TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Yhdessä koossa ollaan täälläkin vaikka selkä meinaa ihan just irtisanoa yhteistyösopimuksen. Oltiin vkl mökillä siivoamassa oikein urakalla. Mökki siisti, mutta eipä supistele sitten yhtään :/

Jasmin niin oikeassa, mutta kun nyt 12vkoa vauva meinannut syntyä, ja nytkun luvalla sais, niin ei mtn :ashamed:

Mutta toukokuu olisi ensi viikolla =)

Äippä ja masukki 36+4
 
Hei vaan täältäkin! En tiedä, viitsiikö täällä edes kirjoittaa, että olo on mitä mainioin. Tuntuu, että monella on jo niin vaikeeta. Jouduinhan mäkin silloin viikkoja sitten jännittää, että kuinka käy. Mutta nyt ei kolota mistään, ei yhtään turvotustakaan. Täytyy nauttia niin kauan, kun tällaista oloa kestää... Harjoitussuppareita silloin tällöin.

Nyt kun vointi on näin hyvä, niin olen asennoitunut odottamaan tuonne toukokuun lopulle. Ultran mukaan eka meni 9pv yli, toinen 11 ja kolmas 10päivää, joten eiköhän samalla logiikalla jatketa. Huomenna on neuvola, joten vähän kyl jännittää, onko pissas mitään häikkää. Kun viimeks oli niitä kuivumistilan merkkejä, enkä ole vienyt sen jälkeen uutta näytettä.

Huomenna poksuu täysiaikaisuus!

Alhambra+Napero rv36+6 =)
 
Aurora72 mulla ihan sama juttu noiden jalkojen kanssa, ne ovat ihan hirveän näköiset, ihan muodottomiksi turvonneet. Miehelle olen saanut monia kertoja vakuutella ettei ole syytä huoleen, se on ihan normaalia, kun ei ole mitään muita oireita esim. raskausmyrkytyksestä. Oletko sinä saanut normaaleja kenkiäsi mahtumaan? Mulla ei puhettakaan, piti alkuviikosta ostaa kaksi nroa normaalia isommat kengät, ballerinat, kun ne on päältä auki. On kyllä vähän koomisen näköistä, kun jalat pursuu kengistä kuin pullataikina. Mutta eipähän ainakaan purista.

Mä olen käyttänyt noita "krokseja"..ne on mukavan leveät, mutta aika hiostavat. Ei sovi ihan kaikkien vaatteiden kanssa, mutta eipä mulle mahdu kaikki raskausvaatteetkaan enää..vatsa jo niin iso. eipä haittaa kun niitäkään ei enää kauaa tarvitse. Mulla kans mies mun nilkkoja kauhistellut.. sanoi että mee nyt lääkäriin. :eek: :D
Mulla ei myöskään raskausmyrkytystä ole todettu..pissa puhdas ja verenpaine hyvä.
 
Kesäkuisiinkin jo pari vauvaa syntynyt. Toukokuiset on kyllä hyvin pitäneet vauvat massuissa hyvä me! Voihan se olla että vähemmän aktiivisillakin on jo vauvoja niistä ei oo vaan mitään tietoa?!
Miten mulla on sellanen tunne että muutama aktiivinenkin olis jakautunut/jakautumassa..useampi on hiljaa...

rankkapäivä pari parasetamolia mennyt ku päässä jyskyttää..au au...kohta pääsee taas nukkumaan.
 
Jasmin siirrä koko aselema pihalle. Tulilava tuskin jaksaa koko kesää kukkia mutta vaihda sen tilalle sitten joku toinen kukka.
Sompio ja Snowball lasten suusta parhaimmat kommentit tulee. :heart: Oma kummityttöni kyselee kovasti että potkiiko vauva ja kokeilee aina mahaa. Ja muutenkin kyselee kaiken näköistä raskaudesta. No hän täyttää jo 10-vuotta kesällä joten kysymykset alkavat olla jo aika yksitys kohtaisia. Ja omilta vanhemmiltansa vaatinnut pikkusiskon lisäksi pikkuveljeä. :heart:
(.) Partio viikko on onnellisesti ohi ja viellä mahtui partiopaita päälle ja napitkin meni kiinni. Tosin paita on aina ollut aika väljä. No nyt on taas kantapäät kipeät. :kieh:
Pikku veli soitti ja kertoi että hänen parhaan kaverinsa avovaimo on tänään saannut kaksoset :heart: Tytön ja pojan toinen oli vähän alle 2kiloa ja toinen vähän yli 2kiloa. Olivat päättäneet syntyä vähän ennen aikojaan, suunniteltu sektio oli toukokuun toisella viikolla. Mutta äiti ja lapset voivat hyvin :heart: :heart:

Tytti ja Papu 35+0 POKS!!!!
 
mä kävin tällä palstalla viimeksi perjantaina ja olin ihan varma että ainakin pari äitiä on käynyt täällä ilmoittamassa vauvan syntymästä, mutta näköjään vauvat tahtoo vielä lämipimässä masussa köllötellä.. :D

Täälläkin on tosi tukala olo, mutta en siltikään toivo vauvan vielä syntyvän koska en ole vielä laittanu mitään valmiiksi vauvaa varten.. :ashamed: Huomenna pitää kyllä ruveta pesemään vauvan vaatteita jne.

Mulla on ollut tosi inhottavia kipuja tossa sektio arven kohdalla, kaksi lasta on siis syntynyt sektiolla ja nyt tässä raskaudessa nuo kivut ovat ilmenneet.. tuntuu välillä etten pääse sängystä ylös ku on välillä ihan repivä kipu |O ja kyllä minä pelkään jotain kohdun repeämistä ihan kamalasti.. :| mutta eiköhän tämä tästä.. :whistle: =)

Ellu80 rv 37+1
 
ikkunat pesty, eikä perhana yhtään supistusta ole tullut! väsyttää vaan ja jalat on turvonnu muodottomiksi. oikea käsikin turpoilee kivasti ja on ruvennut viime aikoina puutumaan ajoittain.

että semmosta.

yellow 37+3
 
Ai että ei uusia vauvoja ole meidän pinoon vielä saatu. Tai mistäs sitä tietää, jos ei vaan ole kerennyt vielä ilmoittamaan. :D

Ihana ilma ollut taas, ulkona meni koko päivä.

synnärille lähdön
ajankohdasta sen verran, että ihan sokeasti ei kannata kätilön ohjeisiin luottaa. Mä kun soitin esikoisen synnytyksen alettua synnärille, mun olis kätilön mukaan pitänyt oottaa kotona vielä ihan rauhassa vähintään pari tuntia. Ja kun oli laskettu päivä, sanoi siitäkin, että harvemmin ne vauvat juuri sinä laskettuna syntyvät. No, oltiin kotona max. puoli tuntia siitä soitosta ja lähdettiin ajeleen synnärille. Mun olo kävi nopeesti niin tukalaksi, että autossa istuminen 90km matkan ajan ei tuntunut kivalta ajatukselta. Kannattaa kuunnella omaa oloaan!! =) Vaikka yleisempäähän se on että synnärille mennään liian aikaisin...

Nyt tullut muutama todellakin kipeä supistus. Ei tässä synnytteleen vielä kuitenkaan olla menossa. Jos sitten parin viikon päästä aikaisintaan... Mutta jos vaikka jotain saisivat aikaan tuolla kohdunsuulla.

stk ja minivitonen 35+5 :heart: :heart:
 
Hei vain!

En kyllä millään pysy mukana kun täällä tulee tekstiä niin kamalan paljon! :)

Sormiin on iskenyt turvotus ja niveliä särkee... auuh. :eek: muutama kipeä supistus tuli yön aikana ja vähän menkkamaisia jomotuksia. Mut en kyllä osaa erottaa et mikä on SITÄ menkkamaista jomotusta ja mikä liitoskipuja... :LOL:

vähän alkaa tympimään tämä raskaanaolo. Vaikka olotila on noin yleisesti ottaen ihan siedettävä. :) En vaan enää jaksais. No 15 päivää olis laskettuun aikaan, et mä TOIVON ettei se menis kovasti sen yli. Ainakin vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt ja supistuksiakin aina välillä tulee, samoin limatulppaa oon vuodellut jo pari viikkoa.... :whistle:

Täytyy sanoa että mua JÄNNITTÄÄ. :D

EM ja Dodoliina 37+6 :heart:
 
Täällä kans vielä yhtenä, mut niin kai vielä pitääkin, mun LA siellä toukokuun loppupuolella. Kuitenkin odotan, että syntyis aikasemmin. Olis niin ihana tuolla pihalla kyykkiä kukkapenkkien juuret siisteiks kun nyt vihdoin on sulanu lumet, mutta tän mahan kans ei jaksa. Haravoiduksi sain pienen läntin eilen, mutta vielä on kauheesti jälellä.

Hyvähän se on että pysyy mahassa niin kauan että on varmasti valmis mut oman olotilan takia alkais jo riittään tää raskaus. Kunhan täysiaikaisuus koittaa niin sitten ajattelin niitä aku-pisteitä alkaa paineleen. Tai siis mies alkaa painelen, en mä sinne oikein ite taivu, tai ainakaan kovin rentona voi sit olla.

Mokka ja Hikka 36+1
 
Mistä aku pisteestä te oikeen puhutte?
Mulla tulee huomenna täysi aikaisuus täyteen :)

Tiedän tuon tunteen kun maha tulee tielle.. voin kuvitella että on vaikea taipua kukkapenkkeihin.. kun meilläkin kohdistettiin tapetit lattialla niin oli tuo maha vähän niinkuin tiellä siinä hommassa :D

Ei vaan tämä ei ole yhtän hauskaa.. selkä niin pirun kipee ja pistävä kipu eilen illalla, ettei melkein henkeä saanut. Mies hieroi onneksi puoli tuntia mun selkää ja helpotti.
Koko ajan pitää syödä, ettei oksennus tule.. ihana samaa kun alkuraskaudesta.. ja nyt kun tuolla mahassa on on aika vähän tilaa, kun sinne syö niin tuntuu että hengitystila loppuu. :eek:

Eilen illalla tuli 3 todella kipeetä supistusta 1h välein.. koko ajan vain toivoin että lisää tulisi.. ihan sairasta toivoia nyt niitä sairaita kipuja lisää.. ;)

Luulin että mulal olisi se synnytys tapa arvio jo ensi keski viikkona 37+1 viikolla, mutta ei vasta 38+1, koska tays on aivan tupaten täynnä kuulemma! :kieh: sen kuulemma kuuluisikin olla 37+ viikoilla..

synnnytys pelon vuoksi sektio tulee olemaan ja supistukset saa mut panikkiin.. joudun soittaman tänään sinne ja tiedustelemaan saisinko aikaa lähemmäksi. ettei hajoa henkisesti tänne.. itken meinaan kokoa ajn tai raivoan.. ääri päät..
nyt tuli aika kenkolöhohtaisia juttuja tänne purettua, että älkää olko vovin ilkeitä.. pakko saada jonnekin purkaa :'(

rv 36+6
 
Pauzi

Juu, me käytiin vauvan kanssa uudestaan osastolla olemassa sinisen lampun alla. Joku oli sitten unohtanut ottaa bilirubiiniarvot mein pojasta, ja minä ihmettelin kotona että kun pieni ei jaksa olla tissillä kun muutamia minuutteja ja nukahtaa, ja heti kun pistin koppaan niin heräs taas tissille. Kolmena yönä nukuin itse 3,5 tuntia kun tota tissipuljaamista oli ja yritin kaikkeni että ei tarvitsisi korvikkeita antaa. Sit huomasin että vauva taitaa vähän kellertää. Neuvolaan kun soitin ja kysyin niin sanoivat vaan että ei sun siitä tarvii huolehtia, kyllä ne siellä laitoksella ovat kattoneet... Onneks soitin sit osastolle ja sieltä kätilö tuumas että on ollu meillä aika kylmähermoiset kätilöt kun ovat päästäneet noin ennen aikaisesti syntyneen kotiin ilman biliarvojen mittausta. Ja kohollahan ne oli. Eli älkää todellakaan sokeasti luottako siihen mitä sanotaan, vaan luottaakaa myös omiin vaistoihinne. Se äidinvaisto usein kertoo jos jotain on pielessä.
Nyt selvisi myös, että minun olisi pitänyt alusta lähtien herättää vauva syömään 3 tunnin välein, ja jos ei tissin jälkeen ole tyytyväinen niin pullosta sitten perään. On niin pieni että on kuulemma pakko saada vaan ravintoa sisään että jaksaa kasvaa. Se olikin sit hyvästit täysimetykselle, kun on noi kaks muutakin lasta niin ei ehdi alkaa pumppaileen ja steriloimaan niitä pumppuja ja pulloja kolmen tunnin välein... :'( Noh, pääasia että vauvaa kasvaa ja vahvistuu ja voi hyvin.

Jaaha, kutsu käy, mun piti kommentoida teidänkin juttuja mut koitan joku toinen kerta.

Pauzi ja pikkumies (ikää jo 1 viikko!!!)
 
Heippa taas! :wave:

Olipas päivä eilen... kauhee riita heti aamusta jo miehen kanssa ja koko päivä kamalaa hormonimyrskyä ja itkeskelyä.. alkaa jo itseäkin välillä ihmetyttää nää tunteiden heilahtelut. Lisäksi kuvottava olo piinaa aika ajoin, mikä on todella rasittavaa.. No, nyt taas hyvä fiilis, saatiin riita illalla sovittua ja nyt on ilma puhdistettu taas pitkäksi aikaa!

Sainpahan raivoissani tehtyy suursiivouksen himassa: imuroin koko kämpän, laitoin tiskit, pesin pyykkiä, pyyhin pölyt, vaihdoin kukkamullat, puunasin parvekkeen kesäkuntoon, keitin kaikki tuttipullot yms.. mitähän vielä.. tuli kyllä parempi olo kun sai tän sekasotkun taas siivottua, kannatti käyttää aggret hyödyksi, heheh! :LOL: Ehkä pitäs vielä luututa tänään, pyykkikone taas pyörii ainakin..

Ajattelin tehdä miehelle tänään pienen "isyyspakkauksen" ihan huumorimielessä. Oon ostanut sinne vähän kaikenlaista: sikareita, mini Jekku-pullon, 2 pientä skumppaa, korvatulppia, Sisuja, Buranaa, Panadolia, energiajuomaa ja pienet "My dad rocks"- sukat! :heart: Meinasin ostaa siihen vielä jonkun isyyskirjan mutta miehen tuntien se ei sitä kuitenkaan koskaan lukisi.. :) Oisko vielä muita ideoita mitä "pakkaukseen" voisi laittaa? Onko kukaan muu tehnyt miehelleen vastaavaa?

Nyt kun osais vielä nauttia tästä mammalomasta ilman vauvaa.. Se on ihan totta että eihän tässä vielä täysiaikaisia olla, mutta on niin malttamaton olo jo! Pitäis nyt vaan nautiskella hiljaisuudesta ja levosta kotona. Osittain ehkä tää tukala olo vaikuttaa siihen että toivois että vauva jo syntyis ja pian.. Vauva on jo niin alhaalla että rakkoa painaa aika tuskaisesti ja kohdunsuuta "vihloo".. auts. Eilen jo itkeskelin hormonihöyryissäni kuinka paljon elämä muuttuu kun vauva tulee, meneeköhän kaikki hyvin, onko vauva terve jne.. heh, hassua miten sitä alkaa pyöritellä kaikkea päässään kun on kerrankin aikaa ajatuksille, kun ei tarvitse paahtaa hulluna töissä! :)

Mukavaa loppuodotusta kaikille, ihanaa kun kaikki on niin aktiivisia ja tekstiä tulee paljon!

RockMummy + ukkeli 36+4
 
Kaikille hyvän uuden viikon toivotukset! :wave:
Tänään pitäisi mennä tuhlaamaan 100? lahjakortti karhulan lastentarvikeliikkeeseen, sitterin ainakin meinasin ostaa,meillä kun on jo kaikki muut isommat hankinnat =)

Täällä masussa alkaa olla jo tosi ahtaat paikat,oikein sattuu kun vauveli kääntyilee, minkäköhänlainen jätti siellä jo on :eek: :heart:
Huomenna mulla oliskin jo neuvola ja ensi viikon ke se ultra =)

BV ja P 35+1
 
Sannulii
www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Tämän linkitin jo kerran, mutta kerta kiellon päälle. Mä ainakin meinaan kokeilla, toimiiko oikeesti!
Mun eräs ystävä on opiskellu tätä, ja mun tällä hetkellä nuorimmainen poikani oli kipeenä ihan vauvana, kauhee flunssa ja oli tukossa. Se ystävä kävi neuvomassa pari aku-pistettä millä tukkosuutta voi helpottaa, ja se tosiaankin autto! Vaikka olenkin itse hoitoalalla, niin uskon myös näihin vaihtoehtoisiin menetelmiin, koska olen nähnyt itse niistäkin olevan apua.

Niin ja Pauzille ja poitsulle hyvää vointia!

Mokka + Hikka 36+1
 
Ei vauvaa täälläkään vielä! Eikä mitään mikä viittaisi synnytyksen lähestymiseen :/
Kyllä jo odottaa sitä hetkeä kun meidän pikkuinen on maailmassa!! Saisi tulla viikon sisällä, tai hyvin pian sen jälkeen. Laskettuun aikaan tuo viikko+1 päivä. Anoppi oli suositellut risiiniöljyn hankkimista, eilen oli sanonut että ois jo eilen kannattanut käydä hankkimassa pullollinen, että synnytys lähtee käyntiin!! En kyllä aio tuohon aineeseen koskee, jos ei oo pakko! :LOL:

Kohta parturiin. Pitää kävellen lähtee kun ei oo autoa käytössä tänään. Katsotaan kauan kestää tuo matka, kun aina ei kävely oikein onnistu normaali-ihmisten vauhdilla!!

Vauvauutisia odotellessa..

miida 38+6
 
Huomenta.

Eilinen meni ulkona ollessa. Kaikkea tuli taas tehtyä. klo 10-17 :D Eikä yhtään supistusta. Illalla vielä käytiin miehen kanssa saunassa.

Neiti sai kylmää ulkona ja laittoi suuhunsa jotain epämääräistä jonka seurauksena oksensi koko illan ja yöllä nousi kuume. Aamulle mittasin 40 astetta paukkui rikki.

Kuumelääke onneksi auttoi heti ja puuro maistui. Jaksoi hiukan aikaa leikkiä ja nyt simahti taas.

Menen itsekkin maate. Viimeyönä 4-6 hereillä. :kieh:

Vauveli riehuu masussa ja puskee itseään alas. Käveleminen on aika hankalaa ollut kun nivusista särkee häpyluusta puhumattakaan :/

Niisku-rouva+pikkupapu 37+5 :D
 
Neuvolassa käyty.
Painoa oli tullut nyt 600g/vko enpä revi ressiä ku 10vkoon noussut aiemmin yhtään niin jos nyt sitten tulee niin tulkoot.
Neukkutäti sano että mun maha näyttää päälle päin pieneltä mutta sf-mitta menee yli käyrien.
sf oli 36cm.
valkuaiset yhellä plussalla niinku tähänkin asti polilla sekin on aina puhdas.
Paineet:120/80
Tehtiin myös se kartoitus tarviiko vauva calmette-rokotusta ? en tiedä vielä tarviiko vai ei saahan sen sitten myöhemminkin jos tarvis.

yhden uuden ajan anto 13.5 saa nähä kerkeekö sitä käyttämään. Tiedä vaikka sais jo ens viikolla käynnistysajan. Niin kauan kuin vauvan paino on pieni mulla ei ole kiirettä synnyttämään mutta mulla on sellanen tunne että ens viikolla ollaan taas uusissa lukemissa.

nara ja himppu 37+3 (38+3)
 
Huomenta!

Meillä on vauveli varmaan laskeutunut alemmas, kun vihlovaa kipua on alempanakin kuin ennen. Ja ihan paikallaan ollessa. Ei tarvitse kylkeäkään kääntää sängyssä kun vihloo. Naapurikin sanoi eilen, että maha on laskeutunut. Tiedä sitten :whistle:

EM En mäkään erota liitoskipuja ja menkkamaista jomotusta. Oikein kun liitoskivut kunnolla vaivaa niin tuollahan jomottaa koko alapään seutua ilman mitään erillistä vihlontaa tms.

Sannulii Tehdäänkö sulle Taysissa synnytystapa-arvio? Kun mulle sanottiin, että siellä ei tehdä edes ensisynnyttäjille. No, olin itse päättänyt jo mennä siinä vaiheessa VAS:iin ja siellä se tehdään kaikille ensisynnyttäjille.

Kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja täysiaikaiset voisi muutaman vauvelin tällä viikolla pyöräyttää tähän pinoon :D
 
Tytti; kantapäät ja jalkapohjat yleensäkin alkaa olla kipeät, kai se tuo lisäpaino tekee...

Toukotytsy: meillä (ensisynnyttäjille) ohje synnärille lähdöstä, kun supistuksia tullut n 1-2 tuntia säännöllisesti 10-5 min välein..

Isommat lapset olivat mumpilla viikonlopun, joten eilen aamulla kahteen kertaan ehdittiin "intiimisti olla" :LOL: koko päivän 2-5 min välein suppareita, semmosta reilua menkkakipua, (et ei vielä kovin kipeitä,) ja alapäähän painoi joka supparilla kipeästi.. yöksi sit laantuvat, mut nyt näyttää et maha ois tipahtanut alemmas, siis semmoset tuulihousut mahtu mahanki päälle, mitkä ollut usean viikon liian tiukat.. paikat kypsyy, jospa se köllykkä olisi laskeutunut "asemiin".. ;)

ISO POKS!! 38+0 eli täysiaikaisia ollaan jo
B)
 

Sannulii Tehdäänkö sulle Taysissa synnytystapa-arvio? Kun mulle sanottiin, että siellä ei tehdä edes ensisynnyttäjille. No, olin itse päättänyt jo mennä siinä vaiheessa VAS:iin ja siellä se tehdään kaikille ensisynnyttäjille.



jep. tehdään mulle, koska esioinen tullut sektiolla, sen vuoksi..
 

Yhteistyössä