:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

YP: hienoa kuulla, että kotona rullaa hyvin :) Ainahan sitä toivoo että pystyis imettää ja mahdollisimman kauan, mutta eihän se aina onnistu, eikä sille mitään mahda. Onneksi poitsulle kuitenkin ruoka maistuu, se lienee pääasia :heart: Jaksamisia koti-arkeen!
 
eläväinen toivottavasti pelkosi alkavat jo helpottaa :hug: muista itse aivan saman, kuinka oli pelko persiissä koko ajan ja ensimmäisen kuukauden vessassa piti AINA katsoa pyyhkimisen jälkeen paperiin, onko verta! :( sen takia itsekin kävin varhaisultrassa, että huoli helpottaa edes hieman! Mutta koitahan olla stressaamatta, se on kummankin teidän parhaaksi :heart: (vaikka helpommin sanottu kuin tehty!)

Heidukka mites ultrassa meni, oliko pikkuinen pysynyt kasvukäyrillä? :)

Dana kiitos, hyvää 2013 vuotta myös sinulle :) päivitin tietosi! Olithan 29v. (lunttasin haaveilijoiden puolelta :p)?

Catida tervetuloa, tietenkin voit liittyä meihin!! :) Kiva vaan kun saadaan tännekin enemmän jutustelijoita :) ilmoittelehan laskettuaikasi, ikäsi ja mahdollinen synnytyssairaalasi minulle, niin päästään alkuun ;)

yöperhonen ihanaa, että kaikki meni sitten loppujen lopuksi oikein hyvin ja pääsitte jouluksikin kotiin!! :heart: kuinkas pikkuinen nyt voi? :) Tuo on tosi ikävä, kun laitoksella totutellaan pulloon niin, ettei tissi enään maistu :( itse olen miettinyt, että heti ensimmäisten päivien aikana, vain jo on pakko annan pullosta vauvalle, että vaikka hörpytän maitoa, jotta tissi kelpaisi!! Mutta tuollehan ei voi mitään, ja tärkein on kuhan pieni syö :heart: Ja oikein hyvää uutta vuotta myös sinulle ja koko perheelle :)


BF & tähtönen 15+3
 
Hei taas pitkästä aikaa. Täällä on kärsitty selkäkivuista… Joulukuussa olin pari viikkoa saikullakin niiden takia. Alaselkä venähti lenkillä enkä sen jälkeen pystynyt istumaan saati tekemään mitään muutakaan. Nyt joululoman jäljiltä selkä on aika hyvässä kunnossa, mutta aina iltapäivällä töissä rupeaa pistelemään. Eilen aloitin zumban pitkästä aikaa, joten toivottavasti se auttaisi ja pysyisi selkä kunnossa loppuraskauden ajan.
Mahakin pompsahti viime viikonloppuna esiin. Ja uudenvuoden päivänä kärsin hirveestä aamupahoinvoinnista, mikä kyllä taisi johtua edellisillan sipsien napostelusta. Naurettiinki, että ko kaikki muut meidän seurueessa nauttivat alkoholia, paitsi minä tietenkin, mutta mä olin ainoa jolle tuli krapula seuraavana päivänä :$.
Maanantaina olisi kolmas neuvola. Niin ja sain mieheltä joululahjaksi dopplerin! Nyt hänkin on päässyt kuulemaan pienen sykettä :heart:. Tällaista omanapailua tällä kertaa, sori.

Piimis ja murmeli 15+4
 
Onpas ollu ihanan ihana päivä!

Ensiksikin ystäväni synnytti tänään tyttövauvan vaikean raskauden päätteeksi viikolla 37+2, kun lääkärit eivät alussa luvanneet viikolle 30 asti raskauden kestävän ollenkaan!! Ja tänään sitten syntyi terve tyttö painoa 3090g :heart:
Ja sitten tuli oma kummityttö äitinsä ja veljensä kanssa käymään ja piristämään päivää, neitokainen on puolivuotias ihanuus! VOI KUN OMAKIN MYTTYNEN SYNTYSI JO!!!
Ja ihan aamulla kävin siellä äippäpolilla tsekkauksessa sokrujen takia. Vauva voi hyvin ja on siro rakenteinen, painoarvio tällä hetkellä 1918g ja syntymäpainoksi arvioitiin n. 3500 jos menee viikolle 40 tällä kasvuvauhdilla :heart: Aterian jälkeisiä insuliineja tarjottiin, mutta en ottanu. Lupasin kävellä enemmän ja vähentää vähätkin herkut loppuajaksi pois ja syödä vähemmän ja useammin... eikä ne heitot olleet edes suuria, eikä edes jokapäiväisiä, mutta kun tuota painoakin on niin sain sitten sellaisen elämäntapa muutos luennon jälleen kerran... plaah!!

Mytty siis oli kasvukäyrällä alakäyrän ja keskikäyrän välillä, joten mitään hätää ei sen puoleen sokereiden kanssa ole, vauva ei ole ainakaan vielä kasvanut liian isoksi. Nyt vaan oltava entistä tarkempi ettei kasvaisikaan ja että ei sit Mytyllä sokerit heittele syntymän jälkeen :)

Heidukka ja Mytty 33+2 (taidetaan olla jo seuraavat syntyjät?? :D)
 
BabyFever1: Kiitos :) Olen 28v, LA 13.8. ja synnytyssairaala tulee olemaan TAYS.
Laskettu aika varmaan siirtyy kyllä myöhemmäksi sit kun ultraan päästään.

Tänään kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa. Siellä jutusteltiin elintavoista ym, niinkuin tietysti tiedättekin. Terveydenhoitaja oli oikein mukava. Ultra-aika sovittiin kolmen viikon päähän, mikä tuntuu tällä hetkellä kovin pitkältä. Mulla kun on nämä oireet olleet koko ajan hyvin vähäiset, niin olen tietysti kehitellyt kaikkia kauhukuvia, että jos ultrassa todetaankin alkion kuolleen tms. :O
Noh, ei kai auta muu kuin yrittää pitää mielikuvitus kurissa ja pyrkiä keskittymään muihin asioihin, jotta aika kuluis nopeammin.
 
Piimis kiva kuulla susta pitkästä aikaa :) Voi hitto, kun se sun selkä nyt meni venähtämään :( toivotaan, että zumbat auttais sen kanssa!! Mulla myös ollut jo useamman vuoden selkä ongelmia öisin (ainoastaan), mut nyt kun ostin uuden tyynyn, niin nekin on vähän helpottaneet :) doppleri on kyl ihana keksintö :heart: munkin mies tykkää aina kuunnella omilla kuulokkeilla pikkusta :) olitko seuloissa? kaikki niissä ok?

Heidukka hienoa, kun vaava kasvanut normaalisti :) ei sulla enää kauaa, kun saat oman mytyn kanaloon :heart: meillä kävi viimeviikolla kaveri 7kk lapsen kans, ni mullakii tuli niiiin kova halu saada jo oma vauva syliini!! :heart: mut hitsi, vielä puol vuotta, huh :D Peukkuja et ruokavalio ja liikunta -jutut auttas, ettei verensokruheittoja enää tulis!!! :) Ja taidatte kyllä joo olla jo seuraavia vuorossa :D lenkkarikaan ei ole kirjoitellut tänne pitkään aikaa, joten ellei se yllätä ensin, ni sit se oot kyl varmasti sä ;)

Catida kiva, että neuvolatäti oli mukava, se on aika tärkeetä, kun kuitee niin paljon joutuu saman kanssa olemaan tekemisissä :) Koitahan nyt jaksaa odotella, kohta se ultra jo sieltä tulee ;) mut muistan kyllä kuinka kaikki tuntui tuolloin niin pitkäveteiseltä :D

(.) Mulla alkoi nyt se tän kevään kovin puristus; 16 viikkoa putkee työharjoittelua, jonka jälkeen MAMMALOMA!!! %) epävirallisesti jo kylläkin kk ennen kuin oikeesti pitäis alkaa, mut jos on lomaa, ni sit se on jo mammalomaa :D toivotaan vaan, et jaksaa painaa huhtikuun loppuun saakka. Lopuksi vielä pääsen huhtikuuksi synnyttäneiden vuodeosastolle, äitiyspolille ja synnärille :p toivottavasti en oo ihan kauhuissani lähös mammalomalle sen jälkeen :D :D Täällä maha näkyy jo aika hyvin, etenkii mammahousujen ja tiukan paidan kanssa :)


BF & tähtönen 16+0 POKS :p (4 viikkoa enää puoleen väliin!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Tänään oli kauan odotettu ja myös pelätty nt-ultra :D Kaikki oli hyvin (niinkuin kaikki fiksut ihmiset yritti minulle sanoa:D) Pikkuinen kovasti liikkui siellä ja ultrannut kätilökin totesi, että kylläpäs se nyt kauheesti siellä potkii ja liikkuu :D Niska turvosta oli 1,03mm ja kaikki näytti hyvältä muutenkin :D
Olen ollut ihan onnessani ja katsellut vaan ultrasta saatuja kuvia :D Pikkuinen on kolme päivää nuorempi ultran mukaan kuin menkoista laskettuna, mutta LA:ta ei muutettu.
Ensi viikolla olisi sitten lääkärineuvola :)

eläväinen ja reiska 12+2 (11+6 ultran mukaan)
 
Mahtavaa eläväinen, et ultra meni hyvin!!!! :) itsekin silloin laitoin kuvat jääkaapin oveen ja aina keittiössä käydessä unohduin niitä sinne tuijottelemaan :D mulla melkee tasan 4vko rakenneultraan :p vaikka tuntuu pitkältä ajalta, mut edellisestäkin on jo se kuukaus ja tääkii aika menny nopsaa :)

Kenelläs on seuraavaksi np-ultra?? :p teitä oli tässä samassa ryppäässä niin monta!
 
Viimeksi muokattu:
BF Joo seuloissa oli kaikki ok. Tai itse asiassa en edes tiedä, mikä riskiluku oli, ei tullut kysyttyä, mutta ei ole ainakaan kukaan perään soitellut, joten sen puoleen olen luottavaisin mielin. Entä sulla?
Vähä ihana toi sun harjoittelupaikka! En usko että oot kauhuissas, saat sieltä vain rohkaisua tulevaan omaan koitokseen ;)

2. ja 3. neuvolakäynti on ollut ihan pikakäyntejä, kestoltaan 10-15 minuuttia. Mun neuvolatäti on ihana, mutta täällä ei turhia jaaritella parisuhteesta tai muusta semmosesta mistä oon tuolla kesäkuisten puolella nähny keskusteltavan joillain paikkakunnilla. Täällä katotaan aina samassa järjestyksessä: kysyy voinnin, mittaa verenpaineen, kattoo hempan, määrää pissalle, tutkii sen, punnitus, vaavin sydänäänten kuuntelu, uuden ajan varaus, kiitos ja hei :D. Millaisia neuvolakokemuksia teillä muilla on?

Mulla on kevään lomat anottuna ja tuntuu että tämä kevät menee huisin nopeasti. Pitäis jossain välissä vissiin alkaa tehdä jotain hankintoja pienelle. Alun innostuksen jälkeen en kuitenkaan ostanut juuri mitään vaikka aioin. Oon surffaillu face-kirppiksillä ja tori.fissä ja joka puolella, mutta kumminki ajatellut odottaa vielä rakenneultraa ja sitten vasta tehdä hankintoja. Vielä 3 ja puoli viikkoa ultraan :p
 
Piimis Nii, no sithän kaikki on kunnossa kun ei sieltä oo kuulunut mitään :) Mun suhde luku oli jotaa 1:50 000, eli ei mitään :D ei mullekkaan sieltä mitään soiteltu, mut kun tosiaan olen siellä labrassa sijaisena, ni kävin kattoos jo 1,5 vko kokeiden ottamisen jälkee koneelta tulokset :) No ompas sulla ollut pikakäyntejä...mulla kesti viimeks kans 15min, kun oli se lääkäriaika, ni silloin se kuulemma kestää vaan hetken. Mut seuraavaan kertaan on varattu 30-45min. taas :D josko sullakin on sitten aina välillä vähän pidempiä käyntejä! :) Ja kyllähän sitä hyvin vielä kerkee tehdä kaikki hankinnat, mut ite ainakii, kun tuon pinnasängyn tori.fistä löysin, ni sen jälkee oon käyny siellä päivittäin ja vaikka mitä on tarttunut jo matkaan :p + yks IKEAn reissu :D Nyt tarvis vielä isoista hankinnoista rattaat (saatan saada tutulta) ja turvakaukalo, mut sekin jo tarkkailun alla tori.fissä, et suurin piirtein tiedän minkä haluan :) Täällä myös 3,5 vko ultraan :p onks se sulla 3 viikon päästä torstaina vai perjantaina?? Tuntuuko jo liikkeet? :p

miss_piggy Jeejee, vihdoin sinäkin täällä :p ONNEA vielä älyttömästi!!! Ja pidetään peukkuja, et kaikki menee mallikkaasti :) Onneks sie pääsit yrityskerroissa vähän vähemmällä kun minä :D Terokierrosta tärppäs (jos ne nyt sit edes jotain auttoi :D )!! Oliko sulla muita "vippaskonsteja" tällä tärppikierrolla käytössä? kuten greippimehu yms. ;)

(.) Täällä masu jo niin näkyvissä, et turhaa yrittää piilotella enään :D kuvankii laitoin tänää tuonne alkupuolen masukuviin :p on tää vaa niin jännää, nyt kun se alkaa jo näkyä, eikä tunnu vaan pelkältä turvotukselta! Innolla odottelen vielä liikkeitä alkavaksi :p ..sekä tietty sitä rakenneultraa!!!!!

BF & tähtönen 17+0 (POKS) :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Babyfever:Mun poppaskonsteina oli tosiaan nuo foolitabletit, maitohappobakteerit, gelee royalit otin taas käyttöön ja monivitamiinit. Niin juu ja kerkesin tässä ennen plussaa olla myös about viikon vähähiilarisella dieetillä :D Vikat menkathan mulla oli 6.12, ja oviksen bongasin uutena vuotena eli 31.12 joka oli kp 26. Se oli ihan oikea ovis, kirkuvat viivat testissä ja kunnon kivut! Ja ilmeisesti se riitti tärppiin :) Onneks pupuiltiin silloin oviksen aikana ahkerasti.
En ollu uskoa ku tuli testiin kaksi viivaa... Siis luomumenkkojahan mulle ei tosiaan nyt sitte kerenny tulla ollenkaan, eli terojen jälkeen ei menkkoja näkyny eikä kuulunu, oli omituisia mahakipuja ja närästystä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
miss_piggy: Isot onnittelut! Kiva saada sut tänne puolelle. Tuuhan tonne Esikoista yrittämään -ketjun plussanneisiinkin seuraksi, kun siellä ei paljon oo alkupuolen odottajia :)

ON: Tässä kun oikein kattelin itseäni peilistä niin ihan kuin jotain jo näkyis vatsan seudulla. Vaikka oikeesti ei kai vielä (rv 9 tai 10) voi. Mutta olin huomaavinani, että jos koittaa "vetää vatsaa sisään" niin se ei onnistu samalla tavalla kun ennen. Tai sitten kaikki johtuu vaan siitä, että mulla on ruokahalua nykyään ihan liikaa :D Muutoin olo on edelleen hyvin tavallinen. Jotain kevyttä öklötysoloa on välillä, mutta ei muuta. Ensimmäiseen ultraan on vielä reilut kaksi viikkoa. Odottavan aika on pitkä...

eläväinen: Joko ootte kertoneet (tai olitteko jo aiemmin) raskaudesta monille? Millasia reaktioita on tullu?
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Babyfever1: Mä vähän katselinkin niitä kuvia, mutta kun ei ollu "ennen" ja "jälkeen" -kuvia vierekkäin niin oli vaikea arvioida, että näkyykö kuvassa nyt jotain vauvamahaa vai ei. Siis kun ei tiedä paljonko ihan tavallista pömppistä kenelläkin on luonnostaan :) (Kaikella rakkaudella erilaisia naisvartaloita kohtaan ;) )
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Catida EI meidän tarvinnu kertoo kenellekään, juttu oli jo levinny kylillä :( Mutta kaikilli oon ultrakuvia näyttäny ja tosi positiivisesti kaikki on suhtautunu :D
Tänään oli eka neuvolalääkäri ja ei ollut kivaa. onneks seuraava on vast joskus viikon 25 jälkeen :)
Huomenna on sokerirasitus, onneks on heti aamusta ku täytyy olla syömättä 12 tuntia. Mutta aamupahoinvointia on niin se hirvittää.
Neljän viikon päästä on seuraava neuvola ja 15.3 rakenne ultra :)

eläväinen ja reiska 13+3
 
Ensimmäiset liikkeet tunnettu eilen 17+4 :heart: ja nyt tuntuu että pikkunen potkiskelee ja muljahtelee koko ajan =). Ulospäin oon itte tuntenu pari kertaa, mutta mies ei oo vielä ehtiny pongaamaan.

Mä oon aatellu että en tänne kuvia liitä, mutta pistänpä nyt kumminkin, kun ekaa kertaa maha oikeen pömpöttää :D, varmaan osasyynä iltaturvotus, mutta näyttääpähän kunnolla vauvamasulta.


Vasen kuva 12+5 ja oikea 17+5.

eläväinen Me asutaan pienessä kunnassa ja täällä tieto meidän uutisesta on myös levinnyt erittäin tehokkaasti. Ja koska mulla ei mahaa oo kunnolla näkyvissä ja käyn zumbassa ja muutenkiharrastan ja elän ihan normaalisti, niin muutama tyyppi on tullut kysymään, että pitääkö tämmönen juoru nyt paikkansa kun en ilmeisesti vaikuta yhtään raskaana olevalta... tuntuu että monet olettavat että raskaana olevan pitäisi vaan olla kotona ja levätä vaan…

miss_piggy Paljon onnea plussasta ja tervetuloa tänne puolelle! =)

BF meidän r-ultra on 8.2. Ihana masu sulla jo!

Piimis ja limppunen 17+5
 
Piimis voi ihanaa, oot tuntenut jo liikkeet <3 mie en vieläkään :( mut, se on kuitee viel onnks normaalia...jos vaikka täs parin viikon sisällä :p toivotaan!! Ja sullahan on kans jo niin selvä vauvamasu :heart: Onko sulla täs lähiaikoina neuvolaa? Mulla oli just tänään! :) Ja r-ultra on 7.2, eli edellisenä päivänä teistä :D kiva mennä jonkuu kanssa näin samoilla päivillä!!! :) Onko teillä toiveita kumpi tulis, vai aiotteko ottaa sitä edes selville ultrassa?

(.) Täällä tosiaan neuvolassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin :) vauvan syke oli 149 ja hyvin kuului dopplerilla! Mun hemoglobiini oli onnks vaan ihan pikkasen laskenut, kun kovasti olen "stressannut" ettei laske liian alhaiseksi. Mulla nimittäin välillä vertaluovuttaessa on hemoglobiini liian alhainen, etten ole päässyt edes luovuttamaan...! Sf-mitta oli jo 16,5cm, eli aika yläkäyrällä mennää :D mut kuulemma ei hätää sen kanssa. Ja 4 viikon päästä neuvolakäynnillä saan jo sen todistuksenkii sieltä, et pääsen äitiyspakkausta tilaamaan :p :p :p jeejee!!

BF & tähtönen 18+0 POKS :)
 
Vilijonkka jeejeejeeeee!!! :p Kovasti tervetuloa!! Kerrohan sit kun alkujännityksestä oot päässyt yli, et mikä olis mahdollinen tuleva synnytyssairaala, laskettuaika ja ikä vielä kertaukseks, kun en muista ;)
 
Viimeksi muokattu:
Babyfever: kiitos <3 Tuleva synnytyssairaala on todennäköisesti kätilöopisto (helsinki) ja laskettuaika voisi olla vaikkapa 3.10, kunnes toisin todistetaan ;) ja ikää mulla on 27v. Kuinka pian mun kannattais soitella neuvolaan? Pelottaa kovasti, alun innostuksen ja onnen tunteen jälkeen päällimmäisenä on huoli ja epäilys..joka vessakerralla pelkään näkeväni verta...miten te muut selvisitte tästä alun "paniikista"?

OOtteko muuten tilannu vauvalehteä? aattelin sallia sen nyt viime itelleni, ku oon sitä niin kauan himoinnu. Suunnittelin et äiti voisi tilata sen mulle lahjaksi, oli nimittäin aika hyvät tilaajalahjat lahjatilauksessa...ootteko muut tilannu niitä? kokemuksia tuotteista

Vilijonkka rv 4+6
 
Vilijonkka, paljon onnea ja tervetuloa tälle puolelle!! :heart: Ei siinä alussa auta mikään muu kuin odottaminen, mulla tuo pyyhkimisen jälkeinen paperin tarkastusrutiini on pysynyt edelleen, näinköhän joskus ennen synnytystä uskallan olla kurkkaamatta :D

BF ihania neuvolakuulumisia, ajattele että kohta voit alkaa jo äitiyspakkausta tilailemaan! Aika menee niin nopiaan sit kuitenkin!

Piimikselläkin alkanut masu kasvamaan :) Täällä on sen verran noita omia vatsanpeitteitä, ettei masukuvissa varmaan oo paljon järkeä ennen 20 rv:tä :D

Me käytiin miehen ja Mantelin kanssa viikko sitten np-ultrassa ja siellä oli kaikki tosi hyvin :heart: Turvotusta oli jotain 0,9mm ja pikkuinen potkiskeli ja muksi menemään innoissaan kun hänet oli ultraajan toimesta tökkimällä herätetty unilta :D Saatiin hyviä kuvia ja on se jotenkin ihan uskomatonta, että tuolla mun vatsan sisällä on toinen ihminen, jolla on jalat ja kädet ja aivotkin! Kun käytiin varhaisultrassa 8+0, niin siitä alienista ei saanut oikein muuta selvää kuin, että möntti löytyy oikeasta paikasta ja sydän sykkii. Nyt näkyi silmät ja suu ja kaikkea, huhhuh! En ehkä malta odottaa rakenneultraan, se se varmasti on jännää!

Niiu & Manteli 13+4

Muoks. Ja ainiin, niistä vauvalehdistä: Meille on tullut Vauva-lehti jo monta vuotta ja tyytyväisiä ollaan oltu sisältöön :) Paljon erilaisia juttuja ja vaikka aiheet sinänsä toistaa samoja aiheita (ylläri) niin siihen ei silti kyllästy. Suosittelen!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä