TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Meillä on tulossa myös ristiäiset+vihkiminen samana päivänä. Ajateltiin heinäkuuta, mutta eräs pappi, joka halutaan on lomalla juhannuksesta alkaen, niin jouduttiin aikaistamaan sitä kesäkuulle. Nyt pelottaakin jos menee paljon yli lasketun ajan, niin tuleeko juhlat turhan aikaisin. 13.6. on meidän päivä, joten vauva on varmaan reilun kuukauden vanha silloin. (riippuu tietty millon päättää syntyä!)

Ensin ei meinattu kertoa vihkimisestä muille, mutta nyt on päädytty siihen että ihmiset saa tietää. Nyt viime päivinä ollaan kerrottu vanhemmille ja joillekkin tutuille jotka on tulossa vieraiksi. Muutenkin tulee kyllä pienet juhlat, joten esim omat lapsuudenkaverini ei ole vieraiden joukossa. Enkä aio niillle ilmotella näistä aikeista, koska ne haluu mun ja miehen häihin ehdottomasti ja ei sulata salaa avioitumista! :LOL: Yks kaveri meni maistraatissa vihille syksyllä, salaa, 2 todistajan läsnäollessa, ja sen takia me ei saada kuulemma salaa mennä naimisiin, heh!!
 
Heippa! Täällä alkaa raskaus tuntua nyt (vihdoin?) oikeasti raskaalta. vauva lienee tehnyt vihdoin tietään alaspäin ja kävely muuttui lyllerrykseksi yhdessä yössä. Jalta ovat myös ihan poikki ja vähän turvoksissa. Tänään en enää pysty tästä sohvalta liikkumaan muualle kuin vessaan ja makkariin. :kieh: Aamulla sentään jaksoin raahautua vielä koiran kanssa kunnon lenkille.

Jospä nämä "oireet" nyt viittaisivat siihen, että joskus saisin pikku käärön syliin asti (kärsimätön, minäkö?). Viime yönä oli myös tosi kovaa möyrintää ja aika paljon suppareita, joten unta tuli aika vähän. Jännittävää!

Me pidetään nimiäiset lähisukulaisille (meidän molempien vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat sekä kummit) ja sitten varmaan hyville kavereille vielä juhlat erikseen. Tosin toivon, että niihin voisi liittää myös tupaantuliaiset - haluaisin NIIN kovasti päästä isompaan asuntoon tai peräti ihan omaan taloon.

Viikonlopun babyshower oli tosi kiva. Ystävät tekivät veikkaukset syntymäpäivästä ja tietysti saatiin paljon söpöjä lahjoja :heart:

Kivaa viikkoa kaikille, ihan pian on toukokuu!

PilkkuPantteri & Jyvä 37+6
 
Minkä takia sut sektioidaan anuanuua ? tosi ajoissa kyllä joissain sairaaloissa sovitaan sektioista tai käynnistyksistä ei täällä vaan. Viimiseen asti saa pelätä mitä tulee tapahtumaan ja MILLON??!!! itsellä yks sovittu sektio aiemmista raskauksista sekin sovittiin laskettuna heh...
Huomenna taas kättärille käyrille...kiva ajella sinne asti yhen KTG:n takia.
 
Suzyanne
under, mulla vaavi on kyllä laskeutunut, muistaakseni vkolla 36 laskeutui, mutta kiinnittynyt ei ollut ainakaan vielä viime perjantaina, jolloin oli sentään jo 38+2. En tiedä voiko tuosta sentään mitään päätellä, mutta itse vaan luulen että yli tulee menemään.

Pauzin pikkuprinssin kuva olisi tosiaan kiva jossain vaiheessa nähdä!! :heart: Hyvä että huomasit viedä pojan näytille. Ihme toimintaa sairalalta kyllä.. :/ Hienoa että kaikki kuitenkin hyvin! :flower:

Sairaalaan lähtemisestä, itseäni jännittää aika tavalla tuo että miten osaa sitten lähteä oikeaan aikaan, mulla kun on normaalia joustavammat kudokset, eikä kukaan oikein tiedä miten ne käyttäytyvä. Itseni tuntien olen kyllä tekemässä lähtöä sairaalaan jo vartin säännöllisten suppareiden jälkeen. :LOL:

Nimiäiset on meillekin kesällä tulossa, kun ei olla kirkossa. Tai ei ne oikeastaan ole edes nimiäiset, kun ei meinata esim. mitään juhlapuhujaa tms. kutsua. Ihan vaan lähipiirille pidetään pienet kutsut jossa "esitellään" vaavi, ja kerrotaan nimi. Meidän talossa on kerhotila jossa saa pitää kaikenlaisia tilaisuuksia, noin 20-25 henkeä sinne mahtuu mukavasti. Siellä pidettiin meidän kihlajaisetkin reilut kaksi vuotta sitten. Siellä varmaan pidetään sitten nimiäisetkin.

Therean Hyvä juttu kun vauva on kääntynyt oikeinpäin vihdoin! :flower:

Ja kuperkeikkoja niille vauveleille, jotka eivät vielä ola kääntyneet

(.) Tänään on ollut ihmeen pirtsakka olo, jännä kun jokainen päivä voi olla ihan erilainen, la ja su olin ihan mielettömän väsy, ja molempina päivinä nukuin pitkät nokoset, vaikka molempina öinäkin nukuin ihan kunnolla. Ja nyt taas tänään olen ollut ihan virtaa täynnä. Olemme miehen kanssa siivonneet ja järkkäilleet asuntoa, on pesty pari koneellista pyykkiä, tiskattu, imuroitu pesty sohvatyynyjen päälliset, tyhjennetty talven aikana kerääntynyttä roinaa parvekkeelta yms. Parvekelasit olisi vielä pesemättä, mutta päätin että mies saa ne pestä jos haluaa ne pestävän ennen vaavin syntymää, minä en ala millään tikkailla tasapainoilemaan enää tässä vaiheessa, ikkunat kun ovat niin korkeat ettei niitä oikein varrellisella kuivaimellakaan saa kunnolla otettua. Pitäisi vielä tehdä vähän ruokaa ja pullaa pakkaseen, niin sitten olisi kaikki valmiina pikkuisen tuloon. :heart:

Suzyanne 38+5
 
Teheran Ihanaa että teidän tyttö oli kääntynyt :heart:
Täällä edelleenkin perätila :headwall: olen aivan varma siitä kun tuo itsepäinen ipana potkii virtsarakkoa ja yrittää samalla saada päätä kylkiluitten alle :kieh:
Meillä on pelkät ristiäiset tiedossa. Naimisissahan me ei olla, meillä ei ole ikinä ollut mikään kiire naimisiin. Ja ollaan aina ajateltu järjestää kunnon "bileet" ystäville ja sukulaisille sitten kun naimisiin mennään.
Ja nyt ei meillä kummallakaan ole innostusta vihkiäisiä tai häitä suunnitella. Tänään hyväksyttiin meidän rakennus lupa. Joten laajennus yläkertaan alkaa. Joten eiköhän siinnä ole ihan riittävästi ohjelmaa ja rahan menoa vähäksi aikaa.
Kummeja täälläkin on pohdittu. Me ollaan ajateltu pyytää omaa veljeä ja miehen veljeä kummeiksi ja kolmanneksi haluaisin kummi tätin mutta meillä ei ole oikein ajatusta ketä pyydettäisiin.
(.) Viikonlopun aherrus on tänään kostautunut. Aivan hirveä väsy ollut tänään. Pelkästään ruokakaupassa käynti väsytti ja päikärit piti ottaa. Muuta en sitten tänää saannutkaan aikaiseksi.
Postilaatikkolle kävellessä tänä aamuna sain pari "tiukkaa" supistusta. Olisikon jo sellaisia mitkä saa jotain aikaiseksi tuolla alakerrassa?

Tytti ja Papu 35+1
 
Tytti Tuleehan niille veljille jossain vaiheessa vaimot/vakituiset tyttöystävät. Vaikka eihän ne virallisesti kummeja ole niin onhan ne tavallaan sitten kummitätejä :D

Meillä kummiasia on hankala, kun haluttaisiin sellaiset joiden kanssa ollaan muutenkin tekemisissä. Mutta kaikilla on jo niin monta kummilasta että ei tiedä viitsiikö pyytää. Mun vanhin sisko olisi loistava kummi, mutta niillä on pientä aviokriisiä yms. niin ei taida olla hyvä ajankohta. Toisella siskollani taas ei taida olla kuin yksi kummipoika, mutta muuten siskoni on sen tyyppinen, että en kummina tykkää :| Ostelee kalliita lahjoja kyllä ja vie huvipuistoon, mutta jotenkin se on sellaista kummiuden takia tehtävää, eikä omasta halusta. En oikein osaa selittää, mutta tavallaan hänelle on tärkeämpää kalliit lahjat kuin ajanvietto kummilapsen kanssa. Mutta eipä me saada nimeäkään mietittyä, että ei täällä mitään ristiäisiä tule :headwall:

Leivoin tänään pasteijoita ja jos saisi jonain päivänä pullaa leivottua, niin olisi sitten taas pakkasessa hieman tarjottavaa.
 
Minä se taas kävin ottamassa vauhtia sairaalassa kun raskausmyrkytys-oireet paheni :/ Perjantaina aamuyöllä heräsin kamalaan päänsärkyyn. Paineet oli taas koholla, proteiini plussalla ja niin kova pahoinvointi että oksensinkin. Käskivät tulla synnärille, lääkäri ultrasi ja otettiin sydänäänikäyrää ja määräys oli että osastolle seurantaan, kotiin pääsee vasta sitten vauvan kanssa.
Lauantaina määrättiin verenpainelääkitys ja alettiin käynnistellä synnytystä. Kohdunsuun tilanne niin epäkypsä että antoivat vaan kaksi tablettia suun kautta. Supistuksia tuli mutta aika vähän ne sai mitään aikaan.
Sunnuntaina sain pari tablettia alakautta, supistuksia (ei kovin kipeitä ) tuli koko illan parhaillaan 6-7min. välein mutta aamuun mennessä nekin oli loppuneet.
Olivat kuitenkin jotain saaneet aikaan. Nyt on jo sisäsuu reilun sentin auki :xmas:

Tänä aamuna yllätys oli suuri, osastolla oli niin täyttä että mä pääsin kotiin kun oireet vähän rauhoittuneet, IHANAA!!! Tänään tuli limatulppaa ja jotain verensekaista vuotoa, samanlaista mitä esikoisesta päivää ennen syntymää. Ja supistellut taas lievästi pitkin päivää.
En silti jaksa uskoa että tää nyt ihan lähipäivinä syntyis...

Torstaina aika äitipolille, toivon että kestää siihen asti taas oireet kurissa etten TAAS joudu sairaalaan lepäämään!

Palailen jossain vaiheessa lukemaan, olikin tullut monta sivua tekstiä sitten torstain. Niin ja päivittelen listan, jos päivittämistä tullut. Onnittelut mahdollisista uusista vauvoista :flower:


Siksakkia 38+3
 
Siksakille tsemppiä koitokseen! kuulostas kyllä että vauva olis pian tulossa. Itsellä lähti käynnistetty synnytys 4pvän käyntiin niin että illalla meni limatulppa kokonaisuudessaan ja yöllä sitten lirisi lapsivedet ja alko supparit sitten se olikin hetkessä ohi. Ei kyllä kannata kotona hirveen pitkään odotella jos supparit iskee päälle itse olen synnyttänyt tunnissa kun nuo käynnistetyt on niin ihania synnytyksiä heh..
 
Siksakkia pääsee varmaan kohta tositoimiin! :)

Sompiolla samat mietteet kummiasiassa kuin minulla. Meillä kaikki potentiaaliset kummiehdokkaat ovat jo kummeja monille lapsille, niin tuntuu vähän kiusalliselta "vaivata" heitä taas. Mutta toisaalta, saahan siitä kieltäytyä (kehtaako sitten kukaan?!).. Mutta meillä tosiaan kummiasia vielä aivan auki. Samoin nimiasia. Päätettiin jo, että odotellaan vauvan syntymä, ennenkuin mitään edes mietitään, kun on se niin vaikeaa... Toisaalta haluaisin vanhanaikaisen nimen, toisaalta uuden, välillä lyhyen nimen, välillä tuntuu että saa se olla pitkäkin. Toisena päivänä, ettei missään nimessä R-kirjainta (jos tulee ärrävikainen lapsi), mutta sitten seuraavana päivänä nauran, että on sitä hölmö.. Että sellaista.. :LOL:

Mulla oli tänään nla-lääkäri. Mulla on nyt paino tippunut 3,5kg tämän RD-jutun vuoksi. Sf-mittakin oli pudonnut jopa alakäyrälle, mutta lienee joku tilapäinen häiriö.. vauva oli kasvanut kuitenkin hyvin ja painoarvio oli n. 2,5kg. Syntymäpainoarvioksi tuli siis 3,5kg. Verenpaineet hyvät, niinkuin koko raskauden ajan. Kohdunsuu vielä oikein kiinteä, että täällä ollaan aivan levollisin mielin ja syytä ollakin (rv 36 vasta menossa). Tässä ollaan tavaroita pakkailtu, jos kuun vaihteessa pääsisi uuteen asuntoon. Muutaman (=4kpl) kohonneen RD-arvon vuoksi joudun menemään ylimääräisiä kertoja lääkäriin lähikaupunkiin, mutta ihan hyvä, että katsovat vähän perään :)

Meillä on kanssa mietinnässä tuo vihkiminen ristiäisten yhteydessä. Itse en halua isoja häitä, tai oikeastaan en haluaisi häitä ollenkaan, maistraattikin kelpaisi.. Kauhean vaikea sitten vaan miettiä, ketä ristiäisiin/vihkiäisiin kutsuisi, kun kastajaisiinhan yleensä kutsutaan vain lähipiiri kummeineen, mutta vihkiäisiin tulisi varmaan kutsuttua lisäksi muutama kaveri ja lähisukulainen..

Nyt jääkiekkoa katsomaan ja rauhoittumaan sohvalle, kun on taas vauhti päällä ja vatsa aivan pinkeänä. Jaksamisia kaikille! :heart:
 
Maanantai-iltoja! ...vai onko kohta jo yö.. :ashamed:

Täällä onneksi myös vielä yhtenä kappaleena, huomisen kun vielä pysyisi niin sitten saa minun puolestani tulla milloin haluaa :whistle:
Nyt on alkanut puhelin pirisemään ja ihmiset kyselemään että syntyykö pian. LA on siis lauantaina. Anopille on aina vastattava kun muuten hän varmaan ottaisi suunnan synnärille :D
On muutes pidemmän päälle varmaan aika ärsyttävää tuo jatkuva tiedustelu, kyllähän me sitten ilmoitamme kun vauva on maailmassa :kieh:

Sompiolle ja nikunakulle tiedoksi että kuulin paljon ylistetystä synnytyssairaalastamme vähän negapalautetta. Eli VAS:sissa kompastutaan omaan erinomaisuuteen imetyssertifikaatin kanssa.. Siellä se imetys on joillekin kätilöille kuulemma niin tärkeä paikka että lisämaitoa et vauvallesi saa edes pyytäessäsi jos omasta mielestäsi vauvalla on selkeästi näkä tissimaidosta huolimatta :eek: Jotkut kätilöt vain toteavat että "kyllä ne muutamat pisaratkin sille vauvalle riittävät".
Tuttavaperheemme joutui tuomaan lopulta omat tuttelit sairaalaan kun lisämaitoa ei pyynnöistä huolimatta herunut :eek: Tämän jälkeen vauva oli hiljaa, rauhallinen ja tyytyväinen, kun ei siis ollut enää nälkä. Riippuu kuulemma ihan kätilöistä, jotkut lisämaitoa antavat mutta joukossa on myös muutama niitä jotka eivät anna!
Eli se siitä että "kyllä äiti tietää parhaiten".

Kauhee hengenahdistus kun istuu tässä netin ääressä hetkenkään kauemmin :/

Paras lähtee nukkumaan :wave:

Jasmin ja aarre 39+2 :heart:
 
Jasmin Aika vähän tuolta VAS:n toiminnasta onkin negatiivista palautetta kuullut :/

Pitikin teiltä kysellä Jasmin ja Nikunaku, että miten VAS:ssa on tapana nimien suhteen? Kun siinä esitietolomakkeessa kysytään nimet tytölle ja pojalle. Olen ne jättänyt tyhjäksi, mutta pitääkö ne tietää vielä ennen synnytystä tai itse synnytyksessä?

Hui Siksakkialla jännät paikat =) Älä liian kauaa kotona odota :saint: Olisiko selkeintä laittaa yv:llä päivitystiedot, että ne olisi helppo bongata? Vaikea varmaan Siksakkian ehtiä joka viestiä lukemaan jos on monta päivää pimennossa.
 
Nara Mulla esikoisen synnytys kesti vuosisadan, tai oikeastaan 2 vuorokautta eikä edistynyt edes kunnolla tipalla.. Päädyttiin sektioon tällä kertaa ihan vauvan turvallisuuden kannalta. Edellinen oli 3,5kg ja ikuisuuden synnytyskanavassa, imukupilla kiskoivat ja vasta viidennellä vedolla syntyi, siinä oli jo happivajauksen vaara ym. Itseni kannalta voisin synnyttää ihan alakautta, ei jäänyt kipu-muistoja, taisin olla kunnon pöllyssä :D
 
Ok anuaanua! hyvä että siellä on sentään tuollainen linja. Täällä päin ei tuokaan tunnu ketään kiinnostavan lekureita siis. Itsellä myös yksi lapsista ollut 3 agparpisteen lapsi jumiutu kanavaan suuren koon takia, hartiadystokia, asfyksia (siis ihan happivajaus/hengityshäiriö ) elvytetty joo ei mitään rauhassa ois annettu tästäkin vaan LA:n tienoille uusi kontrolliaika että katotaan sitten aletaanko miettimään käynnistystä vaikka mulla inskahoitoinen diabetes (HYVILLÄ SUPPAREILLA kyllä TULEE juu sitä ne jaksaa vänkyttää) , näin täällä ! Ens viikolla näkee taas, että mitä hauskaa uudella lekurilla on mielessä? Itsellä menee hirveesti tyhjää energiaa kun aina eri lekuri ja uudet puheet, tuntuu että kokoajan saa pelätä pahinta ja toivoa parasta.
Unet menneet ihan sekasin kun pitää tähään aikaan olla ylhäällä. Kai se on tää valoisuus, että herää ennen aikojaan...päivällä joutuu kyllä ottaan päikkäreitä jos on vaan mahdollisuus.

Mä mietin kans, että ottas omat tuttelit sairaalaan heh ärsyttävää aina ruinata sitä maitoa. Kumma ettei itse voi vapaasti vaan hakea mäkään kun en käytä muiden äitien maitoja vaan sitä petidituttelia sairaalassa jos lisämaitoa lekuri vauvalle määrää sokerien takia.
 
Huomenta!

Tänään koitti täysiaikaisuus rv 37, nyt saa syntyä :D

Yö oli tosi katkonainen, kaiken maailman maha kivut kiusasivat, ja vessassa ravasin koko ajan.
Aamulla meinasi oksennus tulla ihan niikuin olisin ekoilla viikoilla.. :x ai kamala..

Tänään menen sittenkin sinne synnytystapasuunnitteluun, kun soitin sinne eilen ja sanoin että tämä meinaa jo sntyä, niin en voi oikeen odotella puoltatoista viikkoa siinne..
Eilen supistellut sii koko päivän kivuliaasti... mutta eivät vain käy säännöllisiksi :|
Olen ihan kypsä mielestäni synnyttämään, niin kipeä olo koko ajan..
|O Saa nähdä olenko yhtään auennut kipujen takia, tai mitä ne sanovat siellä..

p.s kärsimätön .. odottamaan kello 11 :D
 
Siksakkialla kuulostaakin tosi lupaavalta jo tuo tilanne. Taidatkin olla seuraava joka saa nyytin syliin :)

Täällä ei taas mitään. Illalla vyöhyketerapian jälkeen jomotteli taas ja olin (taas) hyvinkin toiveikas mutta niin vaan aamulla herättiin omasta sängystä yhtenä kappaleena.

Mulla oli eilen ne proteiinit kakkosella ja kävinkin sairaalan labrassa joten tänään soittelevat että mitä tehdään kun paineetkin oli vähän koholla. Tosin mitään muita oireita ei ole, ei edes turvotusta. Ja kun stikkasin pissan kotona, niin mun mielestä se oli hädin tuskin ykkösellä...No katotaan mikä on tuomio.

Esikoinen on yskässä ja nuhassa, lähden ostamaan jotain dvd-elokuvia kunhan kaupat aukee. Malttais hetken olla paikallaan ja tulee varmaan ihan tarpeeseen imetyksenkin aikana sitten. Meillä ei oikeestaan muuten olla katottukaan mitään kun ei ole telkkaria. Kipeenä sitten muumeja koneelta ja puuha-peteä dvd:ltä.

Mites muuten muut, oletteko ostaneet "vauvan nimissä" lahjoja esikoiselle? Mekäytiin eilen ostamassa dublon puuhapete-varikko esikoiselle ja annetaan se sitten samalla kertaa kun tullaan vauvan kanssa sairaalasta. Esikoinen siis 2v4kk.

Ja toinen asia POTTAILU: Mitä hyviä palkitsemiskeinoja ootte keksineet pottailuun?Herkuilla ei viittis.
Jaahas, kakkavahinko, must go
 
huomenta!
Neuvolaa täällä otellaan, se olis kl.10.00.. Yöllä heräilin ja valvoin varmaan 3 tuntia putkeen, mahaan sattu oudosti, hikoilutti ja oli tosi levoton olo.. |O Etovaa oloa on edelleen ja väsyttää.. Vauva on tositosi rauhallinen.. ei oo tainnu liikkuu viel kertaakaan.. :/ Hohhoij..
tuun kertoilee neukku kuulumiset myöhemmin !

Siksakille tsempit myös täältä!
 
Täällä on palannut kans tuo pahoinvointi. Oon välillä aina oksentanutkin. Painaakohan tuo kohtu jotenkin mahalaukkua? tai sitten mulla vaan johtuu noista syömisistä tarvi hirveen väärin syödä kun alkaa kuvottaan.
Asiointi rumba alkaa..saiskohan tänään taas hommattua kättärin pihalta sakkolapun :kieh: maksaakohan mulle se ktg;n ottokin sen jotain 26e törkeetä hommaa jos näin on pelkästä hoitsulla käynnistä? en tiiä.
 
Tsempit myös täältä siksakille!

Kuulosti kyllä aika kamalalta tuo että sairaalaan on pitänyt viedä omat maidot vauvalle :eek:
Mitenkäs yleensä sairaaloissa on suhtauduttu tutin antamiseen vauvalle?? onko missään kielletty antamasta tuttia??

Me ei olla vielä mitetty ollenkaan kummi asiaa ja vielä vähemmän nimi asiaa.. saa nähdä löydetäänkö me vauvalle sellasta nimeä mikä kummallekin passaa :whistle:

Nyt pitää mennä haukkaamaan aamupalaa!! :wave:

Ellu80 rv37+3
 
oksentelusta ja pahoinvoinnista sanoi neuvolan täti että se on harvinaista lopussa,mutta ihan mahdollista

beija meillä isomman , nyt 2v 10kk pottailussa oli aluksi sisukarkki palkitona kakakasta pottaan.. pian se unohtui, kuitenkin kun kakka alkoi pottaan onnistua, niin ja ihan hirveesti pitää kehua ja päivitellä kuin taitavaa se on..
ja jos ehti vaippaan niin sitten "rankaisuna" pestiin viileähköllä vedellä peppu sen jälkeen..
kuulostaa hurjalta, mutta oppipahan kakkaamaan kakki pottaan 2 viikossa.. -1kk
nyt meillä vihdoin tulee kakki pottaan.. hyvä niin että oppi enen kun toinen vaippa rumba tulee.. :D

nimi asiassa meilläkin hankaluuksia.. aluksi ehdoteltiin nimiä ja molemmat oli toistensa ehdotuksille että no ei tosiaan.. esim. mies ehdotti mooses ja ukko..
ja mä ehdotin peppi ja minni. siis emme tiedä kumpi tulee.. no muutamasta nimestä olaan sentään suht samaa mieltä.. ne pidän viellä salaisuutena..

aina tänne jaarittelemassa.. kun odotan viellä pari tuntia äippäpolille lähtöä.. ;) ja isompi tyttö tuolla vaan leikkii omiaan,. nallen kanssa ym :D
 
Tutin antamisesta... toisessa sairaalassa eivät antaneet. Eivätkä suositelleet ennenkuin imetys lähtenyt kunnolla käyntiin. Sain sellaisen kuvan, että se on jokin hirvitys-kapistus, joka pilaa imetyksen. Kun taas toisella synnärillä törkkäsivät tutin vauvan suuhun, "kun oli niin kova imemistarve" meidän vauvalla. Mulla on imetykset sujuneet ja lähteneet käyntiin aina ihan hyvin, ei ole ollut tutista haittaa. Mutta saattaahan se sitä imuotetta muuttaa... Ja jos vauva kaipaa vähän opetusta oikeaan imuotteeseen, niin sitten sitä tuttia ei varmaan ole hyvä heti antaa. :whistle:

Siksakkia taitaa saada pian nyytin syliin!!! :heart: :D

Vauvan nimissä lahjoista... meillä on ollut tapana, että mies on käynyt ostamassa vauvalle ensilelun ja jotain vaatetta hätähousuna jo heti toisena päivänä... Ja sieltä on sitten aina isommillekin lapsille jotain pientä kivaa mukaan tarttunut. =)

Pottailusta Mä laitoin wc:n seinään potan viereen sellasen pahvin, mihin sai valita ja liimata tarran joka kerta kun pottaan tuli jotain. On sitä muitakin keinoja kokeiltu, mutta tuo on ollut toimivin tapa.

Huonoa oloa täälläkin välillä havaittavissa. Ollut jo jonkin aikaa.

stk ja minivitonen 36+0 :heart: :heart:
 
Huomenet kaikille!

Tsemppiä Siksakille! Toivotaan että noi oireet ei pahene ja saat olla vielä kotona, siihen saakka kunnes tositoimiin pääset ja kuulostaisi siltä että ihan pian.

Mun on nyt pakko vähän nurista. Kun aikaisemmista lapsista olen suunnitellut ristiäisten ajankohdan vasta vauvan syntymän jälkeen. Nykyinen mieheni ei siis ole aikaisempien lapsieni isä, vaan tämä tuleva on hänen ensimmäisensä. Hänellä asuu kaksi siskoa ruotsissa. Mieheni tapaa siskojaan kerran vuodessa kesäisin, kun tekevät vuorovuosina vierailun toistensa luokse. Ja ne siskot on vanhempia kuin mieheni, joka on näille siskoille ihana-ihana-ainokainen-lillabror-lellikki.. Ja se on niiiiiin ihanaa kun velipoika saa ensimmäisen lapsensa. Onhan se kiva joo että suhtautuvat näin, mutta, tottakai he haluavat olla mukana ristiäisissä. Nyt ovat ilmouttaneet ajankohdan, koska ovat tulossa, ja meidän pitää tähdätä ristiäiset heidän lomansa mukaan. Mun kohdalla tää tarkottaa sitä, että tämä vauva EI SAA syntyä vielä ainakaan kolmen viikon sisällä, että ei vauva ehdi täyttää 2kk ennen ruotsin siskojen lomaa. Mieskin vaan tuumasi että ristiäiset on silloin, kun siskonsa on täällä ja piste. No milläs hemmetillä mä sitä vauvaa sit pidättelen jos meinaa aikasemmin syntyä?! OK, laskettu aika ei ole vielä mennyt kun syntymälupa vauvalle koittaa, siitä on kokonaiset viisi päivää laskettuun aikaan, mutta minä voin omalta osaltani unohtaa kolmet ässät ja akupisteet vaikka vauva olisi täysiaikainen, ja seison päälläni seuraavat kolme viikkoa. Muut toivoo että syntyis jo mut mä vaan toivon että pysy siellä, pysy siellä..

Tuli vähän valitusta ja omaa napaa, anteeksi siitä.

Mukavaa päivää ja jaksamista kaikille.

Mokka ja Hikka 36+2

 
huomenta

ensimmäisenä kommentoin Mokalle: mä eilen varailin siis ristiäisiä 1.8 päivälle ja vauvahan on sillo jo n. 2kk. Meilläkin suunnitellaan sen mukaan miten sukulaiset Englannista tulee lomalle Suomeen. Mutta eikö se 2 kk takaraja ole sille nimen antamiselle ei kastamiselle!?Siskonipoika kun on kastettu 10 v. Eli mitä jos teet niinku menkin tehtiin meidän (tällä hetkellä 3 v ) pojan kanssa.Ristiäiset näytti venyvän vaikka kuinka pitkälle kevääseen,hän syntyi joulukuussa. Lähetettiin maistraattiin nimipaperit ja poika sai nimen sallitun ajan sisällä.Sitten kun myöhemmin oli ristiäiset poika kastettiin.Kastehan taitaa olla ei nimenanto juhla vaan seurakuntaan liittyminen. Korjatkaa jos olen väärässä.
Jos tää vaikka helpottais stressaamista,eli vauva saa syntyä milloin haluaa. :heart:

Siksakkia: Stemppiä kovasti.Kohta sinullakin on oma nyytti kainalossa.

Mies on tänään vapaalla ku yöllä lähtee Jenkkeihin. Mennään hoitamaan rahanvaihto ja mies viedään parturiin. Ehkä vähän vaatekaupoille myös.Dressmannilla oli-50% kaikki tuotteet.

Sompio: mä sain neuvolasta sen esitietolomakkeen.Mutta pakko sanoa,että mulla on niin huono muisti,että en muista ollaanko kirjoitettu vauvan nimen kohdalle mitään.Mulla sellanen muistikuva,että 05 kirjoitettiin molemmille tytölle ja pojalle nimivaihtoehdot mutta 07 ei kirjoitettu mitään.Mun mielestä siihen ei ole pakko kirjoittaa mitään.

pahoinvointiin mun on vaikea kommentoida,kun en itse ole näissä viidessä raskaudessa koskaan oksentanut. Mutta muistan kyllä monesti lukeneeni,että monilla saattaa tulla loppu vaiheessa uudestaan pahoinvointia/oksennusta.

nyt jatkaa aamuhommia.Mun äiti tulee sitte tänään tänne.Mun selkä on ihan jumissa ja joka askel sattuu.Turvotus jaloissa on menny pahempaan.Túkisukat jalassa ja ei ne paljoa auta.

NN rv 34+4
 

Yhteistyössä