**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä ollaan kera turvonneen posken ;) Kipeä se on vähän ja särkylääkettä olen ottanut kun auttaa turvotuksen laskemiseen, muuten pärjäisin ilman. Typyllä kiukkuaa tänään ihan kohtalaisesti. Väsymystään valittaa kun nukkui ainoastaan kolme varttia. Pää hikisenä nousi huutamaan ja en saanut nukahtamaan enää millään. Vaunuihinkin laitoin ja käpöteltiin mutta kun ei nuku niin ei nuku.

Totta se on että puolivuotta ikäeroa hetken päästä ei tunnu enään missään mutta nyt se on tosi iso ero. Ihan pari kuukauttakin näkyy jo näin pienen kehityksessä.

Mitenkähän Sintun reissun on käynyt kun on näin kuumat kelit. Voipi olla että ainaskaan karhut eivät ole näyttäytyneet. Toivottavasti olette edes joitain eläimiä bongannut.

Ajatus tökkii joten taidetaan lähteä "uima-altaalle". Illemalla mieluusti nauttisin yhden siiderin terassilla. Toivottavasti kaveri on vielä lähdössä. Eilinen peruuntui kun rupes ukostamaan ja satamaan just kun piti lähteä. Tänään paremmalla onnella =)

Vai on Nasu lähdössä rentoutumaan :) Toivottavasti pärjäät kipujesi kanssa. On jotenkin syyllinen olo, kun aikanaan mainostin, miten yksinkertainen juttu tuo hammasleikkaus on ja sulla kävikin noin. Ei se nyt kuitenkaan sitä tarkoita, että seuraavan leikkauksen kanssa kävisi samalla tavalla.

Täällä pohjolassakin on ollut niin kuuma, että Essi on ihan hermona. Ollaan annettu läträtä pihalla vesivadissa, mutta nukkuminen on tuskaista. Nytkin laitoin itkun kanssa nukkumaan ja mies hoiti päikkärinukutuksen. Ulkona nukkumisesta ei kannattanut edes haaveilla.

Tuo imetyksen lopettaminen on kyllä ollut tosi rankkaa. Essille ei niinkään, vaan minulle. Sain sellaiset lääkkeet, että jos meinaan aloittaa kuurin, niin en saa imettää :/ Lisäksi töihinmeno lähestyy ja toivoisin mieheltä enemmän aktiivisuutta ja itselleni mahdollisuuden olla välillä reissun päällä. Huomenna aamulla lähdetään ja lauantaina aamulla takaisin. Ei siis mikään pitkä matka, mutta sen verran, että ikävä ehtii varmasti vaivata. Ja teidän osaltanne jälleen parin päivän hiljaisuus.

Nyt pitää hetki siivota ja sitten kipaisen nukkumaan.

Mä kans yllätyin VP:n tissittelyn loppumista. Eihän siitä oo aikaaka ku sä vielä sanoit jatkavas sitä pitkäänki. Meillä saadaan tissiä iltasin nukkumaan mennessä ei muuten. Pitäis ottaa ittee niskasta kiinni ja lopettaa seki. Tissitkä ei oo enää iltasin ku kivet. Meikä on kans löystyny Jennan yöheräilyissä. Otan aina viereen ja annan jäädä siihen nukkuun. Hyi hyi mua. Mies hermostuki viime yönä ja käski lopettaa hyysäämisen. Se ku lähtee nykyään aina siinä vaiheessa työhuoneeseen nukkuun. Ens yöx täytyy passittaa ukko heti nukkumaan mennessä työhuoneeseen ja alottaa taas vaihteex huudatusunikoulu. Huah. On se niin kovaa äitillekki. Ku haluis vaan ottaa toisen kainaloon. Meikä on niin tampio, ku aina josain vaiheesa repsahan tossa jutussa. Typylle tosi hyväx. Ei taida todellaka ymmärtää mitä se äiti oikein haluaa.

Olipas harmi, että Mimmi joutu toiseen päiväkotiin lomien ajax, mutta onnex sielä on sujunu kummiski hienosti.

Olipas järkyttävän kuulosia noi Nasun hammasjutut ja päänsäryt. Puuta koputtaen kerron, et mä oon onnex päässy tosi vähällä päänsärkyjen kans. Kop kop kop.

Hoh hoi, kertomienne perusteella saadaan ilmeisesti oottaa vielä jonninmoinen tovi ennen ku typy kävelee. Ja huh huh Sinttu, ku sä oot jaksanu ahkerasti Tuukkaa kävelyttää. Tässä saa ihan punastella noloudesta oman laiskuutensa kans. Mulla oli haaveissa, että pikku morsiustyttö ois kävelly ite alttarille, mutta taitaa päästä tätikaason syliin. Onnex sulhaspoika on sitäki reippaampi:)

Mut ei, kyl nyt pitää alkaa siirtyyn yöpuulle. Unikoulut saattaa taas verottaa unia...

Heh, mä en kyl oo yhtää nolona siitä et otan mimmin viereen yöllä! ;-D Normaalistihan jos typsykkä herää yöllä niin pieni silitys riittää mut nyt on ollu taas tätä 'heavy-luokan yöheräilyä' ja huudon laadusta tiedän et nyt ei auta muu kuin ottaa viekkuun. En kerta kaikkiaan jaksa pitää ite silmiäni auki yöllä kovin kauaa ja täällä töissä tarvii olla aivotkin mukana... Tiedän et tääkin vaihe menee pian ohi -ainakin toivon niin... Ja mitä kävelyyn tulee niin alan olla aikas turhautunu ite kun joskus ajattelin et jussina kävelee..mut sekin oli ja meni, plääh, kyllähän sekin taito sieltä putkahtaa jossain vaiheessa, toivottavasti vaiks loman aikana. ;-)

Pääsitkös Nasu eilen rentoutumaan?

Kyllä meilläki on välillä yövieras omassa sängyssä. Vaikka yleensä otan viereen vasta, kun en enää jaksa ite nousta. Ite kummiski nukun plajo paremmin, kun Ida ei oo vieressä. Aamulla musta on ihanaa kölliä vielä hetki yhdessä ja usein viel torkahetaankin.

kaadoin äsken koko lelukorin tohon lattialle, ku ajattelin, et jos ne kiinnostas sit vähän aikaa. Eipä typyä vie(tässä välissä huomasin tytyn äheltävän ja läksin viemää sitä potalle..tuloksena osa kakasta vaipassa osa potassa. Kun hain vaippaa typykkä yritti lähteä livohkaan potalta ja lensi niin, et ku olin menos takasin päin, ni mun varpaat jäi Idan pään ja lattian väliin. Auts! Mut ei varmaan Idaa sattunu niin paljo :) )l tässä näy(edelleenkään, mut nyt se onki kaukosäätimien kimpussa).

Idaa pitäs nyt kävelyttää sen mielestä koko ajan. Kun sitä yrittää laskea alas kontalleen, ni ei meinais millään jäähä. Yhdelläki kädellä kavelytys jo alkaa onnistua, vaikka on se kyllä vielä aikaa huteraa :))

Meillä on menny toi tissittely nyt tosi hyvin ja en oikein tiedä, et millon lopettais sen vai ei olleskaan vielä... Tähän päälle vielä se, et mun tän hetkiset pillerit aiheuttaa vuotoa, joten ne on pakko vaihtaa. Ja en haluis vaan sen takia lopettaa, et voisin saaha paremman ehkäsyn.

Jaaha, mun piti kommentoida kaikkee, muttei oikein ajatus kulje ja sainki näköjään just tietsikkanörttikaverin ;D Mies on antanu Idalle oman näppiksen ja hiiren, kun se on niin kiinnostunu näistä vehkeistä. Harmi vaan, et tieteski nää on paremmat Idan mielestä :DD

nähtiinhän me ähtärissä vaiks mitä elukoita. hirvieläimet oli kivasti kaikki parkkeeranneet aidan viereen ja karhujakin oltiin katsomassa sopivasti syöttöaikaan - aika vekkuleita kavereita ne nallet, kun tekivät vaikka mitä temppuja jotta saisivat omenoita ja päärynöitä ;o)
tuukka jaksoi sinnikkäästi olla hereillä koko reissun (lukuunottamatta pieniä tirsoja autossa mennentullen, vajaa ½h suuntaansa nukkui), mutta oli kyllä illalla taas tosi väsynyt. oltiin kotona vasta puoli yhdeksän aikoihin ja aamulla lähdettiin yhdeksältä, joten tuli päivälle mittaa.
mä sain rauhassa katsella itselleni shortseja ja löysinkin kahdet. kengät ostin kans ja tuukalle sukkia ja pari bodya, kummitytölle korvikset ja vihkoja, toiselle kummitytölle vihkoja ja tarroja... yksi ainoa ex tempore-ostos tuli mukaan, marimekon iso peltirasia unikko-kuosilla.

eilen kun oltiin tuurissa syömässä, niin viereiseen pöytään tuli pieni poika äitinsä, siskonsa ja mummonsa kanssa. tää poika oli tuukkaakin pienempi, ehkä joku hiukan alle vuoden vanha.. poika ja tuukka katselivat toisiaan niin, että välillä meinasi syöminen unohtua ja mummo tokaisi tälle pojalle että "ai ai, katseletko sä tuota naapuripöydn TYTTÖÄ???????" että tyttöä.............................. ettäs kehtasi!!!!!

Heh. Vai on Tuksua luultu tytöksi. Onhan sillä suloiset kiehkurat mutta kyl se minusta ihan pojalle näyttää. Oli tainnut mummun rillit jäädä kotiin :) Kiva että pääsitte näkemään eläimiäkin ja päivä tuntui kaikin puolin olleen onnistunut.

Malttakaa mammat, kyllä ne kohta vipeltää ja lujaa. Muistan kuin itse odotin innolla että lähtee kävelemään ja nyt kun yrittää jo juosta niin toivon että voi kun se joskus vaan olis paikallaan ja leikkis. Pihalla oleminen on sitä että vaelletaan paikasta toiseen ja tietysti tielle. Yritän olla mahdollisimman neutraali kun viipottaa tietä kohden ja kääntää huomiota muualle tai sitten rauhallisesti (täysillä) kävellen mennä perään. Meinaan sen hauskempaa leikkiä ei ole kuin että äiti juoksee perässä.

Mä en sit päässyt eilen sidulle kun kaverini ei millään ehtinyt. Kävi naurattaan kun mies on opettanut tytölle että kun sanotaan "voi ei", niin kädet laitetaan otsalle ja ollaan vakavia. No olin sitten puhelimessa ja kaverini sanoi ettei pääse lähtemään ja totesin "voi ei" ja samassa tyty laittoi kädet otsalleen ja käveli ympäri olkkaria vakavan näköisenä. Nauratti että taisi tytölle ottaa kovemalle kuin äitille se etten lähtenyt ;) Tänään mennään sitten (ehkä, jos, kun) koko poppoolla eli lapset ja miehet lähtee mukaan. Mennään satamaan laivanterassille niin ei tunnu niin hölmölle ottaa kun lapset on mukana. Ja tarkoitus olisi tosiaan yksi nauttia. Katsotaan mitä tänään tulee esteeksi...

Poski alkaa olemaan parempi mutta on se vähän turvoksissa ja suuta ei kunnolla kärsi aukaista. Jos pitää suunsa kiinni niin ei satu. Kovin yksinkertainen dieetti. Jotenkin on sellainen kutina että tämä ei ollut tässä ja lisää seuraa. Juu ja VP:n syy yhtä kaikki. Ei auta. =) Ilman sua mulla ei olis varmaan edes viisaudenhampaita ;)

Musta on jotenkin hullua kun kaikki aina sanoo että kun ottaa lapset viereen nukkuun niin saa aamulla vielä vähän nukkua ja kelliä. Meillä alkaa sellainen hullunmylly ku oltas huvipuistossa. Sen kivempaa ja varmempaa tapaa ei ole lastamme herättää kun otta se viereen köllimään. Heti alkaa armoton kiipeily ja touhotus.

Jotain oli vielä mutta ei muista. Lähden putsaan koiran korvat. Tuo otus ei tervettä päivää näe :(

Tuukka-tyttö...ööö, on kylläkin ihan pojan näköinen ja pojan vaatteissakin varmaan aina kulkee..heh, taisi tosiaan olla aika likinäköinen mummeli. ;-) No, viimeksi tällä viikolla on mimmiä pojaksi luultu -tätä tapahtuu melki viikoittain- enkä mä tiä miks se mua niin häirittee itteeni. Mulle kun on ihan yhdentekevää kumpaa sukupuolta omaavaa lasta kasvatan vaikka luulinkin odotusaikana mimmiä jannuksi... Jotain vielä piti kirjoittaa mut kas, ajatus katkes kun joku kulki tästä ohi..

Kyllä minunkin mielestä Tuukka ihan täysin pojalta näyttää :)
Minua aina luultiin pienenä pojaksi :/ Kauheat traumat jääny :)

Juu, tuli minullekin eilen mieleen sitten kun se toinen äiti oli Miklua vanhemmaksi luullut, että moni varmaan luulee samaa ja ihmettelee kun ei Miklu mitään osaa :) Vaikka ei niitä tilanteita hirveästi meille tule kun ei Miklu ole hoidossa tai ei missään kerhossakaan (vielä) käydä. Ihmetelkööt sitten jossain ruokapaikassa kun äiti syöttää poikaa vaikka pitäisi jo itse osata ison pojan :)

Miklu tippui eilen illalla pinnasängystä :( Eka kerta, ihme että nyt vasta niin kävi. Miklun piti kaiken järjen mukaan jo nukkua, mutta yhtäkkiä kuului ikävä kolahdus ja hirveä huuto. Siellä Miklu lattialla oli :( Säikähdyksellä selvittiin, ja iiiso mustelma koristaa otsaa.... Yöllä heräsin vähän väliä kuulostelemaan liikkeitä itkuhälyttimestä. Täytyykö siihen sänkyyn joku katto jo hommata että ei Miklu pääse kiipustamaan pois :D

Ei onnistu meilläkään nukkuminen samassa sängyssä Miklun kanssa... Joku aika sitten Miklu vielä aamulla herättyään joskus nukahti minun viereen mutta ei enää. Aamuisin silti otan hänet viereeni, malttaa hän ehkä hetken maata aloillaan mutta pian alkaa riehuminen :)

Mieskin tuossa yksi päivä mietiskeli että vitsi kun oli helppoa silloin kun Miklu "vaan" heräili yöllä, vauvana. Silloin sitä ajatteli että apua, ei jaksa! Mutta nyt kun ajattelee niin voi että silloin oli helppoa :D Nyt saa yöt nukkua hyvin, MUTTA päivät on tuota Nasun kuvailemaa perässä juoksemista :) Minun ja miehen mielestä nyt on tähän asti rankin vaihe menossa. Jatkuvaa vahtimista ja kiukkuamisen kuuntelua :)

Toivottavasti Nasu tänään vihdoin pääset siiderille :)

no kyllä Mimmi on minusta ihan tytönnäköinen ;o)

me mennään muuten huomenna hakemaan tuukalle "isojen poikien sänky". saadaan se käytettynä halvalla. sininen vaha vaan pintaan, niin hieno on. mä kävin jo tsekkaamassa sängyn aiemmin tällä viikolla. miehelle kun ei kelpaa ihan mikä vaan, niin piti ottaa kuvia.
ajateltiin ottaa uusi peti heti käyttöön, saa nähdä miten siinä uni maittaa... voi olla alussa levotonta...

täytyy teidänkin, Lilli, ostaa Miklulle iso sänky. siitä ei ainakaan tipu niin korkealta..

on se muuten jännää, kuinka eri tavalla me vanhemmat koetaan vauva-aika ja taaperoaika. mun mielestä tuukka on nyt ihanimmillaan tähän asti, mutta hänhän on kyllä tosi kiltti ja rauhallinen. ei meillä kiukutella suuremmin, eikä tuksu edelleenkään sekoita meidän hyllyjä tms.. en siis itse koe nykyhetkeä kovin raskaana, ainakaan verrattuna siihen "kävelytysaikaan" - vaikka kyllähän se joskus on aika touhua tuolla ulkona kulkea toisen perässä tuntitolkulla.

voi Nasu, sun hammasongelmia :o( tekarit voisi olla kova sana, mutta siinä on se valitettava mahdollisuus että kun lähtee taaperon kanssa ulos huonosti nukkuneena ja silmät ristissä, niin hampaat jää lasiin yöpöydälle........ ei häävi tilanne ;o)

Ottaa päähän, kun unohdin ainoon viikon ohjelman ottaa nauhalle ja nyt voisin sitä istua tuijottelemassa.. PLAAAH!

Idaki sammahti melkein pöytään tai ainaski heti sänkyyn, kun vei sinne. Käytiin asioilla vähän ympäri kyliä, kun lauantaina on ne hautajaiset. Sit käytiin vielä ruokakaupassa, mikä on oottanu käymistään jo viime perjantaista asti eli oli jo aikaki.

Vetäsin tänään muuten kaprit jalkaan, mitkä on viimeksi menny päälle joskus nelisen vuotta sitten..joka tarkoittaa että kiloja on ropissut pois jonkin verran. Nyt tässä hyvällä omalla tunnolla vetelen aurajuustolämppäreitä NAM!!!(Ja uunissa on mansikkapiirakka, vaikkaki sitä syön vasta huomenna..sekin otti päähän..ostin nimittäin tänää kaksi litraa mansikoita joista heitin yli puolet roskiin, kun ne oli mätiä ja loput on melkein tossa piirakassa, kun ne oli sen verran pahoja, ettei niitä sinällään voinu syödä. toivottavasti voi, sokeri ja kermaviili korjaa tilanteen.) Ei sitte saa oikolukea mun tekstejä ;DD

Joo, me sitte unikoulutettiin joo. Eli typy huus lähes suoraa huutoa reilun puolen tunnin ajan. Sitte loppu äitin kärsivällisyys ja silittelin typyä toisen puoli tuntia sänkyynsä uneen. Ukko tuumaili, et ois pitäny vaan antaa huutaa, et tietää taas tarpeex huudettuaan äitin tulevan hätiin. Huah! Mutta... Saa nähä silittelenkö tänä yönä omaan sänkyynsä ennen ku huutokuoro ees pääsee kunnolla alkuun. Pitää ny kattoo.

Jenna oli tänään ekan kerran altaassa polskimassa. Hiukkasen tykkäs. Vein altaan anoppilaan, ku meillä ei tota nurtsia edelleenkä oo. Saa nähä jääkö huomenna väliin, ku aamusta on kampaaja ja sit tulee kaveri tenavineen käymään.

Jenna nukku tänään megapäikkärit. En ees muista millon ois nukkunut tämmöset kax ja puol tuntii. Pikkasen sain tehtyä hommia ja puhuttua tunnin synnärillä olevan kamun kans puhelimessa. Kumpa tätä jatkuis. Normaalistihan typy nukkuu vajaan tunnin verran. Mut taidetaan olla siirtyys yksiin uniin.

Nyt taas nukkuun, ku vielä voi...

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1 v 11355g/80.6cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm
8kk 9900g/75cm
1 v 11250 g/81 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm

käytiin tänään ottamassa tuukalle se mpr-rokotus ja saatiin nuo uudet mitatkin. hihii, tuksu ei ole enää mikään ihan mini, vaan pituutta oli nyt tullut kivasti melkein 4 senttiä. paino sitten laahaakin jäljessä, mutta ei siitäkään huolissaan oltu.

meillä on oma pieni mansikkamaa tuossa pihassa ja oonkin siitä laittanut pakkaseen jo varmaan nelisen litraa manskuja. tuukankin pitää joka päivä saada syödä manskuja suoraan maasta, ne on niin herkkua ;o)
yksi luumupuukin meillä on ja pari kirsikkapuuta. mä en kirsikoista niin välitä, mutta luumut on hyviä. onneksi niitäkin on tulossa aikas paljon.

täytyisi saada tuukasta pian otatettua passikuva, jotta saisi mennä poliisiasemalle laittamaan passihakemusta vetämään..... ettei tule kiire...

nyt kahville ja sit ruoanlaittoon. moi!

Olipas tuukka tosiaan venähtänyt pienessä ajassa.

Mä olen Lillin kanssa samaa mieltä että nyt on varmaan rankin aika menossa. Siis ihan koko ajan pitää vahtia ja ulkonakin on jotenkin raskasta kun viipottaa koko ajan johonkin suuntaan ja kerää roskat ja tietty laittaa ne suuhun. Nyt ollaan parina yönä heräilty mutta johtunee tästä kuumuudesta. Onneksi meillä on menneet yöt suht hyvin ja ei olla tarvittu unikoulua. Kuulostaa niin rankalle nuo sadun kertomat heidän öistään. Sydäntähän se särkee äidin kuunnella kun toinen itkee. Pitää vaan tsempata itseään että se on kaikkien parhaaksi kun yöt rauhoittuu.

Eilen illalla miehen kanssa ihmeteltiin et onpas kumma kun tyttö ei rauhotu nukkumaan. Varmaan lähemmäksi tunnin pähelsi yksin sängyssään ennenkuin hiljeni. Käytin koiran iltapissalla ja ihmettelin kun mies ei ollut laittanut lainkaan verhoja tytön huoneesta kiinni. Menin sitten ennen nukkumaanmenoa laittamaan verhoja kiinni niin huomasin että nehän olikin tullu alas tankoineen päivineen. Sitten rupesin ihmettelemään hajua ja kurkkasin typyn vaippaan ja kakathan siellä oli. Ei kun tyttö syliin ja pesulle. Miksiköhän meidän lasta ei meinannut nukuttaa???

Ihan hieman kateellisena kuuntelen Antsukan kertomuksia mahtuvista housuista ja aurajuustolämppäreistä sun muista. Mä taas olen paisunut kun liikunta on jäänyt vähän vähäisemmälle. En nyt kovin pahasti mutta sen verran että itseäni kiukuttaa. Yritän päästä tänään jumpalle jos vaan suinkin ehtisin. Jossain vaiheessa pitää pakata kun huomenna lähdetään typyn kans mummoille muutamaks päiväks.

Siitä siideristä voisin mainita sen verran että en sitten juonut vieläkään... Tämä johtui kyl itsestäni sillä mentiin kolmin satamaan mutta söin mieluummin pehmiksen kuin otin sidun joten seuraavalla kerralla sitten. Voi ei, tyttö tais herätä. Olis nukkunut vielä tunnin niin olisin päässyt helpommalla kun mies heräilee jo sitten. No nyt on mentävä..

Satulle tsemppiä unikouluun!

Tuukalla on vissiin huima kasvupyrähdys menossa :)

Nasu, nauratti taas tuo kun nukutuksesta kerroit :D
Miklulla on tapana kakata päiväunille nukuttamisen yhteydessä, kun kiusaa haluaa tehdä. Juurikin kun olen aikani sängyn vieressä kykkinyt niin Miklu alkaa piereskelemään ja ähkimään, sitten virnistelee äitille ja kikattaa kun mennään peppupesulle :)

Sinttu, olenkin miettinyt sellaista isoa sänkyä. Mutta ajattelin että eihän sellainen nyt vielä onnistu minun pikku vauvalle :) Mutta kyllähän se voisi onnistua... Tuntuu että tuo pinnasänky on muutenkin jo niin ahdas. Täytyykin alkaa kattelemaan sellaista sänkyä jostakin.
Saa nähdä pysyykö Miklu sellaisessa ollenkaan vaan putoileeko jatkuvasti :) Miklu nimittäin mönkii yöllä "vähän" :)

Miklu nukkuu päiväunia aika vakiot puolitoista tuntia nykyään. Paitsi että n. kerran viikossa nukkuu pari-kolme tuntia :) Minä en kyllä hirveästi mitään jaksa tehdä sinä aikana kun Miklu nukkuu, yleensä syön ja istuksin koneen ääressä :) Ei tätä touhua muuten jaksa jos ei saa pysähtyä edes hetkeksi :D

Hyvää viikonloppua!

Kauhee räkätauti. Eilen tuntu, etten jaksa sohvalta nousta, mutta niin se elämä taas voitti. Jennan serkkupoika tulee meille tänään hoitoon puolilta päivin ja pois haetaan alkuyöstä. Veli ku menee vaimonsa ja nuorimpansa kans häihin. Serkkupoika ois just pahimmoinen niihin kekkereihin. Täytti viikko sit kax vuotta. Mä jouduin eilen jo perumaan sen tulon, mut onnex siskoni lupas avux, ni tohinki lupautua. Käly ku ei oo ollu ku kerran serkkupojan syntymän jälkeen missään "menoissa". Ni tuntu, et vaikka hampaat irvessä hoidan homman. Nyt olo on onnex taas inhimillinen normaali flunssa:) Pitää sitä muutenki olla asialla, kerta Jenna pääsee niille sit vuodex hoitoon.

Mies nukkuu aina vaan, vaikka mentiin yhtä aikaa nukkuun. Me ollaan Jennan kaa käyty jo pikku lenkki rattaillaki, vaikka hieman tihuuttiki. No, nukkukoot, ku ny kerranki voi. Jenna heräs pariin otteeseen viime yönä, mutta nukahti heti ku laskkin maata ja silittelin selästä. En viiti huudattaa, ku mieski uskaltautu taas omaan sänkyyn. Jospa ne unet paranis näinki. Hope so.

No nyt mun apulainen on niin innokas, et saa riittää tältä erää. Neiti istuu toisella tuolilla ja mä vieressä toisella näppis kädessä. Työpöydän tavarat saa kyllä huutia.

Back home. Reissu oli tosi onnistunut ja rentouttava. Ja vaikutus miehen ja Essin väleihin todella huomattava. Tänä aamuna sai äiti kyytiä, kun halusin mennä kolmestaan halimaan. Essi työnsi minut päättäväisesti pois ja jatkoi isin hellittelyä :) Ja herättyämme mies alkoi jutella, että onkohan pienellä pissat vaipassa? Ja: mennäänpä keittään puurot. Uskomatonta! Se osaa tarttua toimeen ja kantaa vastuunsa. Upeeta, mahtavaa!!! Nyt ukkeli tosin lähti taas muutamaksi päiväksi mökille ja me jäätiin kaksin kotiin. Lupasin selvitä :D (ei se ennen tuollaisia miettinyt, lähti vain)

Sintulla on joku shoppailubuumi. Minä olisin vararikossa tuollaisella menolla. Ihanaa päästä taas leivänsyrjään kiinni! Voi kuulostaa hassulta, mutta mun haaveena on maksaa velkoja pois täydellä teholla ja sijoittaa ylimääräiset. En osaa edes haaveilla mistään materiasta.

Nyt pitää tarttua kotitöihin. Jotenkin tuntuu juhlavalta saada huolehtia taas kodista. Pieni hengähdys tekee ihmeitä.

p.s. Mun imetyksen lopetukseen tuli sen verran "järkisyitä", että katsoin parhaaksi lopettaa. Meillä kun on pieni ristiriita tuossa ehkäisyssäkin...

voi, mä shoppailen niin harvoin, että ei tässä onneksi vielä vararikko aivan häämötä. tuukalle on tietty tullut ostettua vaatetta ja tarviketta pitkin matkaa, mutta itselleni ostan esim. vaatteita todella harvoin. koetan siksi nykyään satsata laatuun, enkä niinkään määrään.

kyllä mäkin alan elokuussa heti maksamaan asuntolainaa pois, nyt oon pystynyt maksamaan vain korot. ja eläkettä säästän muutaman satkun joka kuukausi, mutta kyllä se materiakin on ihan kivaa joskus.

aloin muuten tänään vetämään sinistä vahaa tuukan uuteen sänkyyn. siitä tulee hieno ;o) uusi sänky vaan on melko leveä pinnikseen verrattuna, joten vähän ahtaaksi meinaa mennä kulkureitit makkarissa.. meillä ei kummiskaan ole tuukalle vielä omaa huonetta, joten täytyy vain koettaa mahtua kulkemaan.

tuukka meni vielä pienille päikyille, kun jostain syystä aamu-unet jäi lyhyiksi. tuukkahan on tässä kesällä nukkunut ihanan pitkiä päikkäreitä, sellaisia 2½-3-tuntisia..

Meikällä välähti eilen totaalisesti saunassa. Annoin Jennan vähän imasta oikeesta tissistä, josta Jenna ei syöny muutamaan päivään. Eihän sieltä mitään tullu, mutta auta armias. Se imasu pisti kyllä maidon sellaseen nousuun, että yöpuvun edusta oli aivan märkä aamusta. Nousuun kyllä saatto vaikuttaa myös Jennan itkunen yö. Onnex serkkupoika oli haettu pois vähän ennen ku Jenna alko heräilynsä. Ei siitä ois mitään tullukka, ku mieski lähti viihteelle Jennan kummien kans.

Serkkupojan hoito meni tosi kivasti. Kerran kysy äitin ja pikkusiskon perään, mutta tyyty tilanteeseen, ku kerroin heidän olevan häissä. Mutta ei tästä tuu mitään, yx vaan rääkyy ny perään...

Hihii, Satun tissittelyä :) Sen siitä saa. Minä kannan vähän huolta Essin vähäisestä juomisinnosta. Märkiä vaippoja kyllä tulee, mutta maitoa pitäisi varmaan saada menemään enemmän. Teen osan puuroista maitoon paikatakseni tilannetta.

Mies on edelleen maalla ja itse tulin juuri töistä ja pistin Essin puuron jälkeen nukkumaan. Nyt pitäisi kantaa vielä raskaat kamat autosta sisälle ja käydä pesulla. Ihanat pitkät aamusuihkut on äitiyden myötä jääneet haaveeksi. Välillä miehen ollessa kotona saan jatkaa perinnettä.

Essin kummisetän pitäisi tulla alkuviikosta lomailemaan meille. Toivottavasti mieskin kotiutuisi ennen sitä...

Olen muuten tehnyt uroteon! Siivosin meidän molemmat autot :) Ne on edelleen paskaisempia kuin keskiverto mobiilit, mutta kyllä meille kelpaa. Tähän asti aina hävettänyt tosissaan edes avata ovia julkisella paikalla. Me ollaan ihan uskomattoman epäsiistejä molemmat. Tällä hetkellä makkari on vain kamala vuori, josta saa etsiä sänkyä :/ Aluksi yritin Essin takia muuttaa siisteyskäsitystäni, mutta eipä siitä pitkällä aikavälillä näytä mitään tulleen. Nyt pyrin siihen, että korjaan jälkeni välittömästi, enkä jätä asioita lojumaan. Heikoin tuloksin.

Pakko tarttua toimeen. Yö tulee.

No meillä on tartuttu tänään toimeen ja huusholli alkaaki näyttää asuttavalta. Huomiselle jäi kyllä vielä pyykkiä(sekä likasta, että kuivamassa olevaa). Oltiin taas koko viikonloppu menoilla. HUomenna on miehen synttärit, joten Iltasella meille tuleeki sitte niitä kahvivieraita. Kakun oon jo tehny, mut pullat(mitä mies pyysi) täytyy huomenissa väsätä. Huomenna tulee myös pakastemansikat, joten keittiöpuuhia riittää. Pyysinki mun äidin tähän Idan kans "leikkiin" et saan työrauhan.

Ida oli tänään ihan innoissaa taaperokärrystä. Mies vielä kiristi sitä sen verran, et typykkä pystyy pysähtymäänki sen kanssa. Eli siis taaperokärry-poikotti taitaapi olla vihdoin ohi.

Eipä oo muuten inahdustakaan kuulunu sängystä sen jälkeen, kun vein Idan sinne.. eli taisi typy olla vähän väsy. Vaikka kyllä Ida yleensä käykin sinne sänkyyn ihan kiltisti, mut täytyy sen kummiski unilaulut ja temput siellä yksinään puuhailla. Pitäs varmaan itekki painua pehkuihin. Viimeyön unisaldo on jotain viitisen tuntia, kun kylässä piti vähän valvoa.

Aini VP.. meillä toi auton siivous kuuluu miehen hommiin ja sen näkönen meiän "perheauto" sitte aina onkin. Siivous tapahtuu yleensä renkaan vaihdon yhteydessä ;/

Miten sä Sinttu muuten meinaat, et Tuukka pysyy siellä sängyssä? Siis ettei tipu yöllä. Meillä nimittäin on olemassa Idalle jo semmonen jatkettava sänkykin, mutta en oo ees vielä harkinnu sitä, koska Ida pyörii yöllä, ku häkkärä.

Joo jospa sitä suunnistas tonne tuhisevien joukkoon->

Onpas Sadulla varsinainen 'maitotehdas' ;-D. Meillä tissitellään vielä reilu viikko, sit se on finito. :/

Hui sentään et Miklu oli tippunu sängystä! Onneksi ei sattunut pahasti. Mimmi kans heittää piitkiä koipiaan sängyn reunalle muttei ihan vielä ole tippunut... Toinen sänky ois kans valmiina, patjan siihen vaan tarvis hommata ja sit se turvalaita. Ikeassahan niitä ois (maksaakin vaan 7,95e..) ja sit semmosessa kaupassa kuin Minikids. Mutmut, eipä tyttöä oikein voi siirtää isojen sänkyyn enneko kävelee ja osaa ite tulla pois sieltä, vai voisko..hmm...

Jaa-a, ei mulla kait muuta asiaa ollu, pää on ihan omituinen -alkoi sit kolmas viikko huonoilla unilla... Joko se on Mimmi joka kärttyää yöllä tai sit en saa ite unta tai sit heräilen millon mistäkin syystä -rasittavaa! Tänä aamuna avasin silmät klo7:05 -tuohon aikaan meidän pitäs jo olla hyvää kyytiä menossa pk:ta kohti... Mut onneksi sattui oleen auto nyt käytössä ja ruuhkaa ei ollut ollenkaan näin heinäkuussa joten ehdin kuin ehdinkin töihin. En tiä mikä oli Mimmillä yöllä kun otin viekkuunkin mut silti itkutti vaan kauan aikaa.

Mukavaa viikkoa!

nyt on tuksun sänky vahattu. tänään illalla vaihdetaan se pinniksen tilalle.
tuossa sängyssä on sellaiset korkeammat laidat pääpuolella, joten mä uskoisin että tuukka ei sieltä putoa - mutta sehän nähdään pian...

tuukkakin on alkanut heräämään nyt öisin kerran, aika tasan yhden-puoli kahden aikaan joka yö. nukahtaa kyllä heti kun saa tutin suuhun, tai aika usein ottaa vesihörpyt. en tiedä mikä vaihe tää nyt on.

hyvä että ehdit töihin, Macadamia ;o) hyvä se on, että äkkilähdötkin onnistuu.

me käytiin tänään jo kaupassa ja sit pelle hermannin puistossa. ruokittiin puistossa sorsia salaatilla, mutta ne penteleet taisivat odottaa pullaa kun ei salaatti meinannut kelvata.. sit käytiin katsomassa aaseja ja vuohia. ja tuukka touhusi puistossa kuin viimeistä päivää. aattelin että voidaan mennä sinne vielä iltapäivälläkin jos ei ala satamaan. ja jos oikein tempasis ja menis pyörällä.........

Yhteistyössä