TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Ei synnytetä täälläkään vielä. Turha toivo. :D Isomman pojan 4v synttäreitä on juhlittu. :heart: Ja testattiin uutta kaasugrilliäkin vieraiden lähdettyä, kun mittari näytti +22 astetta. :D Kukkapenkkiin aukesi ensimmäiset kukat ja sitruunaperhonen lenteli takapihalla. Oih, ihana ilma ollut!! B)

Saunaan olen menossa miehen kanssa. Kävin vain lukaisemassa juttunne ennen sitä.

stk ja minivitonen 35+4 :heart: :heart:
Tänään olis menkkojen mukaan alkanut rv 37. :D
 
Mekin vietettiin eilinen lähes kokonaan pihalla. Kiva kun on omapiha, niin voi vesirokkoinenkin rauhassa ulkoilla. Onneksi tosiaan neidille 3v tuli vesirokko nyt eikä parin viikon päästä ja onneksi niin lievänä, ettei kuumettakaan ole ollut. Näppyjä kyllä jonkinverran muttei mitenkään paljon.

Mä tossa katselin miehen työkalenteria ja sen vuoksi olisi hyvä, jos vauva syntyisi ensi tai seuraavalla viikolla :/ Muuten mulla ei olisi mitään kiirettä synnyttämään... Paitsi tietty se kevätretki 22.5, johon ilmoitin itseni ja 2-3 lasta eli jos vauva syntyy ajoissa, niin voisin lähteä lasten kanssa sinne tai jos syntyisi vähintään 10pv myöhässä niin voisin lähteä, onhan Helsingissä hyviä sairaaloita, jos kesken reissun pitäisi synnyttää ;)

Muuten nautin nyt kybällä tästä raskaudesta ja tästä keväästä tai kesältähän eilinen jo tuntui. Joimme kakkukahvit (synttäri-nimpparikahvit) ulkona ja avasimme myös grillikauden =)

Supistelee välillä mutta vähemmän kuin kk sitten. Vauvakin on korkealla ja potkii rintaluiden ohi lähes tisseihin. Joten mitään suuntaa antavaa ei näytä, että syntyisi lähiaikoina.

37+5
 
Täälläkin eilen n.21 astetta lämmintä ja ulkona tuli oltua koko päivä. B)
Terassi tuli pestyä ja kukkapenkkiä siivottua.. ja grillattiin ekaa kertaa. Makkara maistu pitkästä aikaa hyvältä :p jo se grillin tuoksu on muka niin ihana.. :whistle:

Mulla jalat turpoo entisestään..eilen aivan kamalan turvoksissa. Meinasin jo aivan huolestua..ihoa kiristää ja se kutisee. :eek: Poika (11v.) oli kans huolissaan..äiti mikä sulla on jaloissa..onko ne tulehtunu :D :heart: Jalkojen päällä ei tosiaankaan voi pitkään olla..vaikka tekis mieli tehdä vaikka mitä. ONNEKSI ei tarvitse kesää olla raskaana..näillä tosi seksikkäillä nilkoilla :LOL:

Aurora ja toukka 36+3
 
Juu, eilen tuli avattua grillikausi ja haaveiltua siitä siideristä..

Näin viime yönä unta, jossa vauva oli syntynyt ja vaihtelin sille vaippoja. Perjantaina hauskoissa kotivideoissa oli semmonen pätkä, missä vauva oli tehnyt kunnon tyhjennyksen, eli kakkaa oli pitkin lattioita ja vauvassa sitä niskaa myöten.. Mies oli ihan järkyttynyt ja muisteli sitä vielä seuraavana aamunakin. Se kun ei oo ikinä kakkavaippaan koskenutkaan Ite kun on ollu sairaalassa töissä ja vaihdellu isojen ihmisten vaippoja, niin ei paljoa vauvan kakkavaipat hetkauta. Vaikka kyllä ne pienet osaa haista sitten pahalla ajoittain.

Täällä päätä särkee, jalat ja kädet turpoaa ja lasehtii vuorotellen. Nyt aamulla stiksasin pissan ja olihan ne proteiinit yhdellä plussalla. Täytyy huomenna taas testata ja soitella sit neuvolaan, mikäli vieläkin on plussalla. Synnytyksestä ei ole mitään merkkejä, en osais ees kuvitella että lähiaikoina tulisi lähtö.

Kerttu ja nakki 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmin84:
Hidastakaahan vähän vauhtia, eihän meillä vielä ole lasketut ajatkaan menneet joten ei kai voi vielä päivitellä että tää vauva ei synny ikinä? :ashamed:
Oot aivan oikeessa! Eihän kaikilla oo vielä vauvat täysiaikaisiakaan eikä olla vielä ees meidän kuussakaan, joten nyt jäitä hattuun ja malttia matkaan, tulee muuten vielä pitkät viikot :) Ja mä uskon niin, että jos kauheesti hössöttää, että ei tää synny ikinä ja syntys nyt jo niin ei se vauva sieltä ainakaan tule.

Täällä oli eilen ihan kesä! Varjossa +19 astetta!!! Ja tänäänkin näyttäs tulevan samanlainen päivä. Ihanaa kun pitkän kylmän kauden jälkeen viimein on toivoa kesästä ja lämmöstä :)

villahousu & Sulo 37+3
 
Raivostuttaa pitäs lähtä sanomaan pari valittua sanaa yläkerran idiootti pennuille mieluummin niiden vanhemmille. Olivat yön aikana räkineet meidän pihan ja heitelleet tupakan tumppeja että tervetuloa siivoamaan se. Eilen kerran varotin ei mennyt kaaliin ehkä se menee tota pihaa siivotessa. Ärsyttää tuollaiset vanhemmat jotka jättää pentunsa vapaasti bilettämään kun itse ovat mökillä ties missä...mulla on ihan tarpeeksi tässä hommaa ilman että pitää naapureiden oksennuksia siivota vittu! saavat kyllä kuulla niin kunniaansa ettei ole tosikaan kumma että pitää jokainen naapuri erikseen kouluttaa talon tavoille. Arghgh...

taas tulee verestävää ja tummaa vuotoa kera klimppien yöks...

vois niitä kukkia laittaa tonne räkäpihalle mäkin käyn pudottaa niitten postiluukusta mun limatulpat prle :LOL: :LOL: sitä kyllä riittää ... :whistle:
 
Suzyanne
Täälläkin vielä yhtenä kappaleena ollaan.

Aurora72 mulla ihan sama juttu noiden jalkojen kanssa, ne ovat ihan hirveän näköiset, ihan muodottomiksi turvonneet. Miehelle olen saanut monia kertoja vakuutella ettei ole syytä huoleen, se on ihan normaalia, kun ei ole mitään muita oireita esim. raskausmyrkytyksestä. Oletko sinä saanut normaaleja kenkiäsi mahtumaan? Mulla ei puhettakaan, piti alkuviikosta ostaa kaksi nroa normaalia isommat kengät, ballerinat, kun ne on päältä auki. On kyllä vähän koomisen näköistä, kun jalat pursuu kengistä kuin pullataikina. Mutta eipähän ainakaan purista. =)

Kerttu84 Sama täällä, minä olen eritteisiin sairaalatyössäni tottunut, muttei mies niinkään. Enköhän minä ainakin aluksi hoida sen puolen, mies saa sitten jossain vaiheessa kokeilla jos haluaa ja pystyy.

Yksi 240 km päässä asuva kaverini on tulossa Helsinkiin 3-5.5., ja "tilasi" mun synnytyksen niille päiville, että pääsisi sairaalaan katsomaan. B) Se olisikin kätevää, kun voisi merkata almanakkaan että tuolloin juuri se tapahtuu. Mutta kun mun synnytys saa alkaa omia aikojaan, niin saa nähdä. Itse vieläkin uumoilen että kärvistelen sen kaksi viikkoa yliajassa ja joudun käynnistykseen viikolla 42. :/

Nyt kirppikselle.

Suzyanne 38+4
 
Kävin aamulla katsomassa torstaina syntynyttä pikkuista tyttöä ja ai kun oli niiiiin söpö ja NIIIIIN pieni!! :D Miten sen aina unohtaa että ne on niin kovin pieniä. :whistle:
Käynti kylläkin vain lisäsi tätä mun synnytyskuumetta mutta eipähän nyt enää montaa viikkoa ainakaan jäljellä. Tuntuu vaan niin "tyhjältä" kun haluaisi jo sen pienen ihan konkreettisesti syliin. :heart:

Jonz&Tessu 39+4
 
felicia
Näin viime yönä unta, jossa synnytin tytön, taas kerran. Pitäis vauvan olla poika,
joten tästä tulee mielenkiintoista.
Ei merkkiäkään enää synnytyksestä, ainoastaan selkä eilen kipeä liiasta rehkimisestä.
Tänään rv39 tasan
 
Eilinen meni tapetoidessa ja maalatessa tätä meidän asuntoa. Ajateltiin saada homma tehtyä enen kun l.a tulee liian lähelle.
Se oli kyllä niin hullun hommaa viimesillään raskaana.. Hiki valui.. jalkoja heikotti.. oksetti ym.. Mutta ei edes supistelut!! Ihan turhaan siis rehkin.. heh.. en nyt vain, kaunista jälkeä sentään tuli.

Nyt vaan yritän asennotua odottamaan viikkoja. .. kun eihän tuolla mikää kiire ole maailmaan viellä. Vaikka äidillä onkin. tukala ja kipeä olo koko ajan. vauvalla kaikki kunnossa kun vaan potkiskelee päivittäin ja kasvaa päivä päivältä. ( siltä ainakin tuntuu)

Mua vaan niin ärsyttä kun kakki tuijottaa mahaa missä ikinä liikunkin.. Ja mieheni mummokin tuli mua oikeen katsomaan, että näki varmasti mut valtavan mahani kanssa, kun oli kuullut että jo supistellut. Ja päivitteli että on se maha vaan jo valtava ja sehän saattaa vaan kasvaa viellä monta vikkoa.. !!! Ihan tosi??? |O |O |O
Olokin sen mukainen!Selkään sattuu joka ikiseen lihakseen. .. Vali vali.. :ashamed:

Keskiviikkona synntytystapa suunnittelu. Siis saan varmaan tietää vauvan arviodun koon ja suunnitellun sektio päivän. Sitä tässä nyt odotellessa.


rv. 26+5
 
Heippa. Tassa taas istuskellut koko paivan enka oikein keksi etta mita rupeaisi tekemaan. Minnekaan kovin kauan ei jaksa lahtea enaa, mutta ei tassa lahella ole mitaan mielekasta. Kavelylla tietty kayn. Jaakaappikin taynna ruokaa niin en kauppaankaan "voi" menna ja kamppa kiiltaa puhtauttaan. Onpas vaikeaa :).

Onneksi mulla ei ole taalla ketaan vastasyntynytta jota voisin menna katsomaan, tulisin varmaan ihan liian malttamattomaksi!

Muakin arsyttaa tuo mahan tuijotus ja kommentointi, ihan siina maarin, etta en enaa tykkaisi varsinkaan yksin tuolla ihmisten ilmoilla edes kulkea. Maha ihan valtava, mutta muuten en ole paljoa painoa kerannyt (ja telttavaatteissa naytan laihemmalta kuin olenkaan tietysti) niin keraa katseita. Mies ei ymmarra mun mahakompleksia ollenkaan ja useammin kuin kerran on pitanyt itku silmassa selittaa, etta mulla on nyt niin valasolo enka tykkaa tasta yhtaan etta en halua menna jonnekin paikkaan x juhlimaan tapahtumaa y tuijotettavaksi.
Mua myoskin hairitsee kun tiedan nayttavani kovin nuorelta ja sitten kuvittelen etta ihmiset paheksuu...ihan oman paan sisallahan tuo varmasti on, mutta. Heh, eilen kun olin iltakavelylla tuli takaapain autollinen jotain juhlivia nuoria jotka heti alkoivat tootata ja huutaa kun mut nakivat. Harmi etta menivat niin nopsaa, olisi varmaan olleet ilmeet nakemisen arvoiset kun nakivat mut sitten sivulta ja edesta :LOL: elamointi ainakin loppui kui seinaan.

Eipa taida muuten kukaan muukaan uskoa, etta tama vauva ajoissa ulos tulisi. Jokainen jonka kanssa olen nyt parin paivan aikana kuulumisia vaihtanut on heti kysellyt, etta minkalainen taalla on tuo kaynnistyspolitiikka... Aitikin kyseli jo etta milla junalla kannattaa tulla lentokentalta meille jos ollaankin silloin just sairaalassa (aiti tulossa siis 41+6!). Etta kiitos vaan kun kannustatte... :kieh: Mullahan on viela kokonainen viikko laskettuunkin!

Kiva kuulla etta sinnekin on nyt tullut kunnon kevat. Taallahan tuosta on saanut nauttia jo kuukauden suunnilleen niin sita ei enaa osaa niin arvostaa.

Suzyanne: mulla aika lailla samanlainen tilanne, kaveri tulossa kaymaan 5.5. ja synnytys on tilattu viimeistaan sille paivalle mutta mieluiten kuulemma hyvissa ajoin sita ennen kun sairaala on sen verran kaukana niin hanen olisi helpompi tulla kotiin katsomaan...:). Saahan sita tilata.

No juu, pitaisi koettaa aktivoitua vahan. Ehka suihku auttaisi. Leppoisaa sunnuntaita mammoille!


Maya ja poika 39+0
 
Syzyanne: Mie olen ratkaissut kenkäongelman ihan samalla tavalla :LOL: Eilen tosin mun 7-v kummityttö kysyi, että miksi käytän liian pieniä kenkiä. Kaikki ne tuon ikäiset sitten huomaakin :whistle: . Koitin siinä sille sitten selittää jotain vauvasta ja jalkojen turpoamisesta, en kyllä ole varma, että tajusiko, mutta ei se taida olla niin väliksikään vielä tuossa iässä :D

Sain äsken kesäkukan taimet koulittua isompiin astioihin. Sanoinkin miehelle, että se voikin sitten tappaa ne kun olen sairaalassa kun ei se kuitenkaan muista niitä kastella. Nyt on tullut muutama ihan napakan oloinen supistus, jospa ne jotain saisi aikaan tuolla alakerrassa...

Naralla on todella mukavan tuntuiset naapurit. Mie varmaan huutaisin tuommoisille nuppi punaisena... :saint: Onneksi asutaan nykyään omakotitalossa ja naapurit eivät ole ihan vieressä, tosin on täällä "korvessa" asumisessa omatkin varjopuolensa,mutta en silti kyllä pois muuttaisi mistään hinnasta. :heart:

Mutta nyt ruoanlaittoon, meinasin tarjota niinkin mainion gourmet-aterian kuin perunamuussia ja uunimakkaraa :D Sitten ruuan päälle onkin hyvä köllähtää valaaksi sohvalle... :whistle:

-snowball ja peikkoliini 37+6 :heart:
 
Huomenna olis sitten laskettu aika. Torstaista asti ollaan kaikkemme tehty jotta synnytys käynnistys, mutta toistaseksi aika heikkoja merkkejä. Nyt kyllä tuli kahentoista maissa limatulppaa ja vessassa on saanut ravata ja muutama kipeä supistuskin on tullut, joten ehkä lähipäivinä pääsis tositoimiin. Vyöhyketerapeutti-anoppi on ollut torstaista asti kylässä ja on hieronut noita kohtupisteitä pari kertaa päivässä ja uskon kyllä että se auttaa. Kiva muutenkin kun sitten kun synnytys lähtee käyntiin niin saa v.terapiasta vähän kivunlievitystä kotona ollessa.

Kyllä tekis mieli saada jo nyytti syliin. Kummallista kun esikoinen synty 5 viikkoa etuajassa ja on ollu sitten ihmettelemistä tässä loppuraskaudessa. Ä-polin lääkärikin totesi että olis helppo synnytys tulossa kun vauva on tällä kertaa pääalaspäin ja esikoisenkin syntymä oli niin helppo ja nopea vaikka perätila olikin. No joo...kummiski menee ihan muilla kaavoilla...

Ihana ilma tuolla ulkona. Jospa lähettäs ruuan jälkeen käymään tivolissa.

T.Beija ja rv 39+6
 
Ohhoh... oonkin ollut kauan pimennossa Muutettiin isompaan asuntoon ja pojan kanssa oon saanu kamalasti touhuta tässä, et useimmiten oon päikyillä kanssa... nyt aattelin, et nyt on pakko tulla katsomaan teitä

Viikkoja on nyt 37+1 ja eilen kävin äitipolilla kääntymässä omituisen ylävatsakivun kanssa.... mitään vikaa ei löydetty... liekö sitten lihasperäinen kipu... painoarvio ois nyt 3,4kg, rt:ssä on ollu jo moooonta viikkoa, alkanu kiinnittyyn kaveri.
Kaikki muukin oli hyvin ja seuraava neuvola ois torstaina ja sit taas äitipolille seuraavalla viikolla kontrolliin... seurataan sen yhden hemmetin paastoarvon takia nyt iahn hulluna, ettei vaan tuu sokerivauvaa... ja arvot kotona on kaikki ollu ok. Alkaa tympiä tää touhu... ei se niin paljoa ottais aivoon, jos ois oikeesti varaa maksaa niitä poliklinikka maksuja monta kertaa... nyt jo 6 äitiplokäyntiä ja kaks keuhkopolia ja 26 ekee pala.... samalla rahalla ois hommannu jo vaikka mitä muuta. Onhan se hyvä että seurataan, mut jomku raja siinäki pitäis olla mun mielestä, kun kert ei mitään hälyttävää ole. Kallista tää raskaana oleminen...

grillikausi avattioin meilläkin eilen...ja haaveilin kylmästä oluesta... sitä tosin ois ollu kyllä jääkaapissa, mut en viitsi pojan nähden kyllä ottaa edes yhtä... kun haluaa kumminkin maistaa samaa mitä äiti juo... katsotaan joskos sit joku ilta saunan jälkeen... nyt kun on oma saunakin=) ja ihanasti neliöitä vauvan sänky ja hoitopöytä mahtu mukisematta makkariin. Hirveesti otti voimille toi muuttaminen, eikä voi oikein vieläkään sanoa, et kämppä ois kunnossa... mun vaatehuoneeseen en edes mahdu ja niinpä vaatteet kiertääkin lähinnä pyykkiin-koneeseen-kuivumaan-päälle kierrosta=) eipä niitä vaatteita tosin kovin montaa enää ole jotka päälle mahtuisi, et ihan turhaan niitä sinne hyllyille viikkailisin=)

tosi paljon on tullu oltua ulkona, nyt kun on ollu hyvät kelit...on raivattu edellisen asukkaan köynnösviidakkoa pihasta ja suunniteltu "omaa" pihaa sen verran ku mahdollista, kun vuokralla ollaan.
Astma on saatu tasapainoon ja toistaseksi leppää vastaan oon taistellu pelkällä nenäsumutteella... joka ilta pitää kyllä käydä suihkussa ja vältää päivällä tuulettamista... hirvittää vaan toi koivun kukinta... sais jo alkaa, ettei vauvan kanssa tarvii sit tukkoilla heti.

Jokos alkaa olla vauvakamat hankittuina??? Osteskelin tossa harsoja yks päivä lisää, jos sitä jaksais sit harsoilla ja villiksillä alottaa vauvan kotielämää(haaveet on kovat, mut todennäkösesti ekat viikot menee niin tohinalla, et taitaa kertavaippa olla paras ratkasu=) ) kosteuspyyhkeitä ostin ja liivinsuojat kaivoin kopasta odotteleen... vauvalle pitäis joku mobile saada ja vähän kuvia seinään vielä... mut kerkeehän sitä... just eilen mietein, et jos hommasikin semmosen ns. hyttysverkon pinnarin päälle, eikä mitään verhokatosta... mut todennäkösesti sekin jää vaan haaveeksi=) tuplarattaita oon kovasti nyt kattellu, enkä edelleenkään tiedöä mitä sen asian kanssa tekisin.... jahka sekin sit valkenee vauvan synnyttyä=)

mut nyt hetkeksi huiliin, ennen ku esikon kummitäti tulee käymään...

ihanaa kevättä kaikille ja hyviä vointeja!!!!

Maariana83 + pikkuveli(?) 37+1
 
Tässä on kyllä pääsääntöisesti hyvät naapurit nuo uudet tulokkaat tai niiden pennut ei näköjään osaa käyttäytyä. No vielä ne oppii.. :kieh:

Lueskelin taas noista vuodoista että vereslimaisen ja ruskeanvuodon pitäisi tarkoittaa kohdunsuun kypsymistä/avautumista.
että on se kumma homma jossei näillä vuodoilla kypsy paikat viimeksi oli ainakin jo pehmeä. Toivossa on hyvä elää..

beijakin vielä kasassa mietinkin tossa että onko terapiat auttaneet?
 
Naapurit vaihtui meillä hiihtoloman aikoihin. Nämä heittelevät tupakantumppinsa minne sattuu. Edellisetkin polttivat, mutta he keräsivät kaikki tuhkakuppiin. Ainakin sitten kun Nuppu itse liikkuu pihalla ja syö kaiken mahdollisen, niin saavat luvan hommata tuhkiksen ja sitä ennen siivota pihan :D Inhottaa vaan kun se tupakansavu tulee meillekin ovista ja tuuletuksen kautta :|

Snowball Sun kummitytölle sentäs voi jotain selittääkin. Mutta mun 3-v kummipoika kyseli, että miten vauva on mennyt mun mahaan ja tuleeko se suusta ulos :LOL: Selitäppä tosiaan 3-vuotiaalle sitten näitä :headwall:
 
Se on kyllä kumma että tupakointi on kieletty sellaisissa paikoissa kuin ravintoloissa joissa mun puolesta vois tupruttaa keuhkojensa kyllyydestä mutta sitten toisten kotien ympäristössä saa kyllä terrorisoida ja haista kiva tuulettaa kun tunkee tupakan katku sisään. Ihme lakeja? Mitä sitten jos nukuttaa lasta vaunuissa ja joku idiootti heittää palavan tupakan ja se lentää vaunuihin? kysyn vaan...
 
Tsemppiä Nara naapureiden kanssa, nostat vaan rohkeesti metelin, ei tollasta kestä kukaan! :hug:
Saako parvekkeillakin tosiaan vielä tupakoida? Eikös joskus ollut jotain kieltomeininkiä siitäkin ettei saisi? Vaikee sanoo... Paitsi kyllä mäkin meidän äidin parvekkeella sauhutin kun oltiin siellä kylässä sillon ku vielä poltin :ashamed: Tosin ne tumpit stökäsin kukkaruukkuun =)

Jaah, munkin pitäis varmaan noi yrtit jakauttaa tilavimpiin oloihin noista pikkupurkeista..
Niistä kyllä osa on lähtenyt niin surkeesti kasvamaan että en tiiä viittiinkö..

Tytti Mä sain pääsiäiskukaksi tollasen asetelman missä kasvaa tulilatva ja muratti.. pitäiskö se muratti kaivaa sieltä erikseen ylös ja pihalle vai voisiko päästä helpolla ja viedä vaan koko asetelma pihalle tulilatvoineen päivineen? =)

Eipä tässä kummempia :wave:

Jasmin ja aarre 39+1 :heart:
 
Sannuliini mekin tehtii semmonen pintaremppa pääsiäisenä mein asuntoon.. tapetoitii ja maalattii, vaihdettii uudet lattiat ja listat ! ja sen jälkeen viety kolme kuormallista tavaraa kaatsille.. Kävi kyllä pikkasen kunnon päälle täälläkin! :D Mut nyt on onneks kaikki valmiina ja on kiva tulla vauvan kanssa "uuteen" kotiin ! :heart:

Omakotitalossa asutaan mekin onneksi, niin ei oo naapureista huolta..
Tsempit Naralle ! :hug:

Kyssäri! Kuinka kauan niitä supistuksia pitää/voi kellotella kotona ennenku pitää lähteä sairaalaan?

tytsy+masukki TÄNÄÄ POKSu 38+0 =)
 
äähh..
olin lukenut väärin sen päivämäärän tuosta lapusta siis mulla vasta synnytyksen suunnitteluun viikoilla 38+ vaikka tällä kaikillä muilla se on ollut 36 tai 37 viikolla ja piru vie supisteleekein..

soittelen sinne huomenna, :eek:
 
Sompio Hyvän kysymyksen oli sun kummipoika esittäny. Mitä vastasit? :whistle:

Toukotytsy: Neuvolassa neuvoi, että kun on supistellut 2h alle 10 min välein säännöllisesti tai ei pysty kotona enää olemaan niin pitäisi lähteä. Kai niitä ohjeita voi olla useita, mutta meiltä ajaa täältä tunnin verran sairaalaan niin parempi lähteä ajoissa. Onnea poksumisesta!

(.)
Tullut muutama aika inhottavaa tekevä suppari, mutta luulen että kohta ne taas häviää. Pitäisiköhän alkaa hieromaan niitä jalkojen akupisteitä...?
:whistle:
 

(.)[/b] Tullut muutama aika inhottavaa tekevä suppari, mutta luulen että kohta ne taas häviää. Pitäisiköhän alkaa hieromaan niitä jalkojen akupisteitä...?
:whistle: [/quote]

mullakin tullut nyt ollala 2 todella kipeää supparia, mutta melkein tunti väliä niillä.. äääh.. supistelis kunnolla tai ei lainkaan, mutta tämä on kiduttavaa..
kuitenkaan ei taas mitään..
 

Yhteistyössä