TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Onnea myös Matildalle!

Sellainen kyssä tuli vielä mieleeni, kun mä en siteitä käytä kuin jälkivuotoon ja edelisestä on se 3v aikaa, niin osaisitteko suositella mulle mitkä olisi hyviä ja edullisia. Sellaisia, joita kestäisi käyttää sellainenkin, joka inhoaa siteitä ja niihin valuvaa vuotoa yli kaiken :ashamed: Eli pitäisi sinne sairaalakassiin pakata jo paksu side ja yöksi reiluja yösiteitä. Miestä kun en meinaa niillä vaivata vaan ajattelin ostaa etukäteen.

Autosta: Nyt mekin saimme vaihdettua autoa, enään ei tarvitse ajella sillä vinkuvalla ja huutavalla enään =) Tosin mä en ole vielä sitä uuttakäytettyä autoa nähnytkään, kun mies tulee vasta illalla kotiin sillä.

Synnytys: Mä en halua vielä synnyttää. Mä nyt vasta olen alkanut nauttia raskaudesta, kun pahoinvointi on helpottanut. Mua ei nyt myöskään enään jännitä lainkaan miten ja milloin vauva syntyy. Eiköhän se sieltä synny sitten kun sen aika on. Ainut mikä on, on noi kaikki retket mitä tässä keväällä on, olen alustavasti joihinkin ilmottautunut lasten kanssa, mutta eihän sitä tiedä jos vaikka olen vielä laitoksella silloin :/
 
ompas tänään tullu vasta vähän kirjotuksia :) onkohan porukka lähtenyt vauvoja hakeen vai mennyt pihahommin?!? :)

sompio: esikoisesta mulla ainakin otettiin siinä arviossa pissanäyte mutta sillon muistaakseni otettiin rakenne ultrakäynnilläkin ja nyt ei ainakaan siellä otettu että en tiedä onko käytäntö poistunut vai otetaanko edelleen siinä 36 viikon käynnillä. verenpaine otettiin myös silloin.. vassista sai ainakin silloin (2005) sellanen libero laukun jossa taisi olla muutama vaippanäyte mutta kyllä mulle sieltä taisi kassiin eksyä melkein paketillinen pikkuvaippoja kotiin viemiseksi :ashamed: pakkohan sitä nyt on hiukan hyödyntää sairaalan "etuja" muutama rintakumi tais tarttua myös matkaan :D

pesin aamulla pari mattoa ja totesin että ehkä loput saa jäädä kesään! nyt vaan kuivuis niin hyvin ja poika oli jo kauan odottanut liikennemattoa huoneeseensa joka oli likaisena...

jaksamisia kaikille vaivoihin :hug: kovin kauaa ei kuitenkaan enää kellään oo jäljellä ku aattelee paljonko jo on takanapäin :)

Höpöliini ja tyttönen 35+2
 
Tosta r.diabeteksesta,nythän mun ei tarvitse kuin joka kolmas päivä suunnilleen mitata sokereita,kun ne arvot on olleet JOKAISELLA kerralla reilusti alle raja-arvojen,että tuskin tästä vauvastakaan mitään suuren suurta sokerivauvaa kasvaa =)

BV ja P 34+5
 
No mä päätin kuitenkin sitten tänään lähteä tarkistuskäynnille sinne synnärille ton tihkumisen takia, meen sinne kunhan mies pääsee töistä kuuden jälkeen. Laittelen sit kuulumisia, toivottavasti ei nyt olis lapsivettä vaan jotain muuta..
 
kissinminttu : itsellä myös tärinää vatsassa, olen tulkinnut sen vauvan venyttelyksi, ihan niinkuin pikkulapset oikeen venyttelee ja sit kädet tärrää ym..

Joo, synnytyskakasta :x : 12 vee sitten tekivät huuhtelun, helpotti oloakin, vaikka kurja ensin keikkua pöntöllä, kun supistaa samalla.. oksentelin myös mahan tyhjäksi useamman supparin aikana.. sitten ponnistusvaiheen lähellä aloin minäkin huhuilla pöntölle pääsyä, todellakin tuntui että kakka tulee siihen pöydälle, mut ei sieltä mitään muuta tullut ku vauva... :p

37+5

 
Suzyanne
Neuvolakuulumisia:

Rv 38+2
Paino +1225 g/ vko (hui sentään!)
Turvotus ++ (tohon olis voinut laittaa vaikka kymmenen plussaa.. :kieh: )
RR128/74
Pissa puhdas
SF 36.5 ( ohhoh sentään truotakin, meni reippaasti yli yläkäyrän..)
Syke n.130
Liikkeet ++

Tuosta sf-mitasta terkka lohdutti, että vaavilla oli peppu niin pystyssä ja törröllään kuin olla ja voi.. B)

Jaksoin tänään pitkästä aikaa käydä kaupoilla, kun oli puutelistalla vaikka mitä. Sellossa jopa jaksoin tallustella, ihmeellistä. Ostin mm. yhdet imetysliivit lisää, kun koko on taas kasvanut viime ostokerrasta, voi olla että kasvaa vieläkin.. Eli nyt ollaan edetty 75 B:stä 85 D:hen, 80 E käy myös. Saa nähdä tosiaan kasvaako vielä, kun maito alkaa nousta.

piina täällä toinen joka inhoaa ihan kybällä siteiden käyttämistä, en ole menkkoihin nitä käyttänyt kuin joskus silloin teininä 80-luvulla pari kk kun ne alkoi, minusta ihan mielettömän epämiellyttävää. :x Että täälläkin otetaan mielihyvin sidevinkkejä vastaan, mikä olisi sopivan kokoinen sekä imukykyinen jälkivuotoon. Varmaan joku yöside?

Matilda -08 Kiva kuulla että se kakka-asia synnytyssalissa menee yleensä luontevasti "siinä sivussa", niin vähän ajattelinkin, ettei ne siitä sen ihmeempää numeroa tee. Mutta kieltämättä tuota on tullut vähän mietittyä. :whistle:

Porausta olen minäkin vihdoin alkanut tuntemaan. Ja johtuu terkkarin mukaan siitä, että mulla ihan lähiaikoina vaavi on laskeutunut ihan alas lähtöasemiin, kiinnittynyt ei vaan kuulemma ihan vielä ole. Kävely ei satu, mutta kumartelu tekee alapäässä tosi kipeää.

Onpas äläpäävoittoista tekstiä mulla tänään, mutta se kai käsittääkseni on ihan normaalia tässä vaiheessa raskautta, että se alapää alkaa olla pääosassa.. :D Ja vielä vähän lisää alapääjuttua, sillä minullakin juoksuttaa koko ajan isolla asialla, nyt pari pv olen käynyt kakalla 2-3 krt/pv, vaikka normaalisti käyn vain kerran päivässä tai joka toinen päivä, joskus saattaa mennä pari kolmekin päivää. Mutta on se hyvä että vatsa toimii.. =)

Kaikille joilla on tuskainen olo, kipuja tai pahoinvointia, :hug: :hug: , onneksi ne vaivat helpottaa kunhan saamme pikkuiset pusattua maailmaan. :heart:

 
Joku tuosta kävelystä puhui, ettei enää yhtään kärsi. Eipä juu kärsi ei :( Kävin kaupoissa vähän ostoksilla ja tulihan siinä taaperrettua tietysti ja nyt jomottaa niin alamahaa ja vielä kuukausi on aikaa laskettuun! Minusta tulee aivan kotihiiri ja sohvaperuna tällä menolla! Ja meilläkin pitäisi vielä muuttaa kuun vaihteessa, apua, mies joutuu tekee kaiken.

Olen nyt puntaroinut noita vauvan kotiutumisvaatteita, että mitähän ottais. Meillä kun ei sukupuoli ole selvillä, niin joutuu ottamaan tuollaisia neutraalin värisiä vaatteita. Ajattelin laittaa kahdet valmiiksi kassiin, kokoa 56 ja 60, saa mies sitten tuoda mitä tarvitaan. Mitä kokoa te olette pakanneet? En malta odottaa, et vauva syntyy ja pääsee ostamaan myös niitä sinisiä tai punaisia vaatteita :heart:

Synnytysuutisia odotellen,

Niiksu =)
 
Mä käytän vain ja ainoastaan ALWAYS siteitä tietty sitä imukykyisintä suurinta yösidettä. Voihan sitä vauvaltakin lainata yöksi new born vaippaa heh jos oikein holisee...kjäh!
Kokopäivän taas saanut hillua kaupoissa ja kämpää on hirveessä kunnossa no huomenna sitten taas panna paikkoja ojennukseen..

Vauvan kotiutumisvaatteet tais olla 56cm kaikki.
 
Kävellä pystyn ihan hyvin ei tee kipeetä. Tosin syys siihen että voin kävellä vallanhyvin ilman kipuja on siinä, että tämä itsepäinen ipana istuu edelleenkin hyvin tyytyväisenä :kieh:
Tuota "synnytys kakka" asiaa minäkin olen pohtinut. Mutta ilmeisesti se hoituu ihan rutiinilla niin kuin Matilda kirjoitti. Ja synnytys valmennuksessa meille sanottiin että suurimmalla osalla suoli tyhjenee ihan omatoimisesti enne synnytystä. Sanottiin myös että jos suoli ei ole toiminut pariin päivään ennen synnytystä niin sitten tarjotaan peräruisketta.
Tuleeko kenelläkään muulla kantapäät kipeäksi jos on pitkään jalkojen päällä?
Minulla tulee kantapäät kipeäksi.

Pitäsikö kohta alkaa tekemään niitä kuperkeikkoja, että Papu kääntyisi? :kieh:

Tytti ja Papu 34+5
 
Ite en ole koskaan ollutkaan valmennuksessa.. Alkaa olo olemaan jo, että sais poitsu syntyä jo..Tänääkin muutaman tunnin lenkillä niin johan alkoi särkee ja hieman supisteleekin jo.
Närästyskin alkoi, onneks Rennie Vielä *koputtaa puuta* toimii.

Outo olla yksin himassa, ukko yöhön töissä ja tyllerö meni ekaa kertaa isälleen viikonlopuks.
Jospa vaan tilais pizzaa ja ottais rennosti, pitkästä aikaa. Huomiseks saa luvan toi siivoominen siirtyä...
 
Siteitä mä käytän vain Vuokkosia tai x-traa. Muut kutittaa :| Ja mulla on tosi runsaat kuukautiset, että runsaimmat päivät mä käytän yösidettä yötäpäivää ja yösiteitä mä ostin jälkivuotoonkin. Eipähän ainakaan falskaa :D

Kotiutumisvaatteet mä olen ajatellut noista 56 cm:n vaatteista. Tosin villahaalari on 62 cm. En ole vielä pakannut, joten voi vielä muuttua :D
 
Onnea Matildalle! :flower:

Tytti: Mulla ainaki tulee kantapäät tosi herkästi kipeeksi. Pitäispä melkein taas ottaa illalla jalkakylpy. :)

Vauvan kotiutumisvaatteiksi oon ajatellu ottaa 56 cm vaatteet. Nyt vaan oon alkanu miettimään että pitäisköhän ottaa varulta jotku neutraalin väriset.. Poikaahan meille on veikattu ja itelläki ollu siitä vahva tunne jo alkuraskaudessa. Mutta silti sitä vaan miettii että voihan se olla tyttöki...

Porausta on täälläki.. Tosi paljon voimistunu parin päivän sisällä. Välillä tuntuu että jalat lähtee alta ku vauva painaa ikävästi johonki hermoon. Ja pää painaa tosi ikävästi rakkoon.

Tänään tuli pitkästä aikaa sellanen tunne että eipä tässä auta hötkyillä ja ootella sitä synnytystä. Kyllä se sieltä sitten tulee ku on sen aika. Ja oon ollu niin väsynyki yövalvomisien takia (viime yönäki juoksin vessassa 1-2 välein) ettei jaksais lähtäkää synnyttämään just nyt. Pitää nyt vaan yrittää nukkua ja levähtää (vaikka sitten päivisin) niin ois sitten voimia synnytykseen. :)

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille! :)

Uneksija ja Mussukka 38+5
 
Vaude, että monet teistä on jo noin pitkällä. Vaikea kuvitella että kohta se on oikeasti ajankohtaista tuo synnytys! Äkkiä se aika meni.. mihin se meni..?

Kantapäitä särkee kanssa.. samoin suonta vetää pohkeissa niin pirusti, varsinkin öisin. Siihen onneks auttaa, kun nostaa jalkaa hieman ja kääntää jalkaa niinkuin miten se sanotaan, toiseen jalkaan päin. Olipa taas hyvin selitetty :LOL:

Tänää tuli ostettuu eka tutti tälle masukille.. Oli todella outoo.
56cm vaatteita otan kanssa, äp vaatteet hurjan isoja, sen opin esikoisen kohdalla.
 
Suzyanne
Tutteja mulla on 3 kpl, nekin keitin siinä mun helistinsopassa, mutta ne kesti sen, toisin kuin helistimet. :ashamed: Terkkarikin tänään naureskeli mun helistinsopalle. :LOL: Sanoi ettei tuttipullojakaan enää tarvi keitellä kuin vaikka kerran kuussa jos haluu, mutta että parempi olla ylitunnollinen ja -varovainen kuin päinvastoin. No joo miten sen nyt ottaa.. :ashamed: :D

[/b]Kotiutumisvaatteista nyt tuntuu kokoarvioiden perusteella että 56 cm taitaisi olla sopivat, kun ei vaavista mikään ihan pieni käsittääkseni ole tulossa.

Menkkajomotusta on ollut tässä pari kolme tuntia, ja aiemmin suppailikin, niinkuin aina jnk. aikaa liikekannalla olon jälkeen. Mutta nyt alkaa helpottaa, ei tässä tosi kyseessä siis taida kuitenkaan vielä olla- saisi kyllä kohta alkaa olemaan jo.

Harjoittelin äsken
kantoliinailua pehmonallen kanssa. Mies ehdotti Kille-kisua koekaniiniksi, mutta veikkaanpa että Kille olisi voinut olla vähän eri mieltä asiasta.. :snotty: Ja toisaalta, olisi saattanut repiä liinaa kynsillään, ja karvastaa sitä, niin nalle oli helpompi koekaniini. =) Kyllä uskoisin että liinailu tulee olemaan mun juttuni, tuntui jotenkin luontevalta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Miksi, voi miksi en hallitse noita mustauksia, vaikka teen kaiken niinkuin pitääkin, ja yhtään merkkiä ei oo väärässä paikassa! GRRRRRR!!! :kieh: :D

Siis teethän Suzyanne niin, että maalaat sen sanan, jonka haluat mustata sen jälkeen kun olet ensin kirjoittanut sen? Maalaat ja painat sitten tuota B- kuvaketta. Toimii siis hieman eri logiikalla kuin vaikka Wordissa. :) Tai toimiihan sen Wordissa noinkin, mutta myös muilla tavoin.

Mulla on kantapäät tänään ihan saakelin kipeät. Äsken, kun kokkailin, piti vähän väliä nostella jalkoja. Onhan ne väsyneet jo 2-3 viikon ajan, mutta nyt kahden päivän siivoilu ja pitkät kävelyt koiran kanssa ovat todella tehneet tehtävänsä.

Vatsan toiminnasta on ollut niin paljon puhetta, että täytyy itsekin kommenotida. Vatsa on nimittäin toiminut vajaan parin viikon ajan ihan superhyvin, kerran päivässä tehotyhjennys, välillä jopa kaksi. Ihan luksusta verrattuna siihen välillä koettuun ummetukseen. Aika pienestä sitä on tyytyväinen :LOL:

Mulla on huomenna babyshower. Kivaa!

PilkkuPantteri & Jyvä 37+3
 
Synnytyskakka multa pääsi esikoista synnyttäessä :ashamed: Oltiin oltu sairaalassa jo 2vrk, vedet meni mutta synnytys ei kuitenkaan käynnistynyt. Ja eihän mulla siellä sairaalassa ollessa maha toiminut ollenkaan, eikä kukaan asiaa kysellytkään saati tarjonnut mitään perähuuteluita, no niinhän siinä sitten kävi, että ponnistusvaiheessa ensin tuli kahen päivän p*skat ja sitten vasta vauva :ashamed: , mutta todella hienotunteisesti kätilöt asian hoitivat, sinne metallikippoonhan mikä siinä synnytyspöydässä on niin se tavara meni, ettei sentään pitkin petiä. Seuraavissa synnytyksissä suoli onkin sitten tyhjentynyt luonnollisesti kun synnytys on käynnistynyt eikä sitten enää ponnistettaessa oo mitään tullu. Jos ei nyt tyhjene niin kyllä mä peräruiskeen sitten haluan, että saa sen homman hoidettua pois ennen synnytystä.

Siteistä mä tykkään eniten libresseistä, jälkivuotoa varten täytyy vielä hankkia kaikista suurimpia mahdollisia, jotain tonne kaappiin on jääny mutta ei taida olla riittävän isoja.

Kotiutumisvaatteiksi mä otan 50 senttiset vaatteet. Neulehaalari on kyllä isompi, olikohan se 62 vai jopa 68 senttinen, mutta siitä sitten käännän lahkeet ja hihat.

Jep, eipä tässä muuta kuin mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Käykäähän jotku vaikka synnyttämässä ;)

villahousu & Sulo 37+1
 
Mulla ei oo jalkapohjat kipeet olleet kipeet sen jälkeen ku työt lopetin. Aiemmissa raskauksissa oli hirveet kivut ilman töitäkin johtu kai turvotuksestakin varsinkin kun yöllä heräs ei voinut kävellä niinku ois ollut ilmatyynyt jalkapohjissa. Nythän tota turvotusta ei ole.

Niisku-Rouvalle jaksuja..ärsyttävää varmaan jatkuvat supparit ja kivut jossei niistä muuta iloa ole kuin kärvistelyä? potkut persuuksiin ja synnyttämään vaan. :D

Mun maha on toiminut koko raskausajan vähän liiankin hyvin ja monesti on ripaskalla tänäänkin piti lähtä kaupasta kotiin paskomaan hehe :LOL: näistä kaupan lightmarjakeitoista menee kyllä maha niin kuralle ettei ole tosikaan varsinkin niistä runsaskuituisista :kieh: se kyllä hirveetä synnytyksen jälkeen tehdä se eka pökäle heh tiedoksi vaan enskertalaisille kjäh...mitkä jutut taas. Tai en mä tiedä onko kaikilla hirveetä..yleensähän ne kysyy osastolla onko suolitoiminut joskus saanut jotain löysyttävää että uskaltaa käydä kakkendaalilla.. :LOL:

Ihanaa päästä taas nukkumaan välillä on kyllä niin kanttuvei mutta varmaan sitä äkkiä piristys väsyneenäkin jos synnytys yllättäs kivut viimeistään herättää heh...
 
Oi mitkä viikot jo kasassa Jonzilla!!! Varmasti haluat jo synnyttämään, kun itsestänikin tuntuu ihan samalle, vaikkei viikkoja vielä ihan yhtä paljoa olekaan...

Olen käynyt vähän väliä kurkistamassa, että mikä on RockMummy tilanne?? Jäiköhän sairaalaan..??

Kotiutumisvaatteiksi olen varannut 50cm ja 56cm, tuokoon mies sitten sen mukaan, että minkä kokoinen nassikka tulee. Viimeksi varattiin esikoiselle 56cm vaatteet kotiin, niin voi pienokaista, kun toinen hukkui niihin ihan täysin!! :D (3,3kg ja 50,5cm)

(.) Täällä on ollut parina päivänä aika napakkaa jomotusta selässä ja alamahassa. Viime yönä alkoi polttelemaan kahden aikaan, enkä saanut sen jälkeen enää unta, kun sattui niin kovasti. Jossain vaiheessa taisi vähän itkukin päästä. :ashamed: Ajattelin jo aamuyöstä, että nyt päästään tosi toimiin, mutta ei!! Supistuksia ei kuulu ei näy. Ehkä pari päivässä... No, eipä taida pienokaisella olla kiire! =)

Leppoisaa viikonlopun alkua. Ja sehän lupailikin ihan aurinkoista viikonvaihdetta, viimein!! B)

nasu ja nipsu 38+1 :heart:
 
Suzyanne
Pilkkupantteri tein aiemmin vähän eri tavalla, laitoin itse ne b:t sanan alkuun ja loppuun, toimi yleensä niinkin, mutta välillä mustasi koko tekstin. Nyt kokeilen sinun neuvomaasi tapaa, kokeillaanpas onnistuuko..

Vietähän mukavat babyshowerit!

*muoks* hyvin onnistui mustaus, kiitos! =)
 
Suzyanne Tarkista, että ne mustauksen merkit on oikeinpäin. Siis, että / on siellä viimeisessä b:sssä eikä ekassa.

Onkos väki viikonlopun vietossa vai synnärillä :whistle:

PilkkuPantterille hauskaa babyshoweria :wave:

Jaksuja kaikille kipujen kanssa oleville :hug:
 
Kasassa edelleen.... ootan et neiti nukahtaa ni pääsis itsekkin yöunille.

Kyl alkaa itku olemaan jo aika herkässä kun kaikki vaan sattuu. No liikkeet tietenkin mut nekin tulee supistusten välissä ni ei niistä kerkiä nauttimaan. :/

Hyviä öitä... kyllä tämä tästä! :D
 

Yhteistyössä