TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Mamcelli En ole tumppuja kaupasta katsellut, mutta kirpparilla oli ainakin monessa pöydässä. Mutta en niin laittanut mieleeni merkkiä tms., kun mä olen itse kutomassa kesätumppuja. Mutta onko kevät-/kesävaatteet jo kaupoissa vai tulisiko niitä sitten vielä lähempänä kesää myyntiin :whistle:

Jasminille ei valitettavasti ole ratkaisua :hug:
 
sompio onko se ihan kirkasta verta mitä tulee?? oliko ne eilen ihan varmoja ettei ainakaan kohtu vuoda? kirkas verihän on aina vaarallisempaa kuin sellainen valkovuotoon sekoittunut. Tarkkaile tilannetta ja lähde heti takaisin päivystykseen jos vuoto yltyy tai soita !
 
Moikka

Jos nyt yrittäis uudelleen.Kokoajan joku tulee pyytää jotain,eikä äiti ehti lukee kunnolla.
Sompio: oiskohan se sisätutkimus ärsyttäny niitä limakalvoja. :heart:
Jasmin: Tuleeko sitä lorahtelua tms. ainoastaan pissalla käynnin jälkeen? Jos vain sillo ni jotenki tulee sellanen olo,että jos se vauvan pää painaa rakkoa ja kaikki pissa ei tulekkaan ulos ja kun nouset ni pää ei painakkaan enää ni tulee loput. Mutta kannattaa myös varmistaa ettei se ole lapsivettä. Jos lapsivesi tihkuu ni sitä taitaa tulle kyllä joka kerta ku nouset istumasta tai makaamasta seisomaan.

Tumppuja ohkaisia sellaisia tulee varmasti myyntiin keväämmällä. Niin missä se kevät viipyy.Eilen tuli lunta ja aamulla oli pakkasta -14. :eek: Itse olen pitäny vauvalla ihan alussa ennen ku on voinut kynsiä leikkaa ni ihan h&m:n ohuita sukkia. Jossain myydään niitä bodeja jossa on käännettävät hihan suut.

Ellen: Aivan ihana tuo vauvan korisänky keinujalaksilla.Mistä tilasit? Mä olen katsellu jenkeistä noita moses baskets ja mietin pitäiskö pyytää,että mies tuo mukanaan sellaisen ku menee toukokuussa sinne Las Vegasiin. En kyllä noita jalkoja läytäny jenkki sivuilta. Englantilaisilta sivuilta löytyi niitäkin hyvin. Kai mä silti käyn tänään ostaa sen juuttikehdon jonka saa kattoon roikkumaan. Onhan niissä jälleenmyynti arvo korkea ku kaikki pyytää 60-80e. :LOL: :whistle:

ja sanonpa tän taas kerran...mies on taas Hesassa töissä. Tulee kyllä onneksi ajoissa kotiin ku mulla on esikoisen asioissa palaveri klo15. Viime yönä taas teki koneella töitä myöhään.Kello 02 kävin pissalla ja silloin vielä se tuskaili jonku ongelman kanssa. Voi apua,odotan niin paljon miehen reilun viikon lomaa joka alkaa 2.4. Aion kyllä pitää huolen siitä,ettei se tee töitä vaikka kuinka olis ongelmia töissä!

voiku ihanaa,lapset leikkii tosi nätisti leikkihuoneessa.Rakentavat puupalikoista taloa. Kai mä voisin mennä hommiin pikku hiljaa. Vois mennä kokeilee kirpikseltä ostettuja verhoja makkariin.Makkarin verhoja lastenhuoneeseen jne.

nn rv 29+6
 
Olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta kirjoittamaan en ole oikein päässyt, kun olen saanut kivuliaat ja vuotavat peräpukamat vaivoikseni. :ashamed: Mutta nyt siis vähän jo helpottanut.

Jasminille mulla ainakin tulee siis ihan tota valkovuotoa ihan lorahtelemalla ja ennen joulua tutkittiinkin, ettei ole mitään tulehdusta tms. Mut siis ihan valkovuotoa. Kiva välillä kun tulee vaikka suihkusta ja ei ole kerennyt pukemaan, niin reisille lorahtelee sellaiset limat et ei kun takasin pesulle. :ashamed:

G Turvotusta mulla ollut ihan hitusen iltaisin.

Eemelin äidille ja Sompiolle ja muille joilla ollut supistuksia tai vuotoja :hug: Nyt toivotaan, että vauvat maltaisivat vielä odottaa muutaman viikon.

Mä haluaisin kuulla teiän mielipidettä tällaisesta. Olemme siis vaihtamassa asuntoa. Vaihtoehtoina olisi kerrostaloasunnot, joissa toisessa olisi hissi, mutta autopaikka tästä talosta aika kaukana ja jyrkän mäen alla, että autolta kävelyä talolle olisi ehkä noin 50m-100m ylämäkeen. Oon aika huono arvioimaan noit etäisyyksiä. Toinen vaihtoehto olisi kerrostalo, jossa ei olisi hissiä ja rappusia 1,5 kerrosta, mutta siis ei mäkeä ja sillee. Nyt siis mietin, että onko ihan tyhmää lapsiperheen muuttaa hissittömään taloon vaikka asunto olisikin aika kiva. Mehän siis nytkin asuntaan hissittömässä talossa, mut kolmannessa keroksessa ja kun tulee vaunujen kanssa sisälle ja jos jättää ne alas joutuu kipuamaan 3,5 kerrosta. Toisaalta ei tässä mikään kiire ole, kun tää meidän kämppä on edelleen myynnissä ja uutta ei osteta ennen kuin tää on mennyt kaupaksi. Mietiskelen tässä vain vaihtoehtoja.

Se tällä erää. Hyviä vointeja kaikille! :wave:

Hannapur 32+1
 
Aurinkoista kevättä!

Pitäsikö kirjoittaa useammin, jouduin tilaamaan käyttäjätunnuksen ja salasana spostiin kun ei muistanut niin ei muistanut? :ashamed:

Oma tilanne:
Sairaslomallahan olen jo kolmatta kuuta ja koko ajan rajoituksia lisää ( 7 lääkäriultraa takana).
Nyt kaks viikkoa sitten oli viimeinen ultra ja enää ei oteta, saa kuulemma syntyä jos syntyy.. nyt rv 33+6 (sanoi että rv34 on se raja) ja ultran tulos oli silloin 1-2mm kiinni enää, joo milliä, ei senttiä! Olen saanut 2 piikkiä kortisonia vauvan keuhkoihin. Että lepoa lepoa...

Tsemppiä kaikille joilla samoja ongelmia oli!

Ja voimia alhambra potilaiden kanssa.

Hankinnat on tehty tai oikeestaan melkein kaikki oli valmiina.

Epiduraalin sain ekassa ja se auttoi mutta taisi auttaa liikaakin kun en osannut ponnistaa oikein ja ottivat tytön ulos imukupilla, tässä raskaudessa en ehkä halua sitä... Ilokaasusta ei ollut apua ja ne aqua-rakkulat sattui kuin olisi silitysraudalla tökitty!!!!

Korviketta ostan valmiiksi, varuilta. Ja tutin saa jos haluaa:)

Tässä tämö epälooginen raapustukseni tällä kertaa.... Nyt lepoon.. Meillä kun ei ole kannettavaa jonka kanssa makoilla....

Kaikillle oikein ihania kevät päiviä!

JeAnKa ja Meloni 33+6

 
Nara Aina veri on ihan kirkasta. Sanoin sen eilenkin. Ei sekoitu valkovuotoon eikä ole tavallaan vanhan ruskehtavan veren näköistä. Eilen tutkimuksissa ei verta näkynyt missään ja kyllä se lääkäri sanoi, että ei mistään vuotaisi :| Mutta jostain se tulee :kieh:
Jätin neuvolaan soittopyynnön jo ehkä tunti sitten. Kun Taysissa sanoivat ohjeeksi, että neuvola seuraa ja sitten Taysiin jos runsastuu.

Nikunakun miehen pitää kyllä hieman hillitä työtahtia. Että jaksaa hoitaa kotia ja sinua :D Aika pitkää päivää ja viikkoa tuntuu tekevän.

Hannapur Mä ehkä muuttaisin hissilliseen taloon ennemmin. Kuinka paljon tarvitsette autoa vai liikutteko usein vaunujen kanssa esim. julkisilla? Jos joka kerta pitää autolla mennä ja esim. on ostokset yms. kannettava, niin onhan se rasite. Kun yksin liikkeellä ollessa ei voi käydä kippaamassa autosta tavaroita oven eteen ja sitten veisi auton parkkiin. Ja jos ei niitä vaunuja joka päivä tarvitse raahat rapuissa niin kai senkin sitten pärjäisi. Vaikea sanoa. Vai onko siellä alhaalla vaunuvarasto, mihin vaunut voi jättää?
 
Kissanminttu Jaa empä tiedä mistä minut oikein tunnsitaa valmennuksessa, ehkä pitää laittaa punainen neilikka napinläpeen :LOL: Ja tarrasukkia viellä teidän masuasukille.
Sompio Toivottavasti vuoto lakkaa :hug:
Puudutteista kyllä minulla on suunnitelmissa ottaa kaikki mahdolinen mikä tarjotaan. Tietysti kun on ensi synnyttäjä niin ei tiedä miten noita synnytyskipuja kestää. Voihan se olla että pelkällä ilokaasulla pärjään... Mutta jos yhtään tuntuu liian tukalalta niin kyllä minä sen epiduraalin otan.
Hankinnoista ostan siis pari pikku tuttia valmiiksi. En tiedä mikä on KOKSin ohjeistus tuossa tutti asiassa. Ja sitä korvikettakin ostan siis pari purkkia varalle niin ei miehen tarvitse lähteä heti ostamaan. Ja eilen huomasin että rintakumit on viellä ostamatta ja isoja terveyssiteitä täytyy myös sitten lähempänä ostaa.
Turvakaukalosta kaverilta ollaan saamassa merkkiä en juuri nyt muista. Siinä on se "telakka" systeemi. Mikä täytyy olla koska minun autoni takapenkin turvavyö ei riitä kaukalon ympärille. Miehen autossa kylläkin. Meillä kun on pakko olla kaksi autoa ihan työmatkojen takia ja mies kun tekee vuorotyötä niin joka tapauksessa äitiyslomalla tarvitsen autoa, että pääsen kauppaan ja neuvolaan yms. Varsinkin kun mies joutuu välillä käymään työn takia Vuosaaressa, Kuopiossa ja Lappeeenrannassa varsinkin kesäisin. Ja täältä meidän "kylältä" ei paljon bussilla pääse.

Tytti ja Papu 30+5
 
Voi luoja .. ei jaksa siivot voimat vaan loppu. Imurointia lepo moppausta lepo heh hiki virtaa.

Siis mikä Jeankalla on 1-2mm kiinni??? vai siis kohdunkaulaa on 1-2mm jäljellä vai?

Eikä sulla sompio ole mitään peräpukamiakaan kai sen nyt huomais jos toisesta reiästä sitä verta pukkaa :p

voi voimattomuus...minen jaksaa..onneks mies tulee auttamaan tän siivouksen kanssa plaah karvaa karvaa kissan karvaa argh tekis mieli vetää puliksi tuo yks karvakasa .. :kieh:
 
Joo siis lääkäri on sanonut että "ei ole mitään kohdunkaulakanavaa olemassa" minulla siis kun tehty ne loopit. Että nyt olis muutaman millin paikat siellä enää kiinni. Näin itsekin siinä ultrassa että vauvan pään luota alkaa "veenmuotoinen mustaaukko" eli on auki sieltä päästä jo..
Vaikea selittää mutta vuodelevossa ollaan.
 
Suzyanne
Sompiolle, kissinmintulle ja eemelin äidille jaksamisia vuotojen ja suppareiden kanssa. :hug:

Mamcelli samaa tumppujen puuttumista kaupoista tuskailin minäkin. Ihan käsittämätöntä suorastaan, kun tumputhan ovat käsittääkseni vastasyntyneelle aika oleelliset, koko ajan syntyy vauvoja, mistä ihmeestä kaikki hankkivat tumppunsa jos niitä ei juuri missään myydä. :headwall: Eilenkin ajoin ihan turhaan Itäkeskukseen, josta nyt olisi luullut löytyvän, mutta ei. :kieh: Etsin kaikista liikkeistä, joissa on vauvanvaatteita myynnissä. Jumbon Jesperissä oli pari vk sitten sellaisia aika isoja puuvillatumppuja, vähän isommille vauvoille tarkoitettuja, jos en muita löydä, niin käyn hakemassa joko ne, ja käytän käärittyinä, tai sitten käytän vastasyntyneiden sukkia tumppuina.

Korvikkeista varmaan minäkin hommaan varuilta purkillisen kotiin, mikä on teistä kokemusta omaavista paras merkki?

Tutteja on pari hommattu, mutta minäkin olen kuullut ettei niitä heti suositeltaisi. Ajattelin että katson ensin miten imetys lähtee sujumaan.

Äitiysavustus tuli vihdoin tänään tilille, jippii! Minähän tosiaan otin rahana, kun tuota vaatetta ja tarviketta on tullut saatua ja ostettua niin paljon. Päätös tuli alkuviikosta. Ei siinä mennytkään kuin 2 kuukautta.. |O Syynä tosiaan se, kun hakemukseni oli lojunut työpaikallani jonkun pöydällä kuutisen viikkoa.. luulen että papru oli hukkunut työnjohtajani kirjoituspöydälle, se on nimittäin ihan järkyn sekaisin, siellä on suoranaisia paperivuoria.. :headwall: Mutta pääasia että päätös tuli lopulta, ja se yllättikin minut iloisesti, sillä veroprosentin alennuksen, sekä liiton jäsenmaksusta äitiysloman ajaksi saadun vapautuksen johdosta nettotuloni pysyvät lähes samoina kuin työssä ollessani, vain noin 50-70 e vähemmän. =)

Hannapur minä ehkä valitsisin hissittömän talon, kun asunto ei sentään kovin ylhäällä ole, ja parkkipaikka on lähempänä. Meidän talossa on hissi, hih pakko ollakin kun on 18 kerrosta.. :D Aiemmin meidän parkkipaikka oli noin 150 m päässä, tosin parkkihallissa, mutta pitkä matka se olisi vauvan ja ostosten kanssa. Parkkipaikkoja joutuu täällä jonottamaan kauan, mutta mies sai puhuttua meille jonon ohi paikan ihan ulko-oven läheltä, ihan tuleva vaavin ansiosta sen saimme. :whistle:

Tänään pitäisi lähteä siskon kanssa Kauppakeskus Selloon, ja sieltä suoraan vielä bänditreeneihin. Vähän jännittää miten ihmeessä jaksan niin kauan olla liikkeellä, kun eilenkin piti tunnin Itiksessä ravaamisen jälkeen päästä lepäämään, kun alkoi suppailla ja väsyttää kovasti. No, täytyy välttää liikaa kävelyä, ja istua kahvilassa juoruamassa senkin edestä. Se kyllä multa ja siskolta onnistuu , koska olemme varsinaisia moottoriturpia kumpikin. :LOL:
 
Nara Mun peräpukamat voi hyvin tällä hetkellä :heart: Ja se veri tulee juuri samaan paikkaan, mihin tulee valkovuotokin, että kyllä se emättimestä tulee, ei peräaukosta. Olen sitä jo miettinyt ja analysoinut :D

JeAnka on kuitenkin jo onneksi hyvillä viikoilla :heart: Mutta lepoa vain riittävästi kuten itsekin sanoit.
 
Onpa JeAnkalla tilanne pitkälle edennyt. :eek: Teilläkin noin nopsaan maailmaan haluava vaavi !

Mulla ainakin noi kontrollit on vaan pahentaneet suppareita. :ashamed: Onneksi nyt ei enää kontrolloida kaiketi ennen rv 36 ellei tilanne muutu kipeemmäksi tai synnytys ala ittestään ennen sitä.

Sompiolle jaksamista epämääräisen vuodon kanssa.. Kuulostaa kyllä erikoiselta ettei syytä löytynyt.

Tänään saavutettiin maaginen 32 viikon poksunta. :heart:



kissinminttu & pipsu
 
Tervehdys.

itse olen sitä mieltä että hissittömään taloon ei kannata ikinä muuttaa lapsien kanssa. Me tällä hetkellä asumme hissittömässä talossa ja on tuonut vaikeuksia kun en jaksa neitiä kantaa tämän masuasukin kanssa ylös... :LOL:

Mutta jos piha on mäkinen on siinäkin omat riskinsä... talvella liukas ja kauhea vahtiminen lapsista ettei ne kieri mäkeä alas... tai pahempaa talvella laske pulkan kanssa mäkeä alas autojen sekaan...

Eli se mäetön olis mun kanta! :D

Oma olo ei ole mikään mainio. En ole kipeä enkä ole syönyt mitään sopimatonta silti saan juosta vessassa jatkuvasti kakkalla. :ashamed:

Viimeksi kun odotin tämä enteili vesien menoa samana päivänä... ei kiva... viikkoja vasta 33+1 :/
 
Sompio: Hyvä että pääsit näytille ja nuppu vaikutti hyvävointiselta :heart:
Varmaan ne supistukset mitä ei tunne ei ole vaarallisia, vaan enemmänkin niitä harjoitussupistuksia. Avaavat useimmiten taitaa olla vähän kivuliaampia tai ainakin sen verran tuntuvia että ne supistuksiksi tunnistaa vaikkei kamalan kipeää tekisikään.

ELLEN77: VOi miten suloinen peti teidän pienelle tulossa, ihana! :D

Turvotukseen ei mulla ainakaan vesi tunnu auttavan mitään :/ Juon monta litraa päivässä mutta silti vaan näyttää turvotusta olevan.

alhambralle ja perheelle voimia ja pikaista paranemista :hug:

Tumpuista vielä, ne H&M:n olivat ainakin melkoisen ohutta puuvillakangasta niin ei kesävauvallakaan hiostaneet. Sellaisia on talvivauvallakin kiva pitää sisällä. Jos en ihan väärin muista niin niitä on ollut pitkin vuotta H&M:n liikkeessä myynnissä, nettikaupassa en nähnyt.
Oon huomenna sinne menossa niin voin samalla vilkaista.


JeAnKa
: Huh, onneksi olet päässyt kuitenkin jo näille viikoille yhtenä kappaleena :hug: Toivotaan että pikkuinen viihtyy yksiössään vielä muutaman viikon ainakin niin ehtii keuhkotkin vielä kypsyä.

 
Pauzi

Mä kans käyn kyllä päivittäin teidän jutut lukemassa, mut jotenkin tuntuu että jos alan jotain kirjoittelemaan niin koko ajan on jompi kumpi muksuista tossa kyselemässä tai pyytämässä jotain. Joten aika harvakseltaan tulee kirjoteltua.

Nyt sit vähän suoraan omaa napaa....
Mulla on nyt noi sokerit alkanu nouseen, kotimittauksessa oon siis ollu rv 15 lähtien. Ja nyt on sit parina viikkona noi paastot ollu yli 6, ja kerran oli aamupalan jälkeinen arvo jopa yli 8 :$ Ja kukaan ei taas voi kertoo et mitä voisin asialle tehdä, äsken soitin neuvolaan ja oma täti lomalla niin laitto vaan lähetteen äitipolille, eikä sanonu muuta koko asiaan kun yritin kysellä kunnon ruokaohjeita. Että kiitti vaan sille sijaiselle. En oikein googlettamallakaan löytänyt mitään, eli jos joku tietää jonkun hyvän sivuston niin laittakaa linkkiä.
Mua pelottaa jo valmiiks et millaset huudot siellä äitipolilla taas kaikesta saan. Viime raskaudessa ne jo sano et "sun ei kyllä olis hyvä tehdä enää lapsia jos et saa tota painoo pudotettua", ja enhän mä mitään kerenny pudottaa kun samantien kun lopetin imetyksen niin tulinkin uudestaan raskaaksi. Ei ollu suunniteltu juttu, mut tuli nyt kuitenkin. Joten sanomistahan siitä taas tulee. Tosin mulla ei paino ole noussut yhtään tässä raskaudessa, painan edelleen muutaman sata grammaa vähemmän kun silloin kun tulin raskaaksi. Et jos nyt jotain armoo sais edes sen takia, ei tää helppoo ole ollut pitää tässäkään....

Mulla ei juuri mitään turvotuksia ole ollut, ainoo et jos jostain syystä juo vähemmän kun yleensä, niin sillon saattaa olla.

Vauvalle en ole mitään vielä ostanut, kaikki melkein on jo, ja ne tuttipullot, tutit, korvikepurkki yms. ajattelin ostaa sit ens kuussa.

Jotenkin tuntuu olevan niin kaukana vielä vauvan syntymä, etten oikein osaa alkaa vielä laitella tavaroita valmiiksi. Varmaan tossa parin viikon päästä alan pesemään vaatetta ja laittelemaan niitä valmiiksi.
Muuten meillä menee ihan hyvin, ei mitään kovin pahoja vaivoja ole tässä odotuksessa vielä ollut.

Tsemppiä teille joilla ennen aikaisen synnytyksen uhka, ja voimia kaikille sairastaville!!! Toivotaan että vauvat pysyy masussa kaikilla mahd. pitkään, vaikka veikkaan että parin kolmen viikon päästä saattaa jo ensimmäiset toukokuiset syntyäkin.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Pauzi ja Lilli 33+0 POKS
 
Suzyanne
Siksakkia ei ollut ainakaan eilen Itiksen Henkkamaukalla tumppuja, eikä viime viikollakaan toisessa liikkeessä, kolmesta olen etsinyt muttei ole, puuvillaisia myssyjä ja sukkia vaan. :(
 
siis pakko käydä avautumassa.voi apua tota sotkua minkä 3 pientä saa aikaan.kaikki lelut lattialla kahdessa huoneessa. toisesta oli sängystä otettu peitot ja tyynyt lattialle. arg...mul menee hermo.nyt komensin kyllä lapset itse siivoomaan.
 
Pauzille :hug: En osaa kyllä auttaa sokeriasioissa :ashamed: Jos olet omasta mielestäsi syönyt ok, niin laita ylös mitä syöt ja moneltako niin on sitten äippäpolille näyttää, että et asialle itse voi mitään. Vai pidetäänkö ruokapäiväkirjaa joka tapauksessa :whistle:

Odotin neuvolan soittoaikaa kuin kuuta nousevaa ja sitten siellä oli tiedote, että tänään ei ole soittoaikana ketään paikalla :kieh: Soitin jo Taysiin ja käsikivät vieläkin seurata verentuloa. Sanoivat, että olisi lisääntynyt koska eilisestä tutkimisesta olisi ärtynyt. Mutta jos lisääntyy kunnolla tai tulee kipuja, niin takaisin Taysiin. Ja jos ei lopu, niin maanantaina käski tulla. Pitkä aika odottaa :|

Nyt täytyy saada ajatukset johonkin muualle ja lopettaa tämä omanapainen valivali-osasto, kun en asialle nyt mitään mahda.
 
Aurinko paistaa ulkona niin ei jaksa keskittyä kirjoittamaan joten merkkaan vaan taas mihin luin kun te olette niiiin aktiivisia täällä! :D
Kaikille hätäisille vauvvoille tarrasukkia täältäkin että pari viikkoa edes vielä odottaisivat. :heart:

Jonz&Tessu 35+1
 
Neuvolakuulumisia =)

Kaikki oli hyvin!

Pissa puhdas
RR 132/87
Sf-mitta 32cm, yläkäyrällä
Paino reilu -1100g/vko, eli kolmen viikon takasesta neuvolasta -3,5kg. Nyt ollaan 2kg alle lähtöpainon!!
Sykeestä sano tällä kertaa, että on tyttösyke, edellisellä kerralla oli pojan :D
Raivotarjonnassa terkan mielestä oli.

Viimeinen lääkärineuvola olis sitten 2,5 viikon päästä, silloin ainakin saadaan varmuus tarjontaan kun sillon ultrataan.

Nyt tuli vaan omaa napaa, mutta voimia ja :hug: suppareitten kanssa kärvisteleville koittakaahan pitää vauvanne vielä masuissa :)

Hyvä, että Sompion lääkärireissulla ei ilmennyt mitään vakavampaa! Toivotaan, että vuotokin jo loppuisi.

Pauzille :hug:

villahousu & Sulo 33+0 POKS :heart:
 
Merkkailen minakin vaan nopeasti...

Itse ostin tumput H&M:lta just viime viikolla. Yhdet vain tuli ostettua, en tieda miksen ottanut enempaa kun eihan ne maksaneetkaan mitaan...

Tanaan sitten se ultra iltapaivalla. Ihan innoissani odotan :).
 
Pauzi; vaaleavilja pois, vaalea pasta/riisi pois tilalle tumma pari pientä peruna korkeintaan kaikki mehut veke myös tuoremehut. Hedelmiä korkeintaan 3 päivässä. Jugurteista sokerittomat ja rasvattomat. Säännölliset ruokailurytmit ruokaa lautasmallin mukaan. Maitoa pieni lasillinen kerralla.
Mulla alko oleen paastot kokoajan yli 6 ja ruokailun jälkeiset oli pahimillaan lähemmäs 17 nyt insuliinillä ok! Illalla voi syödä vaikka ilta 22 ruisleipää jotta ei tule liian pitkää väliä aamupalaan. Ruisleipää kannattaa vääntää niin paljon kuin maha sietää.
 
Pauzi
Pauzille :hug: En osaa kyllä auttaa sokeriasioissa :ashamed: Jos olet omasta mielestäsi syönyt ok, niin laita ylös mitä syöt ja moneltako niin on sitten äippäpolille näyttää, että et asialle itse voi mitään. Vai pidetäänkö ruokapäiväkirjaa joka tapauksessa :whistle:
No mä kysyin et pitäskö mun pitää ruokapäiväkirjaa tms. niin sijainen sano et ei tarvii. Normaali terveellinen ruokavalio. Niin, no joo. Kyllä me syödään tavallista kotiruokaa, en käytä mitenkään ihmeellisesti rasvaa tms., kasviksia on joka aterialla, yleensä syön tummaa leipää. Ainoa mikä ei ole terveellistä, niin juodaan kevyt maitoa. Mä en tykkää rasvattomasta, en jois sit ollenkaan.
Kyllähän mäkin välillä herkuttelen, saatan jonain iltana syödä pienen palan jäätelöä tai joskus pizzan tai hampurilaisaterian. Mut en mä usko et se nyt noihin sokereihin niin kauheesti vaikuttaa, ei se ainakaan painonnousuna oo tässä raskaudessa näkyny. Ja kun en mä sitä joka päivä tee. Jos alan liian kireelle dietille, niin se mässääminen lähtee jossain kohassa käsistä, tiedän sen kokemuksesta. Mulla on ainakin lauantai sellainen päivä milloin saan vähän herkutella. Se on meidän muksuilla karkkipävänä.
 
pauzi: itse omasta viime raskauden kokemuksesta kerron että sokerit nousi vähän ( ei liikaa) maidosta koska siinä on maitosokeria, hedelmistä koska siinä on hedelmä sokeria.Juureksissakin on jonkin verran sokeria. Puuro oli ihan kiellettyjen listalla,siitä vasta nousikin sokerit ja se vaikutti paasto arvoon. Riisi ja makaroonit piti vaihtaa täysjyvään jne.

Kissinminttu: Mulla tuntu ne supistukset tuolla ihan häpyluun yllä sellaisena menkkamaisena jomotuksena joka tuli ja lähti pois. Ei sattuneet kamalasti mutta tuntui. Ja niitä tuli säännöllisesti muutaman minuutin välein. Mutta ne loppu onneksi illalla. Mun käynnistetyissä synnytyksissä on alkanu samallalailla laimeesti tuntuu aina sillo tällö menkkajomotusta ja sitte onki alkanu kunnon supistukset joista ei ole voinut erehtyä.

Mulla on ihan kamala olo. Olen väsynyt tähän yh elämään.Onneks miehellä on kohta se loma. Tänään on tuntunu jotenki tosi ahdistavalle,kunnes hetki sitten tajusin,että pakko johtua siitä ku klo15 on esikoisen palaveri ja näen sillä exän. Ahdistaa mennä samaan tilaan sen kanssa.
Sen jälkeen haenki Jasminin ja mennään jonnekin viettää omaa aikaa.Tuntuu vaan ettei täällä kaupungissa ole mitään ja kaupat menee niin aikasin kiinni. Jasmin hypätäänkö autoon ja karataan Pirkkalaan, Tampereelle vai jopa ideaparkkiin. ;)
mut kai mun pitää alkaa valmistelee sinne palaveriin lähtöä.

 
:wave:

Kiitos kommenteista mun vuotopulmaan. Tosiaan sitä ei tuu kuin silloin tällöin pissalla käynnin jälkeen. Ei aavistustakaan oisko pissaa/valkovuotoa/mitä lie. Piti neuvolassa siitä sanoa mut enhän mä muistanut kun siitä oli silloin jo viikko kun viimeksi sitä valui. Tietenkin sit eilen taas tuli :|

Voimia ja jaksamista sekä tarrasukkia kaikille tasapuolisesti, koitetaan nyt sinnitellä, jokainen päivä on lähemmäs entistä parempaa lopputulosta! :hug:


Kävimme tänään koeajamassa yhtä katumaasturia mutta emme oikein olleet tyytyväisiä. Harmittaa kun tuli vaihdettua Jeeppi tuossa muutama vuosi sitten, kun on tottunut korkeaan autoon niin tuo farmari tuntuu kuin kuoppaan istuisi. :D


Kiva päästä nikunakun kanssa kiertään kauppoja!

Jasmin ja aarre 34+5 :heart:
 

Yhteistyössä