TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Mä olin esikoisesta 6h kotona säännöllisten suppareiden aikana. Kyllä sen vaan tietää milloin olo muuttuu sellaiseksi enempi kuin kellosta katsomalla, että on aika lähteä sairaalaan. Itsellä ainakin oli pari ekaa tuntia ihan vaan kuullostelua mihin suuntaan ne supparit etenee.
 
yritin eilen kirjottaa ja sitte kaikki katosi.En jaksanu enää uudelleen kirjoittaa.

Mulla iski sitte kaikki mahdolliset raskaus vaivat yhdellä kertaa.Jalat alkanu turpoo samoin sormet.Yöllä puutuu kädet ja aamulla niin turvoksissa etten saa kättä nyrkkiin. Iskias/selkä on tosi kipee.

no eipä tästäkään kirjoittamisesta tule mitään ku nuorin neiti roikkuu kädessä ulkovaatteet päälle pukeneena.

nn rv 34+3
 
Piti tulla kurkkaamaan, että jokos on ilmaantunut uusia pienokaisia... =)

Noita akupisteitä oli pakko illalla kokeilla. Tai siis pistin miehen hommiin... :D Ei mitään! Ei edes yhden yhtä supistusta!! Voi syy tietysti olla myös siinä, että on paineltu vääriä kohtia, kun ei kumpikaan kuitenkaan olla mitään asiatuntioita.... :whistle:
Öisin on niin kipeä olo, mutta mitään ei silti tapahdu. Kun ei se ajatus käynnistyksestäkään oikein nappaa!!! :( Tulisi nyt!! Ja ihan omin päin... Keskiviikkona on neuvola, ja odotan sitä kovasti, että jos ottaisivat jotain kantaa noihin nousussa oleviin sokeriarvoihin.

Kovasti kaikki ovat tainneet jo aloittaa kaiken maailman pihatyöt! Meillä on vielä pihassa niin paljon lunta, ja märkä nurmikko, että ei oikein vielä edes pääse haravoimaan. Eilen täälläkin grillattiin ensimmäiset makkarat, ja kyllä oli hyvää!!! :p

Pitänee lähteä imuroimaan loppuun. Parina päivänä on ollut joku ihmeen siivous vimma. En siedä jos yhtään tiskejä kerääntyy tms... Nyt on käytettävä hyväksi tätä hetkellistä mielenhäiriötä!! :LOL:

Sitä piti kysyä, että monta yötä teitä uudelleen synnyttäjiä on pidetty sairaalassa, jos kaikki on mennyt hyvin?? Esikoisen kanssa oltiin 8vrk, ja toivon hartaasti, että tällä kertaa oltaisiin molemmat paremmassa kunnossa, ja päästäisiin aikaisemmin kotiin...

Kesäistä viikon alkua ja voimia kaikille erilaisten vaivojen kanssa kamppaileville!
:hug:

nasu ja nipsu 38+4 :heart:
 
Pitkästä aikaa saan minäkin aikaiseksi kirjoitella tänne. Olen vain silloin tällöin käynyt seuraamassa muiden kuulumisia.
Mukavaa, että tähänkin ketjuun alkaa vauvoja tupsahdella!

Missä vaiheessa teilä (kuinka paljon ennen synnytystä) on vauvat laskeutuneet ja kiinnittyneet? Meidän ipana on edelleen tosi korkealla ja tämän aamun neuvolakännillä selvisi, että sen pää on edelleen irti. Viikkoja on kasassa jo yli 38, että voisi se ehkä pikkuhiljaa vähän laskeutua. Vai meinaakohan tuo tulla sitten kertarytinällä alas ja ulos?
 
Under, mulla oli vauva laskeutunut ja kiinnittynyt jo joskus rv 35 tienoilla, terkka sanoi että se on kuitenkin melko ajoissa.. että yleensä laskeutuu ja kiinnittyy hiukan myöhemmin. Ja olen kuullut myös että jotkut vauvat laskeutuu vasta synnytyksessä, eli tulee tosiaan sitten "kertarytinällä"! :) Tsemppiä odotukseen!
 
Eli laskettu aika olis sitten tänään. Sen kunniaksi oli neuvola. Protskut oli kakkosella ja verenpaine taasihan hiukan koholla, joten labraan iltapäivällä ja katellaan huomenna tilannetta. Tajuaispa vauva syntyä nyt ihan itse ettei ehtis mitään raskausmyrkytystä ja käynnistystä pukata. Eilen meni limatulppaa ja tänään on ollu vatsa sekasin, mut ei supistuksen supistusta, ainoastaan pientä jomotusta ja kipuilua. Masentava yliaikaiskontrollikin varattiin 9.5 rv 41+5.

kotiutumisesta: Esikoisesta kotiuduin itse 2vrk jälkeen, poika jäi kahdeksi viikoksi teholle. Nyt sain poliklinikkasynnytyksen, koska inhoan sairaaloita eli pääsen kotiin 6h kuluttua syntymästä jos kaikki on hyvin ja kello on 8-18. Siksi toivon että vauva syntyis yöllä, jotta päästäis heti kotiin. Poliklinikka synnytyksessä ei onneksi tarvitse edes osastolle mennä, vaan perhe saa oman tilan jossa tutustua vauvaan synnytyksen jälkeen kun salista päästään pois. Tietty jos syntyis iltapäivästä ni edessä olis kai yö osastolla..

Nyt alkaa kyllä olla sama millon syntyy kuhan syntyy. Mut olishan se tietty mukavaa, että kotiin pääsisi kuuden tunnin päästä.

Nyt anoppi alkaa taas hieromaan vyöhyketerapiapisteitä. Se kyllä aina saa aikaa kipuja, mutta ne menee sitten kummiski ohi.

 
Onnea Beijalle lasketun ajan koittamisen johdosta! Toivottavasti vauva pian hoksaa että olis aika pikkuhiljaa tulla ulos.. :) Jännityksellä odotellaan milloin tämä tapahtuu, jaksamisia loppuodotukseen!!!

Olikos Jonzillakin pian laskettu aika, muistanko oikein?
 
Pauzi
Niin ja terkkuja Pauzille ja pikkumiehelle!!! :wave: Ihmeellistä että eivät tosiaan ottaneet niitä arvoja.. minkäs painoinen teidän pikkuinen on nyt? Ihana kuulla jo minkälaista on olla kotona vauvelin kanssa! :heart:
Meillä eilen saraalassa oli punnitus, ja kun keskiviikkona vauvan paino oli laskenut 2881grammaan syntymäpainosta (3010g), niin eilen se oli 2900g. Nyt kun menee tota lisämaitoa niin luulis nousevan vauvan painonkin hyvin.
Voi olla että puskee rintatulehdusta. On ihan kuumat nuo rinnat, ja niin kipeet että en pysty pitämään meidän 1,5v tyttöä sylissä ollenkaan. Lisäksi mulla on lämpöä tasan 37 astetta ja olo ihan kuumeinen. Onneks kahdelta on vauvan eka neuvola, joten saa neuvoa mitä tehdä.

Musta on ihan omituista lukea teidän raskausvaivoista ja että oma vauva on jo sylissä, olin niin asennoitunut siihen että vasta toukokuun puolenvälin paikkeilla on oma nyytti sylissä, ja että kovin moni olisi jo saanut omansa sitä ennen. En yhtään osannut aavistaa että pikkuinen tulee noin etuajassa.

Ja siitä että millon synnärille pitää lähtee, niin kannattaa niitä omia tuntemuksia kuunnella. Mulla ainakin siinä kohdalla kun tekee mieli vaan roikkua miehen kaulassa supistuksen tullessa, niin on jo kiire. Kätilökin sanoi että kun tulin sairaalaan (ja olin jo 5cm auki) en yhtään näyttänyt siltä että synnytän. Mut sit vartin päästä salissa olin jo 9cm auki ja ponnistinkin vain 3 minuuttia. Ja mua tosiaan hämäs se, että mulla ei ollut yhtään mitään vuotoja sinä päivänä. Ei limoja, ei verta, ei lapsivettä, ei mitään. Näistä aiemmista olen vuotan kaikenmaailman eritteitä kuin pistetty sika. Nyt oli vaan ne supparit, mitkä alko ihan haaleista pienistä "tuntemuksista" ja päivän aikana ylty ihan kunnolla.

Mut nyt valmistautumaan sinne neuvolaan....
 
Mullakaan ei ole tullut mitään vuoteluja ennen synnytyksiä. Paitsi esikoisen synnytyksen jo ollessa käynnissä tuli kokonaisena limatulppa. Ja viimeisimmässä synnytyksessä lirahteli lapsivettä. Mutta kolmessa ekassa synnytyksessä ekat vuotelut on ollut sitten sairaalassa kun lapsivedet menneet. (jos sitä limatulppaa ei lasketa )

Mulla tässä yhtenä päivänä supisteli aika tiheesti. Mies jo kyseli et tuleeko lähtö sairaalaan. Mä siihen sitten tuumasin, että ei nää vielä ole läheskään sellaisia "tekee mieli pistää sohva palasiksi" suppareita. :whistle: :D Viimeisimmän synnytyksen alussa kun ootin et mies pukee lapsia et päästään lähteen matkaan, taoin sohvan selkänojaa kun SATTUI niin perskuleesti... se synnytys kun alkoi tosissaan heti alkuunsa kunnon suppareilla.

Mulla on vauva nyt jonkunverran laskeutunut alemmas, mut ei kiinnittynyt. Uudelleen synnyttäjillä varsinkin voi laskeutua ja kiinnittyä vasta sitten synnytyksen aikana.

35+6 :heart:
 
Terveisiä äippäpolilta. :wave:

Vauva on kääntynyt ympäri! Kaikki ihan hyvin, painoarvio on nyt 2700g. Syntymäpainoksi arvioi 3400g. Hyvin teki hengitysharjoituksia ja liikkui hienosti. :) Joten nyt vaan toivotaan ettei kiepahda enää takas väärinpäin. =)

Tällä kertaa omaa napaa, olo niin helpottunut kun tietää että edessä normaali synnytys ja ei 4 kiloista vauvaa näillä näkymin. Kun edellinen jäi vähän hartioista jumiin, ei tahdo samaa nyt.

Kaikille jaksuja odotuksen kanssa, itse taidan mennä lepää. Väsymys on ihan tolkuton.

Therean&neiti 36+0
 
no jos yrittäis uudestaan. Pihalta tultu sisään.
Äiti on vähän väsynyt,pari yötä menny niin vähillä unilla.

Viikonloppu meni nopeesti.Oltiin paljon ulkona ja kotona piti siivoilla,pyykkikoritkin on melkein tyhjäksi pesty. Huomenna tulee mun äiti tänne ja ke aamulla aikasin lähtee miehen kone Jenkkeihin. Mä odottelen kutsua sinne äippäpolille synnytystapa-arvioon.Viime ke lähti neuvolasta lähete,kai sitä vois aikasintaan loppu viikosta odotella.

Aloin viikonloppuna kutomaan.Sain tehtyä valmiiksi yhden pipon joka jäi kesken viime marraskuussa ku istuin sokerirasituskokeessa. :whistle:
Meinasin alkaa vauvalle kutoo peittoa kuhan saan ostettua langat sitä varten.

Miten muilla perätilavauvoilla tilanne? Muutama oli kääntynyt ja yks oli aina ollu oikein päin ja yhden kääntäö ainakin onnistunut vai kahden? En millään muista.

Selkä tulee kipeeksi ku kauemmin istuu. Samoin jää jotenki ihan jumiin jos istuu autossa tunnin ja sieltä ku nousee ylös ni kestää jonki aikaa,että pystyy kunnolla kävelee. Mun auto on oisko se -96 opel astra ja se on jotenki niin alhaalla.Miehellä on työsuhdeautona mazda 5 ja se on ihanan korkea.Sinne meno ja pois tulo ei tuota ongelmia.Onneksi mulle jää se auto ku mies menee reissuun.

Mä veikkaan,että ku mun äiti tulee tänne niin istutetaan kukkia parvekelaatikoihin ja varmaan hommataan pari orvokkiamppelia. Selviäiskö marketta jo ulkona? Lidlissä oli ihanat isot marketat,meinasin nappaa ne jo viime reissulla.

mut nyt selaa nettiä.Lapset söi just ja katsoo hetken leffaa,sit on päiväuninen aika.

 
Heips!

voi apua mitkä kivut ollu pari päivää!!! aikasemminki ollu lantiossa ja häpyluussa kipua mutta nyt pari viimistä päivää ni kävely sattuu, istuminen sattuu ja makaaminen se vasta sattuukin!! yölläkin kyljen kääntö on aivan kamalaa :( toivottavasti tää on joku ohi menevä juttu ettei vaan olis loppu aikaa tällästä!! en oikein edes tiedä enää vaikka olis supistuksiakin mutta todennäkösesti ei.. kun niin paljon sattuu muuten että ei erota vaikka välillä supisteliskin..

edelleenkään ei mitään tietoo vauvan asennosta, paljon myllää ja potkii jokapaikkaan.. huomenna onneks lääkrineuvola ni jospa lääkäri hiukan osais jotain sanoo :)

pauzi: kurjaa että jouduitte meneen takasin osastolle sen bilirubiinin takia, mutta hyvä kun itse huomasit asian ja soitit sinne!! toivottavasti saat nukuttua univelat pois pian ja voitte vauvan kanssa hyvin!!

beija ja jonz olisko jompi kumpi seuraava synnärille lähtijä?! :) toivottavasti beijan anopin konstit tehoaa viimein ja pääset synnytteleen niin ja toivotaan nyt että saat sen haluamasi poliklinikka synnytyksen!!

sairaalassa olosta: olin esikoisesta sen 2 yötä ja 3 päivää, mutta toivon totisesti että tästä ei tarvis olla niin kauaa kun en kans siellä mitenkään viihdy ja en saa oikein nukuttua lainkaan siellä!! mutta tottakai vauvan vointi on ensisijainen että jos tilanne jostain syystä vaatii niin ollaan sen aikaa kun ollaan. en suunittele etukäteen..

aurinkoiset päivänjatkot kaikille :)

höpöliini ja tyttönen 35+5

 
:wave:
Okei, hyvä tietää,että n.parin tunnin sisään viimeistään lähettävä.. ja tietty oman olon mukaan kuulostelen niitä suppareita!
Meillä kun ei oo toi neuvolantäti oo sanonu mitää, on aika hiljanen hissukka ja ei sitte oo itellääkää tullu mitää mielee siinä istuessa! :D

Mulla ollu jo montaviikkoa jalkapohjat kipeänä aina aamusin, hyvä ku pääsee kävelemään ja sama on sormissa,ei pysty paljo taivuttelee,mut ei ne silti oo oikein edes turvoksissa! :whistle:

RockMummy Meilläkii ollu tosi herkässä riidat ja just tänä aamuna viimeks !! :kieh: ja alkaa tosi pienestä ja saattaa kestää aikas kauan.. :snotty: Mä oon kyl nyt muutenkii jotenkii niin V******tunut, että helposti saa mut ärsyyntymään..
Nooh, onneks ei tarvii kauaa enää kärvistellä tän mahankaa.. :saint:

Ulkoon on taas niin lämmin et taian mennä ottaa Poltsukkaa.. B)

tytsy+masukki 38+1
 
Niin ja Tosi hieno juttu että Thereanin vauva kääntynyt ! =)

Meiänkii vaavi oli kääntynyt kun kävin sillon viikolla 37+.. :) ja painoarvioks saatii sillo n.3kg ja syntymäpainoks n.3600g... Itselläkin helpotti tieto että ei luultavasti ainakaa tuu semmosta 4kg jässikkää.. :D
 
unohdin mun vaivoista noi liitoskivut.Yöllä kyljen kääntäminen on ihan tuskaa.

Varasin sitte yhden juhlapaikan mahdollisia ristiäisiä varten 31.7-2.8.Aiotaan samalla viettää tyttöjen synttärit ja tarkoitus olis ollu viettää 1 v hääpäivää sillo. Lehdessä jo jokin aika sitte kirjoiteltiin,että tän kesän suosituin hääpäivä on 8.8.
No myöhästyin sitte ku toi juhlapaikka oli varattu sille päivälle.( me siis mentiin viime kesänä 08.08.08 naimisiin.Ja tyttöjen synttärit on elokuun alussa ja elokuun lopussa)
Kummi asia nousi taas ajankohtaiseksi ja kysyin (meilitse :ashamed: ) tädiltäni haluaisiko nuorempi serkkuni alkaa kummiksi vauvalle. Siskoani pyysin eilen.Siskoni on kaikille neljälle lapselleni kummi joten eihän sitä kaavaa voi rikkoa. :whistle: Oikeesti kaikki ketä ollaan miettitty on jo niin monille kummeja ja osa ei kuulu kirkkoon.Kuhan saisin ne pakolliset 2 kummia kasaan.Sisko toki suostui heti. :heart:
Mä olen nyt sitte super ajoissa :p suunnittelen jos ruoka tarjoomisia. Kuhan vaan ihmiset osais käyttäytyä siellä :ashamed: tarkoitus olis viettää siellä koko päivä aikaa ja illalla grillaa ja pienellä lavalla tanssahdella. Nuorisolle on kellarikerroksessa bilis ja pingis pöydät.
Höpöliini varmaan tietää paikan,vähähaaran kotiseututalo.
http://www.aetsankylat.net/vahahaara
eipä tuossa kuvassa näy ku itse rakennus ulkoa päin.

Sairaalassa olosta: kolmosen ja nelosen kohdalla olen ollu sen yhden pakollisen yön sairaalassa.En ollenkaan viihdy siellä ja nukkumisestani ei tule mitään. Jos vaan kaikki on hyvin toivon nopeaa kotiinpääsyä.Ehkä se yks yö siellä sairaalassa olis hyvä olla ku hoitsut mittailee ekan vuorokauden vauvan lämpöjä.

Pauzi: me halutaan nähdä vauvasta kuva. :wave: no okei mä haluan kasvattaa vauvakuumettani. :heart: Onneksi veit näytille.Omaan vaistoon kannattaa luottaa.
 
Mä en ole tainu onnitella vielä vauvoista.. Eli hurjasti onnea Pauzi ja Matilda!

Nyt on vähän pökrö-olo, kun kaks ja puol tuntia lukenu rästisivuja :whistle: Ei ikinä kannattais olla viikonloppua lukematta!! Mutta se oli niin kiireinen :ashamed:

Oma olo on ihan jees. Selkä taas vähän vihotteli viikonlopun jälkeen kun oli tosiaan niin paljon kaikkee, mutta nyt tuntuu että sekin meni jo ohi. Vauva on liikuskellut jo varmaan viikon hyvin aktiivisesti :) Ihan mukava. Ei merkkejäkään mistään synnytykseen liittyvästä, mutta tässäpä on vielä aikaa ihan kiitettävästi. Oikeestaan nyt toivon, että menee lähemmäs laskettua aikaa, että ehditään miehen kanssa viettämään pari vapaapäivää ihan kahdestaan. Kun taas miehen kalenteria katsoo, niin kahteen viikkoon ei ole yhtään vapaa päivää.. Yrittää pitää mahdollisimman monet tunnit pois (on siis viulunsoiton opettaja) mahd. pian, että saa sitten alusta asti olla meidän kanssa :heart: Koko kesän kesäloma hänelläkin, jee! Opettajan työn hyviä puolia.

Mä oon varaillu 50 cm vaatteita kotiutumiseen. Kun on veikkailtu aika pientä vauvaa, niin ei sitten huku niihin vaatteisiin.

Mites te, jotka nukutatte aluksi äp:n laatikossa, niin mikä siihen peitoksi? Kun sehän on ihan järjettömän iso se äp:n peitto, ei se sovi sinne. Tämmöstä sitä miettii...

Pitäis kai alkaa ostelemaan noita liivisuojuksia ja isoja siteitä yms. Ei jotenki yhtään oo leikannu, että niitäkin tarvii... Eikä meillä oo vauvalle mitään lelujakaan... No kyllähän sitä tietty ehtii.

Tuli vähän omanapaista, mutta jostain syystä kuus sivia tekstiä aiheutti sen, ettei siitä enää muista mitään :whistle:

Ansku 35+5
 
Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Yläkäyrillä mennään. Vauva on alhaalla, mutta silti potkut tuntuu kylkiluis. Tänään tuntuukin siltä, että täyttää koko tilan. Äitiyshousutkin kiristää :|

Sairaalas olo: Olen ollut 2-3vrk:tta. Meillä kahden hengen huoneet, joten aika rauhallista. Hiljaisempaan aikaan olen saanut jopa olla yksin. Mutta kyllä kotiin on ollut aina niin ihana tulla.

Tänään en ole jaksanut tehdä yhtään mitään. Väsyttää.

Tänään poksuu 37viikkoa :D
 
taas tuli tänään lenkkeiltyä,hain pojan eskarista..menomatka meni nopeasti,takasintulo sit kesti vähän kauemmin,kun tuo selkä vihottelee..se on niiiin kipeä et välil kyl lentää ärräpäät..no mut tulipahan sekin tehtyä :) en tiiä kerroinko jo aiemmin mut me ollaan ajateltu et mennään naimisiin samana päivänä kun on ristiäiset+ mun synttärit..tässä olen nyt sitten pikkuhiljaa alkanu niitä järjestelemään,vähän niinkuin etukäteen,eipähän ainakaan pitäisi mitään jäädä viimetinkaan (eipä,mun tuurilla :) )

no mutta jos menis takas siivoilee..ihanaa kun nämä lämpivät kelit jatkuu

luppa- ja kirppu rv 36+3(menihän se tuon tytön syntymän ajan yli 36+2)
 
Luppa Tietääkö teidän lähipiiri häistä etukäteen vai tuleeko ne ristiäisissä yllätyksenä?
Mä olen kanssa ajatellut, että jos ristiäisten kanssa olisi avioliittoon siunaus tai mitä näitä nyt on :whistle: Me ollaan siis virallisesti kyllä naimisissa, mutta mentiin lapissa tunturissa naimisiin ja paikalla oli vain mun vanhemmat. Piti sitten takaisin tänne "etelään" tultua pitää juhlat, mutta niinpä vain on jäänyt pitämättä. Olisi ristiäisissä paikalla myös miehen äiti ja poika ja sitten mun sisarukset. Mutta pitänee miettiä. Sen kummemmin se ei etukäteisvalmisteluja lisää, kunhan sopii asian papin kanssa :D
 
nikunaku Pakkohan noi varaukset ja suunnittelut on hoitaa hyvissä ajoin. :D Minä rohkeana tyttönä soittelin seurakunnan tiloja jo tammikuussa :whistle: Eukkonen kovasti nikotteli ja oli vastahakoinen varaamaan niitä meille heinäkuun loppu puolelle, mutta aikani intin ja kinasin ja sain mitä halusin. Pelkäsin vaan että kysyy kuulunko kirkkoon, meillä ukko kun hoitaa sen pakollisen kirkollisvero osion ja minä luen vaan sen lehden :LOL: Tosi vaikea löytää kummeja, kun aika moni on eronnut kirkosta ja ihan ketään "hätävaraa" ei kuitenkaan haluaisi kysyä. nyt päädyttiin mun kummityttöön - pääsee kostamaan kaikki mun laiminlyönnit =) ja ukon tyttöön joka pääsee ripille paria viikkoa ennen ristiäisiä.

Huomenna olis taas radiel-tutkimukseen aika ja viime viikollahan ramppasin siellä labrassa niiden sokereiden takia, eikä niissä mitään vikaa ollut. Pikkusen alkaa kypsyttämään tämä raskaana olo!! Ens viikolla sitten jo sovitaankin sektion ajankohdasta.. Kaksi viikkoa lupaan kärvistellä kiltisti, mutta sitten panostan kyllä kaikki voimani ja mielikuvitukseni noihin ässä-juttuihin..Perinteisten lisäksi vielä shoppailua Ikeassa niin eiköhän ala tapahtumaan :kieh:

Anu rv.35+3
 

Yhteistyössä