TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

nikunaku En mä stressaa :D Kunhan mietin. Suklaata vedin eilenkin ihan antaumuksella :p

Nara Minkä kokoisia ne pesulaput oli? Mä kun ostin kangaskaupasta harsokangasta, niin on sekin aika kallista metrihinnaltaan. 2,90 e/m ja jos tekee isompia harsoja, niin ei metristä saa kuin 1-2.

Ikeaan ollaan kyllä menossa kun miehen selkä kestää sinne asti.

Ensi viikolla on vuosi siihen kun loppuu äitiysvapaa :eek: Mä tässä jo mietin vapaiden loppumista ja Nupun hoitoon vientiä kauhulla ennenkuin Nuppu on edes syntynyt :whistle:
On mullakin murheet :LOL: :LOL:
 
sompio nuo "pesulaput" heh eli harsot on 70 X 70 ihan oikeita harsoja ne on kuvioituja vissiin yks valkonen en oo vielä avannut niitä.
Piti tänään vetää salaatti ateriaksi kun 2½h tunnin arvokin oli vielä 9 vaikka se pitäs olla jo tunnin jälkeen alle 7.8 :eek: huomenna tai siis tänään :whistle: alkaa uus kuri syömisessä.
Millonhan se mun Kelapäätös tulee no eipä sieltä paljoa mitään tipu sen 140e. Turvakaukalo pitäs vielä hankkia. Jotain pikkusälää sitten .. se kamera pitää saada kans ennenkuin räjähtää yhtään mahakuvaakaan ei ole..
 
johan tökkii tää palsta.

Nara: mä viimeksi ihmettelin sitä miks tunti aterian jälkeen pitää olla alle 7,8 ku sokerirasituksessa tunnin arvo pitää olla alle 10.
Mun mielestä siis todella puhutaan raskausdiabetesDIETISTÄ. Saa tosi pieniä annoskia ja pupun ruokaa syödä,että saa tunti ruuan jälkeen arvoksi n 5. tms. Meillä neuvolassa on yks terkka jonka mielestä jokainen piikittäminen pitäis alkaa 4 pilkku jotain. :eek:

Mies onki tulossa jo kotiin.Uskomatonta....mun piti olla hyvä vaimo ja super äiti ja ruoka valmiina ku mies tulee kotiin.Mutta kiire tulee ja paistinpannu on astianpesukoneessa.Viel 20 min ni on astianpesukone valmis.No nyt tuli mies autolla pihaan. Risti seinään,ei ole tainnu koskaan ennen tulla näin aikasin kotiin. Ihanaa! Eilen tuli klo21.
Ens viikolla se onki myöhään töissä tiistai iltana ja ke-pe on Hesassa.

Mut nyt meen miestä vastaan...

 
NN; varmaan siksi kun sormenpäästä tulee eriarvoja kuin käsivarresta? ja tuohan on muutenkin ihan ufotesti koska kukaan vedä normaalisti tyhjään mahaa tollasta määrää sokeria. Ole silleesti verrannollinen normaaliin ruokaa.
Iloisesti taas supistellut pitkin päivää..

met vissiin kolmeen pekkaa pidetään meidän ketjua pystyssä?

lipastoa kokoais jos joku kantais sen autosta sisään...
 
Pauzi
Nyt kun täällä kerran pyörii tästä rd:stä tietäviä ihmisiä, niin kertokaas mulle, et kuin paljon sillä on merkitystä aamun arvoon, et mitä edellisenä iltana syön? Mittaus väliksi tulee n. 8-11h. Mulla on aiemmin ollu ne aamun "paasto"arvot alle 5, sit oli yhtäkkiä 5,3, mut huomasin et jos ei tule kunnolla verta sormesta, niin arvo on jotain ihan muuta ku et kunnon pisarasta ottaaa. Mut tänä aamuna oliki sit 6,3 ja sehän on vissiin nyt sit yli rajojen, eiks nii?

Mä en nyt jakasais alkaa hösöttään näist sokereista, mulla tosin oli la ja su valmistujaiset, ja siellä tuli sit pullaa, kakkua, keksiä, sulklaata yms. vedettyä niin että napa paukkuu. Et olisko sit sekin vaikuttanut kun on tullu tosiaan mässättyä...?

Niin että pitääkö tässä huolestua??!!
 
:wave: Heips!

Olin kanssa tänään sokerirasituskokeessa, huomenna neuvolalääkäri että saa kuulla sit tuloksia. Käsivarresta kaikki 3 verikoetta otti täällä. Että ajankohtaisella aiheella täälläkin. :)
Kävellessä tulee kyllä alavatsa kipeäksi, kohdunkannattimet kipeytyy ja jonkun verran liikkuessa tulee liitoskipuja. Kiva kun muuttaakin tarttis.. :p
Täällä napero on alkanut potkii niin kovasti öisin että joutuu sängystä nousee kävelee että rauhoittuisi, itsellä silmät ristissä. Kauhulla odottaa kiireempää jaksoa koulussa nyt kun ei oikein öisin saa nukuttua. :headwall: Nooh, eiköhän se siitä.. :snotty:

Äitiyspakkaus tuli eilen. :heart: Jotenkin todellisemmalta taas tuntuu että kyllä vain kohta täällä on vauvan tuoksuinen tuhisija. :) Unohtanut jo kuinka tukalaa loppuaika saattaa olla.. kohta sitä alkaa odottaa entistä enemmän että vauva syntyy.

Noista paastoarvoista ja noista en tiedä juuri mitään, sen KAI tiedän että 4-6 on normaali arvo? Huomenna viisaampi. :p

Kuka olis vapaaehtoinen tavaroiden pakkaaja...unohtanut miten "ihanaa" muuttaminen voikaan olla.. :whistle:

Jaksamisia kaikille!

Therean&neiti 27+1
 
Harsoista mä tarviisin niitä vielä lisää ja oon miettiny kannattaako tehdä itse vai hommata ostettuna.. meillä ei oo ikeaa lähimainkaan..noh, eikä oikeen muutakaan liikettä mistä niitä ostais. Lastentarvike tuntuu hurjan hinnakkaalta paikalta. Kyllä mä niitä itekin tykkäisin tehdä, ei siinä mitään.. Netistä en oikeen oo niitä edes kattellut, jotain kuviollisia oli jossain putiikissa, mutta tuntuu että niissäkin maksaa vaan ne kuviot. |O

Vauvan huone oottais enää hoitopöytää ja jotain isompaa mattoa. Niin ja tietty vauvaa itseään. :) Muuten olis kaikki hankinnat aikamoisen reilassa.
Mulla alkaa olee jo melko kärsimätön olo. Toisaalta haluis jo vauvan syliinsä mut toisaalta jännittää melkoisesti koko jättimäinen muutos. :whistle:

Kamerasta ottaisitteko mielummin synnärille mukaan videokameran vai tavallisen digikameran? :p



kissinminttu & pipana 27+5
 
Therean En nyt muista teidän muutosta, että muutatteko kauas vai samalla paikkakunnalla? Olikos teillä oma vai vuokra-asunto? Mutta ajattele, saat muuton yhteydessä laittaa kaikki tavarat uusille paikoille ja miettiä järkevää järjestystä.
Meillä on paikat ihan rempallaan siihen nähden, että pitäisi vauvan huone saada tyhjäksi. Meillä on tavaraa liikaa ja en tiedä mihin saadaan kaikki sopimaan :(
Sitten myyn huutonetissä yhtä epäkäytännöllistä kirjahyllyä. Oltais saatu se myytyä, mutta ei tarpeeksi hyvällä hinnalla. Nyt kyllä olisin valmis myymään sen sillä, mitä tarjottiin. Ollaan katsottu Ikean ja Sotkan kuvastoista uusia huonekaluja tilalle ja oltais sillä hinnalla saatu kaikki mitä haluttais :headwall:

Kissinminttu Mä ostin ihan valkoista harsokangasta 2,90 e/metri. Olikohan 80 cm leveetä, en enää muista :whistle:

Kameraa meillä ei synnytykseen tuoda :kieh: Tai siis digikamera otetaan varmaan mukaan ja sitten synnytyksen jälkeen saa mies kuvata vaikka kuinka. Mutta jos kaivaa sen kesken synnytyksen esiin, niin mä varmaan heitän kameran lattialle :D
 
Harsokangasta ostin minäkin, se oli myös 80cm leveää. Minusta tuntuu että sitä ei olekkaan kun sen levystä.
Kamerasta olen samoilla linjoilla Sompion kanssa. Yhtään kuvaa ei oteta synnytyssalissa ennen kuin vauva on syntynyt. Sanoinkin avomiehelle että jos yrittää ottaa kuvaa aikaisemin niin sekä mies että kamera on entisiä. Tai ainakin minä kotiudun sairaalasta aikasemmin kuin avomies :kieh:
(.) Minulta ei ole vielläkään mitattu sokerirasitusta (tai mikä se nyt on) kysympä sitä kun maanantaina on seuraavan kerran neuvola. Minulla olisi tämän viikon lauantai viiminen sairasoma päivä. Mutta ei minusta ole sen enempää enään työntekoon nyt kun 3 viikkoa sittenkään. Soitin neuvolaan tänään siellä ei ollut lääkäriaikoja antaa tälle viikolle, kehoittivat soittamaan terveyskeskukseen. No eihän sielläkään ollut aikoja, pitäisi mennä perjantaina sinne istumaan aamu 8 asti ja odottaa jos joillain lääkärillä olisi aikaa katsoa. Kyllä pistää vihaksi. ARGH!!! No huomenna soitan yksityiseen lääkäri keskukseen. Sinne saan ainakin ajan vaikka maksaahan se :| Täällä meillä päin vaan tuonne lääkäriin on niin vaikea päästä.

Tytti ja Papu 26+2 POKS!!!
 
Harsoista sen verran, että osu tuossa yks päivä silmään 10 kpl paketti hintaan 11.90 ? + postikulut. Löytyypi täältä http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=97

Kamera asiaa en ole edes miettinyt, mutta uskoisin, että pelkällä digikameralla mennään.

Täällä ei edellenkään mitään tietoa tuosta sokerirasituksesta. Kaipa ne neuvolasta sinne laittavat, jos katsovat aiheelliseksi.

Fox, 27+2
 
Kameraa ei meilläkään koskaan synnytyksen aikana ole esiin kaivettu, mutta heti sen jälkeen kyllä. Mutta siis mitään synnytys-alapää kuvia ei oteta. :D Meillä on aina otettu vain kuvia, vaikka tolla meidän digikameralla pystyis vähän videokuvaakin ottamaan.

Ei ole täälläkään ollut puhetta sokerirasituksesta. :whistle: Saas nähä millon sinne laittavat... pakko kyllä myöntää että ei vois vähempää kiinnostaa. :snotty:

stk ja minivitonen 27+0 :heart:
 
Mullekaan ei ole vieläkään puhuttu sokerirasituksesta. Jotenkin tuntuu ettei sitä edes tule ?
Seuraava neuvola on vasta 17.3. ja oon silloin rv 30+5.. Mulla on kaikki ollut tähän mennessä ihan ookoo koko raskauden fyysisen puolen suhteen, eikä oo kertaakaan neuvolatäti edes maininnut mahdollista sokerirasitustestiä. Hirveesti oon ihmetellyt teidän keskusteluanne kys.testistä, kun ei itselle ole mitään asiasta mainittu. Näköjään en kuitenkaan ole ainut jolle ei ole asiasta vielä puhuttu neuvolassa. :whistle:

Osaatteko muuten valistaa mua, minkä takia viimeks otettiin neuvolassa veren vasta-aine kokeet? Jotenkin liittyi negatiiviseen veriryhmään. Tuloksista en oo tietoinen, ei vaan täti maininnut miksi sen tarkisti. Joten jos teillä on kokemusta, kertokaapa :)
 
|O Vielä kömmin ruudun ääreen, jos nyt uskaltaisi jotain muutakin kirjoittaa vaikka duello on pyörinytkin mielessä jatkuvasti surullisena ajatuksena. Voimia vielä hänelle.

Harsoja otin minäkin Ikeasta, oli mukava kuosi ja mun mielestä ihan edullinen paketti.

Kiitokset vielä nikunakulle, olipa kiva käydä! Inspiroiduin teidän kodista niin että pienien torkkujen jälkeen alkoi pienimuotoinen raivaus meidän kirjastohuoneen hyllyille. :D
Mieskin innostui siivoamaan omat laatikkonsa ja lähtipä kasoittain papereita takan syötäväksi! Sitten imuroitiin, vaihdettiin lakanat ja pyyhittiin pölyt.. täytyy käydä teillä useammin niin pysyy paikat kunnossa! =)

Meidän pyykkikone otti loparit viikonloppuna :/ Nyt sitten arvotaan korjataanko vai ostetaanko uusi, samaan hintaan sais melkeinpä nykyään kummankin..


Nyt nukkumaan, heippati!

Jasmin ja aarre 30+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissinminttu:
Osaatteko muuten valistaa mua, minkä takia viimeks otettiin neuvolassa veren vasta-aine kokeet? Jotenkin liittyi negatiiviseen veriryhmään. Tuloksista en oo tietoinen, ei vaan täti maininnut miksi sen tarkisti. Joten jos teillä on kokemusta, kertokaapa :)
Mulla veriryhmä on O-. Ja ne vasta-aineet katotaan 3 kertaa raskaudessa, ainakin täällä. Siinä testissä tosiaan katotaan, onko vereen päässyt muodostumaan jotain vasta-aineita. Mulla ei koskaan ole ollut, en niistä sen tarkemmin tiedä. Jotain oon lukenut ja neuvolassakin sanottu, mut kun en sen tarkemmin muista. :D Se ei kuitenkaan kauheen hyvä juttu olis, jos niitä vasta-aineita olis muodostunut. :whistle:

sokerirasituksesta Mä oon kolmessa edellisessä raskaudessa siihen joutunut. Sillä olen nytkin asennoitunut siihen joutuvani. Ei siitä vielä vaan ole puhetta neuvolassa ollut.
 
Stk ookoo, kiitos infosta. :)

Jotenkin nyt valvottaa, masukin on taas vaihteeksi hassun tuntuinen. Pipana varmaankin vaihtanut asentoa..

..kauankohan menee ennen kuin napa sanoo plop? :D Navanpohja noussut melkoisesti parin viikon sisällä.
 
Duellolle kovasti voimia suuren surun keskellä.. Itkuhan täälläkin pääsi, ja en voi edes kuvitella sinun oloasi... :hug: Itselläkin kun ollut kaikkea vaivaa supistukset ja srla ravaamiset, niin se pelko pahimmasta on ollut läsnä..
Hirmuisesti :hug: ja koittakaa jaksaa koko perhe :heart: Toivottavasti sinulla on tukijoita lähelläsi? Ajatuksissa olet..

Miimaamuu
 
Syli täynnä kultaa: Minä oon myös ollut sokerirasituksessa kolmessa raskaudessa, koska lähisuvussa diabetes. Mutta nyt oli kriteerit muuttunut (säästöjä?). Eli joutuisin vaan, jos olisi kakkostyypin diabetes. Näytti sellaista taulukkoa, minkä mukaan meillä päättävät. Myös painoindeksi oli yksi, joka katsottiin. On tuntunut vaan niin ihmeelliseltä, ettei tässä raskaudessa tarviikaan, kun ennen olivat niin tarkkoja. Tietysti sitten, jos oireita on tai sokeria pissas... Mut käytäntö on varmaan aika sekalainen eri sairaanhoitopiireis...

[/b]synnytyksen kuvaaminen: Meillä on ollut videokamera kaikissa synnytyksissä mukana. Synnytysen etenemistä on kuvattu ja olen kertonut, mikä on vointi ja paljonko kohdunsuu on auennut :| Katsoinkin ne yks päivä läpi muistia virkistääkseni :/ Sitten on kamera laitettu kassiin, kun alkaa menemään rankaksi. Eli noin puoli tuntia syntymää ennen on vielä otoksia ja heti, kun vauva on nostettu mahan päälle. Napanuora ja kaikki... Ponnistusvaihetta ei vielä ole kuvattu, EIKÄ TULLA KUVAAMAAN. :D

Minnehän mun unet on hävinnyt? Eilen menin nukkumaan puolen yön aikaan ja silti heräsin jo puoli seitsemän. Kaikki muut nukkuu. Vessaskin kävin yöllä. Hormonit kai tekee tehtäväänsä ja opettaa yösyöttöihin, kun nukkuminen muutenkin on jotenkin horrosmaista.

Alhambra + Napero rv 28+2
 
Terve!
Mä voisin myös tänne kirjautua mukaan,jos vaan käy?
Tosin olen ollut tuolla kesäkuisissa ja kirjoittelisin jatkossakin molemmissa pinoissa,eihän sillä varmaan niin väliä ole? :whistle:
Eilen jäin sokerirasituksessa kiinni,se keskimmäinen arvo oli yli normien,en muista enää paljon :ashamed:

Bad Virgin ja Paprica 26+3
 
Tervetuloa Bad Virgin ja pahoittelut kärähdyksestä :/

Duellolle voimia ja paljon paljon :hug: :hug: :hug:

Tänne ei kummempaa. LÄhden parturiin, jotta kehtaa näyttäytyä siellä ristiäisissä lauantaina :wave:

Äippä ja masukki 28 POKS
 
Pauzi
Osaatteko muuten valistaa mua, minkä takia viimeks otettiin neuvolassa veren vasta-aine kokeet? Jotenkin liittyi negatiiviseen veriryhmään. Tuloksista en oo tietoinen, ei vaan täti maininnut miksi sen tarkisti. Joten jos teillä on kokemusta, kertokaapa :)
No siis mun mielestä siinä on joku sellanen juttu, et jos oot rh negatiivinen, niin olikohans se silleen et jos vauva on sit rh positiivinen, niin sun kehos saattaa rueta hylkimään sikiötä tai jotain sinnepäin. Siis joku tämmönen hylkimis-juttu se on. Mä oon ite rh positiivinen, mutta kun mulle on syntymän yhteydessä vaihdettu veri kokonaan niin mulla pitää se tarkistus tehdä alussa ja lopussa. Pitääkin tolta tätiltä kysästä ensviikolla, et millos se verikoe pitää ottaa...

Mä narahdin sokerirasituksessa sillon rv 14, paasto ei ollu ihan kohillaan, tais olla just se raja-arvo. Nyt ne on tähän asti kotimittauksessa ollu ihan ok, mut nyt on jostain syystä ne paastot alkanu taas nouseen. Ensi oli 4,7 lähes joka kerta kun mittasin, nyt oli sit tänään jo 5,3 ja eilen 6.3. Tietääkö joku mistä täältä netistä löytys hyvää tietoa raskausdiabeteksen ruokalvaliosta?

Meillä on tyttö kurkunpääntulehduksessa, eilen käytiin tk:ssa hengittämässä adrenaliinia ja saatiin suunkautta kortisoni. Onneks mentiin, sillä yö meni kuitenkin ihan hyvin, vaikka vähän yskikin välillä. Eilen nukku päiväunia vaan 35min ja sit alko hinkuminen ja yskiminen ja lopputulos oli että oksenti sängyn petaria myöten.... Toivottavasti alkaa jo helpottamaan. Poika onkin mummolassa yökylässä kun mummo on hiihtolomalla.

Ei tänne kummempia, ilma on mitä ihanin ja suunnittelen tässä lenkille lähtöä. Ens viikolla vasta seurvaava neuvola, huomenna onkin sitten jo rv 29+0. Kyllä aika meneekin nopeesti, vaikka silti odotan jo kovasti että pääsis synnyttään. Mulla ei kauheesti mitään vaivoja ole ollut, selässä alkaa vähän tuntumaan tämä raskaus, mut ei muuten ole ollut mitään. Toivotaan et pysyis yhtä hyvässä kunnossa loppuun asti, niin jaksais näiden lasten kans temuta.

Aurinkoista päivää kaikille!!

Pauzi ja Lilli 28+6
 

Yhteistyössä