**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, 90senttiä hätyytellään täällä. Onneksi tuo tirppana kävelee, käy kyllä ihan työstä tommosen jöhkäleen kanniskelu...

Hauskat kuvat nasun tytöstä, Mimmikin niitä katteli ja hoki 'tyttö, tyttö, koiRRa, hauhau, vuf vuf' ;-D Niin ja juu, meilläkin matkitaan kaikkee :-O

Voi että, poikkesin yhessä tehtaanmyymälässä tässä meidän lähellä ja ostin 98cm talvihaalarin (ens talvee aatellen, makso 30e ja on laadukkaista kankaista tehty. oisin tammialesta tms kuitenkin hommannu sit haalarin) kun 104cm ei ollu ja myyjä sano et tuo takasin jos se ei ens talvena mahu. Mietin vaan et mahtuukohan vaan koko talvee ENS vuonna, nimittäin näyttäs olevan samankokonen ku 92cm HM:n haalari joka on _nyt_ käytössä! Tyhmätyhmätyhmäminä! Katotaan saanko kauppaa purettua... (tai sit vaan myyn sen ens talvena ja sillä siisti, ja jos jollekulle teistä kelpaa ens talvena ni..(se on tummansinipunanen)) Sit viä semmonen juttu et tulipa viime yönä testattua ite tekemäni villikset ja hyvin pitivät typsyn pisut vaikken lanoliinittanu niitä viä ku mulla ei sitä lanoliinia vielä oo.

Kävin päivällä kommentoimassa jotain, mutta eipä näy juttuja missään. Ei sitä lanoliinia tartte, jos villassa on rasvaa. Vasta kun tarttee pestä, niin voi lanoliinittaa.

Mun on pakko siivota. Huominen menee työmatkalla, enkä muutenkaan ole paljoa kotona. Parin tunnin päästä on taas lähtö. Jännästi sitä vaan jaksaa, enkä revi ressiäkään mistään. Just tuli juteltua aiheesta töissä. Ihmiset kokee asiat niin eri tavoilla. Jonkun työ on toiselle kauhistus. Mulle tuntuu lomalta, jos saan töiden jälkeen vain löhötä kotona. Essikin on pienestä asti tottunut roikkumaan mun mukana.

Nyt luutu käteen. Hophop!

Ihana lukea noita Nasun tytön tempauksia, hassu tytteli :) Ja ihania kuvia, tyttö on niin paljon muuttunut!
Naureskelin Tuukan ilmapallojutuillekin :D

Eipä Mimmi kaukana Miklusta ole! Ei tosiaan näitä jässiköitä tee mieli pitkää matkaa kannella enää :)

Minäkin olen pitkästä aikaa kipeä, flunssassa. En ole tainnut kipeä olla Miklun vauva-aikojen jälkeen ollenkaan... Tiedänpähän nyt mitä on olla puolikuolleena hyperenergisen lapsen kanssa tuntikausia kahdestaan :D Mies pelasti minut kuolemalta ja lähti heti töistä tullessaan Miklun kanssa kyläilemään. Ihana rauha :)

Miklukin matkii ihan kaikkea, puheesta tekemisiin. Yksi päivä tokaisin 'Voi hitti', enpä nyt muista miksi. Mutta Miklu siinä vieressä iloisesti hymyillen toistaa 'hitti' :) Onneksi en mitään pahempaa sanaa päästänyt...
Mummilla oltiin taas yksi päivä ja mummi kasteli kukkiaan. Miklu katseli mitä mummi puuhaa ja jatkoi omia leikkejään. Sitten pitkän ajan päästä ihmettelin että mitähän Miklu puuhaa olkkarissa kun hiljasta on, siellä hän muki kädessä kasteli kukkia :) Muki oli onneksi tyhjä...

Aika toivotonta on meidänkin pönttöharjoittelu. Pisut tulee silloin tällöin mutta kakka ei millään. Sitten kyllä kakka tulee kun vaippa pistetään takaisin :) Miklun tuntien, turha on tuota harjoittelua tuputtaa kun herraa ei vähempää voisi kiinnostaa. Sitten kun hän asiasta itse kunnolla kiinnostuu niin tiedän että silloin syntyy myös tulosta :)
Miklulla on tuo puheen opettelu nyt ihan ykkösenä listalla...

Nyt lepäämään!

terskius

Onpa Mimmikin jo pitkä likka!
Toivottavasti Lillin flunssa paranee pian!

tuukka nukkui viime yönä ennätyslyhyet unet. oltiin kylässä, joten meni rytmi sekaisin (vaikka oltiinkin kotona jo 19.30). hän meni nukkumaan 22.30 ja heräsi aamulla 4.30... hauska kuulla, kuinka pitkät päikkärit on tänään hoidossa vetäissyt...
taitaa olla paras pitää iltakyläilyt minimissä, että saa tukkeli nukkua "kunnon" yöunet ;o)

taas ihan kamala päivä. sataa tihuuttaa vettä ja on niiiiiiiiin pimeää. masentavaa :(

missäs mahtaa Satu luurata? ja Hassu? olis kiva lukea odotusjuttuja:)

Pikaiset heipat täältäkin... tämä viikko on menny taas jo ihan hienosti sairastelun jälkeen. Neiti nukahti kolmannen yön peräjälkeen omaan sänkyyn ilman valittamista ja on edelliset yöt nukkunu ihan täysiä aamuun saakka. Toivotaan ens yöstä samaa...

Huomenna edessä neitillä rankka päivä: Puolilta päivin käytän neitin neuvolassa otattaan sen influenssarokotteen (onneksi muistin soittaa tänään, sano neuvolassa että ens viikolla on jo melkeen liian myöhästä joten onneks löyty huomiselle aika --> pitää kuulemma ottaa ennen vuoden vaihdetta toinenkin rokote; en tienny, mut joo...), takas tarhaan ja sit neljältä kotia, pakkaamaan kimpsut loppuun ja varmaan kuuden kieppeillä startti kohti Ylivieskaa ja viikonlopun juhlia. Huhhuh... mutta hyvin se menee... Tämmöstä tänne. Mutta mua väsyttää tajuttomasti, täytyy lähtä nukkuun että jaksaa aamulla ylös. Terkkuja ja haleja kaikille. Teidän juttuja on kiva käydä lukeen, vaikkei aina ehdi kauheasti kommentoimaankaan; ootta silti ajatuksissa :)

Alkaa unenpuute tuntua... Ai eikö viis tuntia yössä olekaan riittävästi?! Koko viikon oon ollut illatkin menossa, eikä tämä päivä ole poikkeus. Essi on ollut vähän flunssainen ja olikin miehen kanssa kotona eilisen. Nyt vein aamulla tarhaan, kun yö meni hyvin eikä ollut lämpöä.

Eilinen reissu meni onneksi yli odotusten, vaikka yö jäikin sen takia katkonaiseksi. Alan olla niin poikki, että nukahdan heti, kun pysähdyn. Siis ihan istualleen...ei onneksi seisaalleen -vielä.

Työt loppu just ja pääsen pariksi tunniksi käymään kotona. Ja huomenna meen kaverin kanssa baanalle =) Mennään ekaks syömään ja sitten hmm...tanssimaan. Kivakiva.

eli mun kuulumisia sen verran että kesken meni rv 11! nyt on kaikki tarvittavat toimenpiteet hoidettu ja ihme ja kumma on kyllä ihan jees fiilis! ei ku uutta yritystä päälle kun taas saa
hyvää v loppua kaikille!

huomenta

täällä ollaan oltu hereillä jo 1½ tuntia. istuttiin pitkään tuukan kanssa pimeässä keittiössä ja katseltiin täysikuuta - ja tuukka hoki "kuu, kuu".

päivän lehdestä katsoin, että tänään olisi monessa kaupassa tonttuja, hevosajeluja ja koiravaljakkoajelua - täytyy varmaan mennä katsomaan. huomenna on viralliset joulukadunavajaiset, mutta ne jäävät varmaan näkemättä, koska tuukka nukkuu just päikkäreitä siihen aikaan. no, eipä täällä ole luntakaan joten ei ole kovin jouluista.

joulukuusi täytyy aatoksi hommata, mutta pukkia meille ei kai jouluna tule.

Hehee, hyvinpä taidan tuon sintun jo tuntea. Mietin tuossa, että kävisköhän lukemassa sun kuulumiset, kun kuitenkin ootte jo hereillä =D

Ikäviä uutisia Hassulta. Oon pahoillani tapahtuneesta.

Essi on sairaana ja eilen sille nousi päiväkodissa lämpöä. Olin onneksi jo menossa hakemaan, kun soittivat. Räkä lentää, mutta vauhtia riittää, ruoka ja uni maistuu. En siis ole ensi tilassa kiikuttamassa lääkäriin, vaikka vähän korvatulehdusta pelkäänkin.

Meidän pitäis jaksaa laittaa Essille oma huone kohtapuoliin. Ehkäpä laittelen sitten vähän kerrallaan, jos jään yksin kotiin. Illat pitää kuitenkin viettää sitten kotona, eikä surffailua voi loputtomiin jaksaa. Viikon päästä saadaan Essin kummisetä pitkästä aikaa käymään. Kävi viimeksi Essin synttärien aikoihin. Mahtaa olla yllätys, kun tyttö on mennyt niin paljon eteenpäin. Eilen istuttiin iltaa naapurissa ja kyllä hekin olivat sitä mieltä, että tuon lapsen puheenkehitys on aivan omaa luokkaansa. Niillä on kaksi lasta, eli on vähän kokemustakin. Eipä sitä itse niin ajattele, kun on eka lapsi, eikä sisaruksillakaan ole vielä vertailukappaleita. Tuolla se nytkin laulaa: "Tuiti, tuiti tähtönen. Iltaisin sua kasselen."

Potattelusta on unohtunut kommentoida. Essi käy mielellään potalla ja joskus on lähes kuivia päiviä ja joskus...ei. Aika paljon on omasta nopeudesta kiinni. Jos jaksaa potattaa tunnin välein, niin pysyy kuivana. Mutta ei se vielä varsinaisesti pidättää osaa ja ilmoittaa hädästä vain satunnaisesti. En siis odota mitään ihmeparannusta vielä aikoihin. Mutta on tässä jo huomannut, että vaippoja pitää pestä vajaita koneellisia, etteivät loju likaisina kylppärissä. Ennen 15kpl taskuja riitti just, jos joka toinen päivä pesi. Nyt siis kestävät helposti 4-5 päivää, öisin niitä ei käytetäkään.

Joko kerroin, että mun toisen siskon mahassa on poika =) Toisesta ei vielä tiedetäkään. Itsellä on aivan hirveä polte saada toinen ja mielellään lyhyellä aikavälillä noiden siskojen kanssa... Mutta on se aika rankkaa suvullekin, jos meillä kaikilla on yhtä aikaa vauvat. Verkoston vahvuus tulis testattua. Ehkä parempi näin, niin minustakin on auttamaan siskoja esikoistensa kanssa. Pitääpä muistaa erityisesti laittaa ruokaa niille ja hoitaa vauvaa, että pääsevät vaikka suihkuun halutessaan. Itse olen muistellut sitä harmaana ja väsyneenä laahustamista...ei mitään hehkeää aikaa aina. Ja sitten kun kaikki kaukaisemmatkin pukkaavat varoituksetta käymään. Yleensä vieraat oli enemmän kuin tervetulleita, kun oli yksin päivät kotona, mutta joskus otti pattiin.

Mukavaa lauantaita kaikille! Menen keittämään itselleni kahvit.

Hassulle pahoittelut minunkin puolesta! Kurjaa :(

Meillä oltiin eilinen kans kotona kun tytölle sanoivat neuvolassa että vois olla alkavaa korvatulehdusta. Käytiin sitten lääkärissä ja lääkäri ei osannut sanoa onko jo ohimenevää vai vasta tulevaa, mutta resepti on valmiina jos alkaa näyttämään pahemmalta meidän mielestä. Taitaa olla kuitenkin paranemaan päin. Rokotuksia ei kuitenkaan saatu kun terkka ajatteli voi olla haitaksi vaikka ei kauhean kipeä olekaan. No toivottavasti ollaan ensi viikolla terveitä niin päästäs ottaan influenssa rokote koska muutoin se alkaa oleen jo myöhäistä. Paino oli meillä tippunut -20 käyrälle ja sen vuoksi suositteli kontrollia vaikka parin kuukauden päästä. Voi johtua kyl siitä kun ruoka ei ole maistunut vähään aikaan kun on tullut hampaita ja nyt sit tämä räkätauti.

Minulla kans on aivan hillitön vauvakuume päällä ja yks päivä jo katselin haikeudella videoita ja kuvia meidän pikku tintistä joka eilen täytti jo puolitoista vuotta.

Mä olin eilen pikkujouluissa ja me käytiin kuuntelemassa Esa Saarista ja kyl sillä oli hillittömän hyvä luento. Osui ja uppos :) Puhui pihtaamisen kostonkierteestä ja kuinka pienet asiat vaikuttavat moneen seikkaan. Näinhän se menee sellainen pienen pieni juttu johon ei välttämättä tarvita edes sanoja laukaisee melkoisen ketjureaktion ja sillä voi olla suuret seuraukset. Puhuttiin kotioloista kuin työpaikalla tapahtuvista asioista. Huomasin että toimitusjohtajamme soveltaa näitä eilen kuultuja asioita kuten se että menin myöhässä pikkujouluihin kun tyttömme oli kipeä niin toimitusjohtajamme tuli henk.koht sanomaan kuinka kiva oli että pääsin kuitenkin tulemaan ja kuinka lapsemme voi. Tästä jäi itselle positiivinen mieli ja näin ollen vaikutta työasioihinkin positiivisella tavalla. Pieni juttu mutta merkittävä. Moni ei varmaan olisi edes huomannut jos yksi puuttuu joukosta.
Niin ja tuosta pihtaamisesta vielä, että näinhän se menee että vaimo on lähdössä johonkin hyvällä habituksella ja mies heittää pienen piikin tukisukkahousuista, vaimo palaa kotiin edelleen tosi hyvällä tuulella, mies ajattelee että josko tänään onnistaisi makkarissa, no vaimo muistaa pikku piikin ja menee nukkumaan, mies muistaa tämän ja sanoo seuraavana aamuna toisen huomautuksen ja siitä se kierre jatkuu. Pieni kiinnostus esim formuloita kohtaan voi taas saada aikaan aivan erilaisen tapahtumaketjun. Pisti miettimään ja pitää muistaa tänään sanoa tai tehdä jotain pientä kivaa jotta isi jaksaa taas paremmin raksalla ja töissä.

Mukavaa lauantaita miunkin puolesta!!

Äh ryökäle. Kävin lukemisen välissä kirjottelees teille ja sit vaihoin sivua. Tottakai kaikki tekstit hävis. Meitsi lukee vasta reilun viikon takasia juttuja. Mies ja Jenna nukkuu:) Mut ei enää kauan. Kommentoin nyt ne samat asiat uusix, lähetän tekstin ja jatkan sit taas lukemista...

Eli eli.. Mä en ois todellaka niin jyrkkä ton kuopuksen kans kotona esikoinen hoidossa-jutun kans. Aikasemmin mulle ei oo tullu ees mieleen, et esikoisen vois viedä muka hoitoon. Siis haloo! Mut empä enää ois niinkä varma. Mistä sitä voi ennakkoon tietää miten tulevan kans menee. Jos vauva valvottaa kaiket yöt, Jenna nukkuu vaan vajaat kax tuntia päikkärit (varmasti eri aikaan ku vauva) ja mies on lähes aina töissä, ni... Voipa siinä hyvinki olla järkevintä kiikuttaa Jenna hoitoon, ettei tee mitään typerää. Mitäänhän ei voi vannoa. Mut mullapa onnex on toi tukiverkko tosi mahtava ja lähellä. Kiitos, kiitos, kiitos! Joten en käyttäskä yhteiskunnan varoja. Mut jos ei ois tukiverkkooka, ni kyl se ainaki tossa tapauksessa ois järkevämpää haaskata niitä yhteiskunnan varoja, ku antaa pään hajota. Sittepä se vasta kalliix tuliski. Mutta tavotteena ois hoitaa molemmat ite. Toki tuun siinä sivussa hyödyntään tukiverkkoani, hyödynnänhän jo nytki aika kivasti;). Mut en tosiaan ois niin hanakka syyllistämään ketään.

Mummofaniudesta sitte. Jenna on kans mummofani niin ku Idaki. Onnex toi anoppila on tos lähes nurkan takana. Jennahan ois sielä vaikka aina, jos mä antaisin:) Vähän esimerkkiä.. Ku mä haen Jennan hoidosta, se juoksee sylliin ja sanoo "kotia". Ku mä haen Jennan anoppilasta, se rimpuilee ja itkee ku mä puen. Eli heh heh, ettei vaan mummolassa ois kivaa. Tänäänki ukko vei sen sinne, ku ite meni vähän mettään käveleen ja mun oli jostain syystä pakko saada vielä nukkua.

Ens viikonloppu onki sit jo aika huippu. Pe Jenna menee mun vanhemmille yöx ja la anoppilaan. Meillä ku on molempina iltoina pikkujoulut. Mut eipä Jenna oo kummiska anoppilassa ollu yötä ku meiän häissä ja mun vanhemmilla kolmesti. Joten ehkä tuo annettakoon anteeksi. ;)

Mut nyt mä lähetän tän, jos ennättäsin vielä vähän lukeen teiän juttuja ennen ku parivaljakko herää.

Mies ja Jenna heräs, mut meikä edelleen täällä:) Joskus näinki. Jenna kerranki viihtyy suht ittekseen. Vetää just tosta ukon työpydän kaapista kaikkee kamaa ulos;)

Sinttu oli kaipaillu odotusjuttuja.. Heh, heh, eipä niitä näköjään pahemmin tuu vaikka kirjottamassa kävisinki.

Voi VP, ensin murehit väsymystä ja seuraavassa lauseessa oot lähössä baanalle. Huh huh. En mä vaan. Väsy kyllä, mut et baanalle. Hoh hoijaa. Eipä vaan jaksais, vaikka nukun melkis 9 tunnin yöunia:)

EIKÄ!!! Voi Hassu kuinka teiän kävi. En osaa ees sanoo mitään. Harmittaa vaan vietävästi teiän puolesta. Omasta puolestani voin asiaan sanoa, et samaiset pelot kävin itekki eilisiltana läpi. Harrastettiin ukon kans seksiä ja eiköhän siitä tullu ekan kerran sit ekakerran jälkeen aika lailla verta. Jouduin oikein soittaan synnärille, ku en muutaka paikkaa keksiny. Rauhottelivat, et ilm. limakalvoista tuli vaan. Ois pitäny kuulema tuntua supisteluja ja silleen. Onnex ei tuntunu. Joten me kai selvittiin säikähyksellä.

Kävin kans viime viikolla neuvolassa näyttämässä kurkkuani. Varmaan siitä asti ku pahoinvointi loppu, mulla on ollu ihme tuntemusta kurkussa. Tuntuu niin ku sielä ois jotain ylimäärästä, joka pitäis nielasta pois. No, eihän se terkka sielä mitään nähäny. Ei muuta ku kotiin. Jos tunne ei häviä, sit lääkärille. Hoh hoi. Eipä tuo oo hävinny, mut en mä ny mihkään lääkäriin ton takia hoppuile. Ei siitä mitään haittaa oo, inhottavaa vaan.

Jennan puolitoista vuotis neuvola on vasta 13.12. Tylsää. Mut ku pyysin meille peräkkäiset ajat, ni sinne asti lykkäsivät.

No, nyt on kaikki juttunne luettua ja omia kirjoteltu. Johan tässä ollaan lähes kolme tuntia istuttukki. Mies ja Jenna lukee Muumeja:) Mut nyt pitää keskittyä muuhunki...

Rankka työ, rankat huvit. Ja oon nukkunutkin =) Eilinen oli mun pikkujoulut, enkä oo menossa ennen joulua enää mihinkään. Siis paitsi töihin tietty. Oli tosi kiva ilta, hyvää ruokaa ja seuraa ja pääsin tanssimaankin. Mies kyseli, että miltäs nyt tuntuu, kun sain krapulaani perinteisiä lääkkeitä eli roskaruokaa ja seksiä. Nuoreltahan minusta tuntui! Huippua irrotella välillä oikein kunnolla.

Huominen vietetään Essin kanssa kotona. Yritän saada tytölle lääkäriajan huomiselle, että saadaan selvyys tuohon tautiin. Energiaa riittää ja on hyvällä tuulella, mutta silti kipeä. Unensaannissa on hankaluuksia ja räkä lentää.

Nyt pitää kipittää yläkertaan peiton alle, että jaksaa nousta Essin kanssa aamulla. Kiva, kun alkaa uus viikko ja mulla helpottaa töissä tosi paljon uuden jakson myötä. Eli mukavaa viikkoa ja jaksamisia kaikille!

kaikille empaattisuudesta: ) jännä juttu mutta on ihan "hyvä" fiilis kun ei epävarmuus vaivaa parempi onni ensi kerralla (toivottavasti pian) pitää kylläkin ne yhdet menkat odottaa alkavaksi! Sanoivat mullekkin kun silloin soitin neuvolaan että kun ei ole kipuja eikä vuoto ole runsasta niin seuraa tilanetta! mulla oli kumminkin vahva tunne että kaikki ei ole kohdallaan jote vaadin päästä johonkin näytille! ja onneksi pääsin niin oli kaikki nopeasti ohi! kyllä tässä tilanteessa tuo Seve on ollu ihan must lohtu apu : D oikea elämän suola

Pahoittelut myös minulta Hassulle!!!

Mäkin sain vähän vapaata vloppuna kun siskoni tuli meille koko vlopuksi. La pörräsin tunnin verran kaupungilla ja Kodin1:ssä; 98cm bodeja Stockalta (pk:iin on kiva laittaa body vaikka kotona niitä ei enää juurikaan käytetä), lanoliinia Ruohonjuuresta, suihkugeeliä YR:lta sekä vihdosta viimein patja Mimmin lastensänkyyn (kodin1:ssä oli sopivan kokonen). Jotenka MImmi pääsi sitten nukkuun 'uuteen' sänkyyn heti la-iltana, tosin mun pitää olla vieressä..ei sitä kiljuntaa kestä kukaan (eli ts ei ole valmis nukahtamaan itekseen) ja eilen myös päikyt nukkui siellä ;-) Viime yönä tuli viekkuun klo5; 'suukko', 'pupu?' (antoi suukon ja hain pupun ja sit nukahti :-) Erittäin suureksi ihmetyksekseni yövaippa oli täysin kuiva..mielestäni kyllä joi eilen ihan ok...

VP:n jaksamista mä jaksan ihmetellä, oot varsinaisen duracell-pupu! Mä en oo noin jaksavainen ja jotenki vaikka tää mun duuni ei oo useinmiten kovinkaan kiireistä niin sitä on ihan poikki kun istuu tässä 'akvaariossa' koko päivän yhdellä 20min tauolla.. Välillä on semmonen sosiaalinen tyhjiö ja tarvii soitella kavereille eikä me kyläillä kovin usein viikonloppusinkaan kun on ihan kiva olla ihan rauhassa kotona vaan...

Mukavaa viikkoa kaikille!! :-)

Tytöllä oli sitten molemmissa korvissa tulehdus. Nyt on lääkekuuri päällä ja toivotaan, että tehoaa nopsaan.

Mulla on aina ollut vähän ylimääräisiä paukkuja ;) En pidä itseäni erityisen levottomana, siis osaan kyllä rentoutua ja laiskotellakin. Mutta tekemistä pitää olla. Ja näin vanhemmiten unentarve on vähentynyt tosi paljon. Yksillä kunnon päikkäreillä korjaantuu koko viikon univelat. Tämä viikko odotellaan vielä suuria uutisia. Sitten saattaa munkin energisyys joutua koetukselle...

Pakko siivota. Yäk!

Meillä tyttö alkaa olemaan jo parempi ja sen vuoksi ei olla lääkettä haettu. Viime yönä heräsi pari kertaa ja se on jo meillä suht normaalia.

Viikonloppu meni taas perinteisesti päänsäryssä ja heti helpotti kun tulin töihin. Sanoinkin pomolle että josko lisää töitä sais jotta vois olla täällä ympäri viikon ;) Tai vaihtoehtona kotona koko ajan :) En tajuu mistä tämä johtuu.

Mä olin viikonloppuna siellä pikkujouluissa ja vaikka en juuri mitään juonutkaan mutta silti meni vähän myöhempään ja se väsytti mutta mieli oli rentoutunut ja sen vuoksi jaksaa taas. Vaikka monasti tuntuu ettei jaksa millään lähteä mihinkään ylimääräisiin rientoihin niin kummasti ne vaan piristää vaikka väsyttääkin. Sekavaa, mutta totta.

Sintulle on pitänyt mainita monasti että kivoja kuvia sinun facebookissa vai mikä sen nimi lieneekin. Toivottavasti Tuukka pian löytäisi taas normaalimman rytmin. Multa olis varmaan jo järki lähtenyt.

Pitää seuraavan kerran kun tyttö on vähän kiukkuinen niin viedä heti lääkäriin jos on vaikka korvatulehdus. Luulin aina että lapsi olisi silloin tosi kiukku ja itkuinen mutta VP:n kirjoitus pisti miettimään + tietty se mitä lääkäri sanoi meille että voi olla jo ohimenevää korvatulehdusta. Lapsi raukka kärsinyt korvistaan ja minä luulin sen olevan vain väsykiukkua. Onneksi kuitenkin annettiin viime viikolla iltaisin aina särkylääkettä. Omatunto meinaa soimata... Nyt lähden keittämään päiväkahvit. Hauskaa viikonalkua!!

moro

kiirus, kiirus, kun on kaksi laivaa tulossa, mutta jos pari sanaa ehtis kirjoittaa...
mulla on tuo facebook jäänyt ihan hunningolle, en ole varmaan kahteen viikkoon käynytkään sivuilla. enkä ole koko ohjelmaan vielä kunnolla perehtynyt, joten en oikein osaa sitä vielä käyttääkään. kiitos kuitenkin, Nasu, kehuista ;o)

mulla on tuukan tapaan vähän kieroutunut tää vrk-rytmi, joten niinkuin aiemminkin olen joskus maininnut, on mulle helpompaa nousta ylös klo 4 kuin esim. mennä nukkumaan klo 23.. kyllähän tuo keskellä yötä herääminen silti pidemmän päälle väsyttää. viime yönä tukkeli heräsi kahdelta ja nukahti joskus puoli neljältä uudestaan. mun loppuyö on sit sellaista pilkkimistä..

tänään olisi kuntosalipäivä. onkin ilmainen kerta, joten täytyy rehkiä oikein kunnolla. toivottavasti ei olisi niin paljoa porukkaa kuin viimeksi - ei ole kiva jonottaa laitteisiin :o(

huomenna lisää juttua. nyt tulliin ja sitä kautta pikkuhiljaa kotiin.

Hassulle pahoitteluni!

Nasukos se oli pätkiä katsonut tytöstään vauva-ajoista? Täytyy myöntää että niin tein minäkin viikonloppuna, ja kyllä iski haikeus :) Katsoin puolituntisen pätkän Miklun ensiaskelista, ja voi että oli hataraa menoa :) Ja sen koko puolituntisen Miklu potki ja heitteli palloa...
Sitten sellaistakin katselin kun Miklu istui syöttötuolissa ja häneltä kesti ikuisuuden syödä yksi maissinaksu :) Olisiko ikää ollut 8 kk... Nyt naksuja menee kaksi sekunnissa :)

Flunssa on nyt pikkuhiljaa selätetty, nyt kun vielä saisi ulos pakkasta ja maahan lunta niin olisi roimasti kivempaa olla ulkona. Tällä hetkellä ei pärjäisi ilman kurahousuja, tylsää...

Korvapotilaille pikaista paranemista!

Hassulle pahoitteluja myös minulta!

Eipä taida olla minulla oikein muuta sanottavaa nyt, joten soffalle hetkeksi tv:n ääreen ja toivottavasti ajoissa vielä sänkyynkin asti.

Heipsan! Inhottavia nuo lastentaudit, nopeaa paranemista pikku potilaille! (*kops kops*, Mimmillä ei ole -vielä- ollut korvissa mitään...)

Aah, oli rentouttava ilta kun Mimmi uinahti sänkyynsä hieman ennen klo21(!!). Toki istuin vieressä mut nopeasti nukahti ja nukkui siellä aamuun asti, tosin pää oli jalkopäässä laidassa kiinni mut kuiteskin (ja aamulla hiukset haisivat pellavaöljymaalille jolla sänky on maalattu, sen hajun haihtuminen kestää vuosia (huone ei haise) ->eli tarvii laittaa ainakin toiseen päätyyn jokin toppaus, taidan siirtää ja viritellä sen pinniksen pehmusteen..;-D) No, kun oli niin kivaa nauttia rauhallisuudesta (niin ihanaa kun Mimmin kanssa onkin) niin tuli sitten valvottua -enkä ees tehnyt mitään hyödyllistä kuten silittänyt vaatteita, kunhan olla röllöttelin ;-)

Ja mua niin hymyilyttää tää:
"Tuiti, tuiti tähtönen. Iltaisin sua kasselen." Mimmiltä tulee kahta sanaa peräkkäin, 'iso pallo', 'äiti tänne!' (kun jätin yksin nukahtamaan, heee) jne. Pomppimista on myös alannut harjoitella, kantapäät nousee ja polvet ovat koukussa mut siihen se vielä jää ;-) Mut semmosta puolijuoksua menee, noh, vauhtihan vaan kiihtyy niin että kohta mäkin voin liittyä teidän 'lapsen perässä juoksijoiden' joukkoon ;-D.

Meillä varmaan pääsee vieläkin konttaamalla kovempaa kuin kävellen. Tuo puheen pulputus siis kompensoi liikkumista.

Ollaan edelleen kotona korvavaivaisen kanssa, mutta huomenna olisi tarkoitus viedä hoitoon, ellei tapahdu jotain ikävää. Ainakin viime yö oli jo paljon parempi, vain yksi yskäkohtaus eikä itkenyt ollenkaan. Ja päikkärit oli paljon lyhyemmät kuin sairaana yleensä.

Nyt tuo tihulainen tuli räpeltämään. Osaa jo komentaa äitiä:"Kone pois!" ja länttää läppärin näytön sormille =) "Essi sylliin, äiti lukkee, Jasonin kesä (on yks lempparikirja)." Tomera tapaus.

Pakko mennä tai tuo tuhoaa mun kirjoitukset.

Täytyy tosiaan ihmetellä Essin lahjoja. Aivan mahtavasti jo puhuu :) Meillä ei onnistu kuin yksittäiset sanat.

Aamulla seitsemän aikaan hoitaja soitti ja kertoi lastensa olevan kuumeessa. Hetki meni kun mietin et mitä ihmettä teen. Ensiks soitin yksítyiselle hoitajalle mutta hänellä oli paikat täynnä. Seuraavaksi tuli mieleeni että eräs naapurimme aikanaan lupautui auttamaan jos tulee pattitilanne. Onneksi hänellä ei ollut mitään sovittuja menoja tälle päivälle. Huomenna on vielä kotona mutta to ja pe on auki mitä teen jos hoitajan tenavat ei parane. Toivottavasti paranee.

Onko teillä muilla havaittavissa kiukkua hoidosta haettaessa? Meillä tyttö on enempi kuin valmis aina lähtemään sieltä ja illat menee äitille raivotessa. Siis ihan koko ajan kiukkuaa jotakin. Tosi raskasta. Sylittely auttaa mutta kun pitäs välillä tehdä jotain muutakin mutta kun ei.

Kyselin hoitajalta et miten tintti syö heidän mielestään kun tämä paino on laskenut näin paljon niin vastaus oli että ihan hyvin. En tiedä sitten mitä se tarkoittaa kun ei oikein sanonut määristä mitään. Lapset kuitenkin saavat heillä täysin itse päättää koska noustaan pöydästä. Eihän tämän ikäisiä pysty väkisin syöttämään mutta hieman patistella kuitenkin voi ja tietenkin kannustaa. Meillä ainakin uppoaa vielä monta lusikallista kun katsotaan mikä kuva lautasesta tulee esiin jos syö reippaasti jne. Tälläisiä pieniä kikkoja. Minä en ole koskaan pitänyt itseäni nipona mutta taidanpa ollakin kun aina napitan jostakin. Meillä vaan on niin erilaiset tyylit tämän hoitajan kanssa hoitaa asiat. Joissain asioissa olen aika tiukka mutta taas toisissa ei ole niin justiinsa.

Yhteistyössä