TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Pikaisesti iiisot onnittelut Matildalle! :flower:

Ja viela tosta kakka-asiasta (:)). Mua hairitsee se aika paljonkin, kun tosiaan sita vesisynnytysta mietin. Sangylle paskomiset ei nolota, mutta en vaan haluaisi uida siella ammeessa omassa ulosteessani... Mietin etta jos ei luonnollisesti tyhjene suoli niin olisikohan mahdollista tehda tyhjennys itse kotona etukateen? En halua ottaa riskia, etta eivat sairaalassa mokomaan suostu.

Ei yhden yhta supistusta koko paivana. Pyh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiodetta:
Mitenköhän kauan menee limatulpan menon jälkeen että tulee lapsivedet/supistukset? Tai onko niillä jotain yhtänäisyyksiä? *on ihan pöljä*
Taitaa tuokin olla aika yksilöllinen juttu. Esikoisesta mulla tuli limatulppa useammasasa osassa. Ensimmäisen osan bongasin rv 40+2 jolloin alkoi myös melko pienet supparit, jotka kuitenkin avasivat vähän kohdunsuuta jo. Lapsivettä alkoi tihkua rv 40+5, kokonaan ne meni rv 41+0 alkuyöstä ja aamulla poika syntyi.
 
Kylläpäs te olettekin ahkeria kirjoittajia! =)

Onnea Matilda-80 tytöstä! :flower:

Minulla lenkkeily alkaa olla jo suorastaan tuskallista.. koko ajan matka vaan lyhenee lenkillä.. sellasta rauhallista taaperrusta, ja ikkunoiden pesua en edes harkitse =)

Mä pääsin taas koneelle niin myöhään ettei mun väsyneet aivot pysty mitään järkevää tekstiä tähän nyt tuottamaan.. huoaah.. mitää mennä nukkumaan zzz....
Ellu80 rv 36+5
 
Huomenta!

Olinpas taas eka =) Ei vaan, ei ole kiva valvoa. Refluksi alkoi vaivata täälläkin. Ja rahahuolet :( Toukokuussa erääntyy paljon isoja laskuja. Rahat kyllä riittävät, mutta kohta joutuu menemään säästöille :(

Olen ollut pari tuntia ylhäällä ja lähden koittamaan, jos uni tulisi :wave:
 
onnea Matilda-80!!!

sompio sanoivat että kun hän noin helposti kääntyi niin ei ainakaan pitäisi enää tehdä kuperkeikkaa,mutta eihän sitä varmuudella tiiä :) ens viikolla vielä polille tarkistuttaa että onko oikein päin jos ei ole vielä siihen mennessä syntynyt..
limatulpasta itse huomasin edellisestä rv 36+2 aamulla seitsemän aikaan ja neiti syntyi 15.30..
Jaahas nyt sitten vaan odotellaan koska hän syntyypi :)
Ai niin,kyllä huomaa eron kumminpäin on..kävewlykään ei tee enää niin kipeetä mitä ennen

luppa- ja kirppu rv 36+0
 
Jaa,että oikein synnytyskakka :LOL: :D

Mä muista esikoista synnyttäessäni,huutaneeni kätilölle,että nyt perkele päästät mut vessaan paskalle,että peräreikä halkee just |O
No ei se päästänyt ja se pökäle painoikin 3298g ja oli maailman suloisin tyttö :heart: :xmas:

Joten ihan hyvä,etten lähtenyt pöntölle :xmas:

Tässä aamukahvia hörppien yritän virittäytyä uuteen päivään :wave:

BV ja P 34+5
 
kirjoittelen tänne pitkästä aikaa. ihan alkukuukausina taisin tänne kirjoitella.

eilen illalla särki hirveesti toista reittää.. kun menin nukumaan siirtyi kipu ja jomotus enskin sivulle ja sitten tuonne alas.. jomoitteli kovastikkin vähän väliä.. nmutat en kellotellut, odottelin toiveekkaana että kovenisi kivut, mutta ei nukahdin sitten :|

haluaa jo synnyttää.. kipuja pitkin päivää ja olo niiin tukala
rv 36+3
 
Oikein paljon onnea pinon ensimmäisen prinsessan johdosta matilda08 :heart: :flower:

Tupakasta olitte puhuneet aiemmin, mä polttanut yhteensä öö varmasti 10vuotta, mut raskausajat ollut aina ilman ja 1. ja 2. välissä kun ole kuin se 1v4kk, niin silloin tuli pidempi aikaväli. Nyt rajoitin reilusti jo ennen plussatestiä, kun työpaikalle tuli tupakointikielto.
Aina sit kyl sortunut siihen jossain vaiheessa :/ Toivottavasti nyt ei kävis niin, vaikka se on kyllä yksi keino pitää kilot kurissa, huono tosin.
Alkoholitonta siideriä juotu täällä vaikka kuinka- ja on hyvää :D Oon käyttänyt hiilihappoja hiukan tuohon närästykseen apuna. Tän raskauden aikana, kun pahasti ole vielä närästänyt niin loppuun saakka mennään ilman rennietä. Toisin kuin aiemmissa odotuksissa!
Alkoholiton olut on sitten ihan syvältä, maistu kaljalle pätkääkään :x Kummitytön (01/09) äiti joi ykköstä aika paljon kun neiti syntyi, että sai maidon nousemaan, ja toimis!

Mä kans oon ihmetellyt tota suolentyhjennystä, siis kun ei mulle oo koskaan ees tarjottu, vaika esikoisen syntymästä tulee jo pian 9v.. Mulla ei meinaa kummastakaan ollut mtn luonnollista tyhjentymistä..

Mutta jospa lähtis odottavan äippäkamun kans hiukan shoppaa ja syömään. Sit viikonlopuksi mökkiä siivoamaan kesäkuntoon!

äippä ja masukki 36+2

p.s kolmea ässää harrastettu ahkerasti ainakin viikon päivittäin ja ei tapahdu mtn!
 
sattuuko mulla kevely?

itsekun vein 3 vuotiaan tyttöni juuri äsken kerhoon alle puolen kilsan päähän niin sattui niin pirusti joka askel..
onkohan tuo niin alhaalla vai mitä ihemettä?
ei esikoiseta ollut tätä. sain ihan viimesilleni rauhassa lenkeilläkkin..
 
Huomenta.

Mä en kestä enää tätä. Siis masu on ihana liikkeet ihanat, mutta olo on tuskainen supistuksia täynnä kaikki päivät. Paskalla saa ravata jatkuvasti persus kohta ihan ruvella. Pahaa oloa oksettaa ihan pimeesti siis silleen ku alkuraskaudestakin kaikki melkein etos.

Joku jutteli ennakoivista merkeistä et synnytys olis lähellä.

Oma kokemus tästä. Esikoisesta ei mitään supistuksia. 2 päivän ruikulikakka ja sit meni yllättäen vedet.

Nyt on paikat ollu auki sormelle yli viikon verran. Limatulppa on osittain lähtenyt isoja kasoja kuitenkin. Supistelee epäsäännöllisen säännöllisesti. Kakkalla saa taas juosta.
Huono olo, nälättömyys ja vastakohtana kauhea nälkä. Väsymys/raskas olo tai yht äkkiä yli pirtee.

Ja joku vielä puhui verenpaineen laskusta juu laskussa on. Viime viikolla 137/78 ja viime neuvolassa taas 120/70 se normi mikä mulla on... en sit tiedä merkkejä löytyy mut mitään ei tapahdu suuntaan eikä toiseen. Ties kuin paljon toi alapääkin jo auennut mut en sit tiedä kun yhtään ei satu. :/

Mä olen sitä mieltä etten osaa lähteä sairaalaan sillon ku pitäis. Varmaan tajuan kaiken vasta kun mukulan pää jalkovälissä. Miksi ei voi vaan kaikilla mennä vedet selvästi ni kaikki osais mennä sairaalaan. Ja ei kyl käännytettäis pois. :D :LOL: :whistle:

menen sohvalle potemaan huonoa oloa... ei tässä kunnossa ainakaan mieli synnyttää... :LOL:
 
Sannulii mulla sattuu kävely jonkin verran.

Niisku-Rouva Mä oon kans saanu ravata kakkosella jo pari päivää. Oon sitä mieltä että vessapaperit on nykyäänkin hirveen karheita, ihan sama vaikka ois sitä pehmeintä ikinä :LOL:
Peesaan myös noita sun oloja. Mullakin ajoittain huono olo, ja sit on nälättömyyttä ja välillä ihan hillitön nälkä!..Väsymystä ja pirteetä oloo vuoronperään. :snotty: Kauankohan tätä jatkuu...

(.) pesasin eilen saunan. :whistle: Se niistä kielloista sitten. Tosin varmaan siitä johtuen nää kaikki supparit ei enää ihan täysin kivuttomia ookaan. :$

kissinminttu & pipana 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Huomenta.

Mä en kestä enää tätä. Siis masu on ihana liikkeet ihanat, mutta olo on tuskainen supistuksia täynnä kaikki päivät. Paskalla saa ravata jatkuvasti persus kohta ihan ruvella. Pahaa oloa oksettaa ihan pimeesti siis silleen ku alkuraskaudestakin kaikki melkein etos.

:
mulla on ihan samat oireet..
supisteelee epäsäännollisesti mutta kipeesti.. kävely sattuu |O
kakkalla olen koko ajan.. :snotty:
ja oksettaa aamuisin.. hyvä kun koneella pystyn olemaan aina en pystykkään.. ruoka autaa vähän. ,utta sitten ei saa henkeä kun syö jotain.. mahalaukussailmeiseti tunkua keuhkojen kanssa :eek:

ja pakko n vaan jaksaa vaika olo on ihan kun kidutuskammiosta.. :headwall:

millä viikoilla olet?
 
Täällä moni muukin kuulostaa olevan oikein "hyvässä" kunnossa. :hug:
Mä en ole pystynyt käveleen kunnolla aikoihin. Ja pahenee vaan mitä enemmän viikkoja kertyy. Sängystä nouseminen tekee kipeetä, tänä aamuna superkipeetä. Liekö sitten syynä eilinen sisätutkimus, jonka jälkeen supistellut ja sattunut ihan kunnolla alapäähän. Etovaa oloa täälläkin. Kyljen kääntäminen öisin tuskaa ja mikään asento ei ole kauaa hyvä. Menkkajomotusta välillä, varsinkin alaselässä. Ja silti paikat eilisessä tarkastuksessa visusti kiinni, kohdunkaula sentään oli hyvin lyhentynyt. Mutta siis tuskinpa tässä synnyttään pääsen taaskaan ennen la:ta. Viikkojen kärvistely siis taas edessä. :kieh:

Mut mä lueskelen teidän muiden vauvauutisia, ja pidän sillä tavoin toivoa yllä, että kyllä minäkin sitten joskus... :heart: :D :D

stk ja minivitonen 35+3 :heart: :heart:
 
Muutama kysymys :attn:

Kun menen synnärille synnytystapa-arvioon, niin annetaanko sitä ennen pissanäyte? Kun täällä neuvolalääkärille mennessä annetaan. Mutta miten siellä? VAS siis on kyseessä, jos on sairaalakohtaisia tapoja. Kun pakko ennen sisätutkimusta on käydä pissalla ja jos pitääkin antaa näyte, niin olisi hyvä tietää. Kaikkea mäkin mietin etukäteen :)

Jaetaanko kaikissa sairaaloissa vaippanäytteitä mukaan? Kun en ole ostanut vielä vaippoja kotiin ja ei olla saatu etukäteen näytteitä kuin ihan muutama vaippa tuli postissa. Mietin, että kannattaako niitä vaippoja ostaa vielä vai ostaako sitten kun kotiutuu?
 
pakko tulla kommentoimaan tuota pahoinvointia..eipä kyllä edellisistä ole tällästä ollut..luulin jo et nyt on oksentelut oksennettu,johan täs on 3 tautia sairastettu..tänään sit olin menos hoitaa asioita kun kesken automatkan pääsin moikaa pusikkoa ja jatku vaan kotona..nyt on onnex hyvä olo..Mut tosiaan toivon kans et tää on jotain ennakointia tulevasta :)
 
Kiitos vielä onnitteluista! :)

Mä en oo edelleenkää huomannu mitää merkkejä synnytyksestä.. :ashamed: Mä tahon jo lähtee.. nyt varsinkii kun luvannu ihan mahtavia kesä ilmoja niin haluaisin jo pienen kotiin! =) hmm.. maha on kyl toiminu paremmin ku aikasemmin.. :D ja nii.. ei tuo lenkillä käyntikään enää oikein onnistu, maha piukeena koko kävelyn ajan.. ja tuntuu niin inhalta ja joutuu kyyristelee niin tyhmässä asennossa että välillä ihan hävettää! :LOL:
mutta ootellaan,ootellaan

tytsy+masukki 37+5 JEE kohta jo 38 :heart:
 
Kiitos onnitteluista kaikille. Mäkin ajattelin jotain synnytyskertomusta väsätä kunhan tässä ehdin:)

Pakko kommentoida tota kakka-asiaa kun se oli mulla etukäteen suurinpiirtein ainut asia jota "stressasin". Mä olin ajatellut etukäteen että pyydän peräruiskeen mutta ei sitten tosipaikan tullen käynyt sellanen mielessäkään. Siinä vaiheessa kun supistusten väli oli lähes olematon ja vähän ennen kun alko ponnistuttamaan niin sanoin kätilölle monta kertaa että tuntuu siltä kun tulis paskat ja kätilö vaan totes että se on hyvä:) Tota mä hon sille ja olisin halunnu käydä vessassa mut en enää "saanu" mennä. Sit kätilö komensi mut siihen sängylle puoli-istuvaan asentoon ja mä sanoin et tulee paskat niin se otti paperia vaan ja puristi jostain tuolta alhaalta ja heitti roskiin. Siististi ja nopeesti. Joten älkää sitä miettikö et jos tulee kakat siihen pöydälle tms., se on niille ihan normaali juttu sairaalassa ja ne hoitaa sen asian kyllä nopeesti ja siististi ja niin et sitä tuskin huomaa.
 
Kyrsäolotila. Kävin Ikeassakin ja sielläkin oli vaan YKSI kassa voi v*ttu heh ostin lisää harsoja hoitopöydänpäällisiä suojia mitä lie ja vauvalle täkin. Ja PEHMIKSEN prle :kieh: enkä edes muista millo oon viimeksi mitannut sokereita :whistle: mä meinaa enää edes muistaa sitä insuliiniä pistää. Mä haluan eroon tästä RD:stä ja vähän sassiin..sitten vielä ens viikko buukattu täyteen kaiken maailman keskusteluaikoja koululle neuvoloita kättäreitä voi :$

Mä näen että kaikki vaivat on nyt enempi vaan loppuraskauden riesoja kuin nyt just jotain merkkejä synnytyksestä. Toiset on vaan paremmassa tai huonommassa kunnossa kuin toiset. Onhan se nyt selvää jos kantaa mahassa monta kiloa että joku paikka prakaa ennemmin tai myöhemmin. :p Mä en oleta enää mitään sitten kun PÄÄ näkyy lähen laitokselle :wave: :LOL:
just luin vauvalta sieltä kiekosta tms.. että vain 5% vauvoista syntyy ennen laskettua ja suurin osa vähän lasketun jälkeen? onko näin? heh

Onko muuten synnyttäneillä jo ikävä MAHAA??? ;)

Nara ja himpula pimpula rv 37 (38)
 
Niisku-Rouva, Kissinminttu ja muut pahasta olosta kärsivät, mulla kans aivan samat fiilikset!!! Hyvä kun sain koneen auki, meinasin oksentaa äsken.. Heräsin 9 aikaan ja otin jotain aamupalaa (ajattelin että se auttaa huonoon oloon), siitä siirryin sitten sohvalle pienen pääjomotuksen ja öklöttävän olon kanssa. En pystynyt edes liikkumaan, oli niin huono olo! Onneksi nukahdin siihen sohvalle tunniksi..huoh.

Sitten vessassa saa kyllä juosta molemmilla asioilla koko ajan! :LOL: Ja äsken kun kävin, niin limaa tuli taas ihan kunnolla... :eek: Neljäs kerta jo viikon sisällä..

Alapäässä, lähinnä kohdunsuun tuntumassa vihlaisuja silloin tällöin ja paineen tunnetta, varsinkin yöllä. Varsinaisia supistuksia en myönnä saaneeni, vatsa on pinkeänä kylläkin välillä, mut mitään kivuliasta supistelua ei ole ollut..

Eilen ja tänään sitä kirkasta nestettä ei ole enää huomattavasti tullut, pahin oli silloin toissa päivänä. JOten en vielä ole soittanut Jorviin, pitää seurailla tilannetta..

Huomenna Babyshower, jee, toivottavasti olo paranee siihen mennessä, olen luvannut tehdä täytekakunkin! :D :heart:

Jaksamisia kaikille!!!

RockMummy + ukkeli 36+1
 

Yhteistyössä