:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Bf Seuraava neuvola olisi 14.2. sillon saan raskaustodistuksen ja kattotaan kelan papruja=). Aiotaan kysyä sukupuolta r-ultrassa, mutta sitten ei aiota kertoa sitä sukulaisille, koitetaan ainaki pitää niitä jännityksessä loppuun asti. Musta on niin kiva kuulla veikkailuja että kumpiko sieltä nyt olisi tulossa :D
Mulla on silti alusta asti ollut tyttöolo suurimman osan ajasta, mutta ensi viikolla sen sitten toivottavasti näkee.
Mites teillä, meinaatteko kysyä?

Onnea Vilijonkka!! :heart: Mäki muistan tuon ajan kun paperia piti aina kattoa, nyt se tapa on edes vähän vähentyny.
Muakin vähän kiinnostais tilata joku vauvalehti. Mistä oot Vilijonka löytäny noita tilaajalahja tarjouksia'?

Niiu Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Täällä on pari päivää tuntunut mahan pingotusta, ilmeisesti kivuttomia harjoitussupistuksia. Viikonloppu oli ohjelmaa täynnä ja toissa yönä heräsin tuohon oloon, samaten eilispäivä oli töissä kiirutta ja illalla taas supisteli. Huoh, pitäisi ilmeisesti vaan ottaa rennommin…

Heh, tänään pistin töihin kireän paidan vaikka yleensä pidän aika löysiä vaatteita. Tavoitteena oli saada jotain muuta kommenttia kuin että ”miten sulla ei vieläkään oo mitään mahaa”, mutta ei oo vielä kukaan sanonu mitään…:wave:

Piimis 19+1
 
miss_piggy
Viljonkka: Ite ainaki jännään joka kusikäynnillä tuleeko verta, ku mullahan tuli sitä viikko sitten. Enää ei onneks oo tullu mitään mutta kyllä sitä aina pelkää että mitä jos tuleeki.
Onneks nuo alkuraskauden vuodot on kuulemma suht normaaleja ja yleensä vaarattomia.
Mulla olis huomenna eka neuvola.
Olikohan nyt sitten muistaakseni rv 7+5 tai jotain sinnepäin :D
 
Kiitos naiset onnitteluista :)

Piimis: Vauva-lehden lahjatilaus tosta osotteesta oon noita tilaajalahjoja katellu. Mitäs mieltä ootte? toivottavasti pystyt ottamaan töissä vähä rauhallisemmin :)

Niiu: Mukavia neuvolauutisia, ihanaa :)

Miss_Piggy: onneksi sulla on ne vuodot loppunu, vaikka olisivatki vaarattomia, niin säikäyttää ne silti :) kerro sit, miten meni neuvolassa ja mitä siellä "tehtiin"..

Täällä neuvola varattu ja se on 11.2 ja ens viikolla 8.2 mennään varhaisultraan, päästään ilmaiseksi YTHS:lle, missä ollaan niitä lapsettomuushoitojaki käyty alottelemassa. Jotenki pelottaa, et mitä on meneillään, ku se mun gyne soitti tänään ja oikein kysy haluttaisko me tulla sinne varhaisultraan...mä oon varmaan vainoharhainen ku heti tämmösiä mietin...

Vilijonkka rv 5+4
 
Vilijonkka Kiitos tiedoista :) laitetaan sut listalle :p Ja voi, niin tuttu tunne tuo pelon sekainen onnellisuus -tila :D mie tuijottelin varmaa jonkuu pari kk sitä vessapaperia..joten ymmärrän oikein hyvin fiilikses!! Mie soitin heti, ku menkkojen olis pitäny alkaa (ku tein sen plussan jo dpo11) neuvola-aikaa, ni sai sit ainakii hyvin valittua ja sovittua päivän, kun ei ollut ruuhkaa vielä niin pitkälle :D eli soittele ihmeessä! Jos siin kävis niin hirveesti, et menis kesken, ni siltikin olis hyvä soittaa siitä sinne neuvolaan, et ne laittas naistenpolille jälkitarkastukseen tms. (mutta siis silleenhän ei tule käymään!!!) Eli rohkeesti soittoa vaan ;) Ja itse kanssa harkitsin tuota vauva-lehteä, olis kiva kuulla mielipiteitä siitä :) Ja itsekin löysin tuon lahja sivun, mut kun siiä lukee, et jonkuu muu pitää tilaa se lehti mulle, et sen lahjan saa, ni pitääks mun sit pyytää joku meijän äiti tilaamaan sen mulle et saisin sit tuon lahjan?? :D ettei itselle voi tilata? Mut sit taas löysin sivun, mistä voi tilata vauva -lehteä 9kk 37€, et onhan toi hinta paljon kalliimpi noiden lahjojen kera :/ MUT paljon halvempi jos itse ostais ;) haaveilen tuosta Naantalin Spa -lomasta...aaahhh..vois vapun jälkee lähtee mammaloman alotuksen kunniaks lähtee sinne polskimaan (=mursuilemaan mahan kanssa :D)!!! :heart:

Niiu ihanaa, et np:ssä kaikki ok :heart: ihan samoja fiiliksiä itsellänikin silloin käydessä oli mielessä :) se vaan konkretisoituu niin paljon enemmän, kun oikeesti näkee vähän niitä kasvonpiirteitäkin ja erottaa missä pää ja missä peppu :D ja kun näkee ne liikkeet :heart: Ja kiitos vauva-lehden vinkistä ;)

Piimis meinataan kyllä selvittää sukupuoli, jos vaan sattuu näkymään :p toivottavasti näkyis, kun sit kyllä saattaa olla et mennää 4D-ultraan, jos ei näy, kun kiinnostus tietää se sukup. on niin kova :D mulla ei oo mitään oloja ollut, paitsi kun oikeestaan kaikki muut on veikkaillut poikaa, ni itsellekin on tullut vähän poikaolo...mut mulle sama kumpi tulee :heart: Ai sulla olis tullut jo harjoitus suppareita...itse kovasti pohtinut, että miltä ne sit tuntuu jos tulee. Et onks se sellanen tunne, et sen kyllä huomaa ja ei voi erehtyä? :D

miss_piggy onneks oli harmittomia vuotoja vaan :heart: ja tsemppii neuvolaan :p pääseekö mies mukaan?? HEI, ja sunkii tiedot puuttuu vielä listasta!!! Nopeesti mulle tulemaan, et pääset viralliselle odotuslistalle :D

(.) Mie tosiaan sain aikaistettua r-ultra aikaa parilla päivällä, joten se olis nyt sit jo ens tiistaina, JEEEEEEE!!! Ei malta odottaa :heart: kaveripariskunta kävi just tänää ja sai tietäää et saavat pojan :heart: olis kyl sen puolesta kiva, jos miellekin tulis nyt sit poika, et niistä vois sit tulla parhaatkaverit :) Viikonloppuna tuntui ehkä mahassa jotain, mut en laskenut niitä vielä liikkeiksi, kun ei tuntunut yhtään miltään kuplan puhkeamiselta/kalan pyrstöltä jne. mitä noita nyt on :D vaan sellasta pientä painetta johonkin suuntaan...?! Mut toivotaan, et pian ei tarvis enää edes miettiä, et oliko potku vai ei :heart:
AAAAAHHHHH, tää on kyl niin ihanaa olla raskaana :heart: toivotaan, et loppuraskaus olis yhtä ihanaa!!!


BF & tähtönen 19+1
 
Viimeksi muokattu:
Babyfever: joo, pitää tilata toiselle. Eli mä laitoin äitini tiedot tilaajaksi (tokiki sen suostumuksella ;)) ja saajakseni itteni. Oi, ihanat pikkukaverukset teille sit tulossa kaveriporukkaan! Jännää, pian saatte tietää kumpi sieltä on tulossa, jännää!
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Tännehän mukavasti porukka lisääntyy!! Tervetuloa uusille!

Minä tämän mahani kanssa vaapun kotosalla ja nautin äippälomasta! Toivottavasti mahasta ei tarviis enää pitkään "nauttia" nimittäin tänään ollaan täysiaikaisia, eli sais syntyä millon vaan!! Mutta mitään oireita ei kyllä oo siihen suuntaankaan, varmasti menee laskettuunaikaan ellei ylikin... Huomenna menen äippäpolille synnytystapa -arvioon ja samalla saadaan Mytystä painoarvio, edellinen paino-arvio 1918g viikolla 34. Oma veikkaus olisi että joku 2800g olis nyt... huomennahan tuon näkee :) Kaikki on vauvaa varten valmiina ja sairaalakassi pakattuna...

Heidukka ja Mytty 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Ensimmäinen hienoa, et kaikki oli hyvin :heart:

Heidukka voi vitsit, ei enää montaa viikkoa jäljellä :p toivotaan, et tulis ulos tässä 3 viikon aikana ;) ja peukkuja et mytty olis kasvanut kovasti!! :heart:

BF & tähtönen 19+2
 
miss_piggy
Niin mitäs tietoja haluatte? :D

eli miss_piggy, 31v, LA 12.9, 1 lapsi ja sairaala tulee olemaan KPSHP, ja yk 8 tärppäs :D
Laittakaa tuosta mitä tietoja haluatte :)

Neuvola tosiaan oli eilen, ja LA olis about 12.9. Otettiin vaan verikoe ja pissanäytteen vien tänään labraan. Ei ultrattu eikä kuunneltu sydänääniä. Mun bmi on mukamas 26kg, äitiyskortista katoin niinku hoitaja ois laittanu siihen mun painoks 75kg vaikka painoin kyllä neuvolan puntarilla 70kg :O joko sillä on tosi epäselvä käsiala tai sitte sen on laittanu väärin... No. hmh... :) Pahoinvointia ei oo edelleenkään, neuvolan tätiki sanoi että helpolla oon päässy, hih. Mies oli mukana vaikka myöhästyttiinki pari minsaa alusta ku tää yks nukkuin pommiin vaikka oli sovittu aika millon se hakee mut töistä :p
Seuraava käynti olis sitten 19.2. Tänään alkoi rv 8.
 
  • Tykkää
Reactions: Ensimmänen
Äippäpoli kuulumisia tältä päivältä:
Ja minä kun sanoin ettei mitään tapahdu: kohdun suu 1 cm auki ja kanavaa jäljellä n. 1,5cm!!! Siellä ollaan kuulemma hyvin lähtökuopissa jo Ja ei mulla ookaan kuulemma enää liitoskipuja, se on vauvan pää mikä siellä koskee Epäili että kolmen viikon sisällä tulis Myttynen ulos!! kaikki siis hyvin ellei loistavasti, nyt sitten odotellaan!!
Ja painoa Mytyllä oli 2938g ja laskettuna-aikana paino-arvio olis 3300g joten hyvin on siro vauveli tulossa jos paikkaansa pitää arvio... ja vaikka menis kaks viikkoo yli niin silti olis alle 4kg...

Pää uutisista sekaisin Heidukka ja lähtökuopissa oleva Mytty 37+1
 
miss_piggy nyt on sinutkin lisätty listalle!! :) ja kiva, että neuvolassa meni hyvin :) ei varmaan kellään doppleroida vielä ekalla käynnillä, kun ei vielä silloin kuulu! Onko teillä neuvolassa ultra? Ja mahtavaa jos säkin selviit koko raskauden ilman pahoinvointia!! :)
Mikä sairaala on KPSHP, ku se ei ole ainakaan tuolla meidän listalla?? :D

Heidukka HUH, no johan on alkanu tapahtua :D ei sitä vaan koskaan tiedä milloin se nyt sit syntyy ;) ja ihanaa, et jo vähän lupailivat, että voi putkahtaa jo la mennessä :p peukkuja kovasti tulevaan koitokseen :heart: jännittää jo kovasti kumpi teille tulee :p :D

BF & tähtönen 19+3
 
Mulla oli tänään ensimmäinen ultra ja niinhän se oli, että kaikista peloistani huolimatta kaikki oli aivan hyvin. Sydän sykki, pikkuinen liikkui ja "vilkutti", lapsivettä oli riittävästi, molemmat aivopuoliskot oli lähteneet kehittymään jne. Olo on edelleen aivan tavallinen, ja nyt olen vakaasti päättänyt nauttia siitä. Ei enää pelkäämistä! Viikonloppuna näen vanhempiani niin pääsen kertomaan heille vauvauutiset :)

LA 19.8. ja nyt rv 11+4 eli viikon verran tuli takapakkia verrattuna kuukautisista laskettuihin viikkoihin.

Heidukalla onkin jännät ajat :) Hirvittääkö yhtään vai onko ihan positiivinen fiilis?
 
miss_piggy
Babyfever:En tiedä onko ultraa neuvolassa, kun musta se sanoi että ne ultrat tehdään sitten sairaalan puolella äitiyspolilla, mikä on tien toisella puolella :) Niin tää sairaala on Keski-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri (siis Keski-Pohjanmaan Keskussairaala) :D Tähän kuuluu monta kuntaa tähän samaan sairaanhoitopiiriin, eli tyyliin 100km:n päästäkin joudut lähteä tänne Kokkolaan synnyttämään joitakin paikkakunnilta. Onneks ite asun tällä hetkellä noin 100m:n päässä sairaalasta :D
 
Miuyy, 22v, LA 1.10. ja sairaalasta ei vielä tietoa

Täällä yksi liittyy odottajien iloiseen joukkoon!
Menkoista laskettuna viikkoja on 5+5 ja maanantaina soittelen neuvolaan. Tissit on kipeät ja väsyttää niin että haluaisin aina seitsemältä illalla mennä yöunille :) Mutta ei haittaa, kylläpä antoi mukavasti lisämotivaatiota viimeiseen rutistukseen koulussa kun on enää harjoittelua ja opinnäytetyötä jäljellä kunnes toukokuussa valmistun.
 
Catida: vähän alkaa jännittämään, kun näitä "merkkejä" alkaa ilmaantumaan :) Mutta avoimin ja rauhallisin mielin täällä kuitenkin odotellaan :heart: Malttamattomana sen suhteen että haluaisin jo niin kovasti vauvan syliini... Limatulppa tuli to-la aikana... tänään ei ole sitä enää tullut...

Heidukka ja Mytty 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Jiihaaa, täällä VIHDOIN sen rakenneultra ohi :p tänne lupailtiin kovasti poikaa!! :heart: Olen niin onnellinen!! Aloin oikee poraa, kun kertoi pienestä poitsusta :D Kaikki muutenkin kunnossa ja kaikki siellä missä kuluikin! Kokoa pienellä oli 354g! Istukka edessä, joten sen takia varmaan ei ole liikkeet pahemmin tuntuneet!! Kohdunkaulakin oli normaalin pituinen, eli ei näillä näkymin pelkoa ennenaikaisuudesta! Seuraava tarkastus siis vasta 36+1! :p

BF & tähtönen (poitsun työnimi kovaa vauhtia jo suunnitteilla :D) 20+1
 
miss_piggy no ompa outoa, ettei tuossa listassa sitten ole noinkaan suurta sairaalaa :O lisätäänpä se siis sinne :) harvoinhan missään neuvolassa kai edes niitä ultria on, mutta joissain kuulemma on!!

Miuyy TERVETULOA älyttömästi!!!! :p saitkos jo varattua neuvola-ajan?? :) tsemppiä kovasti nyt sitten tähän loppurutistukseen!!!! Toivottavasti olo ovat sen mukaiset, että jaksat rutistaa koulun purkkiin ;) lisätäänpä sinut siis listalle ja kerrot sit sairaalan kun saat sen selville :)
 
Babyfever1 Ihanaa, että kaikki oli ultrassa hyvin :) Kylläpä nyt voi jo huokaista helpotuksesta.Oliko sulla poikaoloa tai tyttöoloa tätä ennen?

Minulla on neuvola-aika tuossa 13.2. iltapäivällä. Olisin saanut aikaa jo tälle viikolle, mutta mies halusi tulla mukaan niin otettiin tuo keskiviikko sitten. Vielä viikko :)
 
Bf Sen harjoitussupparin huomasi kun yöllä heräsin siihen että mahaa kiristi oudosti ja syvään hengittäminenkin tuntui mahdottomalta, googlettelin sitten oireita ja tuon sain tulokseksi. Sitten seuraavana illalla tuli samanlaisia kiristyksiä. Hankala kuvailla, miltä se tuntui, mutta jotenki sen vaan tiesi että mitä ne on. Tuon jälkeen ei onneksi ole ollut mitään tuntemuksia.
Onnea poikalupauksesta!!! :heart: Meni veikkailut oikeeseen:). Onko tuo seuraava tarkastus myös ultraus siis? Edessä olevan istukan takia vai miksi? Joko on työnimi keksitty?

Heidukka Mitkä on siellä olot?
Catida Onnea hyvistä ultrauutisista!! :heart:
Miuyy Onnea plussasta! Ja tervetuloa mukaan!:heart: Meinaatko käydä varhaisultrassa?

ON Vielä kaksi piiiiitkää yötä ultraan… ja neuvolantäti siirsi seuraavaa neuvolaa viikolla eteenpäin. Ja mietteissä on jos sittenkin jäisin varhennetulle äippälomalle, vielä viikko aikaa miettiä ja sitten on ilmotettava pomolle.

Piimis ja monottava masuasukas 20+2 :p
 
miss_piggy
Mulla on koko aika ollu semmonen poikaolo, siis en tiedä miksi mutta mulla vaan on ollu aina sellanen tunne että mun eka lapsi tulis olemaan poika :) Ja jostain syystä poikaa toivoisinkin. Mutta jos tyttö tulee niin eipä siinäkään sitten mitään.
 
Miuyy ei periaatteessa ollut poika- tai tyttöoloja, mut kun kaikki oikeastaan veikkaili poikaa, ni sen takia itsekin oli vähän miettinyt, että olisko se sit se poika. Ja sehän se :D Kätilö sanoi, että kyllä on ihme, jos sieltä tyttö syntyis; sen verran selvästi siellä oli kulkuset ja kikkeli :D

Piimis Kiitos, meni joo veikkaukset oikeaan :) Joo, siis seuraavaks lääkäri kans ultraa ja seuraa tuota mun kohdunkaulan tilannetta! Ja sehän oli sen loop-konisaation takia mikä on tehty mulle -06! Ja vaik istukka oli edessä, mut kait sen verran ylhäällä, ettei kumpikaan, lääkäri tai kätilö, maininnut, että se saattas olla edessä!! Voin kyllä kuvitella, että piiiitkät yöt on edessä :D itse sai siirretty ajan tiistaile mikä oli kiva, kun viikonloppu menee aina niin nopeesti ja sit siinä olikii enää se maanantai..loppuviikosta kun on joku aika, ni saa jännätä koko hitsin alkuviikon :D mut kohta se jo on :p onko sulla oloa kumpi siellä näkyisi?! ;) Ootko vielä osannut nyt sit päättää mitä äippäloman kanssa teet? Onneks omaloma alkaa jo silloin vappuna, ku työharjoittelut loppuu siihen!! Et vähän aikaisemmin, kun normaalisti!

miss_piggy laitetaan listaan poikaolo ;) toivotaan, että siellä sellainen kasvaisi ;)

BF & poitsu 20+2
 

Yhteistyössä