TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Iltoja!

Musta on näköjään tullut tällanen myöhäisillan kirjottelija kun kaikki muut on jo menneet nukkumaan =)

Neuvolaterveisiä: Paineet ok, pissa puhdas ja painoa tullut taas "mukavat" 650g/viikko. Sf-mitta yläkäyrillä 31cm. Ja vauva edelleen raivotarjonnassa vaikka olen ollut tuntevinani että on kääntynyt istumaan. Kahden viikon päästä sitten uusi keikka!

Sompio Mun on näköjään pakko mennä sinne perhevalmennukseen vaikka yksin ensi viikolla kun neuvolatäti sanoi että jakaa siellä ne sairaalaan vietävät esitietolomakkeet vaikka sanoin sille ettei ehkä päästä... vähän painostuksen makua.. :eek:


Me käytiin tänään sellasessa RAX:in tapasessa ruokapaikassa, mutta sieltä sai pitsan lisäksi myös ranskalaisia ja kebabia niin paljon kuin jaksoi syödä! Apua! :eek: Painajaismainen paikka, syötiin miehen kanssa itsemme niin ähkyyn että kaksi tuntia meni levätessä sitä turvonnutta mahaa pois.. :ashamed: Mutta ah niin hyvää :p
(tein mä lumityöt sitten illalla kun pystyi taas liikkumaan!)


kastemekkona kaiketi miehen suvussa kiertänyt puku, saa nähdä.


Hyvät yöt!

Jasmin ja aarre 30+5 :heart:
 
jasmin Kai se nyt sen esitietolomakkeen voi antaa sulle muutenkin tai sitten käyt sen neuvolasta erikseen hakemassa. Ei sinne kaikki muutkaan varmasti pääse/halua mennä, että ei se voi olla ainut paikka sille esitietolomakkeen jakamiselle.

Mä pistän kanssa nyt koneen kiinni. Huomiseen :wave:
 
Suzyanne
Rockmummy miten se terkkari painonnousustasi motkotti, eikös tuo 11 kg reilussa 28 viikossa ole ihan normaali painonnousu, ja jää alle sen "suosituksen" 500g/ vk? Ellen ihan väärin laskenut? B) Aika tiukka terkkaritäti taitaa sinulla olla.

Koska se kirppis siellä Myyrmannin parkkihallissa on, viikonloppuisinko? En ole tuosta kuullutkaan, vaikka Myrtsissä on tullut asuttua muutama vuosi sitten. Siellä Myyrmäkihallissa kyllä silloin kävin, en tiedä onko siellä enää kirppistä?

Minä en ostanut uusia vauvanvaatteita moneen kuukauteen, ainoastaan kirppikseltä, ekat uudet taisin ostaa vasta jotain viikon 20 jälkeen, kun "erehdyin" menemään juuri tuonne Lindexille. B) Nyt olen vannonut itselleni etten enää osta uusia, kun kaikenkaikkiaan vauvanvaatteita alkaa olla ihan tarpeeksi jo. Saa nähdä miten pysyn lupauksessani.. no ehkä ihan hyvin, jos vain Lindexin tajuan kiertää kaukaa... :whistle:

sompio Kaulaliina on minusta maailman helpoin neulottava. Itse tykkäisin neulomisesta, muttei kärsivällisyyteni kestä mitään vähänkään yli hilseen menevää neulottavaa, sukissakin kantapää tuottaa harmaita hiuksia.

Kastemekkoa ei varmaan tule, kun ei tule varsinaista kastettakaan, kun olemme kirkosta eronneita. Tällä erää emme ole ajatelleet järjestää edes varsinaisia nimiäisiä, ainakaan mitään kovin virallisia. Ehkä käymme vaan maistraatissa ilmoittamassa vaavin nimen, ja sitten pidämme pienet kahvikutsut ihan lähimmille, noin 10 hengelle.

Nyt tämä hipsii suihkuun ja uinumaan.

Suzyanne 30+1 B)
 
Suzyanne Kaulahuivia kanssa mietin, mutta en mä itse taida käyttää. Kun mä haluan kaulahuivin takin kauluksen sisään ja kudottu saattaa kutittaa. Ja vauva nyt ei vielä tarvi kaulahuivia. Mutta ehkä mä sillä aloitan.
Löysin kyllä sellaisen helpon oloisen nuken mekon, jonka voisin kummitytölle tehdä. Mutta tarvii siinäkin osata hieman kaventaa yms. Ja kaikista kirjoistani ja googlesta huolimatta mä en osaa vielä vaihtaa lankaa :ashamed: Siis kun haluaa vaihtaa väriä.
Noh, lauantaina menen käymään siskon luona, niin täytyy ottaa sinne mukaan.

Mä kukun taas vaihteeksi hereillä. Suunnittelin jo tossa meidän uusia kalusteita, kun vaan saataisiin tuo kirjahylly myytyä.

En tiedä risteileekö liikaa asioita mielessä vai mikä valvottaa. Minkään ei pitäisi kyllä huolestuttaa. Jos vähän aikaa kukkuisi ja kirjoittaisi romaania, jota kukaan ei viitsi lukea ;) ja menisi takaisin miehen kainaloon. Lumitöihinkin näköjään saisi mennä :whistle:
 
Heips!

Kamala flunssa iski.. oikein kuumeen kera, enpä muista koska olisin edellisen kerran ollut kuumeessa. Iltasella olisi lähtö Tukholman-risteilylle, kaihoisasti jo ajattelen buffetin karanteenissa olevaa kalapöytää..

Sokerit olivat tunnin kohdalla kohollaan, eiköhän kolmaskin arvo nouse ajan kanssa, mutta uudelleen rasitusta ei tehdä. Hyvästi Fazerin sininen |O Vauva ei potki vaan muljauttelee ällöttävän tuntuisesti ;) Esikoinen oli ollut jo aika päiviä kiltisti pää alaspäin näillä viikoilla ja nyt olen ihan ihmeissäni tämän kanssa.. Olis vaan ihan kiva kokea myös ne potkut eikä vaan joitain hylje-loikkia :D

Laskin eilen että olis vajaat 11 viikkoa jäljellä!! Niin pitkään, mutta kuitenkin niin vähän.. Ja kevätkin silloin jo olis kunnolla vauhdissa. En kestä näitä räntäsateita.

Ristiäismekkoja olis 2 tarjolla, tai ainakin edellisellä kerralla oli. Miehen suvun vanha, jonka tyrmäsin ensinäkemältä. Oikein kaunis..ollut ensimmäisellä päällä reilut 70 sitten, nyt kuin oksennettu, ihan keltainen ja ******. Vedottiin siihen että jos vaikka hajoaa just meidän käytössä =) Lainattiin sitten tämän vuosituhannen mekkoa ja toivottavasti sillä mennään nytkin. Vieraita taisi olla yhteensä 30 ja puolet lapsia. Nyt ajateltiin laittaa salaatti+patonki linjalla ja kahvia ja kakkua päälle. Teen kuitenkin ruuat yksin niin on helpommin laitettu kuin vääntää helteessä jotain majoneesi-voileipäkakkuja..ehkä :whistle: Lapsia muistetaan lastenjuhla/synttäri meiningillä, jos pappia ahistaa niin vaihdetaan pappia :LOL: Viimeksi kun varoittelin varovasti niin idea oli hänestä oikein loistava ja jälkeenpäinkin kiitteli. No mielipiteitä on niin monia kuin on pappejakin, haluttais vaan että kaikilla vierailla olisi mukava ja rento olo eikä mieleen jäisi vaan että istu hiljaa ja nätisti.. Eikä meistä kukaan taida olla kovin hengellinen tyyppi, joten siltäkään kantilta ei asiaa tarvitse pingottaa. kastetaankin vaan siksi että lapsi voi sitten isompana muodostaa helpommin oman mielipiteensä asiasta kun on koulussa ollut ussan tunnilla ja kuuluuhan luterilaisuus aika paljon myös suomalaiseen kulttuuriin.. Itse erosin kirkosta 15 sitten kun systerin "aviotonta" lasta ei meinattu suostua kastamaan. Isä oli kyllä kuvioissa, mutta ilmeisesti pappia närästi kun eivät asuneet edes yhdessä.. Systerillä paloi oikein hermo sen naisen kanssa, ilmoitti että kastatpa siitähän sulle palkka maksetaan :LOL: Ja tämä keskustelu käytiin n. puoli tuntia ennen kastetta, kaikki vieraat jo tulleet jne.. |O Eikä siihen uskomiseen tarvita jäsenyyttä tai vastaavaa.. Omassa päässähän nämä jutut puidaan..

Mukavaa viikonloppua!

Anu
 
Moi!
En nyt muista puoliakaan,mitä piti kirjoitella :whistle:

Kastemekko on sama,missä mut ja siskoni on kastettu,ikää sillä on 30v,niinkuin minullakin kohta ;)
Ristiäiset vietetään varmaan kotona,niinkuin esikoisenkin,sen kummemmin niitä en ole vielä suunnitellut.

Nimet tälle meidän toisellekin tytölle tulee 3 nimeä,kaksi niistä minä olen jo keksinyt,keksikööt mies sen kolmannen =)


Miehen työpaikalla tuli yt-neuvottelut päätökseen,n.10 viikkoa lomautusta jaksoissa,ihan hyvä päätös,kun ensin oli uhkana paljon pidemmät lomautukset =)

Tulen myöhemmin turisemaan lisää :wave:

BV ja P 26+5
 
Mulla ei ole kyllä mitään vaikeuksia jättää vauvanvaatteita kauppaan. HIRVEEN HINTASIA! Mä jo kirpparilla kauhistelen jos joku maksaa yli 2e body tms..heh mulla on yks iso lipaston laatikko täynnä unisex pikkuvaatteita jotka ovat uutta vastaavia kirpparilöytöjä 1-2e:lla ja tutulta tuli ostettu kasa ja on mulla muutama ihan uusikin vaate siis kaupasta ostettu sentäs riittävät hyvin. Ostan vasta kun vauva syntyy. Turvakaukalo pitää hommata. Apteekista jotain siinäpä se on vauvakrääsän hommaus. :p

Kastemekkoja ei tarvitse miettiä kun ei kasteta...nimestä ole oikein aavistustakaan odotan siinäkin vauvan syntymää ja mietin sitten.

Vauveli taitaa olla kääntynyt pää alaspäin kun potkut tuntuu nyt ylhäällä.

Kahdeltatoista pitää muistaa soittaa ne sokeriarvojen tulokset.

Nara ja himppu 29 (30)
 
Huomenta,

Voih mistä aloittais,niin paljon kommentoitavaa.
Pahoittelut sokeriasituksessa kärähtäneille. Nara: voi harmi ku arvot oli noin koholla. Itse keskutelin tän raskauden alussa ystävän kanssa joka joutui raskaudessaan insuliinille ja tuli sellainen olo ettei se olisi maailman loppu. Ystäväni kertoi,että oli helpompaa ku sai syödä normaalisti sitte vaan pisti insuliinia tarpeeksi.Mutta kyllä mä silti toivon,että pärjäis ilman insuliinia.Pidän peukkuja ettei olis niin pahoja arvot. Kyynärtaipeestahan se oikeampi arvo tulee.

Kastemekko: kastetaan mekossa joka on ostettu siskolleni(sisko täyttää 41 v) Sitten siinä on kastettu minut ja kaikki minun lapset.Nauhat on kerran vaihdettu vaaleansinisiksi,mutta viime kerran jäljiltä on vaaleanpunaiset.
Olipa ajankohtainen aihe. :whistle: :ashamed: Juuri eilen avauduin aika pahasti miehelleni aiheesta anoppi ja meidän pieleen menneet häät.Ja siitä syystä nyt sitte mun vanhemmat ei tullu pojan synttäreille kun eivät halua tulla samaan aikaan miehen vanhempien kanssa. Ja vedin sellaset herneet nenään....tai olen niitä sinne kasannu jo ½ vuotta ja kun näitä tulevia ristiäisiä ajattelin....ni epätoivo iski. Olin mielessäni suunnitellu,että vuokrais sellasen vanhan hirsitalon juhlapaikaksi jonne saisi ison seisovänpäydän ja juhlittais samalla tyttöjen synttäreitä ku kaikki tulee eri puolilta Suomea. Pihalla olis pieni tanssilava ja iso vanhanaikainen puukeinu. Oltais ihan ajan kanssa juhlittu siellä vietetty aikaa yhdessä .Mutta :'( :( eipä taida onnistua nyt tässä tilanteessa. Kummitkin on ihan hakusessa, onko niitä pakko olla kaksi? Mun sisko varmasti tulee kummiksi kun perinnettä ei voi katkaista.Siskoni on kaikille lapsilleni kummi. Sakun serkkua ja hänen vaimoa ollaan pyydetty kummeiksi jo ennen joulua ja he eivät heti tyrmänneet ,mutta vähän siihen suuntaan kun kummeja jo muutama on ja omat sisaukset ei ole vielä lapsia saaneet.Lupasivat miettiä.

Sompio: Neuvo vauvalle vaunuihin tai pinnasänkyyn peitto. Joko yhdestä langasta kokonaan tai sitte teet erivärisiä neliöitä jotka ompelet sitte yhteen. Mekko kuulostais ihanalle.Mä osaan neuvoa tasan paria eri jutta.Enkä ohjeista ymmärrä mitään.Se käsialanäyte tms. 10*10 cm joka pitäis kutoa etukäteen on ihan utopiaa mulle.Joku kun senkin joskus selittäis kunnolla. Ni saisi oikean kokoisia tehtyä.


Jasmin: aivan varmasti saat sen esitietolomakkeen neuvolastakin.Voisithan sä olla kipeä silloin ja sen takia jäis lappu saamatta. Ehkä se nyt yritti vaan saada sua sinne ku eiks siellä puhuttu synnytyksestä? Jos se ajatteli,että sä et halua tulla sinne sen takia.Tms. Monelta se on silloin? Mä voisin muuten tulla mukaan,mutta pelkään pahoin,ettei mies ehdi kotiin tarpeeksi ajoissa.On keskiviikkona Hesassa töissä.Pitää tarkistaa millainen päivä sen keskiviikko on.

Bad virgin: Hyvä että yt neuvottelun päätös ei ollut pahempi.

Tää on tosi kurjaa aikaa ku ruuan hinnat nousee nousemistaan ja tulot tippuu tai tuet on pieniä.Sähkönhinta taivaissa jne. Tiukkaa tekee.

Mut jos lähtis aamupalalle.Meidän pienin vielä nukkuu.On taas heräilly monta kertaa yössä.Pitäis varmaan viedä taas korvat näytille jos ne vielä vaivaa.

NN 26+0 ( 27+1)
 
Nikunaku: mun mielestä kummeja on oltava kaksi. Eli toisen etsiminen on teillä vielä edessä, ellei siskollasi ole miestä, jota voisi pyytää kanssa. Toisaalta jos siskon mahd. mies ei ole kummi muillekaan, niin ei sitten varmaan tule kysymykseen tässäkään. Ja onpa teillä hankala tilanne vanhempienne suhteen. Ikävää. Meillä sama taas on minun eronneiden vanhempien kesken, kun eivät halua nähdä toisiaan, puhumattakaan toisen uudesta puolisosta. Aaaargh! Aikuiset ihmiset voisivat koettaa käyttäytyä.

Sompio: mä neuloin ensin pienet sukat (niistä tuli ihan kamalat ;) ). Ne on nyt miehen pilkan kohde. Ja sit tein vaunupeiton virkkaamalla. Nyt on menossa haalari ja johan alkaa taas neulominen sujua. Se haalari on miehenkin mielestä ihan hieno.

Ja kiitos kaikille kastemekko kommenteista. Kysyin mieheltä onko niiden suvussa perinnemekkoa. Sillä ei tietty ollut hajuakaan tuollaisesta perinteestä... Meidän suvussa on, mutta mä en vain tahtoisi käyttää sitä. Eli tod.näk. ostamme uuden ja olisin tahtonut sellaisen haalarin. Olen kyllä vain ihan varma, että miehen suvusta vielä ilmaantuu joku noin miljoona vuotta vanha hirvitys, jonka anoppi sitten kiikuttaa meille. Meidän puolen suvulle on ihan se ja sama missä koltussa vauva kastetaan.

Ja niin ois taas tämäkin viikko pulkassa, ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Mä oon ihmeen hyvin (ainakin toistaseks) pystynyt hillitsemään vauvanvaate shoppailuintoani. Ihan pari vaatetta tarttu matkaan sillon joulun jälkeisistä aleista ja eilen oli ihan pakko ostaa prismasta pari bodyä ja potkuhaalari. Oli niin ihana oranssi leijonakuosi eikä hintaakaan ollu paha, 2 bodyä 5 euroo ja haalari 5e. Pitäs vissiin jossain vaiheessa tässä alkaa kaivelemaan noita laatikoita tuolta vaatehuoneesta ja järjestää kaappiin vauvanvaatteet. Mutku ei oo vielä sitä kaappiakaan...

Kastemekkona meillä käytetään mun puolen suvussa kulkenutta pukua. Mun mummi sen on aikanaan lapsilleen tehnyt ja siinä on kastettu nyt sitten jo kolmatta polvea. Ristiäiset tullaan pitämään kotona ihan vaan kummien, isovanhempien ja mun ja miehen sisarusten kesken, ja koska kummit tulee olemaan nuo mun ja miehen sisarukset niin eipä noita ristiäisvieraita kerry kuin äkkiä laskettuna 7 aikuista ja 5 lasta. Pikkasen on pienimuotoistuneet nuo ristiäiset meillä..esikoiselle pidettiin hillittömän isot juhlat johon kutsuttiin suunnilleen kaikki kumminkaimat, kakkoselle pidetiin jo vähän pienemmät, mutta paljon oli silloinkin vieraita. Kolmosella oli sitten jo huomattavasti pienemmät ja nelosella oli sitten enää tuo edellä mainittu joukko joka kutsutaan nytkin. Nimi on valmiina. Kolme nimeä tulee tällekin niinkuin on nelosellakin, kolmella ekalla on kaks nimeä.

Mä oon Rockmummyn tavoin seurannut faktalta noita synnytysohjelmia ja kyllä niitä katsoessa monesti tulee mieleen, että mihinkä sitä taas ollaan ryhdytty.. Ja sit mä kai eläydyn niin niihin synnytyksiin että mua alkaa aina supistelemaan kun katton niitä!

Mä luulen, että enää tää vauveli ei oo poikittain, mutta siitä ei oo kyllä oikein haisua, että onko sitten rt:ssä vai pt:ssä. Liikkeitä tuntuu tasasesti sekä ylhäällä että alhaalla.

Vielä :hug: sokruista kärähtäneille!

villahousu & Sulo 29+1
 
nikunaku Mä virkkasin jo vaunuihin peiton. Ja päiväpeitto sänkyyn taitaa olla aika turha tehdä. Mutta mietin kanssa itse, että aluksi sen pitäisi olla sellainen, että ei haittaa, vaikka tulisi pienempi/suurempi, kun en tiedä tosiaan tuosta käsialastani, että minkäkokoinen jostain mekosta tulee. Mutta jos se on nuken mekko, niin nukkeja on kummitytöllä niin monta, että eiköhän se jollekin niistä mene päälle :D Kunhan vaan tulisi jotenkin sopusuhtainen, että ei ole kauhea kapea ja pitkä esim.
Niin ja se peitto on liian isotöinen. Ihan varmasti mulla jää kesken, kun inspis loppuu. Eli alkuun joku nopea ja helppo niin voi tulla valmistakin.

Bad Virgin Hyvällä asenteella olet :) Meillä kanssa miehen työpaikalla oli yt-neuvottelut ja ensin uhattiin irtisanomisilla. Nyt ei ketään irtisanota ja lomautusuhka jäi vielä päälle. Mutta töitä on niin kauheasti, että en tiedä onko lomautuksetkaan realistisia. Mies on sen selkänsä takia pitemmällä saikulla ja toinenkin on kätensä takia. En ole varma menikö se käsi töissä, mutta miehen selkä on työtapaturma. Jos välttyisivät koko lomautuksilta.

*muoks* Pianissimo Mun sisko lupasi tehdä syksyksi villahaalarin. Voisi mulle olla vielä liian haastava. Ja tekee kai siihen sopivan myssyn. Mutta jotkut tossut tai lapaset mä voisin itse kokeilla. Itseasiassa niihinkin jo löysin helpon näköisiä ohjeita. Sitten oli sellaiset ihanat ballerinatossut jossain käsityölehdessä kudottu:)
 
Ristiäisistä ollut kauheesti juttua. Meille kastemekoksi tulee mekko, jossa ekaksi on kastettu mun täti öö yli 40v sitten, sitten minä ja kaikki sen puolen lapset toista kaksosserkkua lukuunottamatta. Ja tietty mein pojat, nyt viimeiset 3 saanut siniset nauhat pysyä, miten mahtaa käydä tällä kertaa =)
Mein ristiäiset ei vahingossakaan pääse olee pienet, kun pelkästään perheet ja kummit kutsumalla saadaan melkein 30 vierasta :whistle: Ja sit oli puhetta et tätejä yms pyydettäis, niin vierasmäärä on heti yli 50. Ristiäispaikka on tosin valittu, on sellanen ihana hirsirakennus keskellä metsää, missä on ollut meillä jos jotkin juhlat. Samalla meinattiin kans juhlia 9v ja 5v juhlia, kun luult osuu lähelle.
Meillä tytöööe on koko 3 niminen nimi valmiina, mut poika nyt on hiukan auki..
Kamalaa tollaset "suku" rasitteet, kun on riitoja toisten kanssa :/ Meillä ei onneksi oo sellasta tilannetta. Mut sympatiat teille kellä on :heart:

Tylsä uutinen heti aamuun, mein naapurista on maanantaina kuollut täti, tosin pitkään sairastanu ja ollut vuodeosastollakin taas pitkään. Mutta käy niin sääliksi tämän miestä :'(

Viikonloppuja kaikille, meillä edessä ristiäiset, missä kuulemma joudun lukemaan pätkän esirukousta...
 
Suku riidoissa jutusta vielä,että tosi surullista on se,että meillä tulee 6 v täyteen nyt kesällä ja sitä ennen ei ole ollut mitään ongelmia. Ovat tulleet keskenään toimeen ja vielä jopa hyvinkin. Mut nyt sitte....Ja mikä surullisinta,en olis osannu koskaan kuvitella,että tullaan tällaiseen tilanteeseen. Kiitos kun saan purkaa pahaa oloani. :(

Pianissimo: Siskolla ei ole miestä,on ollyt yh:na tosi pitkään. Ns mies on ollu kuvioissa ja sisko odottanut häntä yli 10 v kuunnellen turhia lupauksia.Mies on raskalainen. Sellanen on-off suhde josta sisko on vuosia halunnu eroon.Nyt vähän aikaa sitten ilmoitti,että nyt se on ohi.
Mä voisin pyytää mun englantilaista serkkua kummiksi.Nyt sitte toinen tyhmä kysymys? Jos on vaan 2 kummia niin pitääkö molempien olla paikan päällä? Näillä englantilaisilla kun on yleensä jo koko kesä täynnä ohjelmaa tässä vaiheessa vuotta.

 
Huomenta!

nikunaku mä taas jälkijunassa tajusin vasta kotona että se neuvola tosiaan vähän epäreilusti sanoi että antaa sen esitietolomakkeen siellä valmennuksessa, muuten oisin kyllä sanonut sille siitä "suorat sanat"! En tiedä vielä saako tuo mies sitä tasausvapaata, jos saa niin sit ei mitään ongelmaa mut jos ei niin... Se alkaa klo 18. Älä ota paineita, kyllä mä aina jotenkin pääsen =)


Bad Virgin Meidänkin miehen työpaikalla oli nuo yt-neuvottelut, 15 ihmistä sai lähteä ja osa on jo kerran kuussa viikon lomautettuna. Miehen osastolla vielä riittää ainakin muutamaksi kuukaudeksi töitä, toivotaan nyt että rittäiskin vielä keväälle asti niin mies pitäisi sitten putkeen talvi- isyys- ja kesäloman...


Kohta lähdetään ostamaan se uusi pesukone, onkin tuota pyykkivuorta kertynyt, tietää mitä viikonloppuna touhuaa =)

Jasmin ja aarre 30+6 :heart:
 
Nikunaku: Kummien ei ole minun mielestä pakko olla läsnä ristiäisissä. Omissa ristiäisissäkin toinen kummi oli estynyt tulemaan paikalle ja on minut saatu kastettua. Ja olisihan se hassua joutua perumaan vaikka koko ristiäiset, jos kummit sattuisivat vaikka sairastumaan. Teillä kuitenkin ainakin toinen kummi pääsee paikalle, joten ilman kummeja ei tarvitse tilaisuutta viettää.

muoks: löysin vielä varmistuksen Oulun seurakunnan sivuilta:

Kummin ei ole välttämätöntä olla läsnä kastetilaisuudessa. Tilaisuudessa tulee olla paikalla kaksi todistajaa, jotka tavallisesti ovat juuri kummeja. Usein lapsella on useampi kummi, joista joku kuitenkin pääsee tilaisuuteen. Jos kukaan kummeista ei pääse paikalle, todistajina voi toimia kaksi muuta kastevierasta.
 
Arvot oli 6.2 , 12,3 ja 8,3 (vähän tuntuu oudolta tuo vika arvo koska mun arvot oli kotona mitattuna koko päivän yli 9 kai se ruoka sitten nosti sitä ) eli vika on ok muut ns. päin peetä! Täti toivotti vaan hyvää viikonloppua että sähän tiedät jo kaikki. No niinkai sitten. Nyt mä joudun ite?? huolehtiin että pääsen äitipolille viimeistään sitten rv 36 tekis mieli sanoa että *ittu mitä hommaa. Panin mun RD hoitajalle kättärille viestiä että jatkanko vaan ruokavaliota ja hoitaako se mut sitten lekurille synnytystapa-arvioon vai kuka. Mä varmaan synnytän tätä menoa kotona että kyllähän tämä on sulle jo tuttua hommaa :D Minkä helkarin takia noita testejä tehdään että saadaa jotain tilastoja vai?? No kai sen mun oma rd-hoitaja on pikkusen fiksumpi kuin tuo neukkutäti täys urpo...hehe
 
Noh mun rd-hoitaja vastas heti s-postiin että heti lähete äitipolille sen verran korkeat arvot. Minä soitin taas neukkotätille että lähetettä kehiin jumatsuikka heh...kaikki pitää ite hoitaa arghghgh...no asia kunnossa siis heh ei kerrennyt hirveesti verenpaine nousemaan.
 
Nara: onneks sait sen rd hoitajan kiinni. Saat selvyyden miten jatkossa toimitaan. kokeile googlettaa millä arvoilla on aloitettu insuliinihoito. Se tiukkis terkkari josta kerroin ni se pistää jo eteenpäin jos ruokailujen jälkeen arvo oli yli sen 7,8.



 
Insuliinille taitaa joutua vasta jossei ruokavaliolla saada arvoja kuriin. Mitä nyt olen sattunaisesti mittaillut arvot on olleet ok! välillä on pompannut sinne yli 10 jos olen jotain makeempaa tai liian rasvaista tms ilmeisesti nautiskellut. Kuitenkin tässä on aina sen suurempi kokoisen vauvan riski ja mä en pysty yli 4kg synnyttämään. Paastot on olleet kotona nekin ok! ihmeen korkea oli no joo..katotaan mitä ne sanoo polilla seurantaa tietty synnytykseen asti ainakin.
Kaupaan.
 
Onkos minkäkokoisia masuasukkeja, meillä vk 28+2 oli 1500g. esikoisen nla-kortissa ei näille ajoille painoarviota, painoi syntyessään 4 kg(tyttö jo 11vee.)Vähän jänskättää et onko 5 kilonen poijan köllykkä tulossa...La:10.5.09
 
Kiva kuulla Piina, et mieli on jo parempi. On tässä pitkään miettinytkin miten sinulla menee. Raskausiabetes on kyllä aika arsesta varmasti, ihan kuin tässä tilassa ei olisi tarpeeksi muutenkin. Itselläni sitä ei ole, mutta syömisen kanssa tulee kyllä taisteltua. Oon nyt pari viikkoa laskenut kalorit, et on tullut maks 1700 jokaiselle päivälle ja silti paino nousee.

Miehen suvussa on 101 vuotta vanha kastemekko, jossa meidänkin vauva sitten kastetaan. Se on ihan hyvässä kunnossa ja musta on kiva jatkaa tuollaista perinnettä.

Meillä mies sai tietää noin viikko sitten, et työt loppuu sit sopivasti huhtikuun loppuun, et sillai. Stressaa ihan hullusti, et miten tullaan toimeen. Ehkä mä sit palaan takaisin töihin aika nopeasti ja mies jää kotiin. Onhan se töitä kovasti hakenut, mutta kun niitä ei nyt kauheasti ole.

Mahassa potkitaan, varsinkin silloin kun oon yövuorossa. Tänä aamuna kun nousin, tuntui et sisuskalut meni ihan uuteen järjestykseen, tuntu ylävatsassa tosi ilkeeltä. Enää viikko töitä, sit voi alkaa laittaa kamppeita paikoilleen.

Kerttu & nakki 29+5
 
Oletteko muuten löytäneet värillisiä tai kuviollisia aluslakanoita vauvan sänkyyn? Ajattelin, että ostan sitten normaalilakanan ja pistän sen puoliksi. Olen nähnyt ainoastaan valkoisen yhdessä kaupassa. Kun olisi kiva olla aluslakanassakin hieman väriä.

*muoks* Pije Niin ja painoarvio oli 25+6 820 g
 

Yhteistyössä