TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:
Kipu siis alaselässä ja lonkissa. Onko nämä liitoskipuja???
Liitoskivut tuntuu alapäässä. Tässä eräs lainaus: "Raskauden edetessä osalle äideistä tulee ns. liitoskipuja, jotka johtuvat hormonien aiheuttamasta häpyliitoksen löystymisestä. Häpyluun alueen vihlonta tuntuu usein kävellessä ja öisin kyljellään maatessa."

Mulla on myös alaselkä ollut todella kipeä molemmissa raskauksissa. Kipu säteilee myös etureisiin ja lonkkiin. Kävin viime viikolla fysioterapeutilla, ja hän kyllä osasi havainnollistaa hyvin sellaisen leikki-selkärangan avulla mistä ne kivut aiheutuu. SI-nivelen löystyessä alkaa painaa hermoa mistä nuo kivut kuulema tulee. Ja sit tietty asennon muuttuminen masun kasvun myötä vaikuttaa asiaan myös. Samoin kuulema seisomatyö jne.

Minä sain lainaan tukivyön sekä venytys-ohjeita joista saattaa olla apua noihin kipuihin. Varaa ihmeessä aika tk:n fysioterapeutille josko siitä olisi apua :hug:
 
Siksakkia: Kyllä, neljät nimet pitäis paperiin keksiä. Mies haluais pojalle nimeksi sellaisen mitä mä en tahtoisi. Tytölle tuo työnimi varmaan jää (jos tyttö on toinen).
nikunaku: Paljon onnea :flower:

Lääkärissä kävin tutkimuksissa ettei noi näkö ym häiriöt johdu mistään vakavasti. Pääkin kuvattiin, eikä sieltäkään mitään vikaa löytynyt.
stk: Mulla kans sattuu alakertaan. Tallilla en pysty esim lapioo painamaan jalalla.

Nyt saunaan ja mulla on jääkaapis 2alkoholitonta olutta.
Masu kuva pitäis vielä ottaa poks 25 :heart: K&S
 
ONNEA NIKUNAKU :flower:

Siksakkia viime raskaudessa oli vastaavia suppareita ei näin paljoa eikä näin pitkiä, mutta silloinkin oli pitkiä niin että yks suppari kesti pitkään. Loppun asti oli. Synnytykset ollut käynnistettyjä ekaa lukuunottamatta ja ihan normaalit supparit niinku yleensä on ettei mitään vartin kestäviä. Kuitenkin tosi rajuja silleen että paikat auenneet todella nopeesti ponnistus vaiheeseen.

Tuosta tukivyöstä tulinkin uteleen niin olikin jo vastaus. Nyt on liitoskivutkin päällä levossakin. Menee jo naurettavaksi tää homma. Otan yöksi panodolia. Ihan selkeesti on tuo luu kipee ettei ole mitään jomotusta..oon tietty lukenut kaikista tulehduksista niin tulee jo psykosomaattisia oireita vai mitä ne on .. odotan nyt kiltisti lekuria. =)
 
Siksakkia: Kiitos tiedosta, ne on sit jotain muuta kuin liitoskipuja. Alapääs ei tunnut mitään kipuja. Anita-tukivyötä oon nyt käyttänyt, mutta ei siitä suurta apua ole. Viime raskaudesta oli fysioterapiasta vyö lainas, mutta ei auttanut sekään. :( Koitan ottaa rennosti, välttää nostoja ja juttelen neuvolas. Työpaikas oon vaan välillä yksin, joten aina vääntämistä ei voi välttää. Puhun niistä seuraavalla neuvolakäynnillä.

Tukisukat: Nyt alkaa jalkoja särkeä ja alkavaa suonikohjua. Käytättekö tukisukkia ja mistä olette edullisesti hyvät löytäneet? Mulla oli viime raskaudes useampikin pari, mutta kun siitä on jo aikaa, niin en muista mistä ostin.

 
Siksakkia: Kiitos tiedosta, ne on sit jotain muuta kuin liitoskipuja. Alapääs ei tunnut mitään kipuja. Anita-tukivyötä oon nyt käyttänyt, mutta ei siitä suurta apua ole. Viime raskaudesta oli fysioterapiasta vyö lainas, mutta ei auttanut sekään. :( Koitan ottaa rennosti, välttää nostoja ja juttelen neuvolas. Työpaikas oon vaan välillä yksin, joten aina vääntämistä ei voi välttää. Puhun niistä seuraavalla neuvolakäynnillä.

Tukisukat: Nyt alkaa jalkoja särkeä ja alkavaa suonikohjua. Käytättekö tukisukkia ja mistä olette edullisesti hyvät löytäneet? Mulla oli viime raskaudes useampikin pari, mutta kun siitä on jo aikaa, niin en muista mistä ostin.

 
Hopsan Hejsan, mehän ollaan jo helmikuussa :)

Minäkin täällä pitkästä aikaa kirjoittelen, en olekaan sitten alun jälkeen tainnut kirjoittaa kertaakaan, sorry :( Olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta jostain syystä en ole sitten saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.

Täällä voidaan varsin hyvin :) Masu kasvaa ja vauva myllertää varsinkin iltaisin, mutta on se niin ihana tunne. Reilu kaksi viikkoa sitten käytiin Femedassa 4D-ultrassa, ja kaikki oli oikein hyvin pikkuisella. Mun mielestä oli kyllä rahanarvoinen käynti, saatiin se dvd ja paaaljon kuvia vauvasta. Ja saatiin tietää, että meille on tulossa poika :heart: Mulla oli kyllä alusta asti ihan poikafiilis, en tiedä miksi, mutta jotenkin vaan olin aika varma :)

Hankinnoista Me tilattiin Quinny Freestyle -merkkiset yhdistelmävaunut Saksasta. Oli tosi edulliset, 450?, ja kun maksoi tilisiirrolla niin sai vielä vähän alennusta. Paljon kateltiin erilaisia vaunuja, mutta noi oli sitten meidän molempien mielestä kaikista kivoimmat, ja löyty vielä kivan väriset, beiget. Toimitusaikakaan ei ole paha, 2 vkoa ja postitus on ilmainen, eli hyvät kaupat tuli tehtyä. Jos joku kiinnostui, niin tämä ko. lastentarvikeliike löytyy osoitteesta www.mypram.de Turvakaukalo saadaan tutuilta, on ollut heillä vuoden käytössä, ja on ihan uudenveroinen. Merkki on Maxi-Cosi, ja sen saa näpsäkästi adapterilla noihin Quinnyn vaunuihin. Pikkuisia vaatteitakin on jo jonkun verran, tai no aika paljon. Kovasti tekisi mieli ostaa lisää, mutta täytynee vähän jarrutella, ettei sitten ole niin paljon ylimääräisiä, että jää käyttämättä. Ja pianhan tulee jo äitiyspakkauskin :) Eikös niin, että osa on sen jo saanut? Pinnasänky ja hoitopöytä ajateltiin hankkia Ikeasta, kävin yks päivä niitä paikan päällä kattelemassa, ja mun mielestä ne Hensvik -sarjan kalusteet oli kivannäköset.

Täälläkin tuo selkä vihoittelee, varsinkin pitkän työpäivän jälkeen. Olen kahvilassa töissä, ja se koko päivän seisominen tuntuu kyllä aika kivasti illalla. Mulle lääkäri neuvoi, että pitäis hankkia joku sellanen raskaustyyny, jota voi yöllä sitten pitää selän tukena. Onkos kukaan kokeillut semmosta?

Olikos mulla vielä muuta... Eilen illalla itkin miehen kainalossa ennen nukkumaanmenoa, kun rupesin ajattelemaan, että jos mun ensimmäinen raskaus ei olis päättynyt keskenmenoon, niin mulla olis laskettu aika ihan just, 14.2 :'(

Kukas se muuten vinkkasi siitä alkoholittomasta skumpasta? Kiitos Namm :) Mulla on sellainen nyt tuolla jääkaapissa viilenemässä, ajattelin tarjota sitä mun mamma-kaverille, kun tulee kylään lauantaina. Toinen mitä mun tekis niiiiin mieli on Dry Martini :p

Ei mulla muuta nyt tällä kertaa. Kiva kirjoitella pitkästä aikaa.

Alex & Baby Boy 26+4
 
Onnea Nikunaku!!!! :flower:
Syömisestä Joku kirjoitteli. Täällä on kanssa kamala nälkä ihan jatkuvasti (tai ainakin tuntuu siltä) Ja jos ruokaa ei saa sillä minuutilla alkaa heikottaan. Tosin painoa ei ole tullut kun 5 kiloa lisää koko raskaus aikana.
Manhan kasvusta Minustakin tuntuu että maha pullahti näkyviin ihan hetkessä. Se on tuossa edessä kuin rantapallo takaa päin ei näy ollenkaan. Sf-mitta menee kyllä ihan käyrän ylärajalla :eek:
Nyt poistun syömään marjapuuroa. Nam :p
 
G Meillä on aina ollut tunti varattuna neuvolaan. Viimeksi meni tunti, kun juteltiin synnytyspelosta ja sairaalan valinnasta. Muuten mennyt 30-45 min.

Ideapark-tapaaminen Mä olen tulossa lauantaina, jos siis kokoonnutaan. Mulle riittää tieto esim. pe-iltana. Meillä on jokatapauksessa sinne asioita hoidettavana ja käydään sitten varmaan juurikin lauantaina vaikka ei tavattaisikaan.

Jalallinen amme, jossa on samassa hoitopöytä olisi kiva, mutta jatkokäyttöä sillä ei juurikaan ole. Saako niistä ammeen irti sitten kun lapsi alkaa siellä polskutella pidemmän aikaa? Sitä lipastotyylistä hoitopöytää olen haaveillut, mutta tuo ammekin näytti Lastentarvikeliikkeessä niin kivalta. Mutta sillä ei sitten tosiaan tee sen jälkeen enään mitään.

Onnea Nikunakulle ja monella taisi poksuakin tänään :heart:
 
me ei varmaan osteta ollenkaan hoitopöytää. mulla on joku outo tahto pärjätä ilman.... kun se on niin pirun lyhytikäinen. vaihdellaan vaipat vaikka ruokapöydällä jos on selkäongelmia. en tiedä, mut tuntuu vaan että siinä vois säästää.
jalat ammeeseen vaikuttavat tosi hyvältä keksinnöltä, mutta voi jestas, että maksavat paljon!
ostaa meidän pitäis vielä pinnasänky ja vaunut, mitkä on kyllä jo valittu molemmat. ja turvakaukalo.
mä tahtoisin myös ihan oikean vaipparoskiksen, sen mihin käy tavalliset roskapussit. onko kellään semmosista kokemusta? tuo kuulostaa turhalta, mutta jos tähän kaksioon jäädään, niin voisi olla ihan käytännöllinen...

tämä mun asuntoahdistus alkaa helpottaa vähän... mun vanhemmat ilmoti, että ne vois mahdollisesti olla halukkaita ostamaan tän meidän asunnon sijotusmielessä! että nyt vaan varpaat ja peukut pystyssä, että perjantaina pankissa kaikki sujuu hyvin :whistle:

yellow 25+6
 
Sompio: Siskollani on tälläinen: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=972&valikoimaid=7
ja muistaakseni siitä ei saa ammetta irti, mutta en ihan satavarma ole. Joskus oli vaan puhetta, että siinä ne säilytyslokerot on sillein, että kun vauva vähän kasvaa ja alkaa pärskytellä vettä niin KAIKKI mikä on niissä säilytyksessä kastuu takuuvarmasti :D Että ei ehkä ihan käytännöllinen vaatteiden yms. säilytykseen :snotty:

Tuo kyllä varmaan on lyhytikäisempi, kuin joku sellainen hoitopöytä josta saa hoitotason irti ja voi myöhemmin käyttää pelkkänä lipastona. Mutta voihan sen myydä eteenpäin sitten.

yellow: Ei se hoitopöytä välttämättä ole lyhytikäinen hankinta, meillä se on edelleen päivittäisessä käytössä, vaikka lapsi on jo yli 1,5-vuotias :)

Ammejalat+amme taisi esim. Lastentarvikkeessa maksaa jotain 50?, mutta Prismassa oli niitä pelkkiä jalkoja paljon halvemmalla, olikohan jotain vähän päälle 20?. Sellainen tavallinen ammekin taitaa olla edullisin jossain marketissa, tuntuu että lastentarvikeliikkeet ottaa aina vähän "erikoistarvikekaupan" lisää.

Meillä oli sellainen Sangenic hajuton vaipparoskis kun saatiin se kaupan päälle kun ostettiin vaunut. Jäi kokonaan käyttämättä, jotenkin se tuntui niin hankalalta. Tavalliseen jalalla poljettavaan roskikseen oli niin helppo laittaa vaipat ja sitten ne täyttökasetitkin taitaa olla aika kalliita tuohon Sangeniciin jos vertaa tavallisiin roskapusseihin :whistle:

 
Siksakkia Juuri tuota katselin Lastentarvikkeessa, mutta en tarpeeksi tarkasti katsonut esim. lähteekö amme irti vai ei. Vertasin Lastentarvikkeen ja cittarin amme-hintoja, ja cittarista saa tosiaan puoleen hintaan verrattuna Lastentarvikkeen hintaan. Mutta Lastentarvikkeessa oli sellainen kiva amme, jossa pohjassa oli tavallaan istuinosa, että sieltä ei luisu pois. Oli kuvien mukaan 12 kk asti käytössä sellainen.
 
Se niissä ammeissa varmaan maksaakin enemmän, kun on suoraan pohjassa se muotoilu. Sellainen on kyllä tosi kätevä! Mutta toisaalta jos on sellainen "marketti"amme jossa pohja tasainen ja hinta edullisempi, on käytössä ehkä pitkäikäisempi. Meillä on siihen tavalliseen ammeeseen sellainen irto kylpytuki (tämäntyylinen: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/ok_baby_buddy_valk.gif ) joka kiinnittyy imukupeilla ammeen tasaiseen pohjaan.

Sitten kun tuelle ei enää ollut tarvetta, oli hyvä kun pystyi käyttämään ammetta pelkästään. Esikoinen tykkää tosi paljon vesileikeistä, tosin nyt amme on jäänyt kyllä kokonaan käyttämättä kun poika lotraa suihkussa :)
Se kylpyuki maksoikin vaan jotain 15?.

Nuo ammejalat ja kylpytuet on varmaan sellaista tavaraa jotka liikkuu hyväkuntoisena käytettynä, niin kannattaa seurata kirppis-palstoja esim. täällä Kaksplussalla jos sattuisi löytymään läheltä, tai voihan sinne laittaa omankin osto-ilmoituksen.
 
Heips.

Onpa ollut p*ska päivä!
Tänään sitten piti tosiaan olla se neuvolalääkäri ja kun kello ei herättänyt aamulla niin oli vartti aikaa laittaa ittensä lähtökuntoon sinne.. inhoan kiirettä ja sitä että kaikki jää kesken ja lähtee vähän "tukka pystyssä". Eikä se neuvola edes ollu tänään! :headwall:
Täti ihmetteli että mitä me siellä tehdään ja sanoi että aika on oikea mutta päivä väärä, eli HUOMENNA on meidän päivä...

se sitten sekotti jotenkin mun pasmat täysin se turha hoppuilu joten murjotin miehelle loppupäivän ja vollotin illan kun hän yritti hämillään mua lohduttaa. Nyt on pää kipeä siitä ylettömästä "tyhjän itkemisestä" joten äkkiä tulin vaan purkautumaan ja painun petiin, jospa huomenna taas elämä hymyilisi... Itkin niin että ei ollut lopulta voimia lähteä edes lenkille ja siitä poden nyt huonoa omaatuntoa.. :ashamed:

yellow onnea matkaan että teidän asuntoasia etenee! noi on kyllä kanssa niin stressaavia juttuja noi asuntojutut, joten toivotan kärsivällisyyttä, kyllä ne asiat sitten järkkääntyy!

Ja nikunakulle kovasti onnea! (päätä sä synttärisankarina että lähdetäänkö me sinne ideaparkiin vai siirtyykö reissu :) )

Nyt nukkumaan, öitä!

Jasmin ja aarre 27+4 :heart:
 
alhambra Akvaario on pystytetty ja voi ihmeen hyvin, kiitos kysymästä!
Otettiin ensin "koekaloiksi" kaksi viherimunuoliaista että testataan säilyykö kaverit hengissä. Hyvin nuo tuntuvat viihtyvän ja ovat oikein virkeitä joten muutaman päivän päästä haetaan varmaan seuraava laji. Ois tarkotus joku sellanen laumalaji ottaa eli useampaa samaa. Toi meidän allas on vain satalitranen joten ei sinne kyllä edes voi kovin isoja kaloja ees ottaa..
Mutta kiva niitä on seurailla! =)
 
Ainiin ne tämänpäiväiset neuvolakuulumiset:

rv 26+5

Painoa edellisestä käynnistä tullut 3kg,
eli +700g/vko
Alan olla nyt vasta lähtöpainossa.

Turvotus -
Paineet 128/82
Pissa puhdas
hb 125 (viimeksi 116)
sf-mitta 27cm eli yläkäyrällä taas kulkee tasaisesti
tarjonta: rt?
sykkeet + 138-148
liikkeet ++

Kahden viikon päästä olis seuraava ultra ja terkkari arveli että pääsen vielä sen jälkeen joskus viikon 36 tienoilla yhteen ultraan.


Maanantaina kävin shoppailemassa vauvalle vaatteita, ja kun kirppis-tarjonta oli niin huono ostin sitten niitä suloisia retro-kuvioisia Lindexiltä, kun oli vielä hyvällä alennuksella. Mä oon niihin ihan hurahtanut, ne vaan jotenkin on niin pirteitä ja ihania :snotty:

Tälläiset ajattelin vaaville kotiintuloa varten:



Paitsi jos sukupuoli selviää etukäteen niin ehkä sitten pakkaan mukaan sairaalakassiin jotain vaaleanpunaista/vaaleansinistä :heart:
 
Siksakkia: Mäkin olen just noita lindexin retroja kattellu. On ihania :heart:
Sulla oli kyssäri tuon rt:n peräs... eikö se ole raivotarjonta.

Täällä kaksoset pitää kovaa elämää masussa. Tuleva isukki ihmetteli kuinka masun nahka voi niiden potkuista heilua noin kovasti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:
Sulla oli kyssäri tuon rt:n peräs... eikö se ole raivotarjonta.
Juu on, kysymysmerkki on siksi kun terkkari ei ollut varma onko vauva raivotarjonnassa. Hän laittaa aina kysymysmerkin neuvolakorttiin tarjonnan perään jos ei ole aivan varma
asennosta :)
 
ihana massu Eemelin äidillä!

Ja mukavat neuvolakuulumiset siksakkialla. =)

Mä heräsin odottelemaan miestä kotiin, mennään yhdessä sitten vielä pariksi tunniksi nukkumaan ja sitten oma neuvolalääkäri, jospa tänään oisi vaikka oikea päivä!

:wave:
 
Onnea nikunaku :flower:

Merkkailen välillä, et tien mihin asti luettu. TYKS odottaa puoli kymmeneltä ja toivon, että kotiin pääsee jatkamaan eikä tarvitse taas jäädä sinne.
Tuun sit kertomaan, mitä mieltä tää lekuri on!
 
Siksakkia Toi kylpytukikin maksoi Lastentarvikkeessa muistaakseni 24 ?. Että on niissä aina pieni lisä verrattuna esim. Ikeaan tai cittariin.
Mä kävin eilen Lindexillä, mutta mukaan ei tarttunut mitään. Olisi ollut kyllä ihania vaatteita -25%. Mutta ostin ensimmäiset Marimekon vaatteet nupulle :heart:

Asennosta Mä en tiedä yhtään miten päin vauva on tai mitään ei terkka mun mielestä ole puhunut.
 
Synttärionnittelut Nikunakulle! :flower:

Kauheasti olitte saaneet tekstiä aikaan illan mittaan. Sen verta laiskotti illalla, etten tietokonetta jaksanut edes käynnistää, mut meneehän se työpäivän aamu näinkin. :)

Neuvolassa meillä on mennyt 30-45 min. Sen verran on hössöttäjä täti, jolla tuntuu aina tavarat olevan hukassa.

Yöt olen nukkunut puoliksi mahallaan taikka kyljellään. Ilman tyynyjä olen toistaiseksi selvinnyt.

Liitoskivut ovat varsin tuttuja täällä.

Alhambra: Kävin tuossa ostamassa tukisukat prismasta. Voisivat olla hieman tukevammatkin, tosin mulla nuo pohkeet on sen verta kaposet, että toisille voi olla ihan sopivatkin. Mutta mulla pääsyy miks ne ostin niin päätin kokeilla auttaako tuohon turvotuksen vähentämiseen. Toistaiseksi ainakin turvotus pysynyt kurissa niiden avulla.

Fox, 24+4
 
jasmin84: Toivottavasti lääkärissä menee hyvin, eikä enää harmita kun eilen kävitte turhaan :hug:
Voi kun sinä jaksat herätä aikaisin :) Mulla oli esikoista odottaessa samanlaista virtaa, heräsin monesti viideltä kun mies lähti aamuvuoroon töihin, ja leivoin, siivosin, laitoin vauvan vaatteita valmiiksi yms. Mutta nyt on vaan väsy väsy väsy |O
No, toisaalta silloin nukuin päiväunet, mutta nyt sellaisista ei voi kuin haaveilla :/ Jos esikoinen nukkuisi sisällä niin nukkuisin varmasti hänen kanssaan, mutta hän nukkuu vielä ulkona rattaissa niin täytyy itse jaksaa hereillä.

pian 3x äippä: Onnea matkaan TYKSin käynnille :hug: Toivotaan että tilanne olisi rauhoittunut ja pääsisit kotiin sieltä vielä!

Sompio: OHO :eek: Onpa hinta noussut parissa vuodessa! Tosin se meidän tuki on vähän eri mallinen, josko sitten olisi sen takia ollut halvempi. Mutta hyvä se on ollut!

nikunakulle synttärionnea :flower: :flower: :flower:


Siksakkia 26+6
 

Yhteistyössä