TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
samalla voi käydä siellä Kyläkaupassa Alavudellako se on? no kuitenkin..
Se on Tuurissa, Töysässä. Jos Keskisen putiikkia tarkoitat?


Minäkään en usko että öljyväreillä maalaaminen olis haitallista. Jos nyt ei ihan kokopäiväisesti koko raskautta maalaa niin se aika varmaan on aika lyhyt mitä niitä höyryjä siinä hengittelee ja jos maalia menee iholle niin nekin määrät on varmaan aika pieniä. Tietty kannattaa varmistaa jos epäilyttää.

Mua muistivat perjantaina Kelasta kirjeillä. Taas KOLME eri kirjettä, en ole koskaan tajunnut miksei niitä lappuja voi postittaa samasa kirjeessä kun käsittelijä kaikissa sama, postitettu siis samasta paikasta. Paljonkohan ne säästäis vuodessa kuluja jos voitais pistää samaan kuoreen?

Nyt siis tuli päätökset äitiysrahasta ja -avustuksesta. Ja sit pitää vielä lähettää lisäselvittelyjä kotihoidontukea varten, vaikka se Kelan täti lappuja viedessä sanoi että kaikki on siinä ja oikein täytetty :/

Tosi nopeaa toimintaa kyllä, vasta vähän yli viikko sitten palautin ne paperit! Nettisivuilta katsoin ettei pakkausta kuitenkaan oltu vielä tilattu.


Suzyannelle onnittelut siitä laulujutusta :flower:

Täälläkin oli tänään pullanpaisto-päivä, tein korvapuustien lisäksi tavallisia pullia joista saa sit huomenna laskiaispullia. Jos vaikka sattuu tulemaan synttärivieraita. Vaikken aikuisena sen kummemmin juhlikaan niin yleensä mun vanhemmat, pikkusisko sekä isosisko on käyneet kahvilla kun lähellä asuvat.

Nyt en tosin tiedä uskaltaako tänne kukaan tulla, kun esikoinen on nyt parantunut mutta mies tuli kipeeksi :/ Eilen teki 14,5h työvuoron ja kun tuli illalla kotiin niin kuume oli noussut. Sillä alkoi talvilomakin (tai maanantaina virallisesti) , tunnollinen kun lomalla sairastaa :whistle:

Harmilliseen saumaan kylläkin, kun oltiin sovittu että mennään huomenna laskiaismäkeen mun enon luo, sinne tulee meitä serkuksia lapsineen useampia niin olis mukava viettää yhdessä mukavaa päivää. Täytyy sinne mennä pojan kanssa kahdestaan, toivottavasti mies paranisi edes maanantaihin mennessä niin päästäis sinne Tampereelle ja Helsinkiin lähtemään.
 
Meillä ei paistettu pullaa :ashamed: Kävin äitiltä hakemassa ompelukoneen ja polttopuita. Sitten kun tein ruokaa, niin selkä on taas sen verran kipeä, että jäi imuroinnit ja pullanteot.

Näkeekö kelan sivuilta siis omia hakutietojaan? Mielenkiinnolla minäkin odotan, että koska äitiyspakkauksen saan.

Mulla kanssa nivuskipu jatkuu, mutta kai se osittain ainakin taas tuolta selästä jomottelee.
 
Sompio: Kiitos :) Sä oot sitten kanssa tunnollinen, jos et työaikana viitsi sairastella :)
Sanoin kyllä että jos maanantaina on vielä kovin kipeä, niin kävis hakemassa sairaslomaa jolloin loma siirtyisi sen verran eteenpäin. Mutta ei sitä käytännössä pysty kuitenkaan jatkamaan seuraavalla viikolla, loput päivät voisi pitää vasta huhtikuussa kun muut on lomansa pitäneet. Mutta katsoo nyt, toivottavasti tosiaan paranee.

Kelan sivuilta näkee omat tiedot jos kirjautuu esim. verkkopankkitunnuksilla.
Etusivulta -> asioi verkossa -> kirjaudu sisään henkilöasiakkaana
 
Piina ja Kissanmittu kiitos KOKSi kommenteista. Minä itse olen myös syntynyt KOKSsisa. Moni ystäväni ja tuttuni on siellä synnyttänyt, ainut negatiivinen mitä olen kuullut on tuo Piinan mainitsema "pupun ruoka" Elikkä ei muuta kuin synnytystä odotelllen :) Vaikka onhan tässä viellä aikaa.
Suzyanne minuakin tuntuu janottavan tällä hetkellä koko ajan. Onnea myös siitä että pääset levylle laulamaan.
Äitiyspakkauksen sain kaksi viikkoa sen jälkeen kun vein paperi Kelaan.
Minulla on suunnitelmissa pitää huomenna pullanpaisto-päivä Avomiehen nippari kahvia juodaan huomenna vaikka virallisesti ne ovat kyllä tiistaina. Omat vanhempani ja avomiehen vanhemmat ainakin ovat tulossa. Tulevat "mamput" innolla odottavat innolla että saavat nähdä ÄP:n.
No huomenna pääsevät "penkomaan" ihan mielin määrin ÄP laatikkoa :LOL:
Nyt kutsuu sauna.

Tytti ja Papu 25+6
 
Lisää hoitoalustoja pinnasängyn päälle.

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=hoitoalusta+pinnas%E4ngyn&status=N&sellstyle=K&odir=A&order=R&cat=%25&start=0&num=50

Mun äiti alustavasti lupasi tulla avuksi toukokuussa kun olen yksin lasten kanssa ku mies reissussa.

Meen selaa huutonettiä ja otan rennosti edes hetken.
 
Siksakkia Eikös siinä ole joku aika ennekuin vuosiloma muuttuu sairaslomaksi? Mutta kannattaahan se hakea, jos edes muutaman päivän saisi lomaa pelastettua myöhemmäksi.
Kiitos kelan tiedoista, täytyy käydä kurkkaamassa.

*muoks* Kiva, että nikunakun äiti auttaa =)
 
Sairasloman täytyy alkaa ennen vuosilomaa, jotta vuosiloman voi siirtää. Eli sunnuntaina lääkäriin viimeistään. Itsehän viikolla aloitin sairasloman, joten tulevat vuosilomat siirtyy.

Kävin tänään vähän ulkona. Ei tuu vielä kävelystä mitään. Jatkuvasti vatsa kova, tukala olo, kun ei muka saa hengitettyä ja selän puoleltakin poltteli. En oikein tiedä, oliko supistuksia, kun olo oli tuollainen koko ajan. Puoli tuntia kilometrin lenkillä. Rauhas menin ja välillä seisoskelin. Ainakaan supistelua ei tullut lenkin jälkeen levossa.

Mies kysyi aamulla, että moneskos päivä tänään on? Vastasin, että 21. Ja samas muistin, että kihlapäivä! Katsotaan illalla romanttisia elokuvia ja massutetaan karkkia.

Mukavaa viikonloppua!

 
:/ Mihin te kaikki ootte hävinneet? Tarkennuksena vielä tuohon vuosiloma-asiaan, että jos on pidempi loma, jonka aikana sairasloma alkaa, niin kai siinä silloin on joku aika ennenkö vuosilomapäiviä voi siirtää. Siitä en osaa sanoa. Mut jos saikku alkaa jo ennen lomaa, niin silloin voi siirtää kaikki lomapäivät. Näin lääkäri mulle kertoi.

Jee! Yhtään ei supistellu lenkin jälkeen eikä yöllä! Nukuinkin niin hyvin, etten edes vessas käynyt. Tosin nukkumaankin menin vasta puolen yön aikaan.

Tänään vois mennä laskiaista viettämään. Olis lähellä tapahtuma. Lapset sais laskea pulkalla ja mä voisin viettää aikaa vaikka puffetin ääres :)

Laskiaissunnuntaita kaikille. Mut Nara, älä kuitenkaan mee pulkkamäkeen. Kun sulla on taipumusta extremeharrastuksiin. :p :hug:

Kirjoitelkaa nyt muutkin :'(

Ens viikolla pääsen ikeaan ja haen pinniksen, patjan ja ehkä hoitopöytähyllyn - hensvik-sarjaa ajattelin.

Alhambra + Napero rv 27+6 (huomenna poks!) :whistle:
 
sikssakkia ai niin siellähän se on Tuurissa ...lasten kummi asuu siellä mä vaan ikinä muista missä heh. :p

Juu en mä vissiin oo pulkkamäkeen menossa en ehkä taipus koko pulkkaan :p

Päätä jyskytti vielä puoli yötä vieläkin tuntuu jälkimainingit. Ostan huomenna sen verenpainemittarin makso mitä makso saa tuo mieskin alkaa seuraamaan paineitaan sen kaveri oli yks päivä kuolla kupsahtanut, joku sydänjuttu tms. Verenpaineethan voi olla vuosia koholla ilman, että sitä tietää jossei mittaa?

Taas olis siivousta tiedossa ei muuta kuin siivousarmeija komentoon!
 
Kiitos sairasloma-kommenteista, en muistanut ollenkaan että sen pitää tietenkin alkaa ennen loman alkua. Onneks tuolla miehellä tuntuu jo olevan vähän parempi olo, jospa sitä huomenna pääsis sinne reissuun lähtemään :)

Kohta pitäis täyttää laskiaispullat ja sit meinasin tehdä sellaista marenkikakkua. En vaan ole koskaan ennen sitä tehnyt, toivottavasti onnistuu!

Ja sitten sinne pulkkamäkeen!

Mukavaa laskiaista kaikille :wave:
 
Hauskaa Laskiaista ! :wave:

Me käytii eilen ikeassa ja mukaan lähti pinnasänky, siihen patjat,tyyny ym. vauvan tavaraa kauheesti ! =) Tuolla se yläkerrassa koottuna odottaa tulokasta ! :heart:

Miehen vanhemmat,sisko ja sen poikaystävä on tulossa kohta meille ja pitäis lähteä pulkkamäkeen.. on kyllä ihana aurinkoinen ilma että mikäs siinä! Hauska päivä tiedossa! :D Nakkisoppaa heille juuri tuossa väsäilen njamnjam..

tytsy+masukki POKSISTA 29+0 :heart:
 
Täällähän minä :whistle: :whistle: muilla on varmaan kodin ulkopuolista elämää.Mun elämä pyörii muutaman kilometrin säteellä. Ihan ku ei oltais tarpeeksi siivoiltu,ni tänään on siivous päivä. Onneks vietettiin eilen laskiaista.Täällä on ihan kamala lumimyräkkä. Mä en eilen kanssa edes taipunut pulkan kyytiin,mutta laskin sellasella king size stigalla lapsen kanssa.Siihenkin änkeminen oli tuskaa. Ja varmaan jo 5 laskun jälkeen olin ihan poikki ku kävelin mäen päälle stigaa vetäen.
Mä tänä aamuna sitte vuorostani vein aamiaisen miehelle sänkyyn.

Ai niin,meidän 4 v on ollu alusta asti sitä mieltä,että mun mahassa on Amanda. Eilen sitte vähän vihjailtiin,että jos vauva onkin Emilia tai Amalia tai Natalia jne. Kiven kovaa se väitti vastaan ja suuttuihin: EI se on Amanda! Sano se mun perässä Amanda. Mä tykkään kyllä Amanda nimestä,mutta meidän naapurissa asuu Amanda. Tää Amana täyttää jo 6 v joten en tiiä oisko siitä haittaa. Mut naapuri joka on myös ystäväni on sanonu,että olis aika outoa ja hassua jos meilläkin olis Amanda.

Mies menee huomenna Seinäjoelle ja just googletin illalla pitäiskö mun lähtee mukaan,jos kävis siellä Tuurin kyläkaupassa.Mutta totesin,että ehkä voi olla turhan vaikee näiden kolmen pienen kanssa.(ilman,että äidiltä menee hermo ja äiti vois katsoa jotain rauhassa)

Jaa-has jos kurkkais vielä huutonettiin ni sitte riittää lepäily ja tartun imuriin.

Hauskaa laskiaista kaikille!

NN rv 25+2
 
Tulin vaan toivottamaan Hauskaa laskiaista kaikille!!
Me tehtiin ja syötiin laskiaispullat jo eilen. Oli hyyväää. :p

Tänään vaan ollaan. :) Kävin eilen katsomassa uusinta pikkuserkkuani, sellaista kuukauden ikäistä poikaa niin kyllä oli ihanan suloinen! Ja nyt vielä enemmän odotan laskettua aikaa innolla. :)

Jonz&Tessu 30+4
 
Reipasta laskiaissunnuntaita!

Eilen illalla olin lepäilemässä ja kun siitä havahduin niin paidan rintamus oli märkä. Ajattelin eka että oon varmaan kuolannut unissani päälleni, mutta pakko sen on uskoa että maitoa tiputteli kun oli rintsikatkin läpimärät! Hassua ja outoa. =)

Mä pystyn onneksi ulkoilemaan ja lenkkeilemään vielä normaalisti. Eilenkin tunnin lenkki koiran kanssa kuljettiin. Olin kyllä ihan loppu kun takasin päästiin mutta jos en joka päivä sitä vähintään 45min kävelis niin olisin kyllä levinnyt jo paljon pahemmin kuin mitä nyt :ashamed:

Äippäpakkauksen tulemiseen meni reilu 3 viikkoa.

Meilläkin ikean pinnasänky nyt koottuna makkariin, suloinen :heart:
Vielä pitäis se hoitotaso käydä kattelemassa siihen päälle. Tuttava tilaa meille lasten kuumemittarin ja sen "räkäimurin" samalla kun itselleenkin. Luotan hänen valintoihinsa kun hällä ennestään monta lasta ja satsaa kyllä aina laatutavaraan.

nikunaku mäkin olisin voinut tulla mahani kanssa silloin mielelläni sun apuriksi, mutta kun la on heti toukokuun alussa niin ei sitä tiedä missä sitä silloin on :saint: Joten tosi hyvä kun äitisi lupautui auttajaksi!


Jasmin ja herra aarre 30+1 Hui miten paljon! :heart:
 
Hauskaa laskiaista kaikille ja kivoja ulkoilusuunnitelmia oli osalla :heart:

Mä odotan Ikean kuvastoa, kun olen tilannut sen kohta kolme viikkoa sitten. Tykkäisin selata ennemmin kuvastoa kuin nettisivuja.

Mä lähden kummipoikani kanssa keilaamaan. Palaillaan illemmalla :wave:
 
Hei te ketkä Ikeassa olette käyneet, satuitteko katselemaan lasten jatkettavia sänkyjä?
Meidän pitäis sellainen hankkia esikoiselle, että ehtis totuttaa hänet siihen hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa. Mietin jos vasta vähän ennen vauvan syntymää pojan siirtää omaan sänkyyn perhepedistä, niin voi tulla hänelle sellainen olo että sysättiin pois vauvan tieltä :(

Tai kertokaa muutenkin kokemuksia, millainen sänky olis hyvä? Muuta "vaatiusta" ei taida olla kuin se, että siinä pitää olla sälepohja. Ja varmaan valkea väriltään. Millaisia jatkettavia sänkyjä teidän lapsilla on, ja minkä ikäisinä on niihin siirtyneet pinniksestä? Entä onko niihin jotain turvalaitoja?
 
duello: Voi ei, ei noin saisi käydä!! :'( :'( Otan osaa :hug:
Voimia ja auringonpaistetta tuleviin päiviin!

"Antaa kyynelten tulla,
antaa sydäntä pakottaa,
antaa ajatusten sattua.
Kun suru on kohdannut,
lamaannuttanut, mykistänyt.
Kyyneleet pesevät, itku hoitaa.
Sydän aina tuntee
ja ajatukset tekevät surutyötä.
Surutyö on hyvästijättöä ja luopumista.
Luopumista siitä,
mitä emme koskaan omistaneet,
vaan saimme pitää määräajan lahjana."
 
Otan osaa duello :hug: Jaksamisia sinne :hug:

Tänne ei mitään erikoista. Töitä olisi vielä vajaa 5 viikkoa ja sitten alkaa äippäloma. Toivottavasti vaan selkä vielä kestää senkin ajan. Jännätään keskiviikon ultraa :) Saa nähdä selviääkö sukupuoli nyt kun ei silloin rakenneultrassa lääkäri alkanut sitä arvailemaan.

Erica ja muru 30+0
 
Voi duello, olen niin kovin pahoillani puolestanne. Sanoja ei ole lohduttamaan. Kovasti voimia teille jaksaa raskaassa ajassa. :hug: :'(

"Uinuos vaan, rauhaisaan.
Linnut on lauluunsa nukahtaneet,
untuviin uinahtaneet.
Tuutivat laulut sua rakkauden,
siunaavat siivet enkelien.
Uinuos pienoinen vaan."
 
Suzyanne
Duello voi ei! :'( Otan osaa, ja toivotan sinulle valtavasti voimia. :hug: :hug:

Nikunaku kiitos hoitotasolinkeistä, siellähän oli monta kelvollista. Täytyykin tuolta sitten hommata, jos ei mies ehdi tekemään itse. Hän kyllä osaisi, mutta hänellä on joskus niin(liian) monta rautaa tulessa, että osa asioista sitten vähän lykkääntyy.. :whistle:

Mies lähti tänä aamuna taas Viron kämppää remppaamaan, tulee perjantai-iltana takaisin. Meinasi, että nyt tekee kylppärirempan ja muutkin keskeneräiset jutut loppuun, niin sitten ensi syksynä kun menemme sinne yhdessä vauvan kanssa, niin olisi kaikki kondiksessa.

Jaaha, täytyykin alkaa valmistautua kummitytön 2-v-synttäreille. Hyvää laskiaista kaikille!

Suzyanne 29+4
 

Yhteistyössä