**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen vähän tipahtanut teidän jutuista...

Me tultiin eilen kotia mun vanhempien kyydillä ja nämä kaks päivää on ollut yhtä haipakkaa. Nyt on rauhallinen hetki kun mies läks kalaan, tyttö nukkuu ja vieraat on humputtelemassa kaupungilla.

Pikku hiljaa alkaa matkakuume nousta ja olen yrittänyt kaikkea mahdollisia kikkoja kertoa äidilleni sekä siskolleni. Eilen oltiin harjottelemassa koiran kanssa lenkkeilyä ja ihan hyvin se sujuu vaikka näkee kilometrien päähän että äitini ei ole tottunut koiran käsittelijä. Huomenna vielä treenataan näitä koirakohtaamisia joita äitini pelkää ihan syyttä. Nakit mukaan ja koira seuraa vaikka kuuhun näkemättä tai kuulematta mitään :)

Kävin tänään taas näyttämässä hammastani tai ientäni ja edelleen näytti vähän tulehtuneelta kuten ounastelinkin ja mielellään kirjoitti minulle uuden reseptin. Varmistin vielä että sen kanssa voi hieman nauttia alkomahoolia. On kuulema ok :) Ihan kivaa matkasäätä ne ovat ennustaneet. Sunnuntai on viilein päivä ja asteita 33 siitä sitten nousee ja keskiviikoksi on luvattu 38 astetta. Saa nähdä miten jaksetaan tai siis miten mies jaksaa mutta ainakin kylpylään vois mennä tutustumaan ja viilentymään.

Meillä kans vedetään kaikkea mahdollista perässä kuten Miklu :) Tämän hetken suosikki taitaa olla sellainen mato jossa on pyörät alla ja sitten olen siihen sitonut narun kiinni. Vähän on vaarallinen lelu ja saa olla tarkkana kun sen kanssa taapertaa. Tykkä vielä lisäksi laittaa narun kaulaansa ja sitten lähteä kävelylle. Ei hyvä.

Satulle hauskaa polttari-iltaa!!

Jotenkin olen ihan jumissa kun nuikuin viime yön niin huonosti vaikka isäni kuulema kuorsasi ennätyksellisen hiljaa. Mä meinasin tippua penkiltä kun äitini kehui kuin hiljaa oli ollut. Mä en meinaan nukkunut juuri lainkaan vaikka ovi oli kiinni makkariin. Aamulla lapsukaisemme pelkäs pappaa joka koruutti lattialla =) Ei se siis kovin hiljaa ollut. Olin niin väsynyt aamulla että ette usko mitä tein. Mä puin tytölle päälle pitkähihaisen bodyn, collegehousut ja -paidan JA siihen päälle vielä aika paksun fleece puvun sekä pipon. Vähän matkaa kun oltiin menty aamulenkillä rupesin miettimään et mitähän mä laitoin lapselle päälle ja nolona sit katselin näkeekö kukaan kun rupesin riisumaan enimpiä pois. Mies sanoi et onneksi toppahaalarit on varastossa etten niitä keksinyt pukea. Sit äsken laitoin puolityhjän astianpesukoneen päälle ja pöydät notku likaisia astioita syönnin jäljiltä. Tulee loma ihan tarpeeseen :) Jotain muutakin olen tänään sekoillut mutta ei nyt muista. Taidan alkaa suunnittelemaan pakkauksia tai laittelen vaan paperille mitä tulee mieleen. Pakkaan sitten huomenna ne laukkuun, tänään jos alottaisin vois sieltä löytyä yhtä sun toista ;)

Hyvät viikonloput!! Palaan astialle sitten joskus viikon päästä jos kerkeen. Tulee meinaan anopin sakki samantein meille kun kotiudutaan reissusta joten katsotaan koska kerkeä moikkaileen.

jos Nasu nyt sattuis vielä lukaisemaan, niin HYVÄÄ MATKAA!!!!!
kuulostaa melko lämpimältä tuo 38 astetta ;o)

tänään alkais jazzit. lapsillekin on siellä mukavasti ohjelmaa ja mä ajattelinkin että jos ainakin maanantaina mentäis ulkomuskariin. sit ensi perjantaina olis "aikuisten" tilaisuus, jonne meille tuli kutsut, mutta en tiedä vielä mennäänkö. se olis jo päivällä, joten lapsenvahdin saaminen on aika vaikeeta......

halooooo

missäs kaikki luuraavat?

mä olen tänään selannut tuntitolkulla huuto.nettiä ja koettanut löytää tuukalle sitä talvihaalaria. en vielä huutanut mitään, kun ajattelin että jos ensi viikolla käyn kotona niin voisin poiketa matkalla reiman tehtaanmyymälään kankaapäässä.
yksi tuttu oli ostanut tytölleen (viikon-pari tuksua nuorempi) 92-senttisen talvihaalarin ensi talveksi just reimalta. kuulostaa mun mielestä tosi isolta koolta, koska tää tyttö on aikalailla tuukan kokoinen. mutta onkohan reima mitoitukseltaan pienempi kuin remu? meillä kun on tuukalla remun vk-haalari kokoa 74, niin se on vieläkin iso........ vois ajatella että remusta menis tuukalle jopa 80-senttinen talvihaalari, ihan maksimissaan kuitenkin 86. vaikeeta!

tuukan taulut on AIVAN IHANAT!!!!!!!!! kunhan saadaan ne seinälle, niin mä koetan ottaa niistä kuvat teille näytille (ihan kuin ette olisi jo nähneet tuukan kuvia yllinkyllin........). oon tosi tyytyväinen että otettiin nuo taulut eikä valokuvia.

jos nyt kirjoittelis päiväkirjaa pitkästä aikaa.

Täällä taas! Oltiin siis keskiviikosta asti mökkiä remppaamassa. Oon ihan uskomattoman väsynyt! Joka paikkaa, jopa sormia ja jalkapohjia jomottaa. Voitte varmaan kuvitella, millaista on ylläpitää satavuotiasta huushollia - ei sähköä, juoksevaa vettä tai edes omaa kaivoa. Kestovaipoistakaan en luopunut ja valmisruokaa syötettiin tasan kerran. No on siellä sentään kaksi kaasulevyä, eli kaikkea ruokaa ei puuhellalla laitettu, vaan aamupuurot ja -kahvit järjestyi nopsaan. Nyt ollaan sen verran kotona, että saan pyykit pestyä ja sitten taas muutamaksi päiväksi maalle. Oma mökki valmistuu nyt ihan mukavalla vauhdilla, mies on ollut ahkerana ja minäkin auttanut, minkä Essin hoidolta ja huusholleeraamiselta olen ehtinyt.

Essi reenailee ilman tukea seisomista ja uusia sanoja tulee edelleen hirveää vauhtia.

Toivottavasti Nasun reissu on vielä parempi, kuin odotti :)

Meillä on kaksikin Reiman haalaria ja myyjän mukaan koot on reiluja. 86cm välikausipuku on edelleen reilu ja 92cm toinen välikausipuku ostettiinkin siinä toivossa, että mahtuu vielä ensi keväänä. Talvihaalari tai kaksikin pitää tosiaan hommata hyvissä ajoin. Ja niitä pipoja ja kinttaita. Ja villasukkia pitäisi kutoa koko poppoolle. Minulla taitaa olla enää yhdet kunnolliset. Ja kuten tiedämme, nuo kirput kasvaa koko ajan vaatteistaan ulos...

Kiitos Antsukka postista! Mies häipyi taas mökille remppaamaan ja mun pitäis jaksaa siivota täällä kotona. Univelat ja fyysinen rasitus vain painaa jäsenissä niin, että ei jaksa takapuolta nostaa. Mutta pakko se on, koska lähdetään taas keskiviikkona takaisin ja siihen mennessä pitää koti olla taas "huollettu".

Essi on kiukkuillut koko aamupäivän. Toivottavasti saa sekin nukuttua väsymystään pois ja ottaa kunnolliset päikkärit. Nyt sattui sitten pitkään pelätty muksahduskin -Essi tipahti portaista :/ Ei onneksi ollut kiivennyt korkealle, eikä käynyt pahasti. Toivottavasti tulee edes vähän varovaisuutta tytsin touhuiluun. Vauhtia on ihan järkyttävän paljon, enkä meinaa väsyneenä pysyä perässä.

Nyt alan töihin! Aurinkoa päivään!!!

Aini tosta pottailusta unohdin kirjottaa.. Kestojen kanssa ollaan Idan kanssa onnistuttu koko päivä olemaan samalla kestolla, eli pisut ja kakat pottaan(kakat nyt muutenkin pottaan yleensä, paitsi eilen isin kanssa vaippaan ;) ). Kertiksen kanssa ne pisut on yleensä sielä vaipassa. Siihen kyllä vaikuttaa sekin, et kertiksiä käytetään reissuissa, joissa ei pääsekkään yleensä potalle. Yön jälkeen Idalla on kuiva vaippa, jos menee potalle heti heräämisen jälkeen, eikä jää sänkyyn köllöttelemään.

Tänäänkin lähdettiin reissuun ennen kymmentä. Sitä ennen Ida teki pisut pottaan ja laitoin sille kestiksen. Puoli yhden aikaan ajattelin vaihtaa vaipan, kun oltiin kaupungilla. Vaippa olikin kuiva ja pisut tuli pönttöön :D (taisi olla toinen kerta, ensimmäisillä kerroilla Ida oli ihan höhlänä koko pöntöstä). Kotiin tultiin n. puoli kaksi ja käytin idan potalla ennen unia ja taas tuli pisut sinne.. tätä siis selitän sillä, ettei me käydä säännöllisesti potalla ja silti Ida sinne pissaa. Joten se on varmaan jo oppinu hyvin pidättelemään ja siitä luultavasti tuntuu kivemmalle, ku ei tartte olla märässä vaipassa. Ja siksi totaki märkävaippajuttuu epäilen, koska kertikseen se pissaa ja sehän ei sillee tunnukkaa märälle.

Että tämmönen pissa-kakka-juttu tälläerää ;)

Kiitos sähköposteista!

Kuulostaapa mukavalta tuo Idan pottailu. Meillä kun se on totaalisen pannassa :) Miklu ei siis suostu potalle istumaan lainkaan... Mutta en nyt vaivaa päätäni sillä sen enempää, kyllä sen vielä ehtii.

Hyvä ettei Essille käynyt pahasti tipahduksessa! Aika kestävää tekoa tuntuvat nämä taaperot olevan :) Miettii kuinka itseä sattuisi jos korkealta sängystä tai portaista tippuisi...

Miklu on nyt taas kipeä :/ En kylläkään tiedä mikä vaivaa, eilen päiväunien jälkeen vaan nousi kuume. Ihmettelin kun poika oli niin kuuma kun hänet sängystään nostin, ja oli ihan vetämättömän oloinen. Mittasin kuumeen niin näytti 39,5 :/ Panadol laskee kuumeen hetkeksi, sitten se on taas pian lähemmäs 40 astetta. Viime yönä Miklu heräsi yhden aikaan, hän tärisi hirveästi kun oli niin kylmä. Annoin
Panadolia joka auttoi Miklun nukkumaan aamuun asti. Aamulla oli taas 39,5 astetta. Mitään nuhaa tai muuta ei ole, kuumetta vaan. Soitin tietty eilen jo päivystykseenkin, pari päivää pitää kotona seurata tilannetta.
Toivottavasti nyt huomiseen mennessä Miklu tervehtyisi...
Miklu onkin nukkunut nyt enemmän, aamupäivällä väkisin nukahti minun ja miehen sänkyyn ja veti siinä puolen tunnin torkut. Sääliksi käy kun toinen on niin pipi :/ On muuten eka kerta kun näin kova kuume on iskenyt :)

Miklu on oppinut kaksi uutta sanaa, 'uuni' ja 'possu' :) Ei nyt ihan noin selvästi sano, uuni on 'ääng' ja possu on 'pssu'. Mutta ei se epäselväksi jää mitä hän tarkoittaa :)

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Kivahan noita pissakakkajuttuja on lukea. Meillä käydään edelleen mieluummin pöntöllä kuin potalla. Vähän liian laiskasti olen viime aikoina käyttänyt, eli märkiä vaippoja saadaan vaihdella. Kakasta Essi tiedottaa joskus, kun hätä yllättää ja usein vasta kun on jo vaipassa. Sanoo siis selvästi "kakka".

Miehen kanssa yritetään nyt levätä vuorotellen, että saadaan kerättyä voimia loppuviikon mökkirutistukseen. Lauantaina olis vielä kaverin polttarit, mutta eipä oikein juhlajalka vippase. Pitää mennä naamaa näyttämään, mutta Essille ei ole edes lapsenlikkaa... Remontti btyöllistää miehen niin, etten edes viitsi pyytää ajamaan kotiin tuon takia.

Meillä ruoka maistuu. Varsinkin maalla Essi söi melkein saman kokoisia annoksia kuin minä. Täällä sivistyksen parissa ei tule touhuttua ihan yhtä paljon. Sellaisen jännän jutun huomasin tuossa vanhanmallisessa elämäntavassa, että päivässä pitää saada kaksi lämmintä ruokaa. Yleensä siis syön vain lounaan, mutta tuolla homma on niin paljon fyysisempää, että viideltä keitetään potut myös aikuisille.

Mukavaa päivää nyt kaikille! Essi pyytää lukemaan kirjaa.

nyt on maailmankirjat sekaisin - tuukka nukkuu edelleen yöunia!!!!! toki heräsi kuuden aikaan ja höpisi vähän aikaa itsekseen, sekä kävi aamutissillä, mutta sitten nukahti uudestaan. me ollaan yleensä näihin aikoihin jo leikkipuistossa ;o)

iltapäiväksi suunniteltiin veneilyä. täytyy laittaa vähän evästä ja kasata kamat valmiiksi. sitä ennen taidetaan kumminkin taas pyöräillä kirjuriin, kun on niin ihana ilma. eilen tehtiin sellainen 1½ tunnin lenkki, kun meni niin kevyesti. syykin keveään menoon selvisi, mies oli pumpannut renkaisiin lisää ilmaa........... mä en ole muistanut edes renkaita tarkistaa..

nyt soittelemaan rokotusasioita ym..

Miklulle tervehtymistä ja VP:lle tsemiä puurtamiseen.

Mitenköhän ne Sadun polttarit on menny?

Oottepas te Sinttu reippaita, kun heti aamusta jaksatte puistoon raahautua. Me ollaan yleensä noihin aikoihin sängyssä köllimässä ja tosi harvoin(varmaan ihan liian harvoin) mennään vaan puistoon. Tuntuu olevan kaikkia menoja niin kovasti, että kun ollaan joskus kotona, niin sitten ollaan. Käyttekö te muut usein puistoissa?

En edes muistanu kommentoida sitä Essin tippumista. Onneksi ei tosiaan käyny pahemmin!

Miklulle paranemisia!!

Pitäsköhän kattoo teille jotain kesäkuvia, kun en saanut sitä videota laitettua, ja mies ei kyllä ehi. Hyvä että miestä ehtii edes näkemään, ku on vissiin muuttanu töihi..

Käytiin eilenki mustikkamettässä ja Ida nauttii ihan hirveesti. Se mussuttaa mustikoita menemään minkä ehtii välillä suoraan varvuista ja välillä kupista. Jospa toissakertasesta mettäreissusta laittaisinki niitä kuvia. Harmi kun ei eilen ollu kameraa, oli kyllä niin hauskoja tilanteita ;DD Mies veti metikössä Idaa taaperokärryssä ja Ida istu kyydissä sen näkösenä, niinku jossain lasten sarjiksissa ne lentäjät niissä tiukoissa pipoissaan ja tuuli naamaa venyttäen...tai ainaski jotaa sinnepäin.

Miklu on edelleen kuumeessa, pahempaan suuntaan menossa. Eilen vielä maittoi ruoka ihan entiseen tapaan ja hän touhusi paljon. Tänään Miklu vaan kääntää pään pois kun pitäisi syödä. Ei ole leikkinyt juuri yhtään, maannut vaan sohvalla ja ollut sylkyssä. Nukahtikin mun syliin hetkeksi.

Voipi tuohon syömättömyyteen vaikuttaa myös se että Miklu kaatui aamulla vessanpöntön reunaa päin, suu kolahti pöntön reunaan :/ Verta tuli paaaljon, ja ylähuulen sisäpinnalle tuli vekki hampaasta. Ei nokkamukistakaan suostu juomaan vettä, olen sitten hörpyttänyt tavallisesta lasista :/

Täytyy katsoa mikä on tilanne kun Miklu tuolta päiväunilta heräilee. Jos ei terveyskeskukseen huolita niin menen yksityiselle, jos Miklu vielä yhtä kipeä on kuin äsken. On nimittäin poika aivan tööt.

Pää jumittaa nyt....

me käydään joka päivä leikkipuistossa ihan siksi, että siellä on tuksulle enemmän touhuttavaa kuin omassa pihassa. ja toiseksi häntä on siellä helpompi valvoa ;o)
enkä pane lainkaan pahakseni myöskään äitijuttuseuraa....
meillä on sellainen "puoli kymmenen-sakki", eli lähestulkoon joka päivä nähdään heti aamulla.

tehtiin tänään taas kiva pyörälenkki, mutta sinne kirjuriin ei ehditty koska lähdettiin jo alkuiltapäivästä veneilemään. (mutta leikkipuistossa oltiin puoli kymmenen jälkeen - lähdettiin heti aamupalan jälkeen...)

MEIKÄ HEITTI TÄNÄÄN TALVITURKIN. yyterin edustalla oli vesi +19 astetta. ekaksi tuntui han törkeän kylmältä, mutta kunhan sinne sukelsi niin ihanaa se oli.

Ihania kuvia, Antsukka!

meiltä jää tänä syksynä mustikat poimimatta, mutta onneksi on vanhoja vielä vähän pakkasessa. tykkään kyllä marjastamisesta, mutta kahdestaan en tuksun kanssa mitenkään uskalla lähteä metsään, eikä siitä mitään tulisikaan. ja mies ei ehdi.
me siis marjastetaan vain kotipihan mansikkamaassa ;o)

nyt vähän iltapalaa nassuun ja sitten hyvää kirjaa lukemaan. tuukka meni just nukkumaan. häneltä jäi tänään lähestulkoon kokonaan päikkärit väliin - nukkui vain autossa n. puoli tuntia kun ajettiin veneelle.

Kiitos ihanista kuvista, Antsukka!

Käytiin eilen lääkärissä, Miklun kuume oli sinne lähdettäessä 40,3. Korvat oli ok, samoin verikokeen tulokset. Lääkäri epäili vauvarokkoa, samoin minä, kaikki oireet olivat.
Eilen illalla Miklu oli kuumeinen nukkumaan mentäessä ja kuulostelin taas yöllä monta kertaa Miklun liikkeitä :) Puoli yhdeksän aikaan aamulla taas havahduin ja odottelin että Miklu herää. Melkein yhdeksään hän nukkuikin, varmaan viimeeksi vuosi sitten on niin pitkään nukkunut aamulla :)
Mutta nyt on kuume poissa, naama täynnä pilkkuja :) Eli vauvarokkohan se taisi olla... Lämmin ruoka ei maistuisi millään, viili ja jogurtti vaan uppoaa. Varmaan edelleen vaikuttaa myös se huulessa oleva haava...
Väsynyt on myös edelleen...

Haluaisin tänään käydä vähän itsekseni kaupoilla, saa nähdä mitä mies sanoo :) Hän kyllä on aina ollut Miklun kanssa kun olen johonkin halunnut mennä, eli tuskin sanoo mitään :) Nämä viimiset kolme päivää ovat olleet hirmu raskaita, olisi ihan kiva päästä hetkeksi pois kotoota ja Miklun luota...

Taidan mennä hetkeksi pitkäkseni!

Voi Miklu-parkaa - pikaista paranemista!!! Ja Lillille voimia!

ai helvata mikä ilma ulkona. välillä tulee vettä niinkuin saavista kaadettaisiin. ja tuuleekin niin, että tukka meinaa lähteä päästä jos ulos uskaltaa. päivällä tuulepuuska kaappasi meidän aurinkovarjon mukaansa ja heitti sen parinkymmenen metrin päähän aitapuskaan. siinä samalla lakosivat tuolit ja pöytä.
viime yönä rysähti kerran ukkonen ihan päällä, oli kuin pommi olis pudonnut. mutta se jäi siihen yhteen kertaan - outoa...

mä sitten tänään irtisanouduin töistä. tuukan hoitopaikkahomma meni nyt ihan sekaisin, kun ei tarvittaisikaan sitä paikkaa vasta kuin lokakuun alusta. kaikki ihmiset on lomalla, joten tää asia selviää vasta elokuun alussa. mies jo ilmoitti, että jos hoitopaikka uhkaa mennä alta niin maksetaan ne kahden kuukauden maksut mieluummin kuin odotellaan tietoa siitä, mihin tuukka "uudelleensijoitetaan".
näin se elämä heittelee. mä olen itse asiassa toooosi helpottunut tästä päätöksestä. saan olla kaksi kuukautta lisää tuksun kanssa kotona (yllättäen kotonaolo alkaa maistua koko ajan vaan paremmalta) ja uusi työpaikka on paljon mieluisampi kuin vanha.

tuukka on nukkunut nyt viime päivinä tosi huonoja päikkäreitä ja tällä hetkellä vetelee extraunia makkarissa. toivottavasti pian herää, ettei mene rytmi ihan sekaisin.

mä menen nyt hetkeksi lukemaan - nicholas evans'in tulisielut

mä taas..........
ette ikinä arvaa mitä ällöttävää tuukka tänään löysi jostain meidän lattialta -elävän punkin! onneksi ei laittanut sitä suuhun, vaan toi sen äidille. mä vähän aikaa pyörittelin sitä kädessäni ja ihmettelin, että onko tää joku kuivettunut herne vai mitä - kunnes huomasin pään ja jalat. ja se saakelin ällötys lähti kävelemään......... jaiks! täytyy tehdä koirille punkkitarkastus pikimmiten.

me käytiin jo pikaisesti puistossa, mutta on niin tympeä ilma ettei oltu kauaa.

jospa menis keittelemään teetä ja katselemaan, että mitähän ruokaa sitä tänään "loihtisi" ;o)

Sinttu vaan ahkerana kirjottelee, missäs muut luuraa? :)

Hyi, punkki :/ Mä en ole varmaan koskaan nähny punkkia livenä :D Onneksi en, ällöttää kaikki ötökät muutenkin...

Miklu meni taas nukahtamaan aamupäivällä mun syliin ja vartin verran siinä torkkui. Ja nyt on puoli tuntia kierinyt sängyssään kun ei uni tule. Hoh hoijaa...

Ja ruokailu on edelleen yhtä tuskaa...

Sain mä sentään eilen sitten käydä vähän kaupoilla ja kahvilla. Alennusmyynneistä löytyi kaksi paitaa ja farkut, kaikki yhteensä vaan parikyt euroa :) Kivaa oli ostaa itelleenkin välillä jotakin...
Ne paidat oli muuten lastenosastolta :D

Mä meen nukuttamaan tota epeliä...

Me oltii tänää vaihteeksi mustikkametässä, mut huonossa sellasessa, kun siel ei ollu mustikoita :/ Sen verran kerättiin, et mummon päiville saahaan kakulle koristeeksi.

Ida tipahti tänää sängystä. Se oli nyt sitte eka kerta. Toivottavasti edes oppi siitä jotaa. Huuto oli pienempi, kun sillon, kun Ida lyö nenänsä lattiaan(joka tapahtuu aika usein ja etenki väsyneenä). Eipä siis vissiin pahemmin sattunu ja ei jälkiäkään tullu.

Oottelen innolla tilaamiani kuvia, jotka sain ihan ite tilattua. Olen siis oppinut taas jotaa uutta tän värkin kanssa :) Toivottavasti ne tulis jo huomenna--pliisspliiss--

Mullakin useat kaverit ostelee vaatteita lastenpuolelta..ja mä kun en tunnu löytävän aikuistenkaa puolelta..ku oon niin nirso, enkä oikein tykkää kaikista muotivärkeistä.

Jaahas pitää vissiin sitä kakkua käyä vilkasees->

Hyvä että Ida selvisi säikähdyksellä!

Sitä piti vielä tulla kertomaan että laitan tuossa jossain kohtaa teille kuvia Miklusta ja hänen näppylöistään :) Naama on tosiaan täynnä pientä pistettä, tänään se levisi vielä niskaan ja selkäänkin.
Sen verran raju näky että en tiiä kehtaanko mennä Miklun kanssa kauppaan tänään, tulee mummoilta satikutia :)

Polttarit meni hienosti. Ensin sain ajaa polttariporukan veljen traktorilla meiltä niille 8km:n matkan. Kaverit oli peräkärryn kyytillä. Veljen luona "suunnistin" ensin niitten pihassa ja rasteilla ootti aina siideritölkit palkintona. Sit syötiin ja saunottiin. Saunassa oli näitä morsiussaunajuttuja. Seuraavax tuliki kosmetologi tekeen kasvohoitoja ja meikkaamaan mut kunnon teatterimeikkiin. Siihen sitte seksyn sairaanhoitajan kuteet päälle ja vaaleenpunanen perukki päähän ja avot:) Kyl oli vetävä mimmi:) Sit mentiin ravinteliin syömään ja Kaustiselle festareille pyöriin. Siellä sitte möin 40 kpl:tta "rea-pakkauksia" a´2e. Kaikki tuli myytyä. En pahemmin viittiny juua, joten lähinnä tämä syntymähumala siivitti matkaa. Neljän maissa oltiin kotona ja seuraavana päivänä ei ollu minkäänlaista krapulaa.

Tissikin jäi sitten viimein ja vihdoin polttareitten myötä pois:) Meikä on pysyny vaan kovana, vaikka Jenna on väliin itkeny tunnin illalla ennen ku on nukahtanu. Pumpata oon kyllä vähän joutunu. Eilen oli hyvä, ku mentiin saunaan. Meitsin riisuttua rintaliivit Jenna oikein huokas tissit nähtyään. Mutta minä vaan sanoin ei ja sillä päästiin siitäki ohi.

Puistoista... mitä ne on?:) Ei täällä maalla semmosia luksuksia oo.

Miten te saatte tenavanne pysymään potalla, Miklu poikkeuksena Jennan kans? Jenna nousee heti pois, kun sen sinne laittaa. Kakka on ainut, jonka malttaa pottaan päästään. Se sinne tuleekin lähes aina. Typyn ilmeestä kyllä huomaa milloin on kakan aika. Pissa tuleekin sitten lattialle heti kun pääsee potalta pois:( En ole viitsinytkään enää väkisin pitää potalla pissalla, kun se menee vaan itkuksi.

Toivottavasti Miklu on alkanu jo paraneen! Kiva Lilli, et pääsit vähän shoppaileen. Mä kävin kans tänään hakees vähän häävärkkejä kuten kertakäyttölakanoita liinoix ja halppismaljakoita. Äiti on lomalla, ni Jenna sai olla sielä.

Täällä kylmässä suomen kesässä taas. Reissu oli aivan mahtava ja Budapest aivan uskomattoman kaunis kaupunki. Kuumuutta olis voinut olla vähän vähempikin mutta en valita, mieluummin kuuma kuin kylmä ja sade. Miehen kanssa pari kertaa vaihdettiin kiivaampi keskustelu mutta muuten oleiltiin hyvässä hengessä.

Käytiin Bupapestissä katsomassa nämä pakolliset nähtävyydet eli vanha silta ja Budan kukkula ja siellä olevat hienot linnakkeet sun muut. Sisälle ei menty mutta olen ylpeä miehestäni joka kiltisti käveli siellä helteessä perässäni katsomaan näitä ihmeitä. Niin kaunista. Pari kertaa käytiin Tonavan risteilyllä ja toinen kerta oli illalla. Ehdottomasti kannattaa mennä iltasella jotta näkee muutenkin niin kauniin kaupungin vielä komeassa iltavalaistuksessa. Lisäksi eksyttiin eläintarhaan ja sitten sellaiseen vanhaan kylpylään joka tais olla euroopan toiseksi suurin. Hullut suomalaiset jättivät kengät kaappiin niinkuin suomessa on tapana ja kun mentiin pihalle ymmärrettiin miksi kukaan muu ei tehnyt niin. Sai kipittää melkoista haipakkaa siellä sementillä ;) Meinas meinaan hieman poltella vaikka oltiin jo kymmeneltä aamulla siellä ja lähdettiin vähän jälkeen puolen päivän. Eilen alkoi olemaan jo niin kuuma ettei jaksettu oikein liikkua mihinkään. Muutaman päivän helle oli saanut sen kaupungin hehkumaan kuin pätsi ja vielä puoli 8 illalla kun kone lähti niin ilman lämpötila oli 37 astetta. Ihan hyvä ratkaisu oli jättää tyttö kotia. Ei olis millään jaksanut siellä kuumuudessa ja liikkuminen olis ollut hankalaa. Hyvin olivat pärjänneet mummon kanssa. Minäkin pärjäsin yllättävän hyvin kun mies piti kiinni päätöksestä että ei soitella vaan laitetaan viesti. Jos olisin tytön äänen kuullut niin sitten olisi ollut loma pilalla. Kuvaa piti katsoa 50 kertaa päivässä ja se vähän helpotti tuskaa :)

Hieman oli kiukkua tullut mummolle mutta se johtuu hampaista. Meidän lapselle ne sitten tulee ihan pimeessä järjestyksessä. Alhaalle tuli ne alahampaat silloin niinku pitikin mutta nyt sitten seuraavat alahampaat tuli taakse. Siis en tiedä onko ne poskihampaat vai kulmurit mutta iso väli siinä on noihin kahteen tököseen. Toiselta puolelta on jo läpi ja toinen ihan kohta. Tästä siis kiukku. Ylhäältäkin pullottaa ne takahampit.

Potalla ei meilläkään viihdytä kahta sekuntia kauempaa. Edes kakkaa ei sinne saada. Äitinkin myönsi ettei se onnistu. Ennen oli sitä mieltä että kyllä se siitä kunhan laittaa vaan istumaan niin pian tajuaa. No joo tajuis kai se jos joskus olis niin kauan et saatas sinne jotain. Juu mut nyt on pakko lähteä ruokkimaan meidän lapsukaista joka karjuu tuossa vieressä.

Ida sitte tänään kokeili tota tippumista toiseenki otteeseen. Tipahti nimittäin iltasella vielä sohvalta ja siitä saldona otassa mustelma :( Mut muuten kiukku siitä oli taas laimeempaa, ku se nenän/naaman lyöminen.

Mä istuskelen Idan kanssa siellä potalla, tai siis vieressä. useimmiten luetaan kirjaa, mut esim päikkäreiden jälkee usein vaa halitaan siellä :)) että semmoset pottailut meillä. Yleensä aina, ku en jaksa/ehi istua siellä, ni Ida karkaa(paitsi sillon jos on kakka tulossa).

Mä en oo koskaan käyny Ruotsia pidemmällä, joten en osaa edes kuvitella, miten hienoo on matkustaa. Saati vielä olla Idasta erossa öitä, kun en oo ollu ensimmäistäkään... Mutta niistä hetkistä päätellen, joita nyt oon ilman idaa päässy olemaan, huomaa kyllä, et miten ihanaa on palata taas kotiin sen luo.

Tuliskohan telkasta kateltavaa..??

laitoin tuksun jo päikkäreille, että päästään ajoissa lähtemään jazzeille. kahdelta alkais tilaisuus.. sää vaan on taas aika surkeanpuoleinen, mutta toivottavasti ei jouduta olemaan taivasalla..
käytiin me jo ulkonakin aamulla, kun ei vielä satanut paljoa - syötiin mansikoita ja vadelmia suoraa puskasta ja tuukka nyppi onnellisena äidin verenpisaroiden nuppuja kielloista huolimatta...

no mutta nyt mä alan vähän laittelemaan naamaani menokuntoon ;o) hiukset hirvittää - mä kun en osaa tehdä niille koskaan mitään................

ai niin, Nasulle tervetuloa takaisin kotisuomeen. helteestä suoraan koleuteen ;o/

toivotaan että Idan tippumiset on nyt tiputtu. melkoista touhotustahan tämänikäisillä päivät on...

Huh huh, kylläpä Nasulla miehineen oli ollu kuumat kelit. Samaa ja pahempaaki se oli kyllä muutama vuosi sitte Tunisiassa, ku olin nuorten kans vaihossa ja just heinäkuussa:) Onnex typy ei ollu teillä mukana. Kiva, että mummon kans oli menny hienosti.

Pistin just kamulle sähkistä häätarjottavien määristä. Toinen joutuu heti kärsimään, ku sattuu oleen koulunkeittäjä:) Mut iteppä tarjos apuu:)

Me lähetään ilmeisesti huomisaamuna yhen yön kesälomalle:) Mahotonta matkustamista meiän taloudessa. Noh, tämä pikapäätös lyhykäisyyteineen johtuu siitä, että veli vuokras asuntoauton viikox eli sunnuntaihin asti, ja ne tuleeki jo tänään kotiin. Käytetään heti tilaisuus hyödyx. Lisäx veli saa vähän huojennusta älyttömään vuokrahintaan, ku me maksetaan ees yx vuorokausi:) Mun isä on täs ehotellu, et jos ostettas meiän perheen voimin porukalla, eli neljä perhettä, yhteinen asuntoauto. Nyt pääsis vähän testaileen oisko se meiän juttu. Neljän porukasssa hintakaan ei ois aivan älytön. Ainakaan noihin vuokrahintoihin verrattuna. Tietty riippuu siitä kuinka hulppeen vehkeen sitä ostas. Mut meiän nuukuudenhuippu isän tuntien tuskin kummosta. Suuntaa tälle "reissulle" ei olla vielä päätetty, mut ehkä parempi niin. Mennään mihin nenä näyttää:)

Yhteistyössä