Osaatteko muuten valistaa mua, minkä takia viimeks otettiin neuvolassa veren vasta-aine kokeet? Jotenkin liittyi negatiiviseen veriryhmään. Tuloksista en oo tietoinen, ei vaan täti maininnut miksi sen tarkisti. Joten jos teillä on kokemusta, kertokaapa
No siis mun mielestä siinä on joku sellanen juttu, et jos oot rh negatiivinen, niin olikohans se silleen et jos vauva on sit rh positiivinen, niin sun kehos saattaa rueta hylkimään sikiötä tai jotain sinnepäin. Siis joku tämmönen hylkimis-juttu se on. Mä oon ite rh positiivinen, mutta kun mulle on syntymän yhteydessä vaihdettu veri kokonaan niin mulla pitää se tarkistus tehdä alussa ja lopussa. Pitääkin tolta tätiltä kysästä ensviikolla, et millos se verikoe pitää ottaa...
Mä narahdin sokerirasituksessa sillon rv 14, paasto ei ollu ihan kohillaan, tais olla just se raja-arvo. Nyt ne on tähän asti kotimittauksessa ollu ihan ok, mut nyt on jostain syystä ne paastot alkanu taas nouseen. Ensi oli 4,7 lähes joka kerta kun mittasin, nyt oli sit tänään jo 5,3 ja eilen 6.3. Tietääkö joku mistä täältä netistä löytys hyvää tietoa raskausdiabeteksen ruokalvaliosta?
Meillä on tyttö kurkunpääntulehduksessa, eilen käytiin tk:ssa hengittämässä adrenaliinia ja saatiin suunkautta kortisoni. Onneks mentiin, sillä yö meni kuitenkin ihan hyvin, vaikka vähän yskikin välillä. Eilen nukku päiväunia vaan 35min ja sit alko hinkuminen ja yskiminen ja lopputulos oli että oksenti sängyn petaria myöten.... Toivottavasti alkaa jo helpottamaan. Poika onkin mummolassa yökylässä kun mummo on hiihtolomalla.
Ei tänne kummempia, ilma on mitä ihanin ja suunnittelen tässä lenkille lähtöä. Ens viikolla vasta seurvaava neuvola, huomenna onkin sitten jo rv 29+0. Kyllä aika meneekin nopeesti, vaikka silti odotan jo kovasti että pääsis synnyttään. Mulla ei kauheesti mitään vaivoja ole ollut, selässä alkaa vähän tuntumaan tämä raskaus, mut ei muuten ole ollut mitään. Toivotaan et pysyis yhtä hyvässä kunnossa loppuun asti, niin jaksais näiden lasten kans temuta.
Aurinkoista päivää kaikille!!
Pauzi ja Lilli 28+6