***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea tosiaan Miiralle, että kaikki on mennyt hyvin ja rakenneultra ohi. Vai on teille Miian kanssa tulossa taas poikia. Mehän ei haluta tietää sukupuolta, joten yllätys oottaa:)
Seuraavassa äitipoliterveisiä; Tämän hetken painoarvio (rv37+3) oli 3700g ja la:na se olisi sitten neljän kilon luokkaa. Jennahan painoi 3790g, joten vähän yllätti, vaikka yläkäyrän yläpuolella mennäänkin. Kohdunkaula oli pehmeä, 1,5cm pitkä ja auki 1,5cm. Oli sen verran kovempi kätinen lääkäritäti, että sai kyllä levitettyä kahdellekin sormelle. Mutta tuloksena oli kyllä veren valuminen jopa lattialle:( Ja tämän jälkeen tunnustelua vielä jatkoi harjoittelija, hmmm. Hän oli onneksi toisin helläkätinen. Mulle laitettiin uusi kontrolliaika päivää ennen la:ta, mutta lekuri epäili, että tuskin sinne asti pääsen.

Illalla tuli sitten hieman menkkamaista kipuilua niin selässä kuin masussakin, mutta tiedä häntä johtuiko vain kovakätisestä lääkäristä. Sen jälkeen ei ole taas ollut mitään. Yö meni rauhallisesti.

Nyt aamupalalle ja pihalle touhuamaan. Liljapenkin kivettäminen odottaa. Meillähän on jo pihassa se rekan nupillinen ja perävaunullinen pyöreitä kiviä, mutta ostin eiliseltä reissultani myös koristekiviä. Saas nähä mitä niitten yhdistely penkin reunoilla tekee:) Yhextoista pitäis sitte lähtee mun sijaisen järjestämään perhetapahtumaan. Ostan sieltä viime vuoden tapaan kerholaisten tekemän äitienpäiväkakunkin. Rahat menee hyvään tarkotukseen ja ite pääsee helpommalla:) Tehään sitte viikon päästä ite täyskakkua Jennalle, jos vielä kotona ollaan:)

Hyvää äitienpäivää meille kaikille! Toivottavasti ollaan oltu kilttejä ja kohtelu on huomenna sen mukasta:)

etukäteen hyvää äitienpäivää minultakin.
sain just tuukan päikkäreille ja nyt pitäisi järjestellä vähän paikkoja ja sit mennä ulos voikukkia hävittämään. sit kun tuksu herää, niin lähdetäänkin sinne synttäreille. aattelin että mennään pyörällä, matkaa kun on vaan joku kymmenisen kilsaa.

Onnea tulevasta toisesta poikalapsesta Miiralle = Hassulle!
Sadulla h-hetki lähenee.. ja Miiallakin - ei ole montaa viikkoa enää, niin perheenne ovatkin nelihenkisiä.

Theo oli jo iso poika :)

Meillä on salamyhkäistä toimintaa, kun minut on välillä käsketty mummolaan ja välillä Idan kanssa markkinoille... mitähän huominen tuo tullessaan.

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Täällä on toisaalta ihana ilma toisaalta jännä. Aika hiostava, mutta kuitenkin toiinaan vilakka.. Joten vähän väli oli kylmä tai hiki. Meen kyllä Idn uniajaksi vielä mummolaan, että saan tehtyä vähän koulujuttuja ja ehkä huomiseksi ihan oikean vapaapäivän ja tietty mies vähän hommailuaikaa, mitä on pyydelly.

Hyvää Äitienpäivää etukäteen kaikille mammoille!

Kiitos Miia kuvista ja tosi paljon jaksamisia! Olet todella leposi viikonloppuna ansainnut.

Mulla oli tulehdus, mutta eilen oli vasta pikatestin tulokset tulleet mutta jo sen perusteella määräs heti lääkityksen kun kuuli raskaudesta ja joskus olleesta munuaistulehduksesta. Nyt syön antibiootit ja aion ensi viikolla käydä kontrollissa. Heti jos tulee selkäkipua, kuumetta tai pissaoireita on mentävä lääkäriin ja tarvittaessa saan suonensisäisen antibiootin. Toivottavasti menis napeilla ohi niin ei tartteis lähteä sairaalaan. Aamulla tuli taas selkä tosi kipeeksi kun oli lenkillä ja nyt olen ottanut vähän rauhallisemmin mutta on vaikeeta kun nyt taas on hirmu hyvä olo. Mä olen aina tälläinen, en olisi mennyt edes antamaan näytettä eilen mutta kun terkka varas mulle oikein ajan sinne niin olihan se mentävä. Onneksi menin enkä ollut oma idiootti itseni.

Meillä on menty tämä päivä pikkareilla muuten paitsi päikyt. Ollaan saatu pissa ja kakka pönttöön. Kyllä tämä tästä =)

Pikku mukula on ruvennut jylläämään massussa oikein tosissaan ja taitaa olla yhtä vilkas paketti kuin edellinen. Parin viikon päästä olisi rakenneultra.

Eilen oltiin työpörukalla meikattavana ja sit laitettiin kampaukset. Sen jälkeen haukattiin pikku purtavaa ja suunnistettiin teatteriin. Teatterin jälkeen mentiin syömään a´la carte ravintolaan ja voin sanoa että minä pidän enempi tavan rafloista jossa voi mättää kunnolla ruokaa nassuun. Väsykin iski ja loppuilta meni aika väkipakolla istumalla. Kotona olin jotain puolenyön aikaan ja nyt väsyttää.

Täällä on rankka päivä takana. Essi ei oo kahteen päivään nukkunut kunnolla päikkäreitä ja taistelu on sen mukaista. Meilläkin on virallisesti alkanut pelätty uhmaikä =/ Temppuja on ainakin miljoona ja hermot palaa!

Essi sai tänään etukäteissynttärilahjan, oikean prinsessapyörän. Olin takaraivossa vähän näreissäni, kun jotenkin mahassa on poikatuntuma, eikä tuolla hörsylällä kyllä yksään poika aja. Olis pitänyt pistää vähän vaatimuksia...mutta en kehdannut, kun pappa sai ostaa mieluisen lahjan. Itse pyörähdin kaupungilla etsimässä yhtä huippuihanaa mekkoa kesän juhliin, mutta eihän siitä ollut oikeaa väriä. Olivat tilanneet liikkeeseen vain yhden, joka oli ehditty myydä. Mur. Onneksi pääsin sentään kokeilemaan eri värisenä ja uskallan tilata netistä. On sen verran hintava ostos, että en ota mitään riskejä. Harmittaa, kun en nyt saa uusia vaatteita huomisiin ristiäisiin. Oon kuitenkin laskelmoinut sen verran, että mekko on mallia "mammamaha mahtuu" =) Ja juhlat ei jää noihin yksiin.

Nyt on Essin huone siivousta vaille. Ihan pieniä maalisudin heilautuksia vaatii vielä, mutta kyllä sinne nyt muuttamaan pääsee. Pitäis laittaa kalusteet tilaukseen, että ehtivät synttäripäiväksi, niin kuin suunnitelma kuului. (Siis MUN suunnitelma. Mies on aina suureellisesti "parin viikon päästä on valmiina". Hehheh, tuen ja kannustan rakkaani työntekoa, mutta taidan jo tuntea ukkoni...)

Äitienpäivästä ei oo mitään odotuksia. Essi on tehnyt tarhassa jotain, mutta ainakaan viime vuonna "en ollut mieheni äiti", eli siltä suunnalta en saa taatusti mitään. Saan olla onnellinen, jos kahvit keittää.

Satullahan on kohta rytinää =) Mua pyöräyteltiin melko rajusti ihan tarkoituksella ennen Essin synnytystä ja oon valmis samaan käsittelyyn, jos se vaikka käynnistäis synnytyksen. Mutta mielellään vasta lokakuussa =) Kamalaa sumplimista perhevapaiden kanssa, kun hoitovapaalla pitää olla kokonainen kuukausi, mutta aion keskeyttää vanhempainvapaan kesäkuun alussa ja anoa varhennettua äippälomaa. Näyttäis siltä, että hoitovapaalla (lue köyhäillen) on pakko olla se yks kuukausi, ellen halua kahdeksi viikoksi töihin elokuussa.

Nasulle harmittelut. Oon sairastanut pissatulehduksia järkyttävän paljon, enkä toivo sitä kenellekään. Jospa selviäisit tällä yhdellä tän raskauden. Lepo vois kyllä nopeuttaa ja varmistaa paranemista...

Hyvää äitienpäivää kollegoille!

Mulla on varmaan jotku pinnanvenytysviikot menossa. Mies hoiti äitienpäivän tyylilleen uskollisesti päin helvettiä! Ei mitään mietittynä, ei elettäkään siihen suuntaan, että nousisi tytön kanssa... Itse kaivoin Essin tekemän lahjan kaapista ja avattiin se kahdestaan. Ja sitten se ihmetteli, mikä mua nyppii!

Myös yks työnantaja ahdistelee ja hönkii niskaan. Meidän työn viivästyminen johtuu heistä itsestään ja nyt pitäis olla valmis tekemään kellon ympäri ja viikonloppuisinkin. Ei vetele! Parhaani teen edelleen, mutta tärkeysjärjestys on kirkas. Kaiken vapaa-ajan oon perheen kanssa -ja nautin siitä.

Jaahas, mies tuli salilta. Aloitan työt =)

Mulla oli vähän erilainen kokemus, kuin VP:llä. Eli päivä oli kyllä todella ihana. Sain varmaan kaiken, mitä nyt äitienpäivänä voi kuvitella. Mun yksi ystäväkin soitti, että ihan paska päivä, ni sillekin sanoin, et kerron vaan jos se haluu oikeesti kuulla.

Tästä viikosta kun selviä, ni sitte ei oo enää mitää suuria juttuja..Koko kevään oon ajatellu, että kunhan tulee 16.5, ni sitte helpottaa. Tänää on vielä vapaa, mut huomenna se koe, keskiviikkona me lähdetään kerhoretkelle korkeasaareen, torstaina ihan tavan luennot ja perjantaina se esitys. Nii ja viikonloppuna sitte juhlitaan Idan päiviä. Joten vielä leipomukset päälle.

Mutta nyt Ida vaatii huomiota, joten aamupalan laittoon.

Minä näpäkkänä vein jo Essin puurolle tarhaan, että saan maksimitehon päivästä irti. Mulla on jär-kyt-tä-vän paljon tekemistä. Kiva jos muiden perheet osaa järjestää hemmottelupäiviä, en ala kateelliseksi. Ja tämä kaaos helpottaa täälläkin. Eilen illalla (tai yöllä...) pistin taas yhden jutun menemään ja nyt olis tarkoitus viimeistellä ainakin yks jättiläispaketti matkaan.

Onko sulla Antsukka ollenkaan oikeaa kesälomaa vai teetkö jotain harjoitteluja/töitä kesällä? Itse en niinkään paljon riemuitse tästä pian alkavasta lomasta, kuin ens vuoden kesästä. Mies on vilkutellut vihreää, että jäis kuukaudeksi vanhempainvapaalle ja sen päälle on kesäloma. Eli oltais kaks kuukautta lomilla koko perhe =) Lisäksi suunnitelmissa on pyöreiden täyttämisen vuoksi kaukoloma koko porukalle.

Toivottavasti Miia sai nukuttua kunnolla viikonloppuna. Onneksi oma raskaus ei vaivaa vielä öisin ja Essi nukkuu hyvin yönsä. Jännityksellä odotan, millaisen väsymyksen uus vauva tuo perheeseen... Essi on kuitenkin sen ikäinen, että sen on pakko päästä purkamaan höyryjä aamupäivisin, ettei rytmi sekoa. Ne päivät, kun päikkärit on nukuttu kunnolla, on yhtä aurinkoa.

Me askarreltiin kirpun kanssa synttärikutsut eilen. Oli tosi kivaa. Essi sai liimata omia piirrustuksiaan ikkunallisiin korttipohjiin. Vielä aamullakin ihasteltiin luomuksia =)

Jaa, kukahan se avais nuo työdokkarit..? Hehe. Täytynee tarttua toimeen. Mutta kahvikupin tahdon käden ulottuville vielä.

Voi kurja VP mikä päivä oli sulla. :( Enpä tuohon voi kommentoida oikein mitään, yhdelle tutulle kanssa kommentoin hänen kertoessaan et oli ollut mahtava parisuhderiita miehensä kanssa et mä oon niiiin vieraantunut noista parisuhdekuvioista etten voi sanoo mitään. (tulipas höhlä lause)

Me lähettiin Mimmin kanssa perjantaina eka kaupungin bussilla -ilman rattaita- keskustaan, mikä meni varsin hyvin eikä Mimmistäkään ollut outoa ettei menty rattailla. (siis mua vähän jännitti kun ne kuskit ei tietty mitenkään oota et ehtii istuun jne. Usein rattaatkin saa kääntää 'lennossa'...) Junamatka meni kanssa kivasti. Ihan kiva viikonloppu ja mummot tykkäsivät lahjoistaan ja mäkin sain ruukkuruusun -mun isältä. (mun vanhemmat on välillä aika veikeitä) Mimmin pk:ssa olivat painaneet tyynynliinalle jalankuvat -avasin paketin ja Mimmi sieppasi t.liinan käteensä ja pissi siihen :O -no olihan se tietty joka tapauksessa eka pesuun menossa. Mimmi kyllä muuten on käyttäytynyt hyvin mut nää protestipissat mua ihmetyttää ku en aina oikein tajua et mitä nyt taas?? Ku ne on ihan selvästi tahallaan tehtyjä...

Kiitos Theon kuvista -ihana pikkumies, niin ison pojan oloinen. <3

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Meillä aletaan pikkuhiljaa tottumaan pottailuun / pöntöllä olemiseen ja aika usein saadaan sinne saalista. Jos on vaipat niin surutta päästelee housuun, paitsi kakasta ilmoittaa mutta jos on pikkarit niin sitten pottaan menee jo suurin osa. Eilen oltiin niin paljon ulkona että sen vuoksi oli melkis vaipoissa.

Mun täytyy sanoa että miehen pisteet nousi eilen silmissä :) Sain nukkua, sain paketteja paljon ja vielä toivomuksestani vietettiin yhteistä aikaa perheen kanssa ja käytiin heti aamusta metsäretkellä. Laavupaikkaa ei löydetty, mutta tintti oli onnellinen jo kylmistä nakeista ja vedestä ja siitä metsässä olosta. Äitin tyttö =) Mentiin vain sellainen puolentoista kilsan lenkki kun oltiin eka kertaa siinä paikassa ja ei oikein tiedetty mikä olis hyvä mutta se ainakin tiedetään nyt että ensi kerralla voidaan kevyesti mennä puolta pidempi lenkki sillä neiti jaksaa uskomattoman hyvin. Juoksi koko ajan ja auttaa ei saanut. Kolmen kilsan lenkin varrella taisi olla se laavupaikkakin joten sinne sitten ensi kerralla, jos se vielä joskus tulee. Päivällä sain leivottua jo synttäreitä varten pakkaseen, sen jälkeen sain levätä päikkärit ja sitten käytiin vielä yhdessä jätskillä. Olivat kaverin pojan kanssa söpöjä kun menivät satamassa käsi kädessä ja välillä aina halasivat toisiaan. Oli vissiin ollu ikävä kun ei oltu nähty sitten vapun ;)

Ihana Macan isä :) Kaunis ajatus.

Meidän neiti on hassu kun se oli niin onnellinen kun kuuli että hänellä on synttärit ja hihkui kun saa ANTAA lahjan. Selitin että ei kun nyt on sinun syntymäpäivä ja sinä saat lahjoja. Nyt sitten aina välillä kertaa keneltä kaikilta on lahjoja tulossa ja ketä tulee kylään. Kaupassakin tyytyi osaansa kun näytin miehelle nukenvaunuja jotka suunittelin ostavani ja neiti tietty rupesi kiljumaan että pitäs päästä työntämään niitä. Tyytyi heti osaansa kun sanoin ei nyt, vaan sitten synttärinä saat ne isiltä ja äitiltä. Ajattelin että ne voisi olla ulkovaunut ja sitten syksyllä voidaan yhdessä työnnellä vauvoja päikkäreillä :)

TOUKOTAAPEROT06**

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm
1v6kk 9820g/80cm
2v 10700g/83cm/hattu 49cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm
1v5kk 10600g/80cm
1v6kk 10340g/85,4cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm
1v3kk 10885g/79cm
1v6kk 11359g/80,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm, pikkukakkosen la 6.8-08
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1v 11355g/80.6cm
1v6kk 12835g/88.1cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm
1v6kk 12600g/87cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm, pikkukakkosen la 27.5.2008
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm
1v6kk 12kg/84cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm pikkukakkosen la 17.10.2008
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm
1v6kk 9300g/79,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm, pikkukakkosen la 20.6.08
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm
1,5v 12,1kg/87cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm, kakkosen la 22.10.2008
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm
1v6kk 10550g/79,8cm

30.5. Miira & Severi(rv42) 3790g/51cm kakkosen la 30.9.08
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm
1v6kk 10235g/77,5cm

päivitin 2v-mitat tukkelille. voi miten pieni on mies edelleen, mutta kasvaa tasaiseen tahtiin ja sopusuhtaisesti... pituus kylläkin mitattiin seisaaltaan ja painokin "isojen" vaa'alla, mutta kyllä tuo pituus varmaan aikalailla on kohdillaan kumminkin.

mulla oli ihan ok äitienpäivä. sain runkoverenpisaran kukkaseksi ja toivomani vedenkeittimen (ei kovin romanttista..) lahjaksi. herkkuleivokset syötiin iltapäivällä kahvien kanssa ja tuukka oli tehnyt ihanan kortin jalankuvalla. iltapäivällä mekin mentiin metsään ja siellä lammella sai taas tuukka lotrata.
tuukka kans juoksenteli metsässä koko matkan eestaas (tulisko matkaa reilu kilsa) ja kiipeili kantojen päälle. siellä sitten hyppeli tasajalkapomppuja ja tasapainoili yhdellä jalalla.
vielä kun leijonat voitti usan 3-2, niin mun äitienpäivä oli aikalailla hieno! (vaikka mun lätkäinto on toooodella paljon laimentunut vuoruusvuosista, tää oli vasta toinen peli jonka mm-kisoista katsoin...)

Mimmihän aika veijari on noiden pissailujensa kanssa... kukapa tietää mitä noiden pienten päässä liikkuu. jos mä tietäisin mistä tuukan "pottakammo" johtuu, niin tekisin asialle jotain - mutta ei auta kun odottaa. jonain päivänä se toivottavasti menee ohi.

mä siirrän kohta koneelle tuukan kuvia - toivottavasti niistä löytyy teille lähetettäväksi jokunen.

Eipä ollut Miian olemus mitenkään hirmuinen, vaikka saattaahan se norsuolo olla silti.

Eilisestä huolimatta meillä on miehen kanssa ihana vaihe menossa ja osataan kyllä nauttiakin toisistamme. Sillä ei vaan oo koskaan ollut pelisilmää lahjojen tai muun huomioimisen suhteen. Mutta silloin harvoin, kun tuo kukkia, niin otan kyllä ilolla vastaan =) Viimeksi taisin saada, kun soitin raskaustestin tuloksesta.

Kiva kuulla Nasun tytön pottailusta. Teidän välillä tuskallisten kommenttien innoittamana tämä tuleva lapsikin saa kestovaipat ja VVV-kohtelun + potatuksen heti, kun istuu =) Nyt kun meilläkin uhma nostaa päätään, potalle mennään välillä vähemmän mielellään, mutta oon ottanut kannan, ettei näistä asioista neuvotella ja nappaan vain kädestä kiinni ja kuskaan vessaan. Essi ei oo kamalan kovapäinen, eikä yleensä jaksa nostaa mellakkaa, kun huomaa vastarinnan olevan turhaa.

Täällä tuli aamun räntää, mutta nyt näyttää paremmalta. Meillä oli Essin kanssa haaveissa pieni pyöräily naapuripuutarhalle, mistä saa aivan ihania tomaatteja ja kurkkuja =P Kesäkukat haetaan sitten, kun räntävaara on ohi. Mun työtahti on ollut huikea ja saan hetken lorvailla täällä. Oon jo enemmän kuin tavoitteessani, enää yks juttu on tekemättä. Ja sen aloitan NYT.

Saatiin puutarhareissumme ja nyt on herkullisia tomaatteja ja kurkkuja niin paljon kuin napa vetää. Pitää vaan mennä sinne joskus aamulla, niin saadaan kakkosluokan tomaatteja (yhtä hyviä, muttei yhtä kauniita) halvemmalla.

Me keitellään puuroa ja mies jäi pitkästä aikaa viettämään yhteistä aamua. Sillä on nyt ihan hirveästi töitä ja tekee joka päivä >8h ja on siis mieluummin mennyt aikaisin, että pääsee kohtalaisen ajoissa kotiin.

Mulla on huomenna neuvola =) Luulisin, että aloitetaan kohdun mittaaminen, kun maha on pullahtanut kunnolla esiin. Painoa ei pitäis olla tullut kohtuuttomasti, eikä toivottavasti tulekaan.

Nyt pitää keskittyä näihin läheisiin. Vaatteet päälle ja puurot naamariin!

Mäkin oon jo lähtövalmis, vaikka normaalisti herään vasta. En vaa enää saanu unta, kun vähän jännittää. Vaikka kyllä sitä luulis yhteen kysymykseen osaavan vastata, kun kerran itse on työnsä tehnyt..luulis. VP, ei multa hommat lopu, vaan tosiaan meen harjoitteluun maanantaina ja lopetan vasta heinäkuun puolella. Mutta nyt pääsen eroon melkein kaikista kursseista(tai alunperin pitikin päästä, mutta yksi valinnäinen jää vielä harjoittelun kanssa). Perjantaita oon oottanu, koska lukujärjestyksen mukaan sen jälkeen ei oo enää mitään ja sovitiin jo syksyllä opinnäytetyökaverin kanssa, et silloin opinnäytetyökin on ohi :) Ja se on mikäli tänään selviän.

Idalta oli toissayönäyönä tullu pissa sänkyyn, mutta tossa välissä olikin taas jo melko pitkä aika ihan kuivana. Päivisinkin on menny hienosti ja hyvillä ilmoilla tosi hienosti, kun on voinu pihallakin pissata ni ei oo kiire minnekkään. Ihan eilen harmitti, kun piti toiselle laittaa vaippaa, kun en tiennyt milloin päästään vessaan ja ulkona oli niin kylmä, ettei siellä voinu riisuuntua. Itekki olin ihan syväjäässä, kun käytiin Idan kaverin kanssa leikkimässä. Sekin matka meni sitte kuivana, kun käytiin heidän luonaan matkan varrella.

Mitähän sitä tarjoaisi synttäreillä, oisko teillä hyviä ehdotuksia? Meille tulee taas kahtena päivänä vieraita. Lastenjuhliin ajattelin ostaa jätskiannostarpeet ja perus suolaset tikkutarpeet(lihapullat, nakit ja kasvikset), sukulaisten juhlat on vielä suunnittelematta ja jostain pitäs löytää aikaa niiden leivonnaisten leipomiseenkin ja tietty siivotakin pitäisi.

Huomenna se Ida pääsee nauttimaan niistä eläimistä. Toivottavasti ois hyvät ilmat.

Miialla on söpö massu ;-).

Mimmiltä ei onnistu 'luontopissit', se tuli kokeiltua viikonloppuna mummolassa ulkoillessa ;-o. Eilen oli taas hirmuista kiukkuamista mut sain sentään siirettyä illalla omaan sänkyynsä jossa koisi aamuun asti.

Antsukalta on pitänyt kysyä että vieläkö miehesi on saikulla vai töissä? Eikös lääkäri silloin jossain vaiheessa meinannut jo passittaa töihin vaikka oli vielä kipeä?

Mulla on ajatus vähän hukassa synttäri tarjoamisten suhteen kun vieraita tulee jo anopin poppoo torstaina ja miehen serkut vielä lisäksi perjantaina. Siinä kun yrittää kokata kaikille ja siivota huushollin niin on ihan tarpeeksi tekemistä. Vielä oma perheeni saapuu lauantaina pitkän matkan takaa ja tarvii ruokaa niin luultavasti jätän herkut vähemmälle ja tarjoan oikean ruoan. Jotain pientä olen jo tehnyt pakkaseen mutta maistuuko herkut kun on syönyt kunnon ruokaa ja muita vieraita ei juuri tule kuin nämä edellä mainitut. Vaikeeta, kuitenkin pari muutakin tulee käymään ja heille voisi tarjota ns synttäriherkkuja mutta ei ihan parin ihmisen takia viitsi paljoa väsätä.

En muista oonko jo sanonu, mut meillä ois kans tarkotus viettää Jennan synttäreitä ens pyhänä, jos oon vielä yhtenä kappaleena. Tuon jossittelun takia en viitsi kauheesti vaivotella asialla. Kutsutuixki tulee vaan molempien porukat, sisarukset, mummot ja tään Jennan kaverin perhe, jonka kans ollaan eniten tekemisissä. Joten nou panik. Anoppi jo eilen kyseli aionko täytekakkua, että hän tekee pohjat. Mä olin vähän, että hä. Tokihan mulla on ite tarkotus kakkuni tehä, jos vaan kykenen. En sitte oikein osannu sanoo hälle juuta enkä jaata. Onnex pakastin on muuten jo valmiix aika täynnä vauvavieraita varten, ni ei muuta ku otan sieltä jotain sulamaan. Kyllähän mä haaveilin kaikenkarvasista makaronisalaateista ym. Mutta pah, turha tässä on turhia ressata. Tai katotaan ny kuinka sitä loppu viikosta innostuu:)

Mulla oli tänään neuvola ja Jennalla hampilääkäri. Jennalla on lisäx huomenna 2v. lääkärineuvola. Mulla ja vauvalla oli kaikki ok. Jos niin voi sanoa, ku mulle on sitte tullu 1200g/vk, johtuu kyl pitkälti turvotuksesta, mut eni vei. Nyt ois raskaus tuonu tullessaan jo ainaki 21kg. Heh heh. Eipä Jennaltaka päästy semmosiin lukemiin. Toinen aikas hämmästyttävä juttu on kohdunpohjan korkeus. Se on 39cm, vaikka vauva on jo muka lähes laskeutunu. Eli voitte vaan kuvitella mun mahan kokoa:)

Nyt lähetään typyn kans ulos, ku sielä on vihdoinki vähän tuuli tyyntyny.

Miialla oli ihan vauvamasu ;o) ihan käy kateeksi, koska jostain kumman syystä tykkäsin olla möhömaha...... raskausaika oli kyllä ihanaa aikaa!

vai on Sadulle kertynyt noin kunnioitettava määrä kiloja. no, enpä olisi huolissani - etkös sä kuitenkin ole niin liikunnallinen, että varmaankin suunnistus vie kilot mennessään!

eipä mulla tässä kummempia. en jaksa näin kotosalla paljoa koneella olla, mutta nyt piti tulla maksamaan laskuja ja lähettämään työn puolesta notiiseja kun töissä netti on tökkinyt jo kaksi päivää.

jaa juu, piti vielä kommentoida, että tuukan 2v-neuvola oli ihan vaan "tavallinen" käynti vailla lääkäriä. mahtaako käytäntö vaihdella jälleen kerran paikkakuntakohtaisesti?..
seuraava rokotus tulee vasta 4v..

Me oltiin tänään siellä synnytyskeskustelussa. Kätilö osasi jopa englantia, wau! Pääasiassa puhuttiin ekasta synnytyksestä ja siitä et haluan ehdottomasti epiduraalin, ei mitään homaopatiaa, jota tässä maassa tarjotaan vaivaan kuin vaivaan. Päästään 4 päivää ennen laskettua aikaa kokoarvioon jolloin voidaan tarvittaessa (vauvan koko, paikkojen pehmeys/aukinaisuus) käynnistellä, mutta joka tapauksessa käynnistellään viimeistään 10 päivää lasketun ajan jälkeen. Ei siis pääse ainakaan yhtä paljon yliaikaiseksi kuin esikoinen. Saadaan myös lähteä sairaalaan heti kun supistukset alkavat/säännöllistyvät että ei synnytetä matkalle (20min) ja ehtisin saada sen epiduraalin. Mua on koko ajan varoiteltu et tää toinen voi tulla TOSI nopsaan kuin ekakin tuli 6h ekasta supistuksesta. Nyt sitten vain odotellaan...

Ihana lukea teidän synttärivalmisteluista ja synttäreistä! Meillä juhlitaan viikon päästä viikonloppuna. Haluaisin tehdä jonkun ihanan kakun, mutta taidetaan tyytyä vain ihan tavalliseen + muuhun helppoon tarjottavaan, kun ei jaksa enää ison mahan kanssa vääntää. Ensi viikonloppuna ajattelin leipoa korvapuusteja ja se on sitten siinä. Muu ostetaan valmiina :)

Sinttu - mekin käytiin neuvolassa 2v tarkastuksessa Suomessa ja oli ihan tavallinen käynti. Mäkin luulin et olisi ollut lääkäri tms. mut ei ollut. No ensi viikolla mennään täällä 2v tarkastukseen lastenlääkärille (täällä käydään aina lastenlääkärillä) ja katsotaan sitten mitä se tutkii. Käsittääkseni samoja asioita kuin Suomessa, esim. kielen kehitys, mut mitäpä se siitä tajuaa kun ei ymmärrä suomea eikä poika saksaa. Mennään nyt silti kun se ei meille maksa mitään...

Satulla jännitys kasvaa, joka kerta kun tulen lukemaan niin ajattelen et joskohan oot jo lähtenyt vauvaa hakemaan :)

Olen ollut nettipimennossa hetken aikaa. Olittepas kirjotelleetkin taas :)

Kiitos Miia kuvista, Theo on todella valloittava poitsu :) Ja ihana masu sinulla :)

Satulle tsemppiä tulevaan koitokseen, hui kun se onkin jo lähellä!

Ei meitä sitten vihitä ristiäisten yhteydessä, mies kuulemma haluaa kunnon häät ja minulla pitää ehdottomasti olla "kunnon" hääpuku :) Saa kyllä sitten yksinään suunnitella häät, minähän en jaksa :D Hamaan tulevaisuuteen siirtyy siis vihkimiset.

Äitienpäivä meni meillä tavalliseen tapaan, Miklulta sain paljon pusuja aamulla :) Mies kävi itse keräämässä kukkasia :) Sitten iltapäivä menikin kierrellessä mammojen luona...

Äitienpäivänä leikattiin myös Miklun hiukset, ekaa kertaa kunnolla eikä vain pitempiä haituvia. Koneella ajeltiin ihan lyhkäseksi, päälle jätettiin pidempää hiusta että saa sitten geelillä pistää pystyyn :) Ja nehän täytyy pistää samalla kun isikin laittaa hiuksia...

Niin tosiaan, Hassulle onnea pojasta :)
Meidänkin vaavi varmistui tytöksi silloin 4D-ultrassa :) Ja johan olen vaaleanpunaista ostellut...
Huomenna onkin jo 28 raskausviikkoa täynnä! Aika menee hurjaa vauhtia...
Tänään olin lääkärineuvolassa ja kohdunkaulakin oli ihan ennallaan vaikka supistellut on jo ihan kivasti välillä. Miklua odottaessahan kohdunkaula alkoi heti kypsymään kun muutama suppari ehti tulla.
Masu on jo aika kookas, sf-mitta sentään pikkasen vähemmän mitä Miklun kanssa näillä viikoilla. Veikkaan että aika lailla samaa kokoluokkaa on tämä neiti kuin Miklukin oli syntyessään. Ainakin toivon ettei isompi olisi hirveästi :) Vilkas on tyllerö, paljon vilkkaampi mitä Miklu :)

Enpä ole vieläkään suunnitellut tarkemmin mitä Miklun synttäreillä kaikkea tarjoan... Sunnuntaina olisi juhlat... Jos yrittäisin vääntää jotain kinkkupiirakkaa vaikka, jos epäonnistuu niin pasteijat ja karjalanpiirakat kehiin :)

Yhteistyössä