TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

sompio: ne sokruarvot nousee todellakin just sillon rv 26 jälkeen jos on noustakseen milloin tehdään sokerirasitustestikin. Itse en narahtanut vielä rv 16 mutta tilanne on varmaan nyt toinen kun torstaina sinne menen. Toki toisilla nousee aiemminkin toisilla taas vasta vaikka rv 30 jälkeen.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Toivottavasti tämä surullinen tapahtuma saa meidät kaikki muistamaan miten jokainen rakkaiden ihmisten kanssa vietetty hetki on tärkeä ja että osaisimme käyttää ne hetket niin kuin se olisi se viimeinen :heart: Koskaan kun ei tiedä mitä on edessä :/
Tämä on aivan totta, kyyneleet tuli silmiin kun tätä mietti.

Duellolle :hug: :hug: :hug:

 


Hetken tuulet ehti häntä kuljettaa,
vähän aikaa oli vapaa, piti ilmojen valtikkaa,
vaan sitten ihan kuin yllättäin,
kai hän lensi pilviin, puhtaan valkoisiin
ainakin toivoisin niin..


Lämmin osanotto syvään suruun, Duello


:hug:
 
Tietokoneapuja kyselisin :wave:
Miten saa tallennettua esim. tän kaksplussan salasanan koneelle. Jouduin vaihtaan salasanaa, koska en tällä meidän vanhalla koneella päässyt ikinä kirjautumaan. Toiselle koneelle olen sen joskus osannut tallentaa, että se ehdottaa aina automaattisesti mun salasanaa. Mutta nyt kun vaihdoin salasanan, kone ehdottaa edelleen niitä vanhoja. Mistä sen saa vaihdettua?
 
Moikka

Sompio kuten jo kuulitkin ni loppuvaiheessa ne sokerit heittää enemmän. Sulla oli kyllä niin hyvät arvot että en todellakaan usko,että saisit rd:tä. Sun kahden tunnin arvo oli paljon all paastoarvon. Tietokoneasiassa en osaa auttaa. Mulla se kysyy joka kerta sitä,että talletetaanko.Joskus ku kirjotin väärin salasanan tai käyttäjän nimen ni sitä se ehdotti tallentaa.Ja ku kirjoitin uudelleen salasanan ja käyttäjätunnuksen oikein ni sitte se ehdotti sitä tallentamis mahdollisuutta. Mut nyt tosiaan se tulee joka kerta.

Pitäis alkaa eteisen kaappiin tekee tilaa. Lumipallo efekti menossa. Meillä oli siinä sivustavedettävän sohvan puukannen alla pelastusliivit ( kertaa 8kpl) ja makuupusseja ja makualustat.Nyt sivustavedettävä on leikkihuoneessa ilman kantta sänkynä.Meillä on niin kamalan vähän säilytys/kaappi tilaa. Iso kylmä varasto olisi,mutta siellä ei viitsi ihan kaikkea säilyttää ku siellä oli ennen joulua hiiri syöny kaikki joulukoristeet ja paljon muuta. Ja kaikkiin tekstiileihin tulee hometta pinnalle siellä kylmävarastossa. Kai noi pelastusliivit kestäis sen kylmyyden ja kosteuden,mut en halua,että hiiri nakertaa ne. Siellä on siis hiirenkarkoitin ja niitä hiirenloukkja,mut hiiri on joku super hiiri.

Vaivaako kellään muulla ummetus? Mulla on välillä, ja nyt taas oli pitempi tauko isommassa asiassa ni viime yönä mulla oli maha ihan kivi kova ja kakka hätä ihan kokoajan,mut tulos oli aika köyhä. :ashamed:

oho kello onki noin paljon. Pitää pistää neiti päiväunille.Mies tulee tänään joskus tosi myöhään kotiin,joten saan viedä 4v balettiin.

NN rv 25+3
 
Olin niin ajatellut jotain kirjottaa... mutta nyt ei kyllä pysty.

Duellolle ja perheelle enkeleitä ja jaksamista!!! :flower: Tuntuu varmasti todella pahalta, mutta muistakaa, että vika ei ole teidän ja yrittäkää jaksaa uskoa huomiseen!!

siunauksin Maariana
 
NN; mulla on enempi jatkuvaa ripulia.

Kävin tänään ostaan sen verenpainemittarin. EI juurikaan naurata. Alkujaan mun paineet on ollut 120/70->130/75->140-81 tänään sain lukemat 146->90 tasasta nousua. Mä en todellakaan halua mitään raskausmyrkytystä mulla on aina ollut muissa raskauksissa matalat paineet miksi ne nyt kipuaa ylös päin? Sitten kun sitä valkuaistakin on virtsassa ollut niih en tiedä vointi on myös kokoajan huono ..pyydän sen neukkuajan ennen reissua. Taidan käydä itse tikkuttamassa pissani torstaisella sokerirasitus keikalla.
 
Kiitos nikunaku :heart:
Ja niitä pelastusliivejä ei varmaan kannata viedä sinne kylmävarastoon, koska se sisältö ei varmaan tykkää kylmästä ja ei sitten ainakaan murru rikki tai haperru. Hassu sana tuo haperru, mutta en saanut päähäni muita samaa tarkoittavia :whistle:
Meilläkin on kylmävarasto, mutta ei lämmintä varastotilaa. Joskus sitä lämmintä varastoa kaipaa tosissaan, kun olisi mattoja yms. mitä ei halua pois heittää, mutta kaikki pitää saada mahtumaan sisälle.

Nara Toivottavasti eivät kuitenkaan tarkoita raskausdiabetesta :hug:

Neuvolassa oli kaikki tänään kunnossa. Painoa oli tullut n. 300 g/viikko =)
 
Sompio. Juups, elikkäs niinkuin on jo tullutkin muilla puheeksi, niin lopussa sokerit kohoavat (näin minulle ainakin lääkäri sanoi). Esikoisen kohdalla vauvan kasvua seurattiin todella tarkkaan loppu ajasta, ja sokereitakin sai mitata jatkuvasti. Tässäkin raskaudessa vaikka rasituksessa en kiinni jäänyt, niin silti pitää itsenäisesti mittailla sokereita, etteivät vaan lähtisi nousuun... :whistle:

Nara. Meillä esikoinen oli pienenä tosi yö-itkuinen. Keltaisuus loppui vasta tytön ollessa yli 2kk vanha, ja onneksi syy lopulta selvisi, äidinmaito-keltaisuus. Auta armias, kun mentiin pari päivää rintamaidolla ja pari päivää tuttelilla. Taas omalla maidolla ja kaupan maidolla. Neidon maha oli aika kovalla koetuksella. Mutta oli öisin vaativainen ja itkuinen vielä tämänkin jälkeen. Ja kun heräsi yöllä, jos tissi ei ollut suussa sekunnissa, niin itku oli mahtava, ja hetki meni ennen kuin neidin sai rauhoittumaan. Jos tästä uudesta tulokkaasta tulee yhtään samanlainen kun siskonsa, niin siksi vain hätäilen esikoisen nukkumista tulevaisuudessa...

suzyanne. Ota sokeriasia ihmeessä puheeksi neuvolassa. Mutta ole napakka asian kanssa. Kun itse esikoisesta kysyin, että voisiko kova jano olla merkki, niin vastaus oli ei, koska olen nuori, perusterve, normaalipainoinen ja suvussa ei ole rasitetta. Kun seuraavalla käynnillä pissassa oli sitten sokeria uskoi neuvolantätikin, että jossain on häikkää..
Yleensä hoidoksi riittää pelkkä ruokavalio, ja sokerimittarin saa kotiin. Itseni piti mitata kaksi kertaa päivässä. Ja sairaalassa ultrassa käynti oli aina kuukauden välein, jossa seurattiin, että vauva kasvaa normaalisti. Harvoin taitaa tarvita turvautua insuliiniin, ja vasta jos ruokavalion avulla sokerit ovat vieläkin kovin korkeita.

Kyllä tälläisten kauheiden tapahtumien jälkeen muistaa aina itse lähettää kiitoksen tuonne ylös, että oma pieni elämän alku saa olla vielä turvassa omassa pienessä kodissaan...

Toivotaan kovin, että kaikkien muiden vauvat jaksaisivat mukana loppuun saakka!! :heart:

nasu ja nipsu 29+4
 
Pikaisesti lueskelin kaikkien tekstit, ja huomasin tässä kun vastaileen piti alkaa, että en muista juuri mitään lukemastani. :xmas:
Koitetaan nyt jotain kuitenkin raapustaa...

Joku ummetuksesta kyseli... täällä samaa vaivaa havaittavissa. Syytän siitä Obsidania, tekee tän saman aina mulle.

Joku kyseli miten isommat lapset on nukkuneet kun vauva syntyy... eikös kysynytkin?? :D Meillä toisen lapsen syntyessä nukuttiin kaikki (minä, mies, esikoinen ja vauva) samassa huoneessa. Ihan hyvin esikoinenkin siellä sai nukuttua, en ainakaan muista että mitään ongelmia olis ollut. Meillä oli edellisessä asunnossa sellanen ratkaisu vähän aikaa, että me kaikki (minä, mies ja 3 isompaa lasta ja 1 vauva) nukuttiin samassa huoneessa. Sekin toimi ihan hyvin. Meillä vaan on jokainen vauva ollut ns. "helppo vauva", ja nukkunutkin öisin hyvin. Ja kun meillä on vauva pidetty aina mun ja miehen välissä, olen aina saanut rinnan vauvan suuhun hyvin nopeasti jos on nälkäänsä alkanut itkemään. Että se vauvan itku ei ole kerennyt yltymään mitenkään kovemmaksi, lähinnä sellasta ähinää ollut, mitä meillä vauvat tehneet aina ennen itkuhuutoa. Jos vauva olis itkuisempi tapaus, eikä tyytyisi siihen rintaan niin helposti, sitten ei tuollainen nukkumajärjestys pakolla olis niin hyvin toiminut. Epäilen ainakin. ;)

Muuta en nyt muista mitä ootte kirjotelleet ja kyselleet.

stk ja minivitonen 26+6 :heart:
 
Huomenta.

Sompio:
mä mietin sitä,että tarkoittikohan se lääkäri sillä,että sokerit nousee alussa ( tätä rv 26-29 ajankohtaa) jolloin sokereissa alkaa ole häikkää jos on.Ja se on ensimmäinen ajnakohta tehdä sokerirasitus jos ei ole ollut edellisessä raskudessa rd:tä tai muuten kohonnutta riskiä tms.
Me jotka ollaan oltu rv 12-14 ekassa sokerirasituksessa ni puhutaan alussa sanalla sitä ihan alkuraskautta. Itse jäin viime raskaudessa paastoarvosta kiinni ekassa rasituksessa alkuraskaudessa. Toiseen rasitukseen ei tarvinnut mennä koska mittailin kotona arvoja.
Nyt ekassa rasituksessa kaikki arvot oli hyviä joten mua odottaa uusi sokerirasitus rv 28+5. Meni vähän myöhäiseksi ku ei oll lapbrassa aikoja. Se pitää kai tehdä 26-29 viikoilla.Joten mulla menee just ja just siihen. Pelkäänp pahoin,että silloin jään kiinni.

Mutta nyt Sompio lupaa olla stressaamatta sun arvoja. Ne kun ei ollu edes lähelläkään rajoja! :heart: Sä voit sitte stressaa mun kanssa ku mä jään kiinni. :whistle: :ashamed:

mut nyt aamupalaa tekee.Piti käydä heti kurkkimassa sähköpostit ja palsta tässä aamusella.

NN rv 25+4
 
Mulla on ylihuomenna sitten se sokrurasitus tän aamuinen 1h jälkeen arvo oli 10.1 (söin kyllä puolikkaan laskiaispulla että se selittää sen) voi vain kuvitella mitä sokrurasitusarvot on sen hirveän sokerimäärän jälkeen ...verenpaine oli yöunien jälkeen ainakin alempi kuin eilen.

ihanaa kämpän raivausta tiedossa..pakko hakea Ikeasta jotain säilytyssysteemeitä.
 
Ikeaan oli tullut kuvioharsoja 3kpl/3,90e muistaakseni en oo aiemmin huomannut onhan niitä voinut ollakkin. Niitä myytiin nimellä pesulaput :D melko isoja pesulappuja etten sanois. Ostin pari pakettia myös niitä pikkupyyhkeitä. Lipasto hommattu sitten alkaakin se kivoin homma SIIVOUS ääh....
 

Yhteistyössä