:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Babyfever1 kiitoksia! Vielä oon hieman hämilläni ja mietin onko tää todellista! Pariin yöhön en oo nukkunu, kun ajatukset pyörii tuolla masun seudulla.

Tänäaamuna tein CB:n digitestin joka näytti Raskaana 2-3 ja Pregcheckissä vahva viiva. Hieman kuitenkin pelottaa, kun ei "isompia" oireita ole ja vatsaa juilii ja nippailee. Neuvolaan yritän soitella kuitenkin varmaan jo alkuviikosta ja alkuraskauden ultraan varmaan menen ennen ekaa neuvolakäyntiä. Mies jo lupaili lähteä neuvolakäynneille mukaan...
 
Taru ja muutkin, tiedän ton oireettomuuden pohdinnan! Itellä ollu oikeesti toooosi helppo raskaus (näitä loppupuoliskon vaivoja lukuunottamatta) että ei voi olla ku tyytyväinen :) mulla ei alkuraskaudessakaan juurikaan mitään oireita ollu, muutaman päivän kuvotuksia ja masun nippailuja lukuunottamatta..! Helpommin sanottu ku tehty, mutta älkää stressatko :)

Meillä ollaan miehen kanssa viimepäivät puhuttu kovasti synnytyksestä yms yms.. Jitenkin silti vauvan syntymä tuntuu hirveen kaukaiselta, vaikka eihän siihen ole kun muutama viikko :D ja viikot tuntuu muutenkin menevän kauheella vauhdilla..
Kohta meille tulee kylään 14vko vanha pittbull-ab pentu ilahduttamaan mua sillävälin kun isäntänsä hakkaa miehelle tatskaa :) mukava ja varmasti energinen päivä tiedossa!

YP & Fantti 34+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Kiitos yöperhonen- tsemppauksesta!

Oottekos te pidemällä olevat käyttäny autossa turvavyön alenninta ja jos ootte, niin mistä alkaen? Mä ajan aika paljon (pitkät työmatkat), joten oon tuota turvavyöasiaa jonkun verran tässä pähkäilly.
 
Taru täällä sama, et pelkästään melkeen alavatsa tuntemuksia on ollut vaan, mut hyvin silti kaikki edennyt. Kannattaa vaan iloita ettei ole pahoinvointia :D mut voin sanoa et kyllä se huoli ja se että asia on koko ajan mielessä, helpottaa...aluks päivät tuntu, et ne kesti jonkuu viikon, mut nyt kun on pystynyt keskittymään jo muuhunkin kun vaan vauvaan, ni nopsaan on aika mennyt! :) Just täs laskeskelin, et huomenna tulee 6 VIIKKOA kun plussasin..huh..ei vois uskoa, kun on aika mennyt niin nopsaa!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Taru81
Ihan kreisiltähän tämä tuntuu, mutta tulisin silti ilmoittautumaan tähän ketjuun :heart: Plussasin eilen aamulla eli 23.11. ja nyt olisi ilmeisesti viikot 4+2 menossa. Ehdittiin yrittää neljä kiertoa ennen tärppiä. Eilen oli siis firman pikkujoulut ja ajattelin testata ittelleni juomaluvan, mutta en sitä saanut vaan jotain paaaaaljon parempaa :D

Tähän mennessä oireina suurimpana on alavatsan kouristelu. En voi puhua nippailusta tai vihlonnasta, kyllä tämä on enemmän kouristelua ja tulee aaltomaisesti ehkä 5-10 minuutin välein. Vähän ehdin jo huolestua mitä tämä on, mutta pikaisen googlettelun perusteella ei ilmeisesti tarvitse huolestua. Eiköhän siellä vaan asukki remppaa itselleen yksiötä :heart:

On tässä vielä paljon sulateltavaa. Ihanaa kuitenkin kaikki tyynni ja tosi mukavaa päästä teidän kanssa jutustelemaan! :)
 
Jeejee, tervetuloa Niiu tälle puolelle :) kerro sitten, kuten myös Taru ja eläväinen, teidän laskettu aika, ikä, synnytyssairaala ja jos on poika tai tyttö olo, ni se myös :)
Epäiliks Niiu kukaan pikkujouluissa mitään?? Ja kouristelu kuulostaa tutulle..ei hätää ;) soitteleks ensviikolla neuvolaan?
 
eläväinen,19,TAYS ja LA 24.7
En osaa vielä yhtään ajatella kumpi olis tulossa. Siskolle kerroin heti kun sain plussan. Oli niin epätodellinen olo että oli pakko kertoo jolleki et usko todeks :) Miehelle kerrin seuraavana.päovänä kun sain uudestaan plussan.

Mun pahoinvointi on vähentynyt ja melkein kokonaan loppunut sen jälkeen un lopetin tupakin polton. Maanantaina oli ihan törkeetä pahonvointia ja tiistaina mutta sitten se alkoi helpottaan. Vikan tupakin tumppsin maanantaina päivällä
 
Katsotaans miten tämä menisi.. :)

Niiu, 26 v., tod. näk. sairaala LS, LA laskurin mukaan 1.8.2013

Ainoat mistä olen tässä vaiheessa varma on nimimerkki ja ikä :D Teen ensi viikolla vielä digin ja toivon, että viikot on nousseet. Jos sen jälkeen uskaltaisi soittaa neuvolaan. Huhhuh, kuulostaa ihan ihmeelliseltä! :heart:
 
Pelkään että tää oli nyt tässä. Veren vuoto alkoi hetki sitten. Kipuja ei oo paitsi pieniä vihlaisuja mitä on ollut koko ajan. Täytyy seurata vaan tilannetta.

//Vuoto ei ole lisääntynyt ja siteeseen ei ole tullut mitään. Pari pientä kökköö tuli pyyhittäessä. Soitan varmaan huomenna neuvolaan. Jos pääsis verikokeisiin tai ultraan tai jotain. Ja huomenna en mene kouluun.
 
Viimeksi muokattu:
eläväinen, uskoisin kaiken olevan hyvin, kun vuoto on kuitenkin pientä ja jos ei ole hyytymiä tullut. Parempi on kuitenkin käydä tarkistuttamassa omankin mielenrauhan vuoksi. Toivotaan ja uskotaan kaiken olevan hyvin!! :hug:
 
Vuoto loppui onneksi. Säikähdettiin kyllä miehen kanssa pahasti. Soitan silti huomenna neuvolaan ja pidän sairaslomaa huomisen ja otan ihan rauhallisesti muutenkin paripäivää :)

//MUOKS: Soitin neuvolaan ja sieltä käskettiin ottaa ihan rauhassa pari päivää.
Sanoivat että vuoto voi olla normaalia,lmutta jos se lisääntyy tai tulee kipuja niin täytyy heti soittaa uudestaan niin täytyy sitten mennä varmaan gyne polilla käymään. Ja just sanoivat että jos on menossa kesken niin ei voi tehdä mitään, mutta että on hyvä merkki että kipuja ei ole :)

Mitäköhän sitä ryhmänohjaajalle sanois huomenna? Kai se täytyy vaan rehellisesti kertoo. Aluksi ajattelin kertoa vasta ekan neuvolan jälkeen, mutta ehkä parempi kertoa nyt heti. KOska joulun jälkeen alkaa heti työharjoittelu niin pitäisi opettajan kanssa puhua työharjoittelun kestosta ja paikasta niin ekan neuvolan jälkeen olisi aika myöhäinen aika eli 11.12 eli joku viikko pari ennen joululomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tule eläväinen kertomaan kuulumiset, että siellä on varmasti kaikki hyvin! :)

Minä näppäränä tyttönä soitin äsken Femedalle ja varasin ajan alkuraskauden ultraan! Hui kauhia :D Sain ajan 20.12. torstaille, että silloin selviää onko tuolla sisuksissa ketään ja voidaan sitten vanhemmille kertoa jouluna :heart: Voi että mä niin toivon, että kaikki menisi hyvin, kuinka ihanaa olisi antaa tuleville isovanhemmille paras uutinen joululahjaksi (meinaa tippa tulla linssiin kun ajatteleekin).

Tällä viikolla teen vielä toisen digitestin ja katson, onko viikot nousseet. Jos ovat niin soittelen neuvolaan. Apua mitä sinnekin pitäisi sanoa, "Moi, mä olen raskaana" :D En meinaa uskaltaa edes itselleni sanoa ääneen, että olen raskaana, saatikka sitten kenellekään muulle ;) Kyllä tämä ihana ja toivottu uutinen on silti pikkuhiljaa uponnut tajuntaan, kuukauden päästä olen varmasti jo sujuvasti raskaana!

Malttamattomana myös odottelen milloin elokuisten raskausketju korkataan, itsehän en sellaista uskalla aloittaa, odotan vaan että joku muu tekisi sen :D Eiköhän tässä viime viikonloppuna ole kuitenkin tullut lisää elokuun alussa kipuilevia.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Taru81
Niiu kun mä soitin neuvolaan ni sanoin vaa eka oman nimeni ja sit sanoin et tein joku aika sitten raskaustestin joka oli positiivinen. Sitte se vaan kysy et koska on ollu menkat viimeks ja että onko iloinen asia ja semmosta :D

Onneks se neuvolan täti mikä täällä on vaikuttaa mukavalta. Se on ollut joskus koulussa terkkana kun olin ala-asteella kait. Huh Nyt koitan kiivaasti miettiä mitä kirjoitan viestiin ryhmänohjaajalle, kun aattelin olla huomisenkin vielä pois koulusta. Ihan varmuuden vuoksi. KOska olen kone- ja metallialalla niin en viittis heti mennä riehuun sinne painavien rautojen kans :LOL:
 
Iikkh... Tännekkö mun piti tulla? :LOL: Plussasin lauantaina (dpo 11), viiva on vahvistunut ja viime yönä digi sanoi että "Raskaana 1-2 viikkoa". Oviksen jälkeen aika pian alkoi hirvittävä palelu iltaisin ja vähän myöhemmin elohiiren tapainen "oireilu" palleassa. Ja VÄSY!! 10h yöunet on ihan jees, paljon lyhyemmillä ei pärjää.. Ja päikkäreitäkin nukkuisin vaikka ja kuinka pitkään jos vain saisi. Ei ihan ehkä vielä itsekään ole sisäistänyt että nyt sitä ollaan Raskaana. Jännää ;)

Ensimmänen, 28v, sairaala tod.näk. OYS (muuttoa suunnitellaan :)), LA 7.8.2012 (nettilaskurin mukaan) Niiun tavoin varma vain nimimerkistä ja iästä.. :D

Varhaisultraan haluan ehdottomasti (pessimisti/stressierkki :p), jos ei onnistu neuvolan kautta niin täytyy sitten varata yksityiselle. Milläs viikolla ne sydänäänet pitäs saada kuuluviin? 6+jotain? Jos ehtis ennen joulua käydä niin olis tosi mahtava antaa tuleville mummuille ja papoille ikimuistoinen joululahja.. :heart: Ens viikolla aattelin soitella neuvolaan..

Ensimmänen 3+5(???)
 
Milloinkas muilla on aamupahoinvoinnit alkanu? Just lueskelin jostain, että 6. viikolla saattas alkaa, mutta itellä nyt tänään 4+2 ja etova olo ollu tunnin verran. Samalla tuntuu painetta tuolla oikeen munasarjan paikkeilla, tunnustellessa ei kuitenkaan tee kipeetä. Toivottavasti se ei ole mitään vakavaa...

Eilen yritin soitella neuvolaan aikaa, mutta pääsin syömään niin myöhään, että soittoaikaa oli jäljellä 10 minuuttia ja numero oli koko ajan varattu :( Noh, tänään uutta yritystä, varsinkin jos pääsen yhtään aikasemmin lounaalle...
 
Ensimmänen, mukava saada sut myös tänne puolelle! :)

Taru81, mulla ei ole ollut varsinaista aamupahoinvointia vaan ällötys on iskenyt pääasiassa iltaisin. Iltaällö alkoi suunnilleen 4+3. Aikaisemmin en ole välittänyt iltapaloista, mutta nyt ei tule nukkumisesta mitään tyhjällä vatsalla. Eilen kävin myös työpaikkahieronnassa ja siellä oli pakko sanoa yhdessä kohtaa, että pidetään tauko kun tuntui niin etovan. Ainakin itselläni on paljon rennompi mieli kun on vähäsen jo oireita :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ensimmänen
Onnea täältäkin kaikille uusille plussanneille!! :)

Täällä ollaan vielä ihan kasassa ja tänään siis laskettuaika.. Pikku T möyryy onnellisesti ja rajusti mahassa :D Huomenna ois neuvola käyntiä taas.. Toivottavasti ei haluis enää kauan asustella mahassa vaan tulis ulos :D Ite oon tosi malttamaton ollu koko tän alku viikon.. Kauheesti tulee joko-kyselyitäkin..

- mirkkunen_ & pikkuT 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Niiu ja Piimis
Taru81 Mulla on jo hankittuna turvavyönalennin, mutta en ole vielä ottanut sitä käyttöön. Otan varmaan parin viikon päästä, jos sillon olisi jo mahaakin näkyvillä, nyt vielä kohtu on kuitenkin aika hyvin suojassa lantiossa. Mulla on myös pitkä työmatka ja ajoin tässä ojaan yks aamu kun oli liukasta. Ei onneksi käynyt kuinkaan, mutta todellakin otan vyönalentimen käyttöön ja madallan ajonopeuttakin :ashamed:
Varsinaista aamupahoinvointia mulla ei oo ollu, vain aamuheikotusta. Ja iltasin välillä ällöttää mut en oo kuin kerran joutunu laattaamaan onneksi. Helpolla oon päässy.

Niiu Onnea plussasta! :heart: Mulla oli myös tota samaa alamahan kouristelua silloin aluksi.

Ensimmäinen :heart: Onnea sinullekin plussasta! Mä kävin varhaisultrassa 6+jotain ja sillon näkyi syke ainakin, dopplerilla sen ilmeisesti saa kuuluviin vasta myöhemmin. Kyllä toi ultrassa käynti omaa mieltä rauhoitti ainaki paljon, ja nyt vaan odotellaan viikon päästä olevaa np-ultraa :)

ON Löysin toisesta rinnastani eilen pikkurillin pään kokoisen kyhmyn nännin alapuolelta. Säikähdin tietysti heti että mitä syöpäkö tässä nyt on iskeny ja itkin koko illan. Nyt kun olen surffaillut ja ettiny tietoa niin todennäköisempää taitaa kuitenkin olla että patti on turvoksissa oleva maitotiehyt tai muu tällainen hyvänlaatuinen juttu, mikä todennäköisesti häviää jonkin ajan päästä… Silti pieni pelko on, koska tottahan on mahdollista että se on kasvainkin. Kyhmy on kipeä koskettaessa ja tän rinnan ihossa on ollut tuolla alueella pientä finnintapaista näppyä ja nytkin ne vähän kutiaa. Aattelin odottaa parin viikon päässä olevaa neuvolaa ja kysyä sillon terkalta mitä mun pitäis tehdä. Mutta odotan kuitenkin että patti häviäisi itsestään ennen sitä.
Vai mitä mieltä ootte, pitäiskö mun heti varata aika lääkärille? Oon nyt ehtiny miettiä rauhassa kaikki vaihtoehdot läpi, ja vaikka se olisikin pahanlaatuinen niin sille ei raskauden aikana voi tehdä mitään, siksi en ole ruvennut panikoimaan tai hötkyilemään lääkärikäynnin aikana. Olen optimisti tän suhteen nyt.

Piimis ja Limppis 10+3
 
Piimis minkä merkkinen, mistä ostettu ja mitä maksoi tuo vyönalennin? Mä varmaan odottelen tonne varhaisultraan asti ennen ku hankin tuon alentimen. Onneks sulle ei käyny mitään tossa ulosajossa! Ite oon kahessa kolarissa ollu (molemmissa matkustajana), mutta yhtään en ite oo vielä (koputtaa puuta) ajanu. Tosin näen ihan liian paljon ulosajoja ja kolareita työmatkoilla.

Mä varmaan ihan oman mielenrauhani vuoksi kävisin näyttämässä sitä pahkuraa lääkärille jo aikasemmin ku kahen viikon päästä. Mutta mä oonki aikamoinen stressierkki ja huolehtija...

ON varasin tänään varhaisultran ens kuulle, eli 17.12. töitten jälkeen, tuolloin pitäis olla viikot 7+1. En vaan millään halua odottaa sinne 28.12. asti ekaa neuvolalääkäriaikaa (lääkäri ultraa), enkä halua jouluna ressata raskaudesta, vaan toivoisin voivani iloita siitä! Pahoinvointi välillä vähä meinaa nostaa päätään ja tänää on ollu rinnat tosi hellänä. Ehkä tää kuitenki on todellista.
 

Yhteistyössä