TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Suzyanne
Yellow kaverini asuu Nurmijärvellä, ja synnytti naistenklinikalla kaksi vuotta sitten. Eli taitaa se Husiin kuulua. Kannattaa kuitenkin vielä varmistaa esim. neuvolasta, meneekö se automaattisesti noin. Itse olen noista aluejaoista ihan sekaisin.

Itse tulen synnyttämään Nkl:llä, ja olen siitä iloinen. Olen tietty kuullut ko. paikasta sekä hyvää että myös pahaa, sitä on monet sanoneet esim. "liukuhihnamaiseksi" synnytyspaikaksi jne., mutta koska olen riskisynnyttäjä, niin käsittääkseni siellä on aika korkea tietotaito noissa asioissa, ettei ainakaan tiedon puutteen takia tule ongelmia. Sinnehän muutenkin käsittääkseni kaikki kaltaiseni "ongelmatapaukset" laitetaan. :LOL:

Täällähän on masu alkanut kasvaa oikein urakalla, kun sen pienuutta ihmettelin vielä kuukausi sitten. Mutten enää ihmettele, se on jo ihan hillitön pallo. Tosin toppatakissa näytän vieläkin vain pelkästään lihavalta, jota tosin jo vähän olenkin. B)

Suzyanne 26+6
 
Olkaapa hyvät helmikuun pinosta :) Helppo tehdä uusi kun pystyy suoraan kopioimaan edellisestä pinosta tiedot.

syli täynnä kultaa: Meillä oli juuri koeajossa eräs automaattivaihteinen auto, ja täytyy kyllä sanoa että on sillä helppo ajella :) Ei sitten kuitenkaan siihen vaihdettu kun oli aika kova bensankulutus, joten entisellä manuaalivaihteisella pitää ainakin vielä ajella.

Liitoskivuista olen kärsinyt molemmissa raskauksissa, tässä toisessa ne alkoivat jo ennen puoltaväliä hyvän matkaa. Ikäviä vaivojahan nuo on, mutta onneksi tietää ettei ne ikuisuuksia kestä :heart:

miimaamuulle, pian 3x äipälle ja muille joilla supistuksia, vuodelepoa ym. voimia ja aurinkoisia ajatuksia :hug: Onneksi nyt aletaan olla jo sellaisilla viikoilla että vauvalla mahdollisuus selviytyä. Ja jokainen päivä masussa on iso harppaus parempaan :)

RockMummy: Mukavaa ja rentouttavaa lomaa :wave:

Maariana83: Hieno juttu että kupla oli kadonnut :hug: Ja onnittelut poika-uutisista :)

yellow: Voi olla että vaihtelee eri kuntien/sairaaloiden välillä tuo asia. Mutta ainakin mitä minä olen kuullut niin muuton myötä sairaala vaihtuu ellei sitten satu muuttamaan saman sairaalan "piiriin".

Mulle kätilö sanoi, että voisi hakea maksusitoumusta siitä sairaalasta jonne oikeasti kuuluisi synnyttämään, jos sitten haluaakin jonnekin muualle.
Itse mietin sitä, kun aluksi tuntui että haluaisin synnyttää samassa sairaalassa kuin ensimmäisenkin. Mutta nyt olen alkanut kuitenkin kallistua tuon toisen sairaalan puoleen, vaikken siitä niin paljon hyvää olekaan kuullut :/

Toivottavasti koti-asia ratkeaa parhain päin :)

Pianissimo oli laittanut ihanan kuvan pikkuisesta :) :heart:

kissinminttu: Voimia sinulle äärettömän paljon :hug:
Kyllä se elämä oman vauvan kanssa varmasti on niin tiivistä, että vauvaan tutustuu melko pian, millainen hän on luonteeltaan ja pian myös oppii lukemaan niitä vauvan viestejä ja vastaamaan niihin. Ja omat vanhemmat on vauvalle maailman parhaat hoitajat :heart:

Supistukset on mulla sellaisia niin kuin joku vanne puristaisi mahaa ja maha menee kovaksi. Ne on vähän kuin aaltoja, että alkaa tuntua että supistus tulossa ja sitten sen "huipun" jälkeen alkaa loitota.
Synnytyksessä supistukset kävi minulla todella kipeästi myös selän puolelle mutta nämä harjoitus-supparit eivät ole niin tehneet.

Nyt ei olekaan kipeitä supistuksia vielä ollut, mutta esikoista odottaessa niitä oli jo aika aikaisin. Tuntemukset oli PALJON voimakkaampia ja välillä tuntui kuin olisi puukolla viilletty mahaa, eli sellaista pistävää/viiltävää kipua :whistle:

Esikoista odottaessa supistukset tuntuivat myös menkkamaisena jomotuksena. Mulla on aina ollut todella kovat kuukautiskivut ja sairaalassa maatessa kun kysyttiin supistusten kipu-luokkaa, sanoin että ei edes yhtä kipeää vielä tee kuin kamalat menkkakipuni.
Kätilöt eivät uskoneet että sellaiset supistukset tekisivät mitään, vaikka tosiaan kerroin heille miten kovat menkkakivut mulla oli ollut. Joutuivat sitten perumaan puheensa tutkimuksen jälkeen, kun ne heidän mielestään "pienet" supistukset oli kuitenkin avanneet jo kohdunsuuta kolmeen senttiin.

Eli ainakin mun kokemuksen mukaan ei voi itse mitenkään erottaa millaiset supparit avaa paikkoja, vaihtelee varmasti todella paljon eri ihmisten välillä.

Naran perheelle pikaista paranemista :hug:

piina: Jaksamista oksentamisen kanssa :hug: Tuttua puuhaa täälläkin ja oon jo asennoitunut että läpi raskauden se tälläkin kertaa kestää :/

Kävin perjantaina sokerirasituksessa, kaikki arvot normaalit kuten ensimmäisessäkin testissä marraskuussa.

Huomenna olis neuvola, tässä juuri yritän esitieto-lomaketta täyttää. Vaikealta tuntuu tuo viimeinen kohta "toiveita". Kun ei voi tietää miten se menee ja miltä silloin tuntuu. Taidanpa vaan laittaa että viimeksi oli apua epiduraalista ja lämpimästä vedestä, ammeeseen toivoisin pääseväni jos vain mahdollista! Nimet on nyt päätetty mutta laitetaan vain kutsumanimi kuten esikoistakin odottaessa. Esikoinen sai saman nimen joka oli jo esitieto-lapussa pojalle. Nyt laitetaan silloinkäyttämättä jäänyt tytön nimi paperiin kun on edelleen ykkös-suosikki.



Siksakkia & KultaPieni 26+4
 
miimaamuu Miehen kanssa olen synnytyspelosta puhunut paljon, mutta edellisessä neuvolassa vasta ekan kerran. Jotenkin olen aina pelännyt synnytystä, mutta nyt kun se hetki lähenee ja lähenee, niin tuntui, että ei siitä pelosta pääse varmasti itse eroon. En ihan tarkkaan tiedä, mutta jutellaan ja käydään pelot läpi ja toivomukset kivunlievityksestä. Kirjaavat ne sinne ylös, että tietävät sitten kun tulen synnyttämään. Synnytyssali käydään katsomassa, jos se on sillä hetkellä vapaa. Voi olla, että mennään sitten normaalille tutustumiskäynnille lisäksi, jos paikkoja ei silloin pääse katsomaan. Ja kun menen Vammalaan synnyttämään ja jos jostain syystä menen tai joudun riskin takia Taysiin Tampereelle, niin Taysissa näkevät VAS:ssa puhutut asiat ja osaavat sitten toimia toiveideni mukaan.
En edes tiedä, mikä siinä eniten pelottaa. Selkäsäryn ollessa kovimmillaan mietin, että miten tässä pystyy mitään synnyttämään, kun ei pystynyt edes kakalla käymään kunnolla. Ja se kipu pelottaa ja se, että en hallitse tilannetta. Pahinta olisi varmaan joutua jostain syytä hätäsektioon kesken kaiken.

piina Voimia oksentelun kanssa.

Omaa napaa kerroin tänään kerholaisille, että mahassa kasvaa vauva. Osa oli, että joo oliko muuta, saako mennä jo leikkimään. Muutamat tytöt kävivät silittelemässä vatsaa ja kyselivät minkäkokoinen vauva on. Yksi pojista sanoi, että toivottavasti se on poika, tytöt on ihan tyhmiä :LOL:
 
Huomenia kaikille tasapuolisesti!

Yellow: Nurmijärvi kuuluu HUS:in alueeseen, joten voit vapaasti valita synnytyssairaalasi :) Ainakin kaveri kävi tammisaaressa synnyttämässä, vaikka ei asukaan lähimaillakaan...

Pianissimo: ihana kuva!

Pikaista paranemista kaikille sairastaville! Täällä meinaa flunssa tehdä tuloaan :(

Fox, 24+3
 
Huh kun tullut taas tekstiä, muistankohan mitään mihin piti kommentoida. :D

Ainakin joku kirjoitti remppaamisesta. Meillä on lasten huoneet olleet kohta vuoden verran jo täysin rempattuina, ja tää olohuoneen remppa on ollut vaiheessa reilun puoli vuotta. :kieh: No, nyt vihdoin näyttäs siltä, et rahatilanne antaa myöten jatkaa sitä. =) Viimeksi eilen illalla taas miehen kanssa mietittiin keittiön ja eteisen kohtaloa, kun niillekin pitäis jotain saada tehtyä. Ne kun muuten näyttää tosiaan niin kulahtaneilta näitten rempattujen huoneitten rinnalla. Ihan kuin ei kuuluis ollenkaan samaan asuntoon. :LOL:

Automaattivaihteista Sellasella autolla on kyllä niin huoleton ajaa. Nyt sen taas huomaa, kun oon tolla manuaalivaihteisella ajellut. Ne tosiaan autokoulussa sanoivat, että kun heti kortin saatuani aloin ajeleen meiän ex-autolla, missä oli ne automaattivaihteet, että mä tulen unohtaan sen vaihteitten vaihtamisen tosi nopeesti, kun oon just vasta sen uutena asiana oppinut. Olivat kyllä niin oikeessa kuin olla voi. :snotty: Mut pikkuhiljaa alkaa sujumaan tolla uudella autollakin ajelu, sitkeesti vaan harjoteltava. =)

supistuksista Mulla ne tuntuu sillain, et maha kovettuu ja kiristyy ihan selvästi. Ei ne sillain kivullisia ole, mutta kyllä sen huomaa, kun maha sillain tavallaan kuin "supistuu". Ja sitten ne synnytyssupistukset on mulla tuntunut aina ensin alaselässä. Siitä siirtyneet sitten enemmän ja enemmän tuntumaan myös mahan puolella. Esikoisen synnytyksessä en heti edes tajunnut, että se on synnytys alkanut, kun heräsin siihen että alaselkä vaan oli outo, lopulta sitten ihan kuin tulessa. Mutta "ne" supistukset kun alkaa, niin kyllä sen sitten huomaa. :D Mä en kahdessa viimeisimmässä synnytyksessä ole saanut edes takkia puettua päälle ilman miehen apua, kun on synnärille lähdetty. Niin kipee olen ollut. :$

stk ja minivitonen 24+1 :heart:
 
Ei yhtään potilasta kotona. Jee!! tyttö kyllä valitti mahaansa aamusta mutta se meni ohi. Toinen tyttö on vielä sairastumatta.

Taas supistelee tiuhaan..tuo autolla ajo on kyllä vihon viimeistä hommaa kun supistus on päällä. Perjantaina on se lekuri. Mietin tossa, että nyt kun olen uhonnut, että ei ne supparit mitään saa aikaan kun eivät ennenkään ole niin mitä sitten jos ne oliskin saaneet jotain aikaan? no sitä on turha miettiä nyt. Hyvä saada kuitenkin varmistus, koska haluan alkaa liikkumaan enempi tai ainakin yrittää liikkua enempi edes sitä rauhallista kävelemistä. Eilinen lattian moppaus sai taas sellasen kestosupparin aikaa että ei meinannut loppua tulla. Lekurilta kysyä että mitä tuollainen vähintään 15min yhtäsoittoinen suppari oikein meinaa. Eilen sellainen alko kotona odotin että loppuu ei lopu pakko hakea tyttö tarhasta koko automatka supisti ja supisti..n.puoli tuntia yhteensä niin ärsyttävää. Välillä on myös jomottavaa kipua. Eihän siinä mitään kunhan kasassa pysyy.

Täälläkin on tuo maha tullut esille tai sitten olen vain itse sen huomannut nyt.. tuntuu että kasvaa enempi eteen? aiemmin levinnyt sivuille heh..
mulla on myös hormooninäppyjä joka paikassa. Muissa raskauksissa aina tytöistä tullut saa nähä kuinka käy nyt? maha veikkaa poikaa näpyt tyttöä :p
 
Nara Ihanaa, että olette terveitä, mutta jaksuja suppareiden kanssa. Mä olen onnellinen siitä, että vielä ei niitä ole tullut. Tai en ainakaan tunnista :| Tällä hetkellä kipuja ja kolotuksia on muutenkin aika vähän (*koputtaa puuta*)
Mulla on tullut vatsaan hirveesti finnejä. Tai on naamaankin, mutta siinä nyt on ollut vähän aina. Ja tyttö ne siellä ultrassa lupailivat. Taitaa tämä sitten "vahvistaa" asiaa :heart:
 
Mullakin on maha pömpähtänyt esiin nyt tässä pienellä ajalla ihan kauheesti. :eek: Ei tosiaan mikään pieni kumpu enää, vaan kunnon pötsi. :D Mulla maha on tossa ihan eessä, ei leviä yhtään sivuille. Takaa sitä ei edes huomaa. Sitä oon miettinyt, et kun täällä uudessa neuvolassa arvioidaan vauvan syntymäkokoa sf-mitan perusteella, niin sehän on tosiaan aika hakuammuntaa. Kun mulla toi maha on niiiiin pelkästään tossa eessä keskellä, ei yhtään sivuilla, niin sehän jo tekee osakseen ton mahan noin ulkonevaksi. Kun jos taas maha leviäis edes vähän sivuillekin, sehän jo pienentäis sitä sf-mittaa. Eikä toi maha sillon olis niin tossa eessä, vaan tasasemmin joka suunnassa. :whistle:

Mulla joka raskaudessa ollut niin selvä "poikamaha"... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja yellow:
muutenkin koko tämä asunnon ostaminen alkaa tuntua ahdistavalta... mies tahtoisi heti tehdä tarjouksen asunnosta ja minä taas haluan päästä tästä edellisestä asunnosta ensin eroon. kahden asunnon loukku kun olisi aivan kamalaa :(
no perjantaina mennään pankkiin lainaneuvotteluun ja sunnuntaina taas taloa katsomaan.
Olettekos ajatelleet ehdollista tarjousta? Siinä siis ehtona, että saatte oman asunnon kaupaksi ja sitten olette valmiit tekemään kaupat. Riskinä tietysti se, että joku jolla ei asunnonmyyntihuolta ole, ehtii väliin, mutta toisaalta olisi ainakin joku ote itselläkin siihen himoitsemaansa kohteeseen.

Töissä hirveä kiire, täytyy lukea loput myöhemmin!

 
Huomenet.
Mä täyttelin eilen kelan sivuilla hakemukset. Nimistä ei sitten päästä miehen kans kyllä minkäälaiseen sopuun.
Niskahartiaseutu aiheuttaa silmissä ihme värinää. Lääkäriin pitäisi soittaa.

Jaksamisia supistusten kanssa.

poks
 
Huomenta vaan kaikille!

Kiva lukea teidän kuulumisia!

Painosta Tässä mietin tota painonnousua, kun on nälkä koko ajan vaikka söisin mitä. Eilen yritin syödä pahimpaan nälkään porkkanoita ja ananasta. Kun edellisestä oikeasta ateriasta ei ollut kauaakaan ja heti oli uudestaan nälkä. :headwall: Eli mikäs apuun nyt ettei paino ihan nousisi 25 kg tän raskauden aikana. Nyt oon syönyt aamupalan ja taas on nälkä, tuntuu että voisin syödä koko ajan... :ashamed:

Hammaslääkäristä Jouduin käymään päivystyksessä kun alkoi hammassärky, ja nyt sitten lohkesi pala hampaasta, joten joudun menemään vielä uudestaankin. :eek: joten kyllä tää raskaus käy hammaskaluston päälle.

Synnytyksestä Mun mies on tulossa mukaan. Mua ei vielä jännitä tuo tuleva, mutta sitten lähempänä onkin varmaan taas eriasia. ;)

Täällä oli eilen ihana aurinkoinen päivä ja jotenkin tuntui että kevät tulee pian. Miten tää aika meneekään näin nopeasti.

Huomenna olisi ylimääräinen ultrakäynti myös meillä. Rakenneultrassa oli kaikki ok, mutta koska meillä myös on sydänjuttuja niin tätä vauvaa tutkitaan tarkemmin. Uskon kuitenkin että kaikki on hyvin. Meillä on kaksi sydänvikaista-lasta ennestään :heart:

Hyvää keskiviikkoa kaikille

Mantelinkukka + vekara
 
Mantelinkukka: Täällä kanssa jatkuva nälkä! Tuossa tunti sitten söin töissä ihan kunnon ruokaa niin eikös jo nyt ole kiljuva nälkä. Onneks oon osittain osannu varautuu tähän ja jääkaapissa on vielä hieman syötävää, lähinnä kasviksia sekä purkki ananasta. Jostain syystä oon hullaantunut kylmiin hedelmiin :)

Mullakin on maha tupsahtanut oikein kunnolla esiin. Ei ole enää epäilystäkään mistä on kyse, tosin meitin työpaikan siivoja kysy maanantaina varovasti, että odotanko minä. Ihme ettei aiemmin ole huomannut, vaikka 3 pv viikossa nähdään... Sf-mittakin oli eilisessä neuvolassa 24 cm.
 
Kiitos kaikille! Ja otin siis "nuovosta vaarin" ja ilmoitin pomolle että työn teosta ei tule mittään. Huomenna lääkäri aika. Kävi hyvä tuuri ajan suhteen. Meillä täällä on tosi nihkeästi aikoja lääkärille niiden vähyyden takia, mutta sainkin huomiselle peruutus ajan kun soitin neuvolaan. :)
Sompio itse kerroin maanantai iltana omalle sudarilaumalle että olen raskaana ja en ensisyksynä enään jatka laumanjohtajana. Osa oli että aijaa ja osa oli innoissaan mutta harmissaan siitä etten syksyllä jatka. Ja yksi poika jolla on puolivuotias pikku veli oli syvästi huolissaan vaipan vaihdosta. Ehdotti että hankin kaasunaamarin kun kakka vaipat haisee kuulemma sairaan pahalle :LOL:

Tytti ja Papu 23+3
 
Nara: Noin pitkäkestoiset supistukset kuulostaa kyllä tosi kurjilta :/
Eihän sulla ole jotain tulehdusta vaan päällä?

Mulla myös masu kasvaa tuohon eteen niin kuin esikoisestakin. Takaa päin ei huomaa ollenkaan että olis raskaana. Josko se sf-mitta sitten mullakin isomman puoleinen sen takia, esikoisestakin meni yläkäyrän yläpuolella melkein koko raskauden ajan ja vauva kuitenkin oli alle 3kg painoinen.

Eemelin äiti: Harmi jos molemmille sopivia nimiä ei tunnu löytyvän, ja vielä kaksi keksittävä :hug: Laitatteko esitietolomakkeeseen neljä, kaksi molemmille sukupuolille?
Onko näkemykset NIIN kaukana toisistaan ettei vois esim. tehdä kompromissia että toinen saisi päättää toiselle ja toinen toiselle nimen?
Onneksi tässä vielä aikaa touko-kesäkuuhun :)

Suzyannen masu on selvästi kasvanut viime kuvasta :) :heart:

Tytti83: Hyvä että päädyit sairaslomaan, ja että sait ajankin näin pian.


Siksakkia & KultaPieni 26+5
 
Siksakkia juu aattelin kans, että jos saan lähetteen labraan. Voi sulkea sitten pois tulehdukset. Tosin oli mulla viime raskaudessakin näitä suppareita (ei tosin näin paljoa) oli tosin tulehduskin rv 16 mutta ei ne supparit loppuneet vaikka tulehdus hoidettiin. Parempi se on sulkea kaikki tulehdukset pois. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin mulla vaan on tämmösiä ihme kestosuppareita ilman että ne olis haitallisia. Toivottavasti niin on tälläkin kertaa niin ärsyttäviä kuin nää onkin.
 
Suzyanne
Siksakkia Totta, tuo masu kasvaa ihan silmissä. :heart: Ja pelkästään eteenpäin kasvaa masu minullakin, se on hassun mallinen, sellainen huippuaan kohti suippeneva. =)

Minä en vieläkään ole saanut esitietolomaketta täytettäväkseni, enkä tietenkään ole muistanut kysyäkään. :ashamed: Täytyykin seuraavalla neuvolakäynnillä kysyä.

Tytti83 Hyvä kun aiot pyytää sairaslomaa. Ruumiillisessa työssä on turha raataa pitkään raskaana. Itsellänikin on raskas työ- painavien säkkien nostelua, painavien rullakoiden työntelyä, tavaroiden ja koneiden siirtelyä ja paljon muuta vastaavaa rehkimistä, lisäksi askelia tulee päivässä keskimäärin 7-9 km verran, ja jatkuvan kiireen takia nekin usein ovat puolijuoksua ja hektistä eestaas säntäilyä, olen tosiaan sairaalan leikk. osastolla laitoshuoltajana, eli rehkiä saa nupit kaakossa joka päivä. Lisäksi meillä on lähes jatkuva vajaamiehitys työvoimapulan takia. Eiköhän me raskaan työn raatajat olla lepomme ansaittu. B)

Nara hyvä kun olette jo paranemaan päin koko porukka! Ikäviä vaan nuo pitkät supistuksesi. Lääkäriltä juuri tänään kyselin supistuksista lisää, niin hän varmisti ettei tosiaan voi itse päätellä millaiset supistukset tekevät "pahojaan", ja mitkä ei. Itsekin jo luulin että varmasti on kohdunkaula lyhentynyt, kun on ollut varsinkin iltaisin ahkerasti kivuliaita ja sitkeitä supistuksia, jotka eivät meinaa millään helpottaa. Mutta niinpä oli vaan kohdunkaula 5 cm edelleen, ja kohdunsuu täysin kiinni. Toivotaan etteivät sinunkaan supparisi olisi saaneet mitään aikaan.

Vauvanvaatteita innostuin eilen tilaamaan H&M:ltä noin satkulla. Aika paljonhan minulla niitä jo on, mutta pääosin 62-74-senttisiä, pieniä ei paljoakaan. Ostelin sitten 50-56-senttisiä sellaisen kivan "aloitussatsin" verran. Imetysliivejäkin samaisesta nettikaupasta katselin, mutta totesin että ne on sitten hankittava ilmeisesti jostain erikoisliikkeestä, koska kokoani ei löytynyt. Ne ovatkin varmaan sitten kalliita.

Väsymys täällä vaan jatkuu, onneksi tänään otettiin hemoblobiini, saan tuloksen huomenna. Taidankin muuten mennä tästä nokosille, kun tuo lääkärireissu vei täysin mehut. :whistle:

Suzyanne 27+0
 
moikka

Kävin peruu pe neuvolan ku mies onki taas kerran hesassa töissä,kuten tänäänkin.Ens viikolle sain ajan. Galluppia: Onko teillä neuvola aika ½h vai 1 h? Mulla on yleensä ollu sen ½ h,mutta tuo peruttu aika olis ollu tunnin aika.En tiiä miksi se on niin pitkä aika.Mun piti saada niitä kelan lappuja silloin,mutta eihän siihen nyt niin kauaa enempää mene.

Ideapark tapaamisesta: Onko meitä nyt muita tulossa sinne varmasti ku minä ja sompio? Jasmin oletko sinä tulossa? Höpöliini ilmoitti että onkin töissä silloin. Mietin vaan kannattaisko meidän siirtää tapaamista eteenpäin ni pääsis useampi sinne tapaamiseen?

Nara: tosi inhottaville kuulostaa noin järkyn pitkät supistukset. :eek: Kannattaa tarkistaa,ettei ole tosiaan mitään tulehdusta joka sen aiheuttaisi.

Meinasin yks päivä just kysyä onko kaikki päässeet jo oksentamisesta eroon.Todella harmi,että se vaivaa vielä muutamaa. Sympatiat teille. :flower: mä vihaan oksentamista ja en varmaan nyt olis viidettä kertaa raskaana ellen olisi tuolta oksentamiselta säästynyt.

Joku kyseli mihin laitetaan vauvan vaatteet.( anteeksi en muista kuka oli muutama päivä sitten) Ihan hyvä kun tuli puheeksi.Mä en ole ollenkaan ajatellut minne ne vauvan vaatteet laitan. :eek: onneks tuolla yhdessä huoneessa on ylimääräinen pikku vaatekaappi. Hoitopöytä meillä on edelleen käytössä ja sen virkaa toimii kodinhoitohuoneen pöytätaso jossa on pehmuste alla. Mitäköhän muuta mä olen unohtanu ajatella,kun kaikki tulee muka niin rutiinilla. Neljännen kohdalla vihdoin ostin ammeeseen jalat.Kyllä helpotti.

MLL:n lastenvaatekirppiksistä oli jokin aika sitte puhetta. Jos joku kuulee koska sellainen on Tampereella ni ilmoittakaa mulle.Mielelläni kävisin sellaisessa. Täällä Sastamalassa on sellainen ollu kai 2 kertaa vuodessa,mutta se on niin pienessä paikassa ja aina ihan tupaten täynnä enkä oikeen ole sieltä mitään löytänyt. Joka syksy tuolla Huittisissa on ollut sama kirppis ja siellä on ollu vaatetta.lelua ja tarvikkeita todella paljon isossa hallissa. Viime syksynäs ielä kävin,mutta tuntu,että kaikki ihanat vauvan vaatteet oli niin selkeitä poikien vaatteita,että jäi ostamatta.

Huomenna on sitte omat synttärit, tänään ostin uuden rintsikat ja suklaata itselle.Suklaa kyllä katos jo automatkalla. :whistle: kiertelin kirppikset ja löysin pari kivaa vanhaa juttua.Vauvalle ei mitään.Taas ihmettelin vauvan vaatteiden hintoja. :eek:

lapset katsoo pikku kakkosta ja syö leipää.Pyytävät just lisää....

ainiin mulle tuli eilen ihme vaiva.Ku olin siellä hammaslääkärissä istunut ni sen jälkeen mua sattui tuonne häpyluuhun ku kävelee.Ei liitoskipuja vaan sellainen ihme kipu tossa keskellä luussa,kai siellä on joku hermo puristuksissa tms.Mutta ku ottaa isompia ja reippaampia askelia ni se sattuu.

NN 22+5
 
Ehdin minäkin vihdoin tämän kuun pinoon =) Viikkoja poksuu kovalla vauhdilla ja täällä jotenkin kaikki vielä täysin kesken. Vaunut, kaukalo, sänky, hoitopöytä, sitteri ym. hankkimatta... Vaatteita olen jo vähän ostellut, mutta nekin vielä pussissa pesemättä. Silti kovasti tulokasta odotetaan. Työ vaan vie niin mehut, että olen tarkoituksella jättänyt hankinnat kuukauden päästä alkavan vuosiloman ja äippäloman hommaksi. Nyt kun en tee öitä, niin tuntuu, että kaikki päivät menee töis. Taidan kuitenkin mennä ens viikolla vaunulaan katsomaan livenä vaunuja ja kaukaloita. Kukas sieltä oli tilannut? Kerro, mitä tykkäsit? Emmaljungia ajattelin, mutta vaunulassa on aika pirteet värit ja ilmeisesti classic-mallis on tilava koppakin. Hmm...

Liitoskivut: Mulla kai on niitä. Töis joudun välillä tekemään raskaitakin nostoja. Silloin ei tunnu mitään. Mutta kun tulen kotiin ja makaan vartin sohvalla, niin en enää meinaa päästä ylös. Kävelystä puhumattakaan. Hetken taas kun on liikkeellä, niin helpottaa. Kipu siis alaselässä ja lonkissa. Onko nämä liitoskipuja??? Issias taas tekee äkkinäisiä kovia kipuja. Tiedä sitten mitä ovat, mutta ihan iskus olen vielä. Vaikka kieltämättä sairasloman hakukin välillä pyörii mieles. Täytyy jutella ens viikolla terkan kans. Täällä muuten tuota keskiraskauden lääkärineuvolaa ei ihan automaattisesti ole, jos siihen ei mitään tarvetta.

Gallup: Neuvola-aika kestää puoli tuntia, eka kerta vaan oli sen tunnin.

Kukas se oli, joka laittoi akvaarion? :attn: Joko akvaario on sisustettu ja minkäkokoisen laitoit? Entä mitä kaloja sinne tulee? Mulla ollut toi jo useamman vuoden ja ajattelin, että haen sinne ensi viikolla täydennystä. Mielenkiintoinen harrastus. Kaikille kissa- ja koiraihmisillekin lämmin ajatus. Nauttikaa lemmikeistänne, täällä niitä ei voida allergioiden takia pitää. :(

Nikunaku: Onnea huomisen synttärin johdosta :flower:

Potkuja tuntuu ja vatsa on kasvanut muutaman viikon aikana tosi paljon. Vyötärö ei ole kadonnut minnekään, mutta takamus on levennyt. Lohduttaudun sillä, että hormonit muokkaa synnytystä varten ja sitten sen jälkeen se jotenkin kiristyy taas ennalleen. :LOL:

Tuntuu ihan erilaiselta, kun siirryttiin helmikuulle. Lasketut ajat tuntuu olevan niin paljon lähempänä. Luin kyllä teidän kaikkien viestit, mutta en enää muista, mitä aioin vastailla. Antakaa anteeksi.

Alhambra + Napero 25+2
 
nikunaku Laittelin sulle yv:tä takasin ja tulin sit vasta palstaa lukemaan ja nyt en enää onnistu pääsemään tonne omille sivuille... Joten sitä piti lisäämäni että jos ideapark-tapaaminen ei onnistu niin voihan tässä nähdä muutenkin kun niin lähekkäin asutaan :)

Mutta miten siis Sompio ja muut mahdolliset?
 
hittolainen, kirjotin pitkät pätkät ja kun painoin "lähetä" niin teksti katosi.... :kieh:

kiitoksia kaikille, jotka vastailivat mun pohdintoihin siitä, kuuluuko nurmijärvi HUS:n piiriin. kai se sitten kuuluu :). no JOS me muutetaan ja joutuisin sairaalaa vaihtamaan, niin olen sitten kirjoilla vanhempieni luona siihen, kunnes olen synnyttänyt. niin ilmoitin äsken miehelle :). silloin pääsen ainakin varmasti samalle synnärille, kuin nyt on ollut tarkoitus.

pilkkupantteri: en ole tuollaisesta menettelystä kuullutkaan ennen. eikö ole niin, että jos myyjä hyväksyy tarjouksen, niin kukaan ei enää pääse väliin? mutta eikö tässä ehdollisessa tarjouksessa tarjousta hyväksytä ennen, kuin ostaja on myynyt asuntonsa?
nää on aika vaikeita tajuta :headwall:

mulla on vatsa kasvanut kanssa hurjasti ja leviää myös sivuille. sf-mittakin huiteli yläkäyrällä :). pitäis varmaan tän mamman vähentä oikeesti syömisiään!

mitenkäs muut nukkuvat yönsä? mä nukun vieläkin puoliksi mahallaan. nyt on ollut kovasti selkäkipuja ja niihin herään öisin. ja tietysti kerran myös pissalle.

yellow 25+6
 
G: Mulla on mennyt neuvolassa melkein joka kerta noin tunnin verran kun on juteltu. Meillä myös mittaillaan joka kerta hemppari ja otetaan pissasta stiksi-näyte ja ne käydään ottamassa toisessa huoneessa, niin menee aina siihenkin vähän "ylimääräistä" aikaa. Tänään taisi olla lyhkäisin käynti, sydänäänet kuului nopeasti eikä ollut paljon juteltavaa, niin selvittiin puolessa tunnissa.

Nara: Juu tuo on totta että hyvä sulkea pois tulehduksen mahdollisuus. Raskaana ollessahan esim. pissatulehdus saattaa olla monesti piilevänäkin ettei mitään "perinteisiä" oireita ole. Mutta toivottavasti pian selviää.
Oliko sulla myös loppuraskaudessa tuollaisia pitkiä supistuksia, vielä synnytyksessäkin?

Suzyanne: Nyt taitaa olla sellainen aika raskaudessa, että vauvat kasvaa nopeasti niin varmaan se masukin viikossa venähtää hurjasti :)

Minäkään en löytänyt H&M:ltä, Lindexistä enkä KappAhlista sopivia imetysliivejä, kun koot loppui deehen. Mutta Triumphin mallistosta ONNEKSI löytyi isojakin kuppikokoja kuitenkin pienellä ympäryksellä ja vielä suhteellisen edullisesti, 25-35?. Joillain merkeillä isojen kuppikokojen ympärysmitat alkoi vasta jostain 90-95:stä :/ Enkä oikein mielellään halunnut maksaa yksistä liiveistä tyyliin 80-100? :whistle:

nikunaku: Mä ajattelin tässä raskaudessa alkuun, että taitaa jäädä viimeiseksi kun jo toista kertaa kärsin niin kamalasta oksentelusta :x Oli vaan tunne ettei yksinkertaisesti jaksa sellaista oloa ja kun vielä piti jaksaa hoitaa lapsi. Mutta nyt kun tuo pahin vaihe on ohi, tuntuu taas että kyllä sen jotenkin kestää, onhan se "palkinto" kaikesta kärsimyksestä sitten niin ihana :heart: Tai ainakin nyt tuntuu että vielä meidän perheeseen lapsia mahtuu tämänkin vauvan jälkeen :) Heh, tiedä sitten mikä on mieli synnytyksen jälkeen :whistle: ;)

Ammejalkoja (tai jalallista ammetta) minäkin suosittelen lämmöllä! Samaan kastiin kuuluu kuin hoitopöytäkin, oli niin helppo kun pystyi olemaan seisaallaan. Mulla oli tosi kipeä selkä pitkään synnytyksen jälkeen ja kyykkiminen/kumarteleminen oli vaikeaa.
Meillä oli myös sellainen kohtuamme, TummyTub, joka oli myös ihana. Siinä kylvetettiin vauvaa alkuun ja tykkäsin siitä tosi paljon.

Mä tein maanantaina kirppiskierroksen, ja ihan samaa ihmettelin kuin nikunaku eli vauvanvaatteiden hintoja. Meillä tykäätään Lindex-H&M tyylisistä vaatteista mutta niiden kirppishinnat oli tyyliin body (tahrainenkin) 4e, housut 5? jne. Joillain pöydillä oli yli 10 vuotta sitten äitiyspakkauksessa olleita vaatteita hinnoiteltu niin että potkarit 2?, toppapuku 10? yms. Tuntuu että täällä päin nuo hinnat on ihan huimia! Heh, yhdellä pöydällä oli n. 15 dublo-peruslegoa pussissa ja pussi maksoi 8?! Eihän ne nyt uutenakaan NIIN kalliita ole, vai onko?!

Onneksi yhdeltä pöydältä sentään löytyi jotain kivoja vaatteita hintaan 0,20-2,5?. Niin ja löysin itselleni H&M:n kuin uudet äitiysfarkut 6?, tuli oikein hyvä mieli siitä löydöstä :D Nykyisestä mallistosta kun en löytänyt mieleisiä ja Lindex eikä KappAhl enää myy äitiysvaatteita niin täällä päin ei niitä oikein muualta saa. Ja housut on sellaisia mitä en osaa tilata postimyynnistä sovittamatta, se takaisin palauttelu on sitten niin rasittavaa.

Nukun kyljellään, masullaan ei ole pystynyt olemaan kohta kolmeen kuukauteen. Nyt on alkanut selällään nukkuminenkin tuntua vähän pahalta, esikoista odottaessa pystyin nukkumaan selällään loppuun asti.

Synttärionnea nikunakulle :flower: :flower:
Anteeksi huonomuistisuuteni :ashamed: mutta täytyy kysyä että kuuluitko sinä niihin joille päivitin ikää jo etukäteen?
 
Nikunakulle onnea synttärin johdosta! :flower:

Mulla tuleekin vuosi lisää 16.2. :D

Yöt nukun kyljellään, tyyny jalkojen välissä. On ollut mun suosikkiasento joka raskaudessa. :D Kääntyminen on välillä hiukan vaivalloista, kun vihloo alapäähän sen verran ikävästi. :$ Onko ne sitten niitä liitoskipuja?? Yleensäkin kaikki, missä vaadittais alapään lihaksia, tuntuu ilkeeltä. Siis vaikka tuon 2v pojan nostelu, seisten kenkien pois ottaminen, tuplarattaiden työntäminen lumessa tms. Kun kaupasta tulin, kassi molemmissa käsissä, koitin jalalla tökkästä kaupan oven auki, niin en pystynyt, kun sattui tonne alakertaan. Kokemuksia kellään tämmösestä??
 

Yhteistyössä