TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3



Kiitokset vielä nikunakulle, olipa kiva käydä! Inspiroiduin teidän kodista niin että pienien torkkujen jälkeen alkoi pienimuotoinen raivaus meidän kirjastohuoneen hyllyille. :D
Mieskin innostui siivoamaan omat laatikkonsa ja lähtipä kasoittain papereita takan syötäväksi! Sitten imuroitiin, vaihdettiin lakanat ja pyyhittiin pölyt.. täytyy käydä teillä useammin niin pysyy paikat kunnossa! =)

Hei tää oli päivän paras :D :D :D :D
Ja mä korostan,että meillä ei todellakaan ole paikat tip top. :whistle: Eikä varsinkaan puhdasta tai super siistiä. Täällä saa kokoajan siivota tän apinalauman jälkiä jne.Mutta siltikään ei ole koskaan puhdasta ku hetken. Mä olen kaikkea muuta kuin super siisti. Näkisitte tän kämpän nyt :D Leikkihuoneessa kaikki lelut lattialla,keittiö odottaa raivaamista jne, jne. Joka päivä teen sitä raivaamista monta kertaa päivässä.Ehkä Jasmin tarkoitti tätä mun sisustamista, " koristeita" siellä täällä jne.
Niin ja kiitos Jasminille mukavasta seurasta.Piristi kivasti. :)

[/URL

tuossa meidän alakerran pikku olkkari,jotain pientä uutta sielläkin on ja kaikki ei näy kuvassa.

Mulla olis hampis tänään klo 10. Ei yhtään jaksais mennä sinne.Olis nyt viime kertaisen hampaan paikkaus.Laittoivat vaan väliaikaisen paikan viime kerralla.

Sokerirasituksesta, sinne siis joutuu jossain kunnissa kaikki.Jossain vain ne jolla on painoa tietyn painoindeksin yli, ja ne joilla on sukurasite( suvussa diabetes) tai häikkää raskaudessa ja ne joilla ollut edellisessä raskaudessa. Kissinminttu: kyllä se neuvolatäti olis jos sulle asiasta maininnu. Meidän labraan oli monen viikon jono siihen testiin.
Normaali paastoarvo on 4,8-6 (suositus) "normaalilla" ihmisellä eli ei raskaana olevalla. Eri kunnissa on eri rajat sille paasto-arvolle mitä pitää raskaana olla. Täällä 07 ku odotin ni se raja oli 5,1 ( ja mulla oli just sen) nyt se on nostettu 5,3 ku neuvolatäti sanoi,että melkein kaikilla äideillä olis rd ja heidän kaikki aika menisi sen neuvomiseen ni rajaa on vähän nostettu.

Minnes osa mun kirjotuksesta katos...no pakko mennä aamupalalle,että ehdin syömään ennen hampista.

NN rv 25+ 5


 
Ultrassa käyty!
Kaikki oli hyvin. Ei kaveri suostunut näyttämään sukupuolta, jää siis yllätykseksi:) Koko ei ihan vastannut viikkoja mutta ei laskettua aikaa alettu muuttamaan. Perinyt siis mun geenit kun olen itse ollut tosi pieni syntyessäni. Ei ollut vielä kääntynyt. Täytyy seurata sitä neuvolassa jatkossa. No onhan pienellä vielä aikaa kääntyä onneksi:)

Erica ja muru 30+3
 
Täysien viikkojen kunniaksi piti tulla kuva laittamaan. :)
Ja iloitsemaan kun meidän esikoinen on nyt nukkunut 2 yötä uudessa "isojenpoikien"sängyssään!! =) Pienen tuskan takana ollut kyllä saada hänet jäämään siihen mutta oi onnistumisen tunnetta kun nukahtaa siihen. :D

Omassa navassa ei kummempia. Maha kasvaa ja liikkuminen vaikeutuu koko ajan. :) Eilen mittasin vyötärönympäryksen niin näytti 112cm. :whistle:
Viimeksi oli ihan loppuviikoilla mitatessa 116cm joten odotan mielenkiinnolla paljon nyt on lopuksi. :)


Eli rv31tasan. :)

Jonz&Tessu
 
Tervetuloa Bad Virgin :heart:

Ericalle onnea ultrakuulumisista :heart: Harmi, jos olisitte halunneet sukupuolen tietää etukäteen.

Jonzilla ihana massu :heart:

Tänään lähden miestä viemään selästä lääkäriin. Saa nähdä miten meidän reissun käy, tullaanko ambulanssilla takaisin vai kestääkö selkä edestakaisen istumisen autossa :|

On ollut ihana viikko, kun olen ollut lomalla ja aikaa väkerrellä kaikkea. Mä tahtoisin jo töistä pois :/
 
Suzyanne

Tässä uutta masukuvaa 30+0 POKS!

nikunakulla ihana olkkari! Olispa meilläkin joskus edes olkkari..! Asunnonhaku ei ole tuottanut tulosta, pääasiassa siksi kun miehelle ei kelpaa kuin yksi ainut kaupunginosa, ja sieltä vapautuu olemattoman vähän vuokra-asuntoja, koska monikaan ei halua sieltä pois. Kyllä se minulle kelpaa alueena, tykkään kovasti, mutta olisi pitänyt aloittaa etsiminen jo vuosi sitten, nyt voi olla että joudumme tässä miehen city-yksiössä vauvan kanssa kököttämään ainakin muutaman kk.. mutta sopu sijaa antaa, ja aiomme ennen vaavin syntymää roudata ihan kaiken ylimääräisen pois, että on enemmän tilaa.

Ummetuksesta joku taisi jossain vaiheessa kysellä, en ole ihan varma kuka.. :ashamed: Mutta kuitenkin, minulla on aina välillä, ja jostain syystä apteekin lääkkeet eivät sovi minulle ollenkaan, jauheet tekevät turvotusta ja nestemäiset taas kauheaa vatsakipua. Minulle kaikkein paras, ja luonnonmukainen lääke ovat kuivatut luumut. Olen nyt varsinkin tässä raskauden aikana pyrkinyt syömään noin 5-7 luumua joka päivä. Parhaita ne ovat minusta, kun liottaa vesilasissa yön yli, ja sitten syö aamupuuron kanssa.

Harsoja minunkin pitää hankkia, täytyykin käydä siellä Ikeassa joku päivä niitä hankkimassa.

Vauvan tulovaatteista, ostin alkuviikosta Lindexiltä ihanan setin, johon kuuluu kevyesti topattu ulkopuku, body sekä velouriset housut. Mutta koon suhteen taisi tulla ainakin ulkopuvun suhteen tulla moka. Eli eikös se olisi kannattanut olla 56-tai 60-senttinen, eikä 50-senttinen? Ostin 50 cm puvun, en tiedä mitä oikein ajattelin.. :ashamed: Mutta onneksi siellä on 10 pv vaihto-ja palautusoikeus, taidan käydä vaihtamassa isompaan.

Tervetuloa Bad Virgin!

RD:stä, puhun oireistani torstaina äippäpolilla, saa nähdä epäileekö lekurikin raskausdiabetesta noiden perusteella, vai pitääkö niitä normaaleina raskausoireina. Minusta kova janoni ja väsykohtaukseni ovat kyllä erilaisia kuin aikaisemmin ovat olleet, ja tulivat vasta tuossa rv 27 kohdalla suunnilleen.

Jonz Kivan pyöreä masu sulla! :heart: Minäkin olen vyötärönympärystä mittaillut säännöllisesti, ennen raskautta se oli 66 cm, ja eilen illalla 98 cm.. :whistle: Varmaan ainakin 10-15 cm luulisi vielä tulevan lisää.

Nyt lähden sydämen uä-tutkimukseen, joka mulle määrättiin sydämestä kuuluneen sivuäänen takia. Täytyy vaan toivoa, ettei löytyisi mitään ihmeellistä!!!

Suzyanne 30+0 POKS!
 
Mä kattelin Jonz:in maua sillä silmällä, että en yhtään ihmettele jos liikkuminen on tosiaan vaikeutunut. :D Itsellä masun ympärys oli viimeks yheksänkymmentäjotain luokkaa ja tuntuu paikoin jo hyvin tukalalta. Suzyanne näyttää pääsevän pikkuruisella masulla loppuun asti! :D

Hmm...miten saan ton laiskan kissan ulos :D ? Ilma on mitä ihanin ja se vaan laiskapaskana rönyää sisällä. Viimeks sain sen kantamalla ulos ja kävelemään puoleenväliin pihaa. (siinäkin meni narratessa vartti! ) |O Partsilla se käy vähintään kerran päivässä 'värjöttelemässä' noin kolmen minuutin verran, jonka jälkeen kaapii jo ikkunaa.

kissinminttu & pipana 27+6
 
Ihania masu kuvia.

Mulle tuli sellanen olo ett toivottavasti mä en kirjottanut epäselvästi tuota pivän paras juttua. Siis missään nimessä en nauranu sille,että Jasmin inspiroitui laittamaan kotia meillä käynnin jälkeen.Vaan nauroin sitä,että nyt kaikki luulee,että meillä on jotenki super siistiä ja mä olen tosi käytännöllinen ihminen. :whistle: Pakko oli selventää ettei vaan tuu mitään värinkäsityksiä. :ashamed: Mä olen niin epäkäytännölinen ihminen,että kun laitan tavaroita säilöön ni ne on niin hyvässä säilössä etten löydä niitä enää. :whistle: Löytyi eilen puolet meidän joulukoristeista kun kaivelin vauvan vaatteita Jasminille. En viitsiny miehelle vielä sanoa,että siellähän niitä oli vaikka kuinka paljon ku viime jouluna ostettiin uusia. :ashamed:

Bad virgin: tervetuloa. Itse roikun täällä pinossa kun kaikki on niin tuttuja. La mulla on menkkojen mukaan 28.5 mutta ultran mukaan 5.6. Olenhan minä aina kaikessa jäljessä,mutta 2 viimeistä on käynnistetty rv 38+5 ni uskon,että tämäkin vauva käynnistetään toukokuun puolella.

voi ei pikkanen kaatui ja tottakai löi päänsä terävään kulmaan.otsaan kohosi silmissä mieletön patti. :( :(

 
Hiihtolomaterveiset! Täältä reissunpäältä välillä kirjoittelen, ihan vain vanhemmillani olen lasten kanssa ei sen kummempaa, mutta ihanat on ilmat sattuneet ja paljon ollaan ulkoiltu ja retkeilty.

Duello :hug:

Jano: Juu on ollut jonkin aikaa ja ärsyttävää on, kun eiU voi vain hörpätä lasia vettä, koska siitä tulee huono-olo vain vaan pitää samalla syödä jotain... lähes 14kg kun on lyhyeen ruhooni lisää tullut jo, niin ei haluttaisi lisää läskiä saada ympärille :(


Isommat sisarien uni ja vauvanitku: Me ollaan hyväunisia koko perhe ja ei ole vauvan itkut haittaneet edes samassa huoneessa nukkuvia. Itsekään en herää kuin oman vauvan itkuun eli meillä voisi ihan hyvin huutaa vaikka 100 vauvaa, niin nukkuisimme silti.

Suonenveto: Ensimmäisen kärsin viimeyönä... saa nähdä jääkö vaiva pysyväksi loppuraskaudelle vai jäikö ainokaiseksi.
 
Heipsan!

Tervetuloa munkin puolesta Bad virgin :wave: :flower:

Ihania masukuvia ootte taas laitelleet! Kauheen äkkiä menee nää viikot, omastakin viimesimmästä masukuvasta on jo kolme viikkoa vaikka tuntuu että vastahan mä sen laitoin. Huomenna täytynee taas napata uus, kun viikot poksuu.

Ja ihanan näkönen olkkari Nikunakulla!

Ummetuksesta oli puhetta, mä nyt en ihan suoranaisesti ummetuksesta kärsi, mutta kyllä tuo vatsa huomattavasti laiskemmin toimii mitä normaalisti. Tuntuu, että ei oikein tyhjene kunnolla koskaan. Ja saa käydä hukkareissuja vessassa kun on muka hätä mutta sitten ei mitään tuukaan. Oon nyt yrittäny panostaa kuitujen saantiin, että ei ihan jymähtäs tyystin toi mahan toiminta.

Harsoja saa tilattua myös netanttilastakin, 12kpl pakkaus valkosia maksaa 13,90e ja värillisiä kuviollisia 6kpl 11,90e. http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10117

Synnytyksen kuvaamisesta, joitain kuvia musta on räpsitty avautumisvaiheessa ja sitten kun vauva on saatu mahan päälle. Toisaalta vois olla ihan kiva jos tällä kertaa ottas videokuvaakin, ihan vaan itelle muistoks, sitä ei todellakaan kellekään näytettäs, saas kattoo ny. Mutta valokuvia ainakin otetaan, mutta ei kyllä mitään alapääkuvia...

Nyt on muuten mullekin astunut kuvioihin liitoskivut, ei vielä kovin pahana, mutta kyllä tekee välillä kävely aika häijyä. Miten mä en muista että mulla aiemmissa raskauksissa olis ollu niitä ollenkaan, voi tietty olla että unohtanutkin.

Nonni taapero heräs joten moikka!

villahousu & Sulo 28+6
 
Suzyannelle tsemppiä ultraan :heart: Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Miehen lääkärireissu meni kohtuullisen hyvin. Pystyi istumaan autossa, mutta nyt taas särky on kova. Ylimääräinen särkylääke kyllä otettiin ennen reissua. Ainakin kaksi viikkoa vielä sairaslomaa.
 
Bad Virgin tervetuloa!

Joku tais kysyä en huomannut vastattiinko jo että ne edellisillan syömingit vaikuttaa tosiaan siihen PAASTOARVOON!

Tietääkö joku mistä sydämen pamppailut tms johtuu?? muistan lukeneeni jostain mutta en muista mistä ..inha tunne kun tuntuu välillä että sydän lyö miten sattuu niin kovien löylyjen jälkeen tms. pulssikin on vissiin välillä liian korkea?

Mullakin on kuvia suppari ilmeistä ne oli tosin vielä niitä kuvia kun pysty nauraa tais olla esikoisesta ..näissä viimeisissä synnytyksissä ei ole paljon naureskeltu..

Huomen sinne hiton labraan 2h istumaan...arhghgh
 
nikunakulla nätti olohuone. =) Meidän 2v poika löi eilen silmäkulmansa. Ja nyt siinä ilkeen näkönen jälki. Poika kun menee seisomaan aina tuommoisen istuttavan auton (Carssin Martti) päälle, ja eilen sitten luiskahti siitä. Ja niiiiin monta kertaa kun olen kieltänyt ja kerennyt pienen pelastaan tippumiselta.

masukuvat on ihania! :heart: Jonzilla oikea pallo. :D

Bad Virgin tervetuloa! :wave:

villahousu eikös sinullakin ole viides raskaus? Mullakin nyt vasta tässä raskaudessa ollut liitoskivut vaivana. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut. Muistaisin kyllä, jos olis ollut... en ole aiemmissa raskauksissa näin raihnainen ollut kertaakaan. :xmas: :D

stk ja minivitonen 27+1:heart:
 
hui jos jatkais vielä hetken. Neiti huusi niin kovaa ja ihan silmissä nousi mieletön kuhmu otsaan.Äidille iski pikku paniikki päälle.Mutta onneksi rauhoittui melko pian.Yritin kylmällä painella kuhmua.

Suzuanne: stempit ultraan! Toivottavasti ei ole mitään pahempaan.
Nara: mulla on parissa viimeisessä raskaudessa tullu niitä sydänmen liikalyöntejä tms. En muista mistä johtuu ja muistelisin,että ei mitään vakavaa,kuuluu osaks " taudin" kuvaa.
Piina: mites sun kutiava iho? Mulla kutisee välillä kanssa ihan tuhottomasti sisäreidet. Viime yönä mulla meinas mennä jalka ekaa kertaa tässä raskaudessa kramppiin ja alkaa vetää suonta. ah,niitä odotellessa.

Synnytyksen kuvaamisesta. Meillä on otettu kuvia tyyliin just ennen sairaalaan lähtöä tai synnytys salissa ennen kalvojen puhkaisua/käynnistystä. Mutta itse ponnistusvaihe on kuvattu videolle joka kerta,muttei todellakaan sieltä värkkipäästä vaan mun mahan yli. Ja voin sanoa,että voi kauhistus ku olen ne jälkikäteen katsonut.Ekalla kerralla en ole voinut edes äänien kanssa sitä katsoa. En sentään ole karjumalla huutanu,mutta ne se voikertaminen ja tuntuu,että sen kivun muistaa täysin. Ja mikä nolointa,ne hiton lässyn lässyn höpön,löpön höpötykset just ku on synnyttänyt! ne on noloja.

Mä olen ollu mun siskon synnytyksessä mukana ja sisko on halunnu kuvia ihan itse syntymästä. Muistan ku mua pelotti ja jännitti tosi paljon kuinka kestän sen.Olin jo esikoiseni synnyttänyt,mutten sitäkään itse nähnyt. Täytyy sanoa,ettei se ollenkaan näyttänyt pahalle.Vaan pikemminkin tosi ihana nähdä pikku miehen syntymä.Meidän äiti oli synnytyksessä mukana. Mutta en kyllä omaa äitiäni ihan ensimmäisenä mukaan haluisi.
Olen esikoiseni saanu 2 viikkoa vajaa 20 v ja äitini sanoi minulle odotus aikana,että hän ei sitten tule synnytykseen mukaan.Kun häntä ei ole tarvittu mukaan sen vauvan sisään panemiseen ni ei myöskään sen ulos saamiseen! :eek: :eek:

Nyt tekee taas vaihteeks jotain.Eiku imurin kimppuun.
 
Stk juu viides raskaus mullakin. Mä luulen kans, et kyllä tää ihan eka kerta on kun näistä liitoskivuista kärsin, tai sit mun pääni on todella hatara =)

Nara mä oon kärsiny sekä nelosen odotusaikana että nytkin jo ihan alusta saakka sydämen lisälyöntisyydestä. Välillä sydän tykyttelee kauheeta kyytiä ja vähän niinku hengästyttääkin samalla ja välillä tuntuu niitä sellasia muljahduksia. Samanlaisia oireita on ollu kyllä ihan ilman että oon ollu raskaanakaan, mutta raskausaikoina niitä on ollu vielä useammin.
 
Jeps eli siis ihan normaalia nuo sytämmen tykytykset. VÄhän kuukkeloinkin että onhan se kropalle raskasta olla raskaana ja pumpata sitä verta kahdelle jne.. leposyke on lähemmäs 100. Aiemmissa raskauksissa ei tätäkään vaivaa ole ollut nyt mulla on varmaan kaikki mahdolliset vaivat. :p
 
Suzyanne
Sompio ja nikunaku kiitos ultratsempityksistä!

Kaikki oli ultrassa onneksi hyvin, eikä sivuääntäkään enää edes kuulunut, mikä lie ollut. Ainut mitä sanoi, oli että sydän oli pikkuisen isohko kooltaan, mutta sekin on raskaana ollessa kuulemma täysin normaalia, onhan sitä pumpattavaa vertakin enemmän. B)

Kävin Lindexillä vaihtamassa vauvan puvun kokoon 56, uskon että oli oikea päätös. Voisinkin laittaa tähän kuvan puvusta ja sen mukana ostamistani sisävaatteista, koska nuo tulevat 99% varmuudella olemaan vauvan kotiutumisvaatteet.



villahousu kiitos harsolinkistä, taidankin tilata niitä, taitaa postikulut tulla kuitenkin halvemmaksi kuin bensat meiltä Ikeaan. :whistle:

Synnytyksen kuvaamisesta ei olla vielä miehen kanssa puhuttu, uskon että hän haluaa tapahtuman videolle. Minäkin aion olla hyvin tarkka siitä, että mitä kuvataan, eli jos esim. alakautta synnytän, niin ponnistusvaihe huutamisineen ja alapäineen saa jäädä kuvaamatta, tai kameralle käy hullusti.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Tulin justiin kotiin perhevalmennuksen osiosta perhe ja parisuhde. Oli kyllä niin turhanpäiväistä jaarittelua :|
Me käytiin miehen kanssa esikoisen odotusaikana muutaman kerran perhevalmennuksessa, ja sitten ei enää ollut mitään kiinnostusta mennä. Juuri sen takia kun ei koettu siellä puhuttavan mitään asiaa, vaan jotain ihan turhaa löpinää vain. Se "opettaja" siellä selitti kuinka hänen oli joskus oman lapsensa vauva aikana tehnyt mieli heittää vauva seinään, kun oli niiiin väsynyt vauvan itkuun ja siihen vauva arkeen. Ja yksi siellä olevista selitti kuinka hänen äidillään oli maidosta ylituotantoa ja myynyt sitä maitoa keskosille. Jotenkin vaan oltiin miehen kans et okei, antaa olla. :whistle:
 
suzyanne: hienoa että ultrassa sinun :heart: :messä oli kaikki hyvin. Aivan ihanat noi vaatteet.

Nara: mulla on ollu kuivaa ihoa ja kutinaa viimesissä raskauksissa. Ja mikä oudointa ni se kutina tulee iltaisin/öisin ku menen nukkuu.Sillo kun se kutina meni super pahaksi ni ainut joka auttoi oli jalkojen rasvaaminen oliiviöljyllä aamuin ja illoin :eek:

Ruoka uunissa miestä varten.On ajamassa Hesasta kotiin. En tajua miten se jaksaa. Kiva tollanen 2½-3 h ajoaika per suunta. Perhevalmennuksessa taidettiin olla kun odotimme miehen kanssa ensimmäistä yhteistä....ja se oli jotenki niin turha.
Kävin kirppiksellä ja ostin jopa vauvalle kaksi sellaista lndexin yöpukua josta tulee pussukka.Makso 1,50e 2 kpl. Toiselta kirppikseltä löysin vanhan potkukelkan lasten kokoa oli kyllä halpa vaan 5 ?. Maksoin sen ja noudan sen viikonloppuna miehen autolla. Varmaan toi meidän 4 ½v tyttö vois opetella sillä potkimaan joko nyt tai ens talvena. Meidän naapuri joka täyttää 6 v keväällä potkii hienosti omallaan.

Mut nyt kurkkimaan uuniin.

Ai niin piti sanoa tähän palstan tökkimiseen liittyen,että olen huomannut että kun sivu näyttää tyhjää tai siis pelkästään se treffi mainos tuolla yläreunassa ni ku painaa päivitä näppäintä ni tulee sivu normaalisti näkyviin.Joskus vasta parin päivitysnapin painalluksen jälkeen.
 
Suzyanne
Perhevalmennuksesta, että meillä olisi ollut se eilen, mutta kun mies on matkoilla, niin minäkään en viitsinyt yksin mennä, enkä tiedä viitsimmekö ensi viikollakaan vaikka mies onkin paikalla, juuri kun jo ekalla kerralla totesimme sen aika turhaksi. Minulle ihan ylivoimaisesti parasta perhevalmennusta on tämä palsta. :heart:

Hihihihi, tuli mieleen tuosta, että kun mies lähti viime sunnuntaina taas Viron kämpälle remppaamaan, annoin hänelle matkalukemiseksi kirjan, en muista tarkkaa nimeä, mutta se oli miehille tarkoitettu vauvanhoito-opas, joka oli kirjoitettu auton huolto-oppaan tyylillä, vähän kieli poskessa tietty. :p Oli entistäkin osuvampi, koska minun ukkelini on vannoutunut autonrassaaja. :D
 
Heipparallaa...
Tervetuloa uudet :wave:

Talo hiljeni tänään kun lapset lähti isänsä luo.. ja pitkästä aikaa oli aikaa omille ajatuksille.
Pesin käsin joitain vauvan vaatteita ja ehdin siinä pohtia uutta tulokasta. :D
Ihania hiljaisia hetkiä ne.. :heart: :heart:

Olin ti lääkärissä ja sisätutkimuksessa todettiin että kohdunsuu sormenpäälle auki ja kohdunkaula lyhentynyt 2,5cm. Sain ehdottoman kiellon tehdä mitään raskasta ja sairaslomaa äitiyslomaan saakka. Lääkäri taas parin viikon kuluttua. Toivottavasti ei nyt rupea enempää aukeamaan..en haluaisi joutua osastolle makaamaan. :/
Vaaveli oli vieläkin poikittain, mutta ehtiihän vielä kääntyä.

Muuten noista kuviollisista harsoista..ostin huuto.netistä uusia ..olikohan 3,90 vai 2,90/kpl.
Oli erillaisia kuvioita. kivoja =) Käykää kurkkaamassa.

Aurora ja toukka 27+6
 
Meillä on ollut nyt kaikki perhevalmennus-osiot. Ja ainoastaan fysioterapian osuus oli järkevä :|

nikunaku Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tuota päivitysnappia seuraavan kerran. On tökkinyt palsta useamman kerran tänäänkin.
 

Yhteistyössä