**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei toivoakaan noin hienosta pottailusta kuin Mimmillä. Istua töröttää kuitenkin jo hetken siinä ja välillä pitää tarkistaa onko potassa mitään kun minä höpötän vieressä että pissi tai kakka pitäs tulla pottaan. Ei siis milläänlailla yhdistä itseään siihen kakan / pissin ilmestymiseen :) Nauroin meidän pikkuäitille että voisi itse opetella sen potta jutun ennen kuin "vaati" omia vauvojaan käymään potalla. Ne kun käy aika usein istumassa potalla mutta pikkuäiti ei niinkään ;) Tänään kävin ostamassa baby börnin tarjouksesta joka osaa sulkea silmät ja jokeltaa. Kait se itkeekin tai jotain. En vielä tutustunut tarkemmin ja jouluna olisi tarkoitus vasta antaa tämä lahja.

Jotainhan piti kommentoida teidänkin tarinoita mutta nyt tuli ajatuskatkos ja kirjoittaminen ei oikein maistu.

Ai, niin siitä piti vielä marmattaa kun mies on iltavuorossa sen viikon kun meillä olis työpaikan pikkujoulut. Voi dääm. Minäku haluisin niin kovasti mennä. Jospa ukko sais vuoron vaihdettua. Ei taida viitsiä mummojakaan vaivata kun just viikonloppuna oli anoppi ja keskiviikkona tulee mun äiti. Sit seuraavalla viikolla tulee miehen sisko meille kun se hoitaja on siellä laivalla. On siis nakitettu lähisuku viime aikoina apuun ;) Keskiviikkona meinattiin miehen kans et mentäs kaksin leffaan ja syömään ku kerrankin olisi hoitaja. En tiedä mitä mieltä äitini on jos koko päivän kökkii yksin meillä mutta eiköhän se suostu.

mä hain tänään tuukan eka kerran hoidosta niin, että olivat ehtineet pukea ulkoilua varten. ja apua - täällä oli tooosi lämmin päivä (14astetta) ja aurinko paistoi täydeltä taivaalta, mutta tuukalle on tungettu kaksi pitkähihaista paitaa (joista toinen paksu college-huppari) haalareiden alle, kädessä oli talvitoppahanskat ja päässä kypärämyssy....... riisuin poikaa hiljalleen tuossa matkalla, kun oltiin kävellen. huomenna tarvis jotenkin nätisti sanoa, ettei tuukkaa saa noin kauheasti pyntätä kun on muutenkin kuumaverinen. toinen oli ihan hiessä, parka ;o/
kotona jäätiin hetkeksi pihaan ja tuksu oli ilman hanskoja ja hattua. sen college-hupparinkin riisuin. oli lämmin eikä käynyt tuuli.

niin, se alkaa olemaan kohta pikkujoulukausikin......... voipi olla ettei meillä ole yksiäkään hippaloita - saa nähdä.

joululahjoista sen verran, että ajattelin mummolle vihjata että ostaisivat tuukalle oman pienen tuolin. tuurissa näkyi olevan tarjouksessa kiva tuoli eur 14,50.
itselleni ajattelin ostaa joululahjaksi uuden telkkarin, veronpalautuksilla............

Meillä taas pitää muistutella välillä pukemaan kunnolla vaatetta. Kyllä siellä pk:ssa voi ihan reippaasti sanoa, jos on jotain vailla. En oikein jaksa uskoa, että muotoilisit, sinttu, sanasi niin, että pahastuisivat.

Essi vaikuttaa taas vähän räkäiseltä ja yöt on olleet huonoja. Yhtään ei auta se, että mulla töitä riittää, enkä oikein ehdi lyhentämään neidin päivää mistään päästä ja lähden muutaman päivän päästä reissuunkin.

Tällä hetkellä biletysolo on sellainen, etten taida paljon pikkujouluihin vaivautua. Joulun alla on konsertteja enemmän kuin tarpeeksi ja alkaa olla tosi kirkas kuva siitä, miten haluan aikani käyttää. Kävi jopa muutaman kerran mielessä, että voisin jäädä kotiin hoitamaan Essiä ja haaveilemaan kakkosesta (kuukautisetkin alko tänään, eli haaveen asteella ollaan edelleen... vaikka ei me mitään oikeeta ehkäisyä käytetä ;) seksiä on vähänlaisesti ja se vähä, mitä peuhataan, mennään luonnon menetelmillä.) Mutta en sitten kuitenkaan. Ennemmin pyrin vähentämään töitä minimiin ja sallin itselleni pieniä rimanalituksia työn suhteen.

Hiphei, me mennään saunaan ja rötkötetään sylikkäin sohvalla :)

Huh, olipas Tuksua puettu.. Meillä tosin on yleensä 2 kerrosta trikoota haalarin alla ja onpa ollut täälläkin niin kylmiä päiviä jo että on ollut tarpeen laittaa vielä välivillakerroskin... Lisäksi paksu neulepipo ja vk-hanskat joskus pikkulapasilla 'terästettyinä' ei oo yhtään liikaa, tosin tänään ei varmaan oo niin kylmä. Tosin Mimmihän ei vielä kauheasti kävele joten sekin lisää pukemisen tarvetta.. (en esim voi vielä vaan laskea jossain kaupassa tms Mimmiä lattialle kun ei siinä kuitenkaan kävele vaan nököttää / peputtaa karkuun..;-)

Eilen meni niiiin hermot Mimmin kanssa kun yritin saada hänen ylhäisyyttään yöunille!!! Aargh! Nukkui pienet päikyt jo klo11-12 rattaissaan kaupungilla joten ajattelin et nukahtaa sit viimestään ysiltä..no ei nukahtanu. Karkaili sängystä _ihankokoajan_ ja sit oliki jano ja tuli kakka ja parit raivarit! Kello oli taas varmaan kymmenen ennenkuin uuvahti. Sit piti vielä sihtailla silmätipat tiukasti kiinni pysyviin silmiin -ja taas oli aamulla rähmää silmissä! (Se tulehdus on jo paaljon parempi mut edelleen siis rähmii, voi että...) Niin ihana ku Mimmi onkaan niin kaipaisin niin sitä rauhallista hetkee yksikseni siinä illalla Mimmin uinahdettua mut jos neiti nukahtaa klo22 -tai myöhemmin- niin siinä vaiheessa oon itekin jo ihan väsyny ja meen nukkuun. Plääh.

Essille paranemista ja hyvin nukuttuja öitä!

Macadamialle jaksuja ;o) mulla on kyllä iltaisin sitä nk. omaa aikaa tuukan mentyä nukkumaan, mutta koska meillä taas hulinoidaan aamuyöstä, niin oon kans niin väsy että meen ajoissa nukkumaan. taas tänä "aamuna" tuukka pukkasi ylös ennen neljää, eikä millään takas sänkyyn. kävivät jälleen isänsä kanssa yöpalalla, jonka jälkeen sit tuli uni (kello oli puoli kuusi) - mä olin hereillä koko ajan, vaikkakin sängyssä lojuin. mulla soi kello puoli seiskalta, että ehdin pissattamaan koirat ennenkuin mies lähtee töihin. tuksu nukkui puoli kasiin....
ihan samanlainen kaamea rytmi on tuukalla kuin mulla taaperona ;o/

Essille ja Mimmille paranemisia!
tää alkaa olemaan sitä aikaa, että alkaa kaikenmaailman nuhat jylläämään. aiotteko muuten otattaa sen influenssarokotteen lapsillenne? sitä kai suositellaan, mutta ei me vielä olla päätetty että otetaanko.

tuosta pukeutumisesta vielä sen verran, että ulkona tuksu ei juuri paikallaan ole (ei esim. piittaa vähääkään hiekkalaatikkoleikeistä tms..), joten pysyy lämpimänä vaikka ei ihan micheliniksi olisi topattukaan.

jeps, että tämmöistä tällä kertaa. jos taas töitä välillä ;o)

Mä olen kans miettinyt tuota rokotetta ja luultavasti otetaan jos vaan muistetaan mennä siihen yhteiseen rokotustilaisuuteen.

Miellä tyttö on vähän viluisempaa sorttia ja sen vuoksi minusta ei kuulostanut lainkaan pahalle tuo tuksun vaatetus :) Näin on lapsetkin erilaisia ja eihän ne hoitsut tiedä jollei niille sano. Paikallaan meidänkään neiti ei ole vaan melkis koko ajan kiipee liukumäkeen laskemaan tai touhottaa jotain muuta. Nyt on vähän innostunut kakkujen tekemisestä.

Meidän tyttö oli eilen leikkinyt "lääkäri" leikkejä hoitopaikan pojan kanssa. Poika oli ollut alasti sängyssä ja meidän tyttö oli hipelöinyt pippeliä. Pojalla oli ollut pippeli ihan pystyssä. Hassua miten jo noin pienenä se on mahdollista.

Macalle jaksamista! Voin kuvitella kuin tärkeetä on oma-aika koska viime viikon olin tavallaan yksinhuoltaja iltaisin kun mies oli iltavuorossa. Raskasta. Onneksi meillä nukkumiset on helppottunut ja ei tartte kuin hetken rauhoittaa sylissä ja sen jälkeen voi laskea itsekseen nukahtamaan sänkyynsä. Yöllä kuulin pari kertaa itkeskelyä mutta en jaksanut nousta ja sinne rauhottui hetken päästä. Tais olla rätti hukuksissa.

Ai niin. En muista kerroinko mutta viikonloppuna meidän neiti sanoi ensimmäiset kaksi sanaa peräjälkeen. Totesi aamulla että pappa paapaa kun pappa kuorsasi olkkarin sohvalla.

Sintulle myös jaksamisia teidän aamuvirkun kanssa. Mä olisin niin kuollut jos joutuisin heräämään noin aikaisin joten todella paljon sympatioita.

Macadamialle täältäkin jaksamisia, toivottavasti Mimmi pian alkaa käymään yöunille aikaisemmin...
Sintulle myös tsemppiä aikaisiin aamuihin!

Miklukin on tosi lämminverinen, olisi aikamoinen hiki tullut Tuukan varustuksessa... Täällä on nyt varmaankin jotain 12 astetta lämmintä, ulos pistin Miklulle vain välikausihaalarin (fleecevuori siinä kyllä on) ohuiden sisävaatteiden päälle, kevyen pipon ja kurahanskat joissa on ohut vuori sisällä. Kumpparit olivat kyllä vuorelliset, kun ei muuta omisteta :) Ja hikihän Miklulla oli kun sisälle tultiin, hän ei myöskään paikallaan pysy ulkona yhtään.

Olin tänään aamulla ihan nuutunut, vaikka Miklu nukkui kahdeksaan asti. Otin Miklun viekkuun, aikansa hän siinä makoili ja lähti sitten omille teilleen. Minä jäin makaamaan sänkyyn... :) Hetken kuluttua Miklu tuli takaisin, nappasi tyynyn sängystä ja kävi lattialle sängyn viereen nukkumaan... Taisi hän siihen torkahtaa :)

Lepäämään....

Meillä on aina kaks trikookerrosta vaatteita ja pihalle siis ohut villapuku + haalari. Onhan täällä tietty paljon kylmempikin kuin siellä etelässä.

Essin olo vaikutti ihan hyvältä, eikä ole nyt heräillyt vielä yhtään kertaa. Viime yö oli silti aika hankala. Työt alkaa helpottaa, mutta Italian reissusta onkin tulossa raskaanpuoleinen. Enköhän saa kuitenkin nukuttua enemmän kuin kotona. Ja eipä toisaalta tartte miettiä koti- tai päivätyöhuolia ollenkaan.

Nasun tytölle onnea lauseesta! Essi puhuu ihan älyttömän paljon ja yllättää päivittäin osaamisellaan. Nyt on lähtenyt myös kävelemään varmemmin :) Mun unissa neiti jo juoksee... Sitä odotellessa hyökkään pyykkien kimppuun ja sitten etsin rentoa vaakatasoa :)

Essi tarhassa, mies töissä ja minä vielä munin täällä kotona. Oon kyllä niin loman tarpeessa kuin olla saattaa... Tuli vielä iltahälytys pappaa hoitamaan, eli pitkä päivä tulossa.

Eipä näytä Essin tauti ainakaan pahenevan. Vähän on räkäinen, mutta ei kuumetta, eikä ole kipeä. Yö oli silti taas aika kammottava. Olisi ruhtinaallista saada joskus edes nukkua pitempään. Miehen kanssa on ihan jatkuva vääntö tuosta aamuherätyksestä. Olen siis selkeästi aamuvirkku ja mies taas ihan persauksille ammuttu, ellei saa nukkua. Mutta kun mulla univelkaa kertyy ja kertyy, niin haluaisin minäkin edes kerran jäädä tunniksi pidempään sänkyyn ja mies hoitaisi Essin. Jos sitä pyydän, niin aamulla pitää muistuttaa, että sun vuoros oli nousta ja siitä saa sitten kuulla sellaista tekstiä, että unet karisee mullakin, enkä pysty hyvällä omatunnolla lepäämään. Enpä oikein tiedä, miten tämä edes tulisi hoitaa, koska jos mainitsen omasta väsymyksestäni (torstai-iltana purskahdin jo itkuun, kun sanoin asiasta äidilleni. Miehen kuullen, kyllä.), niin vastineeksi tulee, miten väsynyt mies on ja "saispa edes joskus nukkua". Herra on siis ilmeisen vakuuttunut, että hänen ei anneta nukkua riittävästi ja sulkee korvansa mun pyynnöiltä.

Nyt on pakko mennä suihkuun ja kipittää äkkiä sorvin ääreen, vaikka miten laiskoittaisi.

Meillä heräämiset on hoidettu silleen että yksinkertaisesti yöt päivystetään vuoronperään ja viikonloppuna toisena aamuna nukkuu toinen ja toisena toinen. Voit uskoa kuin tästä on meillä väännetty koska kotona ollessa heräsin lähes aina. Vaikka jos mieheltä kysytään niin vastaus on että kyllä hän joutui silloinkin _aina_ heräämään lauantai aamuisin. Ei mies muista kuin yleensä käytin aina koiran ja hoisin tytön aamuisin ja joskus 10 maissa tultiin isiä herättelemään. Viikonloppuisin pidän pintani ja en suostu nousemaan vaikka joskus ärräpäitä kuuluu meiltäkin.

Eilen työkaverit säikäytti kun meinasin yökätä vihreäteen hajulle niin ne heti paukas että olet raskaana. Kotona ensimmäisenä kaivoin kalenterin ja vähän laskeskelin ja nyt olis kp 30 joten ei vielä mitään hätää. Hienoahan se muuten olis mutta nyt pitäs jaksaa näitä talojuttuja miettiä ja raskaana ollessani olin tosi väsy ainaskin alkuraskaudesta. Nytkin olen kyllä ollut tosi väsynyt mutta myös pirun pieni pinnainen eli eiköhän ne kuukautiset ala parin päivän sisällä. Ja mitään yritystä ei ole eli aikamoinen onnenkantamoinen olisi kyseessä. Ehkäisystäkin huolehditaan ihan ok, mitä nyt välillä ei ihan heti jaksa kortsuja kaivaa kaapista...

huomenta

väsynyttä sakkia taidetaan olla kaikki, enemmän tai vähemmän :o) koetetaan jaksaa!
me ajateltiin pitää perjantai töistä vapaata ja mies sanoi, ettei viedä tuukkaakaan hoitoon. täytyy kysyä oisko hän sit tuksun kanssa kotona, että mä pääsisis kaverin kanssa kiertämään kirppiksiä... tuukan kanssa se on vähän hankalaa, kun hän kaahii sinnetänne eikä jaksaisi olla rattaissa.

voi jesus, radiosta tulee martina aitolehden haastattelu - voiko olla idiootimpaa ihmistä????????? mä kärsin......... taidan laittaa radion vähäksi aikaa äänettömälle.

että Nasukin jänskättää!!!! meidän porukalla tuntuu olevan aika hektinen vaihe nyt!
mä olen kyllä vähän masiksessa tän oman tilanteen kanssa, kun kroppa ja mieli halajais sitä pikkukakkosta, mutta tilanne on mikä on..

eilen kolahti postista unicefin lahjaluettelo, josta aattelin tilata joululahjoja ja -kortteja. siellä olis tukkelillekin ihana brion junarata ja meriaiheinen laatikkosarja.
mitä ihmettä sitä taas keksis kaikille sisarustenlapsille ja kummilapsille lahjaksi??? ja tuolle miehelle?????????

Hieman väsyinen täälläkin.. Nyt ihan ok mut kun kotiin asti päästään ni ei mitään jaksais. Joululahja-asiat on nyt silleen etten pysty kellekään hankkia yhtään mitään kun ei kerta kaikkiaan oo rahaa (joulkukortit jää myös lähettämättä)! Tilanne ahdistaa aika tavalla, seuraavasta tilistä pitäs taas vuokra saada jotenkin maksettua ja mitäs me syödään.. Onneks lapsilisä tulee täs välis vielä. Onneks mun ei sentään tarvii miettiä tommosia heräilyvuoroja kun Mimmi nukkuu niin hyvin, herää vloppusin 7-9 aikaan, yleensä siinä kasin jälkeen :-). Mut nyt pitää mennä.. Jaksuja kaikille!!

Oho Nasu! Sepäs olisikin kiva jos sieltä ylläriplussa paukahtaisi :)

Meilläkään ei onneksi tarvi taistella heräämisistä, Miklu kun nukkuu niin hyvin. Mutta silti mies saa nukkua lauantaisin pitkään ja minä sitten sunnuntaisin. Kyllä se hyvää tekee, jostain sitä univelkaa tuntuu kuitenkin tulevan!

Tsemppiä macadamia penninvenytykseen! Täällä vähän samaa vikaa, Kela napsaisi viime kuun hoitorahasta hoitolisän kokonaan pois minun lomarahojen takia (jotka tulivat jo kesällä) ja miehen palkannousun takia. Onneksi se alkaa taas tulemaan tässä kuussa, mutta ei se tätä tilannetta helpota. Lapsilisiä odotellessa...

Mä en ole vielä jaksanut miettiä joululahjoja, paitsi itselleni :) Toivoin mieheltä lahjaksi sellaista hienompaa kelloa joka olis sit samalla koru. Jos vaikka joskus tulee lähdettyä johonkin mihin voi / pitää laittautua. Ainiin ostinhan mä sen baby bornin tytölle jo joulua varten. Voip olla että katsellaan lahjoja aika paljon ikeasta kun jossain vaiheessa kuitenkin mennään sinne ostoksille kun tarttee uuteen kotiin jotain pientä hommata.

Eilen tuli mummo ja me livistettiin heti viettämään hetki kaksin kun mentiin raflaan syömään. Oli tosi nam! Sitten mentiinkin jo kiireen vilkkaan kotia mutta myöhästyttiin kun mummo laitto just typyn nukkuun eikä keretty näkeen :( Tänään pääsin vähän aikaisemmin töihin kun ei tarttenu huolehtia ku koira ja minä. Hittiläinen kun kiehahti eilen kun illalla kysyin mieheltä et olethan käyttänyt koiran aina töiden jälkeen kuten joskus silloin ennenkin kun oli töissä. Vastaus oli että en. Mä vaan katoin ja kysyin voitko olla tosissas et koira on päässyt aamulla pienelle lenkille ja sit seuraavan kerran puoli 6 - 6 illalla. Se vaan totes et ihmettelin kun sulla ei ollut kiire lenkille. Siis voi helvetti. Kysyin et onko joka päivä nyt mennyt samalla tavalla ja vastaus oli juu. Rupesin nukkuun ja silloin kiehahteli ja tänään ripitän oikein kunnolla. Miehellä tuppaa omaetu olemaan välillä hieman liian lähellä.

Taitaa tosiaan ne kuukautiset tulla kun näin kiehuttelee vaikka mieli tekeekin tepposia ja yritän etsiä kaikkia vinkkejä siitä että olisin raskaana. Siis ihan mielenköyhää puuhaa =) Mut olen ollut väsy, huonovointinen, huimausta... Siis täysin keksittyä ;)

Mullakin tuli nyt menkat pari päivää 'myöhässä' ja voi 'ah' sitä pinnan kireyttä! (töissä saan oltua ihmisiksi mut laps parka..) Mulla kyllä on aina ollu tosi tosi säännöllinen kierto (siksikin raskaus sillon 2005 oli niin ylläri ku ei sillon ees pitäny olla ovis..) et ihmettelin jo kun ilmaantuivat pari päivää myöhemmin kuin yleensä. Teille muille plussia halajaville toivon ihan aidosti niitä plussia! <3

Mä täällä vaan jorinoin omiani.. Mukavaa päivää kaikille!!!

huomenia

ah mikä ihana flunssa iski päälle.. nokka on välillä tukossa ja välillä vuotaa, silmät tuntuu ihan rähmäisiltä, hikeä pukkaa yms yms... no, vanhasta kokemuksesta veikkaan että tätä kestää vain tän päivä, että nou hätä.
tuukka oli ainakin aamulla ihan terveiden kirjoissa, toivotaan ettei päivän aikanakaan sairastu.

tuukka selkeästi tykkää yhdestä tarhan tädistä muita enemmän.tää täti on toinen vakituisista, mutta oli tuksun kaksi ekaa hoitoviikkoa pois. nyt kun hän tuli tällä viikolla töihin, niin tuukka on joka aamu jäänyt tyytyväisenä hänen kanssaan leikkimään. ja aina tän saman tädin kanssa, muut eivät kelpaa ainakaan vielä ;o) jännä juttu.

mä olen ollut samoilla linjoilla tuksun pukemisen kanssa kuin Lilli Miklun pukemisen, eli sisävaatteiden päälle vain vk-haalari. toki nyt kun alkaa lämpötila lähestymään nollaa, täytyy lisätä yksi kerros. talvihaalareihin meillä siirrytään vasta miinuskeleissä.
kätevimmiksi tarhavaatteiksi olen todennut bodyn ja sukkahousut - niiden päälle on helppo lisätä kerroksia ulos lähtiessä. meillä ei siis hienoilla vaatteilla koreilla ;o)

Mutta Nasu, eikös niihin raskausoireisiinkin kuulu kiehahtelu? ;)
Minulla on vielä viikon verran odoteltava että saa tietää tärppäsikö tälläkään kertaa. Yritän pitää pään kylmänä kaikkien "oireiden" suhteen, vaikka vähän vaikeaa se on välillä :)

Voi Nasun koiraparkaa, varmasti on iltaisin ollut kova pissahätä! Ei sitten kuitenkaan sisälle ole pissannut?

Jorinaksi meni tämäkin :)

Juu ja nyt jo voin kertoa että todellakin kuvittelin oireeni :) Ihan kuten arvasinkin, mutta parin päivän heitto aikataulussa sai aikaan sen että mielikuvitus lähti laukkaamaan.

Nyt pikaiseen kotia kun mummu on käymässä ja ovat päivän olleet tytyn kanssa. Mahtaa väsyttää kun äkkiseltään joutuu termiitin perässä juoksemaan ;)

Niin ja meidän koirasta vielä että se ei sisälle pissi. En tiedä kauanko pystyis oleen mutta kauan, luulen.

Ja vaihteksi kouluun lähdössä.. Onneksi tänään pääsen jo yhdeltä ja sit toivottavasti Idan unien aikana saan sen mun piipin esseen valmiiksi.

Ida on ollu vallan ihana. Nyt alkaa kait mennä ohi se äidin perään itkeminen. On jo kovasti vilkutellu ja huudellu heippoja.Täällä ne isin kanssa pärjäilee hienosti. Välillä kun tulee kotiin ehkä raivostuttaa, ettei mitään ole tehty. Mutta yhtenä päivänä mies oli tehny jopa sanomatta etukäteisjärjestelyjä siivousta varten :) Sitte yhessä imuroitiin ja pestiin lattiat. Ja kyllä se suurimmaksi osaksi huolehtii hienosti pyykeistä ja tiskeistä :)

Jaha neiti heräsi pikkasen ajoissa.. ku oon itekki menossa jo kasiin, ku normisti meen vasta puol ysii aikasintaa.

mies on pyydelly, et lähettäs tänää illalla jonnee ja on hankkinu hoitajanki..saa nähä miten pitkää jaksan olla, ku on ollu niin pitkiä päiviä tällä viikolla ja viimeyön unetki jäi vähiin, ku illalla ajatukset vaan pyöri päässä.

mut nyt meen->

Tosiaan taidetaan kaikki olla syysväsymyksen kourissa. Eilen ajattelin et repäsen ja siivoon keittiön Mimmin uinahdettua mut uuvahdin itekin siihen viereen joten sama sikolätti siellä odottaa edelleen.. (toivottavasti Lost & Dexter tuli nauhalle; mun veli osti mulle digiboxin ku sitä ärsytti ku meillä käydessään ei nää 'kaikkia kanavia' -ja sil ei itel ees oo omaa telkkaria.. Niin ni sen baxin kaa on ollu vähä alkuhankaluuksia)

Sintun haikeuden toisesta lapsesta ymmärrän hyvin! Niin mäkin haikailen ja kovasti ja totisesti toivon et Mimmi sais ainakin yhen sisaruksen ennen kouluikää! (itellä on 3 sisarusta) Mut en tietty haluis olla yh vaan haluaisin minäkin ehjän perheen -kaipaan asioiden jakamista jonkun kanssa (viipyilen aina päiväkodillakin kun on niin kiva jutella lapsista -ne hoitajat pitää mua varmaan vähä höpönä! ;-)

Kaikille jaksuja! <3

On kuumeilua täälläkin. Musta tulee keväällä oikein tuplatäti, eilen kuulin :) Kovasti tekisi mieli sitä omaakin pientä... Onneksi on Essi.

Työmaalla ollaan. Tänään on ihanan kevyt päivä ja illan saan käyttää siivoiluun ja pakkaamiseen. Mies huitelee jossain työpaikan menoissa yöhön asti. Huomenna alkaa mun osalta ainakin viikon hiljaisuus :) Ihanaa päästä lomalle!

Essin räkätauti näyttää taittuvan ihan omia aikojaan. Kaks viime yötä on nukkunut putkeen. Toivottavasti ei ole kipeänä, kun mies joutuu pärjäämään yksin koko viikon. Sympatiat Macalle! Kaksikaan aikuista ei välillä tunnu riittävän, jos tulee paljon menoja. Meillä turvaudutaan hoitoapuun montakin kertaa viikossa.

Koiran suhteen painin jatkuvasti itseni kanssa. On hyvin vahvasti sellainen olo, ettei meille oteta enää koiria tuon jälkeen. En millään ehdi huolehtia siitä tarpeeksi. Eikä tule hellittyä enää juurikaan. Aamuisin vähän rapsuttelen ja Essi tietty tykkää. Mutta lenkittäminen, pesut ja kynsienleikkuu on kyllä retuperällä :/ Lisäksi nykyiset allergiat ja korvavaivat tympii. Mies on lievästi allerginen koirille, eikä osallistu hoitamiseen kuin pakon edessä.

Mun on pakko saada kahvia!

Eilen illalla olit ajatuksissani Maca kun mietin kuin ihanaa ja rentouttavaa oli päästä koiran kanssa kaksin ulos. Mietin että sulla ei tosiaan ole tätä mahdollisuutta ja jos illatkin venyy niin omaa aikaa ei silloin ole. Ei kait sitä oikein edes tajua kuin raskasta sellainen voi olla joten taas kertaalleen nostan hattua kun porskutat kuitenkin menemään!

Mulla kans alkaa kuume nousemaan jo tosi kovasti ja olen tosi onnellinen tuosta meidän tintistä. On se vaan maailman paras ;) Eilen taas nauratti kun oltiin kaupassa ja rupes tyttö oleen väsy ja nälkäinen ja annoin sitten juustokimpaleen jotta pysyis rattaissa eikä kiipeis koko aikaa. Yhtäkkiä sieltä kuuluu nam nam. Katsoin niin juuston kulma oli revitty auki ja melkoinen palanen puuttui kulmasta. Oli pirulainen saanut nakerrettua sen muovin auki ja tyytyväisenä nakersi juustoa naamaan.

Mummolle soitin aamulla ja tänään on tytöllä ollut parempi päivä ja olivat silloin juuri tekemässä kauneudenhoitoa. Kysyin et mitähän se sisältää niin vastauksena tuli että vasta on hiukset menossa. Juuri olivat kammanneet hiuksensa ja mollemmilla oli paplarit päässä. Et semmosta :)

Mummolle soitin aamulla ja tänään on tytöllä ollut parempi päivä ja olivat silloin juuri tekemässä kauneudenhoitoa. Kysyin et mitähän se sisältää niin vastauksena tuli että vasta on hiukset menossa. Juuri olivat kammanneet hiuksensa ja mollemmilla oli paplarit päässä. Et semmosta :)[/quote]

=hihi, söpöä... ;-)

Niin no, mitä mun jaksamiseen tulee niin se on vähän koetuksella mutta pelastus on tosiaan 99% kokonaiset yöt! Tämä työssäkäyminenhän ei ole mitään omaa aikaa vaikken mä täällä kovasti raadakaan mutta enpä silti voi nostaa jalkoja pöydälle.. Niin ja omasta asenteestakin se on paljon kiinni -onneks mulla kait on kumminkin ees hieman tuota henkistä kanttia. Kirjoitettuna mun vuodatukset jotenkin kuulostaa aina pahemmalta kuin ne onkaan. Mut jättäkää lukematta jos tympii ;-D

Mä en muuten aio Mimmille ottaa sitä influenssarokotusta -uhmaan karseiden pöpöjen voimaa! Karsee tautihan se influenssa on jos siihen sairastuu mutta uskon et Mimmi on kuiteskin niin vahva.. En ole mitenkään rokotuksia vastaan mutta oon katsonut aiheettomaksi ottaa rota-, vesirokko- & influeanssapiikit. Eräs ystäväni ei rokotuta vauvaansa laisinkaan... Ai niin, se silmätulehdus näytti jo kukistuvan mutta kuinkas ollakaan kun vähensin tippojen laittoa niin tänä aamuna oli simmuissa taasen vähän rähmää! Argh! Totisesti toivon et hoitajat saavat mitä haluavat ja kannatan sitä ja et jos se lakko tulee niin toivottavasti pysytään terveinä..

VP:lle oikein mukavaa reissua!!!!

VP:lle mukavaa reissua! Totaalisesti unohdin vaikka mielessä oli!

Minusta kans tuntuu että aina valitan täällä palsatalla ja miehestänikin saatte kamalan kuvan vaikka on oikeesti rakas ja hyvä mies. Ahkerakin vielä mutta tällä hetkellä aika menee raksajuttujen miettimiseen. Hyvä että edes toinen meistä ymmärtää / jaksaa sen päälle ;) Joten anna tulla Maca, kyllä me jaksetaan kuunnella tai siis lukea. Toivottavasti Mimmin silmät paranis pian. Itsellä on joskus ollut silmätulehdus ja se on ärsyttävä.

Tiedättekö muuten että löysin toisen ihmisen ja vielä samassa paikassa duunissa joka on ollut lapsena niin dorka että on työntänyt sormensa mankeliin. Mä säästyin arvilla kolmessa sormessa mutta työkaverilta on jouduttu amputoimaan kaksi sormea. Hurjaa. On siis ollut onni myötä.

Kyllä täällä saa valittaa minunkin puolesta, se kummasti helpottaa :)

Eilen oli paikallisessa lehdessä ajat jolloin niitä influenssarokotuksia jaetaan, mutta en taida Miklulle sitä ottaa... Hän on ollut tosi terve muutenkin, varsinkin viime aikoina, joten luotan siihen että sitä ei hänelle kovin helposti tule. Koputan puuta...

Macalle tosiaan hatunnosto! Olen aina välillä pohtinut että miten pärjäisin jos olisin Miklun kanssa kahdestaan. Koko ajatus puistattaa! Kyllähän sitä pärjäisi kun olisi pakko, mutta todella rankkaa se olisi.
Hatunnosto myös omalle äidilleni, joka hoiti 4 lasta yksin!

Ihanaa matkaa VP:lle!!!

Ja hyvää viikonloppua kaikille!

Yhteistyössä