Pauzille nyt jaksamisia :hug: itsellä kaalinlehdet liiveissä helpotti esikoisen aikana oloa..
Ellen kyllä on söpö kaveri :heart:
Jasminille onnea rouviintumisesta! :flower:
Calmette-rokotuksesta: nla-täti kirjotti että ei suos. kyseli muutaman kysymuksen ja ei kuulema tarvi vastausten mukaan. mä olen epäluulonen kyllä, esikoiselle ei vaivoja rokotuksesta ja täällä päin ainakin paljon venäläisturisteja ym, maahanmuuttajia, että epäilyttää, vois olla rokotus mun mielestä paikallaan..?.?
Supistuskivuista: luomu-synnytyksen läpikäyneenä, jos pahin oli 10 synnytyksessä, ni nyt kipeimmät semmosta 4-5 luokkaa ja kylmä hiki puskee jo näistäkin, yöllä ei voi olla maaten, noustava sängyn reunalle itseään keinuttelemaan..., ne 1-3 asteen supparit, mitä mulla nyt päivittäin, tuntuu ehkä reilulta menkka-kivuilta...
Kahtia jakautuneet tunnelmat täällä, kun yöllä alkaa kipeesti supistaa, toisaalta miettii et jatkus nyt ja alkais tapahtumaan, sit toisaalta miettii et loppus kipu ja pääsis peiton alle nukkumaan, kun tietää että se on paaaljon, paljon kipeempi ku ne jatkuis ja synnytys käynnistyy.. mutta, ei oo ees nelikilosen luomu-synnytyksestä jääny traumoja ja hengissä on selvitty joten eiköhän tästäkin..
Käsien puutumista jossain määrin, enemmänkin toinen jalkapohja puuduksissa..
Onko muilla vauvan syke "hidastunut" tässä loppuajasta? tänään nla:ssa oli 135-137( ei liian hidas kuitenkaan) mutta kokoajan ollut 140-145 tasaisesti.. esikoisen nla-korttiin ei edes merkitty sykkeitä, joten en voi vertaillakaan..
(.) pissa oli puhdas, verenpaine hieman kohollaan, viikossa painonmuutos -200g, turvotus selvästi vähentynyt..
energiaa ois kuin pienessä kylässä, mut kaikki valmiina vauvaa varten ja siivouksen tarvettakaan ei kotona ole, kävelylenkkejä saa tehdä 2x päivässä, etten seinille hypi.. :ashamed:
38+3