***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä odotti tänään kaaos ja se on edelleen ja mies kaatu sohvalle kun saavuin kotiin. Ilmeisesti on kipeä ?? Mutta silti niinä päivinä ärsyttää tulla kotiin, kun koti on ku pommin jäljiltä ja itellä olis muutakin mielessä, kun siivoaminen/ruoan laitto. Etenki ku mies oli jättäny keiton pöydälle lojumaan, joten sitäkään ei voi enää syödä!!!!! Ei siis vissiin auta muuta kun ottaa härkää sarvista ja ruveta hommiin ,ku nyt vihdoin sain omat paperit järjesteltyä, ku nekin oli jo aika tuhottoman sekasessa järjestyksessä.

Idalla on tällä hetkellä semmoset ruskeat cirafin nilkkaa tukevat kevätkengät, mutta lisää pitää ehdottomasti ostaa, ku talvikengät saa laitta varastoon ja kumpparit on pienet. Varmaankin hankinnassa on lenkkarit, kumpparit ja juhlakenkiä oon katelluki jo jonkun verran, mutten oo sopivia löytäny.

Ulkona on niin ihana ilma, et meen kyllä nyt raivaamaan, jotta pääsen Idan kanssa nauttimaan siitä...kun kerran Ida vielä nukkuu ja on aikaa...

Nasu, pistäs mullekkipäin tulemaan pimun kuva...

Jennalla ei kans oo muita kenkiä ku kumpparit ja lenkkarit. Tarttis varmaan kävelykengät, sandaalit ja juhlakengät ostaa, mut välttää noillaki. Jos sattuu kohalle sopivia tai ylipäänsä tuun käyneex semmosissa kaupoissa, missä on kunnon kenkiä, ni täytyy ostaa.

Oonkohan mä tähän raskauteen ostanu yhtään uutta mammavaatetta. Kaikki on kiertotavaraa. Kälyn kans heitellään ees taas ja nyt sain lisäx yheltä kaveriltaki sen vanhoja. Käytettyjähän nuo on, mut ihan välttäviä. Mulla on taas toisin ku Nasulla ja VP:llä, et täs vaihees raskautta ei enää kaikki housut ees mahu päälle. Mut aikasemmin on ollu kyl samoja onkelmia, vaikka oon kans pitkä.

Vaatteitten ostosta muuten, ni on tosi hankala ostaa nykyään vaatteita. (Jos ei aatella mammakuteita.) Jotenki tuntu Jennan synnytettyään, ettei viiti ostaa, ku ei tiiä mihin mittoihin jää imetettyään. No, sitte ostin melkis heti imetyksen lopetettuani parit housut ja avot, niin paukahin taas raskaax. Saa nähä laihtuuko sitä enää tältä pikkukakkoselta samaan malliin ku Jennalta imettäessään. Eli 10kg lähtöpainosta ennen Jennan odotusta. Imetyksen lopetuksesta ku on tullu painoo lisää jo ööööö 25kg. Kääks. Eli tekemistä on. Tulikohan ihan turhaan ostettua neki housut.

Jenna heräs aamulla isänsä kans ennen kuutta. ies käski mutki ylös, ku typy vaan tärisi. Kysyttäessä kyl tuumas, et ei oo kylmä. Mittasin kuumeen ja tais olla nousussa. Ei sitä kummiska ollu ku 37,5c. Annoin särkylääkkeen, painuttiin tunnix vielä nukkumaan, eikä sen jälkeen oo tuntunu olevan mitään. Pitää ny mitata vielä lämpö, ku se herää päikyiltä. Niinpä niin, meillä nukutaan vielä tähän aikaan päikkäreitä:) Tai siis nyt heräs... Nuha sillä alko kyllä eilen.

Voi älyvapaa, mikä päivä... Niin olihan mulla auto juu, tankki tyhjänä ja kun pääsin tankille, niin hupshei, pankkikortti oli jäänyt miehen taskuun! Siinä sitten ihmettelin rahattomana ja bensattomana, että pääseekö tässä enää mihinkään... Onneksi äitin pihassa oli pari litraa kanisterissa, mistä ajelin pienellä riskillä kotiin kaivelemaan kaikki kolikot, mitä vain löydän, siitä taas riskillä lähimmälle asemalle ja vielä pari litraa bensaa ja edelleen riskillä treffaan pyöräilevää miestä markettiin. Koko ajan ajotietokone huus, että nolla kilsaa jäljellä! Tarkoitus oli ostaa grilliherkut, mutta koko kaupunki oli lähtenyt ostamaan lihaa ja me jäätiin tietty ilman! Ajettiin sitten vielä toiseen markettiin ja saatiin ne lihatkin ja Tiimarista vappuhörhellykset. Jo ekassa kaupassa meidän neiti päätti pissata housuun, MITÄ EI TAPAHDU ENÄÄ KOS-KAAN -MIKS JUST NYT??!!! Ai oliko mulla varavaatteita mukana? -no ei!!! Oli pakko ostaa sukkikset. Lopulta jäljellä oli enää grillin osto, mutta kirppu oli jo niin tiltissä, että oli pakko viedä mummulaan. Se ei ollut nukkunut päikkäreitä tarhassa, vaan oli huutanut puli tuntia äitiä hakemaan =( Me siis suunnattiin miehen kanssa grillin ostoon ja mies nyt kokoaa tuolla ulkona yötä vasten sitä hökötystä. Mun pitää taikoa sille iltapalaa, etten saa mörökölliä viereeni.

Ehkä tämä huomenna jo naurattaa... Tai sitten huomaan, että sitä, tätä ja tuota vielä puuttuu ja pitää vielä lähtee kauppaan. Eiiiii.

VP: voi eeettä, harmistus oli varmasti melkoinen!!! Tänään on päivä varmaankin alkanut hieman paremmin..? Mimmi heräsi taas rähmää silmissään...Sitä ei ollut paljoa eivätkä silmät punoittaneet joten en laittanut lääkettä.. Sopii toivoa parasta että tuosta riesasta olisi nyt päästy!!!!! (voin vain kuvitella millaista on ollut Essin korvien ja Theon sairastamisien kanssa kun mulla nuppia kiristää pelkkä silmätulehdus..!!)

Anteeksi VP, mutta minua vähän nauratti sinun komelluksesi. Ymmärrän vallan mainiosti ettei teitä paljon jaksaut eilen naurattaa, mutta jospa tänään kun istutte iltaa yhdessä suvun kanssa ja nautitte grilliherkkuja voitte jo hymyillä asialle ;)

Meille tulee meidän kaverit poikansa kanssa yökylään ja tarkoitus olisi mässäillä ja nauttia olosta. Lapsille ostin ilmapalloja, serpentiiniä, saippuakuplia ja naamarit. Toivottavasti kaverini ei ole enää näreissään kun sanoin eilen päivällä että jos heidän pojallaan on kuumetta niin sitten eivät ole tervetulleita. Itselle ei tulisi mieleenkään viedä sairasta lasta kylään mutta hän tuntui vähän loukkaantuvan kommentistani. Onneksi eilen illallakaan ei ollut enää kuume noussut joten voivat tulla.

eilen oltiin taas perhepuistossa neidin kanssa ja minuu vähän nauratti kun tyttö on niin tomera ja tietää mitä tahtoo. Eilenkin kun isommat olivat vallanneet kiikun johon neiti halusi niin meni viereen ja sanoi "typyn" vuoro nyt. Tytöt vähän katsoi pitkään kun pikku taniainen tulee vaatimaan oikeuksiaan ;)

Hyvää Vappua kaikille!!

Ja macalle jaksamisia silmätulehdusten sietämiseen. Onhan vaiva pienikin vaiva ja jos toistuu usein niin ei mitenkään ihmeellistä että pinnaa kiristää.

Klara vappen jne !!! ja VP:lle etukäteen syntskäonnittelut, kun en varmaankaan huomenna viitsi aukoa konetta..

meillä on täällä töissä grilli kuumana, eli kohta mässytellään makkaraa ;o) pitää kohta valua tuonne ulos, ettei noi ukot ahmi kaikkea kyrsää......

VP:n eilinen päivä ei sit ihan mennyt putkeen.... se on aika kolkkoa ajella bensatankki viittä vaille tyhjänä. mä "harrastin" sitä aikaisemmin paljonkin (pitkillä reissuilla tuli aina kytättyä bensan hintoja ja pääteltyä, että varmaan seuraavalla asemalla on halvempaa...), mutta nyt kun kuljetaan tuukan kanssa niin tankkaan ajoissa vaikka bensa maksaisi maltaita.

Nasun typsy on näköjänsä aika pippurinen pakkaus.. hyvä se on, että puolensa osaa pitää!

toivottavasti Jennalla ei se kuume noussut?

tuukka saa tänään iiison heliumpallon (cars) ja sit olis tietty tarkoitus puhaltaa (puhahtaa, niinkuin tuukka sanoo) tavallisia palloja ja ripustella vähän serpentiiniä. mä ostin viime viikolla tukkelille saippuakuplapullon, josta poika riemastui - kunnes kaatoi kaikki nesteet sieltä lattialle...
hoidossakin juhlistavat tänään vappua päikkäreiden jälkeen sipsien ja poppareiden yms. voimalla - kivaa!

oi vitsi, miten kauniita ilmoja on ollut. me lähdettiin eilen illalla vielä metsään ja siellä meinasi ihan pakahtua - täällä oli abt 20 astetta. sunnuntaiksikin on luvattu 20 astetta ja täyttä auringonpaistetta, joten taidetaan lykätä synttärivieraat pihalle, ehe ehe......... se kakkukin on vielä leipomatta, vaikka viime sunnuntaina piti sitä värkätä.................

nyt mä meen. pitäkäähän hauskat vaput!

Joo meillä on mittarissa varjossa nyt se parikymmentä <3 Joten lämmintä piisaa. Munkkitaikina on nousemassa ja aamulla käytiin kerhossa moikkailemassa tuttuja, kun nyt kerranki taas pääsin sinne. Siellä tehtiin ihanat perhostikut heiluvine nauhoineen. Huomenna me mennää miehen sukulaisten kanssa grillailemaan ja tänää varmaan nautiskellaan vaan ulkoilmasta omassa pihassa..tai ei oo ainakaan suurempia suunnitelmia. Palloja ollaan jo puhalleltukki.. Tyttökaveri pyysi kaupungille, mut mä jätän tänää väliin..musta perheellisenä on kivempi ollaki semmosissa "juhlissa" mihin lapsi voi tulla mukaan. Yökylät/niin että molemmat saa vapaata juhalana on sitte eri asia. Meillä on muutenki jo lauanataina tiedossa vapaayö, kun Idaa on pyydetty yökylään, joten sillon ehitään juhlia tai olla vaan jos siltä tuntuu.

Eli hyvää vappua kaikille ja VP:lle onnea, kun kerran sinttu sen muistuttui..(kuulin äitiltäkin sen synttäreistä edellisenä päivänä :) pikkasen on tänä keväänä ollu muuta muistettavaa). Mut nyt meen syömää ja sitte munkkien kimppuun ->

Muuten eilinen kyllä jo hymyilyttää, mutta väsy on ihan järjetön. Vedettiin koko perhe itsemme ihan tilttiin ja mies meni kuudeksi töihin ja minäkin nousin tuolloin ja menin kasiksi. Essi sentään nukkui puoli kasiin asti ja pääsi tarhaan puurolle. Oli kuitenkin ihana päivä töissä =) Kaikki meni niin nappiin, vaikka tosi tiiviillä aikataululla jouduin puskemaan kaks isoa konserttia.

Nyt on sitten eiliseltä rästissä vaikka mitä kotihommia. Keittelen perunoita salaattia varten, leivon kakkupohjaa jne. Tekemistä riittää, mutta onneksi Essin voi hakea vasta vajaan tunnin päästä, kun se on vielä nukkumassa. Ja tänään mieskin pääsee ajoissa kotiin =) Saa kyllä osallistua juhlajärjestelyihin.

Aurinkoiselta vapulta ei taida välttyä kukaan! Juhlamieltä kaikille!

Onpas täällä hiljaista. Kaikki ovat vielä vapusta väsähtäneitä.

Mua väsyttää niin paljon ja vielä on jotenkin tosi ällö olo, toivottavasti ei mitään oksutautia...

Vappu meni hienosti ja mukavaa oli. Kaverit olivat yökylässä samanikäisen poikansa kanssa ja lapsilla oli tosi lystiä. Syötiin herkkuja ja nautittiin olostamme. Eilen käytiin vapputorilla mutta eipä sielläkään mitää ihmeitä ollut. Pomppulinnaan oli typyn tietty päästävä kun sen bongasi. On ollut niin ihanat ilmat ja aina vain jatkuu :) Eilen sain aikaiseksi vasta kaivella meidän kesäkenkiä ja -vaatteita kaapin perukoilta. Muutenkin vähän siivoilin neitin kamppeita ja laitettiin pieniä pois ja laitettiin isompia tilalle. Meille kun ollaan ostettu periaatteella "ostin vähän reilumman jotta varmasti mahtuu" aika paljon vaatteita mummojen taholta. Olen yrittänyt sanoa että ostakaa mieluummin nyt sopivia jos haluatte ostaa kun tintti ei kasva enää niin hurjaa vauhtia ja menee vielä aikaa ennen kuin ollaan koossa 92 cm tai saatika 104 cm, joita on jo kans kertynyt kaappiin.

Myöhästyneet onnittelut VP:lle!! Miten ihmeessä Sinttu sä voit muistaa?? Uskomaton muisti!

Neuvolassa käyty. Oikeessa olitte ketkä sitte olitteki. Ekat sanat terkalta oli, et no niin nyt pitäs sitte tilata sulle se äitipoliaika sen edellisen sektion takia. Eli tais olla viimex pikku ajatuskatko vaan. En kommentoinu asiaa sen kummemmin, olin vaan tyytyväinen. Kaikki näytti olevan mulla ja vauvalla hyvin. Viikkojahan nyt on 36+3. Painoa oli tullu taas 740g, mut pisti jonki verran lisääntyneen turvotuksen piikkiin. Verenpaineet oli 100/52 ja hemppa 127. Kysy, et ookko saanu öisin nukuttua, ku oli edelleen noin hyvät paineet. Kiitos kysymästä, olen:) Onnex.Pissa puhdas, toisin ku viimex. Kohdunpohjan korkeus oli jo 36 eli kaveri ei oo aatellu vielä laskeutua. Nyt mennäänki sit näissä mitoissa jo yli yläkäyrän, hmm. Kysyinki, et tarkottaako se sit, et odotettavissa Jennaa isompi vauva, mut tuumas että ei, ku ei oo laskeutunu. Huh. Vaavin sykkeet oli 130. Eli semmosia terveisiä sieltä. Nyt vaan ootellaan ehtiikö tulla kutsu äippäpolille ennen ens torstain neuvolaa. Juttelin tos päivällä kälyn kans, ku oli tenavien kans meillä, tosta laskeutumisesta. Kerto, et heiän kuopus laskeutu vasta tunti ennen syntymää. Joten turha täs on kuvitella sen varassa olevansa vielä pitkään yhtenä kappaleena. Eipä tuo ens viikolla niin väliä enää oiska, mut katotaan ny ensin ultran painoarvio.

Meillä meni vappu kivasti siellä kavereitten navetassa. Jos sitä navetax voi sanoa baaritiskeineen, puolipaneleineen ja tapeteineen:) Mä olin sielä yhteen asti, ku miehet lähti sit paikalliseen. Se oliki mulle aika hyvä suoritus, ku normaalisti meen nukkuun tos kymmenen mais. Jenna oli onnex anoppilassa, ni sain nukuttua lähemmäs yhtätoista. Typyn ja isännän kans otettiin kyl vielä iltapäivällä porukalla kunnon päikkäritki. Sit taas jakso. Oli ihan kiva olla taas pitkästä aikaa jossain, vaikka kyllä se ukkojen touhu oli huvittavaa seurattavaa "karaoke-esityksineen". Nämä jotka ei muuten laulunpätkiä pahemmin suustaan päästä:)

Ihan taivaalliset ilmat<3<3<3

Niistä ollaan siis nautittu ja tänää Ida menee yökylään, joten saahaan vapaa-iltakin vielä. Vähän ollaan elokuvia suunniteltu ja ehkäpä terassilla käväsyä, muttei kummiskaa mitään yökukkumista..saas nähä..

Synttärit juhlittu ja Helsinki jaTukholma olivat pysyneet entisellään. Eilen meinas olla raskaamman puoleinen väsy, kun olin kolme päivää kävellyt, kävellyt, kävellyt... En juurikaan shoppaillut, mutta söin senkin edestä =)

Viime viikolla maha sanoi plums, eikä raskaus jää enää arvailuihin. Mammavaatteita en kyllä tartte vieläkään, kun housujen vyötärö on mahan alapuolella. Puntarille en uskaltautunut tuon mässäilyn vuoksi =D Neuvolassa sitten. Miehen kanssa oli ihana jälleennäkeminen <3 Sen takia kannattaa välillä lähteä kotoa. Aika jännää, että ikävä vaivas enemmän just miehen kuin Essin suhteen.

Pitää sutia naama työkuntoon ja kipata Essi hoitoon. Töitä on ihan vietävän paljon. Huh!

huooooooh, on vaput ja synttärit nyt vietetty ja tää akka on ihan kuitti......... eilinen vei taas mehut kokonaan, vaikka hauskat kekkerit olikin. tuukallakin oli niin hauskaa, ettei hän malttanut päikkäreille lainkaan, vaan porhalsi täydellä teholla aamukuudesta iltaseiskaan. isompien serkkujen kanssa oli ihan mahdottoman hauska leikkiä ja juosta ja kaikki hyvät ja pahat tuli päivän aikana tehtyä..

lahjoja tuukka sai mm. sen polkupyörän (jo aiemmin), kaivurikirjoja, lorukirjan, pieniä plaston autoja, lentokoneita, helikoptereita..., hiekkalaatikkokaivurin (sellaisen metallisen, tiedättehän), lavettiauton ja kaivurin (ylläri ylläri), työkaluja, palapelin, magneettikirjan, marimekko-tarharepun (ihanaihanaihana) ja kaksi college-asua.
no, kemut jatkuvat vielä tänään, huomenna ja ylihuomennakin, kun kaikki kutsutut eivät eilen päässeet.

on se vaan melkoinen määrä likaista astiaa, mikä tuollaisista juhlista jää jälkeen. meillä kone pyöri illalla kaksi kertaa ja kolmas koneellinen on melkein täynnä. onneksi ei tarvinnut käsin alkaa astioita jynssäämään ;o)

illalla tuukka vielä ennen nukkumaanmenoa muisteli moneen kertaan, että "mummu ja pappa lähti isolla maasturiautolla".
ylimääräistä hämminkiä tuo isovanhempien maasturiauto aiheuttikin eilen aamulla, kun siitä hävisivät kaikki vaihteet ja kytkin jäi pohjaan. luoja lykky, että pääsivät melkein perille asti kun matkaa on kummiskin se 200km. auto hiipui meiltä n. 3 kilsan päähän.. kari oli tietty just silloin koirien kanssa metsässä, joten mä lähdin siskonmiehen kans autoa hinaamaan. saatiin se huoltsikan pihalle ja mummu ja pappa meille. kun kari tuli metsästä, niin miehet lähtivät takas auton luo ja kolmisen tuntia siellä vierähti - mutta kari osasi korjata vian. on se vaan kätevä mies, täytyy antaa täysi tunnustus.
aikataulu meni vähän sekas tuon ylimääräisen ohjelmanumeron takia, mutta onneksi mulla oli sit auttavia käsiä tekemässä leipiä ja paistamassa pasteijoita.

2v-neuvola meillä on viikon päästä maanantaina, joten sitten pääsen päivittämään poitsun mitat. rippunen tuo on edelleen ;o)

Kylläpäs Tuukka sai kivoja lahjoja. Voisin kuvitella Jennanki innostuvan vastaavista, vaikka tyttö onkin:) n niin isin ja sedän tyttö näissä asioissa. Mies jo naureskeleekin, että neitissä on tuleva toimitusjohtaja firmaan:) Jos tämän hetkinen innostus riittää parikymppiseksi niin varmasti sitten. Jos ei sitä ennen ole saatu sitä lottovoittoa ja miestä pois yrittäjyydestä:o

Jennallakin on ensi viikolla neuvola. Toinen vaihtoehtoaika olisi mennyt kesäkuun puolelle, ja sinne asti en todellakaan viitsi venyttää. Jennalla on ensi viikolla myös hammashoitajalla käynti. Sitten viikonloppuna olisi tarkoitus pitää synttäreitä, jos olen vielä kotona. Mutta onhan siitä vielä reilu viikko la:han...

Jotenkin olin taas unohtanut että Satu on jo noin pitkällä odotuksessa ja multa on mennyt ihan ohi miksikös se Jenna aikanaan leikattiin. Mites nyt? Jänskättääkö synnytys kovasti?

Tuukka on saanut paljon ihania lahjoja :) Meillä taitaa käydä niin ettei suurinkaan osa pääse paikalle kun tuntuu olevan kaikkea muuta menoa just silloin. Harmi.

Tintti valoi uskoa minuun meidän pottatouhujen kanssa ja kyllä meilläkin vielä joskus. Ilmoitti nimittäin eilen kesken ruokailun että nyt pissattaa ja käytiin pöntöllä. Illalla oli pikkareilla omasta toiveestaan ja yhdet pissat tuli matolle mutta seuraavat oli vasta osaksi housussa kun itse kurvasi vessaan potalle jatkamaan. Ilmoitti myös lauantaina lenkillä tulevasta kakasta mutta olosuhteet oli niin hankalat joten housuun tuli. Eilen tuli ilmoitus mutta ainoastaan pieru pörähti pönttöön. Onpahan mulla taas jutut =) Olin joka tapauksessa niin uskomattoman ylpeä.

Hyvä Nasun typy, hienoa edistystä pottailussa!!
meillä ollaan edelleen tiukasti vaipoissa ja jos tuukka on ilman vaippaa, niin ennenpitkää ne pisut tulee mihin tulee - viimeksi eilen patjalle.

"pieru pörähti pönttöön " - hymyilyttää..... meillä tulee aina pumppa, ei pieru ;o)

muuten te muumimukien kerääjät - ootteko tietoisia että tänään tulee myyntiin kesämuki-08?

Olipas Tuukkalla litania leluja :) Ida ei oikein autoista välitä, vaikka sille onki niitäkin hankittu. Ida rakentelee enempi tai leikkii esim pääsiäismunista saaduilla pikkuleluilla. Me oltiin kaupungilla ja löydettiin Idalle kangaroosin lenkkarit ja reimatecin saappaat. Sopivasti ostettiinkin, kun täällä sataa...tai ainakin vähän rippaa. Jospa unien jälkeen pääsis jo lätäköihin roiskuttelemaan. Mä osin värinkin tukkaan ja värjäsin pitkästä aikaa ite(eli en raaskinut tilata parturia..) ja ihan yhtä hankalaa se oli, ku muistinki, ku pitkiä hiuksia värjää..eli lopputulos voi olla millanen tahansa. Nyt tukka on siis vielä märkä, joten ei tietoa.

Nasun tyttö näköjään edistyy :) tsemppiä ja tosiaan Sadun raskausaika on kyllä hujahtanut. Mites pitkällä olitkaan, kun siitä kerroit...?

Mä oon keräilly nyt näitä kirjotuksia näist' elleisteä, et saan vähän päiväkirjaa itelle muistoksi. Mutta niitä on ihan älyttömästi eli onpa sitä tullu lörpöteltyä. Nyt ois taas aikaa tehä sitäki, joten taidanpa jatkaa..

Olipas Tuukkalla litania leluja :) Ida ei oikein autoista välitä, vaikka sille onki niitäkin hankittu. Ida rakentelee enempi tai leikkii esim pääsiäismunista saaduilla pikkuleluilla. Me oltiin kaupungilla ja löydettiin Idalle kangaroosin lenkkarit ja reimatecin saappaat. Sopivasti ostettiinkin, kun täällä sataa...tai ainakin vähän rippaa. Jospa unien jälkeen pääsis jo lätäköihin roiskuttelemaan. Mä osin värinkin tukkaan ja värjäsin pitkästä aikaa ite(eli en raaskinut tilata parturia..) ja ihan yhtä hankalaa se oli, ku muistinki, ku pitkiä hiuksia värjää..eli lopputulos voi olla millanen tahansa. Nyt tukka on siis vielä märkä, joten ei tietoa.

Nasun tyttö näköjään edistyy :) tsemppiä ja tosiaan Sadun raskausaika on kyllä hujahtanut. Mites pitkällä olitkaan, kun siitä kerroit...?

Mä oon keräilly nyt näitä kirjotuksia näist' elleisteä, et saan vähän päiväkirjaa itelle muistoksi. Mutta niitä on ihan älyttömästi eli onpa sitä tullu lörpöteltyä. Nyt ois taas aikaa tehä sitäki, joten taidanpa jatkaa..

Nasun typypä etenee pottailussa aimo harppauksin eteenpäin. Vau! Jospa se ois nyt oivallettu kerta laakista. Meillä ei oo sitä pelkoa, ku pottaa lähes vihataan.

Eli mulla tulee huomenna strategiset 37rv täyteen. Jenna siis leikattiin perätilan takia. Tämä kaveri näyttäis olevan oikeinpäin. Oottelen tässä äitipolille aikaa tälle tai ens viikolle synnytystapa-arvioon. Sitähän ei sitte viimex tehty, ku tiedettiin sektioon menevän. Eipä toi synnytys pahemmin jännitä, ku en oo sitä niin miettinykkä. Kätilö jo neuvolassa tuntu vähän hoputtavan mua miettimään sitä, ku kerroin etten oo pahemmin aatellukka asiaa. Meitsi ku kuuluu näihin ihmisiin, jotka aattelee ettei se miettimällä parane. Vaikka mä kuinka suunnittelisin sitä valmiix, ni ei se kumminka niin mee ku on suunnitellu. Siihen synnytyskertomus vai mikä paperi se ny oliki, en laittanu mitään toiveita synnärille. Jälkikäteen harmittaa, etten pyytäny päästä siihen huoneeseen, missä on amme. Siellä vois olla kiva "ajankulux" lillua. Synnyttää täällä ei ammeeseen saa. Mut voihan siitä vielä puhua tuolla synnytystapa-arviossa, kai. Epiduraalia tai spinaalia tuun varmaan pyytään, jos ennättää. En haaveile todellaka mistään luomusynnytyksestä. Sektiossa spinaali oli ainaki hyvä. Tietty siinä menee jalat alta, mutta kylläpä ne sielä tietää kumpaa mulle suosittelevat. Ilokaasut ja kaikki kelpaa. Mutta eipä noilla oo silleen merkitystä, ku ei sitä tiiä pääseekö niitä ees kokeilemaan.

Mä olin Satu ihan samanlainen eli en juuri ajatellut synnytystä. Mietin et mitä sitä kelaileen jos kuitenkaan siihen ei voi vaikuttaa. Supitukset kun alkoi niin kaivelin opuksen esille et mitäs sit tehdään. Sen jälkeen soitin synnärille ja sit hetki odoteltiin kunnes lähdettiin. Siellä sitten kerkes toivoa ammehuonetta kun täällä sitä ei voi varata. Puudutukset kysyi kun tilanne näytti hyvältä ja siinäkin vaiheessa vielä mietin mitä teen. Päätin ne ottaa mutta jostain syystä niitä ei saatu laitettua ja sit olikin myöhäistä. Ilokaasulla mentiin ja aika näyttää miten kakkosen kanssa käy, mutta jotenkin jäi hyvä kuva koko touhusta vaikka en saanutkaan puudutteita.

Sinttu: kyllä meillä edelleen mennään tiukasti vaipoissa mutta eilinen oli jostain syystä poikkeustapaus. Tänään ei mitään potassa. Kovasti käy yrittämässä ja hoidossakin kuulema ravaa alvariinsa siellä itsekseen mutta ei ole saanut tehtyä mitään. Itku oli ihan päässyt tänään että kakka tulee housuun kun olisi halunnut potalle mutta kun taitaa olla niin ujoinen kakka ettei suostu tulemaan ;)

Ihana tuo Antsukan idea päiväkirjasta. Taitaa jäädä haaveeksi...

Tsemppiä kaikille pottailijoille. Meillä tuli eilen kahdet pissat housuun ja heti olin ihan Kräääh! Ei enää tätä. Viikonloppuna kuivuus oli ollut vaikeampaa, kun olin pois.

Mulla on sitten enää pari viikkoa opetusta ja vähän reilu kolme viikkoa lomaan =) Vielä kun saisin luokan sellaiseen kuntoon, että ei tarttis enää kesäkuussa mennä koko rakennukseen...

Mies meni lähti taas huisin aikaisin töihin ja me aletaan kohta puurolle. Täällä näyttäis tulevan kaunis, normaalilämmin päivä. Olis jo ihana päästä mökille ruopsuttelemaan multaa. Haluaisin tehdä kivikkokukkapenkin pihan kuumalle reunalle ja tuosta meidän pihasta lienee parempi siirtää ainokainen viinimarjapuska mökkipihalle pensasaidan tieltä. Tämän kevään operaatiohaave olis myös puutarhavadelmarivistö, mutta enpä taida ehtiä kaikkea millään.

Nyt puurot naamaan ja sitten tarhaan ja töihin. Superihanaa viikkoa kaikille! p.s. Missä Lilli?! Missä Maca?! Missä Miia?!

meillä kävi eilen synttärivieraina Tuukan kaveri ja hänen vanhempansa. heille on tulossa vauva syys-lokakuussa ja ihanasti oli äipän vatsa pyöristynyt. mulla on vauvavatsaa ihan ikävä ;o)
Nasun tavoin munkin synnytys meni pelkän ilokaasun voimalla ja vailla etukäteisajatuksia tai -suunnitelmia. Satukin tuntuu olevan samanlainen realisti, kun ei huolehdi turhia etukäteen. se on ihan hyvä se. jaksuja Sadulle vielä tähän raskauden loppumetreille. heti sitten halutaan vaavista ihania kuvia kun hän syntyy - josko sitten mullekin oikein kunnolla pukkais uutta vauvakuumetta......

mä olen Antsukan tavoin kerännyt kirjoituksia täältä wordiin ja raskauden alusta asti tähän päivään sain niitä abt 140 sivua......... oon ollut aika ahkera, hihii..

tuksu sai eilen vierailta lahjaksi elektronisen eläindominon. ei saatu siihen vielä pattereita sisään, mutta kunhan saadaan niin aletaan harjoittelemaan eläinten tunnistamista. vaikuttaa hienolta peliltä.

nyt töihin. huvittais tänään mennä katsomaan itselle kenkiä, joten koetan lähteä vähän aikaisemmin töistä. illemmalla sit lisää vieraita.

VP: Mimmi pissi eilen matolle (!!) pikkulirit ja tänä aamuna kylppärin lattialle.. Siis mitä ihm...? Mäkin oli ihan et krääh, ei kiitos tämmöstä enää kun neiti on oikeesti päiväkuiva ollut jo vaikka kuinka kauan! No, Mimmi sitte itte otti paperia ja alkoi kuivata mattoa ja tuumasi et 'Vahinko!'

Kivoja lahjoja oli Tuukka saanut! (tarviipa jatkaa myöhemmin..)

Yhteistyössä