:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Piimis En oo vielä varhaisultrasta päättäny, mieli tekis mutta saattaa se yksityisen hinta olla liian suolanen.

Tuleva mummi on jo aivan innoissaan ostanut tavaroita meille. Jonkun puuhamaton ja pari bodya jo. Kumminkin vasta 6+2, tiistaisin poksutaan :p
 
Terveisiä varhaisultrasta. Masussa näkyi kaikki, mitä nyt vielä voi näkyä. Kohtu oli kasvanu hyvin, ja pikkusen sydän sielä näkyi niin terhakkaana :heart: oi tätä onnen tunnetta!! Ennen ultraa olin kyllä koko aamun niin jännityksissä, et pelkäsin pian pyörtyväni. Nyt pystyy ees pikkuisen hengähtämään, kun tietää et pienellä on ainakin toistaiseksi kaikki hyvin ja on takertuneena oikeeseen paikkaan. Menkoista mulla poksuu tänään 7+0, mut pieni vastasi ultran perustaalla viikkoja 6+3, mikä on täysin synkassa mun pitkän kierron ja myöhäsen oviksen kanssa. Ultran perusteella lääkäri meinas et pikkunen on saanu alkunsa mun syntymäpäivänä, hih!
Laskettuaika ois ainakin nyt näillä tiedoilla sitten 1.10.

Saatiin samalla myös lapsettomuustutkimusten tuloksia ja miehen simpat oli normaalit, mikä onhuippujuttu jatkon kannalta :)

Hieman kurjempi juttu oli se et mulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa. arvoa on seurailtu pidempään ja epäilty mahdolliseksi syyksi meidän lapsettomuuteen. No, kävin tällä viikolla uudessa verikokeessa ja arvo oli jatkanu vaan nousua :( nyt siis lääkitykset alkuun ja seurannat päälle. Mutta hyvä, kun hoitavat, sillä hoitamattomana kilpirauhashormonin puute voi lisätä raskauden alussa keskenmenon riskiä ja myöhemmin voi vaikuttaa sikiön kehittymiseen. Onko täällä muita, kellä on todettu/epäilty kilpirauhasen vajaatoimintaa?


Mukavaa viikonloppua naiset :)
 
Moikka! Nyt alan olemaan henkisesti valmis ilmoittamaan itsestäni tänne :) Plussa tuli 30.1.2013 ja nyt mun laskujeni mukaan ois rv 4+6. Neuvolan mukaan taitais olla 5+6, mut tiedän tasan et ovis oli kp21 eli vasta alle 5 kasassa. Onpa muuten vammanen systeemi niillä neuvolassa, ajattelin jopa valehdella sinne vikojen menkkojen ajankohdan :D Laskurin mukaan LA ois 15.10. ja oma ajatukseni ois, että Jorviin meen synnyttää.

Oireina tässä kohtaa tissien arkuus/turvonneisuus ja mahan turvotus. Mullahan ei mene enää farkkujen nappi kiinni, sen verran turvottaa nimittäin. Oon hoikka niin siks varmaan erottuu niin selkeesti. Väsyttää kans tosi paljon ja heräilen öisin vähän väliä. Nyt jotenkin alkanut pelkäämään keskenmenoa, pientä selkäkipua nimittäin ollut ajoittain... tiedän että liittyy myös ihan raskauteen mut silti hirvittää. Vuotoa ei onneks oo ollu. Me ollaan kerrottu joillekin kavereille asiasta mut perheet on vielä autuaan tietämättömiä asiasta. Varhaisultra on 25.2. ja sen jälkeen varmaan kertoillaan sitten enemmän.

Hauska että täällä on tuttuja tyyppejä!
 
Vilijonkka Mahtavaa, ei kaikki oli varhaisultrassa kunnossa :heart: kyllä sen jälkeen aina vähän pääsee huokaamaan helpoituksesta :) Muutin sun la:n :) Ja hienoa, et simpat oli kunnossa!! Voi ei, että kilpparin vajaatoiminta on sulle kehkeytynyt :( toivottavasti saatte pian lääkehoidon hyvälle hoitotasapainolle, välillä sen kanssa saattaa olla haasteita!! Ja mukavaa viikonloppua myös sinne teille :p

Piimis iiiiiihhhhanaaaa, teillekin tulee poika :heart: onnea kovasti!!! Ja hienoa, että kaikki myös kunnossa!!! Oletkos jo paljon hankintoja tehnyt? :) Nyt kun on saanut tietää sukupuolen, ni itse olen alkanut ostella jo pikkuvaatteita :)

Luna85 Onnea kovasti plussasta!!! Lisätään sinutkin listaan :) Tuo on niin tuttua tuo alkuraskauden pelot keskenmenosta, toivottavasti pystyt pian unohtamaan stressin siitä ja alat nauttia raskaudesta :) Ja varhaisultra aina vähän helpottaa tilannetta, toivottavasti ainakin! :) Onko tuo nimimerkin -85 sun ikä, eli oletko nyt sitten 27, 28v.?

(.) Täällä tosiaan alettu haalimaan pikku hiljaa pikkupojan vaatteita, ja voi että ne on niiiin ihania :heart: :heart: sain ostettua sellasen 64 vaatekappaleen vaatepaketin 55€:lla toi hyvä kuntoisia vaatteita :p ja tänää vielä löyty kirpparilta 20 ja 50snt:llä pikku vaatteita :) Ja vihdoinkin löysin sen sopivan turvakaulalon + isofix -telakankin :p 90€ maksoi yhteensä, mut ei oo ku 2 vuotta vanha ja laatumerkki turvatestien suhteen :) pikku hiljaa alkaa kyl olemaan kaikki välttämättömät tavarat ostettuna :p
 
Kiitos Babyfever :) ihanaa, teille tulee pikkuinen poika :) hyviä ja edullisia hankintoja oot tehny, iteki tekis jo mieli ostella, mut yritän rajottaa vielä..tosin viime viikonloppuna ostettin eka vaate, kun oltiin reissussa Prahassa miehen kanssa. Pitihän sitä nyt kaikkille jotain tuliaista ostaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1 ja Miuyy
7+0 tänään POKS :) Ja ensimmäinen neuvola muutaman tunnin päästä. Mieskin tulee mukaan kun haluaa olla kaikessa mukana alusta lähtien. Onko teidän miehet olleet neuvoloissa mukana?

Hajuaisti on todella tehnyt tepposet minulle: kaikki hedelmät haisevat ja maistuvat pilaantuneilta tai mädiltä, vaikka olisivat ihan tuoreita. Jos mies on kuorinut ja syänyt mandariinin, minusta koko kämppä haisee ihan joltain liuottimelta 0_o
Ompa tässä kiva sitten syödä terveellisesti xD

Vähän jännittää, kun oon ollut nyt kipeenä viimeviikon ja tällä viikolla sain diagnoosiksi henkitorven tulehduksen ja siihen antibiootit, joissa on riski ekan raskauskolmanneksen aikana alkion suulakihalkion kehittymiseen. Toivottavasti sellaista ei kuitenkaan tule. Voikohan sen nähdä ihan tavallisesta ultrasta vai täytyykö mennä 3d ultraan jos tuon haluaa etukäteen varmistaa?
 
Miyy: miun mies on ollu aina neuvolassa mukana kun on päässy työltään. Olisko ollu 4 krt. mukana ja meillä ainakin neuvolan täti huomioi isän tosi hyvin, puhutaan yhteisistä asioista ja kyselee myös isän kuulumisia ja tuntemuksia. Ainakin minä olen kokenut hyvänä että mies on mukana kaikessa mahdollisessa, se tekee odotuksesta hänellekin toden tuntuisempaa :) Huomennakin lähtee neuvolaan mukaan, toivottavasti olis jo viimeinen kerta :D Ja se suuhalkio katotaan automaattisesti rakenneultrassa, joten ei kannata stressata sitä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja paranet taudistasi!

täällä vaan odotellaan jotain tapahtuvaksi, öisin saattaa jotain oireita olla mutta päivisin ei mitään... Voikin olla pitkästyttävää :D

Heidukka ja Mytty 39+0 POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Miuyy No mites se neuvola meni? :p meillä on myös mies kaikilla käynneillä mukana :) Voi ei, toivotaan, ettei sairaus/antibiotit vaikuta mitenkään vauvaan!! Rakenneultrassa näkyy mahdollinen HUULIhalkio, mut suulakihalkiota ei näy! Näin mulle ainakin kerrottiin :/ En sitte tiedä 4d:tä onko siinäkään mahdollista nähdä sitä, kun on niin piilossa...

Heidukka vielä yhdessä kasassa, noh ei enää ku viikko laskettuun :p jännäää!!! Onko kaikki valmista vauvaa varten ja sairaalakassi pakattuna? ;)

(.) Täällä nyt on alkanut tuntua liikkeet niin hyvin, ettei enään tarvitse ihmetellä onko vatsan väänteitä vai vauva! :D :heart: ihana vain makailla sängyllä ja kuulostella liikkeitä! :) Täällä maanantaina tulossa seuraava neuvola!
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn ja Miuyy
Aivan juu, mulla meni halkiot sekasi, onneks BF korjasit virheen :)

Kaikki valmiina jopa turvakaukalo jo autossa :D Toinen meidän autoista lämpiää aina yöllä jos tuleekin lähtö... Ei niinkään jännitä, enemmänkin odottaa sitä että alkais tosiaan jotain tapahtua... Kuitenkin on jo niin kömpelö ja sileen kivulias olo ettei oikein mitään muuta kun kotona olemista oo tämä minun loppuaika... Autolla ajokin on hankalaa...
 
Meillä meni neuvola ihan mukavasti. Saatiin paljon hyödyllistä tietoa ja valittiin synnäriksi Jorvi. Kyllä oli mukavaa että mies oli mukana. Ja en minäkään nyt muista mikä halkio se oli, mutta joku kuitenkin. Ja neuvolassa selvisi että riski on käytännössä olematon, että jos halkio on niin se on jostain muusta syystä todennäköisemmin kuin noista lääkkeistä :) Täällä ollaan yhdessä lueskeltu raskaus- ja vauvaoppaita :)

Heidukka Toivottavasti odotus päättyisi pian :)
 
Heidukka hieno juttu, sitten vaan toivotaan, et pikkuinen tulis jo pian :heart: eli tiesittekö itse kumpi tuli? oletteko kenellekkään kertoneet?

Miuyy Hienoa, et neuvolassa oli mukava käynti :) ja mahtavaa et selvis tuokin, että riski on lähes olematon!! :) olitko saanut jo np-ultra ajan?

BF & poitsu 21+2
 
Tiedetään kumpi on tulossa ja ollaan kerrottu vain lähimmille sukulaisille , muut saavat tietää sitten syntymän jälkeen :)
Neuvolassa kävin tänään, hemppa oli laskenu 103, joten tupla-annoksella rautaa mennään loppuun asti, kun synnytyksessä kuitenkin tulee sitä verenhukkaa. toivottavsti alakis nyt pian nousta se hemppa... Muutenpa ei neuvolassa erikoista ollu.

Heidukka ja Mytty 39+1
 
miss_piggy
Meidän äiti ei oo ostanu vielä mitään vauvakamaa, enkä oo juuri itekään. Nyt vasta kuitenkin rv 10+0, ja koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Onhan tässä aikaa vielä monta kuukautta ostella kaikenlaista joten mitäs sitä kiirehtimään :) Jotkut ostaa vasta ihan viime metreillä.
 
Käytiin tänään toista kertaa neuvolassa ja tänään kuunneltiin ekaa kertaa vauvan sydänääniä. Ne kuulu heti kun laitettiin laite päälle, mut katos kauheen nopeesti. Neuvolatätikin nauroi, että mihin se nyt meni piiloon :) Hetken etsittyään äänet taas alkoi kuulumaan ja olikin tosi vahvat äänet :heart:
Mä oon niin onnellinen, että ne kuului. En pystynyt edes nukkumaan kunnolla yöllä ku jännitti niin paljon. Nyt ei enää jännitä np ultra niin kovasti kun tietää että toinen siellä sykki niin kovasti :) Np ultra siis maanantaina.

Dana & mini 11+5
 
Pitäisikö munkin pitkästä aikaa käydä ilmoittautumassa :)

Pahoinvointi loppui n. kuukausi sitten, tilalle on tullut alaselän kipuilut. Sängyssä kyljen kääntäminen on tuskaisaa, samoin kävely pitemmän päälle ottaa selkään. Rasitusongelmaa mulla on ennenkin tuolla ollut, nyt selkä on rikki vaikka en sen kummemmin sitä ole rasittanutkaan. Toivon, että tämä selkä ei menisi huonommaksi, olisi mukava pystyä tekemään ja toimimaan suht normaalisti raskauden loppuun saakka (ja mieluiten sen jälkeenkin :D ).

Keskiviikkona oli viimeisin neuvolakäynti, kaikki ok ja sydänääniä kuunnellessa vasta mukavaa olikin. Tällä kertaa pikkuinen oli aamujumpalla ja vaihteli paikkaa ja potki kohdun seinämiä melko rivakkaan. Sykekin oli enemmän kuin viime kerralla, johtuen tuosta hereilläolosta. Parasta neuvolakäynneissä on ehdottomasti tuo sydänäänten kuuntelu, niitä voisi kuunnella vaikka kuinka pitkään :heart:

Pieniä hentoisia liikkeitä on alkanut tuntumaan parina iltana sohvalla röhnöttäessä. Liikkeessä ollessa niitä ei vielä huomaa. Odotan kyllä milloin tuntee ihan kunnon potkut, ja niin taitaa odottaa tuo mieskin :)

Niiu & Manteli 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Heidukka voi hitsin hemppa, kun on mennyt laskemaan :/ mut onneks sen saa helposti lisäraudalla korjattua :) hyvä että muuten oli kaikki kunnossa neuvolassa :)

Miuyy juu, oikein hyvin kerkeät vielä hankkia tavaroita ja vaatteita vauvalle :) itsehän olen vaa niin malttamaton, et heti np-ultran jälkeen piti alkaa hamstraamaan :D ja oon aatellut, et pikku hiljaa kun haalii, niin ei käy niin kukkaron päälle :D ja jaksaa vielä koota lipastoja yms. kun ei ole vielä isoa mahaa tiellä :D Ja päivitetty tiedot!! :)

Dana joo, on se sydänäänten kuuntelu joka kerta kyllä vaa niin ihanaa <3 ja työhän näätte pikkuisenkin jo maanantaina, ihanaa <3 peukkuja, et kaikki hyvin (ja varmasti onkin!!) Otatteko veriseulat?

Niiu siehän oot aikasin alkanut tuntea liikkeitä ja vaikka esikoinen tulossa, wau :p se on kyllä aivan ihana tunne <3 mut voi hitsi tuota selkä kipua :( tosi inhottavaa!! Toivottavasti jaksat sen kanssa jotenkin painia loppuraskauden!!! Eikö siihen auta mikään? :(

BF & poitsu 21+5
 
Pakko tulla lueskelemaan teidän mammojen kuulumisia. Täällä kun on suurin osa siitä kesäisestä jengistä ja haaveilijoiden puolella on kyllä hyvin porukka vaihtunut.

Vilijonkalla ihania ultrakuulumisia, ja hih ihan oikeena päivänä ootte saanu lapsen alulle ;) toivottavasti toi kilpparijuttu eti hairitsisi jatkossa. Mites sä olet nyt siellä töissä pärjänny, vieläkö oksuttaa?

Piimis Onnea poikalupauksesta, ihanaa. Mies varmaan ihan haltioissaan kun saa pelikaverin ;) Meillä mies varmaan suhais saman tien ostamaan lätkävarusteet ja säbävarusteet ja kaikki mahdolliset jos kuulis, että meille tulee poika :D hih.

Babyfkin jo yli puolenvälin. APUA, miten se aika menee. Huhhuh, ja mä junnaan edelleen samassa pisteessä :D Ja Poika teillekin, ihanaa. Kiva, että siellä oot alkanut jo shoppailemaan pikkuvaatteita pienelle. Varmasti ihanaa! Jokos masu näkyy hyvin?

Miuyy ihanaa, mie niin tykkään miehistä jotka osallistuu heti raskauden aikana sata lasissa tähän yhteiseen projektiin!

Heidukka tsemppiä synytykseen!

Dana ihanaa, että siellä masusa sykkii vahva sydän!

Vitsit niiukin jo noin pitkällä. Aika menee hurjaa vauhtia =)

:heart:IHANAA KEVÄTTÄ KAIKILLE, OLETTE AJATUKSISSA :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Terveisiä NP-ultrasta.
Pienellä oli siellä kaikki hyvin :heart: Niskaturvotus oli vain 0,8mm. Vastasi paria päivää isompaa kun piti, mutta laskettua aikaa ei muutettu.
Veriseuloissa oon jo ollut ja meidän sairaalassa on sellanen tapa, että vasta ultran jälkeen lähetetään näytteet tutkittavaks ja jos kaikki on hyvin niin mitään tuloksia ei lähetetä kotiin. Kahden viikon sisällä otetaan sitten yhteyttä jos on tarvetta. Ultrassa kaikki oli kuitenkin niin hyvin, etten kyllä ota noista verikokeista turhia paineita..

Huhtikuun lopulla olis sitten rakenneultra. Sitä ennen ainakin yksi neuvola, jossa pääsee kuuntelemaan sydänääniä :)

Mahtaakohan Heidukka olla jo hakemassa nyyttiänsä kotiin?? :)

Dana & mini 12+2
 
ei ole Heidukka hakemassa nyyttiä kotiin :D Heidukka yrittää kaikin tavoin kyllä päästä nyyttiä hakemaan... täällä on nyt siivottu koko aamu ja nyt on KAIKKI vauvan tavarat paikoillaan, vaunun renkaat pumpattu ja imetystuolikin makkarissa :D joten nyt... ja söin vielä tulista ruokaakin siivouksen päälle... mutta EI OLOJA! että semmosta, huomenna neuvolaan, taas kerran :D

Heidukka ja Mytty 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
miss_piggy
Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja koitettiin saada sydänäänet kuuluviin, mutta eipä vaan kuulunu.
No perjantaina on se np-ultra niin sitä ootellessa :)

Tänään 10+5.
 
miss_piggy: Oho, sanoko se lääkäri mitään että käykö noin useinkin? Mullakin kyllä kun niitä sydänääniä etittiin niin se lääkäri sano jotenkin et "kokeillaanpa löydetäiskö sitä", että kai se sit on ihan tavallista että aina ei löydykään. Onneks teillä on jo pian se ultra niin pääsette ruudulta kattelee :)
 
Noihin sydänääniin (miss_piggy), meille sanoi neuvolan terkkari että ennen viikkoa 16 ei edes yritetä kuunnella kun ei välttämättä kuulu? Sinänsä hassua, kun kotidopplerillakin ne saa aiemmin kuulumaan.. Mutta siis ei kannata panikoitua :) Neuvolalääkäri kuunteli minulta pari viikkoa sitten (sillon 14+2), ja löysikin kun ensin neuvoin että mistä ne kotona kuuluu :LOL: Ei ollut koskaan kuullutkaan että kotiinkin voi ostaa dopplerin...

Omaan napaan ei kummempia, mahaa kasvatellen. Väsymys alkaa ehkä hiukan antaa periksi, ainakin tuntuu että aamuisin uni loppuu "kesken" :D

Ensimmänen & Tyyppi 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn

Yhteistyössä