***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo eipä ole tullut laitettua sähköpostia aikoihin, mutta Miia, olet kyllä ainakin mun listalla.
voi Theoa, soisi jo pojan tervehtyvän. te ootte kyllä olleet välillä tosi kovilla noiden sairastelujen kanssa :(

mä olen kaiketikin allerginen antibiootille, jota sain influenssan jälkitauteja vastaan, koska olen ihan täynnä pientä punaista pilkkua... onneksi ei pahemmin kutise, ellen ala kauheasi raapimaan... on vaan kädet ja jalat aika hurjannäköiset.....

nyt on sit tuukalla polkypyörä, nopsa trike 10". sekin on vielä aika iso ;o) ihan polkimien ala-asentoon ei vielä tuukan jalat yllä. hiukan saisi kyllä satulaa alaspäin, jos ottaisi työntökahvan irti - mutta sitten ei pysty pyörää työntämään. vaikka enpä mä sitä saanut muutenkaan työntää - heti kun koetin, niin tuukka käski "äiti irti, älä työnnä".. mutta kyllä hän ihan tohkeissaan on uudesta pyörästä.

mun kestovaippailu koki kolauksen aikanaan, kun en oppinut origamitaitosta..... oon koettanut vähentää jätteidentuotannon määrää nyt kierrättämällä kaikki energiajätteet, paperit, lasit, metallit, vaatteet yms.. eipä meille tavalliseen roskikseen enää paljoa mitään kerry.

Niin, eipä täällä oikein kukaan oo maileja viime aikoina lähetelly, joten ei se Miia sitä tarkota, et oisit listoilta poistunu. Mulla ainaki oot. Voi voi Theo reppanaa, paranemisia pienelle ja äitille jaksuja hoitamiseen.

Me urakoitiin oikein anopin kans eilen. Leivottiin niin munkkirinkilöitä ku sämpylöitäki. Mä en oikein saa itteeni innostumaan ilman seuraa. Sanoinki sille, et mun puolesta voitas vielä joku päivä tehä esim. pullia ja muffinsseja. Pitää alkaa jo vauvavierasvarastoa täyttämään. Voihan tohon syntymään olla vielä reipas kuukausi, mut mistäpä sitä kans tietää. Me ollaan ukon kans ite enempi suolasen ystäviä, joten noi saattas suht hyvin säästyäkki vierasvarax.

Mä en kyl laiskuuttani viitti miettiä tota kestoilua. Sain kans kälyltä Jennalle muinoin pikku kasan niitä vaippoja, mut en viittiny ees yrittää. Oli sillä itelläki jääny kokeilun asteelle.

Illalla pitäiski veljen lasten tulla taas meille parix tunnix hoitoon, ku käly menee spinningiin ja veli suunnistaan. Kiva Jennalle, ku serkut on sille niin tärkeitä.

Nyt me lähetään kyllä ulos "kivisouviin", ku on niin upee ilmaki. Mulla ku on toi rinteitten kivettäminen ihan vaiheessa. Ne pitäis kyllä saada tehtyä ennen uuen tulokkaan syntymää. Pitäs kohta pitää asian tiimoilta kunnon akkatalkoot. Isä ja veli ku kävi viime lauantaina tekees ukon kans latoon katon.

Minuu inhottaa kun tällä hetkellä meillä ei ole kuin energia- ja sekäjäteastiat. Nyt pitäs hommata komposti tai biojäte naapureiden kanssa. Mua ärsyttää laittaa ruokajätettä roskiin. Lehdet tietysti kierrätetään sekä lasit, metallit ja vaattet. Se on vaan nyt vähän työläämpää, mutta ei mahdotonta. Kestoilua kokeilin mutta meillä tyssäsi siihen määrään mikä niitä pitäisi hommata jotta se onnistuisi. Muutama vaippa meillä on ja niitä aion käyttää kakkosellakin. Onhan yksikin vaippa päivässä edes pieni säästö jätteestä. Mua ärsyttää kun mummoiloissa ei juuri kierrätetä kuin lehdet joten lasitkin paukastaan suoraan roskiin ja ei auta vaikka olen asiasta sanonut. MRR.

Tänään menen kaverin kanssa leffaan ja syömään :) Syömään kyl joudun ottamaan neitin mukaan joten saa nähdä paljonko voidaan keskustella aikuisten asioita kun madam vaatii osansa huomiosta.

On totta tosiaan nättejä kelejä pitänyt. Harmittaa kun joutuu olemaan sisällä.

Miialle jaksamisia sairaan lapsukaisen hoitoon!! Theolle parempia vointeja.

Kiitti taas paranemistoivotuksista. Eilen oltiin taas illalla ensiavussa, tänään näyttää jo paremmalta, ihanaa jos oltais viikonloppuna jo kunnossa.

Ok, no kiva et oon vielä listoilla, tuli vaan siitä mieleen kun silloin alussa aika usein tuli kuvia jne. juttua et ehkä edelleen :) Täytyy siis aktivoitua :)

Satupas on ollut ahkera... Mäkin olen miettinyt et pitäisi leipoa pakkaseen vauva-aikaa ajatellen (ja 2v synttäreitä myös) mut meillä on niin pieni pakastin et sinne ei tunnu sopivan mitään. Molemmat jääkaappi ja pakastin kyl näyttää isoilta, mut sit ne lokerot on sellaisia omituisia et ei niihin sovi oikein mitään. Ja sit kun pakastimessa on "pahan päivän varalle" ruisleipää muutama iso pussi niin siinä menee jo iso osa pakastimesta :)

Voi kun ulkona näyttää olevan melkein +18... Jospa olisi vielä viikonloppunakin!

Minä taas ajattelin varata ihan pakastepullia sitten vauvakahvitteluihin. Ja toivon, että vieraat tajuavat myös itse tuoda tarjottavia... Tuosta kestoilusta, että jos saisin aloittaa uudestaan, niin läjäisin vain ison arsenaalin laatuharsoja ja villahousuja/PUL-kuoria. Se on halvinta, yksinkertaista ja helppoa. Sisko menee nyt tuollaisella paketilla, kun osasin sitä suositella ennen kuin vauva syntyi. Ja opetin myös sen origamin, ettei siihen tyssää koko touhu =) Ja hyvin pelittää, vaikka alkuun vuotoja tulikin. Nyt ovat ehdottomasti sitä mieltä, että varsinkin öisin kestopaketti on luotettavampi kuin kertis. Vauvalla ikää kuukausi.

Me ollaan aiottu laittaa jus tuo Nopsan pyörä Essille. Uuden huoneen sisustukseen vain uppoaa muutama satanen =/ Saatan vihjaista sukulaisille, että ostavat pyörän synttärilahjaksi. Se lienee kivempi annettava kuin vaikka sänky...

Mun pitää kipittää kotiin. Me mennään piirrättämään keittiö ja Essi menee siksi aikaa papan luokse leikkimään. Sinne olisi pitänyt päästä heti aamulla, kun menin kertomaan, mitä kivaa tänään on tulossa.

Kyllä Miia on minunkin sähköpostilistallani, en kyllä minäkään ole pitkiin aikoihin pistänyt mitään postia. Miklun kuvia voisi teille laittaa, kun on päässyt kasvamaan viime kerrasta :) Laittakaas muutkin tulemaan kuvia taaperoista!

Kestovaippailusta en minäkään ole edelleenkään innostunut... Yritän omantunnon tuskia lievittää edes vähän kierrättämällä paljon muuta jätettä. Mikluhan nyt ei vaippoja enää paljon likaa, mutta tuleva vauva sitten taas senkin edestä...

Hienoa että Theo on jo parempaan päin! Ihanan lämmintä siellä päin muuten...
Ja meidän piti nyt keväällä tulla sinne Saksaan päin kyläilemään isäni luo, mutta reissu taitaa jäädä toiseen kertaan. Ei päästä kahvittelemaan ;)

*Lilli* No tulkaa sit seuraavan kerran kahville :)

Me ostettiin 2v lahjaksi pojalle se Like-A-bike-pyörä. Olin niitä jo aikanaan Suomessa tutkinut (et kehittäävät eritavalla tasapainoa ym.) mut täällä sit tehtiin lopullinen päätös. Täällä on suurimmalla osalla pienistä lapsista sellainen potkupyörä kuten tuo Like-A-bike, vähemmän näkee muita pyöriä. Hintaa oli kyl ihan tuhottoman paljon, mut kun on toinen potkija tulossa perässä niin ajateltiin kuitenkin sijoittaa. Otettiin se puinen, mun mielestä se on jotenkin niin sympaattinen verrattuna sellaisiin tavallisen runkoisiin (kuten tavallinen pyörä), mut toisten mielestä se taas ei oo ollenkaan kiva. Jospa pian jo päästäisiin testaamaan. Sisällä sitä on jo ihmetelty, mut Theo on aika arka noiden pyörien kanssa... Vaikka muuten menee kuin rämäpää :)

Mä tykkään kestoilusta ja oon saanu ainakin yhen ystävän nyt innostumaan, kun sillä on vauva masussa vielä. Se on siis jo ostellu harsoja ja puhunu, että pitäis suunnitella kuorien ostoa. Mäkin siis oon harsojen ja kuorien kannalla. Ida ei niin välittäny niistä villahousuista, mut pitää katella sitte seuraavan kanssa uudestaa.. Idalla yöllä oli parhaita taskuvaipat, joten niitä kokeillaan varmaan seuraavalla pienempänä jo, ku Idalle vasta joskus 8kk-1v välissä ostettiin taskuja. ajattelin ostaa kestoja myös vauvalahjaksi just tälle ystävälle sekä mun siskolle. Mä oon kanssa sitä mieltä, et säästöä se on vaikka kerran päivässä vain käyttäs sen kestovaipan ja pesis muun pyykin mukana tai käsin seuraavaksi päiväksi. Ja eihän mekään aina pelkästään olla käytetty kestoja, vaan kaapista löytyy paketti kertsejä matkojen ja pitkien aikojen varalle. Mut uskon, et seuraavan kohdalla kertsejä käytetään entistä vähemmän, koska niin on jo käyny Idanki kohdalla. Aluksi oltiin arempia lähtemään kestoissa ja laitettiin kertsejä ja nyt voidaan lähteä jo ilman :) Päläpälä..

Vitsi, että sain hepulit, kun olin tänää tehny sitä esseetä ja kone tilttas. Olin tallennellukin jossain väleissä, mutta se ei ei edes niitä enää löytäny sitte, ku se simahti :((((((((((((( Onneksi sain sen nyt kummiski ajantasalle edes..mutta kyllä ottaa päähän!!!

Me mennää tänää grillailemaan...Slurps, naminami :)) kuhan typy taasen heräilee. Sillä välin voisin katella teille ehkäpä kuvia laitettavaksi. Vitsi muuten tuli mieleen, että ku viimeksi tilattiin jotaa yli kolmsataa kuvaa, ni ne tuli kotiin ihan epäjärjestyksessä, joten sekin olis yksi urakka saaha ne taas järjestykseen ja tietty ostaa kansiot niille, kun edelliset on jo täysi.

Enpä laitakkaan, kun ei Idasta ollu ihan uusia kuvia vielä koneella ja vanhoista on jo aikaa taas, mut jos joku voisi laittaa Miian sähköpostin tulee mulle, ku mä olin näköjään sen poistanu.

Jeejee!!! Näyttäis siltä, että me hyväksytään keittiötarjous =) Pieniä muutoksia tarttee tehdä suunnitelmaan vielä. Elokuussa on sitten rempan aika, että saadaan keittiö sekä ennen vauvaa valmiiksi, että myös maksettua (jos ei olis rahasta kiinni, niin tehtäisiin jo aikaisemmin). Lainaa ei haluta enää sentin senttiä. Korkotilanne ja inflaation marssitahti eivät näytä kovin hyvältä =/

Mun toinen sisko on vaarassa joutua loppuraskauden ajaksi sairaslomalle. Onhan se toisaalta hyväkin asia, että jaksaa sitten kunnolla synnyttääkin. Jälleen kerran kiittelen yhteiskunnan tarjoamaa mahdollisuutta jäädä hoitovapaalle. Mulla ei ole vielä mitään raskausvaivoja, jotka haittais työntekoa. Riuhtomisen oon sekäni takia jättänyt oppilastyöksi kokonaan jo vuosia sitten. Meidän täytyy roudata aika-ajoin raskaita kamoja eestaas. Että eiköhän tässä sen viis viikkoa ja yhden päivän jaksa vallan hienosti. Oon ollut töissä tosi motivoitunut, kun sain hirmuisen haastavan ryhmän toimimaan parin tunnin ruoskimisen jälkeen.

Essin soittaminen on taas ottanut edistysaskeleen, kun on alkanut soitella/taputtaa erilaisia "komppeja" laulusta riippuen =) Musiikkia kuunnellan ja tuotetaan meillä päivittäin, että eipä ole ihme, jos lapsi siinä sivussa harjaantuu.

Taidan laittautua työkuntoon ja kipata kirpun tarhaan. Tänään onkin miehen vuoro hakea tyttö, kun mulla on työmenoja iltapäivällä.

Satuhan oli oikein urakalla leiponut, wau! mun tarvis kans saada aikaan sen verran viikonloppuna, että leipoisin kakkupohjat pakkaseen. teen tuukalle sellaisen autoratakakun, johon tarvii kaksi pyöreätä pohjaa.. saas nähdä mitä siitäkin tulee...
muuten aattelin tarjota synttäreillä kääretorttua (haen fazerin tehtaanmyymälästä), lihapasteijaa (kaupan pakasteita), keksejä, karjalanpiirakoita ja lapsille karkkia ja sipsejä yms.. ja kai pitkämatkalaisille tarvii tehdä ruokakin, ettei tarvii maha muristen ajella kotiin...
no, leivonta jäänee sunnuntaille, koska huomenna olis tarkoitus aamupäivällä mennä metsään ja sit iltapäivällä pitäisi pestä ikkunat ja vaihtaa kesäverhot. sunnuntain mies viettääkin remontin parissa kaupungissa, joten mä vissiin leivon tuukan kans..... täytyy kai tyhjentää joku laatikko teräesineistä ja antaa pojan penkoa vispilöitä ym.. jospa siinä aika kuluisi.

Me innostuttiin Jennan kans tänään taas leipomaan, ja ilman anoppia:) Tehtiin muffinsseja ja kääretorttua. Mies oli vähän haikeena, ku annoin vain maistiaiset muffinsseista ja kerroin loput säilyttäväni vieras/synttärivarax. Onnistuvat kuulemma niin hyvin. Hmmm, pitäsköhän tosta päätellä, et sit harvemmin onnistuu:) Tai et pitäis kai sit leipoo useemminki. Ku kuten oon kertonu, en tuu sitä juuri harrastaneex.

Päivä meniki sitte ulkona haravoidessa ja kiviä asetellessa. Aivan ihana ilma. Jenna on ny nukkunu yli kolme tuntia. Tarttis varmaan herätellä se pikku hiljaa ja lähtee kolmannen kerran ulos:) Meitsiki nukku tunnin verran. Nykyään noita päiväunia riittääki itellekki. Huomisellehan pitäis olla vielä upeempi ilma, mut sit sunnuntaina taas sataa. Joten taitaa huomenna taas viikkosiivot jäädä toisarvoseen asemaan.

Jaha, nyt herättiin...

Kirjotin kyllä eilen, mutta ne ei näköjään tullu tänne...enkä kyllä enää muista mitä rustailin.. oon näin ajoissa hereillä, koska me lähdetään lapsimessuille käymään. Eilen huomasin sen mainoksen tän kuun vauvalehdessä, ku vihdoin sain ne ajantasalle luettua, joten extemporereissu. Mietittiin eilen vielä, et lähtiskö vai ei, mutta päädyttiin siihen, että varmasti Ida nauttii. Ja kun siellä ei mee kummiskaa Ihan koko päivää, ku ei mennä kaupungille, vaan kävästään vaan messuilla. MUt jospa lähtis pakkaa kamat ja herättelee Idan..

Meillä on tänään ohjelmassa Jennan kaverin 2-vee synttärit ja tietty pihahommia. Mietin myös, ku ukko suunnitteli taas töihin lähtöä, et lähettäskö Jennan kaa käymään taas uimahallissa.

Jaha, jaha, Ääni vaan kovenee.. "Äiti tuu palikoita pelaamaan"...

Me käytiin eilen tarkistamassa, onko mökkeröinen pystyssä ja olihan se. Pihassa oli vielä paljon lunta, joten eipä siellä paljoa voinut tehdä. Ja tänä kesänä kodin remppa menee mökin edelle, kun on se vauva matkalla.

Essin kanssa nautiskellaan aamusta kaksin, kun mies vielä nukkuu. Mulla on fiksusti tullut mentyä ajoissa nukkumaan, joten jaksan nousta, kun pinniksestä kuuluu komento. Eilen saatiin kivasti siivottua kotona ja mies myös laitteli puutarhakalusteet kuntoon. Vappua me juhlitaan varmaan grillaten ja herkutellen. Alkoholi ei tällä kertaa kuulu juhlaan ja luulen, että sisarukset on helpottuneita, kun tarjotaan tällainen mahdollisuus maalaisvappuun. Samalla juhlitaan mun synttäreitä =)

Äh, unohtui lähettää tämä, kun aamulla kirjoitin. Onneksi mies oli huomaavaisesti jättänyt sivun auki.

mukavaa alkavaa viikkoa!

me käytiin lauantaina tivolissa, kun oli niiiiin ihana ilma. tuukka kävi kolmessa laitteessa ja tykkäsi! hänellä oli aina kaverina jompikumpi naapurin lapsista (11v ja 12v), joten mun ei tarvinnut koettaa mahduttaa tätä ahteria mihinkään vauhtimatoon.. taisi tukkelin mielestä kuitenkin hauskinta olla, kun sai tötteröllisen poppareita herkuteltavaksi ;o)
meille jäi vielä laitelippuja niin, että päätettiin vielä mennä joku ilta ne käyttämään. mä kun luulin että aina kun Tuksu meni E:n tai E:n kanssa laitteesseen, niin siitä menisi kaksi lippua, mutta siinä menikin aina vaan yksi...
muuten en kyllä tuota tivoli seiterää voi suositella kenellekään - henkilöstö oli suurimmaksi osaksi ulkolaista ja melko kovakouraista. tuukka ja E menivät vauhtimatoon (tai mikä ihme se nyt olikaan..) "väärinpäin", joten laitteenhoitajaäijä tuli ja riuhtaisi E:n väkisin vaunusta pois, nosti tuukan pois ja työnsi E:n takaisin sisimmäiseen tuoliin ja läppäisi tuukan takas istumaan. äijältä meinasi lisäksi mennä hermot, kun hän ei heti eka kerralla saanut tuukalle sitä turvavyötä ympärille...... että melko epäkohteliasta toimintaa, sanoisin.

meillä ei ole kummempia vappusuunnitelmia. varmaan käydään kavereiden kanssa vapputorilla, mutta muuten taidetaan olla kolmistaan kotona. perjantaikin on vapaa hoidosta ja töistä, joten perjantai mennee siivotessa ja leipoessa. mä uskoisin, että mun siskon porukka tulee jo lauantaina meille synttärivierailulle ja ovat yötä, joten lauantaina on muutakin tekemistä kuin siivota ;o)

lauantaina sain oljyttyä ulkokalusteet, mutta huomasin samalla tuoleissa ja pöydässä toukanreikiä?????? noi kalusteet on jotain ulkomaista puuta, enkä mä viime vuonna vielä huomannut noita reikiä. voi vittiläinen, jos kaksi vuotta vanhat kalusteet lahoaa kun tukat syö ne!!! mulle ei mee jakeluun edes se, että tuollaisiin kalusteisiin voi joku toukka iskeä, onhan ne käsiteltyä puuta........... täytyiskö käydä koti-ideassa vähän reklamoimassa..

mut nyt vähän hommiin. on kaksi tai kolme laivaa tulossa pienellä aikavälillä, joten töitä pukkaa, jes!

Maalaisvappu... mitähän sä VP sillä oikein tarkotat? Meillähän on kai sellanen aina. Nyt oikein erityisesti. Kaverilla on kolmekymppiset, jotka ne pitää sen miehen remontoimassa entisessä navetassa:) Sinne on kuulema tehty baaritiskit ja kaikki:) Naissaralla on kylläki kovin kuivat bileet. Ite bilekalu imettää ja kolme on raskaana. Muut akat ei kuulema viiti kahestaan ottaa. Nooh, ukot ottaa varmasti meiänki eestä.

Eipä sitte lähetty eilen uimaan. Oon nykyään niin väsy, et ukko puhu järkeä ja mentiinki Jennan kans nukkumaan ukon lähtiessä hommiinsa. Pihalla tuli kyllä oltua ja Jennan kaverin synttäreillä. Toisaalta ois kyllä pitäny lähteä sinne uimaan. Pihalla ku oli niin lämmin, ni eihän Jenna malttanu pitää lapasia kädessä. Niinpä se tietysti kostautu ja nyt typyn nenä taas vuotaa:(

Meillä vappua on perinteisesti juhlittu kaupungin hulinassa, mutta nyt kun perheessä on lapsi ja ollaan muutettu pois kaupungista, vietämme rauhallista kotivappua. En ole mikään kaupunkilaistyttö, vaan kotoisin "maalta", peltojen ja elukoiden keskeltä. Vielä ei olla päästy muuttamaan pois taajamasta, mutta sekin on suunnitelmissa... Tähän asti koko meidän sisarusparvi on riekkunut vaput humalassa kaupungilla, mutta nyt siis oltais ilman alkoholia täällä meillä.

Meillä menee muuten alkoholinkäyttö vähän epätavallisesti, koska minä kyllä käytän yksin ja yhdessä miehen kanssa, mutta nyt kun olen nollalinjalla, mieskään ei juo käytännössä koskaan.

Mulla on ihan himpskatisti töitä pari viikkoa =( Ja motivaatiota saa osan suhteen hakemalla hakea... Koulumaailmassa viihdyn, mutta paperihommat ei kiinnosta pätkääkään. Mutta jospa tämä loppu menis vaikka tikun nokassa.

Taidanpa pakkailla Essin hoitokamppeet ja valmistautua lähtöön. Mullakin on pitkä viikonloppu ja lähden pikavisiitille naapurimaahan perjantaina. Iloista alkavaa viikkoa!

Laitoin yhden kuvan tulemaan kun kerran oli puhetta että ei olla pitkään aikaan mitään laitettu.

Miia:laita mulle postia kun en löytänyt sun maili osoitetta, niin sitten saat sinäkin kuvan.

Viikonloppuna oli aivan ihana ilma ja ulkoiltiin oikein kunnolla. Lauantaina olin neitin kanssa perhepuistossa joka on sellainen iso ilmainen leikkipuisto. Kylläpä neitillä oli lystiä ja äitilläkin vaikka tarkkana sai olla. Siellä on monenlaisia kiipeilyjuttuja ja kovasti olisi sinne halunnut. Uskomattoman ketterästi ja taitavasti typy kiipeää mutta oli ne vähän turhan isoja juttuja päästää noin pientä, varsinkin kun isompia oli joukossa paljon ja meno sen mukaista.

Mä kävin tänään neuvolassa ja kaikki ok. Aamujumppa oli käynnissä kun sellainen jytinä kuului. Osan liikkeistä tunnenkin mutta en läheskään kaikkia.

Nyt pitää jatkaa töitä jotta voin kohta livistää parturiin ;)

Taidan olla ihan friikki; Mimmillä on nyt 2 kävelykengät, yhdet goretexlenkkarit, yhdet tavan lenkkarit, (juhla-)sandaalit, feikki-crocsit sekä käytettynä saadut (huonot) sandaalit ja yhet lenkkarit jotka kyllä pian lentävät roskiin.. Ei tarvii miettiä et mihin ne rahat meneekään -vaikka enhän oo noita kaikkia ostanu / kaikista paljoo maksanu... Kunnon sandaalit tarvii viä hankkia myöhemmin. Lauantaina oli jo melkein kantiskenkäkaupaksi muodostuneessa liikkeessä lastenkenkäpäivät ja tutut Superfitit sieltä 'kävelivät vastaan' ;-) Mä kun en hyvistä kenkistä lapsella tingi.. Itellle pitäs oikeesti löytää kenkiä & vaatteita mut helpommin sanottu kuin tehty, just äsken laitoin meneen ison tilauksen Ellokselle -lähinnä paitoja itelleni, alan nimittäin muistuttaa enempi lumppukasaa näine riepuineni! Etenkin pyöräilyyn sopivia trikoopaitoja tarviisin 'ison nipun' kun alkaa vanhat olla aikaas hirveitä..

Kestoista olitte kans jutelleet ja aion kyllä niitä käyttää jos vielä vauvan saisin. Mimmihän nukkuu yöt sisävaipassa ja hahtuvavillapöksyt kruunaavat kokonaisuuden. Päiväkodissa taskuvaippoja mut aikas vähän niitä kastuu enää päiväunilla -ja joskus joutuvat laittaan ulos varmistukseksi jos Mimmi ei suostu käymään potalla..;)

..jaa nyt katkes ajatus..

Nasun typy on edelleen yhtä hurmaava ja söötti ;o)

onpa Mimmillä popoja kerrakseen - mutta niinhän kai naisella tarvii ollakin ;o) ! tuukalla ei tällä hetkellä ole kuin kumpparit, superfit't ja eccon sandaalit - kaikki tässä muutaman viikon sisällä ostettuja. tarvis varmaan vielä lenkkarit ostaa ainakin.
mulla itsellä on sit kaikenlaisia tossukkaita (matalia enimmäkseen, kun en mä raukka oikein tunne oloani kotoisaksi koroissa), mutta näillä ihanan kamalilla crocseilla tulee eniten käveltyä.

joo ja sama vika rahikaisella kuin Macadamialla, eli vaatteita tarvis itselle ostaa. kunnon housuja ei ole kuin kahdet (sit on monta paria niitä "kyllä mä näihin vielä joskus mahdun" eli monta tuumaa liian pieniä....) ja jotain työpaitojakin tarvis ostaa. mutta en vaan saa aikaiseksi.

ulkona on ihan kuuma! pakko tänään ottaa pyörä esiin ja polkea tuukan kans vaikka jätskille ja pelle hermannin puistoon - tai sit sinne tivoliin.. katsotaan, kunhan päästään kotiin asti.

mutta nyt mä menen terassikahville - sommoro!

ai juu, on pitänyt kysyä, että onkos joku teistä käynyt niissä hoplopeissa tai hopstopeissa?? on käynyt mielessä lähteä treelle käymään ja jommassakummassa tekis mieli poiketa...

..onhan Mimmillä juu ne kempparitkin tietty -ja toiset mummolassa.. (*viheltelee*)

Nasun typsy on kyllä niiiin söpö!! :-) (laitan kanssa postia jokin pvä)

Eipä ole meillä kokemusta Hoplopista.. Mimmi on kyl hirmu rauhallinen pihalla, en sanoisi et on kömpelö mut varovainen on. Eilen ratsasti semmosella vieterivartisella hepalla (tiätte varmaan mitä tarkoitan) ja kiepsahti siitä hurjan näköisesti alas mutta ei onneksi sattunut kauheasti..

Sinttu: tarkoitatko näitä sisäleikkipuistoja? Me ollaan käyty ja hirmuisesti neiti tykkäsi pomppia pomppulinnassa ja sitten laskea aika iso liukumäkeä joka hirvitti äitiä. Hauskaa oli kovasti ja uudestaan pitäs mennä.

Onpas Mimmillä kenkiä :) Naiset tarvii, sehän fakta homma. Meidän pimu haluaa kävellä vaan kumppareilla. Ei kyllä ole vaihtareitakaan kuin kävelykengät tai kumpparit. Juhlakengät ja kesä sandaalit pitäisi ostaa. Ja itselle vaikka sun mitä. Ihan ekaksi tietty mammahousuja, mutta kun olen muuten niin pieni niin se on vähän haastavaa löytää housut jotka ei purista muttei myöskään tipu jalasta.

Nasu kuules, mulla on ihan sama vika noiden äippähousujen kanssa, vaikka oonkin huomattavasti sua pitempi. Ilmeisesti raskaana ollessa pitäis lihoa ihan mielettömästi... Jos mulla yläosasto housuista istuu, niin lahkeet on lyhyet. Ja nyt oon vielä pari kiloa pienempi kuin edellisessä raskaudessa. Itse asiassa kävin aamulla puntarilla ja painoa oli sen mukaan tullut vain reilu kilo. Mutta parin viikon päästähän ne varsinaiset kasvukaudet vasta alkaa meillä molemmilla =)

Häpeällistä, mutta meillä mennään kumppareilla ja lenkkareilla (jotka ei oo musta tarpeeksi hyvät). Tarttis ostaa jotku vähän tukevammat ja vettä pitävät kengät, kunhan tilipäivä koittaa. Oma kenkävarasto on ihan kohtuullisella tolalla ja korkkareihin taivun työn puolesta säännöllisesti. Nytkin on korot jalassa, kun oli konsertti.

Tänään mennään vinguttamaan korttia ruokakauppaan ja ostetaan herkut huomiselle. Onneksi nyt ei mene rahaa viinoihin. Vaatevarastoa ehdin talven aikana täydennellä kivasti, mutta nythän tämä paisuminen taas koittaa ja pitää hankkia uusia. Voitteko kuvitella, että odotus- ja imetysaikana pidin mammavaatteet ihan ruokottomaan kuntoon ja osa onkin mennyt jo ROSKIIN. Ei voinut kuvitellakaan mitään kierrätystä. Mulla ainakin imetysaikana hikoilu oli sitä luokkaa, että Huh! ja tietty niitä elämän eritteitä oli paidoissa päivittäin. Myös imetysliivit on pidetty puhki tai sitten ne tuon hikoilun takia on niin pinttyneessä liassa, että pääsivät kaatopaikalle. On kuitenkin ihan kiva päästä ostelemaan uusia, kun rahatilanne on paljon parempi kuin edellisessä raskaudessa, jolloin ihan kaikki oli PAKKO ostaa henkkikseltä. Sinne suuntaan yleensä edelleen, mutta halutessani voin edes harkita jotain vähän kalliimpaakin.

Nyt pitää mennä kipaisemaan kirppu tarhasta ja sitten lähdetään kauppaan. Mies hulluili ja polki pyörällä 20km töihin. Mulla on siis auto. Juhlavaa!

Yhteistyössä