:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

No niin, vois synnytyskertomusta kirjustella kun poju nukkuu :)

Elikkäs.. Lauantaina 8.12. oltii mun vanhempien luona ja siel jo bongasin jonkinmoisia supistuksia. Selkää vihlo polttavasti ja niitä tuli 5-7minuutin välein.. Kuitenkaa ei viel niin kovasti sattunu, et en ois pystyny olemaan. Mentiin sit illal kotiin ja käytii viel varmuuden vuoks tankkaamas auto. Kotona sit supistuksista tuli vähä kipeempiä ja edelleen aikalailla 5 minuutin välein. Soitin Naistenklinikalle n. klo 23 ja kyselin vähä neuvoa miten tehdä ku supistaa hieman kipeesti 5 minuutin välein mut ei kauheen pitkä kestosia supistuksia. Puhelimessa kätilö kehotti menemään lämpimään suihkuu ja ottamaan panadolia.

No menin suihkuu ja viivyinki siel pitkään mut ei kauheesti auttanu. Panadolit otin ja aattelin kokeilla mennä vaa nukkumaan jos helpottais. Mut ei, supistuksien väli piteni kyllä mut niistä tuli todella kipeitä ja heräsin jokaiseen. Oisko kello ollu 5 sunnuntai aamuna ku ei enää pystyny nukkumaan ja noustii ylös. Siinä sit pähkäilin et mitä tehdä ku kipeet tekee ja klo 7 aikaa soitin uudestaa et ei tuu mittää ku ei saa nukuttuu. Kätilö tokas et no tulkaa näytille. Eiku auton kyytii ja ajelemaan kohti Naistenklinikkaa.

Naistenklinikalle päästyä mentiin käyrille sit ja kyl sinne tuli supistuksia. Tehtiin sisätutkimus mut olin vaa 2cm auki ja kanavaaki jäljellä 1cm. Siinä sit sanoin et en kyl jää tänne jos tää on vast täs vaihees ja kätilö haki mulle kipulääkettä. No sitte tuli anestesialääkäri käymään, sillä minähän olen pistänyt koko raskauden ajan Klexanea. Anestesialääkäri pyysi, että musta otetaan muutamia verikokeita ku olin viimeeksi pistäny lauantai aamuna viimeeksi, joten voisin mahdollisesti saada synnytyksessä epiduraalipuudutuksen. Samoin sit vähän ajan päästä sinne tuli synnytyslääkäri. Se kehotti sit et ehkä me mentäis kävelylle ku kuitenki lääkitys katkolla ja oon jo yliajalla ja joka tapauksessa tiistaille olisi pitäny kontrolli varaa.

Tunnin kävely tehtiin ja takas sairaalalle. No synnytyslääkäri sit tuli tekemään sisätutkimuksen käyrillä olon jälkeen. 3cm auki ja päätti et nyt puhkastaan kalvot. Sit pitiki soittaa vanhemmille et käy hakee meidän koirat hoitoon et jäädään sairaalaan. Lääkäri kehotti viel et mentäis pariks tunniks kävelee ja sit takas. Klo 14 oltii takas sairaalalla ja päästii synnytyssaliin.

Sit ei ookka kauheesti muisitikuvaa et mihin aikaa tapahtu mitäki. Kello tuntu menevän hurjaa vauhtia. Minulle laitettiin oksitosiini tippa menemään ja pian olikin 5cm auki ja supistukset alko olemaan todella kipeitä. Kätilö ehdotti, että kipua lievitettäisiin ilokaasulla ja p:llä alkavalla puudutuksella jonka nimee nyt en saa päähän mut se pistettiin kankkuun :D No siitä sit ei taas kauheen kauan menny ku lääkäri tuli kyselemään et mites se epiduraali puudutus, et anestesialääkäri ois viereises huonees ja vois sit tulla laittamaan mulle. Päätin et semmonen laitetaan ku kumminki supistukset oli kipeitä. No sit olinki jo 7cm auki nopeasti ja puudutettakin lisäiltiin. Oliko se toisen lisäyksen jälkeen puudutuksen teho kesti vaan 1h ja alko tulemaan ihan siis hirmu järkyttäviä supistuksia läpi. Supistukset alko tuntumaan järkyttävänä paineena pepun puolella.

Jossain vaiheessa alettiin tutkailemaan taas tilannetta ja 9 cm auki. Viimeisen sentin kanssa sitten taisteltiinkin. Kohdussa oli semmonen lippa mikä ei millään tahtonu mennä pois tieltä. Kätilö ehdotti että menisin kontilleni siihen sänkyyn. Ajatus ei innostanu yhtään koska supistuksista tuleva paine oli ihan tuskaa. Kumminki sit suostuin siihen ja eihän se kivaa ollu. Tuli hieman kirottua jokaisen supistuksen aikan.. Se tunne oli ihan jotain hirveetä. Oisinkohan joku 5 supistusta siinä jaksanu olla kunnes oli pakko kääntyä makuulle. Edelleen kohdusta löyty se lippa. Kätilö siinä päätti että hän yrittää työntää sitä pois edestä samalla ku mä hieman ponnistan supistuksen aikana. No lippa saatiin pois. Ja sain luvan alkaa ponnistamaan. Kello oli n. 01.30.

Ponnistusvaihe oli minulle todella rankka. Olin jo niin puhki niistä supistuksista, että tuli kirottua hirmusti jokaisen supistuksen aikana. Olin jo jossain vaihees sanonu miehelle et nyt lähetää kyl kotii et ei tuu mitää :D Jossain vaihees sit myös synnytyslääkäri tuli sinne avuks koska ponnistusvaihe kesti ja kesti. He jo mietti imukupin käyttöön ottoa. Kuitenki sain jostain raivoisaa voimaa ja sain pojun pään puoliks ponnistettua ulos. Se tekiki sit melkosen kipeetä ku toisen pää siin puoliks ulkona. Onneks seuraava supistus tuliki nopee ja sain ponnistettuu lopun päästä ulos. Ja poika syntyi siis 02.39.

Kyl sitä heti mietti et ei kyl oo heti mieles toinen lapsi. Kokemus oli todella rankka ja pitkä. Kotiin päästiin torstaina 13.12. vasta kun mulla nous tulehdusarvot ja kätilöt ei siihen reagoinu heti.

Kotona on menny ihan kivasti ja poika on todella ihana. Ainut vaa et imetys ei oikeen oo sujunu kotona melkein ollenkaan. Sairaalassa meni ihan hyvin. Täällä poju vaa huutaa ja huutaa tissi suussa. Nyt ollaan saatu sitä vähä päivällä syömää pullon ohessa tissiäkin. Yöllä mennää pelkällä korvikkeella, sillä ei sitä huutoa jaksa kukaan.

- mirkkunen_ & pikku T 5vrk
 
Meille syntyi pikkuruinen poika sectiolla 15.12.-12 rv 37+5 klo 19.19 mitoin 2694g 47cm ja py 35,5

Sykkeiden laskun takia jouduttiin kiireelliseen sectioon ja sieltä syntyi hyvinvoiva pieni mutrusuu :heart: poika joutui nyt lastenosastolle sokeritarkkailuun ja tippaan kun ei meinaa pullosta jaksaa tarpeeksi imeä..

Kerron enempi, jahka oon saanu vähän levättyä! :)

Onnesta sekaisin oleva YP & maailman ihanin poika n. 9h :heart:
 
Olipas Mirkkusella tarina :) Onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin :heart:

Onnea YP:lle pojasta! tarinaa odotellaan kunhan kerkeet/jaksat tulla kertoilemaan :) Ja vasta tuntui että siekin plussasit! no kohtahan tuo onkin jo minun vuoro tulla tarinaa iskemään :D

Myö käytiin tänään neuvolassa ja siellä kaikki ok (suluissa edellisen neuvolan tulokset).

sf 30 (26)
rr: 126/72 (131/79)
paino: + 800g/kk (yht. 10kg raskauden aikana)
syke: +
liikkeet: ++
RT
Turvotus: -
Pissa: puhdas

Heidukka ja Mytty 30+6
 
Mites muille kuuluu??? Näkyykös Piimiksellä vielä minkää sortin vauvamasua? :) Miten ensimmäinen, eläväinen, niiu yms. uusimpien odottajien raskaus on edennyt, minkälaisia oloja/tuntemuksia ollut? :)

BF & tähtönen 13+5
 
Viimeksi muokattu:
BF täällä menee ihan jees. On vaan heikko olo koko ajan tai siis semmonen niinku olis krapula :) Nt-ultran varasin ja se on 9.1. Jännittää jo paaaljon :D tulen viimeistään sen jälkeen taas kertoon kuulumisia.
Koska kone meni rikki ja puhelimen netti kaatuu usein kun yrittää kirjoittaa ja illalla ei päästä näille sivuille ollenkaan
 
Me käytiin torstaina yksityisellä ultrassa ja nähtiin tällainen pieni Manteli :heart:



Sydän sykki vimmatusti ja kaveri oli kaksi päivää viikkojaan isompi, lasken kuitenkin viikot vielä vanhalla systeemillä. Helpotti todella paljon ja ultraaja sanoi, että tässä vaiheessa raskauden mallikkaasti jatkuminen on jo yli 90% mahdollista. Eilen kerrottiin tulevalle isoisälle uutiset ja tänään tulevalle isoisoisälle :)

Pahoinvointi on tällä viikolla muuttanut muotoaan. Aikaisemmin tuli paha olo kun ei syönyt mitään ja välipalan jälkeen oksetus helpotti. Nyt ei oksetukseen auta mikään ja varsinkin ruokailu tuntuu vain pahentavan asiaa. Silti vatsa kurnii jatkuvasti, joten pakko on syödäkin. Mutta oireet ei haittaa, ihanaa vaan kun tietää tuolla alhaalla kaiken olevan hyvin :)

Mukavaa Joulun aikaa kaikille The esikoishaavetta odottaville! :heart:

Niiu & Manteli 8+2
 
Minulla oireet on edelleen toosi vähäisiä.. Elohiiri palleastakin on kadonnut, ainoat oireet on loppumaton väsy ja pohjaton nälkä :LOL: Jos nälkä ehtii pahaksi niin tulee tosi huono olo, muuten ei tee pahaa/okseta. Onneksi :) Välillä sitä stressaa kun ei ole oireita mutta sitten pitää taas muistaa olla kiitollinen, kait sitä kuitenkin raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan! Ultrassa käytiin menkoista 6+5, lääkärin mukaan 7+0 (täsmäis mun laskemaani hedelmöittymispäivään). Pieni alkio (10mm) kohdussa ja syke näkyi. Uskomaton tunne :heart:

Siinäpä ne tärkeimmät.. Tuntuu että sitä edelleen koittaa vain ymmärtää sen tosiasian että minun sisälläni kasvaa joku :) Kauankohan tässä menee ennenkuin tajuaa? Mies on ihan innoissaan ja mukana, kyselee että missä kohtaa mahaa Tyyppi on nyt, miten pitkä se on tänään jne. Dopplerista ollaan puhuttu, täytynee sellainen hankkia niin että saadaan kotonakin sit kuunnella, varsinkin kun mies ei varmaan kaikkiin neuvoloihin ym. pääse mukaan töiden takia.

Rauhallista Joulua kaikille esikoishaaveilijoille ja haaveensa jo syliin saaneille! :)

Ensimmänen & Tyyppi 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on Joulukiireet ohi ja ehdin tännekin tulla kertomaan, että saatiin se maailman paras joululahja :) Plussa tuli testiin (kolmeen :D ) pari päivää enne joulua! Ihan epäuskoinen olo tässä kyllä on, mutta kai se on uskottava, että raskaana ollaan :heart:
Mitään ihmeempiä oireita ei oikeestaan ole. Tissit on kipeet ja tainnu vähän kasvaakin ja vatsa on turvonnu ihan kauheesti. Pientä jomotusta ja vihlontaa siellä välillä kans tuntuu.. Välillä tulee hetkellisesti ihan pieni pahanolon tunne, mut se menee nopeesti ohi.
Huomenna pitäis soittaa polille ja varata aika varhaisultraan. Neuvolaankin ajattelin heti soittaa :) Tosi alussa tässä vielä mennään ja kovasti toivotaan, että pieni ihmisenalku pysyy koko matkan mukana!

Dana- ja mini 4+4 :heart:
 
Paska, kaikki poistu mitä kirjotin :mad: kirjottelen nyt vähän lyhyemmin, kun ei jaksa kaikkea uudestaan....

Ihanaa, että eläväisellä, ensimmäisellä ja Niiulla kaikki mennyt hyvin :) ja varhaisultratkin menneet hyvin :)

ensimmäinen niin tuttu tunne, ettei ymmärrä et sisällä OIKEESTI kasvaa joku!! Oikeestaa ei vieläkään tajua, kun tuntuu, kun ihmisille asiasta kertoo, et ihan kun valehtelis niille, kun ei ittestä tunnu yhtään, et olis raskaana (vaikka turvottakin)!! Luulen, et sit kun alkaa liikkeet tuntua, niin alkaa jo pikku hiljaa tajuamaan homman nimen :D

Dana sydämmellisesti tervetuloa tänne odottajien puolelle :heart: olet kyllä paikkasi täällä toden totta ansainnut!!! :) Toivotaan, et kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin!! ;) Mullakin oli sama, että kun plussan sai, ni johan alkoi vatsa turpoamaan, ihan juttu, et samantien :D Saitko varhaisultra-/neuvola-aikaa? :) vähän kiva, kun pääset polille ultraan, ettei tarvi yksityiselle mennä :)

(.) Tänne ei ihmeempiä, maha kasvaa, mut tuntuu tosiaan enemminkin turvotukselle, kun vauvamahalle :D ollan alettu kertomaan vastaan tuleville kavereille uutisia, ni on kyl ollut ihanaa, kuin hyvin kaikki on asian ottanut :heart: ja en kuvitellutkaan, et huonosti olis ottanut, mut et on kyl ihana kertoo, kun näin pitkälle ollaa jo selvitty :)

Mukavaa uudenvuoden odotusta!!! :)


BF & tähtönen 14+3
 
BF Varhaisultra ajan sain varattua ja se on 11.1.2013, mut neuvola-aikaa pitää vielä odottaa kun se on loppuvuoden kiinni. Soitan sinne kyl heti 2.1 kun se aukee :)

Musta tuntuu et nää päivät ei kulu sitte millään! Onkohan tää vaan jotain alkuraskauden juttuja ja menee pian ohi? No kohta ne päivät alkaa kulumaan, kun se koulu alkaa 14.1. :)
 
Hienoa Dana että pääsit tänne puolelle!!Tsemppiä ja toivotaan että kaikki menee hyvin!! aika kuluu aluksi tooooodella matelemalla mutta sitten huomaatkin olevasi puolessa välissä ja sitten odotellaankin jo synnytystä :D Sellaista pelkkää odotteluahan tämä homma on...

Heidukka ja Mytty 32+1
 
Dana Luulin, etä pääset jo ihan nyt heti miten sinne ultraan, mut onhan se kiva mennä vasta tuolloin, niin näkyy varmaan pieni sykekin :heart: :) Muistan myös tuon alkuvaiheen ajan matelun :D olin kaiken ylimääräsen vapaa-ajan koneella lukemassa netissä vauvajuttuja ja tekemässä raskauslaskureita :D (ei siis ihmekkään, et aika niin mateli) Mut sit kun 1. neuvola ja varhaisultra oli ohi, ni sit pysty pikku hiljaa jo keskittymäänkin jonkii muuhunkin :D et ihan tutulta kuulostaa ;) Sanos nyt vielä huonomuistiselle, et mihin kouluun pääsitkän (joku haaveilijoista oli lähihoitajaks hakenut, joku järjestyksenvalvojaks...kaikki menee ihan sekasin :D)?!

Heidukka mitäs sinne kuuluu? :) eteneekö kaikki suunnitelmien mukaan? :) ei sullakaan enää hirveän kauaa :p oletteko käyny jo synnärille tutustumassa? Ja tiedätkö kumpi olisi tulossa ;)


BF & tähtönen 14+4
 
Viimeksi muokattu:
BF Mä olin just se joka sinne lähihoitajaks haki opiskelemaan :) Ei tietenkään ollut ihan suunnitelmissa jäädä melkein heti koulusta pois, mutta kun ei yhtään voinut tietää, että kuinka kauan tässä raskaaksi tulemisessa menee niin päätin ottaa paikan vastaan. Jään pois koulusta kun kesäloma alkaa ja pidän sitten yhden välivuoden. Näin ainakin nyt olen suunnitellut. Katsotaan miten käy.

Dana & mini 4+6
 
Dana No niin olikin :) Ja toetenkin kannatti ottaa paikka vastaan, kun just ei tuota voinu yhtään aavistaa milloin tärppää ;) Kyllä sitä koulua sit kerkee käymään!! :) Mullakin siirtyy nyt viiminen lukuvuosi, mut ei haittaa yhtään, yritän opparia kirjoitella mammaloman aikana ja katselen vähän kun vikana vuonna on vaan yhteensä 4 kurssia (+harjoittelut), et jos pystyn jotakin kursseja niistä käymään sen välivuodenkin aikana, ni hyvä olis...MUT tilanteen mukaan, vauva on kuitee etusijalla :) Milloin sun laskettuaika on ja mikä olis todennäköinen synnytyssairaala? :)
 
dana- onnee. Pääsit sinäkin tänne puolelle :D

Huoh kone edelleen rikki :(
Mulle on tässä parin päivän aikana tullut paljon pelkoja ultraan liittyen. Pelkään ensinnäkin että siellä ei näy mitään tai jos näkyy niin ei elävää :( en tiä mistä nää pelot on tullut tai miten ne lähtis pois. No ens viikolla soitan verikoe tuloksia niin sitten ainakin saa tietää että onko mitään pelottaa soittaa että jos ne sanookin että hcg:tä ei ole yhtään tai on vaan iiihan vähän. Nyt kaduttaa että en mennyt varhaisultraan :(
Outoo mun peloissa on se että mun oireet ei oo kadonnut mihinkään mutta silti pelkään. No mä oon vähän tämmönen että varaudun ja pelkään aina pahinta.

Eläväinen ja Reiska 10+4
 
Heippatirallaa!

Meillepä ei erityisiä kuulu, masu kasvaa ja pikkuhiljaa alkaa ahdistamaan välillä oloa... Närästää sopivasti vähän koko ajan ja erilaisia kolotuksia on jatkuvasti... Ihanaa aikaa :D Ens perjantaina olis ultra äippäpolilla, seurataan ettei Mytty ala kasvaa liian nopeesti sokrujen takia, tosin arvot pn pysyny nyt hyvin hallinnassa. Tosin jouluna en mittaillu, enkä kyllä ajatellukaan koko helv.... sokereita :) tosin en hirveesti kyllä makeita syöny, kun kuitenkin takaraivossa on ajatus, vauvan parhaaksi :heart: Tiedetään sukupuoli, mutta paljastan sen vasta syntymän jälkeen, jotain yllätystä sinnekin säästetään ;) synnärille ei virallista tutustumista taida täällä edes olla, silloin liikehäytyksen vuoksi käytiin siellä käyrillä, joten tiedetään mihin pitää mennä ja minkä näköistä siellä on :D synnytysvalmennus on sit tammikuun puolessa välissä.

eläväinen: alkuraskaus on pelkkää pelkäämistä, mutta ei pidä antaa pelolle valtaa :) Yritä ajatella positiivisesti, mutta jos kauheesti pelottaa niin kannattaa varata vaikka yksityiseltä ultra niin ei tarvii stressata, vauvakaan ei siitä stressistä tykkää... Toivotaan ja luotetaan että kaikki on hyvin :) Tsemppiä :hug:

Heidukka ja Mytty 32+4
 
Babyfever Mun LA on 31.8.2013 ja sairaalana SatKs

Eläväinen Mulla on kans välillä kauhee pelko, että jos tuolla mahassa ei olekaan mitään. Oireita kun ei oikeestaan oo kauheesti. Tissit on vielä vähän kipeet ja vatsaa välillä nipistelee. Pahaolo saattaa joskus tulla mut se menee nopeasti ohi.. Mua ei väsytä, mulla ei oo nälkä, mä en käy vessassa usein.. Noita kaikkia oli kyllä enne raskautta, mut nyt ne kaikki on kadonnu.. Kai sekin sit on yhdenlainen oire :D
Varhaisultraan on vielä 11 päivää.. ei millään jaksais odottaa!

Dana & mini 5+2

Ihanaa uutta vuotta kaikille !! Ensvuonna meillä onkin sitten jo pienet sylissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Hei kaikki! Voisinkohan liittyä tähän ketjuun mukaan, vaikka en ole tuolla Esikoishaaveissa kirjoitellut? (Kirjoittelin toisessa ketjussa, mutta sen ketjun odotuspuolen versiossa ei paljon ole muita, joilla raskaus olisi vasta alkupuolella.)

Esikoista siis odotan ja tänään laskennallisesti rv 8+0, todellisuudessa on varmaan noin viikko vähemmän, koska ovulaatio oli myöhäinen. Viikon päästä on ensimmäinen neuvolakäynti. Toistaiseksi selkein oire on ollut makeanhimon katoaminen. Olen aina ollut kova syömään karkkia ja muita herkkuja, mutta raskaus on vienyt ne halut aika totaalisesti. Ihan terveellinen oire siis :D
 
Danalle sydämelliset onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne! :)

Voisin nyt kertoa enemmän synnytyksestä ja meidän sairaalassaolosta..

Keskiviikkona 12.12 menin siis kontrollikäynnille diabeteslääkärille ja ultraan. Käyrillä ei ollu tarpeeks sykkeitten vaihteluita, eikä liikkeitäkään.. Kävin sitten ultrassa välillä ja lääkäri huomas että istukan toiminta on hieman heikentyny. Laitto mut viel käyrille ja kun menin uusestaan ultrattavaks, oli siellä erikoislääkäri, joka sano että jäisin osastolle, jotta voidaan säännöllisesti ottaa käyriä ja että muutaman päivän sisään käynnistettäis..
Seuraavana päivänä oli sitte taas ultra ja lääkärin mielestä oisin voinu lähtee kotiin, mutta sanoin etten uskalla kun en tunne vauvan liikkeitä juurikaan.
Perjantaina 14.12 lääkäri tuli sanomaan että ois hyvä lähtee kotiin, mutta tulisin kuitenkin lauantaina ja sunnuntaina käymään käyrillä ja maanantaina sitten todennäkösesti käynnisteltäis.. Itkua tihrustaen, huolesta soikeena sitten lähdin kuitenkin kotiin!

Lauantaina 15.12 klo 12 menin sitten käyrille taas. Käyrä oli tosi tasasta, enkä tunnin aikana tuntenu kun pari liikettä, vaikka join kylmää vettä ja kätilökin kävi heiluttelemassa mahaa... Kerran sykkeetkin laski, mutta ajattelin että anturi oli vaan liikkunu ja rekisteröi mun sykkeet.
Kätilö sitten sano mulle et hän soittaa lääkärin kattomaan ja hänen mielestä en enää saa lähtee kotiin, vaan lapsi on saatava ulos! Ja sanoi myös, että jos lääkäri vielä meinaa laittaa mut kotiin, niin hän puhuu lääkärin ympäri..
Lääkäri tuli, katto käyrää ja sano heti, etten kotiin enää pääse! Siinä vaiheessa huokasin helpotuksesta, että mun huoli otettiin nyt tosissaan.. Ultrauksen jälkeen laitto mut synnärin puolelle tarkkailuhuoneeseen jatkuvalle käyrälle.
Olin jonkun aikaa ollu käyrillä kun lääkäri tuli sanomaan että ruetaan käynnistelee, että on turha enää pitkittää.. Sain ensimmäisen sytotec murusen klo 15.15 joka sai aikaan vaan tosi heikkoja supistuksia.. Joittenki supistusten aikaan vauvan syke laski hetkeksi.. Sitten tuli pidempikestonen lasku ja kätilöillä kesti hetken saada sykkeet taas nousemaan! Tämän jälkeen lääkäri tuli sanomaan että sektioon mars! Kello oli jtn puol 7 illalla kun mua alettiin kiireellä valmistella leikkaukseen ja olin ihan puulla päähän lyöty ku kaikki tapahtu niin äkkiä, eikä mies ees päässy mukaan.
Saliin mentiin juoksuaskelin ja siellä sain selkäytimeen puudutteen, joka puudutti kaulasta alaspäin. Ei menny kauaa kun mua jo revittiin auki ja pian lääkäri sano, että napanuora on kerran vartalon ympäri, poika on silmät auki ja sitte kuuluki maailman ihanin ääni, pieni parkasu ja mammalla tuli heti itku :heart: klo 19.19 syntyi maailman ihanin nykerönenä mitoin 2690g ja 47cm, pistein 8/10/10 :heart: inhottavinta oli kun ei saanu pientä heti syliin, vaan se vietiin alakertaan, isin nähtäväksi..
Puol 9 aikaan olin osastolla kun olin ensin saanu lääkettä vapinoihini, jotka puudutusaine aiheutti. Sitten sain ihanan poikani syliin :heart: pian mies joutuki lähtee ja jäin kahden pojan kans.. puolenyön aikaan pojan verensokerit tultiin mittaamaan ja ne oli sen verran alhaalla, että poika joutui lastenosastolle sokeritippaan :/

Seuraavana aamuna nousin ite jaloilleni ja pääsin poikaa katsomaan pyörätuolikyydillä. Myöhemmin kävin omin jaloin suihkussa, eikä haava muutenkaan kovin vaivannut, vähän tietysti hidasti liikkumista ja oli hankala yskiä, mutta tosi hyvin palauduin jokatapauksessa :)

Oli tosi rankkaa henkisesti käydä vaan neljä kertaa päivässä syöttämässä omaa lasta..
Poika pääs tipasta 19.12 yöllä ja 20.12 sain hänet viereen osastolle :heart: seuraavana päivänä ois ollu kotiutus, mutta sokereissa oli yks raja-arvo ja halusivat vielä seurata seuraavaan päivään ja suuren pettymyksen kera jäin sit vauvan kanssa lastenosastolle yöksi..

Lauantaina 22.12 päästiin vihdoin pienen miehen kanssa kotiin :heart:

paino on nyt noussut hienosti ja oli eilen neuvolassa jo 2965g :)

Huh kun tulikin romaani, pahoittelut! :D

YP & poika 2vko 3pv :heart:
 
YP: hienoa että kaikki kuitenkin huikeiden vaiheiden jälkeen hyvin! Ihana joulu ollut teilläkin kun on ollut jo nyytti kotona :heart: Kuinka on arki lähtenyt rullailemaan??

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Heidukka ja Mytty 32+6
 
Heidukka oli kyllä niin ihana päästä jouluksi kotiin :) muuten oisin kyllä viettäny joulun sairaalassa!
arki on lähteny kivasti käyntiin, poitsu ei turhia itkeskele ja nukkuu yölläkin hyvin syöttöjen välit... viime yö tosin taas tankkailtiin ja herättiin tunnin välein syömään :D
korvikkeilla mennään kun poika tottu pulloon laitoksella, eikä meinaa malttaa nyt käydä tissille ollenkaan kun siinä joutuu tehä töitä enempi ku pullon kans... omaa maitoo oon antanu sen mitä pumpulla irti saan. vähä kyllä harmittaa kun ei imetys onnistunu, mut minkäs teet...
 

Yhteistyössä