olen ihan armoton huvipuistohullu, menen ihan sekaisin riemusta kun pääsen niihin härveleihin, ja tekisi mieli kirmailla laitteesta laitteeseen kuin lapset. Pitää joskus oikein hillitä itseään huvipuistoissa ja tivoleissa, kun muistaa, että ai niin, minähän olen vähän reilun kolmen vuoden päästä jo nelikymppinen, keski-ikäinen nainen... :whistle: :D
 
Suzyanne Meilläkin mies suunnitteli jo autoradan ostamista :LOL:
Mä olen itse tosi innokas lautapelien pelaaja. Olen saanut töissäkin lapset pelaamaan tosi paljon. Moni on ostanut kotiinkin samoja pelejä mitä kerhossa on :D
Miehen poika tykkää pelata tosi paljon ja välillä laitetaan sunnuntai-aamuna kello aikaisin soittamaan, että ehditään pelata Monopoli loppuun asti ennenkuin hän lähtee. Siinä kun kestää aina 2-3 h.
 
Aah, enää kolme päivää töitä jäljellä! Ja viikonloppu välissä. En malta odottaa. Tänään tuli töissä tosi huono olo iltapäivällä, luulin jo sen kammottavan vatsataudin iskevän. Onneksi tilanne rauhoittui. Närästystä kyllä piisaa taas pitkästä aikaa.. :kieh:

Onnea Villahousulle! Minulle tuli 3-kympin kriisi vasta, kun täytin 31 ja tajusin, että tuo kolmonen tulee nyt pysymään matkassa, kunnes muuttuu neloseksi. :eek:

Naamakirjassa pörrään oikeastaan joka päivä, eikä se varmaan mammaloman myötä tule vähenemään.

Mahankoskettelu on minusta vähän vaivaannuttavaa. Varsinkin, jos joku tekee sen kysymättä, kuten anoppi. Ystävien olen antanut tunnustella, mutta en mitenkään kyllä tarjottele sitä käpälöitäväksi. Eihän me normaalistikaan kosketella toistemme vatsoja. Kommentit masun koosta myös tuntuvat vaihtelevan, tänään taas joku ihmetteli pientä mahaani ja joku toinen taas on sitä mieltä, että on se iso. Mies ainakin :D Mutta keskikäyrällä mennään, joten eiköhän tuo keskikokoinen ole.

Huoh, nyt nukkumaan. Hyvää yötä ja kivaa viikonloppua kaikille!

PilkkuPantteri & Jyvä 33+3
 
Täällä kans vuotaa sitä vaaleanpunaruskehtavaalimaa ihan kunnolla. Aamusta supisteli kipeesti niinku aina ja nyt menkkamaista jomotusta. Suoraan sanottuna veetuttaa jos tää on nyt loppuaika tätä.
Muoks muoks heh turhaa tekstiä.. :D
lotto pantu vetämään :p
 

Yhteistyössä