*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Hyvää Vappua!!!

Mahtava ilma tuolla ulkona...ei vaan millään jaksaisi liikku tän ison masun kanssa,kun koko ajan hikipinnassa :D

Neuvola taas takana ja kaikki mamilla ja vauvelilla ok.Painoa oli nyt vähän tullu lisää eli nyt on sitten saavutettu ekasta punnituksesta 8,5kg.En kyllä ole vielä huolestunu tosta,mutta jos nyt viel hirveästi nousee viimesten viikkojen aikana,niin sitten täytynee taas keventää syömisiä!

Munkit jo paistoin miehelle valmiiksi aamulla ja ihana tuoksu niistä tuli koko asuntoon.Täytynee maistaa muutama illemmalla,kunhan on ensiksi syönyt hyvin pohjalle!

Onneksi olkoon pienokaisen saaneille :flower: En enää muista ketä olen jo onnitellu,niin laitan näin yleisesti!
 
Jenni älä välitä noista kommenteista... Ihmiset osaa välillä olla niiin ajattelemattomia. Oot varmasti hyvä äiti, vaikka et imetäkkään. Ärsyttää tommoset kommenttien heittelijät.

Täällä on kotiuduttu äippäpolilta. Vauva on terhakas 3 kiloinen jötkäle, joka on kovin aktiivinen.. Ja hengitysharjotuksia (?) teki kovasti. Vauva mahtuu siis normaalisti alateitse. Hyvä niin. Paikat pehmenneet ja auki yhdelle sormelle, kanavaa 1,5cm!!! Eli noi menkkajomotukset on kuulemma olleet supistuksia.. Tää täti on toooosi täpinöissä... Voipi olla että lähtö tulee ennen ku arvataankaan.. Ja mä tyhmä en edes tajunnut että noi menkkajomotukset on suppareita... Lapsivettä oli normaalin ylärajoissa, siksi iso sf-mitta. Ens viikolla olis kontrolli. Ja jos lapsivettä on edelleen paljon voipi olla että käynnistetään...

Mukavaa wappua kaikille

birdie
 
Oletteko pyytäneet jo kummeja vauvalle? Mies on ehtinyt jo sopia papin kanssa ristiäisistä ja eilen illalla kertoi että pariskunta jota olemme ajatelleet pyytää kummeiksi on suostunut. En tiennyt että hän oli heiltä edes vielä kysynyt. Olisin itse halunut odottaa että vauva syntyy ja kaikki on hyvin ym. ym. Nyt on vähän hölmistynyt olo :eek: Pappi on sama joka on kastanut miehen ja esikoisemme sekä vihkinyt meidät ja hän on myös perhetuttu joten tiesi raskaudesta mutta kuitenkin on kumma olo koko jutusta.

Montako kummia olette ajatelleet pyytää? meidän esikoisella on virallisesti kolme, hyvä ystävättäreni ja miehen kaveripariskunta. Pariskunnan erottua ei toinen osapuoli ole pitänyt meihin/lapseen mitään yhteyttä. En käsitä miksi edes suostui kummiksi kun näin jälkikäteen tiedämme naisen seurustelleen jo toisen kanssa samaan aikaan kun kummiksi suostui :headwall: Nyt on tarkoitus pyytää vain yhtä kaveri pariskuntaa ja pakosta miehen veljeä jos toinen kummeista ei pääse paikalle. Ilmeisesti pitää kaksi kummia olla fyysisesti paikalla kastetilaisuudessa?! :p

Neuvolassa kaikki on. Painoa oli tullut viikossa 1,6kg :eek: Vähän olin ihmeissäni, neuvolatäti ei kommentoinut lukua mitenkään joten eikai tässä pidä huolestuakkaan... Toivottavasti ei sama tahti jatku ensiviikolla muuten lopetan syömisen kokonaan! ;)

Vilma rv 36+ risat
 
Olipas taas neuvolakäynti :kieh:

En muistanut että mun oma täti oli lomalla, ja siellä oli vastassa terkkariharjoittelija ja vanhempi terveydenhoitaja.
En tykännyt yhtään siitä tyylistä millä asian hoiti. Tää harkkari ei mm.löytänyt eka vauvan sykettä kun huiteli sen dopplerin kanssa ihan jossain muualla kun missä vauva oli |O Opastin hänet sitten apajille,niin siinä vaiheessa toisella oli syke jo yli 170 :eek: Sitä ennen olivat roplanneet varmaan puoli tuntia vauvan päätä,et siks varmaan oli jo ihan hermona pikkuinen :ashamed:
Päästä tulivat lopputulokseen ettei sitä enää löydy :D Eli siis on niin alhaalla ettei sitä saanut kokeiltua,en kyllä tiedä luottaisko tohon tunnusteluun... :/
SF mittaa ottaessa kehotti mun laittamaan jalat suoraks,no en laittanut kun se kuuluu ottaa polvet koukussa :kieh: No sit se harkka arpo sitä mittaa vaikka kuinka kauan ja sai lopuiks saman kun viime kerralla. Verenpaineet se mittas ihan vituralleen,mun piti ite pyytää että mittaa toitamiseen jne... jäi kakan maku suuhun kyllä.
Pissa sentään puhdas ja hemppa 128. Painoa tullut kilo :eek: Mutta väitän kyllä että osuutta asiaan oli sillä että,olin just syönyt yms,kun yleensä mulla on aamuaika. Siitäkin se harjoittelija tuijotti mua syyllistävänä... :headwall:
Vanhempi terkka sitten vielä varoitteli että ei saa jäädä liian kauaks aikaa kotiin odottelemaan kun supparit alkaa...täälläpäin kuulemma ollut nyt useita syöksysynnytyksiä ja yks kotisynnytyskin :eek:

Että tämmöstä,nyt äkkiä simaa että rauhottuu :D

Repa ja kutvonen rv 38+1
 
Täällä tuli tänä aamunakin sokeita läiskiä näkökenttään. Käskivät ensiapuun, kun ei luultavasti yhteydessä raskauteen.. en sitten mennyt. Loppuivat ja päätä alkoi juimimaan. 1g parasetamolia ja nyt on olo aika hyvä. Olisiko eilisen migreenin jälkisoittoa. Eilen menikin 2g parasetamolia ja 400mg Buranaa. Hirvittää syödä noin, mutta synnäriltä neuvoivat.

Pääongelmien kanssa on tullut taas katseltua risiiniöljypulloa, mutta jätetään edelleen. En kyllä ala jos koko loppuraskaus on jotain päänsäryn ja näköhäiriöiden kanssa olemista.

Imettämisestä
Karvat nousi pystyyn Jennin puolesta! Joskus ihmiset osaa olla ääliöitä. Minä meinasin aivan väsähtää esikoisen kanssa vauva-aikaan muutenkin ja imetyksen lopettaminen reilun 2kk:n jälkeen tuntui maailmanlopulta. Tärkeintä lapselle on se, että äiti pitää itsestään huolta ja jaksaa!! Nyt toivotaan pitkää imetystä, mutta jos ei niin sitten ei. Tsemppiä Jenni!
Kaikille vinkiksi imetystukipalstan(?)sivut, joilla on paljon hyviä neuvoja imetyksen suhteen. Oikea imuote olisi kullan arvoinen, jotta tissit ei olisi niin kipeät ja imettäminen mukavampaa. Ei ne vaan aina osaa viimeisen päälle ohjeistaa synnäreilläkään

Nukkumisesta:
Meillä on esikko 1v4kk pinnasängyssä parisängyn vieressä ja tämä tulisi nyt samaan sänkyyn meidän kanssa. Esikko laitettiin "sivuvaunuun" joskus reilun puolen vuoden ikäisenä. Mies nukkunee jossain muualla, kun on aamuvuoroon meno.

Ihana päivä ulkona! Käykäähän nauttimassa lämpimästä säästä!

Saaara ja pieni 37+6
 
annaliina; toivottavasti toi lonkkien polte kertoisi tosiaan lähestyvästä synnytyksestä eikä vain huonosti nukutusta yöstä ja väsyneistä paikoista.

Tänään marketin ruuhkassa vaappuessa kaksi kipeää supparia yllätti mut totaalisesti, jälkimmäinen oli niin kipee että tähtiä vilkkui silmissä ja tuntui että taju lähtee. Eli ihan niinkuin ounastelinkin; kipu tulee tälläkin kertaa olemaan todella voimakasta, niinkuin viimeksikin. Eli eipä sillä ole kauheasti väliä montako on synnyttänyt tai minkä kokoisia, kipu voi silti olla joka kerta erilaista.
Mutta nyt kun olen kotona, ei olo voisi olla parempi, eli ei mitään hätää. Just mies sytyttelee grilliä, ja mä lähden leikkaamaan lihaa, njam!! :p
 
Tervehdys kaikille!

Lirolle Oikein Mahtavan suuret Onnittelut poikavauvasta :heart:

Katrinainen Ihanaa, että olette päässeet jo prinsessan kanssa kotiin :) Ikävää vaan, että olette joutuneet vielä sairaalassa käymään, mutta onneksi käynti ei ole johtanut siellä "asumiseen". Toivotaan, että bili-arvot lähtevät laskuun ja pääsette ihan satasella nauttimaan vauva-arjesta!

Repa Mä repesin tuosta terkkarin sanomisesta ( taidan olla vähän väsynyt... )...Siitä saa ihan sellasen kuvan, että syöksy- ja kotisynnytys on vähän niinku jokin "tarttuva virus". Että varo vaan ;)

Imettämisestä Voi video, mitä kommenttia Jenni oot saanu kohdallesi! Ihmiset on julmia! Ite imetän, jos onnistuu ja jos ei, niin en jaksa ottaa paineita. Uskon, että korvikkeilla kasvaa ihan yhtä terveitä, reippaita ja kunnollisia lapsia, kun äidinmaidollakin! Esikkoa täysimetin 2 kk, osaimetin kuukauden ja sen jälkeen loppui maito eli siirryttiin Tutteliin. Ja huomautuksena, neidillä ei ole ollut ensimmäistäkään korvatulehdusta eikä ole allergioita. Nää on vaan niin jänniä nykyään nää kaikki suositukset! Naurettiin nimittäin just yks päivä, kun luettiin miehen neuvolakorttia, niin 1 kk:n ikäisenä suositeltiin aloittamaan marjamehut ja maksapateet :) Että sillä linjalla vuonna -72.

Omaa (.) Maanantaina käytiin siellä KYSissä synnytystapaultrassa. Sekä hyviä että "huonoja" uutisia.

Aloitetaanpa sit hyvillä.... Rvt 36+4. Onnilla painoa 2970 g ja vastasi viikkoja eli laskettu aika on siis 22. päivä. Tosin lääkäri sanoi, että vauva on pieni !? Mitä mittoja teille on annettu, kun ei tuo minusta pieneltä painolta viikkoihin nähden vaikuta. Kumminkin vielä yli 3 vkoa aikaa kasvaa laskettuun aikaan asti.

Onnilla oli vielä pallit tallella =)

Alakerran tilanne samana kuin 2 viikkoa sitten eli 2 cm pehmeätä kanavaa jäljellä, ulkosuu 1 cm auki. Lääkäri oli sitä mieltä ettei synny ihan heti, vaikka mulla semmonen olo koko ajan ollut, että saattaisipa vaikka lähiaikoina syntyä. Tuosta olin mielissäni ( ettei synny kohta ), sain mielelleni rauhan ja turhan paniikin pois päältä, nimittäin jännitin sitä piakkoin lähtemistä ihan äärettömän paljon. Tuntui, etten ole valmis vielä saattamaan/ saamaan lasta maailmaan. Ja kaikki supparit ja muutkin kolotukset on loppuneet, niin ei hätiä mitiä. Mielelläni odottelen ja kasvattelen poikaa sen reilu 3 viikkoa :)

Ja mikä sitten oli ihanaa, niin katsottiin Onnia 4dllä :) Ihan on isänsä näköinen pikkupoika :heart: Söpöt mutruhuulet ja mikä Amorin kaari :) Ja siinä kun oltiin joku aika ihasteltu, niin veikka otti ja irvisti, näytti kieltä :) Hassu. Ja kuva siitä saatiin todisteeksi.

Niin ja se tärkein, eli synnytys alakautta :) Lantion mitat ok, että pitäis mahtua nelikiloinenkin tulemaan. Ainoa mitä synnyttämään mennessä pitää pyytää on, että tarkastavat tarjonnan. Jihaa!

Ja ne "huonot uutiset ". Silloin kun kävin maaliskuun alussa sokerirasituksessa, niin paastoarvo ollut rajalla eli olisi pitänyt alkaa sokeridietille. Mutta eipä ole neuvolantäti mitään sanonut ja nyt sitten olen dietillä. Mutta eipä tuo haittaa yhtään! Se mikä haittaa on, että pahimmassa tapauksessa Onnin sokerit ovat sekaisin ja joutuu pariksi päiväksi teholle sokeritippaan :( Ja siis se teholle joutuminen ei haittaa, kun sen nyt tietää ja tiedostaa, että miksi joutuu, jos joutuu, vaan se, että se saatanan virolainen harppu neuvolatäti ei ole tehnyt työtään kunnolla!!! PRKL! Mietin jo valmiiksi, että jos Onni teholle joutuu, niin teen valituksen neuvolan tädistä! Ja piste!

Nyt suunnataan Vapun viettoon minun äidille. Suunnitelmissa grillailla lihaa, kanaa ja mapparaa :) Nam nam ja lopputuloksena järjetön massukipu :) Niin ja elämäni ensimmäiset simat onnistui eli sitäkin pääsee nauttimaan :)

Hauskaa ja Aurinkoista Vappua Mahoille ja jo Mahattomille ;)

Käynnistyksessä tai sectiossa olleiden uutisia odotellen,

PP ja Onni 36+6 :heart:
 
Ihana kuva Katrinaisen tytöstä, tosi suloinen pikku-neiti :heart:

Repa: Hyvät naurut sai tuosta neuvolakäynnistä :D . Ihme etteivät sanoneet, että oot kuvitellu koko raskauden...äänet ei kuulu ja vauva pääkin on jo kadonnut :D . Ja lisäks vielä pelottelua syöksy- ja kotisynnytyksestä :/ . Kaikenlaisia tunareita sitä on kanssa neuvolassa hommissa. Ei ihme, jos jäi vähän huono maku käynnistä.

Nyt salaatin tekoon. Kavereita tulossa tunnin päästä. Laitetaan grillikin kuumaksi :p .
 
Aivan ehana tuo pikkuneiti :heart:

Repa, mietin että jokohan se harjoittelija joka täällä oli on löytänyt tiensä sinne sunkin neuvolaan. Kuulostaa meinaan ihan samanlaiselta toiminnalta kuin se, että väkisin väännetään mulle raskausmyrkytystä..... :LOL:
 
Suloinen vauva Katrinaisella! Onnea!

En tiedä, auttaako vattutee vai yltiöpäinen rappusten kävely, mutta täällä on nyt supistellu koko iltapäivän (ei kylläkään kovin kivuliaasti), vaikkei yleensä just ollenkaan supistele. Niin että suosittelen molempia konsteja kaikille supistusten metsästäjille! (Olen myös menny k[b]yykkyyn ja ylös [/b]10krt aina kun alkaa supistella.) Täytyy vain toivoa, että noi supparit saa jotain aikaan kanssa...

Nyt pihalle nauttimaan ilta-auringosta! IHANAA VAPPUA KAIKILLE & pidetään peukkuja, että vauvoja alkaa putkahdella hyvässä tahdissa!
 
Ihana tuo katrinaisen typykkä!! :heart:

Edla,Marimint ja Pipsa possu: Joo,alkaa itteäänkin pikkuhiljaa hymyilyttää toi käynti,mutta voin sanoo että sillä hetkellä oli sellanen olo,että antakaa ne mittanauhat ja dopplerit tänne,niin katon ite :LOL:

Nyt joutuin munkin paistoon... :p
 
Eli maanantaina 28.4 menin sinne käynnistykseen klo 8.00. 10 aikaan puhkastiin kalvot. Olin sillon siis 3cm auki. Tunnin verran ootettiin suppareita, mut niitä ei kuulunu. Sitte laitettiin sitä oksitosiini-tippaa. Silti kesti vielä tunnin ennenku alko kunnon kipeet supistukset. 12-13 tuli supistuksia, lopussa koviakin. Sitte sain spinaalipuudutuksen, mikä oli ihan älyttömän hyvä. Se vei kaikki kivut pois! Puoli tuntia ehti vaikuttaa se puudutus ja sitte 13.40 syntyi meidän poika. Yhteensä laitettiin synnytyksen kestoajaksi 1 tunti ja 40 minuuttia. Mitat oli aika huimat ukkelilla, 4480g ja 54cm. Meinasivat et näyttää yliaikaselta, ku oli pitkät kynnet ja ihokin vähän hilseili. Aika iso olis kyllä tullu miehestä, jos olis loppuun asti annettu mennä. Tänään päästiin kotiin. Ihanaa kyllä olla kotona, ku en osaa siellä sairaalassa nukkuakaan ollenkaan. Ja vielä vappukin on!
Laurenzia ja 2 pv vanha pieni mies
 
Hauskaa vappua tulin kaikille toivottelemaan!

Katrinainen
, ihana pieni teillä!
Repa, mun edellinen nla käynti oli just tuollainen kuin sulla, harjoittelija paikalla. Päästä kanssa ensin kuunneltiin sydänääniä ja sf mitaksi saatiin huikeat 46 cm :LOL: (Edellisviikolla oli 34) Piti sitten kanssa vähäsen ohjastaa mitan paikkaa, niin korjaantuihan sekin. Perjantaina taas käynti, sama harj. paikalla. Saas nähdä miten käy :D
Muutoin nlassa kaiki ok, painoa kertynyt alusta sellaiset 6 kiloa.
La 12.5, pikkaisen kohtu harjoittelee, mutta ei kyllä mitään kunnon oireita lähestyvästä synnytyksestä. (lähinnä kiusallisia nuo mun supistukset |O )
Niin ja äippäpolillakin tuli käytyä, kun lääkäri ei silloin pari viikkoa sitten saanut oikein selville miten päin vauva majailee. Pää oli kovin korkealla, mutta kuiteskin alaspäin. Siitä on hyvä lähteä!

Laurenzia; ihanaa, onneksi olkoon!!!

NYt jatkamaan vappumussutusta munkkien pariin :p

Annastiina, rv 38+2
 
Meni vappu-suunnitelmat mönkään, eli kotona ja koneella vietän tänkin illan..Jiihaa! |O

Onnea laurenzia perheineen :heart:

Mitäh, onko noita ihania "harjottelijoita" enemmänkin, vai liikkuuko se sama täälläkin?? Meillä meinasi myös olla vauva täysin sydämetön viime kerralla, ei saanut ääniä kuulumaan aluksi.. Sitten vauva olikin jo niin hepuleissaan, etä syke hakkasi parhaimmillaan 189 . Myös meiltä meinattiin, että pään kauttahan ne äänet kuuluu. Ko. Th ei ole siis kuitenkaan harjoittelija, vaan ihan ammattinimikkeen omaava täti... taitavat lisääntyä nuo moiset th:t...

PipsaPossu Meillä oli Ru 36+2==> 2700g, ja meni pikkuisen keskikäyrän alla. Eli siis ihan normi kokoinen. Älä huoli, lääkäreillä taitaa olla käsitys, että kun mennään vähintään yläkäyrillä, on vauva normikokoinen. Sama juttu mahan koon kanssa, sitten vasta, kun äiti ei pysty itse liikkumaan, muuta kuin kyljellään raahautumalla, on vatsa "isohko". Minulle siis kaikki sanoneet, että maha on iso, mutta lääkäreiden mielestä kovin pikkuinen. Nop, ihan miten vaan, iso se on ainakin muhun verraten. :LOL:

katrinaisen vauveli on niiiin suloinen :heart:

jahas, että menkkakivut ovat sitten mahdollisesti supistuksia?? No mutta kiva, sittenhän mulla voisi supistella koko ajan?? :eek: Vauh! Harmittaa, kun olin niin säikähtäneenä ja pöllämystyneenä silloin, kun lääkäri teki sisätutkimusta, että en tajunnutmitä sanoi kohdun suun tilanteesta. pitää soittaa perjantai n:laan ja kysyä, näkyisikö sanelu jo koneella... Tai jos huomenna hakisi sen unohtuneen neuvolakortin synnäriltä... *huokaus* sekin jäi kiireessä, kun olin niin sekaisin... :headwall:

Ajatukset on ihan sekaisin, itkettää nauratta, ketuttaa ja inhottaa vähän kaikki vähän väliä...menen yrittämään unen saantia ja syön tyynyni, jos en saa unta |O
 

Yhteistyössä