TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Suzyanne
Pian 3xäippä Erottaako paikkoja avaavat+ pehmentävät supistukset jotenkin niistä, jotka eivät ko. juttuja aiheuta? Itselläni on nyt tässä viime lekurikäynnin jälkeen alkanut olla levossakin suppareita, ja varsinkin iltaisin niihin on usein liittynyt lievää kipua. Ylihuomenna, ke lääkäri, jännittää mitä hän sanoo! Töihin ei ainakaan ole minullakaan enä mitään asiaa, sen sanoi jo viimeksi. Maltahan lepäillä, ja vaavillesi tarrasukkia, että jaksaisi vielä monia viikkoja pysytellä masussa!

Maksan syönnistä, itse luin juuri lainaamastani, muistaakseni vuoden-pari vanhasta vauvakirjasta, että maksamakkaraa saisi syödä jopa joka päivä 30 g, se ei siis ole pienissä määrin haitallista. Mutta sitten maksalaatikkoa. maksakastiketta yms. ei saisi syödä ollenkaan. Valkohomejuustoon olen hulluna ja ratkaisinkin asian niin, että kävin hakemassa kaupasta juustotiskiltä kotimaista, pastöroitua valkohomejuustoa, myyjä vakuutti että sitä voi raskaanakin syödä turvallisin mielin. Kallista vaan oli, viisi euroa pikku pala. :eek: Mutta oli ihan syntisen hyvääkin. :heart: On se muuten kumma, että raskaana ollessa sitä himoitsee kaikkea kiellettyä, vaikkei normaalisti ko. ruokia juuri koskaan söisikään. :headwall:

Syömisjutuista vielä sen verran, että ihan alkuraskaudessa himoitsin porkkanoita. Sitten olivat vuorossa puolukat, ja nyt pari kolme viikkoa on mennyt appelsiineja sekä appelsiinimehua aikamoinen määrä. Täytyykin muuten kohta taas vetäistä pari aplaria.. :whistle: Himoitseeko kukaan muu appelsiineja tai muita sitrushedelmiä?

Väsymys ja vetämättömyys vaivaa vieläkin, energiaa ei ole juri yhtään. Täytyykin keskiviikkona pyytää lääkäriltä lähete labraan, hemoglobiinin mittaukseen, sehän tämän väsymyksen voisi selvittää. Viime kerralla se mitattiin tuossa kuutisen viikkoa sitten, ja oli laskenut alun 132:sta 120: neen.

miimaamuun vaaville myös tarrasukkia, että jaksaa vielä monta viikkoa pysyä äidin mahan suojissa!

Alkoholia ei ole tehnyt mieli yhtään, vaikka ennen raskautta aina silloin tällöin sitä otinkin. Saunaolutta olen kaivannut, ja viime kerran Virossa käydessämme löysinkin sieltä kattavan valikoiman alkoholittomia oluita, joita ostin mukaan muutaman pullon. Suomessa niitä ei kauheasti ole, ainakan ruokakaupoissa, ehkä alkossa. Suosikkini Viron oluista oli Pulsin valmistama alkoholiton. Maku oli aivan mahtava, tumma ja maltainen, ja hintakin vajaan euron/pullo.

Suzyanne 26+5
 
Suzyanne: Mä syön aika paljon mandariineja ja klementtiinejä. Mä kans kattelin, ettei suomessa ole oikein alkoholittomia oluita, eikä kyllä silmään ole osunut lonkeroakaan. Siiderit on ainoot ja sitten sellainen lastenkuohuviini pullo. Meillä oli uutenavuotena.

Mies ei kauheesti baareissa juokse. Jos joskus on tulee ihmisten lailla kotiin. Töissä aika paljon vkoloppuna ja iltaisin/öisin, taksiyrittäjä. Harvoin saa kuskia.
 
Suzyanne Appesiineja uppoaa täällä myösi ihan kiitettävästi ja nyt myös vihreitä omppuja.
Äippä*3 ja miimaamuulle Vauvaliimaa että teidän nyytit kestää mahassa vilellä pitkän aikaa.
Omaan napaan... Vointini on ollut mitä mainioin mutta kyllä tämä puutarhurin ammatti alkaa olla kasvavan mahan kanssa hankalaa. Tuntuu ettei taivu mihinkään. Minulla on kyllä työantajan täysi siunaus hakea sairaslomaa jos siltä tuntuu. Mutta kun minusta tuntuu että ei ole oikein hakea sairaslomaa. Olenko aivan tyhmä kun ajattelen näin?!?

Tytti ja Papu 23+1
 
Tytti83: Heti vaan hakemaan sairaslomaa. Kyydissä on kultaakin kalliimpi lasti. :heart: mikään työ ei ole niin tärkeää ku vauvan masussa kasvattaminen.Ja jos työnantajakaan ei koe sairaslomaa negatiivisena asiana. Koska sulla on seuraava neuvolalääkäri? Puhu siellä millaista on olla töissä ja mitä vaikeuksia siellä on....voipi olla,että kirjottavat sulle sairaslomaa ilman,että sun pitää sitä pyytää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Syömisjutuista vielä sen verran, että ihan alkuraskaudessa himoitsin porkkanoita. Sitten olivat vuorossa puolukat, ja nyt pari kolme viikkoa on mennyt appelsiineja sekä appelsiinimehua aikamoinen määrä. Täytyykin muuten kohta taas vetäistä pari aplaria.. :whistle: Himoitseeko kukaan muu appelsiineja tai muita sitrushedelmiä?
Mulla alkoi just porkkanahimo viime viikonloppuna ja puolukoita olen syönyt raskauden aikana varmasti kiloittain :D ja appelsiinikin on maistunut tosi hyvin, mutta ne maistuu aina talvella. Ihanaa, että himot on nyt pääasiassa suuntautuneet terveelliseen sektoriin alkuraskauden jälkeen.

Mua on huimannut viime aikoina aika paljon. Sain tänään työkaverilta lainaan mittarin ja eihän nuo paineet korkealla olekaan (105/65). Varmaan voisin minäkin herkutella reilumminkin salmikilla.

Aamulla on sokerirasitus. Ja nyt alkoi tietysti tehdä mieli kaikkia noita yllä lueteltuja herkkuja...

PilkkuPantteri & Jyvä 25+6

 
Therean Rautaa sain tänään neuvolasta mukaan. Oli hemppa 119 ja edellinen lukema oli 140. Samoin otettiin kilpirauhasarvot labrassa, kun mulla on vajaatoiminta. Senkin väärät arvot voi aiheuttaa väsymystä.

Synnytyssairaalaksi minulle voi vaihtaa VAS. Tänään päätin lopullisesti, että aion mennä Vammalaan. Ja neuvolasta laittaa lähetteen pelkopolille, kun tuntuu, että siihen olisi kyllä tarvetta. Ja kuunneltuaan minua neuvolantäti sanoi, että kyllä ne minut sinne ottavat käymään.

Sokerirasitus on minullakin edessä parin viikon päästä.

nikunaku Mullakin huomenna hammaslääkäri. Paikkaavat hampaan ja poistavat hammaskiveä. Toinenkin reikä on, joten kaksi käyntiä on tiedossa.

miimaamuu Me emme ole vielä ostaneet hoitopöytää, kun emme oikein ole varmoja minkälainen ostetaan. Todennäköisesti Ikeasta tai Lastentarvikkeesta sellainen lipasto/hoitopöytä-yhdistelmä, että siitä saa hoitopöydän sitten pois ja jää jatkoa ajatellen tavalliseksi lipastoksi käyttöön. Liiemmälti meillä ei ylimääräistä kaappitilaa ole, joten kaikki huonekalut pitää miettiä tarkkaan, mitä nupun huoneeseen ostetaan.

(.) Mies lähti tänään työreissuun ja tulee vasta viikonlopuksi takaisin :( En osaa nauttia omasta ajasta, kun muutenkin ollaan aina eri vuorossa töissä ja yksin kotona. Mutta ennen on saanut sentäs yön olla vierekkäin.
 
Suzyanne ja Eemelin äiti, yksi kohtuullisen hyväksi toteamani alkoholiton olut on Nikolai, sitä saa melkein kaikista ruokakaupoista.

Kiva kuulla että en ole ainoa jolla on ollut mielitekoja "kiellettyjä" ruoka-aineita ja juomia kohtaan! :) Kiitos kaikille kommenteista.

Väsymys on kieltämättä vaivannut hurjasti koska rauta-arvot laskenut jo alle 115 (normaalisti n. 135 mulla). Syön nyt lisärautaa, katsotaan onko seuraavassa neuvolassa 25.2. arvot nousseet, toivotaan!

Mä en hetkeen ehdi käydä nyt täällä, jään talvilomalle nyt torstaina. Lauantaina onkin ne häät, sitten lähetään miehen kaa kylpylälomalle ja siitä suoraan Lappiin tuttujen kanssa! Palailen sitten noin 1,5 viikon päästä kuvioihin mukaan.

Hauskaa Ideapark- tapaamista teille! :wave:
 
Ehtoota!!

Tulin vielä ultra kuulumisia kertoilemaan, ennenkuin yöpuulle vetäydyn. Elikäs viimeksi löydetty "kupla" oli nyt kadonnut, munuaisia oli vaikea edelleen löytää, johtuiko sitten vauvan asennosta vai mistä, mutta poikkeamia ei silti löytynyt. Mutta nähtävästi jotain muuta löyty, kun ultraava lääkäri kysy halutaanko tietää sukupuolta=)
No, ilmeisesti ois nyt sitten pikkuveli tulossa, eihän se sata varmaa tietenkään tuo tieto ole, mutta kumminkin.

Saatiin pikkusesta niin ihana sivukuva kasvoista, että oikeesti oon ihan in laav :heart: :heart: :heart: . Samanmoiset piirteet näyttää olevan kuin veljelläänkin. Se kone meinaan oli 4D-ultramasiina, et näky tosi hienosti kaikki... niitä vehkeitä en itse nähny, ei tohtori tarkentanu... :)

Mutta nyt on huojentunut olo, toivottavasti muillakin sujuu raskaus hyvin ja ne jokka tarvii, niin jarrusukkia kyytiin vaan kovasti!!!

Väsymys painaa edelleen, mutta onneks pikku mies on tässä vedellyt muutamana päivänä likemmäs neljän tunnin päikkäreitä, niin on ollu vähän omaa aikaa ja on mukavasti ehtinyt sitte parisenkin tuntia nukkua.

Mulla ei oikeestaan mitään kummosempia himoja oo ollu, ei edes niihin sitrushedelmiin, vaikka niitä on kyllä pikkasen tullu syötyä. Kokista tekee välillä mieli ja suklaata... kamalia paheita.

Ens maanantaina on neuvola... toivottavasti sokerikokeet on puhtaat... en jaksais kyllä mitään ruokavalio juttuja alkaa miettimään...

Tissit on kipeet ja liitos(tai mitä kipuja nyt onkaan) kohdun kannattimiksi lääkäri ne nimesi... niin on turkasen kipeet vasemmalta puolelta. Meinas et tukivyötä voi kokeilla, mut ei siitä välttämättä apua ole, kehotti särkylääkettä pahimpaan kipuun ottamaan... no eipä tässä näitä viikkoja laskettuun ole enää ku 14 ja rapiat... äkkiäpäs se aika menee=)

Mutta nyt öitä!!!

t: Maariana + pikkuveli(?) 25+2
 
hittolainen, miten paljon oli luettavaa, kun en melkein viikkoon ole ehtinyt täällä käymään!

minunkin tekee ihan kauheasti mieli skumppaa. vaikken ole siitä aiemmin kovastikaan pitänyt. muutenkaan en oikeastaan juo alkoholia, enkä pidä humaltumisen tunteesta. täytyykin kokeilla tuota alkoholitonta, mistä joku ystävällinen vinkkasi.

rintojen kylmän arkuuteen keksin pihin vinkin; laitan lenkille lähtiessäni liivien sisään varrettomat froteiset pikkusukat. lämmittävät juuri nännien alueen sopivasti, eikä tarvitse kietoa huiveja muutenkin ahtaan takin sisään. tämä toimii siis hyvin silloin, kun takkia ei tarvitse ottaa ihmisten ilmoilla pois. tissit saattavat ilman takkia näyttää omituisen muhkuraisilta :).

me käytiin tänään katsomassa semmosta pientä ihanaa omakotitaloa tuolta "maaseudulta" ja ihastuttiin tosissaan! saa nähdä miten tässä käy, että asutaanko uudessa kodissa kun vauva syntyy :). tietääkö kukaan, miten käy synnytyssairaalan kanssa, jos asuinpaikkakunta vaihtuu siten, että kuuluisikin toisen sairaalaan, kuin alun perin on valittu?

nyt täytyy lähteä unten maille.

yellow 25+4?
 
Siksakkia: kiitos taas ahkeralle pinojen väsääjälle

Nikunaku: tsemppiä hammaslääkäriin. Se on kyllä inha paikka. Tosin aina kun sieltä tulee pois, niin sitä ajattelee, ettei se niin kamalaa ollutkaan. Kivaa saada purukalusto kuntoon.

Maariana: Ihanaa, että saitte hyviä uutisia.

Mielialoista: silloin kun yritettiin vauvaa pitkään ja hartaasti, olin todella huonolla tuulella usein, enkä todellakaan ollut mitään ihanaa seuraa varsinkin loppuaikoina. Nyt jokunen aika sitten mies totesi, että voisinkohan olla raskaana todella usein, sillä me ei olla saatu oikein aikaan edes pientäkään riitaa. Valitettavasti tää voi kuitenkin jäädä meidän ainoaksi raskaudeksi, joten nauttikoot nyt tästä ;)

Muoks: noin viidennen kerran jälkeen sain tän kuvankin tänne liitettyä. Eli meidän ipana viime viikolla 4D:ssä kuvattuna. Viikkoja oli noin 24.

 
syzyanne en sit itse osaa sanoa, mitkä supistukset avaa ja mitkä ei. Lääkäri sanoi, että niitä vaikea erottaa. Ennen ku sairaalaan lähdin oli koko vkl ollu tosi tuskaisia ja jotenkin puristavampia supistuksia tuolla alhaalla. Nyt vaihtelee ihan päivittäin. Supisteluja joka päivä, ja aina muutama kivuliaampi mukana :/ Olen alkanut jo hiukan panikoimaan torstain lääkäriä, jos kuitenkin ottaa mut sisälle taas. Nyt kun päässyt unen makuun kotona, niin millään sinne taas haluaisi...

Esikoinen sairastaa kovaa kuumetta ja pelkään et tulee mullekin. Jos iskee ennen torstai aamun aikaa, niin joudun peruu ilm ajan. Toivotaan ettei iskis.
Mulle noi lääkärit sanoo kaikki eriä, joku et voi hyvinkin päästä vielä töihin ja jotkut että tuskimpa. Kätilöt osastolla sanoi, ettei kyllä tossa vaiheessa voi seisomatyötä tehdä. Ja mielummin suojaan tän ihanan pienen nyytin vielä moneksi viikoksi mahaan, ku sinne keskoskaappiin!

Pianissimo ihana kuva. Todellinen söpöläinen tulossa =)

Maariana hyvä homma että kaikki kunnossa ja sukupuolikin selvisi. Mä niin haluaisin kysyä torstaina, mut mies vastustaa. Eli pakko vaan odottaa :whistle:

Yellow olisi varmasti ihanaa aloittaa uudessa asunnossa pienen vauvan kanssa, pidetään peukkuja =)
 
yellow Me muutettiin 1kk ennenkuin meidän kolmas vauva syntyi. Ja synnytyssairaala muuttui alkuperäisestä. Menin siis synnyttään tayssiin, vaikka ennen muuttoa olisin mennyt jyväskylään.

Mulla on tullut ihan uutena ja outona vaivana ilmeisesti liitoskivut. Onko jollain kokemuksia?? :wave: Mulla ei aiemmissa raskauksissa ole ollut, mutta nyt sitten vaivaavat. Ei kiva, ei. :$ Niin sitä vaan uutta ja ihmeellistä ilmenee, vaikka viides raskaus menossa.

stk ja minivitonen 24+0 :heart:
 
Kaunista päivää Savosta! Olen vapaapäivän vietossa. Aamu meni sokerirasituksessa (ei ollut mitään überkauheaa, tunnin kohdalla oli vähän outo olo) ja nyt tulin kotiin syömään. Keli on niin komea, että kaikki silityssuunnitelmat on haudattu ja lähden ulos nauttimaan auringosta.

Hienoa, että Maarianan ultrakuulumiset olivat noin hyvät! Ja miten ihanalta näyttääkään Pianissimon vauvan profiili! Meidän 3D- ultrasta saama kuva näyttääs siltä kuin pikkuneiti näyttäisi keskisormea ... :LOL:

Me ollaan kyllä kunnollista porukkaa, kun niin moni käy hoidattamassa purukalustonsa kuntoon. Mulla on hammalääkäri ensi viikolla. Saas nähdä mitä sieltä löytyy. Mulla ei ole koskaan ollut reikiä ja toivon, että sama linja jatkuu. Nyt vain on mennyt jo yli 2 vuotta edellisestä hammaslääkärikäynnistä :ashamed: Tosin syy ei ole varsinaisesti minussa, vaan siinä että viime keväänä varattu aika peruuntui hammaslääkäriaseman vesivahingon takia. Mutta olisihan sitä voinut mennä muualle...

Ja poks poks, tänään on jo 26+0!
 
Huomenta.
Olipa ihana ku kerranki sai nukkua niin pitkään,että heräsin itse ku olin tarpeeksi nukkunut. Poju oli nukkumassa mun vieressä ja heräs samaan aikaan. Voi ihanuus oravan poikanen siinä kainalossa. Sitte tultiin alakertaan ku pikku mies totesi heti,että anna mulle ruokaa. Seuraavaks heräs 1v5kk ku kuuli ääniä keittiössä.Kello oli vähän yli kymmenen.4 v nukkuu vielä. Äitiinsä tullut eli aamuunisia.Onneks ei ole pakollisia menoja.Meillä on kummasti rytmi siirtyny myöhempään pikku hiljaa.Ennen herätys oli klo 8 aikoihin.

Näin muuten unta,että luin tätä palstaa ja pianissimo oli kirjoittanut synnytyksestään. Ensimmäisen touko vauvan oli saanut ja kirjoitit,että miehellä teki kiirettä ehtiä synnytykseen mukaan. Mutta sitten heräsinkin ku neiti itki yöllä sängyssään.
Aivan ihana ultra kuva ja niin selkeä.Kyllä on ihan pikku miehen näköinen kasvoistaankin. :)

hammaslääkäriä odotellessa.... pitää muistaa syödä ennen sitä.Mulla se puudutus kestää ihmeen monta tuntia hampiksen jälkeen.

NN rv 22+4
 
Ihan aluksi kiitos kaikille lohduttavista sanoista

Normaali arki tuntuu etenevän niin uskomattoman hitaasti. Tässä vähitellen yrittänyt ottaa siitä kiinni. Ihmisjoukkoja tulee välteltyä, mutta ehkä eniten niitä omia kavereita. Eilen miehellä oli syntymäpäivä, käytiin kaverilla kylässä. Tämä oli kaatunut asiakkaan kanssa töissä ja joutunut ambulanssia soittamaan yms. Siitä jauhoi ja jauhoi. Iski ihan hirveä ahdistus.
Mä luin eilen sitten mun miehen työnpuolesta saatua kirjaa 'Mielenterveyden ensiapu' kohdasta suru. Noh, ei siellä mitään uutta ollut, mitä en olisi jo joskus kokenut tai tässä surussa ehtinyt tuntea.. :(
Ikävä, haikeus ja osittainen tyhjyys, ne on kai se tämän hetken sanasto.

siispä koitan ajatella ihan jotain muuta:

Kipuja on milloin mitäkin. Välillä selkä, välillä alavatsa. Välillä pipana potkii kipeästi ja niin edelleen. Tuskin mitään kuitenkaan mikä ei kuuluisi tähän 'tilaan'..

pianissimon 4D-kuva on ihana. Meilläkin tuo päivä lähenee vaikka se ei siltä tunnu. kahden viikon päästä, sitten näemme millainen tuhisija meille on tulossa.

ä-pakkaus tuli meille eilen. Meni n. 2vkoa papereiden jättämisestä. Musta ne vaatteet on ihan kivoja, vaikkakin pidän enemmän voimakkaista väreistä. Miehen kanssa yhdessä paketti avattiin ja oltiin oikein tyytyväisiä.
Nyt siskolta seuraavaksi valikoitavana isot kasat vaatteita hänen pojiltaan.

Jäljellä olevat viikot ne vaan hupenee ja tuntuu, että miten tähän nyt sitten ihan oikeasti osaa valmistautua. Kaipa se kaikki ihan luonnostaan menee, mutta eka kun on niin jännittää. Ne parkuvat nyytit on mua pelottaneet jo iät ajat. :ashamed: Jospa oman vauvan kohdalla asia olis sitten eri, ja luultavasti onkin.
Tää vauva kun ei ollut suunniteltu juttu, eikä mitenkään säännöllisesti edes yritetty, tuli siis yllärinä vaikka kyllähän sen ties että se mahdollisuus oli aina olemassa. Niin se vaan sitten kävi, että alkushokin jälkeen tuli into ja ensimmäisen ultran myötä rakastuminen. :heart:

supistuksista mä en vieläkään tiedä miltä ne tuntuu. Joskus on epäilyjä, että vois tuntemukset olla niitä. Valistakaa siis ensikertalaista, miltä teidän tänhetkiset supistukset tuntuu? :|

kissinminttu & pipana 24+5
 
Nikunaku: naurattaa tuo uni, sillä mä näin viime yönä toisen vauvauneni myös. Lapsi syntyi keskosena ja jäi sitten sairaalaan. Mä menin pariks päiväks kotiin, enkä käyny kertaakaan katsomassa vauvaa sairaalassa. Sit se vauva (tyttö) olikin yhtäkkiä kotona ja olikin jo 1 v taapero. Mutta joo, oikeasti vauva onneksi mahassa vielä.
 
Suzyanne: kiitos tarrasukista,luulen että ne tulee kyllä tarpeeseen...

Eemelin äiti: Löysittekö hyvänmakuisen lasten kuoharin? Meille kans joskus ostettu joku mansikan makuinen, mutta se oli kyllä kaikkea muuta kuin mansikan, tai hyvänmakuinen...

Tytti83: Täällä kans oli alkuun tosi kurjamieli, tai huono omatunto, kun jouduin tuon selkänikin takia pois olemaan, tuttu tunne siis.. mutta pakko se oli vaan ajatella että tämä on nyt tätä ja kestää minkä kestää (max 40vko-43vko..argh), pikkuisen parasta ajateltava.. :heart: Raskaus on loppupeleistä niin lyhyt aika, vaikka täytyy myöntää, ei aina tässä maatessa ja kipujen kanssa eläessä siltä tunnu, mut työ elämän kannalta, että suosittelen kans hakemaan sairaslomaa, jos tuntuu ettei kroppa kestä.. ettei sit mee pahemmaksi oma olo..tai vaikuta pikkuisen masussa oloon, työ vuosia meillä, käsittääkseni kaikilla, tai ainakin suurimmalla osalla, on vielä huru mycke tulevaisuudessa =)Teet kuitenkin aikasta raskasta työtä, jos niitä mmultasäkkejä yms joudut siellä kanniskkeleen..(olitkohan se sinä joka työstäsi joskus palstalla kerroit, joku puutarhuri kuitenkin.. muisti täälläkin pätki, taitaa sekin olla yksi raskaus vaiva, toisaalta, tärkeää yötähän me kaikki teemme, kasvatamme pientä ihmisen taimenta masussamme :heart: Onneks omakin pomo on ymmärtäväinen asian suhteen, mutta myönnän, silti, se ei tuo parempaa mieltä itelle. Jaksuja, teit miten vain, jokainen kuitenkin oman olonsa parhaiten tietää, ja tuntee :flower:

Sompio: mekin halutaan miettiä tarkkaan, millainen säilytysratkaisu kannattaa pidemmän päälle, et olis sit vuosien päästäkin hyvä käytössä...
Rohkeasti tehty, olet saanut sanottua tuntemuksesi tulevasta synnytyksestä! ja ihana, et ko pelkopoli on, ja että sinne pääset! Onko sinulla tietoa tarkemmin mitä siellä tekevät, jutellaan varmaan, mut.. itseäkin hiukan mietityttää tuo tuleva, kipuja kun on jo nyt aikalailla, ja sit ne vaan lisääntyy,ja.....

Rockmummy: kyllä nuita mielitekoja löytyy, eikä kaikki kylläkään ole sallittujen listalla.. Kauheasti tekis mieli mustikkasiideriä mm... Kiva vaan kun otit puheeks, luulen et montaa muutakin helpotti kuulla, et muillakin on "kiellttyjä mielitekoja"
Ja oikeen mukavaa reissua=)

Mariaana: Loistavia uutisia! Helpotti varmasti suunnattomasti! Vaalean siniset onnittelut =)

Pianissimolla itse suloisuus masussa, ihana pikkuinen.

Pian 3*äippä, hyvin samanlaisissa tuntemuksissa mennään... mulla pe se srla kontrolli. Hirvittää, yritän olla ajattelematta, mutta vaikeaa se on.. Jaksuja :flower:

Kissinminttu: Jaksuja kovasti! Olisiko Antti Tuiskun "Valovuodet varjosi jäi" - kappaleesta lohtua? Kyyneleiltä tuskin voit välttyä tuota kuunnellessa, mutta, jos toisi lohtua, toivon näin.. You tubesta löysin ko kappaleen.. Joulupukki toi meille sen Joulutarina dvd:n, ja vasta se katottiin, ja ihastuin tähän kappaleeseen.. Vaikka kyyneleet se silmiin saa..

Kysyit supistuksista; Esikolta oli niitä et maha vain "kovettuu"(on siis aikasta kova, ei jousta, niinkuin normaalisti, kun kädellä tai sormella masua painaa) , ei sattunut, tai tuntunut missään, jollei kädellä mahaan sattunut supistuksen aikaan koskemaan.. Sit "ne supistukset" on kivuliaita, kipu on kyllä sellaista, ettei jää huomaamatta =)
Kivuttomia suppareita saa olla, ja niitä harjoitus supistuksis sanotaankin.. Toivottavasti jotain tolkkua saat.. =)

Itellä nyt ollut masussa monenlaistakin kipua ja kolotusta, välillä tuntuu kuin joku tökkis puukolla alamahaan, sivuille, tai sit alamahalta napaan vetää sellaisen tosi ikävän viilto kivun.. Sit on sellaista et tuntuu et alamaha repeää, tai putoaa.. kuulostaapa tosi hullulta :LOL: vähän niitä kipuja on vaikea kuvailla.. nuo kaks ekaa on vissiin mulla niitä kiinnike kipuja, napa jutusta ja alamahan repimiskivusta en tiedän mitä se on.. Usein tuo alamahan kipu on silloin kun supistaa ja sattuu muutenkin kovemmin..

Nyt meni kyllä jo romaaniksi, SORI.. innostun vähän naputtelemaan kun tässä sohvalla makaan..

Kiitos viä tarrasukista, liimasta, lämmittävät mieltä, ja toivotaan että niillä pikkuinen vielä malttaa tuolla pysyä..

miimaamuu 26+0 poks!
 
Pikaiseen lukasin. Täällä sairastetaan oksennetaan kukin vuorollaan.

Supistuksista; en jaksa uskoa että avaavia supistuksia voisi tunnistaa,koska itselläkin on hiton kipeitä ja pitkäkestoisia suppareita, eikä ne mitään avaa tai ole aiemmin ainakaan avanneet. Perjantain neuvolalekuri. Toisilla taas paikat avautuu ilman sen kummempia suppareita. Liitoskivut on myös julmetun kipeitä yks päivä piti suurin piirtein huutaa kivusta. Tuntu että ihan just luut katkee...kaikki autoon sänkyyn jne nousut on ihan tuskaa ja jos istut vähänkään pidempää menee paikat ihan lukkoo eikä millään meinaa päästä ylös.

pötkölleen...
 
Heippa!

Onpas menny aikaa taas viime kerrasta kun oon kerenny kunnolla paneutua tähän palstailuun. Hyvä, että on ehtiny avata koko konetta pitkään aikaan. Remppa saatiin tältä erää valmiiks ja kyllä nyt taas kelpaa kotona oleilla, oon tosi tyytyväinen lopputulokseen =) Ikean reissu pitää vaan vielä tehdä ja hakea jotain sisustusjuttuja, mutta muuten on valmista. Nyt vaan sitten tuo meidän olkkari näyttää niiin kulahtaneelta, että se on kyllä pakko laittaa kans tässä vielä pikimmiten.

Tuolla tammikuun pinossa mielestäni jo kirjoitinkin, että en pääse sinne ideaparkiin, mutta ehkäpä ensi kerralla sitten =)

Alkoholia en käytä muutenkaan ollenkaan, viime kerrasta kun oon alkoholia juonu on jo neljättä vuotta, joten mieli ei sitä tee yhtään. Meillä mies ei baareissa käy ku ehkä kerran vuodessa eikä kotonakaan ota ku saunakaljan joskus.

Kissinmintulle paljon voimia suuren surun keskelle :hug:

Toivottavasti miimaamuun ja äipän pikkuiset pysyisivät vielä ainakin jokusen viikon masuissa, mieluusti tietysti täysiaikaisiksi saakka.

Naran poppoolle pikaista paranemista! Meillä noro vieraili pari viikkoa sitten ja sen jälkeen sitten ollaan sairastettu flunssaa, nyt tuntus että alkas pikkuhiljaa helpottaa ja kaikki on suht terveinä.

Hienoa, että Maarianan vauvan kupla oli hävinnyt!!

Mitäs vielä piti, niin himoja mulla ei oo sen kummemmin mitään, alussa himoitsin puolukoita ja muutenkin kaikkea hapanta, mutta sittemmin ei oo himoja juur ollu.

Omaan napaan ei kuulu kummempaa, tuntuu että tää raskaus menee ihan tossa sivussa huomaamatta, ainakin vielä.

villahousu & Sulo 25+5
 
hammaslääkäristä tultu kotiin ja auts.Reikä siellä oli,mutta nyt mun hammas on paljon kipeämpi operaation jälkeen ku sinne menessä.Puudutus ku alkaa poistuu ni alkaa tuntuu ilkeä hammassärky.Kai tää tästä muutamassa päivässä helpottaa. Aina yhtä kamalaa se on,mutta hengissä selvitty. Pitää vielä loppukuusta menee tekee kunnon paikka siihen,nyt laittoivat vain väliaikaisen paikan.

Mietin just uskaltaisko noiden lasten kanssa lähtee uimahalliin.Harmi etten ehdi sinne vesijumppaan ku mulle tulee pari lasta pariksi tunniksi hoitoon.
Se vesijumppa oli kyllä yllättävän rankkaa.Ehkä en ole flunssan jäljiltä vielä ihan siinä kunnossa.
Mut nyt hetkeks köllöttää sohvalle ku lapset on nukkumassa ja lepäämässä.

 
miimaamuu: Kyllä toi oli ihan hyvän makuista. Kallis pullo vain, yli 5e. Halpojakin olisi ollut, mutta otin sitten tuon.
Tytti83: Ehdottomasti haet sairaslomaa. Ei tee susta yhtää huonompaa odottajaa.
Rockmummy: Täytyypä maistaa tuota nikolaita. Tykkään kovasti juoda jotain kuohuvaa, en niinkään juoda esim humaltumisen takia.
Kotikaljan/oluen sanotaan lisäävän maidon tuotantoa sitten ku imettää. On hyvä, että alkottomia vaihtoehtoja löytyy.

Vauvat kovasti liikkuu masussa. Olo kohtalainen, väsyttää vain kovasti.
En ole huomannut ainakaan, että olis supistellu. Ens viikolla äitipoli aika.
Hammaslääkärissä kävin kans ennen joulua.

K&S 24+6
 
yellow: Synnytyssairaalan voi itse valita, jos se kuuluu samaan sairaanhoitopiiriin, mutta jos ei, niin luultavasti käskevät sut vaihtamaan. Kunnasta se on sitten kiinni antavatko maksusitoumuksen sinne toiseen. Muutatteko kuinkakin kauas? Me muutettiin loppuraskaudesta kun toista odotin ja sen verran oli pitkä muuttomatkakin, etten sellaista matkaa olisi viitsinyt synnyttämään lähteä, joten toki vaihdoin sairaalaa mielelläni. Nyt me asutaan Sairaalapiirin reunassa niin, että toisen piirin sairaala olisi n. 20km lähempän, kuin se jossa tulen synnyttämään, mutta kun yritin edelliessä raskaudessa vaihtaa sairaalaa, ei kunta suostunut antamaan maksusitoumusta.

Ruoka ja juomat: Mä syön ja juon hyvällä ruokahalulla kaikkea mitä mun tekee mieleni. Onneksi alkoholijuomia ei ole tehnyt mieli, kun nollalinjalla olen elellyt raskaudet tähänkin asti.

Oksentaminen: Ei taida loppua tässä raskaudessa lainkaan :( Välillä oksennan tyhjää mahaa (syönkin näin ollen jatkuvasti välttääkseni tyhjän mahan) tai oksennan kesken ruoan. Joku maku tai haju saa oksennusrefleksin aina aikaiseksi. Eilenkin tuli leivät kinkkuineen pitkin vessan seiniä, kun en kunnolla kerennyt pöntölle :snotty:
 
piina: me muutettais n. 20km päähän nykyisestä kodista. olin ajatellut, että sairaanhoitopiiri vaihtuis, mutta nyt aloin miettimään, että kuuluukohan nurmijärvi kuitenkin hus:n piiriin? kuka tietää? ajatuskin synnytyssairaalan vaihtamisesta tuntuu kauhean stressaavalta.

muutenkin koko tämä asunnon ostaminen alkaa tuntua ahdistavalta... mies tahtoisi heti tehdä tarjouksen asunnosta ja minä taas haluan päästä tästä edellisestä asunnosta ensin eroon. kahden asunnon loukku kun olisi aivan kamalaa :(
no perjantaina mennään pankkiin lainaneuvotteluun ja sunnuntaina taas taloa katsomaan.

yellow 25+5
 

Yhteistyössä