Puudutusta minäkin olen miettinyt jo. Viimeksi sain petidiini-piikkejä mutta niistä ei ollut mitään apua kipuihin, tuli vain kamalan paha olo ja oksennus, kerran pyörryinkin! Ja ihan kuin olisin ollut jossain kamalassa humalassa tai tokkurassa.
Sitten kun saliin asti pääsin niin sain heti epiduraalin joka vei kivut kokonaan, ah se oli ihana tunne! Mutta sitten vaikutus loppui kuin seinään jonkun aikaa ennen ponnistusvaihetta enkä sitä toista annosta enää saanut.
Valmennuksessa terkkari sanoi ettei yleensä uudelleensynnyttäjälle anneta epiduraalia vaan spinaali, mietityttää että onko se yhtä hyvä...
Ilokaasusta tuli kamalan paha olo ja oksennus, ei oikein mieli tee tällä kertaa sitä edes kokeilla :x
Limatulpasta meni ensimmäinen osa maanantaina, sitten sitä tuli parina päivänä. Vauva syntyi seuraavana lauantaina. Tosiaan vaihtelee tunneista viikkoihin minkä aikaa menee vielä synnytykseen että eipä kai siitä voi paljon ennustaa.
Tytti83: Minusta tuntuu ihan samalta, että yli la:n mennään ja käynnistykseen joudutaan
Varmaan se tunne tulee mulle siitä kun esikoisenkin kohdalla kävi niin. En jotenkin osaa ajatella että synnytys käynnistyisi itsestään, ainakaan ennen la:a B)
Mutta ihan niin kuin
syli täynnä kultaa kirjoitti, sitten voi yllättyä positiivisesti jos vauva syntyisikin ilman käynnistelyjä. Tuo että terkkarit ja lääkärit oli "ihan varmoja" että vauva syntyy pari-kolme viikkoa ennen la:a ei tosiaan auttanut oloa yhtään. Meni niin metsään niiden arviot että siksi olenkin päättänyt tällä kertaa olla ottamatta niitä niin todesta kuin viimeksi.
Sitä vaan ensisynnyttäjänä kuvitteli että kyllä ne monen vuosikymmenen kokemuksella tietää :xmas:
Hienoa
Sompio että sait lääkäriajan :hug:
MayaXs: Onko vesisynnytys siellä ihan yleinen juttu, joka sallitaan joka sairaalassa? Mä haaveilin ennen esikoista siitä, mutta ei siinä sairaalassa olla ollenkaan vesisynnytyksen kannalla. Kätilö selitti että heidän lastenlääkäreiden mielestä se on vauvalle vaarallinen ja tulehdusriski todella suuri. En päässyt edes ammeeseen kun oli yö ja kätilön mielestä ei ollut järkevää lähteä laskemaan vettä että saisin nukuttua
:xmas: Yritin sille selittää etten saa nukuttua kipujeni takia (olin valvonut jo useamman yön melkein kokonaan supistusten takia) mutta en oikein osannut arkana vaatia sinne ammeeseen pääsyä vaikka tiesin että se olisi varmaan helpottanutkin oloa.
Tuolla missä synnytän tämän toisen, ei pääse ammeeseen ollenkaan jos vedet menny kokonaan tai edes vähän.
Minusta tuntuu ettei masu ole kasvanut juuri ollenkaan. Onneksi huomenna neuvola niin saa jotain kuvaa mitä sf-mitta näyttää. Viimeksi kaksi viikkoa sitten lukema oli sama kuin sitä edellisessä neuvolassa 7 viikkoa taaksepäin, eli viidessä viikossa ei olis ollut kasvua yhtään :/ Mutta kun oli eri mittaaja niin voihan se vähän heittää.
Alkuperäinen kirjoittaja ELLEN77:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä on TENS-laite?
Googlella löytyi esim. tälläinen:
http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=1926&nimi=Omron+E4+TENS-hierontalaite