Olkaapa hyvät helmikuun pinosta
Helppo tehdä uusi kun pystyy suoraan kopioimaan edellisestä pinosta tiedot.
syli täynnä kultaa: Meillä oli juuri koeajossa eräs automaattivaihteinen auto, ja täytyy kyllä sanoa että on sillä helppo ajella
Ei sitten kuitenkaan siihen vaihdettu kun oli aika kova bensankulutus, joten entisellä manuaalivaihteisella pitää ainakin vielä ajella.
Liitoskivuista olen kärsinyt molemmissa raskauksissa, tässä toisessa ne alkoivat jo ennen puoltaväliä hyvän matkaa. Ikäviä vaivojahan nuo on, mutta onneksi tietää ettei ne ikuisuuksia kestä :heart:
miimaamuulle,
pian 3x äipälle ja muille joilla supistuksia, vuodelepoa ym. voimia ja aurinkoisia ajatuksia :hug: Onneksi nyt aletaan olla jo sellaisilla viikoilla että vauvalla mahdollisuus selviytyä. Ja jokainen päivä masussa on iso harppaus parempaan
RockMummy: Mukavaa ja rentouttavaa lomaa :wave:
Maariana83: Hieno juttu että kupla oli kadonnut :hug: Ja onnittelut poika-uutisista
yellow: Voi olla että vaihtelee eri kuntien/sairaaloiden välillä tuo asia. Mutta ainakin mitä minä olen kuullut niin muuton myötä sairaala vaihtuu ellei sitten satu muuttamaan saman sairaalan "piiriin".
Mulle kätilö sanoi, että voisi hakea maksusitoumusta siitä sairaalasta jonne oikeasti kuuluisi synnyttämään, jos sitten haluaakin jonnekin muualle.
Itse mietin sitä, kun aluksi tuntui että haluaisin synnyttää samassa sairaalassa kuin ensimmäisenkin. Mutta nyt olen alkanut kuitenkin kallistua tuon toisen sairaalan puoleen, vaikken siitä niin paljon hyvää olekaan kuullut :/
Toivottavasti koti-asia ratkeaa parhain päin
Pianissimo oli laittanut ihanan kuvan pikkuisesta
:heart:
kissinminttu: Voimia sinulle äärettömän paljon :hug:
Kyllä se elämä oman vauvan kanssa varmasti on niin tiivistä, että vauvaan tutustuu melko pian, millainen hän on luonteeltaan ja pian myös oppii lukemaan niitä vauvan viestejä ja vastaamaan niihin. Ja omat vanhemmat on vauvalle maailman parhaat hoitajat :heart:
Supistukset on mulla sellaisia niin kuin joku vanne puristaisi mahaa ja maha menee kovaksi. Ne on vähän kuin aaltoja, että alkaa tuntua että supistus tulossa ja sitten sen "huipun" jälkeen alkaa loitota.
Synnytyksessä supistukset kävi minulla todella kipeästi myös selän puolelle mutta nämä harjoitus-supparit eivät ole niin tehneet.
Nyt ei olekaan kipeitä supistuksia vielä ollut, mutta esikoista odottaessa niitä oli jo aika aikaisin. Tuntemukset oli PALJON voimakkaampia ja välillä tuntui kuin olisi puukolla viilletty mahaa, eli sellaista pistävää/viiltävää kipua
Esikoista odottaessa supistukset tuntuivat myös menkkamaisena jomotuksena. Mulla on aina ollut todella kovat kuukautiskivut ja sairaalassa maatessa kun kysyttiin supistusten kipu-luokkaa, sanoin että ei edes yhtä kipeää vielä tee kuin kamalat menkkakipuni.
Kätilöt eivät uskoneet että sellaiset supistukset tekisivät mitään, vaikka tosiaan kerroin heille miten kovat menkkakivut mulla oli ollut. Joutuivat sitten perumaan puheensa tutkimuksen jälkeen, kun ne heidän mielestään "pienet" supistukset oli kuitenkin avanneet jo kohdunsuuta kolmeen senttiin.
Eli ainakin mun kokemuksen mukaan ei voi itse mitenkään erottaa millaiset supparit avaa paikkoja, vaihtelee varmasti todella paljon eri ihmisten välillä.
Naran perheelle pikaista paranemista :hug:
piina: Jaksamista oksentamisen kanssa :hug: Tuttua puuhaa täälläkin ja oon jo asennoitunut että läpi raskauden se tälläkin kertaa kestää :/
Kävin perjantaina sokerirasituksessa, kaikki arvot normaalit kuten ensimmäisessäkin testissä marraskuussa.
Huomenna olis neuvola, tässä juuri yritän esitieto-lomaketta täyttää. Vaikealta tuntuu tuo viimeinen kohta "toiveita". Kun ei voi tietää miten se menee ja miltä silloin tuntuu. Taidanpa vaan laittaa että viimeksi oli apua epiduraalista ja lämpimästä vedestä, ammeeseen toivoisin pääseväni jos vain mahdollista! Nimet on nyt päätetty mutta laitetaan vain kutsumanimi kuten esikoistakin odottaessa. Esikoinen sai saman nimen joka oli jo esitieto-lapussa pojalle. Nyt laitetaan silloinkäyttämättä jäänyt tytön nimi paperiin kun on edelleen ykkös-suosikki.
Siksakkia & KultaPieni 26+4