TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Esitietolomake asiaa minäkin tulin kommentoimaan..
Eli me taidetaan jättää se nimi kohta kokonaan tyhjäksi, koska nimiä ei olla vielä edes mietetty.. ja myöskin hätäkaste jää pois koska ei kuuluta kirkkoon..
Ja palautatteko te sen lapun suoraan sairaalaan ja milloin.. vai annetaanko se neuvolassa..??
 
:heart: :heart: :heart: POIKA TULI :heart: :heart: :heart:

Meidän rakkauspakkaus syntyi 27.04 klo 00.47 painoa 3595g ja 52 cm, pipo 37.5.
Rv 39+4. Ollaan jo kotiuduttu. Rankka reissu, mutta niiiin palkitseva.

Tsemppiä vielä odottelijoille!!! Kohta teilläkin on nyytti kainalossa (tissillä)

Rankkaa oli, mutta niiin palkitsevaa. Synnytyskertomusta tulossa myöhemmin. =)
 
Ellu Mä palautin esitietolomakkeen pelkopolilla käydessä. Ja en siellä muistanut sitä nimiasiaa kysyä, kun se ei nyt ollut ihan päällimmäinen asia siinä vaiheessa. Ensi viikolla voisi viellä synnärikierroksella kysästä. Tota hätäkasteen takia mä sitä ajattelin, että tarviiko se olla.

Ristiäiset Mun mielestä se 2 kk ei ole ehdoton raja, jos sen sopii etukäteen. Muistaakseni eräs sukulaiseni lapsi kastettiin melkein 3 kk vanhana. Mutta sitä en kyllä tiedä, että onko nimi rekisteröity maistraatissa Nikunakun mainitsemalla tavalla.

Neuvoloita ja muita tarkastuksia oli tänään aika monella. Onnea niihin :heart:
 
Onnittelut ELLEN77 poika vauvan johdosta!!! :heart: :flower:
Siksakille tsemppiä myös täältä.
Ristiäisten ajankohta päätetään sitten kun Papu on syntynyt. Niin eipä ole isot tulossakaan. Isovanhemmat, minun ja miehen veljet ja miehen kumpikin isoäiti jotka ovat elossa ja viellä ainakin hyvä kuntoisia. Kaikki asuvat tässä samassa kaupungissa paitsi anopin äiti joka asuu Joensuussa, mutta yleensä kulkee tänne päin junalla ja bussilla.
Ja tietysti tuohon ristiäis ajankohtaan vaikkuttaa myös se että miehen täytyy käydä tunnustamassa isyys. Onko se sitten maistraatissa vai sosiaalitoimistossa?
Nimet ollaan miettity jo valmiiksi tyttölle sekä pojalle. Tietysti saatetaan niitä ehkä muuttaa jos Papu ei ole "nimensä näköinen" Ollaan myös päätetty että alamme kutsumaan Papu heti syntymän jälkeen tulevalla nimellä. Meillä ei ole tarvetta pitää sitä salassa.
Te joille on tehty ulkokäännös menittekö itse omalla autolla sairaalaan vai oliko mies tai muu kuljettaja mukana? Ensiviikolla on minulla aamulla edessä. Kyselen siksi että tarvitseeko miehen vaihtaa työvuoroa.

Tytti ja Papu 35+2
 
Onnea Ellen poikavauvan johdosta!

Ja kiitokset kommenteista, mä katsokaas ensin ressaan ja sit otan asioista selvää.. eli eiköhän se ristiäis-asiakin hoidu ihan hyvin ja sopivana ajankohtana, kun oon saanu ensin asiaa etukäteen murehtia! ;)
 
Siksakkia : tsemppiä!!! "peukut pystyssä"..

Ellen77: paljon onnea pojan syntymän johdosta! mukavaa et alkaa olla näitä jakautuneitakin täällä...

(.) viime yönä tuli kaksi pitkää, oikeasti kipeetä supparia (tuli flahback esikoisen synnytyksestä jo..) ja tällepäivälle pyysin isäntää käymään ruokkiksella kotona, jos vähän "vauhditettas" asiaa :LOL:

Yllättävän paljon energiaa ollut parina viime päivänä, kun viime viikot olo ollut niiiin nuutunut ja väsynyt...

38+2
 
itse just tajusin,että meillä tapahtuu taas niin,että vauva saa eka nimen ja kaste myöhemmin. Yritetään päästä sillo heinakuun alussa Lontooseen minä,esikoinen ja vauva.Joten vauva tarttee passin ja passia varten nimen.

isyydentunnustus ollaan tehty sossussa lastenvalvojan luona. Mutta nyt onkin ensimmäinen vauva joka syntyy avioliitossa. :whistle:


 
Suzyanne
Hurjasti onnea Ellenille !!! :flower: :heart: :heart:

Saapas nähdä onkos Siksakkia sitten seuraava vauvautuja. Minullakin l.a jo ensi viikon keskiviikkona, mutta luulen että yli menee, kun ei ole vieläkään kerrassaan mitään ennakoivia merkkejä.

Kummeista me aiotaan kuitenkin kummit pyytää, vaikkei kirkossa ollakaan. Varmaan pari kolme kummia pyydetään, kummankin parhaat ystävät.

Tuli noista parhaista ystävistä mieleen, että yhden tulevan kummin, minun ystäväni ex-poikaystävä on ylihuomenna, 30.4 Sillä Siisti Ohjelmassa. Minäkin hänet olen pari kertaa tavannut, silloin kun vielä ystäväni kanssa seurustelivat. Ihan mukava kaveri, ja hyvä soittamaan kitaraa, muttei ilmeisesti siivoamaan. B)

Tuota esitietolomaketta tuossa joskus aiemmin ihmettelin, kun minulle ei siitä kukaan ole mitään puhunut. Kysyin siitä jokin aika sitten neuvolassa, ja täällä Helsingissä ei kuulemma se ole tapana. Ihan kätevä se minusta kyllä olisi.

Noista eri sairaaloiden huonoista puolista, niin yksi kaverini oli joulukuun alussa Porvoossa synnyttämässä, ja sanoi että häntä ei opastettu tarpeeksi imetyksessä, vaikka hän oli ensikertalainen. Hän kyllä oli pyytänyt opastusta useaan otteeseen, mutta ilmeisesti henkilökunta oli kiireistä, ja aina vaan sanoivat että senkun laitat tissin suuhun, kyllä se siitä. |O Porvoosta olen kuullut samanlaista kommenttia muualtakin, että jättävät äidit monesti aika paljon oman onnensa nojaan. Mutta eiköhän sieltäkin ole hyviäkin kokemuksia. Naistenklinikasta en ole kuullut muta negatiivista kuin sitä ihan normaalia, eli kiirettä ja liukuhihnameininkiä. Mutta iso paikkahan se onkin. Itse aion olla "vaativa asiakas" ja kysyä aina niin kauan kustakin asiasta, kunnes saan selkeän vastauksen tai avun.

Onkos muuten kenelläkään ollut käsien puutumista? Itselläni on ollut nyt muutaman päivän, nytkin oikea käsi on ihan puuduksissa. Googlettamalla löysin, että sekin on aika tavallinen loppuraskauden vaiva joillakin, ja liittyisi turvotukseen. Ja sitähän mulla onkin enemmän kuin tarpeeksi. |O

No niin, nyt jos valmistautuisi liikkeelle lähtöön.

Suzyanne 38+6
 
:flower: ONNEA ELLEN :flower:

meneekö nämä nyt poika tyttö poika järjestyksess :D

Mulla puutuu joka yö kädet..

NN; juu kasteessa otetaan nimenomaan seurakunnan jäseneksi siinä vaan mainitaan nimeltä että kuka otetaan ns. herran haltuun. :p

Onko muilla pantu se calmetterokotetarra äitiyskortiiin että suositellaan ei suositella. Pääsääntöisestihän varmaan harvalla suositellaan meillä nyt vaikuttaa ainakin tuo miehen kotimaa ja se oleskellaanko me siellä esim. yli 1kk;ta..

taas pitää mennä kiinnostas yhtään piti vielä ottaa isompi auto että varmasti saa runtanttua itsensä johonki "tilavaan" parkkipaikkaan mitä siellä kättärillä "riittää"!!! arhghgh

Eemelin äiti; enpä ole kuullutkaan että kohdunsuun kypsyminen aiheuttas moista itse asiassa ton mun verensekaisen/ruskeanvuodonkin pitäs olla merkki kohdunsuun kypsymisestä...oliski :p
 
Onnittelut Ellen koko perheelleen pikkuprinssistä! :heart:

Siksakkia: Oletkohan jo seuraavana jonossa? Itseasiassa tuossa eilen tai toissapäivänä mietin, että ootkos jo synnyttämässä. Tsemppiä tulevaan!

Täällä ei mitään uutta. Hieman turvottaa, varsinkin aamuisin meinaa sormet olla kunnon pökkelöt, mutta ne laskee siitä iltaa kohti. Illalla taas jalat on ihanan turvoksissa... Eilen kävin neuvolalääkärissä ja on tuolla alakerrassa jotain tapahtunut. Kohdunsuu on erittäin pehmeä, mutta kiinni ja kanavaa jäljellä 2 cm. Mielestäni en oo bongannu mitään kivuliaita suppareita, mut on ilmeisesti jotain ollu ku muutoksia on tapahtunut...

Fox, 36+2
 
Onnea ELLEN 77!:)
Täällä oli eilen neuvola ja toivottavasti jäi myös viimeiseksi! Vauva alkaa olla jo tosi alhaalla ja kiinnittynyt että jospa se alkaisi pikkuhiljaa tulemaan ulos:) Alkaa olemaan niin tuskanen ja väsynyt olo ettei mitään jaksaisi tehdä.

Erica ja muru 39+2
 
Onnea Ellen rakkauspakkauksesta :heart: . Tänne saakin tulla jännityksellä lukemaan, kun alkaa jo monella olla lasketut ajat lähellä tai muita merkkejä synnytyksestä.

Käsien puutumisesta joku kysyi. Mulla ei ole onneks mitään suurempaa. Mutta joskus, kun lähden yöllä vessaan, niin jalan pohjassa on joku puutunut kohta. Tuntuu, niinkuin sinne olis jäänyt tarra tai joku roska. Yritän sitä ottaa pois, mutta ei siellä mitään ole :headwall: :LOL:
calmette-rokotusta ei meidän tulokkaalle nähty tarpeelliseksi antaa. Tuntuu oudolta, kun kaikki muut on saaneet. Niin käytännöt muuttuu.

Kukas seuraavana lähtee nyytin hakuun? =) Siksakkia vai joku muu? Minä en ole ainakaan menos vielä muutamaan viikkoon :p

Alhambra + Napero 37+1
 
:wave:

onnea pojasta ellen77 :flower:

sompio: esitietolomakkeeseen ei ole pakko nimiä laittaa, koska se kohta on siinä hätäkastetta varten ja sitähän ei myöskään ole pakko ottaa! meillä esikoisella laitettiin siihen ne nimet ja aiotaan laittaa nytkin.. tosin pojan nimi joka oli siinä esitietolapussa ei ole meidän esikoisen nimi että voihan sen muuttaa sitten.. mutta varoiks halutaan ne laittaa vaikka aika epätodennäköistä että niitä tarvittaisiinkaan kun kaikki pitäis olla kunnossa..

jasmin: vassista täysin samaa mieltä olen tossa imetys asiassa että siellä ollaan ihan "hulluja" sen touhun kanssa!! en nyt halua pelotella ketään mutta pakko kertoo omakin kokemus esikoisen syntymästä! poika painoi yli 4 kiloa ja mulla ei maito noussut tietenkään heti. pojalla kauhee nälkä ja paino laski laskemistaan, yht 450g sairaalassa olon aikana.. lisämaitoo ei annettu vaan imetä, imetä, imetä.. keskimmäinen päivä kun olin sairaalassa niin oli yks 15 min tauko ettei poika ollut tissillä, koska muuten huusi kun syötävä.. nälkä kun oli.. verta tuli tisseistä ja sattu aivan järjettömästi ja hoitajat kans välillä kävi lypsämässä ja rutistelemassa mun tissejä.. sitte viimein yks hoitaja suosu tuomaan mulle rintakumeja ja ne sentään autto vähän.. mutta ei meinas kyllä jäädä aikamoinen kauhukokemus koko imetyksestä siellä! muutenkaan en ihan kovin tyytyväinen ollu siihen toimintaan siellä :( mutta ei siitä sen enempää!!! onneks nyt toisella kertaa ymmärrän "varautua" ja ajatella itse asioita! mukaan täytyy ainakin pakata tutti, rintakumit ja iso tuubi lansihonia (tissirasvaa) :) on sitten ainakin mukana vaikkei tarvisikkaan..

niin ja kummi asiaa: ei kans mitään tietoo vielä kummeista.. esikoisellakin on vaan kaks kummisetää eikä yhtään tätiä.. ajateltiin että sitten jos ja kun nämä kummisedät löytää vakituiset puolisot niin heistä sitten aikanaan tehdään kummitätejä.. nykyäänhän kummeja voi ihan virallisestikin lisätä jälkikäteen!!

lääkärineuvolassa tänään käyty.. vauva oli onneksi oikein päin mutta ei mitenkään kiinittynyt vielä.. mulla on kuulemma normaalia enemmän lapsivettä ja sen takia ehkä vauva ei kiinity ollenkaan ennen synnytystä.. napanuora oli myös jotenkin sillai että lääkäri sanoi jos synnytys alkaa veden menolla niin pitää pysytellä makuulla ja ambulanssilla sairaalaan mennä heti! kun veden määrä on niin iso että napanuora todennäkösesti tulee sen mukana ulos ja menee sitten liian tiukalle tai jotain... mutta jos se pää nyt kiinittyis kunnolla niin sitten tätä vaaraa ei niin isona ainakaan olisi..

mitäs vielä.. eikai mitään ku tekstiä tulis taas vaikka kuinka :D

Höpöliini ja tyttönen 35+6
 
Oikein paljon ONNEA koko perheelle ellen :heart: :flower:

Tääläkin puutuu kädet..herään siihen joka aamu kun en tunne toista kättä :eek:
Väsy ois mutta en saa nukuttua juuri ton puutumisen takia..ne puutuu muutenkin jos kohotan kättä esim. puhun puhelimessa. Johtuu kuulemma turvotuksesta niin hermot jää puristuksiin. :/
 
ONNEA ELLENILLE!!!


Taitaa tosiaan kyllä Siksakkia olla seuraava vauvanhakija :D Toivottavasti pääsisitkin pian synnyttämään, eikä raskausmyrkytysoireet enää pahenis.

Kummit on meillä edelleen vähän hakusessa, vaihtoehtoja ei kyllä juurikaan ole, että kai se on taas pyydettävä siskoa ja sen miestä. Ristiäiset haluan pitää jo ennen juhannusta alta pois. Alustavasti oon ajatellut 14.6. Nimi meillä on valmiina =)

Kädet puutuu mullakin öisin ja se on kyllä selkeesti raskausvaiva, oli samaa edellisessäkin raskaudessa.

Therean hieno homma, että teillä vauva olikin kääntynyt!!!

(.) Ihan kuin vauva olis laskeutunut, maha näytti tänä aamuna olevan paljon alempana kuin vielä eilen. Eilen illalla vauva kyllä mylläsi aikalailla että noinko se sitten väänsi itteensä lähtökuoppia kohti. Vointi on ihan mainio, ei muuta mainittavaa kuin liitoskivut, joku muukin kirjoitti, että kylkeä on vaikea kääntää, mulla ihan sama homma ja sängystä ylös nousu on myös hankalaa. Samoin esim. sukkien jalkaan laitto on vaikeeta kun ei tahdo kärsiä nostaa jalkaa toisen jalan päälle. Mutta muuten tosiaan ei sen ihmeempiä voinnissa oo.

Jaaha, pikku-ukkeli heräs, täytyy jatkaa kirjottelua toiste :)

villahousu & Sulo 37+5
 
Oikein paljon onnea Ellenin koko perheelle :flower: :flower: :heart:

Eemelin äiti mä aina tarkastan joko kaksoset tulleet maailmaan, kun tänne kirjaudun =) Asenteella et enkö sit mäkin, kellä samana päivänä LA =) Osaan kuvitella kuinka paljon sulla sattu selkä yms, kun kaksi pientä masussa!

meillä kummit ja nimet valmiina. Esitietolomakkeessa tytön nimi se mikä tulee olemaankin ja pojalla kyläl eri.. Kummit on pyydettykin jo!

Odotusiloa kaikille :flower:
 

Yhteistyössä