***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sintulla tai siis Tuukalla riittää vieraita. Raskasta mutta kivaa vaihtelua.

Mä muuten odottelen teidän muiden sähköposteja ja lapsosten uusia kuvia...

Meillä oli eilen sellainen riiviö kakara, kenen lie ;) Ensin viskeli leluja, mäiski minua ja koiraa, piirsi mattoon, tähtäämällä tähtäsi mahani päälle kun makasin sohvalla ja kylvyssä kasteli minut ja sitten heitteli lelut pitkin seiniä. Pikkuisen meinas äänijänteet olla kovilla. Välillä mentiin jäähypenkille ja sitten neuvoteltiin ja pyydettiin anteeksi kunnes keksi taas jotain muuta. Piirsi mattoon ja huusi sitten äkäisenä minulle "kato nyt", ilmeisesti sekin oli äitin vika. Sitten pimpula piilotti värikynänsä eikä suostunut kertomaan mihin. Yleensä otan ne pois juuri sen vuoksi kun niillä piirretään mihin sun sattuu mutta nyt neiti oli viisaampi ja jemmasi ne itselleen. Aamulla ensimmäisen kerran sanoi "ei hoitoon, vapaa päivä äiti ja isi kanssa". Viikonloppuna tehtiin kaikkea kivaa ja siitä varmaan tämä vastustus ja uhma eilen. Muutenkin äitin tyttö on tullut takaisin ja isi jäänyt vähän taka-alalle =) Onneksi kuitenkin vain vähän eli molemmat kelpaa.

Onpa kyllä uhmaa Nasun tytsillä. Meillä on vielä helppo lapsi. Ja piirtäminen ja maalaaminen tapahtuu vain ja ainoastaan pöydän ääressä, kun äiti antaa värit. Meillä on tämän hetken vimmana repiä kaikki mahdolliset tarrat irti. Siihen en ole jaksanut puuttua kummemmin. Eiköhän tuokin villitys aikanaan lopu.

Meillä äitin maha on tosi tärkeä ja rakas ja nyt taitaa neiti vähän hoksata, että vauva sieltä on tulossa, niinkuin täteilläkin. Onhan tämä tänhetkinen maha tosi söötti, mutta elokuussa alkaa olla toinen meininki. Siihen mennessä selkäkivut vaivaavat varmasti ja liikkuminen ja Essistä huolehtiminen vaikeutuu. Mietin jo, miten ihmeessä saan tytölle vaatteet, kun omakin pukeminen on viimeisillään vähän vaivalloista. Kovasti yritän valmentaa pukemaan itse, mutta vielä ei onnistu edes housujen nosto =/ Yritetään jatkaa harhoituksia.

Nasu: hihihiiii tein pimpulaa! Aikamoinen tättähäärä! Mimmiltäkin tahtoa löytyy ja sitä uhmaa ihan riittävästi... Mm. ei ole kerta eikä kaksi kun olen kainalossa kantanut riuhuvaa 'pötkylää' sisälle kun ollaan ulkoilut ulkoiltu äitin mielestä.. Mimmin yks huvittava letkautus on myös 'Ai jaa!' oikein nenäkkäällä äänellä..;o

Eilen kun oli se karmea tuuli kaatui iso kuusi ihan päiväkodin aidan viereen ja latva osittain aidan päälle juuri kun oltiin lähdössä kotiin, tästä Mimmi säikähti hieman. Melkein piti taluttaa pyörä kotiin tuulen takia mut pysyttiin sit kummiskin pystyssä ja matkahan on tosi lyhyt pk:lta meille.

Satulla alkaa h-hetki lähestyä, hyvä että jaksat olla rauhallinen, kylläpä luonto hoitaa hommansa ja lääketiede avittaa sit kun tarvii.

Joo, ette oo ainoita joilla pissaa löytyy muualta, ku potasta... Idallaki oli vissiin viime viikolla päivä, että pissataan pöksyyn ja tänään. Öisin menee kyllä hienosti, mutta taitaa sillä hakea välillä huomiota, tai sitten ei vaan malta.

Mulla on vielä pitkä matka siihen, et saan kerättyä kaikki kirjotukset, mut pikkuhiljaa.

Me ollaan tänää tehty äitienpäivälahjoja mummoille. Ostettiin kaikille tyynyliinat ja Ida on saanu kangasväreillä maalata niihin(tein semmosen ison sydänsapluunan, jonka sisälle Ida maalasi). Mies on samalla siivoillu omia vaatekaappejaan ja katellu Idan kanssa yhessä miehen vanhoja leluja. Sotkua on sen mukaisesti :/ Oli tarkotus mennä jo puolelta päivin ulos, mutta saas nähä ehitäänkö ennen päikkyjä, ku vähän väliä on saanu niitä pissojakin keräillä.

Kyläpäs Antsukka jaksaa aina väkertää ite kaikki lahjat. On se mahtavaa. Ite oon niin laiska, ettei tuu ees kortteja tehtyä. Pitäis varmaan koittaa tehä Jennan kaa ees mummoille kortit. Isomummoillekki ois kiva, jos sais aikasex. Eipä tuo ny paljoo vaatis, joten enköhän ota asiax. Saa nähä muuten miten meiän äitienpäivä menee. Neljässä mummolassa pitäis käydä ja lisäx olla talkoissa suunnistuskisoissa. Pistivät mut vielä näin viimesillään kansliaan hommiin kisoihin. Eihän sinne tietty tarvi mennä, jos en jaksa. Mutta aina oon innokas talkoolainen, ku tämmösistä asioista on kyse. Mut voi tulla kyllä pikkasen vauhikas päivä, jos tuumaa joka paikkaan ennättää. Nooh, eipä nuo pikku supparitka viikonloppuna mitään haittais.

Vai on täälä muitaki, jotka ei oo pahemmin jaksanu ressailla synnytyksestä, ja kaikki on menny hyvin. No, empä sitte taida alottaa sitä ressaamista vieläkä:) Katoin tänään neuvolasta saamani synnytysvalmennusvideon. Vanhahan tuo oli ja koski toista sairaalaa, mikä mulla ois ollu vaihtoehtona. Mut käly oli mukana kattoos ja osas aina kertoo miten eri lailla jutut on meiän synnärillä. Mut videon ukko oli kyllä niin asialla, että. Käly nauro sille, ku tuumas et mun veli melkis nukku koko ajan synnärillä. Saas nähä miten mun ukko suhtautuu. Eipä tuo koskaan hiero mua ym., joten hassua ois jos se ny yhtäkkiä intaantuis.

Kylläpäs teiän "kuivien" taaperot nyt meinaa ottaa takapakkia. Nooh, se on vaan semmonen vaihe. Tuskin sitä kauan kestää.

Jenna on selvästi asennoitunu vauvan tuloon. Joka päivä käy antamassa vauvalle pusun mun masulle ja kertoo kuinka sitä hoitaa. Mut jos kysytään kumpi sielä on tai mitä aattelet vauvan syntymästä, ni siihen ei kommentoi mitään. Saas nähä mitä siitä loppuviimein tulee. On kuitenki niin äitin tyttöä. Minä vielä typeryyttäni karkasin eilenki tytön tietämättä pikku kävelylenkille, ku mies oli kotona. Kauhee parkuhan siitä tuli. Hyi hyi äitiä, pienen perusluottamusta koettelee ja vielä just ennen synnärille lähtöä. Sain kyllä ukolta satikutia ajattelemattomuudestani.

Mutta pitäsköhän tälle päivälle saada jotain aikasexki. Koko päivä ollaan oltu taas menossa ja nyt typy ois sopivasti päikkäreillä. Tai tais herätä...

Täällähän minäkin, elossa vielä :)

En ole koneelle ehtinyt vähään aikaan, ollaan oltu kovasti paljon pihahommissa ja muutenkin nautittu lämpimästä säästä. Eilen ja tänään on kyllä ollut aika hyytävä tuuli, hrrrr....

Myöhästyneet onnittelut VP:lle!
Ja ihania lahjoja on saanut Tuukka!

Miklun synttärit olisivat ensi viikon sunnuntaina ja tarjottavia pitää pikkuhiljaa alkaa miettimään. Täytekakun väsään taas, mutta voileipäkakku saa varmaan jäädä tekemättä... Tilalle varmaan sitten ne pasteijat, mitä Sinttukin oli tarjoillut!

Odottelen miestä saapuvaksi kotiin, pitäisi vähän jutskata sellaisesta kun tänään ehdotin että mitä jos tämän vauvan ristiäisissä sitten meidät samalla vihittäisiin :) Ei muuten saada ikinä aikaiseksi mitään naimisiin mennä, nyt se menisi tuossa samalla ilman kauheata hössötystä. Nooo, katotaan mitä päätetään...

Pakko sanoa Lillille että olen samanlaisia ajatuksia pyöritellyt päässä noista häistä. Toisaalta haluaisin yhden päivän olla prinsessa, mutta toisaalta sellaisiin kemuihin ei olisi hetkeen rahaa joten sellainen pikkutilaisuus olisi ihan jees.

Apua äitienpäivä on tulossa. Arvatkaa olenko muistanut mitenkään! Onneksi tuli puheeksi niin keretään tekeen jotain pientä tytön kanssa ja kerkeevät vielä postiinkin.

Viikonloppuna mäkin aloitan leipomiset vaikka synttärit on vasta kahden viikon päästä. Pitäs ensin vähän päättää et mitä tekis.

Tänään on hammaslääkäri, ihanaa. Harvoin sitä odottaa mutta nyt on kiva saada reiät (3kpl) paikatuksi tai edes yksi niistä. Niistä on lähtenyt paikat on aukot sen mukaisia.

Nasu ja Lilli, mä kans mietiskelin Jennan ristiäisten yhteyteen muinoin vihkiäisiämme. Päädyimme kuitenkin järjestämään ne erikseen, koska halusin myös olla yhden päivän ajan prinsessa. Ristiäiset ja hääthän voi järkätä joko kirkkoon tai kotiin, joten niistä voi saada kyllä tosi kivankin tapahtuman. Olin muinoin isoissakin häissä, joissa perheen kolmas lapsi kastettiin. Eli kyllähän te saatte halutessanne päivästä prinsessamaisenkin, jos haluatte. Tahtoo vaan vähän enemmän vieraita kuin pelkkään "uskonnolliseen" seremoniaan tahtoisi. Niin ja olihan minun hyvällä kaverillanikin nämä juhlat yhdistettynä, mutta mies sairastui angiinaan, joten ne jäivät meiltä väliin.

wautsi, toivotaan että Lillin ja Nasun miehet lämpiävät hääajatuksille ;o)

tänään on sit tuukan virallinen synttäripäivä ja aamulla vein kassillisen herkkuja hoitoon. en jaksanut (enkä ehtinyt) itse leipoa, joten siellä saavat maistella raffeleita, vohveleita, jäätelöä kermavaahdolla ja nonparelleilla sekä muumi-lakupötköjä.

en mäkään ole muistanut koko äitienpäivää. jos kortin saisi postiin ja veisi sit lahjan perässä, kun mennään mummulaan 1½ viikon päästä.

Satu kun tuossa mainitsi, että Jenna on ihan äidin tyttö, niin Tuukka on kyllä äidin poika ;o) nukkumaankin kun mennään, niin ollaan nenä nenää vasten ja yleensä tuukka vielä kietoo kätensä mun kaulaan... ihana hippula.
rytmi on muuten mennyt se verran uusiksi, että tuukka möyrii nykyään nukkumaan vasta yhdeksän maissa ja herää tuossa 5.30-6.00. aika lyhyiksi jäävät yöunet, mutta niin kai siinä käy kun ikää tulee lisää. onneksi hän sentään nukkuu yleensä yönsä heräämättä.

joo, ajatus taas tökkii joten töiden pariin hetkeksi. tsau.

TUUKALLE ONNEA! :-) <3

VP:lle myöskin myöhästyneet onnittelut!

Nukuttelin Mimmiä eilen n.1,5h!! Kasilta alotettiin ikirjan 'lukemisella' kunnes Mimmi päätti et 'kirja pois, ruvetaan nukkuun'. Nooh, ensin näytti et hyvin nukahtaa mut sitte se alko; 'POTALLE!!!!' x 2 ja pisut tuli (ja aamulla vaippa oli kuiva, jee) kunnes uinahti n. 21.30. Voi krää-ääääh!! En jaksais yhtään tämmöstä! Mä olin eilen itekin niin väsynyt että oisin kyl tykänny nukahtaa aikasemmin itekin. Tänä aamuna ei sitten herätys jostain syystä toiminut, oon laittanu puhelimeen sen automaattisena herättään joka arkipäivä mut ei se tänään ollu päällä joten hieman tuli kiirus kun avasin silmäni vasta 7.05 -tossa vaiheessa mä yleensä puen jo Mimmiä.. No, kerkesin sentään töihin mut meikki sai oottaa hetken ennen kuin livahdin veskiin laittaan naaman 'kuntoon' ->sit oliko jo asiakkaita täs oottaas, hups..

Nasun ja Lillin suunnitelmat kuulostavat hienoilta, toivon että onnistuvat! <3

ps:napsin Mimmistä eilen kuvia joten josko saisin ne koneellekin tässä piakkoin..

Huomenia täältä pohjolastakin!

Toivottavasti saatte tytöt häänne =) Eilen mietiskelin miehelle ääneen, miten ihanaa vaihetta me eletään tässä suhteessa. Oikeasti nyt olis ollut se oikea aika mennä naimisiin, mutta toisaalta oltais varmaan erottu pahimmassa kriisissä, ellei oltais jo ehditty virallistaa suhdetta.

Meillä ollaan edelleen niin äitin tyttöä, että ottaa välillä voimille. Odotan tilanteen tasoittuvan iän myötä. Onneksi oppitunteja on jäljellä enää kuus ripoteltuna kahdelle viikolle ja työmäärä on muutenkin kohtuullistunut. Nytkin kirppu itkee ja huutaa äitiä =( Tämä aamu on ollut ihan kammottava ja mun pitäis jotenkin päästä livahtamaan suihkuun... Huoh.

En oo vielä kummemmin miettinyt Essin synttäreitä, mutta lahjatoiveita oon kyllä kertonut lähimmille. Me laitetaan Essille oma huone "lahjaksi", joten mitään kallista pakettia ei ole tiedossa. Pyörät ja muut isommat jutut tulee mummuilta, papoilta ja kummeilta.

Pakko keskittyä tuohon kiljuvaan naperoon. Myöhemmin lisää.

Onnea Emilialle!

Tänään olis jopa koulu+työpäivä. LÄhden kohta ja palaan illalla kasin jälkeen, joten ei tää viikko ihan lomaillessa mee, ku tänää saa rehkiä senkin eestä.

Idalla toi pissaaminen pöksyyn on kyllä ajoittaista. Saattaa joskus just tulla päivän aikana neljätkin pissat ja sitten ei viikkoihin. NYtkin se tuolla nukkuu kuivana, vaikkei ole koko yönä käynyt potalla(näin ku sanon, ni varmaan pissaa, kun herää, joska mies ei välttis oo toimintavalmis sekunnissa. tarkottaa siis, että on aamutorkku.)

Nuo meinaa tänään mennä uimahalliin. Idan mielestä joka kerta, kun tuolla liikkuessa tulee joki tai joku muu järvenplänttti, ni pitäs heti mennä uimaan.

ONNEA EMPPULILLE! <3 :-D

Käytiin tossa viikonloppuna läheisessä saaressa Mimmin kanssa ja tuumasi hänkin että 'Uimaan!' Uimahallissa ei olla koskaan käyty, pitäis ehkä joskus käydä, mä vaan en ite niistä jotenki tykkää.. Kesällä kyllä varmaan käydään uimassa ihan järvessä useinkin, meillä kun on ranta lähellä -samaa Pyhäjärveä nytkin täältä töistä katselen ;) (aurinko paistaa ja pyöräilypyrähdyksen jäkeiset endorfiinit hyrrää ;p)

Tosta pissimisestä; se on kyllä jokin juttu nyt meillä: eilen illalla suihkusta tultua Mimmi oli vielä nakusillaan kun kielsin jotain tekemästä ja sit kuulukin suhinaa ja pissi istualtaan(!) makkarin lattialle.. Onneks ei kerenny kiipiä matolle asti.. Yövaippaan oli kans tirauttanut mut tätä nykyä noi 'yöpaketit' on jo varsin paljon ohuempia kuin aikasemmin kun nyt tulee enää se yks pissi vaippaan jos tulee olleskaan (tai näin ainakin luulen).

Mimmin syömisen kanssa tuskailen; eilinen iltapala: näykkäisi ruisleipää, joi maitoa, työnsi jugurtin pois ja söi viinirypäleitä.. Ääh. Eipä ollut pk:ssakaan lounas maittanut, ei ollut edes suostunut maistamaan -eli ei oo vaan musta kiinni nää syömisjutut vaan on yhtä epäluuloinen muittenkin kans.

Tuukan unirytmihän alkaa olla suorastaan normaali:) Nukkuu yhtä lyhkäsiä yöunia ku Jenna. Jenna nukahtaa nykyään siinä kymmenen maissa ja herää seittemältä. Jos saa nukkua meidän välissä, nukkuu läpi yön. Jos taas siirretään omaan sänkyyn, kömpii jossain vaiheessa meidän väliin. Nythän se menee ihan kivasti näinki, mut saa nähä mitä sitte tapahtuu, ku meiän välissä onki vauva... Mies jo kyllä ehotti Jennalle, et he siirtyy vauvan synnyttyä työhuoneen vuodesohvalle. Hmmm. Empä tiedä päästänkö. Yhen kaverin mies on edelleen esikoisen kans lastenhuoneessa, vaikka kuopuski jo täytti kolme vuotta...

Nyt ois, reilun kuukauden oottelun jälkeen, matkahuollossa oottamassa meiän tuplarattaat. Kaveri oli vihdoin ja viimein saanu ne liikkeelle. Vielä ku pääsis ukon lava-.autolla ne hakemaan. Tuskin ne mun kaarinan perään mahtuu.

Pitäis lähteä ulos. Jenna jo tos nakupellenä pyörii, pitäs pimu pukea. Käly tulee tenaviensa kans minä hetkenä hyvänsä. Sille tuli eilen postissa paketti kukkien mukuloita ja taimia. Mä ostan siltä niistä 30 liljan mukulaa. Käly lupas tulla mulle "lapiomiehex", joten mennään nyt penkin tekoon.

onnea Emilia 2vee!!!

tukkeli tuumaa kans aina veden äärellä että "uimaan" ja läiskyttää saappailla niin pitkälle, että melkein suut hörppää vettä (noo, joskus hörppääkin...). täytyisi kai ostaa poitsulle kalastussaappaat ;o)
mä en kans oo pitkään aikaan enää käynyt uimahallissa, mutta onneks tulee kesä niin pääsee tuksukin mereen uimaan. mä luulen, että yyteri on kova juttu tulevana kesänä, koska tuukka on nyt kovasti innostunut hiekkaleikeistä. josta tulikin taas mieleen, että täytyisi saada pojalle pihaan hiekkalaatikkokin.......

juuhuuuu, missä työ ootteeeee???????
onpas taas ulkona ihana ilma. se tarkoittaa sitä, että kun päästään tuukan kans kotiin niin vähintään tunti menee tohutessa pihassa, eikä ole äitillä mitään mahkuja saada poikaa sisälle.. eilen jo katsoin, että tarvis taas alkaa se jokakesäinen voikukkasota, joten jospa etsisin jostain roundupia ja vähän suihkuttelisin sillä aikaa kun tuukka kastelee kukkia omalla pienellä kannullaan ja kaivaa keskelle pihaa kiinaan ulottuvaa kuoppaa. on meidän piha kyllä sellainen nähtävyys - meillä kaivavat kuoppia sekä koirat että tuukka. ja lisäksi tuukka kantaa hiekkaa ja multaa minne sattuu - keskelle nurmikkoa (iskälle kiva ruohonleikkuuylläri), keskelle pihatietä, leikkimökin rappusille yms.. kaikkien kolmen kaivajan kieltäminen on kuin kaataisi vettä hanhen niskaan ;o)
yksi päivä tuukka oli nyppinyt mun kukkapenkistä helmihyasinteista kaikki siniset pallurat ja tehnyt niistä soppaa........ kivakiva... meillä on pihalla sellainen isosisko-Minnan 20 vuotta vanha muovinen keittiö, jossa on hella, uuni ja jääkaappi. siinä tuukka joskus tekee keitoksiaan. ihmeen hyvin tuo keittiö on kaikki nämä vuodet kestänyt.

kun tuukalla nyt on se eka jonkunsortin uhmaikä, niin kun häntä kieltää että "älä tee" niin vastaus on "teenpäs". niinpä nuo helmihyasintitkin päätyivät sopaksi, vaikka kuinka kielsin....

että sellaisia. mä olen koettanut nyt kytsiä tuukkaa kameran kanssa, että saisin teille tuoreen 2v-kuvan, mutta vielä on otokset aikalailla menneet taiteen puolelle........ jatkan yrityksiä ;o)

Kiirus töissä ja vielä olin tänään hammaslääkärissä. Eilinen aika oli siis tänään. Neljä hammasta paikkasivat, auts. väliaikaisilla paikoilla kun pitäs kuvata tarviiko juurihoitaa.

Tuttua tuo" teenpäs" tai meillä kuuluu yleensä "saapas" tai "kyllä saa". eilenkin hakkas kylppärin seinää oikein urakalla sellaisella puukauhalla ja huusi vaan minulle "kyllä saa" ja nauroi päälle. Pientä uhmaa joo. Meillä oli eilinen yövaippa kuiva mutta johtui siitä että sänky lainehti :( Kiva ylläri illalla kun isi ei ollut huomannut aamulla.

Mun on mentävä aamulla labraan kun sattui niin vietävästi tänään kävellä. Mikään lihas ei jumita vaan kipu tulee tuolta sisältä. Viimeksi juili näin kun oli tulehdus munuaisissa, joten siksi käyn antamassa näytteen. Toivottavasti ei olis mitään.

Onnea Empulle ja Tuukkaakin olen varmasti unohtanut onnitella. Onnea ja anteeksi!!

Onnittelut meiltäkin Tuksulle ja Empulle!

Liljapenkki tuli tehtyä, jes!!! Tai en minä kyllä voi ottaa siitä juurikaan kunniaa itselleni. Kälyn taidonnäytehän siitä tuli. Minä keskityin enempi suunnittelu- ja lastenkaitsemispuoleen.

Jaa-a, pitäsköhän koittaa tehä jotain hyödyllistä, ku Jenna vetää sikeitä. Itekki makoilin semmoset kolme varttia, mut uni ei tullu silmään. Mut saimpahan ideat äitienpäiväkorttien (mummojen) varalle. Pistän typyn tekemään sormiväreillä kätensä ja jalkojensa kuvat paperille ja sitte pahvista taustat/raamit niille. Helppoa ja hyödyllistä. Eikö toi oo joku mainos. Unohetaan siitä se hyödyllinen, mut luulis suht nopeesti valmistuvan. Niitä raameja vois tietty miettiä miten koristelee. Mut ompa ainaki kortti-idea jo mielessä:)

Onpa ollut pitkästä aikaa sellainen päivä, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan kunnolla. Töitä ja kotihommia oli tosi paljon. Meillä työnantaja vähän hönkii niskaan ja itsekin haluaisin projektin käsistä ennen kesäkuuta. Olen joutunut joustamaan päätöksessäni ja välillä teen öisin hommia, kun ei Essin ollessa hereillä voi keskittyä ollenkaan.

Meinaa olla niin veto pois, etten oikein keksi sanottavaa... Essi on ollut hyvällä tuulella ja saikin olla vain lyhyen päivän hoidossa. Huomenna pitempään, kun mulla on vielä palaveri iltapäivällä.

Meidän ristiäislahja on näköjään saapunut postiin =) Taidan lähteä hakemaan.

kiitos Tuksun onnitteluista Macadamialle, Nasulle ja Sadulle ;o)

oivoi, toivottavasti Nasulla ei ole mitään tulehdusta!

me mentiin eilen tuukan kanssa pelle hermannin puistoon touhuamaan iltapäivällä ja yllättäen siellä oiskin ollut risto räppääjän konsertti. no, ei sellainen tuukkaa yhtään kiinnostanut, enempi häntä vetivät puoleensa vesi ja sorsat... mä jouduin koko ajan olemaan hupussa kiinni, kun poika kurotteli veteen - ja loppujen lopuksi jouduin kantamaan huutavan pojan autoon. että mikä uhma???????????
illalla sit vielä mentiin metsään ja sielläkin taas lotrattiin niin, että oli vaatteet märkinä. ja kun saappaat oli jääneet hoitoon, niin ei voinut tukkelia päästää yhtään veteen kävelemään - taas jatkuvaa vahtimista ja perässä kulkemista. seuraavan kerran mä lyön tuukalle päälle sadeasun ja pelastusliivin, niin ei poika ainakaan pääse hukkumaan. :)

joopa. tarttis maksaa pari laskua, joten hepskukkuu hetkeksi!

Huhuu Nasu, vikä on vointi??? Mulla on muutaman kerran ollut kammottavaa alavatsakipua joiden syynä oli mitä ilmeisemmin harmittomat nestekystat munasarjoissa jotka siellä sitten poksahtelivat. Eka oli vaan inhottavaa kun ei tiennyt että mikä vaivaa ja sattui vietävästi ja työnantaja vaan vähätteli ja sanoi vain et sit tiät mitä kipu on kun synnytät (jaaaa, kyllä mä oon niin kovista menkkakivuistakin kärsinyt et on silmissä pimennyt..hoh-hoijaa (eikä se synnytys nyt niiin kamalaa mulle ollut vaikken kaikkia mahollisia puudutteita saanutkaan)) Mutta mites munuaistulehdus hoidetaan kun oot raskaana?

Mäkin kävin hampilekurissa -toistaiseksi viimestä kertaa paikattavana (kesällä sit on hammaskiven poistoo tiedossa -täytyy nyt käydä suht säännöllisesti kun kerta oon halvaan kunnalliseen systeemiin päässyt) enkä taaskaan ottanut puudutusta ja lekuri tuumas et uskomaton pokka vaiks oli kaiketi sievoisen kokonen reikä. Ei se vihlassu ku kerran ikävästi mutta varsin siedettävää oli se 'kipu' -ehkä mulla on vähempi tuntoaistia ikenissä..??

Me huristellaan tänään junalla mummolaan -jaiks ekaa kertaa ajattelin et mennään Mimmin kans eka bussilla asemalle ilman rattaita ja toivon et bussissa ois hyvin tilaa.. En vaan uskalla viä ostaa lippua kun en voi varmaks sanoo ehitäänkö kuuden junaan ku tarvii käydä eka kotona.

Mukavaa äitienpäiväviikonloppua meille kaikille äideille!! <3

Onnea 2-vuotiaille <3

Mä en ole saanut kirjoitettua. Theo jatkoi tuota sairastamistaan ja tänään sitten selvisi et oli kyseessä virus, joka on nyt "poistumassa". Allergiaa ei veritestein löytynyt eli on vaan nyt napannut kaikki Berliinin virukset samaan syssyyn ja sairastanut +-4viikkoa. Mies työmatkalla, kamala helle (24 astetta), maha painaa (6 viikkoa laskettuun aikaan), pojalla kamala uhma... VÄSYTTÄÄ! KUUMA! AHDISTAA! Anteeksi kun valitan :-( Olo on kuin norsulla ja yötä päivää pitäisi vaan jaksaa. Onneksi mies tulee ensi yönä kotiin ja on luvannut et saan nukkua viikonloppuna ja touhuaa pojan kanssa.

Kaikille oikein hyvää äitienpäivää <3

Laitan teille tulemaan kuvaa nyt heti jos poika ei herää ;)

tervehdys pitkästä aikaa! meillä on netti/kone temppuilut joten olen ollut melko pimennossa palstalta! mutta siis ihanaa!!!!!!!!! nyt on pari päivää vajaa puoliväli raskaudessa ja tänään oli rakenneultra jossa kaikki oli hyvin ja toista poikaa odotellaan:D aurinkoista viikonloppua kaikille! ja tietty vuoden tärkeintä päivää eli äitienpäivää!

Yhteistyössä