Huomenta!!!
Ihanan rauhaisa aamu. Mies lähti saunaremonttihommiin jo aamulla(isänsä saunaa remppaa), pikkumies on vielä mummilassa, tai ehkä jo matkalla kotiin. Eilisestä iltapäivästä asti oon ollu "vapaalla". Tekemisen pulaa jo vähän ollu ja kamalan hiljasta kotona=) Hassua olla yksin. Mutta oon kyllä nauttinu. Eka vapaa ilta-yö ja aamu sitten pojan syntymän. Vapaailtoja on toki ollu, silleen et ollaan oltu miehen kanssa 2-3 tuntia poissa ja sitte oon ite ollu n. kerran kuussa illalla 2 tuntia omassa "harrastuksessa" seurakunnan äitien illassa.
Eilen siis tosiaan mies oli kanssani, et vasta aamusta oon ollu yksin. Katseltiin rauhassa dvd:tä ensin kotona, tosin multa meni puoli leffaa ohi, kun ehostin itseäni, mut olipa ainakin entuudestaan nähty leffa, niin ei haitannu. Sit lähettiin kaupungille, käytiin ostamassa mulle nimettömään ns. korvaava sormus, en ole kahteen vuoteen käyttäny sormuksia, kun vihki ja kihla sormukset ei viime raskauden lopun jälkeen ole mahtuneet. En halunnut suurennuttaa niitä, kun ois tavotteena niihin vielä mahtua(ja saada muutamia kiloja pois muutenkin). Sitte käytiin katsomassa tuplarattaita ja mies on sitä mieltä, et JOS tuplat hommataan, niin ne on ne carenat joita oon himoinnu itse. Siinä kun saa sen kovan kopan ja ratas osan erikseen ja molemmat ratasosat on ns. erilliset, omilla kuomuilla. Ja tuntui kovin mukavilta työnnelläkin. Ihana kun mies on mun kanssa samaa mieltä. Tuntuu et oon ihan rakastunu
Sit käytiin syömässä ja olin viisas, etten ottanu mitään jättihamppariateriia amarillossa, vaan söin kana-salaatin... tuli mukavan täys olo, eikä mikään ähky. Finnkinon alakerrassa käytiin sit jätskillä, tosin sen sain syödä iiihan yksin, mies ei oikein välitä jäätelöstä. Ja oltiin sitte kattomassa samassa rakennuksessa konserttisalissa suurta stand up-komiikka kiertuetta. Voin kertoa, että oli hauskaa =) Kaikin puolin ihana ja onnistunut vapaailta(juhlistettiin hääpäivää 8.1., miehen 27.2. ja mun synttäreitä 24.3. samassa)
Neuvolakuulumisia Neuvolalääkäri oli keskiviikkona. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja kaula kaikki jäljellä, pissi oli puhdas, sf-mitta 28, paineet 136/76, pikkusen koholla ja jos kohoaa vielä, niin aletaan sitäkin seurata(nousi aika korkeelle esikostakin loppua kohden yläpaine), sokeriseurannasta(kotimittauksin) puhtaat arvot, mutta lähete diabeteshoitajalle silti ja seuranta jatkuu, raivotarjonnassa oli pikkuinen ja sykkeet 150. Painoa oli tullu pikkusen yläkanttiin, kokonaisuudessaan nyt 6,8kiloa (vaatteista ei vähennetä painoa meillä). Nlalääkäri kirjoitti allergiaa varten silmätipat ja nenäsuihkeen, kun tuo siitepölykausi uhkaavasti jo lähenee. Astma on ollu TOSI huonona jo monta viikkoa, ja lääkäri siitä mulle suuttukin, kun en oo sitä hoidattanu. En oo kai ottanu sitä tarpeeksi vakavasti, kun oon mielestäni ihan hyvin pärjänny, pikkusen vaa ahistanu ja välillä vinkuu. Kuulemma astma on OK, kun se on TÄYSIN oireeton(hui!!). Laittto sitten keuhkopolille päivystyksenä ja kävin sitte keskiviikona päivystyksessä, mitattiin kaikki hapettumisarvot ja muut, ne oli onneksi kunnossa. Oireita varten pitää normi lääkitystä lisätä ja sain kortisoonitabletteja kuuriluontosena, et saadaan ahdistus poikki. On kyllä auttanu, ei vingu, pihise eikä ahdista enää=) Parin viikon sisään vielä käymään keuhkopolilla ja siell'ä mietitään lääkitystä uudelleen.
Ei ole kyllä yhtään samanlainen tää toinen raskaus astmankaan osalta, esikosta pärjäsin ilman lääkkeitä ja nyt niitä menee senkin edestä. Pelottaa toi siitepölykausi.
*12.15 tauko, mummi ja paappa tuli tuomaan pikkumiehen kotiin.*
*14.00 jatkuu, pikkumies päiväunilla ja mummi ja paappa lähti*
RaskausarvetEn ois kyllä uskonu, et raskausarpia ois tullu näin paljoa... vanhat arvet on kaikki ns. keskivatsassa, mutta nää uudet tulee niiden yläpuolelle, ihan suorassa linjassa, pystysuuntasina, kyljestä kylkeen. Eipä silti, sf-mittakin juoksee n 2-3cm edellä, verrattuna edellisen raskauden viikkoihin. Mahtaako johtua, et on toinen raskaus ja kohtu jo kerran venyny tai sitten siitä, et istukka on tossa etuseinässä, et vauvan kasvu työntää sitä ulospäin... jommin kummin. No, mutta raskausarvet on vähän kuin arvomerkit veteraaneilla. Pitää olla ylpeä niistä=)
Potkut on kyllä voimistunu aika paljon, eikä voi istua enää lysyssäkään. Alkaa muuten tuntua tosi pahalta, selällään ei oikein voi olla eikä voi istua enää lattiallakaan jalat ristissä, puutuu jalat tosi äkkiä. Mut liitoskivut ja kannatinkivut on kadonnu jonnekkin.... ainoastaan sillon ku nousee pois autosta, niin voi välillä sattua ja jos kävelee liian nopeeta, niin voi vasemmalta kirpasta, mut vauhdin himmaaminen auttaa heti. Uutena vaivana on kyllä toi hikoilu. Muutaman tunnin voi olla saman paidan kans ja sit on jo kauheet läikät kainaloissa, eikä dödöstä ole kyllä hikoilun suhteen yhtään apua. Onneksi ei sentään hiki haise.
SeksihalutMitä ne on??? Huonoa omaa tuntoa on liikkeellä täälläkin. Olo on ku saharan autiomaalla, vaikka valkovuotoa onkin aika reippaasti. Meillä koko raskauden aikana nyt on varmaan harrastettu ehkä n. viis kertaa. Ollaan yritetty sit olla enempi vaan lähekkäin. Pari kertaa oon ite tehny alotteen, kun oon oikein tsempannu... mut ei ne halut kyllä hyrrää, miehellä kyllä hyrräis... miksei hyrräis, kun tissit on ku pamelalla, massu on söpö pallo ja muutenkin kuulemma oon kaunis ku mikä ja uhkean pehmoinen... tosi kivaa=) ja sitte pitää vaan sanoa, et sori, mut ei takka lämpee. Mutta eipä tullu miehelle yllätyksenä. Esikosta oli ihan samanmoista... meillä naureskellaankin et meil on 9kk:n selibaatti
tosi äkkiä palautu halut synnytyksen jälkeen viimeksi, eikä makkarissa kyllä ollu paikkojen parantumisen ja palautumisen jälkeen yhtään viileetä
Synnytystä ja parantelua odotellessa=)
KummitMeillä on kummit valittu ja pyydettykkin jo. Ristiäispäivänkin oisin jo päättäny, jos vaan tietäs koska vauva syntyy=) Olen ihan hulluna miettiny ristiäisiä... ei tarvi enää ku järjestää, kutsua vieraat, varata pappi ja paikka... kahvit on päätetty pitää kotona, mut käydään kastamassa, joko seurakuntakodilla tai kirkossa... Esikko kastettiin kotona ja kahvit päälle... en halua samanlaista kookotusta, kun ekat tuli jo tuntia ennen h-hetkeä tuomaan kakkuja ja leipomuksia ja "auttamaan". Kyllähän se kusi käsiin heti alkuunsa, kun tulee viis "ylimäärästä" jalkoihin pyörimään apunsa kanssa. Nyt tehään ite se mitä jaksetaan ja loput saa kaupasta ja ihmiset tulee sit kasteen jälkeen kahville, jonka joku on toivottavasti saatu paikalle laittamaan valmiiksi.
Äitiyspakkauskin tuli ja oon ihan ihastunu niihin vaatteisiin... voi kun tekis mieli kaivaa jo valmiiksi vaatehuoneesta ne muut pienet vaatteet... mut täytyy nyt malttaa mielensä, kun todennäkösesti tässä muutetaan vielä, kunhan saadaan varmuus uuden kämpän remontoinnista. Vuokra neliö, olisi tarjolla tuossa vähän matkan päässä samalla vuokranantajalla...pahvilaatikoita hankittiin jo valmiiksi. Huoneita ois enemmän, pohjaratkasu ois parempi ja oma sauna... kovasti tekee mieli muuttaa sinne, mut siellä pitää uusia kaikki tapetit, kun on sisällä poltettu. Jos ne ei remppaa kunnolla niin me ei oteta sitä... En vie vauvaa semmoseen kotiin, enkä voi astmankaan kanssa riskeerata.
Kylläpäs tuli paaaljon tekstiä. Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista!!!
Maariana + pikkuveli(?) POKS! 29