TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

ONNEA pojasta Ellen :wave:


(.): Ipana venyttelee ahkerasti masussa jossa tosiaan käy tila hyvin ahtaaksi. Viimeaikoina lähes kaikki venytykset ym liikkeet on alkaneet sattua tai tuntua epämukavilta. Lantio tuntuu ekstrapainavalta, ihan kuin joku roikkuisi siinä ja vetäisi alaspäin... Supistelee ihan ahkerasti, en tiedä miten kohdunsuulla asiat on mutta kuitenkin.

Huomenna neuvola taas. Saa nähdä millaisia muutoksia sijainen saa merkintöihin. :p

Calmette-rokotusta ei täälläkään anneta kuin 'riskiryhmälle'. Lisämaitoa ei myöskään KOKSissa helpolla anneta, sitä saa ihan pyytämällä pyytää jos pystyy edes jonkin verran imettämään itse...
Kummit on lapselle valittu ja pyydetty. Nimet molemmille vaihtoehdoille myös päätetty. Joku muukin täällä puhui ns. nimen paljastamis -nimiäisistä ilman mitään sen suurempia seremonioita. Meille tällaiset suunnitteilla myös. Läheiset ja kummit kutsutaan paikalle, ja sitten kerrotaan nimi ja esitellään uusi tulokas. :)
Hätäkaste-paperiin ei laiteta nimeä. Meidän lasta ei kasteta kirkon seurakunnan jäseneksi. :snotty: Kasteen saa sitten vanhempana jos haluaa sellaisen ottaa. :) Lapsikaste on ihan höpönpöpön puppua. :whistle:

Minä veikkaan että Siksakkia hakee nyyttinsä seuraavaksi. :whistle: Mutta entäs nämä toukokuiset kaksosmasut? :D Ootte hyvin pitäneet vaavelit masuissanne!

*muoks* ainiin...! sellainen kysymys teille jotka supistelette kipeesti. ..että asteikolla 0-10 kuinka kipeitä teidän supparit on olleet? En nyt tarkoita synnytyssupistuksia.

kissinminttu & pipana 36+5
 
Käsien puutumista öisin on täälläkin :wave: Ennen raskautta oli jo sormien puutumista. Mutta nyt puutuu koko käsi :D Mulla kai joku hermo on pinteessä muutenkin, mistä tuo puutuminen johtuu. Äidillä on toinen käsi sen takia leikattu ja sisko jonottaa leikkaukseen tällä hetkellä. Sukuvika siis, joka varmaan vanhemmiten mullakin alkaa vaivaamaan enemmän :|

VAS:n imetyksestä Voihan kökkö. Kun mä just luulin meneväni imetysystävällisempään paikkaan kun valitsin VAS:n Taysin sijasta :| Mä olen kyllä kuullut kehuja, mutta ilmeisesti on siis myös huonoja kokemuksia paljon :(

Siitä rokotuksesta ei ole mitään kyselty. Ehkä huomenna, kun on neuvola.
 
Onnittelut Ellen77 :flower: :hug:

Neuvolassa käyty:
Painonmuutos ihan liikaa
Paineet 115/86
Pisu puhdas
Sf 35
Vauvan syke 135 ja liikkeet ++
Rt
Turvotus + ihan jumalattomasti on meinaan turvotusta..
Hb 116, eli nyt taas otetaan rautaa

Eli mukavasti vauva on lähtökuopissa,toki ei vielä laskeutunut kun sf mitta senkuin kasvaa =)

BV ja P 35+2
 
ONNEA Ellenille! :flower:

Kädet puutuu täälläkin öisin.. :wave:

Neukku kuulumiset:

Rv 38+3
sf 33 (32 oli 3viikkoa putkeen)
RR 122/87 (119/82)
Paino +250 (+1167)
Tarjotan Rt
syke 139
..ja pää on jo kuulemma ihan alhaalla..! Viikon päästä tas uudestaan..

Mekin ollaa nyt jo kummit valittu ja kahdelta jo kysytty.. mietin vaan kun toiset kummit on pariskunta ja sylikummillakin ois mies että monta kummia sitä saa oikein olla,kun haluaisin pyytää vielä yhtä ystävääni kummiksi niin sittenhän niitäolisi jo 5 !!?? :whistle:
 
Kättärillä käyty ja TULOS ON! Mä lähen ens viikolla synnyttämään. :D Torstaina 7.5 osastolle ja käynnistys. Mun piti tänään alunperin käydä vain ottamassa vauvan sydänkäyrää ja sitten selvis ettei mulle 7.5 varattua lekuria ollutkaan varattu niinpä hoitsu pukkas mut heti tänään lekurille kun mua edelleen pelotti se koko! Odottelin siinä että lekuri lopettaa luentonsa ja sitten pöydälle paikat ihan pehmeät kanavaa vajaa 2cm ja sormelle auki hyvä tilanne käynnistykselle. Vauva ei tosin paina kuin 3,2kg JEEEEEEEEEES!!!! eli ei tarvi pungertaa 4kg;sta. Nyt vaan sitten odotellaan käynnistystä helpottunein paniikin sekaisin tuntein. Oli muuten pissassa sokrutkin kahella plussalla ekaa kertaa. Oli kyllä tällä kertaa aivan mahta kätilö ja lekuri kun aiemmin parjasin niitäkin heh..enkä saanut edes sakkoja. :kieh:
 
Ellenille onnea :flower:

Täälläkin oltais niiin valmiita nyytin hakuun, mut ei taida mitkään konstit auttaa. Tuntuu, että mitä enemmän huhkii, sitä vähemmän on suppareita ja selkäkipuja. Ja vauhtia masussa riittää aivan samanlailla kuin ennenkin. Kaikki aikanaan....

viikuna ja toukka 39+1
 
Paljon onnea pojasta Ellen! Ja Narallakin alkaa elämä kirkastua ensi viikolla kummasti, onnea siitäkin!

Täällä jalat semisti turvoksissa ja kipeät. Pikkusuppareita tulee melko paljon ja alakerrassa aikamoista vihlontaa ja paineentunnetta. Josko tuo daami olisi pikkuhiljaa kiinnittynyt..?

Ostin huutiksesta Boobin imetyspaidan ja kävin hakemassa sen äsken. Myyjällä on aivan mahtava koti-/nettikauppa: www.niiloilo.fi. Itse olen ainakin niin heikkona noihin retrokuoseihin, että pakko varmaan tehdä vähän hankintoja sekä vaate- että vaippasektorissa. :saint:

Täällä sataa - ihanaa, kun pöly ja lika saa kyytiä!

PilkkuPantteri & Jyvä 38+0 PPPPOKS
 
Onpas hyvä että Nara sai noin hyviä uutisia tänään!! =)

Käden puutumisesta tuli mieleen että nyt hoksasin ettei tämän raskauden aikana ole ollut ongelmana jalan suonenveto, kun aikasemmissa raskauksissa heräsin vähän väliin järkyttäviin suonenveto kohtauksiin... :whistle: no, enpä minä niitä kaipaakkaan.. =)
 
:flower: Onnea ELLENille pojasta!! :flower:

Ja onnea naralle synnytyspäivän tietämisestä :)

Meillä terkka sano, että ne nimet pitää laittaa siihen esitietolomakkeeseen sen takia jos vauva jostain syystä joutuu lastenosastolle, niin on sitten joku nimi millä kutsua. Aikasemmin oon kyllä kuullu juurikin tuosta hätäkasteesta. Mutta niitä nimiähän saa vielä muuttaa.

Kummeja täälläkin ollaan mietitty. Ainakin miehen yhtä veljeä pyydetään ja hänen kihlattuaan jos tämä suostuu. Ja ehkä haluisin sit mun siskon ja sitten ehkä vielä miehen pikkusisko. Se on kyl just ihan super teiniangstissa, mutta ois varmasti tyytyväinen jos pyydetään :D

Meillä kastetaan pieni kesällä. Siinä onkin sit sovitteleminen jos halutaan kaikki saada paikalle. Siis ihan vaan molempien vanhemmat ja sisarukset. Mun porukka pääsee varmasti vielä aika helposti, mutta miehen perhe kun on vähän isompi, niin siinähän etitään yhteistä ajankohtaa... En aio siitä kyllä stressiä repiä, jos joku ei pääse niin sitten ei pääse.

Eilen käytiin vähän ostelemassa vauvajuttuja. Nyt on vihdoin se ammekin valmiina ja tänään ostin hoitoalustan ja itelle vähän liivisuojia. Ja mua harmittaa, kun haluisin yhden bodyn lindexiltä 50 senttisenä kotiutumisvaatteeks, mutta ei siel ollu enää niitä ihan pieniä. Nyt pitää värikoordinoida ihan uusiks :whistle: On se tärkeetä! :D

Jaahas, pesukone tuntuu olevan valmis -> pyykkejä ripustamaan ja sitten syömään.

ansku 35+6
 
Huoh kun on tylsää..esikoinen kipeenä, kuumetta 38 ja ei voida mihinkään lähteä eikä kukaan voi tulla kylään. Ja vauva ei vaan tajua yksiöstään lähteä liikkeelle :(


Thereanille piti sanoa onnittelut vauvan kääntymisestä! On se varmasti paljon helpompaa, vaikka ei mullakaan vielä ole kokemusta pääalaspäin synnytyksestä.

ELLENille mahtavan suuret onnittelut omasta nyytistä.Kateellisena täällä :)

Narallakin oli hyviä uutisia!Toivottavasti käynnistys sujuu jouhevasti.

(.)Mulla oli tosiaan ne protskut koholla, olivat soitelleet kun olin päiväunilla. Tiistaina pitäs mennä käymään, mutta en tiiä että neuvolaan vai ä-polille, kun mies oli vastannut puhelimeen kun olin esikoisen kanssa päiväunilla. No, soittelen maanantaina neuvolaan että mihin mennä, paitsi tietty toivon ettei todellakaan tarttis soitella vaan nyytti olis sylissä pian.

Pitää kai lähteä taas sauvakävelemään, vaikka tuntuu ettei mistään oo mitään apua. Suppareita ei vaan kertakaikkiaan ole. On tää jotenki vähän turhauttavaa. Muuten ei niinkään, mutta kun molempien vanhemmat olisivat apuna sunnuntaihin saakka, niin olisi itse saanut levättyä synnytyksen jälkeen, mutta eihän sille mitään mahda.

T.Beija ja maha rv 40+1
 
Pauzi

Onnea Ellenille pojasta, ja jos olen missannut jonkun muunkin vauvautumisen, niin onnea heillekin :flower:

Minä olen täällä itkenyt silmät päästäni tuon imetyksen vuoksi. Olisin niin toivonut että olisin edes tämän kolmannen saanut täysimetettyä, mutta nyt kun hän syntyikin niin pienillä viikoilla, niin pieni ei jaksa imeä tissistä tarpeeksi, vaan väsähtää. Ja nyt kun on annettu maitoa pullosta, paljaasta tissistä ja tissistä rintakumin kanssa, niin pieni on ihan hämmennyksissä että miten pitää mistäkin syödä. Ei osaa enää ottaa paljaasta rinnasta ollenkaan, ja kuminkin kanssa vaan siitä päästä. Ja sit ei rinta tyhjene kunnolla ja tissit on NIIN kipeenä että itkettää jo sekin :'( Kaiken lisäksi mulla on kuumetta, 37,3 astetta, ja olo aivan kauhea, ja mieskin on töissä. Yksin täällä kolmen muksun kanssa niin voi tsiisus että on voimat lopussa!!! Ja niin paha mieli tosta imetyksestä kun siitä ei tuu yhtään mitään!!!

Anteeksi tämä hormoonien sekainen itkukyynel-purkaus, johonkin pakko päästä kertomaan miten pahalta tuntuu!!

Voimia teille jotka olette väsyneet odotukseen tai joilla paikat kremppaa. Toivotaan että kaikki saisivat nyyttinsä terveinä ja hyvillä viikoilla!! Mukavaa että Naran ei tarvitse enää panikoida, vaan sait sovittua käynnistyksen!!!
 
Ihana vauva Ellen :heart:

Pauzi: Sen takia tämä pino on, että voi kertoa tänne huolia. Rahkakääreet auttaa rintoihin jos pakottaa ym. Toivottavasti pieni jaksaa ruveta imemään kunnolla.

pian 3x äippä: Toivotaan, että pian voin kertoa kumpia tuli.

Supistuksia tullu koko päivän, mutta ei kovin kipeitä. Ajoissa pitää kuulemma sairaalaan mennä, että saavat pidettyä sitte b.n paikoillaan. Ei viittis liian ajoissakaan mennä.

K&S 36+6 :heart: :heart:
 
Synnytystarinaa eli.....

Oltiin sunnuntaina 26 päivä kaverini lapsen synttäreillä ja aloin siellä miettimään tihkuuko lapsivettä vai vetistä valkovuotoa. Olimme Taysin vieressä, joten päätimme mennä näytille.

Testissä paljastui, että on lapsivettä ja käynnistys sovittiin seuraavaksi aamuksi. Nousin tutkimuspöydältä ylös ja siihen lorahtivat kaikki vedet (n.klo 18.45).
Lääkäri teki tutkimuksen ja totesi, että olin jo 4cm auki.... jotain ne ennakoivat supparit oli siis jo tehneet.

Supistuksia alkoi veden menon jälkeen tulemaan, joten lähetin miehen kotiin hakemaan tavaroitani ja viemään lasta hoitoon.
Kiva, kun en ollut pakannut sairaalakassia edes kokonaan valmiiksi, kun luulin että kyllä sitä sit lähtiessä kerkee pakkaan
:snotty:

Odottelin jumppapallon päällä miestä takaisin sairaalaan ja kun supistukset koveni lähdettiin synnytyssaliin n. klo 22.00. Sain ekana puudutteena kohdunkaulanpuudutteen, josta ei kyllä oikeastaan apua ollut. Laittokin oli aivan kamalaa. Se "neula" oli varmaan puoli metriä pitkä ja laitettiin molemmin puolin. Siihen verrattuna epiduraalin laitto oli kuin hyttysen pisto!!!!

Ehdotin kätilölle epiduraalia tai spinaalia, mutta ei jotenkaan lämmennyt ajatukselle.... Voin kyllä sanoa, että jos vielä joskus synnytän niin EN TODELLAKAAN tee sitä ilman epiduraalia!!!

Loppuvaiheessa sain vielä ponnistuksen ajaksi pudentaali puudutteen, mutta sekään ei kyllä mielestäni paljoa helpottanut (verrattuna edelliseen synnytykseen).
No kivuista huolimatta palkinto on loistava :heart:
Poika syntyi maanantaina 27.4 klo 00.47.

Synnytyksen kesto 4.20min, ponnistus 0.27min ja jälkeiset 0.19min. Ei repeämiä (jeeee)

Päästiin siis jo samana päivänä kotiin ja kätilö kävi tänään kotona tutkimassa lapsen. Kaikki mennyt hyvin. Poika syö ahkerasti tissiä (vaikkei maito vielä ole noussutkaan) ja parin päivän päästä mennään vielä Taysiin lääkärintarkistukseen.

Sori sekava sepustus (yhdellä kädellä kirjoittaminen on yllättävän vaikeeta) ja TSEMPPIÄ ODOTTAJILLE!!!!

t. Ellen ja poitsu 1,5 vrk
 
Yhtenä kappaleena täälläkin.

Ellenille paljon onnea. Niin suloinen pikkumies! :heart:

Pauzi meille perhevalmenuksessa neuvottiin, että jos rinnat kipeytyy ja tulehtuu ensiapuna ois kaalinlehdet rinnoille. Helpottaa kuulemma oloa ja jäiset puolukat ja myös rahka. Ootko soitellu neuvolaan tosta imetyksestä ja rinnoista. Meille kun ainakin painotettiin sitä, että jos on rintatulehdus niin silloin tarvii aina antibiootit. Mut haleja ja jaksamisia sulle! :hug:

Mä oon jotenkin ollu täysin saamaton eilen ja tänään. Viikonloppuna tuli vaik mitä tehtyä. Käytyä kaupungilla, kaverin lapsen synttäreitä vietettyä ja sunnuntaina siivottiin taas kämppä edustuskuntoon, kun oli asuntonäyttö ja itekin ehdittiin käymään parissa näytössä. Mut nyt en oo jaksanut/viitsinyt mitään tehdä. No ehkä huomenna...
Tosta asuntonäytöstä vielä. Meillä on mahdollinen ostaja tälle kämpälle, mutta hänen pitää saada omansa myytyä ensin. :| Toisen kerran kävi jo katsomassa ja haluaa vain tämän. Oli sanonut, että ei myy omaansa ellei saa tätä. Mut siis varmaan joudutaan odottelee tovi. Mut kiva et joku on kiinostunut.
Ens maanantaina mulla ois äippäpolilla se koko- ja synnytystapa-arvio. Tosi nopeesti tuli sieltä kutsu. Torstaina se osaamaton lääkäri laitto lähetteen, niin eilen tuli jo kutsu postissa.
Mun pitäis varmaan mennä kuorimaan pottuja, että sais tehtyä jauhelihasoppaa. Mies ollu koko päivän auttamassa mun veljee remontissa ja lupasin jotain ruokaa tehdä. Ens viikolla miehellä alkaakin omat työt, kun koko talven ollu työttömänä. Mut joo palaillaan.

Hannapur 36+6
 
onnea ellen!
aivan ihana tuo kuva teidän pojasta :heart:

tänään siis oli äippälopilla käynti, koonksi arvioitiin masu asukilla jo yli 3 kiloa
sunnitteltuun sektioon varattiin aika 11.5. että silloin viimestään pääsen eroon näistä kivuista..
koko alapää on ollut ihan tulessa koko päivän tänäänkin. liitoskipuja ja suppareita vuoron perään. lääkäri käski vain ottaa särkylääkettä. ..
no toisaalta toivo että olisi tän vajaan 2 viikkoa viellä masussa niin on aikankin varmasti valmis! toisaalta en jaksa enää päivääkään näitä kipuja..

nyt saunaan :wave:
 
Onnea kaikille vauvan jo maailmaan saaneille! :)

Taas omaan napaa: Itsellä ensi viikolla käynnistys edessä, jos ei pikkuihminen ennen sitä suostu tulemaan ite... painoarvio nyt 3,9kg niin ei anneta yhtään yli lasketunajan mennä..
Tänään oli neuvola ja meinasin saada hermarin sen tytsyn kanssa... oli vain pelkkä opiskelija vastaanottamassa. Sit se alkoi kuuntelee sydänääniä ja ei saanut niitä kuuluu, tokasipa sitten ääneen miettiä että onkohan vauva hengissä... luojan kiitos, että vauva oli koko aamun potkinut niin en sydänkohtausta saanut.. onneks se sit toisella laitteella sai ne kuulumaan... mut meni kyllä päivä pilalle!! Aion kyllä mainita omalle terkkarille seuraavalla kerralla, että opettakaa jumalauta asiakkaiden kanssa keskustelemaan ne oppilaat ennen kun yksin jätätte ne...

 
Naralle ja Karkille Tsemmpiä käynnistyksiin. Toivottavasti lähtee hyvin liikkeelle.
Kyllä oli todella tökerö harjoittelija Karkilla :hug:
Vallan suloinen poitsu ELLEN!!! :heart:
Pauzi sitä vartenhan tämä palsta on että voi omia tuntemuksia purkaa. :hug:
Sanuliinille myös tsemmpiä sektioon. Saanko kysyä miksi sulla on sektio edessä? Ei ole pakko vastata.
(.) Tänäänkään en saannut mitään aikaseksi. Sohvalla olen makoillut melkein koko päivän koneen kanssa. Taisi olla minulle liikaa tuo viikonlopun touhuaminen. Saimpahan ainakin yhden koneellisen pyykkiä pestyä.
 
Söpö poika Ellenillä :heart:

Kättäri käynniltä asti supisteli nyt tais loppua alko jo siinä käyrillä mahaa kiristeleen. Vauva on kyllä sen verran ylhäällä vielä ja kohdunkaula suu mikä lie kans ylhäällä että tuskin itekseen tulee. Viimeksi kun käynnistettiin oli paikat täysin epäkypsät ja käynnistelyt kesti 4pvä välissä yks välipäivä. Nyt voi saada käynnistyksen vaikka kalvot puhkomalla jos paikat tarpeeksi kypsät ettei varmaan mene niin montaa päivää. Viime viikolla oli vielä kanava täyspitkä eikä sisäsuu yhtään auki nyt onkin sitten auennut ja lyhentynyt kanavakin toivottavasti ens viikolla enempi.
Karkille ja Sannuliinille kans tsempit tuleviin koitoksiin!
Itsellä kyllä tuli niin helpottunut olo kun ei tarvitse enää miettiä ja vatvoa asioita, eikä varsinkaan pelätä sitä kokoa kun kaks kertaa peräkkäin suht pieneksi todettu. Kätilökin rohkaisi heti kättelyssä pyytämään vaan spinaalia :LOL: kun sanoin että se pelottaa ettei ehdi saada mitään tai ihan viime tingassa niinku viimeksi.

Pauzille sille ei vaan voi mitään jossei imetys onnistu varmasti harmittaa :hug: mutta ei kannata kyllä itseään siitä syyllistää. Parhaasi olet varmasti tehnyt.
 
Ellenin prinssi on ihana :heart: Nopeasti meni synnytys ja kotiinpääsy =)

Pauzille tsemppiä imetyksen ja vauva-arjen kanssa :hug: Älä tosiaan syyllistä itseäsi. Jääkö miehesi isyyslomalle eli onko apuja sieltä suunalta tulossa muiden lasten hoitoon, että saisit keskittyä enemmän uuteen tulokkaaseen?
 
Onnea tuhannesti ellenin perheelle!! :flower: Ihana poika! :heart:


Täällä hampaat irvessä kirjoitan kipeiden supistusten välissä :'(

Oli pakko päästä kertomaan että minäkin tänään sitten rouviinnuin =) :heart:
Häitä juhlitaan sitten ristiäisten yhteydessä!

Neuvolan täti käski tänään käydessämme harrastamaan kävelyä ja seksiä paljon ettei tarvitse enää ensi viikolla tulla joten otimme neuvosta vaarin ja vietimme hääyön päivällä maistraatista tullessamme kun mies lähti yöksi töihin :D
Todella tehokasta, täytyy sanoa, on koko illan supistellut ja nyt piti jo ottaa panadolia pahimpaan tuskaan :'( Milloinhan tästä lähdetään kun suolikin on nyt tyhjennetty tunnin sisään kolmesti ja äsken pissalla käydessäni pikkuhousunsuojassa oli verta kera valkovuodon :eek: Alkoi jo vähän kaduttaa supistusten kovetessa ja miehelle sanoinkin ennen hänen lähtöään etten taida sittenkään haluta synnyttää kun se tuleva kipu on kuitenkin niin paljon kovempaa kuin tämä! :/


Poistun kärvistelemään, ei pysty edes kenellekkään kommentoimaan kun on omassa tuskassa ajatukset :ashamed:

Pärjäillään!

Jasmin ja aarre 39+3 :heart:
 
Huomenta :wave:

En ole vieläkään saanut luettua kaikkia sivuja mitä oli sairaalassa olon aikana tullut, joten päivitykset viipyy :ashamed: Anteeksi :heart: Kauan ei viitsi koneella olla kun nyt kun saa olla kotona haluis vaan olla esikoisen ja miehen kanssa. Eikä oikein jaksakaan, se paha olo vaivaa vieläkin. Pitäis vain lepäillä enimmäkseen ja sitten on noita kaikkia käyntejä, tänään labra, huomenna äitipolille jne.
Toivon vaan että jatkettais synnytyksen käynnistelyjä (ja että nyt jo käynnistyiskin), tää olo ei tosiaan ole enää mikään loistava ja olis kiva päästä tuosta verenpainelääkityksestäkin eroon!

Esikoista odottaessa siitä kun sain ensimmäisen käynnistystabletin meni vajaa 3vrk vauvan syntymään. Nyt lähtötilanne ei ollut ihan niin kypsä ja viikkojakin oli silloin jo 40+.

Se voi kyllä olla että ottavat mut taas huomenna osastolle. Siitä tulikin mieleen että
HALUAISIKO/VOISIKO JOKU TOINEN TEHDÄ TOUKOKUULLE UUDEN PINON?
Se olis aivan huippujuttu, olisin todella todella kiitollinen :heart:
Mulla nuo päivittämiset kestää kuitenkin, ja pianhan niitä alkaa tulla enemmänkin kun aletaan poksua :)

Se etusivun lista on helppo kopioida kun painaa siitä viestin lopussa olevasta "lainaa" ja sitten vaan liittää sen ilman koodeja omaan tekstiin. Ei tarvii kaikkea alusta asti alkaa kirjoittaa ellei halua :)

Onnittelut vauvan saaneille :flower:


Siksakkia 38+5
 

Yhteistyössä